Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laatste check - AMD Ryzen - Budget Game Systeem

Pagina: 1
Acties:

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voor mijn broertje ben ik een nieuw systeem aan het samenstellen, vooral league of legends spelen en zo nu en dan Battlefield 4(?)/Call of duty Bo2/GTA5

Wat mag het systeem gaan kosten?
Tegen de 650€ is het maximale wat hij uit kan/mag geven

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis, headset, toetsenbord dus hij is enkel een kast met inhoud nodig

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Ryzen 5 systeem leek my het beste voor de toekomst en met dit budget. RX 560 heeft prima prestaties voor hoeveel die kost geloof ik en mocht hij ooit willen upgraden, met een GPU is dat vaak zo gebeurt.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Prijs/performance en budget is waar het hier om draait

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
geen specifieke wensen

Ga je overklokken?
Standaard is voor ons prima, niet dat je kunt overclocken met dat mobo.
Wat verwacht je van ons?

Ik vroeg me af of dit ram wel werkt met het mobo, kon het namelijk niet zo vinden. Kosten terug brengen waar op bespaard kan worden en kijken of ik niet toevallig compleet verkeerde dingen heb uitgezocht (lijkt me van niet maar toch)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1400 Boxed Wraith Stealth koeler€ 163,95€ 163,95
1ASRock A320M€ 60,35€ 60,35
1Sapphire Pulse Radeon RX 560 2GD5€ 108,50€ 108,50
1Sharkoon VS4-S€ 26,95€ 26,95
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 23,95€ 23,95
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB€ 105,-€ 105,-
1Corsair CX450M€ 51,-€ 51,-
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 95,49€ 95,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 635,19

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-11 19:35
houd er rekening mee dat het geheugen niet in de qvl staat zover ik kan zien(maar dat zal je waarschijnlijk zelf ook wel hebben gezien al)

http://www.asrock.com/MB/AMD/A320M/index.asp#Memory

en dat het geheugen waarschijnlijk niet al te goed overklokt

Problemen met overclock DDR4 geheugen (Ryzen)

maar daar is de prijs natuurlijk ook na 16 gb voor 105 euro is erg mooi natuurlijk !
denk wel dat het gewoon standaard op 2133mhz gaat werken dat mag geen probleem zijn.

een 320 bordje is wel jammer aangezien het oc potentieel van Ryzen cpu's best hoog is.
met een 350 bordje voor een paar tientjes meer kan je toch net die paar frames geven wat
toch weer een verschil kan maken in sommige spellen waar je net niet aan de 60fps zit core
speed is nog steeds erg belangrijk met spellen.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De kans dat het niet werkt en niet op 2400MT/s is bijzonder klein.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:08
Weet je zeker dat je een Ryzen systeem hier de juiste keuze is? Met dit budget zou ik eerder kijken naar een pricewatch: Intel Pentium G4560 Boxed. Qua game prestaties ontloopt de G4560 de Ryzen 5 1400 nauwelijks, soms iets beter, soms ietsjes minder, maar het verschil is nooit groot. Socket 1151 gaat nog wel even mee, dus een upgrade in een later stadium kan altijd nog en hoeft in totaal niet eens duurder te zijn dan een enkele R5 1400.

Het geld wat hiermee bespaard wordt kan dan gestoken worden in een betere GPU, bijvoorbeeld een tweede hands GTX 970; https://tweakers.net/aanb...1DSUSpITE8NzqxKVbIyNagFAA

Dan heb je voor hetzelfde geld een systeem dat heel wat meer performance geeft.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 67,95€ 67,95
1MSI B250M PRO-VD€ 64,95€ 64,95
12e hands MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 200,-€ 200,-
1Sharkoon VS4-S€ 27,95€ 27,95
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 23,95€ 23,95
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB€ 105,-€ 105,-
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 53,49€ 53,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 638,78

[ Voor 63% gewijzigd door MadDogMcCree op 19-07-2017 01:22 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
MadDogMcCree schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 01:14:
Weet je zeker dat je een Ryzen systeem hier de juiste keuze is? Met dit budget zou ik eerder kijken naar een pricewatch: Intel Pentium G4560 Boxed. Qua game prestaties ontloopt de G4560 de Ryzen 5 1400 nauwelijks, soms iets beter, soms ietsjes minder, maar het verschil is nooit groot.
Nooit groot is niet helemaal juist. Een Pentium G4560 is toch flink minder krachtig, scheelt bijna de helft. Een Pentium G4560 zal in sommige games nu al niet meer voldoen.

AMD Nieuwsdiscussie

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-11 16:11
Prima opzich al zou ik het liefst toch voor een 4GB model rx560 gaan, 2 is echt weinig zelfs als de videokaart niet super snel is. Mocht je nog een tientje kunnen missen dan is 3000mhz ram ook welkom

pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15

Maar dan red je het natuurlijk niet binnen budget.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• MadDogMcCree
-The_Mask- schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:03:
[...]

Nooit groot is niet helemaal juist. Een Pentium G4560 is toch flink minder krachtig, scheelt bijna de helft. Een Pentium G4560 zal in sommige games nu al niet meer voldoen.
Zo goed als alle games spelen prima hoor. Deze video laat zien dat de G4560 zich gewoon kan meten met de R5 1400 en zeker niet 'bijna de helft';

Met dit budget en het doel van eindgebruiker is het gewoon zonde om 100 euro neer te leggen voor een CPU waar je amper baat bij gaat hebben, qua gaming is het verschil minimaal. Plus TS kan binnen aanzienlijke tijd de CPU vervangen voor Coffee Lake Pentium, wat zeer waarschijnlijk een quadcore wordt en eveneens zeer waarschijnlijk in dezelfde prijsklasse valt als de G4560.

De video is met dezelfde GPU, de combo G4560 + GTX 970 zal veel beter presteren dan R5 1400 + RX 560.

[ Voor 5% gewijzigd door MadDogMcCree op 19-07-2017 12:29 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Een Ryzen 5 1400 is wel degelijk bijna dubbel zo krachtig, ongeveer rond de 90% meer. Maar dat kun je natuurlijk niet zo maar terug zien in games. Geen enkele game is ontwikkeld met Ryzen, Ryzen bestond simpelweg nog niet. Daarnaast is vaak genoeg de videokaart de bottleneck en dan zie je natuurlijk geen of weinig verschil. Echter veranderd dat niks aan het feit dat een Ryzen 5 1400 wel degelijk bijna dubbel zo krachtig is. Ook zijn er dus wel degelijk een aantal games waarin de Pentium G4560 dus niet voldoet en dat worden er natuurlijk steeds meer. Neemt niet weg dat de Pentium G4560 wel een goede CPU is of eigenlijk was, bijna niet meer verkrijgbaar de laatste twee maanden.
https://www.techpowerup.c...pany-effectively-kills-it

AMD Nieuwsdiscussie

• MadDogMcCree
Ik ben het er mee eens dat hij krachtiger is, maar de vraag is of de eindgebruiker daar wat aan heeft, het blijft immers een budget game systeem. De bovenstaande video zijn benchmarks met een GTX 1060, dus de bottleneck is minimaal. Voor de genoemde games kan een G4560 prima, en ik zou eerlijk gezegd geen game kunnen opnoemen die niet draait op de G4560, zeker geen game die TS zijn broertje zal spelen. Een game als Battlefield 1 geeft bijvoorbeeld aan minimaal een 6600k nodig te hebben, de praktijk laat echter zien dat dit niet het geval is en een recente dual core net zo goed een optie is.

Het lijkt er overigens op dat de G4560 weer geleverd is, in de pricewatch is te zien dat deze toch weer op voorraad aan het komen is. En desnoods zijn een G4600 of i3 7100 ook nog goedkopere opties.

• -The_Mask-
  • Niet online
MadDogMcCree schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:18:
Een game als Battlefield 1 geeft bijvoorbeeld aan minimaal een 6600k nodig te hebben, de praktijk laat echter zien dat dit niet het geval is en een recente dual core net zo goed een optie is.
Dat klopt wel degelijk. Alleen geld het niet voor de single player of lichtere multiplayer maps. Het geld alleen voor de zwaarste multiplayer maps met veel tegenstanders. Single Player of kleine multiplayer maps zal met een Pentium G4560 wel gaan, maar de zwaarsten dus niet.

Helaas bestaat 99% van de reviews uit testen met single player of lichte multiplayer maps. Terwijl je toch juist wil weten wat er op de zwaarste momenten gebeurt. Is immers leuk dat je gemiddeld op bijvoorbeeld zo'n 80 fps uitkomt met een Pentium G4560 op normale momenten. Maar als het zwaar wordt en het naar iets van 30 fps zakt gemiddeld tijdens de zwaarste momenten is het alsnog niet fatsoenlijk speelbaar.

Bij een sterkere CPU als de Ryzen 5 1400 is dat andersom, op lichtere momenten zal de fps vaak eerder lager dan hoger zijn. Maar juist op de zwaarste momenten, waar het omgaat is de framerate juist weer hoger. Bijvoorbeeld dus 70 fps op de lichte momenten gemiddeld, maar op de zwaarste momenten dan bijvoorbeeld 50 fps wat wel speelbaar is.

AMD Nieuwsdiscussie

• MadDogMcCree
Ook dat valt wel mee, op ultra settings i.c.m. een GTX 1050ti zie ik hier toch geen CPU die de volle maps niet aan kan;

Met wat aanpassingen van de grafische settings moet een steady 60fps gemakkelijk haalbaar zijn. Maps als Empires Edge hebben het eveneens lastig met bijvoorbeeld een i5 6500. Het probleem is de game, niet het systeem. Als je echt CPU hogging wil ontlopen dan moet je al beginnen aan een 7700k of een hoog geclockte Ryzen processor. Ook de 1400 zal de GPU bottlenecken op de hoogste settings.

Maar goed, hij speelt geen Battlefield 1, maar Battlefield 4, een game die gemakkelijk een steady 60fps draait met een G4560 i.c.m. een GTX 960/1050ti+.

• -The_Mask-
  • Niet online
MadDogMcCree schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:11:
Ook dat valt wel mee, op ultra settings i.c.m. een GTX 1050ti zie ik hier toch geen CPU die de volle maps niet aan kan;
Behalve de allersnelste i5's zoals dus een i5 6600K, valt de rest toch allemaal door de mand, zelfs op de laagste instellingen bij BF1 op de zwaarste momenten. Zo is het nu eenmaal, kan er niks aan veranderen.

AMD Nieuwsdiscussie

• MadDogMcCree
-The_Mask- schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:32:
[...]

Behalve de allersnelste i5's zoals dus een i5 6600K, valt de rest toch allemaal door de mand, zelfs op de laagste instellingen bij BF1 op de zwaarste momenten. Zo is het nu eenmaal, kan er niks aan veranderen.
Maar dat lost de Ryzen 5 1400 dus ook niet op. Een hoge clocksnelheid is het devies voor de game, niet het aantal cores, ook bijvoorbeeld de 1700 heeft last van CPU hogging op deze maps. Overigens is onder de 60fps duiken natuurlijk niet te omschrijven als onspeelbaar.

Het blijft een CPU van 100 euro meer, waarbij TS in de praktijk amper verschillen gaat zien. Ik ben persoonlijk van mening dat je het best af bent met hardware dat je nu nodig hebt, i.p.v. future proofing. Een latere upgrade is vaak goedkoper én sneller.

• Danny Phantom
  • Niet online
Dit is het lijstje geworden, bedankt allemaal voor het kijken

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Prime A320M-K€ 60,95€ 60,95
1Gigabyte Radeon RX460 WINDFORCE OC 2G€ 112,50€ 112,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G4D30AETA€ 125,-€ 125,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 636,84

PS. Ik heb nu voor de 1400 gekozen omdat deze de komende jaren prima zal werken/voldoen. Nu een G4560 halen vind ik zonde aangezien er dan binnen een paar jaar weer minimaal een CPU gekocht moet worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Danny Phantom op 19-07-2017 18:54 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Een RX 560 zoals je die eerst had is beter, het verschil is namelijk dat de RX 560 alle 1024 stream processors heeft ingeschakeld en de RX 460 er 128 heeft uitgeschakeld en daarmee dus iets trager is.

AMD Nieuwsdiscussie

• Danny Phantom
  • Niet online
-The_Mask- schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 19:04:
Een RX 560 zoals je die eerst had is beter, het verschil is namelijk dat de RX 560 alle 1024 stream processors heeft ingeschakeld en de RX 460 er 128 heeft uitgeschakeld en daarmee dus iets trager is.
Ja weet t, konden deze krijgen voor leuk prijsje :)

• MadDogMcCree
Danny Phantom schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 18:32:
Dit is het lijstje geworden, bedankt allemaal voor het kijken

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Prime A320M-K€ 60,95€ 60,95
1Gigabyte Radeon RX460 WINDFORCE OC 2G€ 112,50€ 112,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G4D30AETA€ 125,-€ 125,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 636,84

PS. Ik heb nu voor de 1400 gekozen omdat deze de komende jaren prima zal werken/voldoen. Nu een G4560 halen vind ik zonde aangezien er dan binnen een paar jaar weer minimaal een CPU gekocht moet worden.
Nu een Pentium én over een jaartje de quadcore Coffee Lake Pentium is nog altijd goedkoper dan de R5 1400 nu ;). Future proofing is altijd duurkoop.

Maar goed, ieder zijn keuze uiteraard, ik vind het alleen zonde van het budget, vooral omdat je dit aangeeft;
Prijs/performance en budget is waar het hier om draait
Ryzen is geen slechte keuze, maar als prijs/performance het einddoel is, dan zit je naar mijn mening op het verkeerde spoor. Zeker als je deze deals tegenkomt in V&A; V&A aangeboden: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G

Om het verschil aan te geven tussen een RX560 en een GTX 970: http://gpu.userbenchmark....-vs-AMD-RX-560/2577vs3926

Dat moet je wel met een korreltje zout nemen, gezien bij dit soort benchmarks de CPU en RAM snelheid vaak geen factor zijn.

Voor de duidelijkheid, ik wil je absoluut niet pushen naar wat ik hierboven plaats, maar als de genoemde games gespeeld gaan worden en je wil de beste prijs/performance, dan garandeer ik je dat bovenstaande by far de beste keuze is.

• Danny Phantom
  • Niet online
MadDogMcCree schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 19:57:
[...]

Nu een Pentium én over een jaartje de quadcore Coffee Lake Pentium is nog altijd goedkoper dan de R5 1400 nu ;). Future proofing is altijd duurkoop.

Maar goed, ieder zijn keuze uiteraard, ik vind het alleen zonde van het budget, vooral omdat je dit aangeeft;

[...]

Ryzen is geen slechte keuze, maar als prijs/performance het einddoel is, dan zit je naar mijn mening op het verkeerde spoor. Zeker als je deze deals tegenkomt in V&A; V&A aangeboden: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G

Om het verschil aan te geven tussen een RX560 en een GTX 970: http://gpu.userbenchmark....-vs-AMD-RX-560/2577vs3926

Dat moet je wel met een korreltje zout nemen, gezien bij dit soort benchmarks de CPU en RAM snelheid vaak geen factor zijn.

Voor de duidelijkheid, ik wil je absoluut niet pushen naar wat ik hierboven plaats, maar als de genoemde games gespeeld gaan worden en je wil de beste prijs/performance, dan garandeer ik je dat bovenstaande by far de beste keuze is.
Het is een systeem voor een jong iemand die het systeem zelf betaalt, dan kun je niet een 2e hands video kaart gaan aanschaffen.

Dit systeem zal de komende jaren goed werken waarbij ik hoogstens een GPU zou moeten vervangen.

[ Voor 12% gewijzigd door Danny Phantom op 19-07-2017 21:18 ]

• MadDogMcCree
Die begrijp ik even niet, waarom zou dat niet kunnen dan? Die kaarten houden er echt niet zomaar mee op hoor en worden hier vaak nog binnen garantieperiode aangeboden. Ik (en vele anderen hier) raad juist bij uitstek aan om met een laag budget deels naar 2e hands hardware te kijken, omdat je simpelweg véél meer performance koopt voor minder euro's, de nieuwprijs is het met een krap budget vaak niet waard. Tevens zijn op dit moment nieuwe videokaarten veel te duur dankzij cryptominers.

Overigens vind ik de RX560 en zeker de RX460 maar zeer matige kaarten. Binnen enkele weken dumpen de cryptominers de GPU's hier op V&A en marktplaats, grote kans dat je bijvoorbeeld een GTX 1060 3GB/RX 570 4GB kan oppikken voor een habbekrats (lees om en nabij 150 euro) met nog minimaal 20 maanden garantie er op. Nu betaal je bijna hetzelfde voor een kaart die nieuw is en voor veel te veel wordt aangeboden.

Prijs/performance is dan blijkbaar toch niet zo belangrijk. Dat mag, maar logisch is het niet. Dan zou ik eerder nog even doorsparen voor een R5 1600(X), want ook de 1400 is waarschijnlijk nog sneller obsolete dankzij de lage clocksnelheid. Of wachten op Coffee Lake en een waarschijnlijk betere quadcore dan de R5 1400 kunnen aanschaffen onder de 100 euro. Coffee Lake (Intel Gen 8 ) wordt augustus/september 2017 verwacht. De kans is ook groot dat de prijzen van Ryzen dalen zodra Coffee Lake beschikbaar is.

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-11 22:49

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

[...]

[...]

Kan ik helaas geen 'deal' noemen met die 3,5GB en slechte support van nVidia voor DX12 op deze generatie kaarten door het missen van bepaalde features. Ik heb pas nog een R9 290 gekocht voor 150 euro voor een van m'n vrienden dat is al een beter bedrag. Dan kan je nog beter even wachten tot de RX580's weer leverbaar worden er staan er genoeg op amazon.fr voor ~220-260 euro en dan heb je een nieuwe kaart die een stuk sneller is :+

Voor de rest is het nu ook wel overduidelijk dat je een intel fanboy bent, want een G4560 komt niet eens in de buurt van een 1400X en of coffee lake quad zonder HT 'beter' gaat zijn dan een R5 1400 in de toekomst is ook nog eens afwachten of dat werkelijk zo is. In bijvoorbeeld AotS of Hitman maakt een 1500X een i5-7500 al in en Coffeelake gaat geen grote IPC verbetering geven dus nee dat is helemaal niet zo 'waarschijnlijk' ;)

[ Voor 4% gewijzigd door DarkBlaze op 20-07-2017 09:42 ]

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-11 15:29
[...]

Je weet helemaal niet of er een Coffee Lake quadcore Pentium komt, en of die dan zo goedkoop zal zijn als een G4560. Intel heeft net Pentiums met Hyperthreading uit, ik verwacht niet dat ze snel met quadcore varianten zullen komen. Misschien wel quadcore Core i3's, omdat die nu te weinig verschillen van de Pentiums en omdat AMD Ryzen 3 uitbrengt als quadcore op het prijsniveau van een Core i3. Je weet niet eens of Coffee Lake CPU's bruikbaar gaan zijn op de huidige socket 1151 moederborden, Intel is helemaal in staat om nog een nieuwe socket te maken of één met evenveel pinnen maar die niet compatibel is (kan ook dat het wel compatibel is, het punt is dat je het gewoon niet weet). Gokken op Coffee Lake moet je met de huidige onzekerheid niet doen.

Sowieso vind ik dat je een systeem moet kopen dat nu aan de vereisten voldoet en niet pas over een jaar.

Dat een tweedehands videokaart een stuk beter presteert voor de prijs moet ik je wel gelijk in geven, en qua betrouwbaarheid zijn die ook meestal niet slechter dan een nieuwe videokaart. Alleen het verbruik ligt wat hoger. Ik heb nu al 2,5 jaar een GTX 760 in de pc van mijn schoonbroertje die een gelijkaardig budget had zitten.

• MadDogMcCree
DarkBlaze schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 09:34:
[...]

Kan ik helaas geen 'deal' noemen met die 3,5GB en slechte support van nVidia voor DX12 op deze generatie kaarten door het missen van bepaalde features. Ik heb pas nog een R9 290 gekocht voor 150 euro voor een van m'n vrienden dat is al een beter bedrag. Dan kan je nog beter even wachten tot de RX580's weer leverbaar worden er staan er genoeg op amazon.fr voor ~220-260 euro en dan heb je een nieuwe kaart die een stuk sneller is :+

Voor de rest is het nu ook wel overduidelijk dat je een intel fanboy bent, want een G4560 komt niet eens in de buurt van een 1400X en of coffee lake quad zonder HT 'beter' gaat zijn dan een R5 1400 in de toekomst is ook nog eens afwachten of dat werkelijk zo is. In bijvoorbeeld AotS of Hitman maakt een 1500X een i5-7500 al in en Coffeelake gaat geen grote IPC verbetering geven dus nee dat is helemaal niet zo 'waarschijnlijk' ;)
Fanboy :') triest, juist ja, gaan we op die toer. Als je dit topic wat beter door leest raad ik net zo goed een Ryzen 5 1600 aan. De 1400 is gewoon weinig bang for buck kijkend naar wat er gespeeld gaat worden en wat de chip brengt. Maar nee joh, laten we de dooddoener fanboy hier gebruiken, dat is wel zo gemakkelijk.

Verders zie ik vooral vergelijkingen die er weinig toe doen. Gespeelde game is vooral League of Legends, en dan gaan we hier de meest CPU intensieve game Ashes of the Singularity als vergelijkingsmateriaal gebruiken, één van de weinige games die alle cores maximaal kan benutten. Tja.. Kijk nog eens de video's eerder in het topic. Maximaal 10-15% lagere framerate (en dat zijn de nieuwere meer demanding games en niet de games die TS speelt) voor een CPU die 60% goedkoper is. Dat heeft niks met fanboyism te maken, maar met 'bang for buck', wat nota bene het doel is van TS. De kortzichtigheid hier is soms walgelijk.

@MacPoedel Ik ben het er juist mee eens om vooral te kopen wat TS nu nodig heeft. Maar áls er dan gefutureprooft wordt, kies dan voor een hexacore. De 1400 is juist de CPU die op het niveau zit van de matige en hevig bekritiseerde Kaby Lake i5 7400, en dat voor nagenoeg dezelfde prijs.

De geruchten zijn in ieder geval sterk dat Coffee Lake het 1151 socket gaat gebruiken en backwards compatible is. Het is bijna augustus, dus ik verwacht snel meer nieuws rondom Coffee Lake, maar ik acht de kans groot. Het kan haast niet anders dan dat Intel met veel goedkopere quadcores gaat komen.
Pagina: 1