Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke van de 2?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JaiVer
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 24-11 20:10
Mijn vraag

Had eventjes geleden een thread gestart om een goede laptop te zoeken die ik kon gebruiken voor school.
na wat zoeken ben ik bijna zeker dat ik 'DELL Inspiron wil maar heb nog een klein vraagje omtrent die laptops.

het gaat om de inspiron 15 5000. Daar heb ik 2 keuze's voor een relatief klein prijsverschil.

1. De inspiron met een SSD van 225GB
2. De inspiron met 2 TB SATA-harde schijf (5.400 rpm)

nu is de vraag zou ik met 225 gb genoeg hebben voor de komende 3jaar als schoollaptop?

Alle reacties

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11 20:33
Zet er even een linkje bij naar het oorspronkelijke topic... Handig om te weten welke opleiding je doet...

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

• JaiVer
Advies rond laptop voor school.

Het ging om deze thread.

Die 2tb komt een 50tal euro duurder uit dan de ssd, maar dan zal hij niet zo snel opstarten enz zekr? Of heb ik het
Mis. Heb ook een externe harde schijf van 500gb die ik kan gebruiken als ik voor de ssd kies, dus ben nog wat aan het twijfelen.

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Sinds mijn eerste ervaringen met SSD wist ik dat ik nooit meer normale harde schijven zou kopen voor laptops en desktops (voor storage wel). Het is dé upgrade voor je computer.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11 20:33
De SSD is sneller, maar je hebt minder dan de helft van de door school aanbevolen opslagruimte. Dat betekent dat je eerder schoolopdrachten op een andere plek (thuis op een nas of online) moet opslaan. Dus wat je wint aan snelheid, verlies je mogelijk doordat je vaak bestanden heen-en-weer aan het schuiven bent.

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

Verwijderd

En een linkje naar de laptop. :) Er zijn nogal wat soorten van de Inspiron 15 5000 (Gaming). Maar goed, als het alleen over de SSD <-> HDD gaat is het wel duidelik. :)

Normaal is de SSD versie duurder. Maarja, dit is wel een grote HDD. Maar ook hier zou ik toch echt voor de SSD-versie gaan, helemaal als ie dus ook nog duurder is. Alleen een HDD is echt meer werkbaar voor mij.

Ik doe al 2 jaar met mijn 256GB SSD. Daar zit ook geen HDD bij, ik heb niets anders in mijn laptop zitten. Precies in 2 partities doordemidden gehakt. Eentje voor mijn Windows en progs, en eentje voor mijn data. Als je hem niet vol met films gooit dan moet het makkelijk kunnen lijkt me.

// Edit: http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-5567-laptop
Om deze zal het wel gaan? Is nu 70 euro goedkoper. 2TB vind ik wel overdreven in een laptop, en het is ook nog eens een trage 5400 variant. Zoiets wil je echt niet in een laptop meer hebben anno 2017 (ook niet anno 2014). De mijne start in 5 seconden op. :) En je kan altijd nog een grotere SSD kopen in de toekomst mocht dat nodig zijn en dan verwisselen. En dan kan je die 256GB SSD weer mooi ergens anders voor gebruiken.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2017 19:46 ]

• JaiVer
Het gaat indd om bovenstaande laptop.
Dus de keuze lijkt duidelijk? Gewoon voor de ssd gaan? Heeft trouwens mooie specs voor die prijs imo. Of is er een addertje onder het gras?
Pagina: 1