Auto rijden op blote voeten

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
Peenutzz schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 18:12:
[...]

Het pedaal ineens weer loslaten omdat het toch meer pijn doet dan je verwachtte is ook een reflex.
Niet voor mensen met 'sterke' voeten joh. Die rammen dat pedaal zelfs zonder rembekrachtiging tot de bodem. Maar goed, dit is sowieso een nutteloze discussie. De gemiddelde automobilist reageert bij de minste of geringste op- of aanmerkingen op het eigen gedrag alsof ze een loden pijp tegen hun ballen hebben gekregen. Ik heb toch winter banden en ESP eikel, wie ben jij om te zeggen dat ik bij min 4 en een blauwe hemel beter geen 140 op de linkerbaan kan cruisen tijdens de ochtendspits.

[ Voor 17% gewijzigd door Jay-P op 18-07-2017 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-06 18:15

Typhone

Who Dares Wins

Wat een non discussie. Ik heb maat 48 dus statistisch gezien veel meer kans dat ik de rem in een noodsituatie goed raak. Aan de andere kant is het net als met tennis. Je kijkt nooit exact naar de bal maar je slaat hem toch terug en weet ook dat je hem gaat raken. Hoe is dat met 14 jaar ervaring in de auto anders? Als je een noodstop moet maken en je hebt blote voeten of schoenen aan (en wat voor schoenen?) dan weet je toch waar je rempedaal zit? Ik las het op mijn telefoon, net even blind getest (let wel: automaat) maar ik stamp de rem van zowel links als rechts met beide voeten even hard in.

Op de rijvaardigheidscursus die ik heb gehad op circuit Zolder is mij zelfs geleerd een noodstop met links te doen omdat je daar geen remgevoel mee hebt dus automatisch veel harder op de rem zult trappen. Opmerking van de instructeur destijds: als je denkt dat je door de bodem trapt, trap je te zacht op de rem. Als je zeker weet dat je door de bodem trapt dan zit je goed.
Disclaimer: DO NOT TRY OP OPENBARE WEG

Ik rij lange ritten in de zomer vaak ook op blote voeten. Mijn pedaal komt vanuit de bodem (geen hangend pedaal) dus met m'n tenen gasgeven is er niet bij.

In de eerste 2 jaar na mijn rijbewijs kon ik met bepaalde schoenen niet goed rijden. Inmiddels maakt het geen drol meer uit in welke auto ik rijd of met welke schoenen. Ik rijd gewoon en heb de voertuigbeheersing. Iedereen die dat niet heeft en wel +/- 10 jaar rijervaring heeft kan beter de switch naar het OV maken in mijn ogen en ons - automobilisten - niet lastig vallen met zijn/haar onkunde of burgerwetenschap die gebaseerd is op emoties en gevoel/

[ Voor 5% gewijzigd door Typhone op 19-07-2017 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:05

Technomania

Huiskamer verslaafde.

*knip*
Niet goed gelezen.

[ Voor 94% gewijzigd door Technomania op 21-07-2017 13:49 ]

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Typhone schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:08:
Wat een non discussie.
...
niet lastig vallen met zijn/haar onkunde of burgerwetenschap die gebaseerd is op emoties en gevoel/
Best een flink argument dat tegen/voor een non-discussie.

Ik vind het ondertussen wel best; heb in mijn hoofd al een lijstje waar ik bewijs van verzamel bij een mogelijke aanrijding om mijn zaken/premie goed met de verzekeraar af te handelen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

MAX3400 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:01:
[...]

Best een flink argument dat tegen/voor een non-discussie.

Ik vind het ondertussen wel best; heb in mijn hoofd al een lijstje waar ik bewijs van verzamel bij een mogelijke aanrijding om mijn zaken/premie goed met de verzekeraar af te handelen.
Je kunt beter zorgen dat je de zaken die wijzen op een mogelijke aanrijding van tevoren goed inschat of leert herkennen. Dat brengt je een stuk verder dan rekening houden met bewijzen verzamelen tegen een ander (en alles waarbij je dan op moet letten) ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Typhone schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:06:
[...]

Je kunt beter zorgen dat je de zaken die wijzen op een mogelijke aanrijding van tevoren goed inschat of leert herkennen. Dat brengt je een stuk verder dan rekening houden met bewijzen verzamelen tegen een ander (en alles waarbij je dan op moet letten) ^^.
Je houdt wel van non-discussies en belerend posten?

Laatste aanrijding van mij was stilstaand in de file. Bumper aan bumper 9km voor knooppunt Oudenrijn. Persoon achter me laat koppeling per ongeluk in 1x los en schiet dus zo naar voren toe.

Dus om het toontje/zinsnede uit jouw post even plat te slaan; hoe anticipeer ik in hemelsnaam op een volledig stilstaande file waar iedereen bumper aan bumper staat en iemand schiet per ongeluk van het ene pedaal af?

Oh wacht, ik was zo slim om de handrem erop te hebben zodat ik niet ook in mijn voorganger zat maar voor de rest, zoals gezegd, vind ik het ondertussen wel best.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Daar hoef je niet op te anticiperen. Dat gebeurt gewoon en is een risico wat je accepteert en meeneemt op het moment dat je überhaupt aan het verkeer deelneemt. Voordeel is dat je niet schuldig bent, als het goed is altijd verzekerd bent en daar geen last van hebt.

Op het moment dat je gaat zoeken naar bewijzen tegen een ander of rekening houdt met mogelijke zaken die extra schuld bij een ander kunnen aantonen dan zit je in de hoek van het anti-defensief rijden. Daar was mijn reactie op gestoeld. In dat geval kun je je beter focussen op andere zaken omdat rariteiten op de weg zich vrijwel altijd al van tevoren aankondigen.

In het geval wat jij beschrijft kun je niks doen. Stel iemand gleed van z'n pedaal af door een slipper die hij aanhad (of blote voeten). Wat zou dat veranderen aan de schuldvraag? Nihil want de achteroprijder is al schuldig. Andersom, jij was degene die achterop reed en ziet vervolgens dat iemand op slippers rijdt. Zou je dan zeggen tegen je verzekeraar hij remde verkeerd want hij had slippers aan en daardoor remde hij 'harder dan voor normaal gebruik redelijk zou zijn geweest waardoor ik achterop klapte'....

Dat was de discussie die ik zocht. >:)

[ Voor 16% gewijzigd door Typhone op 21-07-2017 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:55
Typhone schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:08:
Op de rijvaardigheidscursus die ik heb gehad op circuit Zolder is mij zelfs geleerd een noodstop met links te doen omdat je daar geen remgevoel mee hebt dus automatisch veel harder op de rem zult trappen. Opmerking van de instructeur destijds: als je denkt dat je door de bodem trapt, trap je te zacht op de rem. Als je zeker weet dat je door de bodem trapt dan zit je goed.
Disclaimer: DO NOT TRY OP OPENBARE WEG
Ik ga er vanuit dat dit een slipcursus was en dat deze instructie niet bedoeld was voor het maken van een noodstop.

Zo wel, ik zou wegblijven van auto's (of motoren) zonder ABS.

Tot slot (voor mij) heb ik even wat willekeurige zaken op volgorde gezet hoe relevant ze wat mij betreft zijn voor verkeersveiligheid:
  • Bedienen van navigatie of telefoon
  • Rijden bij vermoeiheid
  • Geirriteerd of gestressd rijden
  • Iemand van <25 jaar of >65 jaar die auto rijdt
  • Rijden in een auto ouder dan 5 jaar
  • Auto zonder ABS
  • Eén hand van het stuur (al dan niet om te schakelen)
  • Autorijden met handschoenen
  • Autorijden zonder handschoen
  • Autorijden met zweethanden
  • Autorijden op blote voeten
TLDR: wat een non-discussie

[ Voor 31% gewijzigd door assje op 21-07-2017 16:06 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

assje schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:57:
[...]

Ik ga er vanuit dat dit een slipcursus was en dat deze instructie niet bedoeld was voor het maken van een noodstop.

Zo wel, ik zou wegblijven van auto's (of motoren) zonder ABS.
BMW M-Perfection training was dat in Lausitz. Slipcursussen doe ik niet meer aan sinds ik ooit in een gebakje over een super fake natgespoten baantje mocht rijden ergens bij Lelystad (verjaardagscadeau).
Pagina: 1 2 3 Laatste