Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies rond laptop voor school.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JaiVer
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 24-11 20:10
Na al vele threads te hebben gelezen maar nog niet echt iets te hebben gevonden heb
ik besloten om zelf ook eens zo een thread aan te maken.

Na deze zomer start ik met een opleiding Bouwkunde in vives Oostende.
hiervoor heb ik een nieuwe laptop nodig aangezien ik een desktop heb en vanaf nu
iedere dag mijn laptop zal moeten meenemen naar school. heb zelf ook al redelijk wat rondgekeken
nu het solden etc. zijn maar ik vind het moeilijk omdat ik niet 100% weet waar op te letten daarom dat
ik eventjes jullie hulp wil vragen.

Wat ga je met je laptop doen?

De laptop die ik nodig heb zal voornamelijk gebruikt worden voor het verwerken van gegevens
en het tekenen van bepaalde dingen. Dit gebeurd via programma's zoals AutoCAD en Sketchup.
Deze programma's vragen toch wel wat inspanning van de laptop. En aangezien ik dit veel nodig
zal hebben zou ik deze wel graag smooth kunnen runnen.

Wat zijn de minimale specificaties?

Dit zijn de specificaties die ik van school uit heb gekregen maar vind dit wat kort door de bocht
en het mag gerust wat meer zijn voor mij. i5 is zeker een vereiste en wil ook zeker een minimum aan SSD.

processor: minimum i3 processor (i5 voor voor toegepaste informatica en industriële wetenschappen, campus Kortrijk en Brugge Station)

intern geheugen: 4GB (8GB of meer voor toegepaste informatica en industriële wetenschappen, campus Kortrijk en Brugge Station)

harde schijf: 500GB (campus Kortrijk: 750 GB aanbevolen)
een resolutie van 1366×768 (of hoger)

minimum 15 inch monitor (17 inch aanbevolen voor industriële wetenschappen en technologie, campus Kortrijk)

mogelijkheid van DirectX 11 of DirectX12

WIFI b/g/n/a, bij voorkeur een draadloze netwerkkaart die 802.11 ac ondersteunt. Laptops met enkel b/g/n WIFI-standaard worden niet meer aangeraden.

Ethernet netwerkpoort
batterij: 6-cells of hoger (een tweede opgeladen batterij voor opleiding luchtvaart)

Wat is je budget?

Graag zou ik niet boven de 900€ gaan dus mijn budget : 750€-900€

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

De laptop moet dagelijks mee naar school, via het openbaar vervoer.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Echte voorkeuren heb ik niet. Liefst wel een gekend merk. Voornaamste is dat ik die 3jaar mooi
kan overbruggen met dit ding. overigens i5 of i7, SSD, 15" (13 te klein , 17 te groot) zijn zowat de dingen waar ik probeer op te letten en een degelijke batterijduur is ook een plus.

Zelf kom ik vaak uit op de ACER Aspire E5 maar geen idee of dit een geschikte laptop is.
In ieder geval bedankt voor de hulp.

Alle reacties

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-11 11:28
Ik neem aan dat je deze bedoeld?
pricewatch: Acer Aspire E5-575G-55NE. Het scherm daarvan is wel minder. CPU en GPU zijn ook geen hoogvliegers maar het zal voldoen.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:25
volgens mij heeft autocad meer aan een hogere kloksnelheid (per processor) en genoeg werkgeheugen.

probeer opzoek te gaan naar een i5 en minimaal 16gb ram. een ssd werkt fijn omdat die vele malen sneller is dan een 7200 of 5400 rpm schijfje...

ik zou zelf voor max 15 inch gaan maar dan wel full hd scherm (1920*1080 of vergelijkbaar).
Thuis kun je altijd nog een extern scherm er aan hangen als je ruimte te kort komt. Op school ben je voornamelijk in projecten bezig en een 17 inch laptop meenemen is ook niet heel handig. (lees zwaar)

...

• JaiVer
Zal ik voor die prijs iets vinden van degelijke kwaliteit + 16gb ram?

En indd thuis heb ik nog mijn vaste pc die is ook zwaar genoeg om alles op te doen dus een 17" wil ik zeker vermijden.

• JaiVer
heb mijn oog laten vallen op dit exemplaar. heeft iemand een idee of het werkelijk een goede laptop is?
pricewatch: Asus K501UQ-DM008T-BE