Met 50 te hard geflitst in belgie

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 949279

Topicstarter
Hallo allemaal,

Gister heb ik een topic gestart omdat ik geflitst was in belgie. Dit was mijn eerst post op dit forum maar die liep niet helemaal lekker. Ik kreeg veel opmerking van mensen die mij voor gek verklaarde en mij op de vingers wilde tikken. Ook een aantal mensen die zelfs dachten dat ik een troll was. Dit is (helaas voor mij) geen grap. Ik ben in dit topic dus niet opzoek naar zulke mensen maar naar mensen die mij van advies kunnen voorzien en mensen die mijn willen helpen. Echter was ik in mijn vorige topic ook niet helemaal duidelijk geweest met vraagstelling. Vandaar nu een nieuw topic.

Ik ben een week geleden geflitst in Belgie met een snelheid van 107 (gecorrigeerd naar 100.58) waar ik 50 mag. Ik ben 18 jaar en heb dus een beginnersrijbewijs. Ik woon in Nederland en heb mijn rijbewijs ook in Nederland gehaald. Ik heb een foto bij deze post gedaan waar de verkeersovertreding plaatsvond. Dit gebeurde op een maandag rond 11:00. Ik heb dus nog niet zo lang mijn rijbewijs en heb nog niet vaak in Belgie gereden. Op dit stuk denk ik zelfs mijn eerste keer. Voor mij was het dan ook erg onduidelijk hoe hard ik hier mocht. Ik dacht namelijk buiten de bebouwde kom te zijn aangezien een stuk verder een bord stond met welkom in stad. Ik dacht daarom ook dat ik hier 80 mocht rijden aangezien de weg er daar zo voor uitzag en je in Nederland buiten de bebouwde kom ook 80 mag rijden. Echter was ik dus ook zo geconcentreerd op de weg aan het letten dat ik 100 reed ipv de 80 die ik dacht dat was toegestaan. Ik heb gelest in een schakelbak en reed dit keer in een automaat. Ik had dus niet echt door dat ik harder reed. Nu heb ik een brief ontvangen van politie dat ik moet aangeven dat ik de bestuurder ben aangezien de auto niet op mijn naam staat.

Ik hoop dat dit wat meer duidelijkheid schept en hoop jullie advies tegemoet te zien.

Alvast bedankt.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/672xio.png

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Beschikking afwachten. Zie ook https://forum.flitsservic...s-nederlander-t91310.html

Als je niets doet, dus ook geen brieven enz aanneemt, heb je kans dat men het middels het CJIB gaat doorspelen, of de volgende keer dat je in belgie bent aan de hand van kenteken staande gehouden kunt worden. Dit geldt ook voor een ID controle.

Dit soort opmerkingen zijn niet nodig!

[ Voor 35% gewijzigd door deepbass909 op 25-07-2017 01:21 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Mijn advies: doe wat er in de brief staat en neem je verlies c.q. aanvaard de consequenties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Heb je een brief van de Nederlandse of van de Belgische politie ontvangen?

Edit: ik ben bang dat je weer een hoop "foei, jij bent fout" en "weet je wel niet wat er had kunnen gebeuren" -reacties gaat ontvangen.

[ Voor 48% gewijzigd door gop1 op 24-07-2017 15:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het zou handig zijn, maar dat is mijn mening, om de adviezen uit je vorige topic eerst eens te inventariseren en dan je startpost hier te updaten ermee.

Onder andere is er aangeraden een advocaat in de arm te nemen; zoals je vorige keer kon lezen was niet iedereen gecharmeerd van de (te) korte startpost. Het zou dan wel helpen om tussen de regels door te lezen van een aantal mensen en de adviezen op te volgen en voor ons inzichtelijk te maken.

Als alternatief (maar dat wist je al), kan je ook nog eens een gelijkwaardige post op flitsservice.nl maken; zolang je daar zelf ook tussen de regels door leest van sommige hardcore forummers, kom je vast tot een inzicht hoe je de hele zaak kan aanvliegen/afronden.

Succes in ieder geval!

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:26

Releases

Ja maar!

Heel simpel advies, gewoon betalen en op de blaren zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Afwachten, en inderdaad je verlies nemen. Snap dat je serieus bent, maar hier heb je geen poot om op te staan ben ik bang. Neem je theorieboek nog eens door.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-05 16:54

mark-k

AKA markkNL

Op je Streetview plaatje zijn toch echt gewoon uitritten van huizen te zien, hieraan had je dus al kunnen zien dat dit geen 80 weg was (sowieso zijn er nauwelijks 80 wegen in België). Wat betreft je verhaal over automaat rijden etc kan wel kloppen, merk zelf ook dat je daarmee sneller van snelheid varieert (zowel te hard als te langzaam). Kwestie van afwachten wat de boete wordt. Ga geen gekke dingen doen met die verklaring want dat is fraude, shit happens, op de blaren zitten en hopen dat het meevalt. Je hebt zelf te hard gereden, als je nu gewoon meewerkt ben je er ook zo weer van af. Je hebt verder het geluk dat een rijontzegging als het goed is alleen geldt voor het land dat je de ontzegging doet, dus kwestie van ff niet meer in België rijden en verder geen problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05 12:36
Tenzij je kan aantonen dat er onduidelijk en niet éénstemmige aanduiding van de verkeersregels waren, zoals snelheid, wordt het inderdaad op de blaren zitten. Mocht het voorgenoemde wel zo zijn, zoek een leuke advocaat op die je kan helpen.

ps. deze weg nodigt toch niet uit om überhaupt 80 te rijden?

[ Voor 13% gewijzigd door Oggy op 24-07-2017 15:17 ]

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Als ik de door jou aangeleverde data inram op https://wegcode.be/boeteberekening kom ik uit op :

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gKgfmuM.png

Verder zul je vanzelf post krijgen hoe/wat, gewoon afwachten dus

[ Voor 4% gewijzigd door ImNotnoa op 24-07-2017 15:21 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prestige93
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik ben het met de meeste eens, gewoon je verlies nemen.
Je hebt een fout gemaakt, dit is een fout waarbij je beter op deze manier gestraft kan worden ipv de straf die je de rest van je leven mee draagt als je met die snelheid een ongeluk maakt.

Steam: http://steamcommunity.com/id/Prestige93

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

mark-k schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:14:
Op je Streetview plaatje zijn toch echt gewoon uitritten van huizen te zien, hieraan had je dus al kunnen zien dat dit geen 80 weg was (sowieso zijn er nauwelijks 80 wegen in België). Wat betreft je verhaal over automaat rijden etc kan wel kloppen, merk zelf ook dat je daarmee sneller van snelheid varieert (zowel te hard als te langzaam). Kwestie van afwachten wat de boete wordt. Ga geen gekke dingen doen met die verklaring want dat is fraude, shit happens, op de blaren zitten en hopen dat het meevalt. Je hebt zelf te hard gereden, als je nu gewoon meewerkt ben je er ook zo weer van af. Je hebt verder het geluk dat een rijontzegging als het goed is alleen geldt voor het land dat je de ontzegging doet, dus kwestie van ff niet meer in België rijden en verder geen problemen.
Meer zelfs, 80 bestaat gewoon niet (het is 70 overal of 90, nooit 80)

Advies is er al gegeven. Je gaat gewoon naar de rechtbank en je gaat daar je zegje doen.
Niet opdagen is geen optie want dan heb je gewoon max straf.

Wie zijn gat verbrand, moet maar op de blaren zitten.

En ik dacht van in Nederland zus en Nederland zo, dat gaat niet werken. Je bent hier in België aan het rijden, en dus volg je de Belgische wet. Ken je die niet, dan zou ik hem toch eens bekijken. Er is bij deze boete maar 1 iemand in fout en dat ben jij. Als jij een rijbewijs hebt wordt je verondersteld, te kunnen rijden, de wegcode te kennen en op je tellers/borden kijkt hoeveel je rijdt en maf rijden.

Je mag in Duitsland ook "onbeperkt van snelheid" en toch rijden de Duitsers ook over het algemeen 120.

Je hebt wel enkele verzwarende omstandigheden:
- beginnersrijbewijs
- bebouwde kom (zone 50 is minder erg)

Ps goed van je dat je meer duidelijk topic gestart heb, het vorige was nogal "waardeloos"
Pps haha, Brasschaat, ik had het kunnen weten

[ Voor 48% gewijzigd door SadisticPanda op 24-07-2017 15:19 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De brief is binnengekomen van de belgische politie bij mijn vader die in Belgie woont. Het is trouwens ook een belgisch kenteken
gop1 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:09:
Heb je een brief van de Nederlandse of van de Belgische politie ontvangen?

Edit: ik ben bang dat je weer een hoop "foei, jij bent fout" en "weet je wel niet wat er had kunnen gebeuren" -reacties gaat ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Imnoa schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:15:
Als ik de door jou aangeleverde data inram op https://wegcode.be/boeteberekening kom ik uit op :
Mooie site. Alleen je invoer is fout, moet zijn 107 gemeten, 101.58 na correctie (zie startpost).
Mogelijke gevolgen (enkel voor deze overtreding):
Onmiddellijke inning
493€
->intrekking rijbewijs mogelijk indien ter plaatse staande gehouden

Minnelijke schikking
Niet van toepassing

Rechtbank
80-4000€
Verval van het recht tot sturen : verplicht (8 dagen tot 5 jaar)De mogelijkheid bestaat dat u gedagvaard wordt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semidevidra
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08-2021
Het werkt hetzelfde als in Nederland (procesverbaal).
Afwachten zoals velen hier aanwijzen, hier kom je moeilijk onderuit.
Jammer dat je het niet gezien had, maar laat dit een les van je zijn.
Wat staat er allemaal in de brief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:19:
[...]

Mooie site. Alleen je invoer is fout, moet zijn 107 gemeten, 101.58 na correctie (zie startpost).
Ga ik even fixen doen :>

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Anoniem: 949279 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:07:
Ik dacht daarom ook dat ik hier 80 mocht rijden aangezien de weg er daar zo voor uitzag en je in Nederland buiten de bebouwde kom ook 80 mag rijden. Echter was ik dus ook zo geconcentreerd op de weg aan het letten dat ik 100 reed ipv de 80 die ik dacht dat was toegestaan.
[...]

Ik hoop dat dit wat meer duidelijkheid schept en hoop jullie advies tegemoet te zien.

[afbeelding]
Een dure les, maar in Nederland zou dit geen 80 weg zijn, eerder 60. Dit is te herkennen aan de af en aanritten aan deze weg. Eerlijk gezegd is Nederland best truttig in maximumsnelheden.

Overigens moet het "zo geconcentreerd op de weg" de volgende keer een teken zijn dat je gewoon te hard rijdt. Nooit harder rijden als wat prettig/comfortabel voelt. Ook al is het een paar km/u onder de maximum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:35
Een vraag ontbreekt alleen in dit topic, je vraagt advies, maar waarvoor? Hoe je moet procederen tegen de boete? Hoe je er onderuit kunt komen (antwoord: waarschijnlijk niet)?

Als Nederlander zul je gewoon die belgische boete moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 943161

Anoniem: 949279 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:18:
De brief is binnengekomen van de belgische politie bij mijn vader die in Belgie woont. Het is trouwens ook een belgisch kenteken
[...]
Negeren en laten liggen. Afwachten. Als je geluk hebt, waait het over.

Zodra het serieuzer wordt, je verlies nemen en betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-05 20:27
Het is misschien al gezegd in het vorige topic, maar de standaardsnelheid buiten de bebouwde kom is in België sedert begin dit jaar veranderd naar 70 km/u ipv 90 km/u.

Los van bovenstaande ziet die weg me er inderdaad bebouwde kom uit.

Ter hoogte van Braschaatsebaan 88 richting lagere nr's staat er inderdaad een bordje bebouwde kom.Aan je foto te zien, kom je inderdaad van nr 88, dus je was net dat bordje bebouwde kom gepasseerd! Stonden ze trouwens effectief aan nr 65 te flitsen? Indien ja, is het wel een beetje stom dat ze al zo snel na het bordje bebouwde kom staan te flitsen 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door skelleniels op 24-07-2017 15:24 ]

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-05 22:10
Maar de auto staat dus ook op naam van je vader, en niet van jou? Dan komt er misschien nog wel een schikking, 400 euro, en hoef je niet naar de rechtbank.. (als je vader de schuld op zich neemt).

Dan kom je er nog genadig vanaf. Te genadig imo, maar goed.

[ Voor 24% gewijzigd door Nat-Water op 24-07-2017 15:24 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Anoniem: 949279 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:18:
[...]
Dat maakt op zich voor jou niet veel uit. Jouw vader zal, als het goed is aangeven dat jij de bestuurder was.
Over auto afnemen ofso moet je je volgens mij niet echt zorgen maken. Zo extreem was het ook niet plus het is niet je eigen wagen.

Je kan je wel aan een bolwassing van de rechter verwachten (en in mijn geval van mijn pa ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Dit topic ziet er herkenbaar uit en de TS is wel een stuk completer.

Ik denk dat je vooral de input uit het vorige topic, zoals ook al eerder geadviseerd, er goed bij moet pakken. Voor het advies van de Belgen of bewoners van Belgie, omdat dat inhoudelijk de sterkste adviezen waren.

De foto maakt het wel een stuk duidelijker en met uitritten (bijna) 110 op de teller rijden? Ik hoef het antwoord niet te weten, maar dacht je echt dat je een normale snelheid reed? Ik zal mijn oordeel hier niet neerzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Klopt, echter ga ik wel aangeven dat ik heb gereden en niet mijn vader die in belgie woont. Kan het dan nog steeds op een schikking of word het dan rechtbank?
Nat-Water schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:22:
Maar de auto staat dus ook op naam van je vader, en niet van jou? Dan komt er misschien nog wel een schikking, 400 euro, en hoef je niet naar de rechtbank..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Anoniem: 949279 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:24:
Klopt, echter ga ik wel aangeven dat ik heb gereden en niet mijn vader die in belgie woont. Kan het dan nog steeds op een schikking of word het dan rechtbank?
[...]
Je geeft aan "advies" te willen, welk advies wil je precies ? Waar rekening mee te houden (strafmaat)? Of wil je advies bij een eventueel bezwaar tegen de uitspraak?

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij wil gewoon weten wat hij kan verwachten. Alleen is dat niet echt te zeggen. Bij bekeuringen tussen landen is het altijd een beetje koffiedikkijken.

Laat je vader rustig aangeven dat jij de bestuurder was, anders krijgt hij als Belg gewoon de boete. Wat ze er daarna mee gaan doen, als blijkt dat de bestuurder niet woonachtig was in België, is nogal de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
[...]
Dan dus geen schikking.
Je moet even kijken wat er komt met de post, en het even met je pa afstemmen. Er wordt voor nu nog vanuit gegaan dat je vader de overtreding heeft gemaakt - dat kan betekenen dat hij dan een schikking krijgt. Als dat het enige is, en verder geen aantekening oid, dan kan je met je vader overleggen of jij niet die 400 500, tikfout euro aan hem lapt. Dan kom je er heel goed vanaf. Of je vader dat wilt (en jij zelf, want is natuurlijk een leugen voor eigen bestwil), is een 2e.

Als het sowieso rechtbank wordt volgens de post, dan zou ik wel naar voren stappen en zeggen dat jij het was.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpyroTechnik
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-03 22:31
Waar zoek je precies advies voor..? Je gaat er niet onderuit komen, althans dat mag ik niet hopen.

Dat terzijde zou ik juridische hulp inschakelen, wellicht een loket in België? Ik denk dat zij je meer kunnen vertellen wat de uitkomsten kunnen zijn.

Consequenties aanvaarden, leren van je fouten en voortaan je gezond verstand gebruiken.

Assumption is the mother of all fuckups.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
In België ga je vanaf 30 km/h te hard (na correctie) naar de rechtbank. Minnelijke schikkingen zijn alleen voor snelheidsovertredingen tot 30 km/h. Met je 51 km/h na correctie ga je het dus sowieso aan de rechter mogen uitleggen.

Zoals al gezegd gaat je jonge leeftijd hier niet aan helpen. Belgische rechters zijn hier meestal erg streng voor. Als je een Belg was had je ook je rijbewijs voor minstens 2 weken mogen inleveren.

Met 400 euro ga je er trouwens niet vanaf komen. Reken maar op het dubbele.

Life is simple, make choices, don't look back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Nat-Water schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:28:
[...]

Dan dus geen schikking.
Je moet even kijken wat er komt met de post, en het even met je pa afstemmen. Er wordt voor nu nog vanuit gegaan dat je vader de overtreding heeft gemaakt - dat kan betekenen dat hij dan een schikking krijgt. Als dat het enige is, en verder geen aantekening oid, dan kan je met je vader overleggen of jij niet die 400 euro aan hem lapt. Dan kom je er heel goed vanaf. Of je vader dat wilt (en jij zelf, want is natuurlijk een leugen voor eigen bestwil), is een 2e.

Als het sowieso rechtbank wordt volgens de post, dan zou ik wel naar voren stappen en zeggen dat jij het was.
de boete zal de vader waarschijnlijk wel op zich nemen, alleen weet ik niet of die echt blij gaat zijn met het bijhorende rijverbod.
[...]
Vanaf 30 per uur te veel in bebouwde kom is het normaal rechtbank. Ik vrees dat je met minnelijke schikking er niet gaat vanaf komen?
Je vader is Belg? Heb jij ook Belgisch paspoort, dan kan je er misschien nog werkstraf krijgen ipv van boete. Je nederlands rijbewijs kunnen ze niet echt intrekken maar als je ook een Be paspoort hebt, heb je volgens mij ook volle pot van boete.

Btw zulke smalle banen met die bomen erond, die zijn levensgevaarlijk. Die bomen kort naast de weg wijken voor niets. Als je daar tegen 100 aan knalt blijft er niets meer over van de wagen. Aan de boom paar krasjes wss.

[ Voor 32% gewijzigd door SadisticPanda op 24-07-2017 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:52
TS, informeer eens naar waar je de verkeersregels in belgie kan vinden ( volgens mij op wegcode.be ). Er wordt van je verwacht dat je op de hoogte bent van de verkeersregels. Het zou handig voor je portemonnee zijn dat je weet in wat voor soort omgeving in Belgie met een bepaalde snelheid mag worden gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Niet online
Nat-Water schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:28:
[...]
Of je vader dat wilt (en jij zelf, want is natuurlijk een leugen voor eigen bestwil), is een 2e.
Zijn vader gaat dat niet willen, want dan gaat die zijn rijbewijs tijdelijk mogen inleveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn vader is geen belg, hij woont alleen in belgie. We zijn allebei Nederlands. Ik heb een Nederlands paspoort.
Geen belgische
azz_kikr schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:29:
[...]

Vanaf 30 per uur te veel in bebouwde kom is het normaal rechtbank. Ik vrees dat je met minnelijke schikking er niet gaat vanaf komen?
Je vader is Belg? Heb jij ook Belgisch paspoort, dan kan je er misschien nog werkstraf krijgen ipv van boete. Je nederlands rijbewijs kunnen ze niet echt intrekken maar als je ook een Be paspoort hebt, heb je volgens mij ook volle pot van boete.

Btw zulke smalle banen met die bomen erond, die zijn levensgevaarlijk. Die bomen kort naast de weg wijken voor niets. Als je daar tegen 100 aan knalt blijft er niets meer over van de wagen. Aan de boom paar krasjes wss.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hopelijk dempt dit de ellende die je met de bekeuring gaat krijgen een beetje:
:P

[ Voor 39% gewijzigd door Zakkenwasser op 24-07-2017 15:33 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Little Bear schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:31:
[...]

Zijn vader gaat dat niet willen, want dan gaat die zijn rijbewijs tijdelijk mogen inleveren...
Zoals ik al zei, als het alleen financieel is kan ik het me voorstellen dat een vader dat doet. Rijbewijs kwijt = meer dan financïeel. Maar we kunnen er lang over blijven steggelen over hoe en wat, het is beter om de brief af te wachten. Die schept duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga er inderdaad niet onderuit komen. Waar ik naar opzoek ben is wat ik kan verwachten. Wat gaat de straf zijn en wat kan ik het beste doen om de straf zo min mogelijk te houden. Ik weet dat jullie allemaal erg graag willen dat ik keihard gestraft word maar 400 euro is voor iemand van 18 die dat niet kan lappen al een behoorlijke straf. Ik zoek naar dingen zoals een advocaat nemen, misschien nog controleren of het apparaat geijkt is ofzo
SpyroTechnik schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:29:
Waar zoek je precies advies voor..? Je gaat er niet onderuit komen, althans dat mag ik niet hopen.

Dat terzijde zou ik juridische hulp inschakelen, wellicht een loket in België? Ik denk dat zij je meer kunnen vertellen wat de uitkomsten kunnen zijn.

Consequenties aanvaarden, leren van je fouten en voortaan je gezond verstand gebruiken.

Assumption is the mother of all fuckups.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Little Bear
  • Niet online
Een advocaat gaat je niet helpen. Je feiten staan zwart op wit.

Dit wordt een zaak voor een rechter van maximaal 10 minuten.

Concrete verloop:
- Je gaat een brief krijgen waarop je wordt uitgenodigd om je verhaal te komen doen.
- Je gaat de feiten niet kunnen weerleggen, en er gaan geen verzachtende omstandigheden zijn. De regels zijn duidelijk en "gebrek aan ervaring" telt niet mee in een rechtbank.
- De rechter gaat onmiddellijk je boete en straf uitspreken

Zoals ik al zei: hoop maar niet er vanaf te komen met 400 euro, en verdubbel dat bedrag maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05 16:28

Rannasha

Does not compute.

Anoniem: 949279 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:34:
Ik ga er inderdaad niet onderuit komen. Waar ik naar opzoek ben is wat ik kan verwachten. Wat gaat de straf zijn en wat kan ik het beste doen om de straf zo min mogelijk te houden. Ik weet dat jullie allemaal erg graag willen dat ik keihard gestraft word maar 400 euro is voor iemand van 18 die dat niet kan lappen al een behoorlijke straf. Ik zoek naar dingen zoals een advocaat nemen, misschien nog controleren of het apparaat geijkt is ofzo
[...]
Advocaten zijn ook niet goedkoop. Tenzij die niet veel meer doen dan een briefje schrijven, zit je al snel op honderden euro's. En dan is er een goede kans dat het weinig oplevert, want het lijkt een vrij duidelijke zaak te zijn.

De beste optie is waarschijnlijk om gewoon de boel af te wachten en mee te werken met het proces. Dat zal een flinke boete opleveren, maar dat is vrijwel onvermijdelijk. Trucjes zoals de nauwkeurigheid van het meetapparaat in twijfel trekken wordt je niet in dank afgenomen door een rechter, zeker gezien je zelf weet dat je de overtreding hebt begaan.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:43

Typhone

Who Dares Wins

Als je geen rechtsbijstand hebt gaat die advocaat heel wat duurder zijn dan de boete. Volgens mij weet niemand precies wat je kan verwachten. Ik zou zeggen wacht het even af en zodra het concreter is zullen er vast wel mensen zijn die het weten.
Alles wat er enigszins op kan duiden dat je jezelf aan je verantwoordelijkheid probeert te ontrekken wordt fors bestraft dus hou daar rekening mee. Spijt brengt je heel wat verder evenals accepteren. Daarvoor heb ik genoeg zaken bij de politierechter gezien (note: in Nederland)

[ Voor 37% gewijzigd door Typhone op 24-07-2017 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat gaat de straf zijn en wat kan ik het beste doen om de straf zo min mogelijk te houden.
Wat de straf precies word is lastig te zeggen. Van wat ik zo lees mag je wel op zo'n 800 euro rekenen.

Wat je gaat helpen is goed uitleggen waarom je zo hard reed en schuld bekennen. Mogelijk helpt het als je aangeeft dat je dacht dat het een 80 weg was. Verder gewoon aangeven dat je zoiets niet bewust doet en er van hebt geleerd. Dan is het hopen dat de rechter het een goed verhaal vind. Dit kan wel wat in de straf schelen maar goedkoop word het gewoon nooit.

Van wat ik zo lees valt het in BE tegenover NL nog wel mee. Heb ook straffen in NL gezien van 1000+ euro en nog een EMG erbij van 700 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-05 15:12
skelleniels schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:20:
Het is misschien al gezegd in het vorige topic, maar de standaardsnelheid buiten de bebouwde kom is in België sedert begin dit jaar veranderd naar 70 km/u ipv 90 km/u.

Los van bovenstaande ziet die weg me er inderdaad bebouwde kom uit.

Ter hoogte van Braschaatsebaan 88 richting lagere nr's staat er inderdaad een bordje bebouwde kom.Aan je foto te zien, kom je inderdaad van nr 88, dus je was net dat bordje bebouwde kom gepasseerd! Stonden ze trouwens effectief aan nr 65 te flitsen? Indien ja, is het wel een beetje stom dat ze al zo snel na het bordje bebouwde kom staan te flitsen 8)7
Het enige wat dan mogelijk is, en ik schat de kans klein, is dat de afstand tussen de snelheidswisseling en de flitser te klein zou zijn waardoor ze niet mogen meten.In Nederland is dit volgens mij een ding maar België weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-05 20:27
[...]
Je wil er onderuit proberen te geraken bij een snelheid die eigenlijk op de teller ruim 50 erboven was(en dan nog niet eens op de snelweg). Bebouwde kom waar je maar 50 mag is niet voor niets bebouwde kom!!

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
TS: Leesvoer Link.

Long story short: Je mag best de foto en het ijkrapport opvragen. Maar het gooien op een foute meting, tsja. Laat ik het zo zeggen: daar ben ik het niet mee eens.

Als ik het zo lees kan je een schikking ook op je buik schrijven.

[ Voor 11% gewijzigd door Nat-Water op 24-07-2017 15:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-05 15:07
Ik vraag me, net als Bartske, af wat je voor een advies verwacht? In het vorige topic, als ook hier, is al menig maal aangegeven: als je moet voorkomen, ga er gewoon heen, draai er niet omheen en accepteer de straf die je krijgt. En wat de straf zal zijn, een forse geldboete, rijbewijs ingenomen voor bepaalde tijd, punten op je rijbewijs, een rijvaardigheidscursus... geen idee, maar ik denk niet dat je er met een paar honderd euro vanaf komt. Je hebt simpelweg een enorme inschattingsfout gemaakt waarbij ik mij serieus twijfel aan jouw rij- en inschattingsvermogen.

Kijkend naar de straat waar je reed en hoe de snelheden in België zijn op bepaalde wegen zou ik me kunnen voorstellen dat de maximumsnelheid daar 50 of hooguit 70 is. Als je vanuit het centrum kwam moet het sowieso overduidelijk zijn geweest dat je niet de bebouwde kom had verlaten. Verder moet dit ook duidelijk zijn geweest aan hoe smal de weg is, alle uitritten van huizen, de borden van voorrangsweg die voor de kruising staan enzovoorts. Dat je daar door even niet op te letten, een onbekende auto of wat dan ook iets harder rijdt prima, maar daaronder zou ik in deze situatie misschien 60 of 70 verstaan. Jij had tegen de 110 op de teller staan, daarvan kan je mij echt niet meer vertellen dat dit hier "per ongeluk" gebeurt.
[...]
Als al die bovenstaande punten bij jou al niet leiden tot iets van "hmm.. laat ik het zekere voor het onzekere nemen en het rustig aan doen" en je daarnaast ook niet eens, op zo'n smalle weg, het verschil merkt tussen 70/80 en 110... zucht. Ik probeer het netjes en beschaafd te houden, maar als je een dergelijk iets al zo enorm verkeerd inschat, hoe heb je dan ooit je rijbewijs behaald? En ja, dat een boete van 500 of 1000 euro, zeker voor iemand van net 18, heel veel geld is... tsja. Wie zich de billen brandt, mag op de blaren zitten.

Aansluitend op wat jij hier schrijft zou ik niet beginnen aan een advocaat of dingen zoeken om eronderuit te komen. Een advocaat is niet gratis, die kan je wellicht nog meer kosten dan de boete, zeker als je geen rechtsbijstand verzekering hebt.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

erik23 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:38:
[...]

Het enige wat dan mogelijk is, en ik schat de kans klein, is dat de afstand tussen de snelheidswisseling en de flitser te klein zou zijn waardoor ze niet mogen meten.In Nederland is dit volgens mij een ding maar België weet ik niet.
In België geld de snelheidsbeperking vanaf het bord zelf. Ze mogen letterlijk hun flitser onder het bord zelf zetten;

Ik weet dat er vele chauffeurs niet verder kijken dan hun motorkap en pas beginnen te remmen als ze het bord van de 50 voorbij rijden.....

Zone 50 = zone 50, en die begint niet 180m verder dan het bord.

Straf voor op: reken maar op 800Euro en 1-3 maanden rijverbod. Btw je moet je rijbewijs ook inleveren volgens mij bij de Belgische overheid. Die stuurt het dan door naar de RDW die het weer door stuurt naar de gemeente waar je woont. Je kan dan terug rijden in NL maar voorlopig niet in BE.
En als ze lastig doen in BE, dan wachten ze gewoon even tijdje met het terugsturen, dan kan je in principe ook niet in NL rijden want je moet op elk moment je rijbewijs kunnen tonen.

Je kan je jeugdigheid laten werken in je voordeel voor een lagere boete, maar ik vrees dat dat vies kan tegenvallen. Ik heb op mijn 17e ook een boete gehad voor opgedreven brommer en ik had 40.000BEF aan mijn been (1000€ ongeveer, 18 jaar geleden)

Nederlandse boetes zijn een lachertje btw :) In België zijn ze veel strenger/duurder op dat gebied.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
azz_kikr schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:46:
[...]

Nederlandse boetes zijn een lachertje btw :) In België zijn ze veel strenger/duurder op dat gebied.
Nou...

Afbeeldingslocatie: http://www.autokopen.info/files/overig/boetes1.jpg

Een completer overzicht HIER

[ Voor 16% gewijzigd door ImNotnoa op 24-07-2017 15:51 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-05 11:57
Euh, in je op lees ik dat je in NL buiten de bebouwde kom vind dat je 80 mag rijden? Waar heb jij je theorie gehaald of moet ik op her?

Hier in de omgeving is het op provinciale wegen inderdaad 80, maar op de aansluitwegen daartussen echt maar 60 hoor. En binnen de bebouwde kom 50 (of 30) of zelfs stapvoets.

En die weg die in je op staat is echt geen provinciale weg (lees rijbaanscheiding en mooie refelctor paaltjes etc)

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
[...]
NL is anders de afgelopen jaren flink duurder geworden. De TS mag blij zijn dat het in BE was, niet andersom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:27
Het is een beetje gokken wat je wilt bereiken met een eventueel advies. Als je het spel speelt volgens de regels geef je je gegevens door, laat je het voor de rechter komen en aanvaard je je straf. Dat zal een fikse boete en een tijdelijke rijontzegging zijn. Als je het spel niet volgens de regels speelt en dat komt uit kan ik me voorstellen dat de rechter nog een stuk forser zal straffen.

Als je het voor de rechter laat komen is het voordeel bovendien dat je nog enigszins invloed kan uitoefenen op de hoogte van de straf. Als je onverschillig bent op de zitting of helemaal niet verschijnt zal de rechter geen reden hebben de straf te verzachten. Laat zien dat je iets 'geleerd" hebt en spijt hebt dan zou dat wellicht nog invloed kunnen hebben op de hoogte van de straf. Je zou bijvoorbeeld een goede en serieuze rijvaardigheidstraining (bijvoorbeeld bij Prodrive) kunnen doen naar aanleiding van deze overtreding (sowieso ontzettend nuttig, leerzaam en gewoon leuk voor iedere bestuurder, of je nu nog maar 3 maanden of al 30 jaar rijdt).

Met de feiten zoals je die nu schetst zie ik geen wettige manieren om onder je straf uit te komen. Advies: maak het beste van de situatie en beschouw het als een dure les.

Overigens is er een goede reden dat de regels voor beginnend bestuurders strenger zijn. Behalve gebrek aan ervaring speelt hier ook nog mee dat jonge bestuurders risico's niet goed inschatten. Al met al zijn beginnend bestuurders en jongeren significant vaker bij ongevallen betrokken.

[ Voor 10% gewijzigd door bszz op 24-07-2017 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Je zit wel veel onzin te verkondigen in dit topic.
Waarom is dat?

Die zinsnede dat je in Duitsland 'onbeperkt' mag enkele reacties terug is niet juist, dat ze in Duitsland 'gewoon' 120 rijden is ook al niet juist. Mensen lezen dat en aangezien het internet is worden veel zaken zo voor waar aangenomen. Geloof je me niet: bron

De ANWB schrijft echter op hun website (for what it's worth) dat in de bebouwde kom 50km/h te hard best heftig is qua gevolgen. Maar pin me er niet op vast.

[ Voor 9% gewijzigd door Typhone op 24-07-2017 15:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
SpoekGTi schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:48:
Euh, in je op lees ik dat je in NL buiten de bebouwde kom vind dat je 80 mag rijden? Waar heb jij je theorie gehaald of moet ik op her?
Volgens mij heb ik dat ook zo geleerd, 50 binnen de bebouwde kom, 80 erbij, tenzij anders aangegeven.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:45
In Nederland is de normale snelheid (tenzij anders aangegeven) toch echt 80KM/u hoor? Alleen word er inderdaad op veel plekken een limiet van 60 gezet.
In de huidige wetgeving is 80 km/uur de algemene snelheidslimiet buiten de bebouwde kom.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Ookal is er totaal geen bewegwijzering betreffende de snelheid, er zijn een aantal aanwijzingen waarmee je wel een educated guess kunt doen:

Aanwezigheid vluchtheuvel of vluchtstrook
Aantal rijbanen
Strepen op de weg
Bebouwing langs de weg
Inritten etc

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steffeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:00

Hier in de omgeving is het op provinciale wegen inderdaad 80, maar op de aansluitwegen daartussen echt maar 60 hoor. En binnen de bebouwde kom 50 (of 30) of zelfs stapvoets.

En die weg die in je op staat is echt geen provinciale weg (lees rijbaanscheiding en mooie refelctor paaltjes etc)
Wat jij zegt inderdaad, in Nederland zou dit buiten de kom ( door de enkele onderbroken streep ) ook 50 zijn, pas bij een dubbele onderbroken streep is het een 80 zone. Je bent beginnend bestuurder, dus theorie net gehaald. Dan zou je dit toch nog vers in je geheugen moeten hebben?

Geijkt of niet, je denkt dat er 100% verschil in de apparatuur zou zitten t.o.v. jouw snelheid? Zou je 'nederig' opstellen tegen de rechter, eerlijk je verhaal doen en hopen dat je er goed vanaf komt. Snap dat je baalt van deze hoge boete, maar eronderuit komen doe je niet.

Flauwe tip; rijd de volgende keer met Waze, Flitsmeister o.i.d., die geven snelheid aan, want blijkbaar kan je zelf het onderscheid niet maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-05 12:51
Gewoon accepteren en schuld bekennen. Het staat letterlijk zwart op wit dat je fout zit dus heel veel kan je er toch niet aan doen. Als je de boete hoog vind Moet je jezelf ook voorstellen dat de mensen die er over gaan het dagelijks fout zien gaan in de rechtbank, waar iemand ook net te hard reed maar wel iemand geschept heeft omdat hij of zij net even te hard reed of een aanrijding veroorzaakt. Op de snelweg kan het nog maar in de bebouwde kom speel je echt met vuur.

Een voetganger van 70 kilo stelt niks voor tegen een auto die 1000 kilo weegt en met 100 km/u op je afkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
steffeh schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:55:
[...]

Flauwe tip; rijd de volgende keer met Waze, Flitsmeister o.i.d., die geven snelheid aan, want blijkbaar kan je zelf het onderscheid niet maken :+
Hoe flauw die tip ook is: Ik rij zelf wel eens in duitsland en daar twijfel ik ook wel eens of het nu een 70 of 90 weg is. Daar is een app of navigatiesysteem dan wel weer ideaal voor :)

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-05 14:38
[...]

Right..... :D

Voorbeeld van een maatje van me, gepakt met meer dan 50km/u te hard:

Boetebedrag: 1467€
Bedrag bijhorende geëiste cursus: 1134€
Rijbewijs kwijt voor 2 maanden, voorwaardelijk 2 jaar.

Wat nou soft, en dat was zijn 1e keer gepakt met zo'n snelheid, dus nog niet eens een veelpleger. Je kan flink pech hebben als ze zo'n cursus erbij aan je broek lappen. :D

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
ANWB
Overschrijding vanaf 30 km/h: altijd een rechtszaak, vanaf € 60 en een ontzegging van de rijbevoegdheid van 8 dagen tot maximaal 5 jaar.
Nu heb je het iets complexer gemaakt door te rijden in een belgisch voertuig, als Nederlander.
Offtopic: wellicht mag dat helemaal niet van de verzekering?

Wat nu als je een rij-ontzegging krijgt?

In Nederland had je wellicht een cursus EMG gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@Imnoa @PilatuS

Dat zijn overtredingen van de 3e graads overtreding. Als je in de fout gaat, doe het dan goed en ga voor 4e :D

Boetes zijn vaak niet geld alleen. Ze zijn momenteel hard aan het duwen om het aantal verkeersdoden naar omlaag te krijgen. Rechters lachen er tegenwoordig niet meer mee. Zeker niet bij jonge bestuurders die ze als voorbeeld proberen te stellen. Zeker in het gebied waar ik woon (Dank u Mr De Hondt :'()

PS; als je naar de rechtbank in België gaat en de rechter geeft je een boete van 200€, lach dan niet te hard. Want er moet nog opdeciemen bij (bestaat in NL niet). Dat is tegenwoordig x6. Vergeten vaak veel mensen als ze de boete krijgen

[ Voor 21% gewijzigd door SadisticPanda op 24-07-2017 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:07

Felyrion

goodgoan!

Ik sluit me aan bij de rest. Gewoon de consequenties accepteren. Als je streetview pakt zie je een paarhonderd meter eerder (en meermaals) buiten de bebouwde kom borden die duidelijk aangeven dat dat deel 70 is.

Ik moet toegeven dat dat bebouwde kom bord redelijk onopvallend is, maar nog steeds zou je dan maximaal 70 gereden hebben. Daar kun je je niet echt in vergissen.

Zuur, dat zondermeer, zeker als je het niet bewust gedaan hebt, maar in dat geval is het twijfelachtig of je je rijbewijs uberhaupt zou moeten hebben ;)

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:52

IceStorm

This place is GoT-like!!!

steffeh schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:55:
Dat kan absoluut helpen. Ik zal niet zeggen dat ik zelf altijd weet wat de toegestane snelheid is. Dat is natuurlijk een slecht excuus maar ik vind wel dat je als bestuurder iets van feeling moet hebben voor waar je rijdt. Je kunt mij niet wijsmaken dat je op zo'n weg relaxed rijdt met dik 100 km/h. Er staan bomen, huizen en er zijn uitritten. Dan moet je imho aanvoelen dat 100+ gewoon niet de snelheid is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Imnoa schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:56:
[...]

Hoe flauw die tip ook is: Ik rij zelf wel eens in duitsland en daar twijfel ik ook wel eens of het nu een 70 of 90 weg is. Daar is een app of navigatiesysteem dan wel weer ideaal voor :)
Die zijn meestal 100 :). Dat kun je overigens aan de paaltjes zien die naast de weg staan. Bij kruisingen over T-splitsingen geldt over het algemeen 70 km/h en daar staan ze zeer vaak te flitsen. Dat gebeurt overigens van voren met een oranje lamp ;)

Optie 3 (maar niet heilig) auto met verkeersbordherkenning. Toevallig tijdje mee gereden maar die zijn vooral heilig in wegwerkzaamheden.

[ Voor 11% gewijzigd door Typhone op 24-07-2017 16:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:36

Qon

Buiten de bebouwde kom, zonder anders aangegeven, in NL is 80 km/u.

Die 60 km/u waar jij het over hebt zijn 60 km/u zones.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-05 11:50

Ga maar op her, het is: 30, 50, 80 of 130. tenzij anders aangegeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorki
  • Laatst online: 03-05 11:47

Sorki

world wide wubbish

Ik weet dat jullie allemaal erg graag willen dat ik keihard gestraft word maar 400 euro is voor iemand van 18 die dat niet kan lappen al een behoorlijke straf.
[...]
Kom kom, er is geen leedvermaak en we willen niet collectief de maximum straf voor jou.

Wat de meeste mensen hier waarschijnlijk niet snappen is waarom je in godsnaam zo snel gaat rijden? Bij twijfel minder je snelheid 90? -> 70? -> 50. Maar zelf voor een baan van 70,(80) of 90 ging je nog te snel.

Afgaande op wat ik opgevangen heb in de kennissenkring voor gelijkaardige overtredingen denk ik dat je een 700 a 800€ zal mogen ophoesten. Geen idee hoe het voor buitenlanders zit maar als belg mag je ook nog voor enkele dagen je rijbewijs gaan inleveren.

Sorki#2242

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-05 20:12
Ik heb de situatie even opgezocht, en je hebt wel het meest gunstige plaatje eruit gezocht. er liggen huizen aan die weg en ook een restaurant. als je al denkt hier 80 te mogen zou ik nog een paar lessen nemen.

Verder staat er én op de weg dat je 50 mag én daarnaast dat je de bebouwde kom in rijdt.

Rijd je toevallig in een VW Golf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

Sorki schreef op maandag 24 juli 2017 @ 16:13:
[...]

Kom kom, er is geen leedvermaak en we willen niet collectief de maximum straf voor jou.

Wat de meeste mensen hier waarschijnlijk niet snappen is waarom je in godsnaam zo snel gaat rijden? Bij twijfel minder je snelheid 90? -> 70? -> 50. Maar zelf voor een baan van 70,(80) of 90 ging je nog te snel.

Afgaande op wat ik opgevangen heb in de kennissenkring voor gelijkaardige overtredingen denk ik dat je een 700 a 800€ zal mogen ophoesten. Geen idee hoe het voor buitenlanders zit maar als belg mag je ook nog voor enkele dagen je rijbewijs gaan inleveren.
Niet om het goed te praten, maar ik ben nog niet zolang geleden vanuit Breda naar Graspop gereden (Kastelsedijk, 2480 Dessel, België).

Op deze route stikt het van de 70 km/u zones, met bomen nog dichter op de weg dan dat TS hier laat zien, met huizen aan de straat zonder voortuin. Het is in België echt niet zo logisch als je zou denken... (voor mij als Nederlander in elk geval zeer onlogisch).

Het was trouwens altijd gewoon 90 km/u maar zoals al eerder aangegeven sinds 2017 aangepast naar 70 km/u

Voor het geval, hier even snel een voorbeeltje.
https://www.google.nl/map...Rcz9Eg!2e0!7i13312!8i6656
(geen idee trouwens of dit een 90 km/u weg was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Qon schreef op maandag 24 juli 2017 @ 16:26:
[...]

Niet om het goed te praten, maar ik ben nog niet zolang geleden vanuit Breda naar Graspop gereden (Kastelsedijk, 2480 Dessel, België).

Op deze route stikt het van de 70 km/u zones, met bomen nog dichter op de weg dan dat TS hier laat zien, met huizen aan de straat zonder voortuin. Het is in België echt niet zo logisch als je zou denken... (voor mij als Nederlander in elk geval zeer onlogisch).

Het was trouwens altijd gewoon 90 km/u maar zoals al eerder aangegeven sinds 2017 aangepast naar 70 km/u

Voor het geval, hier even snel een voorbeeltje.
https://www.google.nl/map...Rcz9Eg!2e0!7i13312!8i6656
(geen idee trouwens of dit een 90 km/u weg was).
70. Je bent net buiten de bebouwde kom gereden dus 70. Speciaal voor jou staat er dan nog es speciaal een bord van 70 per uur net naast je oOo (camera beetje naar rechts draaien ^^)

Snap niet echt wat er moeilijk aan is. Bebouwde kom is 50, erbuiten is 70 (was 90) tenzij anders aangegeven...moet je niet echt professor voor zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door SadisticPanda op 24-07-2017 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-05 17:12
Je bent al genoeg afgestraft door het geflitst worden, ik snap niet dat mensen hier nog een schepje erbovenop doen met "ga een rijvaardigheidstest doen."

Is het dom van de TS, tuurlijk is het dom, reden te meer om de volgende keer extra goed op te letten, we hebben het hier over een beginnend bestuurder. "Beginnend" dat is iedereen op een bepaald punt wel geweest in zijn leven. Dat TS nou een grove inschattingsfout heeft gemaakt, dat gaat hij nu zeker wel voelen.

Mijn advies, geen advocaat, gewoon toegeven en voor de rechter verschijnen. Rustig jouw verhaal doen. Misschien heeft het nog invloed op het oordeel, misschien ook niet en nog wel het belangrijkste? Leer ervan. Te hard rijden levert echt niks op, lekker naar het circuit gaan als je het leuk vind. Die minuut dat je ergens sneller bent. (Of je het nou door had of je te hard reed of niet.)

Edit: Ik las in je andere topic dat je sowieso voor de rechter moet verschijnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Dark Master op 24-07-2017 16:36 ]

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:29
Ik kan beamen dat wat te hard rijden met een automaat heel makkelijk is, maar 50 te hard op een weg als dit?
Als je met 70 geflitst was, oke.
Ik heb zelf een Mégane met automaat, maar je hoort duidelijk als ie naar hoog-toeren 4 of 5 schakelt (snelweg stand).
Terwijl ie rustig 65~70 in de 3 trekt als je niet uit kijkt.

Maar evengoed. Als ik een weg als dit zie had ik hem hooguit 60! geschat.
Ik had hooguit een prent voor 10 te hard gekregen.

[ Voor 16% gewijzigd door hackerhater op 24-07-2017 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

azz_kikr schreef op maandag 24 juli 2017 @ 16:29:
[...]

70. Je bent net buiten de bebouwde kom gereden dus 70. Speciaal voor jou staat er dan nog es speciaal een bord van 70 per uur net naast je oOo (camera beetje naar rechts draaien ^^)

Snap niet echt wat er moeilijk aan is. Bebouwde kom is 50, erbuiten is 70 (was 90) tenzij anders aangegeven...moet je niet echt professor voor zijn.
offtopic: Ik zeg niet dat het niet duidelijk is/was. Wat ik zeg is dat het soms erg onlogisch is.
Misschien is het ook gewenning hoor, maar ik kan me echt goed herinneren dat ik in België weleens over een dijk heb gereden, dat ik 90 km/u mocht, terwijl iemand zijn voordeur letterlijk 2 meter verwijderd was van die weg waar iedereen continu met 90 km/u overheen reed.

Het was uitermate duidelijk dat je daar 90 km/u mocht, maar het was totaal onlogisch door de situatie langs de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:27
Dark Master schreef op maandag 24 juli 2017 @ 16:32:
Je bent al genoeg afgestraft door het geflitst worden, ik snap niet dat mensen hier nog een schepje erbovenop doen met "ga een rijvaardigheidstest doen."

[...]
Als je het over mijn opmerking hebt: Ik suggereerde een rijvaardigheidstraining en niet een test, en de opmerking was niet suggestief bedoeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Mijn advies zou zijn om volledige medewerking te verlenen. Desgevraagd gewoon toe te geven dat je fout was (met opmerkingen beginnend bestuurder etc.). Het verlies maar te nemen. Bedenk je bij de straf maar dat het veel erger had kunnen aflopen. Denk ook na hoe je dit in het vervolg kunt voorkomen, dan komt er toch nog iets pisitiefs uit de situatie. Het is natuurlijk wel even balen, want ik vermoed dat het geen opzet was. Sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vissa66 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:59:
[...]

Right..... :D

Voorbeeld van een maatje van me, gepakt met meer dan 50km/u te hard:

Boetebedrag: 1467€
Bedrag bijhorende geëiste cursus: 1134€
Rijbewijs kwijt voor 2 maanden, voorwaardelijk 2 jaar.

Wat nou soft, en dat was zijn 1e keer gepakt met zo'n snelheid, dus nog niet eens een veelpleger. Je kan flink pech hebben als ze zo'n cursus erbij aan je broek lappen. :D
Dan kwam ik dus nog goed weg. :P Ik was met 63kmph geloof ik te hard gesnapt. Uiteindelijk een beschikking gehad voor € 1507 en binnen een maand m'n rijbewijs al terug.

Speelt ook mee dat de dienstdoende agent die *ons* volgde gelukkig van mening was dat het rustig was op de weg. Maar een EMG of voorwaardelijk ofzo heb ik nooit gehad.

Tis moeilijk hoor in NL: rijden met een RS4 en je aan de snelheidslimieten houden. :P

Maar een tweede keer wil je echt niet. Dan ben je het 4 maanden kwijt. En dan zijn ze echt niet zo mals meer met je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus12
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-05 20:10
107 gemeten betekend 112 km / uur op je teller.
Sorry hoor, en dat op die weg met uitritten en mensen / kinderen die daaruit kunnen komen.
En wat zei je pappie van je rij kunsten?
Een foutje maken kan altijd maar dit valt daar niet onder.
Gedraag je als een vent en aanvaard de consequenties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Wat ik niet begrijp, dat iedereen hier, zelfs moderators godbetert, gaat lopen terechtwijzen.

Dat is helemaal de vraag niet. Hij weet wel dat ie fout zit. De vraag is wat de consequenties zijn.

Niet wat jíj zou vinden wat de straf had moeten zijn of hoe zo'n groot rund dat je vind dat hij is.

Het is heel simpel. Ze zijn nu nog aan het uitzoeken wie de bestuurder was. Er is dus nog geen bekeuring. Laat je pa nu eerst maar eens aangeven dat jij de bestuurder was, en ga dan eens kijken wat er gebeurd.

Dikke kans dat er helemaal niets meer gebeurd dan, of je krijgt een belgische brief die je kunt negeren. Pas als je iets krijgt van het CJIB of nederlandse politie, is het verstandig wat te gaan doen.

Tot die tijd: negeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Kan je me meer uitleggen over die opdiecemen? x6? Dus als ik 200 euro boete krijg word dit 1200?
azz_kikr schreef op maandag 24 juli 2017 @ 16:02:
@Imnoa @PilatuS

Dat zijn overtredingen van de 3e graads overtreding. Als je in de fout gaat, doe het dan goed en ga voor 4e :D

Boetes zijn vaak niet geld alleen. Ze zijn momenteel hard aan het duwen om het aantal verkeersdoden naar omlaag te krijgen. Rechters lachen er tegenwoordig niet meer mee. Zeker niet bij jonge bestuurders die ze als voorbeeld proberen te stellen. Zeker in het gebied waar ik woon (Dank u Mr De Hondt :'()

PS; als je naar de rechtbank in België gaat en de rechter geeft je een boete van 200€, lach dan niet te hard. Want er moet nog opdeciemen bij (bestaat in NL niet). Dat is tegenwoordig x6. Vergeten vaak veel mensen als ze de boete krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pachacuti
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-04 10:20
Anoniem: 949279 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 17:43:
Kan je me meer uitleggen over die opdiecemen? x6? Dus als ik 200 euro boete krijg word dit 1200?
Ja, alleen zijn sinds 1 januari 2017 de opdeciemen in België verhoogt van 6 naar 8 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JacobsT
  • Laatst online: 26-05 14:27
Bij dergelijke overtreding ben je in België, net zoals in Nederland. 100% je rijbewijs kwijt en gezien de omstandigheden zou het me niet verbazen dat ze je normaal medische, psychologische, praktijk en theorietests opnieuw laten afnemen.

Echter aangezien je Nederlander bent zou het me niet verbazen dat het bij een fikse boete blijft.

Desondanks, gewoon de zure pil slikken en beetje opletten.

Ik rij zelf ook altijd wel te snel maar nooit op binnenwegen of bebouwde kom. Enkel op snelwegen waar het risico relatief beperkt is. Zoals bv 's nachts of buiten de spits.

Ik ga hier ook geen comment geven om je de les te lezen, is namelijk zinloos. Je weet zelf ook dat je in de fout bent maar echt opletten geblazen. Be a man en pleit gewoon schuldig dat je te snel reed. Hele excuus van automaat en dergelijke, komt over alsof je jezelf probeert te overtuigen dat je het wil goedpraten en gaat bij de arm der wet volgens mij in het verkeerde keelgat schieten.

Ter info: ik heb een daily met een pak meer vermogen en ik ga nooit onbewust 10km/u te hard rijden terwijl ik met een zuchtje op het gas richting de 100km/u vlieg. (Ik zit met 600 paarden onder de motorkap).

Als je dat echt onbewust deed, moet je voor jezelf gewoon echt opletten want op dergelijke banen durft een kind wel eens van een oprit lopen achter zijn voetbal of iemand nogal 'vlotjes' van zijn oprit vliegen en dan ontwijken is bijna onmogelijk. Je beseft dat je een fout gemaakt hebt, trek er gewoon voor jezelf de les uit. Comments als 'je hebt het verdiend' zijn hier inderdaad niet echt aan de orde gezien de oriëntatie van je topic. Het enige dat ik met men 'mening' hier wil zeggen is dat je gewoon moet opletten voor je eigen veiligheid en die van anderen. Iedereen die je terechtwijst is wss heiliger dan de paus en begaat nooit fouten? Als je te snel zou rijden, doe dat dan niet in situaties waar er teveel onvoorspelbare factoren zich kunnen voordoen. Beperkt dat tot verlaten wegen of autosnelwegen.

Alvast succes met het vonnis en laat zeker weten wat het resultaat was, ben eigenlijk best benieuwd hoe dat zit voor buitenlandse verkeersovertredingen.

GL!

[ Voor 17% gewijzigd door JacobsT op 24-07-2017 18:04 ]

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-05 23:13

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Anoniem: 943161 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 17:34:
Wat ik niet begrijp, dat iedereen hier, zelfs moderators godbetert, gaat lopen terechtwijzen.

Dat is helemaal de vraag niet. Hij weet wel dat ie fout zit.
Dat vraag ik me dus af, want dat blijkt nauwelijks uit wat TS schrijft. Die is alleen maar bang voor de consequenties. Van inzicht in welke inschattingsfouten en andere fouten hij gemaakt heeft, zie ik weinig terug. En daar mag m.i. ook op gewezen worden.

Als je nl. niet inziet wat er mis gegaan is, kun je er wel 'n straf krijgen, maar leer je er niet van. En laat dat nou nét (ook) een bedoeling van een straf zijn.

Je kan wel puur richten op de centjes, maar aangeven waarom het hier toch echt nooit een 100-weg kan zijn, heeft hij, voor de toekomst, meer aan: op die manier voorkom je nl. dat het nog een keer gebeurd. Dat dat kennelijk te weinig gedaan is tijdens z'n lessen (theorie én praktijk) is jammer, maar hier wordt hij geholpen met iets waar hij echt iets aan heeft: voorkomen dat het nogmaals gebeurd.

Alleen beter opletten heeft nl. alleen zin als je ook weet waarop je moet letten. Borden zouden voldoende moeten zijn, maar het gebeurd dat je die 'n keertje mist. Daarom is het belangrijk om te weten wat nog meer aanwijzingen zouden kunnen zijn. Dat biedt welliswaar geen 100% zekerheid, maar het geeft wel een indicatie. Het ontbreken van lange op- en afritten bij bijv. 'n benzinestation, of het plaatsen van bomen direct naast 'n weg, dat zijn allemaal aanwijzingen die iets zeggen over de toegestane snelheid.

Het is dus hulpvaardig, en zoals gebruikelijk gaat de hulpvaardigheid op Tweakers nét iets verder dan simpel en alleen de hulpvraag zelf.
Anoniem: 949279 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:07:
Voor mij was het dan ook erg onduidelijk hoe hard ik hier mocht. Ik dacht namelijk buiten de bebouwde kom te zijn aangezien een stuk verder een bord stond met welkom in stad. Ik dacht daarom ook dat ik hier 80 mocht rijden aangezien de weg er daar zo voor uitzag en je in Nederland buiten de bebouwde kom ook 80 mag rijden. Echter was ik dus ook zo geconcentreerd op de weg aan het letten dat ik 100 reed ipv de 80 die ik dacht dat was toegestaan. Ik heb gelest in een schakelbak en reed dit keer in een automaat. Ik had dus niet echt door dat ik harder reed.
Dit zijn allemaal excuses, zonder inzicht in waarom het fout was, en wat hij allemaal beter had kunnen doen.

[ Voor 18% gewijzigd door Ardana op 24-07-2017 18:04 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:23
Afgaande op de website als ik het goed begrijp: https://wegcode.be/boeteberekening krijg je maximaal een boete van 4.000 en 5 jaar ontzegging van de rijbevoegdheid. In het beste geval een boete van 80 en 8 dagen ontzegging van de rijbevoegdheid. Als dit klopt kun je op voorhand dus weinig zeggen over wat je straf zal zijn.

Los van de straf etc probeer voor jezelf na te gaan hoe het komt dat je te hard hebt gereden. Dus waarom had je niet door dat je te hard reed en hoe kun er voor zorgen dat het de volgende keer niet weer gebeurd. Minst erge wat je kan gebeuren als je te hard rijdt is het krijgen van een boete. Je hebt dus eigenlijk nog geluk gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-05 23:13

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Anoniem: 943161 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 18:08:
[...]

Er mag, en passant, op gewezen worden ja, maar het is bijzaak. 90% van de postings in dit topic is niets anders dan 'je bent een l*l want je reed te hard'. En dat x 100.

Dat is iets anders dan 'er ook op wijzen'. Slechts een enkeling probeert de daadwerkelijk gestelde vraag te beantwoorden, de rest struikelt bijkans over elkaar om 'm maar de les te lezen. Inclusef minimaal één moderator.

Volgens mij niet de bedoeling.

[...]

Wat hier gebeurd, heeft met hulpvaaridheid niets meer te maken. Het is Boe roepen met z'n allen tegen iemand die wat fout gedaan heeft, zonder antwoord op de vraag te geven.

Zou ik mod geweest zijn, zou ik nog éénmalig vastgesteld hebben dat het runderig was, en verder geeïst hebben dat iedereen zich bij het onderwerp houdt. Dat zou bij nagenoeg elk ander onderwerp ook zo gedaan zijn.
Ik ben het met je eens dat "je bent een lul en ik hoop dat je de zwaarste straf krijgt"-reacties niet gewenst zijn. Maar het onderliggende probleem mag m.i. wél aangekaart worden. Gelukkig ben ik geen mod ;)

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dred
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-05 10:10
Als Belg even reageren hierop, ik hoop voor jou dat je - ondanks de belgische nummerplaat/auto - de mogelijkheid hebt om de onmiddelijke inning van 500e te betalen omdat je als buitenlander aan het stuur zat. Daarvoor kan je even consulteren bij een advocaat mocht je die optie niet direct krijgen, want dat is volgens mij je enige echte goeie optie.

Als je die optie om die 500e te betalen hebt, DOEN! Niet over nadenken.

Zoals hierboven aangeven zijn uitspraken van de rechtbank te vermenigvuldigen met 8 (de zogenaamde opdeciemen). Volgens de info van wegcode.be zou je dit dus 80 - 4000€ x8 => 640 - 32.000e kunnen kosten als je de brieven negeert of expliciet kiest voor een onderonsje in de rechtbank. Je ziet dat dit dus sowieso duurder gaat zijn. Om nog niet te spreken over extra straffen die je dan kunnen opgelegd worden.

PS: die opdeciemen zijn 1 van de redenen dat ik - als Belg zijnde - meestal zonder veel ommekijk verkeersboetes betaal (die 1 per jaar die ik dan heb van 55e omdat ik eens 3km te snel gereden heb), het moeten al echt grote boetes worden wil het de moeite zijn om het eens te gaan uitleggen bij de rechter waarom ze niet verdient is... en meestal zal de rechter jouw redenering toch echt niet volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JacobsT
Dred schreef op maandag 24 juli 2017 @ 18:17:
Als Belg even reageren hierop, ik hoop voor jou dat je - ondanks de belgische nummerplaat/auto - de mogelijkheid hebt om de onmiddelijke inning van 500e te betalen omdat je als buitenlander aan het stuur zat. Daarvoor kan je even consulteren bij een advocaat mocht je die optie niet direct krijgen, want dat is volgens mij je enige echte goeie optie.

Als je die optie om die 500e te betalen hebt, DOEN! Niet over nadenken.

Zoals hierboven aangeven zijn uitspraken van de rechtbank te vermenigvuldigen met 8 (de zogenaamde opdeciemen). Volgens de info van wegcode.be zou je dit dus 80 - 4000€ x8 => 640 - 32.000e kunnen kosten als je de brieven negeert of expliciet kiest voor een onderonsje in de rechtbank. Je ziet dat dit dus sowieso duurder gaat zijn. Om nog niet te spreken over extra straffen die je dan kunnen opgelegd worden.

PS: die opdeciemen zijn 1 van de redenen dat ik - als Belg zijnde - meestal zonder veel ommekijk verkeersboetes betaal (die 1 per jaar die ik dan heb van 55e omdat ik eens 3km te snel gereden heb), het moeten al echt grote boetes worden wil het de moeite zijn om het eens te gaan uitleggen bij de rechter waarom ze niet verdient is... en meestal zal de rechter jouw redenering toch echt niet volgen.
Beter dan dit kan het niet uitgelegd worden.
Inderdaad altijd meteen betalen als ze je zo'n voorstel gaan doen.

Als je niet komt opdagen voor een rechtbank kan dat anders stevig escaleren en voor je het weet sta je geflagd en de volgende keer dat je ergens je paspoort voor nodig hebt in België sta je dan met de gebakken peren. (bv in de luchthaven als je zou moeten overstappen in België)

Ik sluit er mij bij aan dat het wenselijk is om even een advocaat te raadplegen die gespecialiseerd is in dit soort dingen. Ik heb een goede advocaat in verkeersrecht dus als je die zou willen consulteren, stuur me gerust even een PB en ik speel je de gegevens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:40
Vroeger kwam je er onderuit door de boete niet te betalen.

Zo schijn je boetes uit Zwitserland ook niet te hoeven betalen. Ze zijn erg opdringerig en blijven vaak brieven sturen maar uiteindelijk hoor je er niks meer van. Je zult voor jezelf moeten bepalen of dat mogelijk is, aangezien je bij een controle van je paspoort of rijbewijs aangehouden en staande gehouden zult worden. Er zijn gevallen waarin de buitenlandse politie het overdraagt naar de Nederlandse politie, maar dat zijn er zo weinig dat niet betalen in heel veel gevallen de beste optie is.

Is het misschien een idee om je vader te laten gaan en de boete die opgelegd wordt met hem te verrekenen? Je naam zal dan niet in het systeem terecht komen en je vader zal als Belg zijnde (iig als inwoner van België) een lagere boete krijgen dan een buitenlander.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Anoniem: 949279 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 17:43:
[...]
Ik was verkeerd, het is ondertussen x8 :D

Ja, dus bij een minnelijke schikking is het bedrag wat ze zeggen, effectief het bedrag dat je moet betalen.
Als het via de rechtbank gaat, het bedrag dat de rechter je zegt, zal normaal het basisbedrag zijn.

Ik weet nu niet hoeveel je boete gaat zijn maar stel dat de rechter zegt. 100 euro en 1 week rijverbod.
Dan moet je het opdeciemen erbij tellen. Momenteel in 2017 staat die blijkbaar op 8.
Dan mag je dus 800 euro aftikken.

Heeft te maken met muntdevalutie enzo.

Enkel voor dingen die via rechtbank gaan he. Stel, je had maar minnelijke schikking van 50 euro. Je gaat hier niet mee akkoord en trekt naar de rechtbank (laten er we vanuitgaan dat alles gratis is en geen rechtskosten en). Je verliest en rechter zegt: 50 euro...hups dan mag je je 400euro aftikken.

Is niet om je angst aan te jagen, maar toch om rekening mee houden als je uitspraken van rechter hoort en dan toch de uiteindelijke boete in de bus krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dred
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-05 10:10
Iets waar ik minder zeker van ben, maar dat kan iemand anders misschien bevestigen: Zoals ik het snap zou je bij de onmiddellijke inning optie je rijbewijs ook niet verliezen, wat wel zou gebeuren mocht je voor de rechtbank kiezen (dat is geen keuze maar feit, 8 tot 5 jaar).

Een tweede iets waar ik aan denk: je hebt geluk dat je dit als buitenlander voor hebt, als Belg zijnde heb je geen kans tot onmiddelijke schikking en is het sowieso rechtbank (en dus sowieso duurder en sowieso rijbewijs kwijt). Dus je vader laten opdraaien, als die aanzien wordt als Belg voor deze overtreding (omdat die in BE woont etc... ben niet 100% zeker hoe dat werkt), is dus misschien niet de beste oplossing, integenstelling tot wat er hier en daar gezegd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Dred schreef op maandag 24 juli 2017 @ 18:31:
Iets waar ik minder zeker van ben, maar dat kan iemand anders misschien bevestigen: Zoals ik het snap zou je bij de onmiddellijke inning optie je rijbewijs ook niet verliezen, wat wel zou gebeuren mocht je voor de rechtbank kiezen (dat is geen keuze maar feit, 8 tot 5 jaar).

Een tweede iets waar ik aan denk: je hebt geluk dat je dit als buitenlander voor hebt, als Belg zijnde heb je geen kans tot onmiddelijke schikking en is het sowieso rechtbank (en dus sowieso duurder en sowieso rijbewijs kwijt). Dus je vader laten opdraaien, als die aanzien wordt als Belg voor deze overtreding (omdat die in BE woont etc... ben niet 100% zeker hoe dat werkt), is dus misschien niet de beste oplossing, integenstelling tot wat er hier en daar gezegd wordt.
Je rijbewijs kun je niet kwijtraken in het buitenland. Je kunt alleen een rijontzegging krijgen voor dat land en als je die overtreedt bega je een misdrijf. In het buitenland stellen ze bij een aanhouding en een rijontzegging vaak een formulier op waarin ze het feit invullen en de tijd hoelang de rijontzegging geldig is invullen.

Ze mogen je rijbewijs wel gewoon afpakken dus, echter geven ze in 90% van de gevallen een rijontzegging in plaats van dat ze je rijbewijs afpakken.

[ Voor 6% gewijzigd door SgtElPotato op 24-07-2017 18:46 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stel dat je nu je rijbewijs in Belgie in (moet) leveren, lukt het om dan een vermissing van het rijbewijs in NL op te geven en gewoon een nieuwe te verkrijgen?

Nou ja, ik vindt het zorgelijk dat iemand net 18 jaar gelijk al gepakt is met een snelheidsovertreding van 105kmph op een 50km zone. Het zegt me gewoon heel erg sterk dat iemand alleen maar bezig is geweest voor het halen van z'n rijbewijs en verder alle verkeersregels aan z'n laars lijkt te lappen.

Ik vindt een intrekking van het rijbewijs gewoon terecht. Sommige hier blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Btw op heeft geen minnelijke schikking gekregen, hij heeft al de melding gehad dat het rechtbank wordt, hij heeft niet te kiezen.

@SgtElPotato ik denk dat je als Belg zijnde harder gestraft wordt. Buitenlanders krijgen vaak een kans om tot minnelijke schikking te komen. Daar krijgen wij geen kans toe. Bij ons is het direct rechtbank met grote kans dat het boete geld x8 dus is.
Maar in het geval van een Nederlander wonende in België weet ik niet of je echt onder " buitenlander" valt.

@Anoniem: 58485 @Anoniem: 943161 tuurlijk mag de Belgische overheid dat intrekken. Als de politie je tegenhoudt ben je het ook kwijt.
Wat ze niet mogen in het recht tot besturen in andere landen afnemen. Daarom moet je je rijbewijs in België afgeven en die sturen het door naar de RDW en daarna gaat het naar de gemeente waar het rijbewijs afgelverd is. (Staat ook zo op de site van de anwb).
Er staat geen termijn op van de belgische overheid het naar de nederlandse moet sturen dus als het wat aansleep, ben je in alle landen de sjaak!

[ Voor 34% gewijzigd door SadisticPanda op 24-07-2017 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je mag je rijbewijs helemaal niet inleveren in België. Het rijbewijs is niet jouw bezit, maar bezit van de NL staat. De enige partij bij wie je dat mag inleveren, is bij de NL staat. // edit: blijkt dus niet waar te zijn

Aan de mensen die beter weten hoe het in belgië zit: hebben ze daar ook de regel dat de bestuurder beboet moet worden, niet de eigenaar? Vergelijkbaar met Duitsland?

In Duitsland is het zo dat ze binnen een bepaalde periode vast moeten hebben staan wie de overtreder was. Lukt dat niet, dan vervalt de boete.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 943161 op 24-07-2017 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

azz_kikr schreef op maandag 24 juli 2017 @ 18:35:
Btw op heeft geen minnelijke schikking gekregen, hij heeft al de melding gehad dat het rechtbank wordt, hij heeft niet te kiezen.
Is dat zo? Voor zover ik lees, is alleen maar gevraagd wie de bestuurder was. Is er nog geen oproep om voor het gerecht te verschijnen oid.

Ik kwam dit tegen:
https://www.bnr.nl/nieuws...-belgie-wacht-met-betalen
Verkeersboetes die de politie daar uitschrijft op basis van een nummerplaat, zonder dat de bestuurder is aangehouden, zijn onwettig. Dat meldt VTM Nieuws.

Het Belgische Hof van Cassatie, dat uitspraken doet over verkeersinbreuken, oordeelde gisteren dat boetes uitschrijven onwettig is als de politie alleen een nummerplaat heeft en de bestuurder daarna pas geïdentificeerd wordt via de zogenaamde kruispuntbank bij de Dienst voor Inschrijvingen van Voertuigen. In dat geval schendt de politie volgens het Hof namelijk de privacyregels.
Gezien het feit dat ze je vader vragen wie de bestuurder was.. zou ik zeggen dat je e.e.a. gewoon kunt negeren.

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 943161 op 24-07-2017 18:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-05 15:07
SgtElPotato schreef op maandag 24 juli 2017 @ 18:33:
[...]

Je rijbewijs kun je niet kwijtraken in het buitenland. Je kunt alleen een rijontzegging krijgen voor dat land en als je die overtreedt bega je een misdrijf. In het buitenland stellen ze bij een aanhouding en een rijontzegging vaak een formulier op waarin ze het feit invullen en de tijd hoelang de rijontzegging geldig is invullen.
Anoniem: 943161 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 18:35:
Je mag je rijbewijs helemaal niet inleveren in België. Het rijbewijs is niet jouw bezig, maar bezit van de NL staat. De enige partij bij wie je dat mag inleveren, is bij de NL staat.

Aan de mensen die beter weten hoe het in belgië zit: hebben ze daar ook de regel dat de bestuurder beboet moet worden, niet de eigenaar? Vergelijkbaar met Duitsland?

In Duitsland is het zo dat ze binnen een bepaalde periode vast moeten hebben staan wie de overtreder was. Lukt dat niet, dan vervalt de boete.
Oh jawel hoor, men kan zeker jouw rijbewijs in het buitenland in beslag nemen, staat zelfs op de website van de Rijksoverheid. Dat men het vaak niet doet, maar alleen een extra hoge geldboete oplegt, eventueel aangevuld met een tijdelijk rij ontzegging is wat anders. Maar het kan zeer zeker gebeuren.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Deveon schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:20:
[...]

Een dure les, maar in Nederland zou dit geen 80 weg zijn, eerder 60. Dit is te herkennen aan de af en aanritten aan deze weg. Eerlijk gezegd is Nederland best truttig in maximumsnelheden.

Overigens moet het "zo geconcentreerd op de weg" de volgende keer een teken zijn dat je gewoon te hard rijdt. Nooit harder rijden als wat prettig/comfortabel voelt. Ook al is het een paar km/u onder de maximum.
In NL zou dit een 50-weg zijn, 60-wegen hebben geen lijn in het midden maar alleen lijnen aan de zijkant van de weg*. Daarnaast komt een 60-weg alleen* voor buiten de bebouwde kom en een 70-weg alleen binnen de bebouwde kom.

*in NL en uitzonderingen of tijdelijke situaties buiten beschouwing

[ Voor 12% gewijzigd door EWK op 24-07-2017 18:41 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ten aanzien van dit:
https://nieuws.vtm.be/bin...-van-nummerplaat-onwettig

Zie ik wel dit:
Alleen als de politie aan de eigenaar van het voertuig zélf zijn identiteitsgegevens opvraagt, is de boete wél geldig.
Dat zal dus de reden zijn waarom ze je vader aanschrijven. Is je vader echter verplicht daarop te antwoorden, als hij zelf (aantoonbaar) niet de bestuurder was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Moi_in_actie schreef op maandag 24 juli 2017 @ 18:39:
[...]

[...]

Oh jawel hoor, men kan zeker jouw rijbewijs in het buitenland in beslag nemen, staat zelfs op de website van de Rijksoverheid. Dat men het vaak niet doet, maar alleen een extra hoge geldboete oplegt, eventueel aangevuld met een tijdelijk rij ontzegging is wat anders. Maar het kan zeer zeker gebeuren.
Wat zou er dan gebeuren als je je rijbewijs niet bij hebt? Dan kunnen ze hem niet invorderen. Of gaan ze dan contact met het RDW maken zodat er een melding op je naam komt te staan?

Ik dacht dat het in Zwisterland niet mocht, dat wist iemand die het was overkomen te vertellen. Maar blijkbaar was de overtreding niet genoeg om het rijbewijs af te pakken?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
Anoniem: 943161 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 18:35:
[s]Aan de mensen die beter weten hoe het in belgië zit: hebben ze daar ook de regel dat de bestuurder beboet moet worden, niet de eigenaar? Vergelijkbaar met Duitsland?
Zo is het bij mijn weten inderdaad hier in België, echter weet ik niet goed aangezien hier de bestuurder dan een buitenlander is met een in België geregistreerde wagen. Als zijn vader beweert dat het zijn zoon was maar de zoon ontkent, vrees ik dat alsnog de vader de boete zal moeten betalen.

België is nalatig op veel dingen, maar als ze boetes uitschrijven, kan je er op rekenen dat ze hoedanook hun centen gaan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Niet helemaal. Na een jaar verloopt het:
Artikel 68
De strafvordering die het gevolg is van een overtreding van deze wet alsmede van de ter uitvoering ervan vastgestelde besluiten, verjaart door verloop van een jaar te rekenen van de dag waarop de overtreding is begaan; deze termijn bedraagt evenwel drie jaar te rekenen van de dag waarop de overtreding is begaan voor overtredingen van artikel 30, § 1 en §3, 33, 34, § 2, 35 en 37bis, § 1, 1° en 4° tot 6°.
Maar ik begrijp ook al dat als zijn vader zou zeggen 'ik reed niet, maar ik zeg niet wie er wél reed', dat dan alsnog je vader voor schut gaat.

Het schijnt wel dat je op het formulier wat zijn vader nu heeft ontvangen, ook kunt aankruizen dat hij een minnelijke schikking wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Anoniem: 943161 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 18:51:
Niet helemaal. Na een jaar verloopt het:

[...]

Maar ik begrijp ook al dat als zijn vader zou zeggen 'ik reed niet, maar ik zeg niet wie er wél reed', dat dan alsnog je vader voor schut gaat.

Het schijnt wel dat je op het formulier wat zijn vader nu heeft ontvangen, ook kunt aankruizen dat hij een minnelijke schikking wil.
En als de vader nu niks invult en wacht? Of nemen ze dan aan dat de vader de bestuurder was?
Een jaar is zo voorbij en zeker met justitie.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

JacobsT schreef op maandag 24 juli 2017 @ 18:45:
[...]

Zo is het bij mijn weten inderdaad hier in België, echter weet ik niet goed aangezien hier de bestuurder dan een buitenlander is met een in België geregistreerde wagen. Als zijn vader beweert dat het zijn zoon was maar de zoon ontkent, vrees ik dat alsnog de vader de boete zal moeten betalen.

België is nalatig op veel dingen, maar als ze boetes uitschrijven, kan je er op rekenen dat ze hoedanook hun centen gaan krijgen.
Klopt. In boetes en belastingen zijn we eerste van de klas :+
Anoniem: 943161 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 18:36:
[...]

Is dat zo? Voor zover ik lees, is alleen maar gevraagd wie de bestuurder was. Is er nog geen oproep om voor het gerecht te verschijnen oid.

Ik kwam dit tegen:
https://www.bnr.nl/nieuws...-belgie-wacht-met-betalen

[...]

Gezien het feit dat ze je vader vragen wie de bestuurder was.. zou ik zeggen dat je e.e.a. gewoon kunt negeren.
Hahaha tuurlijk kunnen ze boete uitschrijven aan de hand van je nummerplaat. Hoe gaan ze je anders flitsen? Ik heb niet in het groot mijn naam en adres op mijn wagen staan. Het enige wat je wagen linkt aan een persoon is je nummerplaat. Dat is es even in het nieuws geweest maar dat is al lang opgelost. Enfin, je kan proberen maar ik zou er niet te sterk op hopen.
In Belgie zijn trouwens nummerplaten gelinkt aan een persoon en volgen ze een persoon. In NL volgen ze de wagen zelf.

@SgtElPotato
Als de vader niet reageert of geen bezwaarschrift indient, wordt de boete verhaald via de belastingen. Aangezien hij woont in Belgie, betaald hij die. Dus gaan ze via daar verhalen.
Als het via verstek bij rechtbank is, zelfde verhaal of deurwaarder. Aangezien de vader in België woont is die altijd gesjaakt.
Had gans de familie in buitenland gewoond had het andere zaak geweest denk ik. Maar nu gaan ze altijd op die vader verhalen. Het is trouwens zijn wagen.
Want de bewijslast van een proces verbaal is altijd geldend, tot je tegendeel bewijst. Dus vader kan wel zeggen, ik reed niet, maar als hij niet kan zeggen wie er wel reed, dan is hij de dader.

[ Voor 40% gewijzigd door SadisticPanda op 24-07-2017 19:09 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Blijf ontopic.
Reacties die alleen maar gaan over hoe stout de TS was, worden zonder pardon verwijderd.