Tsurany schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:21:
[...]
Helaas voor jou is het niet specifiek verboden... en ik heb ook geen voldoende redenen gezien waarom het onveilig is.
[...]
Ik zie dat nog wel een interessante zaak worden. Een verzekeraar zal, tenzij het heel specifiek in de polis staat, aan moeten tonen dat er sprake is van opzettelijke nalatigheid. Dat gaat ze echt niet zomaar lukken.
Ja en op die manier kan je elke wet en regel omslaan omdat jij het niet voldoende onderbouwt vind.
Waarom niet gewoon door rood rijden als er voor de rest niemand rijd? Niet gevaarlijk, toch mag het niet, aangezien het niet (altijd) onveilig is, het maar gewoon doen?
Waarom niet over de stoep rijden indien er geen voetgangers en etc aanwezig zijn? Scheelt weer stoplichten en eventuele files (indien aanwezig).
Regel zal zijn: mag niet, onveilig.. Maar waarom onveilig?
In oa Frankrijk en Spanje waar toch wel wat bergjes zijn en je beter met je pedalen overweg moet kunnen, tsja dan kan het nog weleens zijn dat ze daar de veiligheid gaan aanscherpen he.
Blote voeten / slippers: verlies van grip, dan zou jij (lees: men) wel kunnen zeggen: ja maar ik heb Hobbit voeten, de grip onder mijn eeltpoten is gewoon zo grandioos dik... Tsja dan heb je het over een paar uitzonderingen.
Ze kunnen moeilijk een podoloog bij elke agent in de auto stoppen die wel even de voeten inspecteert of deze toegestaan zijn om mee te rijden, resultaat: verbieden die handel.
Voeten kunnen zweten = grip verlies, op blote voeten kan je minder kracht zetten = gevaarlijk.
Slippers kunnen glijden (dmv zweet oid) = grip verlies, pedaal kan tussen de slipper en voet terecht komen = gevaarlijk.
Dit is toch reden genoeg om het te verbieden? Hier is het kennelijk niet verboden (raar maar waar), dus rij je hier maar op je (lees: men, niet persoonlijk wederom) blote poten.
bal130 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:37:
Niet het hele topic doorgelezen maar wou toch even reageren. Ik heb ooit een keer met blote voeten gereden en vond dat niet heel fijn rijden. Daarentegen rijd ik wel regelmatig met zware werkschoenen aan m'n voeten. Ik heb niet het gevoel dat ik minder controle heb met werkschoenen aan in plaats van gewone schoenen zoals sneakers...
Omdat jij kan rijden (lees: met de pedalen/koppeling overweg kan), sommige moeten de koppeling 100% voelen anders kunnen ze niet auto rijden. Dikke zolen zorgt ervoor dat je minder gevoel in de pedalen heb. Indien je goed overweg kan met je pedalen.
Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik een aantal jaar geleden timberlands gekocht heb (ook een redelijk dikke zool) en dit was ook de eerste 2 stoplichten wennen

Juist doordat ik dunnere zolen gewend ben en de pedalen veel beter aanvoelde. Met dikkere zolen rij je op een andere manier (beter denk ik zelf, want je weet gewoon waar de aangrijppunten zitten).
[
Voor 21% gewijzigd door
LopendeVogel op 18-07-2017 17:23
]