Reacties weggehaald bij 'Apple koopt zelf machines voor prod

Pagina: 1
Acties:
  • 4.433 views

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 928211

Topicstarter
Beste Tweakers.

Mijn reactie is weggehaald bij bovenstaand topic.
Dit terwijl er niks schokkends in stond, slechts dat jullie censuur plegen door te rommelen met de moderatie scores.

Gebruiker Carbon heeft 135 +3 reacties en een zwik moderaties minder, maar alsnog krijgt die een gefixte +1 beoordeling. Mijns inziens is dat censuur.
Vervolgens haak ik daarop in en wordt dat ook weggehaald omdat ik bovenstaande ff aantoon.
Dat is ongeveer dubbel censuur.

Prima dat je modereert, maar zoals jullie je nu gedragen is als een klein kind wat om zich heen slaat.
Het wegmodereren van ongewenste moderaties ( die trouwens dus prima in orde waren (+3)) of volledig weghalen van reacties die jullie niet zinnen ( Ik stond op +2 ( dus kennelijk vind men mijn commentaar "goed") is daadwerkelijk censuur.

Jammer van dit dictatoriale trekje, want voor de rest vind ik Tweakers redelijk interessant.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

461943

Afbeeldingslocatie: https://imgs.xkcd.com/comics/free_speech.png

De verplichte XKCD bij deze situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
461943 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 23:52:
[afbeelding]

De verplichte XKCD bij deze situaties.
Panel One: This only refers to the legal right of free speech, and it's objectively wrong. Every country can arrest you for what you say. Julian Assange and Edward Snowden will happily assure you that the US government has that power, and the Pirate Party will add that you can be arrested for sharing things corporations claim through copyright, trademark, or patent law. The list of limitations to legal free speech in the US is long—see Wikipedia's United States free speech exceptions.

But the difference between the law and morality matters. I have a legal right to try to silence anyone I want to, but I have a moral obligation to support everyone's right to speak, no matter how much I disagree with them.

ETA: An example of free speech that's legal but generally considered immoral: "outing" people by sharing information they would prefer to keep private.

Panel Two: If anyone can link to anyone who says everyone should have to listen to everyone or host everyone, I'd be grateful. Otherwise, the stickman is arguing with a strawman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:13

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-04 13:48
Wat ik mij wel afvraag is waarom Carbon een gefixeerde +1 heeft gekregen en geen +2/+3 aangezien zijn info completere info geeft dan het artikel.

Kan ook in het mismoderate topic geen onderbouwing vinden voor de +1.

Voor de transparantie zou ik graag de onderbouwing van de gefixeerde +1 willen weten. Want in mijn ogen is de +1 een mismoderatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Desondanks ontwijk je hier alsnog de vraagstelling mee van TS.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Slavy schreef op maandag 17 juli 2017 @ 07:13:
[...]

Desondanks ontwijk je hier alsnog de vraagstelling mee van TS.
Ik zie nergens een concrete vraag in de ts, alleen een relaas over de situatie

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-06 22:56
Is minder fake internet points krijgen tegenwoording al censuur?

Ik ben het met je eens dat dit minimaal een +2, mogelijk +3 zou kunnen zijn, maar censuur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-06 13:19
Naar mijn mening heeft TS gelijk, zijn aanvulling is dusdanig waardevol dat +1 niet logisch is. Lijkt er nu op dat Tweakers.net dit heeft gedaan om zelf niet slecht over te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Dit heeft niets met censuur te maken, die panel reacties zijn onzin, en die post ziet er inderdaad uit als tenminste een +2 imho. ;)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Wat zou die reactie zo waardevol maken? Het begint op een zeurderige irritante toon door te roepen dat Tweakers meer onderzoek moet doen, om vervolgens enkel twee (onbekende) bedrijfsnamen te noemen en te stellen dat de machines daar heen gaan. Dat staat gewoon rechtstreeks in het eerste link die in het artikel genoemd wordt en is dus een bewust weggelaten detail. Niets om zijn toon te rechtvaardigen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:52
Mijn reactie is in hetzelfde topic aangepast, er kwam zelfs een dreig mail van een mod. Je mag blijkbaar ook niks onaardigs over Apple zeggen.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:08
Dirk schreef op maandag 17 juli 2017 @ 08:24:
Wat zou die reactie zo waardevol maken? Het begint op een zeurderige irritante toon door te roepen dat Tweakers meer onderzoek moet doen, om vervolgens enkel twee (onbekende) bedrijfsnamen te noemen en te stellen dat de machines daar heen gaan. Dat staat gewoon rechtstreeks in het eerste link die in het artikel genoemd wordt en is dus een bewust weggelaten detail. Niets om zijn toon te rechtvaardigen.
Waarom laten jullie dit detail bewust weg? Het is extra interessante informatie dus daarom ook minimaal een +2 wat mij betreft. Ik snap ook niet zo goed waarom jullie dit zouden willen overrulen? Wat is de gedachtegang hierachter?

Daarbij snap ik zijn toon ook wel. Ik heb ook het idee dat het artikel (bewust of onbewust) wat uit zijn verband wordt getrokken. Het begint al met de titel, die staat tussen quotes maar ik zie nergens in het bronartikel deze tekst terug: "'Apple koopt zelf machines voor productie iPhone 8 na afhaken leverancier'". Waarom quoten als het geen quote is?

De essentie van het artikel is dat apple heeft geinvesteerd. De huidige kop/tekst impliciteert nu dat apple zelf spullen heeft gekocht en zelf gaat gebruiken.

Een eerlijkere kop zou zijn:
"Apple investeert in machines voor productie iPhone 8 na afhaken leverancier"

[ Voor 29% gewijzigd door laurens0619 op 17-07-2017 08:35 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

gielie schreef op maandag 17 juli 2017 @ 08:26:
Mijn reactie is in hetzelfde topic aangepast, er kwam zelfs een dreig mail van een mod. Je mag blijkbaar ook niks onaardigs over Apple zeggen.
gielie in 'nieuws: 'Apple koopt zelf machines voor productie iPhone 8 na afha... was puur een zeurreactie over de redactionele keuze om (klein) nieuws over Apple te plaatsen. De mail die je daarover kreeg bevatte geen enkel dreigement, maar puur de verwijzing naar het juiste subforum daarvoor: Geachte Redactie
laurens0619 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 08:29:
[...]

Waarom laten jullie dit detail bewust weg? Het is extra interessante informatie dus daarom ook minimaal een +2 wat mij betreft. Ik snap ook niet zo goed waarom jullie dit zouden willen overrulen? Wat is de gedachtegang hierachter?

Daarbij snap ik zijn toon ook wel. Ik heb ook het idee dat het artikel (bewust of onbewust) wat uit zijn verband wordt getrokken. Het begint al met de titel, die staat tussen quotes maar ik zie nergens in het bronartikel deze tekst terug: "'Apple koopt zelf machines voor productie iPhone 8 na afhaken leverancier'"

De essentie van het artikel is dat apple heeft geinvesteerd. De huidige kop/tekst impliciteert nu dat apple zelf spullen heeft gekocht en zelf gaat gebruiken.

Een eerlijkere kop zou zijn:
"Apple investeert in machines voor productie iPhone 8 na afhaken leverancier"
Dat is een redactionele keuze waar we als moderators geen enkele invloed op hebben. Ik verwijs je daarvoor dan ook naar Geachte Redactie. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Je hebt gelijk, had er compleet overheen gelezen in de bron. Zo te zien staat alles in het artikel, behalve de bedrijfsnamen van die twee leveranciers die wél doorgaan.

Lijkt me ook niet perse super nuttige info; maar wel vaak leuk om te weten, dat t onbekende namen zijn doet daar weinig aan af. De bron heeft het genoemd, maar toch is t wel jammer dat het niet in t artikel staat. Om die reden zou ik opzich nog een +2 kunnen begrijpen, maar nu ik t in deze context zie is een punt aftrek voor het gezeur wel terecht.

Forget I said anything. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-06 16:14
Wacht...mensen maken zich druk om plusjes op het forum? Waarom? lol.

Mensen geven een plus 1 als hun je comment leuk/interessant oid vinden.
Al is je post goed, als mensen je geen upvote geven betekend niet dat dit een vorm van censuur is :x

Jij wilt informatie verspreiden aan de massa, maar verwacht hier voor beloont te worden ipv de belang van de informatie aan de massa door te geven.

Als ik een topic zou starten om informatie aan de tweakers door te geven, zou het mij niet uitmaken of ik er plusjes voor krijg of niet. Het gaat er mij om dat de tweakers de informatie kunnen zien en op de hoogte zijn van een bepaalde situatie als de topic daar over gaat.

Maargoed, jij (TS) ziet dit blijkbaar anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:08
Joeri.Bijlsma schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:10:

Al is je post goed, als mensen je geen upvote geven betekend niet dat dit een vorm van censuur is :x

Jij wilt informatie verspreiden aan de massa, maar verwacht hier voor beloont te worden ipv de belang van de informatie aan de massa door te geven.

Als ik een topic zou starten om informatie aan de tweakers door te geven, zou het mij niet uitmaken of ik er plusjes voor krijg of niet. Het gaat er mij om dat de tweakers de informatie kunnen zien en op de hoogte zijn van een bepaalde situatie als de topic daar over gaat.

Het punt is dat mensen dus wel +3 geven maar tweakers dit overruled en hem op +1 zet.

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
laurens0619 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:14:
[...]

Het punt is dat mensen dus wel +3 geven maar tweakers dit overruled en hem op +1 zet.
Dat maakt mijn punt niks anders, hij maakt zich druk om niks imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Klopt, zag ik vanmorgen ook. De reactie is naar volledig naar beneden geschoven. ( vermoedelijk door de plotselinge stroom van -1 beoordelingen na 0:00 s`nachts.)

Censuur is wellicht een zwaar woord aangezien dit het verwijderen of verbannen van informatie is. Desalniettemin lopen jullie te rommelen met de moderaties.
Wat is de reden van deze gefixeerde 1 ?
Wat willen jullie bereiken met dezer aktie ?
Als dat is het artikel verder naar beneden krijgen zodat die minder zichtbaar is neigt dat toch naar censuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:23
laurens0619 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:14:
[...]

Dat is omdat mensen verkeerd modereren. De reactie is niet meer dan +1 waard. Hooguit +2, maar omdat er gezeurd wordt puntje aftrek naar +1. En daar is hij ook op gefixeerd.

En @Anoniem: 928211, lees de reactie van Dirk:
Dirk in "Reacties weggehaald bij 'Apple koopt zelf machines voor prod"

Hij legt het prima uit.

[ Voor 21% gewijzigd door Nat-Water op 17-07-2017 09:24 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Wat zou die reactie zo waardevol maken? [**knip**] Niets om zijn toon te rechtvaardigen.
Z'n reactie bevat geen eigen inbreng, los van wat speculatief suggestief gedoe over de grote Apple-samenzwering, dus zelfs de +1 is wat mij betreft teveel eer. Knippen, plakken en verder zeuren? Off-topic/irrelevant.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Joeri.Bijlsma schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:10:

D`r is zelfs een speciale weergave voor gemaakt om met de moderatie plusjes en minnetjes om te gaan, dus kennelijk vind men dit wel heel erg belangrijk. Ook Tweakers zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
Anoniem: 928211 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:24:
[...]

D`r is zelfs een speciale weergave voor gemaakt om met de moderatie plusjes en minnetjes om te gaan, dus kennelijk vind men dit wel heel erg belangrijk. Ook Tweakers zelf.
Het is meer voor eer dan voor functie.
Als jij snuggere opmerkingen maakt, dan kunnen mensen dit een plusje geven omdat ze je comment leuk vinden.

Als jij comments maakt wat goed is, maar fanboys het niet mee eens zijn bijv. en daar een -1 voor krijgt zit je met de minnetjes opgescheept terwijl deze niet "terecht" zijn.

Persoonlijk vind ik het systeem niet nuttig en zou ik er mij echt niet druk over gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Joeri.Bijlsma schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:33:
[...]

Het is meer voor eer dan voor functie.
Als jij snuggere opmerkingen maakt, dan kunnen mensen dit een plusje geven omdat ze je comment leuk vinden.

Als jij comments maakt wat goed is, maar fanboys het niet mee eens zijn bijv. en daar een -1 voor krijgt zit je met de minnetjes opgescheept terwijl deze niet "terecht" zijn.

Persoonlijk vind ik het systeem niet nuttig en zou ik er mij echt niet druk over gaan maken.
Ik vind het systeem ook niet je van het, er zitten namelijk nogal wat hiaten in. Er zijn namelijk af en toe echt wel leuke opmerkingen op reacties of op topics. Echter dan krijg je toch een -1 of 0 omdat die niet relevant of offtopic is. Indien je dan de verkeerde weergave hebt zie je deze grappige reacties ook niet.
Terwijl dit het juist weer wat luchtiger maakt.

Maar om maar weer terug te komen op het hele issue, je maakt een moderatie systeem om je bezoekers te laten beoordelen, prima, maar ook al is de reactie "zeurderig" ( wie bepaald dat eigenlijk, is daar een handleiding voor ?) dan blijf je nog met je poten van de beoordelingen af, zeker als deze gewoon goed is.
Anders ondermijn je je eigen systeem en manipuleer je dus de moderatie.

En als je het dan niet eens bent met een reactie en je wilt deze toch weg modden als moderator of management, doe het dan onzichtbaar met wat medewerkers die de reactie dan een onvoldoende geven in plaats van fixen met een mededeling erbij dat dit gefixeerd is. ( bedoel, je vraagt ongeveer om dit soort reacties als je dat soort gein gaat uithalen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
Daar is een handleiding voor, ja: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem/

En waarom zou Tweakers niet reacties die op hun website worden gezet mogen bewerken? En jij vindt de reactie misschien goed - maar andere mensen niet. Er is op de betreffende reactie ingegrepen door een mod en de uitleg staat hier in de thread.

Waarom zouden ze het onzichtbaar moeten fixen? Wat voegt het toe? Het is juist beter imo dat mensen kunnen zien dat een mod, die geacht wordt te weten welke beoordeling de reactie moet krijgen, ernaar gekeken heeft en de reactie die waardering heeft gegeven. Het systeem is namelijk al niet fool-proof en verkeerd modereren is een probleem. Dan hebben we misschien in de toekomst ook betere waarderingen.

[ Voor 5% gewijzigd door Nat-Water op 17-07-2017 11:59 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:21
Wat heeft het moderatie-systeem überhaupt voor nut, als de redactie achteraf toch nog zelf de moderatie aan gaat passen?

dat zou hetzelfde zijn als wanneer heel Nederland stemt op bijv. "the voice of holland" , waarbij kandidaat X de winnaar wordt, maar degene achter de schermen vind de muziek van kandidaat Y beter, en zet de stemmen maar even anders zodat zijn smaak uitgesproken wordt.

laat de gebruikers op tweakers eens iets meer zijn eigen gang gaan, i.p.v. overal de vervelende control-freaks uit te hangen, en lopen hameren op de regeltjes.
Iedereen is gelijk, maar sommigen lijken hier soms iets meer gelijk te zijn dan anderen.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nat-Water schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:25:
Daar is een handleiding voor, ja: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem/

En waarom zou Tweakers niet reacties die op hun website worden gezet mogen bewerken? En jij vindt de reactie misschien goed - maar andere mensen niet. Er is op de betreffende reactie ingegrepen door een mod en de uitleg staat hier in de thread.

Waarom zouden ze het onzichtbaar moeten fixen? Wat voegt het toe? Het is juist beter imo dat mensen kunnen zien dat een mod, die geacht wordt te weten hoe welke beoordeling de reactie moet krijgen, ernaar gekeken heeft en de reactie die waardering heeft gegeven. Het systeem is namelijk al niet fool-proof en verkeerd modereren is een probleem. Dan hebben we misschien in de toekomst ook betere waarderingen.
Voor de zoveelste keer, Heel veel mensen vonden de reactie heel goed, daar ging het juist om.
Echter Tweakers dacht daar anders over.
Carbon
15 juli 2017 14:20

+3 Spotlight 134
+2 Informatief 37
+1 On-topic 55

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
Anoniem: 928211 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:29:
[...]

Voor de zoveelste keer, Heel veel mensen vonden de reactie heel goed, daar ging het juist om.
Carbon

+3 Spotlight 134
+2 Informatief 37
+1 On-topic 55
Lees de FAQ en de uitleg van Dirk. De reactie is volgens de richtlijnen vanTweakers niet een +3!. Meningmodden en verkeerd moderen is een probleem - reacties mbt afzeiken van Tweakers en Apple producten hebben daar relatief veel last van. Het systeem is niet fool-proof, daarom hebben we dus ook Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX en Mening-modders / moderatie-systeem lopen. Die threads bestaan juist omdat mensen verkeerd modereren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Als je het gebrek aan waardering al afdoet als censuur heb je niet echt door wat censuur is en verdien je al weinig waardering..

Meer inhoudelijk, een reactie zonder extreme dedain voor de site waarop je het post pakt al een stuk meer waardering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
MaD_co schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:27:
Wat heeft het moderatie-systeem überhaupt voor nut, als de redactie achteraf toch nog zelf de moderatie aan gaat passen?

dat zou hetzelfde zijn als wanneer heel Nederland stemt op bijv. "the voice of holland" , waarbij kandidaat X de winnaar wordt, maar degene achter de schermen vind de muziek van kandidaat Y beter, en zet de stemmen maar even anders zodat zijn smaak uitgesproken wordt.
Dit gebeurd ook, ik heb een zus die achter de schermen werkt en de uitslag is al bepaald voordat de stemmenlijn open is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

[...]

Carbon

+3 Spotlight 134
+2 Informatief 37
+1 On-topic 55
Maar nogmaals, wat maakt die reactie dan zo goed? Het enige wat er in staat dat niet in het echte artikel staat zijn de twee namen van de andere leveranciers. Aangezien dat wel bij de bron staat is het al duidelijk dat het een bewuste keuze is om deze niet te noemen. Het voegt (m.i.) ook erg weinig toe. Het is erg twijfelachtig of alleen het noemen van die twee namen een +2 waard zou zijn. Een +3 is het zeker niet.

Dat er heel veel Tweakers verkeerd modden is het echte probleem, niet dat deze reactie naar beneden is gemod....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

@Anoniem: 928211
Ik doe regelmatig mijn best om posts die alleen maar wat aanhalen wat in de gelinkte bronnen in het artikel zelf staat omlaag te modden.

Max +1, eigenlijk 0. Niets +2 aan, zeker niet +3.

Helaas is het dweilen met de kraan open, want de gemiddelde (luie) lezer klikt niet op de links naar de bronnen. De enkeling die het wel doet denkt dan te kunnen "scoren" door info uit de gelinkte bronnen in de comments te plempen.

Als een artikel je interesseert dan ga je uiteraard ook de bron lezen.

Als Tnet in ieder artikel de hele bron overtikt wordt EN het verhaal veel te lang EN gaat men daar weer over zeuren in de comments.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-04 13:48
emnich schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:40:
[...]
Maar nogmaals, wat maakt die reactie dan zo goed? Het enige wat er in staat dat niet in het echte artikel staat zijn de twee namen van de andere leveranciers.
Persoonlijk zou ik deze op een +2 waarderen, waarom?

Uit het artikel had ik opgemaakt dat de leverancier van de rigid flexible printed circuit boards niet meer wilde leveren en Apple zelf de machines kocht en deze aan andere leveranciers leasden. (Die dus andere onderdelen aanleverde)

Zijn post verduidelijkte dus de situatie aangezien het allemaal om leveranciers van hetzelfde onderdeel ging...

Met maar enkel woorden had dit veel duidelijk is het artikel kunnen staan....

Volgens die bronnen zou een van de drie Taiwanese leveranciers voor het maken van zogenaamde rigid flexible printed circuit boards niet langer willen leveren aan Apple, vermoedelijk vanwege de strenge eisen en de kleine winstmarges.

Of bijvoorbeeld....

Daarop besloot Apple volgens de bronnen zelf de benodigde apparatuur voor het maken van de printplaten aan te schaffen, om vervolgens deze apparatuur te leasen aan de andere printplaten leveranciers.

Wat ik vooral misten was zoals ik in mijn 1e opmerking in dit topic al zei de motivering voor de vast gezette waarde, kon dat namelijk nergens vinden. Misschien moet dat gewoon makkelijker te vinden zijn? Ik denk dat alles dan transparanter word en minder vreemde gevoelens zal oproepen....

[ Voor 3% gewijzigd door A-Jay op 17-07-2017 13:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:21

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Anoniem: 928211 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:15:
[...]

Maar om maar weer terug te komen op het hele issue, je maakt een moderatie systeem om je bezoekers te laten beoordelen, prima, maar ook al is de reactie "zeurderig" ( wie bepaald dat eigenlijk, is daar een handleiding voor ?) dan blijf je nog met je poten van de beoordelingen af, zeker als deze gewoon goed is.
Het punt is dat de score op het moment van fixeren niet juist was en er geen zicht was op verbetering door middel van normale moderaties. De reactie voldoet niet aan de richtlijnen voor een +3 reactie zoals deze zijn omschreven in de moderatie FAQ. De redenen daarvoor heeft Dirk al netjes aangegeven.
[...]

Carbon

+3 Spotlight 134
+2 Informatief 37
+1 On-topic 55
Zonder aanvullende informatie kun je niet de conclusie trekken dat heel veel mensen de post goed vonden of niet. Ten eerste werken we met verschillende wegingen wat betreft moderatie, zijn er boostpunten (die helaas ook nog wel eens voor minder goede moderaties worden ingezet) en kennen we helaas een aantal " eens / oneens" stemmers die het beeld vervuilen. Natuurlijk staan daar meerdere correcte moderaties tegenover maar zo zwart-wit als je het hier stelt is het helaas niet altijd. Het is pertinent niet zo dat reacties te hooi en te gras worden gefixeerd.
MaD_co schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:27:
Een fixatie wordt niet door de redactie geplaatst maar door Powermods zoals ik zelf. De taken zijn strak gescheiden op dit punt.

[ Voor 47% gewijzigd door Bor op 17-07-2017 16:44 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Ik zou zo graag dat hele moderatiesysteem helemaal uit willen zetten voor mijn account. Ik bepaal heel graag zelf wat ik ergens van vind of hoe ik iets waardeer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikvanwinsum
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-06 12:10

ikvanwinsum

/dev/null

vinz98 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 20:34:
Ik zou zo graag dat hele moderatiesysteem helemaal uit willen zetten voor mijn account. Ik bepaal heel graag zelf wat ik ergens van vind of hoe ik iets waardeer.
Dat kan, in de instellingen. Het betekent alleen niet dat anderen jouw reacties niet kunnen modereren.

U zegt: ‘Alles is toegestaan.’ Zeker, maar niet alles is goed. Alles is toegestaan, maar niet alles is opbouwend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

https://tweakers.net/instellingen/layout/
Afbeeldingslocatie: https://i.typicalbot.com/4d1398

Je kan dan niet meer moderen maar anderen kunnen wel jouw reacties moderen en verder is de +1 die gefixeerd is een mooie score. :)

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

offtopic:
Het is hier al vrij laat, en heb al een paar biertjes op, maar ik kan het niet laten...

Sommigen snappen er echt niets van, he. :F

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Dankje schat, wij begrijpen elkaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor

Bor

Wat je kunt doen is het reactiefilter op -1 zetten, daarmee zie je alle reacties. Wijzig vervolgens de weergave ("wijzig weergave") en zet deze " tijd - oudste eerst". Is die weergave het doel wat je wilt bereiken? Wil je helemaal niet meedoen met het moderatiesysteem dan kun je de deelname vervolgens ook nog eens uitzetten in de voorkeuren van jouw account.
gielie schreef op maandag 17 juli 2017 @ 08:26:
Onzin. Vertel dan tenminste het hele verhaal: je hebt een nette e-mail gekregen om je er op te wijzen dat klachten en opmerkingen over de vorm van een nieuwsitem thuishoren in Geachte Redactie . Vermeld er dan ook even bij dat je het nodig vond om op een onbeschofte manier te reageren in jouw reactie. Hier komen klagen is makkelijk maar kijk eerst even in de spiegel voor je met termen als "dreig mail" komt.

[ Voor 35% gewijzigd door Bor op 17-07-2017 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Dank voor de guide Bor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:52
Bor schreef op maandag 17 juli 2017 @ 22:25:
[...]

Onzin. Vertel dan tenminste het hele verhaal: je hebt een nette e-mail gekregen om je er op te wijzen dat klachten en opmerkingen over de vorm van een nieuwsitem thuishoren in Geachte Redactie . Vermeld er dan ook even bij dat je het nodig vond om op een onbeschofte manier te reageren in jouw reactie. Hier komen klagen is makkelijk maar kijk eerst even in de spiegel voor je met termen als "dreig mail" komt.
Moet elke mod hier nou even op reageren, als 1 iemand het verteld komt de boodschap wel over hoor, maar hieruit blijkt maar weer wat voor lange tenen sommige mods hier hebben.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

gielie schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 16:24:
[...]

Moet elke mod hier nou even op reageren, als 1 iemand het verteld komt de boodschap wel over hoor, maar hieruit blijkt maar weer wat voor lange tenen sommige mods hier hebben.
Nee, hier blijkt dat je niet de hele waarheid verteld waarmee je een verkeerd en vertekend beeld geeft. Wat mij betreft laten we het hierbij. De boodschap is duidelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 27535

gielie schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 16:24:
[...]

Nou, dan zal ik ook maar een duit in het zakje doen: mensen krijgen prima uitleg in antwoord op hun vragen. Zélfs als dat in plaats van met een vraag begint met het roepen van censuur en dictatoriale trekjes - niet de meest constructieve insteek.

Wat mij betreft kan Tweakers met name dat soort mentaliteit missen als kiespijn. Moderatie en beheer op zowel forum als frontpage is vrijwilligerswerk. Die vrijwilligers zijn je hond niet, en wie wel op die wijze de toon blijft aanslaan krijgt hulp bij de keuze om het ergens anders te zoeken.

Alles mag gezegd worden, we stellen wel eisen aan het fatsoen waarmee dat gebeurt. En dat is niet onderhandelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:49
Mag ik mijn bak met popcorn er bij pakken? Of wordt ik dan ook gemist als kiespijn?
:X

[ Voor 4% gewijzigd door loki504 op 20-07-2017 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik doe hier maar een slotje op. De discussie met de TS is nu wel gevoerd en het is niet erg zinvol om in cirkeltjes te gaan. En hier lijkt verder toch niets constructiefs uit te gaan komen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.