Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ervaringen met onbeschofte kennissen die tech support eisen

Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste
Acties:

• Ome Ernst
  • Registratie: november 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

D.deJong schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 19:55:
[...]
Een foto maken van het scherm? Wil je niet zulke moeilijke vragen stellen aan mijn schoonmoeder.
Net zoals je een foto maakt van de kleinkinderen, en in de groepsapp plaatst. Maar dan van het scherm.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

• LuckyLuke
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 12:25

LuckyLuke

Schiet sneller dan ..nevermind

Ik heb er ook één en ik ga niet meer terug naar deze mensen:

Ik kom nu denk ik 4 jaar bij deze mensen en elk jaar komen ze wel een keer of 2 terug.
Ik ga nu de situatie vertellen met een licht vooroordeel maar ik kan niet inzien hoeveel geld iemand heeft, maar ik heb een vermoeden hoe ze rijk zijn geworden zeg ik het zo.

Via via ben ik bij deze mensen terecht gekomen. Het zijn mensen van midden 60 inmiddels gok ik. Aardige mensen die hard gewerkt hebben, maar wel elitair zijn. Groot huis bij mij in de buurt en alles in huis is duur behalve apparatuur ( lees, televisie, laptop(s) , koelkast etc.)

Nu kom ik elk half jaar even de laptop opschonen en in het begin ging alles goed, ze betaalde netjes en ik kwam alleen daarvoor. Nu ben ik de beroerdste niet als er nog iets anders is ( nu je er toch bent....)

Nu hebben ze een oudere televisie, wel breedbeeld met HDMI ingangen, maar niet Smart. " Ja ik wil toch wel graag YouTube kunnen kijken of Netflix op die televisie" Dus ik een Chromecast aangeraden voor als ze het goedkoper wouden hebben. Zouden ze over nadenken, nooit antwoord op gehad.

Ik moest W10 installeren, ik vroeg hier 30 euro voor exclusief eventuele sleutel en back-up moesten ze zelf maken. Ging ze ook over nadenken. Dit tarief is gewoon goedkoop want je bent minimaal 2 uur bezig met updates, installatie, drivers, programma's installeren, foto's terug kopiëren etc. Moet ik er bij zeggen dat ik hem dan naar huis neem op een zaterdag middag en lekker laat lopen. Nu speelt er een broer van haar mee in het verhaal. Die is zogenaamd ict'er en daar hebben ze eerst gevraagd of mijn tarief wel OK was :O
Vervolgens installeer ik alles opnieuw, kom de eerste brok ellende: Office 2013, geen sleutel. " Ja ik moest elke 2 of 3 maand op zo'n grappige rode knop drukken en dan deed die het weer..." For fuck's sake, dus ik uitgelegd dat dit illegale software is en ik daar gewoon niet mee werk, mede omdat mensen dan gaan bellen dat het of niet meer werkt of de virusscanner hem eruit heeft getrokken. Wordt ze helemaal link op mij en is ze te beroerd om een Office key aan te schaffen. Nouja prima, dan gebruik je maar OpenOffice of Em Client. Toen moest de printer, een HP uit het tijdperk vista. Driver voor zover die er was en jahoor, 1 printje kwam eruit. Gaat dat mens een half Albelli fotoboek uitprinten en de kleur raakt op. Vraagt ze aan mij of ik hem kan vullen, wordt ze boos omdat ik geen inkt bij me heb om haar specifieke printer bij te vullen, hahaha.

Nu heeft het laatst ge-onweerd en de voeding van de computer is kapot gegaan, mogelijk inslag of niet, pc is van 2007 dus gewoon oud. Nu verwachten ze dat ik dat ding ga maken terwijl er geen stroom meer op zit, ze boden me een tientje..

Ik heb een hekel aan zulke mensen gekregen. Kist van een huis, 3 auto's voor het huis, sieraden in die ik met een maandloon niet kan betalen, maar dan wel zo gierig zijn op je apparatuur en mensen die willen komen helpen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• HugoBoss1985
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
LuckyLuke schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:44:
Ik heb er ook één en ik ga niet meer terug naar deze mensen:

Ik kom nu denk ik 4 jaar bij deze mensen en elk jaar komen ze wel een keer of 2 terug.
Ik ga nu de situatie vertellen met een licht vooroordeel maar ik kan niet inzien hoeveel geld iemand heeft, maar ik heb een vermoeden hoe ze rijk zijn geworden zeg ik het zo.

Via via ben ik bij deze mensen terecht gekomen. Het zijn mensen van midden 60 inmiddels gok ik. Aardige mensen die hard gewerkt hebben, maar wel elitair zijn. Groot huis bij mij in de buurt en alles in huis is duur behalve apparatuur ( lees, televisie, laptop(s) , koelkast etc.)

Nu kom ik elk half jaar even de laptop opschonen en in het begin ging alles goed, ze betaalde netjes en ik kwam alleen daarvoor. Nu ben ik de beroerdste niet als er nog iets anders is ( nu je er toch bent....)

Nu hebben ze een oudere televisie, wel breedbeeld met HDMI ingangen, maar niet Smart. " Ja ik wil toch wel graag YouTube kunnen kijken of Netflix op die televisie" Dus ik een Chromecast aangeraden voor als ze het goedkoper wouden hebben. Zouden ze over nadenken, nooit antwoord op gehad.

Ik moest W10 installeren, ik vroeg hier 30 euro voor exclusief eventuele sleutel en back-up moesten ze zelf maken. Ging ze ook over nadenken. Dit tarief is gewoon goedkoop want je bent minimaal 2 uur bezig met updates, installatie, drivers, programma's installeren, foto's terug kopiëren etc. Moet ik er bij zeggen dat ik hem dan naar huis neem op een zaterdag middag en lekker laat lopen. Nu speelt er een broer van haar mee in het verhaal. Die is zogenaamd ict'er en daar hebben ze eerst gevraagd of mijn tarief wel OK was :O
Vervolgens installeer ik alles opnieuw, kom de eerste brok ellende: Office 2013, geen sleutel. " Ja ik moest elke 2 of 3 maand op zo'n grappige rode knop drukken en dan deed die het weer..." For fuck's sake, dus ik uitgelegd dat dit illegale software is en ik daar gewoon niet mee werk, mede omdat mensen dan gaan bellen dat het of niet meer werkt of de virusscanner hem eruit heeft getrokken. Wordt ze helemaal link op mij en is ze te beroerd om een Office key aan te schaffen. Nouja prima, dan gebruik je maar OpenOffice of Em Client. Toen moest de printer, een HP uit het tijdperk vista. Driver voor zover die er was en jahoor, 1 printje kwam eruit. Gaat dat mens een half Albelli fotoboek uitprinten en de kleur raakt op. Vraagt ze aan mij of ik hem kan vullen, wordt ze boos omdat ik geen inkt bij me heb om haar specifieke printer bij te vullen, hahaha.

Nu heeft het laatst ge-onweerd en de voeding van de computer is kapot gegaan, mogelijk inslag of niet, pc is van 2007 dus gewoon oud. Nu verwachten ze dat ik dat ding ga maken terwijl er geen stroom meer op zit, ze boden me een tientje..

Ik heb een hekel aan zulke mensen gekregen. Kist van een huis, 3 auto's voor het huis, sieraden in die ik met een maandloon niet kan betalen, maar dan wel zo gierig zijn op je apparatuur en mensen die willen komen helpen.
Een voeding die het 13 jaar uitgehouden heeft :+
Vaak is het echt zo; hoe meer geld mensen hebben, hoe gieriger ze zijn/worden.

Wat zei ze eigenlijk over de inkt nadat je uitgelegd had dat dit redelijk specifiek is per printer?

Coolermaster CM 690 III - Corsair HX1200 V2 - Gigabyte Z390 Elite - i7 9700k @ 5,0 1,34v - Noctua NH-D15S- 16gb G-skill CL15 3600 @ CL14 1,44v - Gigabyte Vega 56 OC - Samsung 970 Evo 1tb - Windows 10 Pro 64

• LuckyLuke

LuckyLuke

HugoBoss1985 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:47:
[...]

Een voeding die het 13 jaar uitgehouden heeft :+

Wat zei ze eigenlijk over de inkt nadat je uitgelegd had dat dit redelijk specifiek is per printer?
Ze hebben wel een iPhone 5 dacht ik of 6 in ieder geval, hij kon nog mee qua updates. Ze hebben dan een oudere iPad, opzich prima voor Netflix. Maar het kan zo veel makkelijk voor die mensen. Geef ze een Apple TV en ze zijn praktisch klaar, maar nee geven ze geen geld aan uit.

Wat ik vooral erger vond: Ik kwam daar vaak na mijn werk, ik werk fulltime, dus ben daar vaak dan 's avonds vanaf 19:00. Dan geven ze alleen aan: Laptop nakijken. Trek ik standaard 1,5 uur voor uit.

Vaak zat ik daar tot 22:30 omdat ze dan aankwamen: Kijk hier ook even na, en hier en hier en hier etc. In het begin deed ik dit uit vriendelijkheid en betaalde ze daar ook naar. Maar nu zei ik laatste 2 keer: Ik heb al wat anders gepland hierna, sorry.

Ze was verbaasd dat ik geen 123inkt ben en geen voorraad aan inkt in m'n tasje heb zitten :+

Ik ga niet meer terug.

[Voor 4% gewijzigd door LuckyLuke op 01-09-2020 11:06]

• dj.verhulst
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 19-09 22:12
LuckyLuke schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:59:
[...]

Ze hebben wel een iPhone 5 dacht ik of 6 in ieder geval, hij kon nog mee qua updates. Ze hebben dan een oudere iPad, opzich prima voor Netflix. Maar het kan zo veel makkelijk voor die mensen. Geef ze een Apple TV en ze zijn praktisch klaar, maar nee geven ze geen geld aan uit.

Wat ik vooral erger vond: Ik kwam daar vaak na mijn werk, ik werk fulltime, dus ben daar vaak dan 's avonds vanaf 19:00. Dan geven ze alleen aan: Laptop nakijken. Trek ik standaard 1,5 uur voor uit.

Vaak zat ik daar tot 22:30 omdat ze dan aankwamen: Kijk hier ook even na, en hier en hier en hier etc. In het begin deed ik dit uit vriendelijkheid en betaalde ze daar ook naar. Maar nu zei ik laatste 2 keer: Ik heb al wat anders gepland hierna, sorry.

Ik ga niet meer terug.
oh ja dat soort lui :( had er eentje waar het bedrijf waar ik werkte een aardig omzet bij hun zaak. Of ik dan privé thuis bij hem ook wat kwam doen,, boot afgehouden , met de consulent/verkoop op tafel gelegd wat gaan we hier mee doen ?? als er betaald word wil ik best eens kijken . moest maar eens kijken wat ze wilde ,, de uren zouden met korting in rekening gebracht worden.

kom ik er weer vraag ik welke afspraken we kunnen maken voor dat thuis werk ,, en tegen welke voorwaarden ? kijken ze me aan ,, als of ik iets heel geks zeg, zeggen ze tegen mij je zet ieder jaar 2 a 3 ton om bij ons dan kan je echt wel een uurtje voor niks komen, i.p.v. van die goedkope flesjes die zo nu en dan gegeven worden......

Geef ik aan als ik buiten werktijd kom krijg ik geen salaris en overdag moeten ze dat maar met de verkoop afdeling bespreken .. zeggen ze jij wil toch ook een baan mag je echt wel eens wat zonder betaling doen.
ben toen ik klaar was op die zaak , de verkoop afdeling gebeld dit hen voor gelegd ,, dat ik er niet voor niks in mijn eigen tijd ga zitten en als ik toch moet ik dit als overwerk noteer en als die niet uit betaald worden ga ik gewoon niet ,, geen discussie mogelijk....

Dus ik zit daar een aantal uur rotzooi op te ruimen bij die lui en probleempjes oplossen ,, dien ik mijn overuren in en wat ik later zie ,, kreeg ze niet betaald, ik naar de administratie , moest ik maar naar verkoop ( uren afgewezen ), ik daar heen krijg ik daar te horen dat zij ook vaak buitendienst tijd bij dingen van klanten aanwezig zijn en ook niet altijd betaald krijgen.
Dat het niet anders was ,, ik maakte toen weken van 60 uur ,, was best wel boos.

Kom ik weer bij die klant , of ik weer langs wilde komen,, uitgelegd, ik krijg mijn overuren niet, en als er niks tegen over staat kom ik gewoon NIET, of ze betalen mij maar rechtstreeks ,, dat kon niet want dat konden ze dan niet op de zaak zetten ... dan helaas pindakaas , zij boos, bellen ze de zaak op die eisen dat ik toch die paar uurtjes maak ,, moest op een bepaalde dag avonds er heen ( ze hadden een afspraak gewoon gemaakt ) ,, heb de telefoon uit gezet wat ik anders nooit doe omdat ik wel een collega's help die storingdienst hebben. en gewoon thuis gebleven, de kinderen waren nog klein.

Kom ik de dag erop op de zaak stonden ze met stoom in de oren achter deur wat ik wel niet dacht , ben ik gewoon langs ze heen gelopen , recht naar de hoge baas,, en die was er niet blij mee, kreeg mijn uren als nog en hoefde niet gratis te werken , zegt ie , die uren die zij maken bij verkoop zijn vaak borrels, presentaties met etentjes en alles vaak nemen ze hun vrouw mee of het dan echt werk is? avondje uit namens de zaak , hij heeft er gelukkig wat van gezegd, wat ik doe gewoon werk is en dat moet betaald word of het gebeurt gewoon niet.

die klant hoefde ik ook niet meer heen ,,, kom ik ze later tegen zeggen ze dat mijn opvolger lang niet zo goed was... heb dat maar genegeerd

[Voor 4% gewijzigd door dj.verhulst op 01-09-2020 11:38]

niet gehindert door enige vorm van inzicht

• LuckyLuke

LuckyLuke

delpit schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 21:21:
Mijn sneuste voorbeeld van een kennis helpen is een bedrijfs-en keuringsarts die voor zichzelf was begonnen. Redelijk goede kennis, dus hem gratis aardig op weg geholpen met van alles, inclusief nog wat spullen die ik toch nog had liggen. Stuk of wat uurtjes voor hem gemaakt, allemaal helemaal prima, geen probleem.

Toen moest ik een keer gekeurd worden, wat hij wel kon doen. Uurtje werk, goedgekeurd. Of ik even vijftig euro wilde betalen. Ik heb hem beetje verbaasd aangekeken, betaald en voorgoed afscheid genomen.
Heb ik bij een dierenarts in de buurt meegemaakt. Serieus hele machines opnieuw ingesteld en televisie opnieuw ingesteld. Totaal wel 24 uur bezig geweest. Hij had een paar laptop(s) , vrouw een iPad, mail instellen. TV samen gekocht etc.

Ik heb hem al flink gematst qua geld. Kwam ik aan bij hem voor de inenting van m'n kitten: ##### persoon vroeg gewoon de volle pond he :/

Niet even terug denkend dat ik zondagen voor hem heb klaar gestaan. Heb hem gezegd dat ik het bedrag ga pinnen, niet meer terug kom en hij mij ook niet meer hoeft te bellen. Ik sta zelfs in zijn Outlook als contactpersoon als " Nerd LuckyLuke" :?

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 12:48
HugoBoss1985 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:47:
Andersom: Mensen hebben veel geld omdát ze zo gierig zijn. De rijkste kennissen geven bijvoorbeeld nooit een rondje, maar staan er wel bij als er eentje gegeven word... Als ze dan bijna aan de beurt zijn "moeten ze naar huis". Iedereen weet het, het wordt zelfs benoemd. Maar boeit ze niet. Die centen zijn belangrijker.

Meestal zijn het wel de mensen die nét niet ECHT geld hebben. Dus met een dikke hypotheek, en een dikke lening voor de auto's.... Maar dan hoor je er wel bij. De enige échte miljonair die ik ken, daar zie je het niet aan. Heeft wel een mooi huis, maar zal daar nooit mee te koop lopen.

Hell, pas na een paar jaar ontdekte ik via-via dat die miljonair was :+

• LuckyLuke

LuckyLuke

waah schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:27:
[...]

Andersom: Mensen hebben veel geld omdát ze zo gierig zijn. De rijkste kennissen geven bijvoorbeeld nooit een rondje, maar staan er wel bij als er eentje gegeven word... Als ze dan bijna aan de beurt zijn "moeten ze naar huis". Iedereen weet het, het wordt zelfs benoemd. Maar boeit ze niet. Die centen zijn belangrijker.

Meestal zijn het wel de mensen die nét niet ECHT geld hebben. Dus met een dikke hypotheek, en een dikke lening voor de auto's.... Maar dan hoor je er wel bij. De enige échte miljonair die ik ken, daar zie je het niet aan. Heeft wel een mooi huis, maar zal daar nooit mee te koop lopen.

Hell, pas na een paar jaar ontdekte ik via-via dat die miljonair was :+
Ja in de kroeg ook. " Geef maar 5 muntjes dan haal ik wel" chill! Komt met 5 bier terug inclusief 1 voor hemzefl, flikt dat 4 keer en gaat naar huis :+

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 19-09 21:11
"Ja maar rommelen met computers is toch gewoon je hobby en het is toch leuk om dingen bij mensen op te lossen?" :')

Verbazingwekkend dat mensen dat nog steeds zien. Je gaat een accountant, advocaat of slager toch ook niet zo behandelen "ja, je vindt jouw werk toch zo leuk, kan je mijn bedrijfsadministratie/scheidingsprocedure/buurtbarbecue fixen voor een flesje wijn en een ferme handdruk/elleboog?"

• Vrijdag
waah schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:27:
[...]

Dat los je toch toch door diegene aan te wijzen "hee, jij had vorige keer (en die keren darvoor) nog niks gehaald. Nu is het jouw beurt om als eerste een rondje te doen". En anders haal je gewoon niks voor ze. Dat soort kennissen kunnen de pot op wat mij betreft.

• waah
Vrijdag schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:32:
[...]
"ja, je vindt jouw werk toch zo leuk, kan je mijn bedrijfsadministratie/scheidingsprocedure/buurtbarbecue fixen voor een flesje wijn en een ferme handdruk/elleboog?"
Een fikse elleboog zou voor sommigen nog wel toepasselijk zijn :+

• Vrijdag
waah schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:47:
[...]

Een fikse elleboog zou voor sommigen nog wel toepasselijk zijn :+

[Afbeelding]
Of een strijkijzer. Of, om in de geest van het topic te blijven, met een Coolermaster Stacker II. Met waterkoeling. En zes 3,5" hdd's. 8)

• Wozmro
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 10:53
Ik ben twee jaar geleden van job veranderd. Altijd Service-Engineer geweest: klant heeft probleem; los het op, sterke focus op klantenservice.

Nu ben ik inspecteur elektrische installaties in woningen en bedrijven (verplicht ding in België).
Nu gaat het al veel beter maar het was toch best een stevige leerschool in het omgaan met mensen.
Dergelijke keuringen zijn goed of niet goed, er is geen puntenrapport zoals in school, het is ofwel alles goedgekeurd ofwel alles afgekeurd.
De meeste mensen zeggen dan: ok, we lossen het op en bellen dan voor een herkeuring.

Maar je hebt er ook die denken van het wel even verbaal op te lossen met roepen, tieren, verwijten,...
Dat was best wel wennen. Die merken natuurlijk dat je nieuw bent in het vak, nu kom ik zo'n grappen niet of toch heel weinig meer tegen.

Soms wel eens (rijke) mensen waarvan je merkt dat ze het gewoon zijn van hun gelijk te krijgen en ook heel erg overtuigd zijn van hun gelijk. Die dan kwaad zijn dat hun gigantische villa afgekeurd is.
Of huisjesmelkers die zo net het randje opzoeken van dreigen/omkopen.

Best wel leerzaam.

• dj.verhulst
je merkt dat mensen met geld en een eigen zaak of een leidinggevende functie waar ze helemaal vrij zijn idd vaker van die rare dingen hebben en niet om kunnen gaan met de woorden Nee of Kan niet of Kost wat

Of een klant die zegt waarom rij jij in zo'n dure nieuwe auto , een 2e hands kan toch ook , dat moet ik dan allemaal betalen.. en dan had ik een Nissan Almera 1.6i LPG modeljaar 1999 ( rond de eeuwwisseling ) en geen keuze of inspraak welke auto je kreeg , m'n baas had een neef met een Nissan bedrijf en kocht alle overjarige modellen op en leaseden toen niet, en wij moesten ze dan 5 a 6 jaar rijden tot je 2 a 3 ton op de klok had staan, je was al blij dat je geen Nissan Sunny 2.0D 1995 had waar je de acceleratie met een kalender moest meten .... en dan klonk als een landbouwtrekker . en dan 60 a 70 K per jaar rijden

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

dj.verhulst schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:54:
Of een klant die zegt waarom rij jij in zo'n dure nieuwe auto ,
Dat is meer iets nederlands. Ik rij privé de laatste jaren ook nieuwe middenklassers en hoe vaak ik wel niet de vraag heb gehad of de auto geleased is (ik kwam een keer bij en dealer naar een nieuw model kijken en een verkoper vraagt of mijn auto ' er al uit mag' )..... toch een soort afgunst dan denk ik.

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
Gunner schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:23:
[...]

Dat is meer iets nederlands. Ik rij privé de laatste jaren ook nieuwe middenklassers en hoe vaak ik wel niet de vraag heb gehad of de auto geleased is (ik kwam een keer bij en dealer naar een nieuw model kijken en een verkoper vraagt of mijn auto ' er al uit mag' )..... toch een soort afgunst dan denk ik.
Ja dat is een heel raar fenomeen. Ik had er ook last van toen ik nog bij mijn ouders woonde.. een van de buren, opvliegend mannetje met een Alfa die hij elke week poetste, duidelijk statusdingetje.. werd boos want ik parkeerde mijn leasebak op 'zijn' plek. Openbare parkeerplaatsen tegenover mijn ouderlijk huis, schuin tegenover zijn huis. Recht voor zijn huis waren andere plekken, dus het was nog debiel ook dat ie per se die plek moest hebben, maarja daar stond nooit wat naast dus dan kon niemand zijn prachtige bolide aanraken. Dus toen kregen zijn buren ook een rant hoe belachelijk was dat ik met mijn leeftijd (28 destijds) een leaseauto had, dat het nergens op sloeg, dat wij nu wel 2 auto's in het gezin hadden (als laatste van de hele fucking straat, lol, IEDEREEN daar had een 2e).

Echt compleet kansloos. :') En inderdaad dus gewoon een stukje afgunst.

Inmiddels als ik bij mijn ouders kom met de auto maak ik er een sport van om op 'zijn' plekkie te parkeren als de Alfa er niet staat. 8) Zo'n klootzak ben ik dan weer wel.

[Voor 6% gewijzigd door SmurfLink op 02-09-2020 10:57]

• LuckyLuke

LuckyLuke

SmurfLink schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:55:
[...]

Ja dat is een heel raar fenomeen. Ik had er ook last van toen ik nog bij mijn ouders woonde.. een van de buren, opvliegend mannetje met een Alfa die hij elke week poetste, duidelijk statusdingetje.. werd boos want ik parkeerde mijn leasebak op 'zijn' plek. Openbare parkeerplaatsen tegenover mijn ouderlijk huis, schuin tegenover zijn huis. Recht voor zijn huis waren andere plekken, dus het was nog debiel ook dat ie per se die plek moest hebben, maarja daar stond nooit wat naast dus dan kon niemand zijn prachtige bolide aanraken. Dus toen kregen zijn buren ook een rant hoe belachelijk was dat ik met mijn leeftijd (28 destijds) een leaseauto had, dat het nergens op sloeg, dat wij nu wel 2 auto's in het gezin hadden (als laatste van de hele fucking straat, lol, IEDEREEN daar had een 2e).

Echt compleet kansloos. :') En inderdaad dus gewoon een stukje afgunst.
Het is inderdaad misgunnen / afgunst. Ik hadn een clio uit 2015 als lease bak van werk, 22 jaar toen der tijd. Woonde tevens nog thuis en mensen uit de straat zagen mij leven als een god natuurlijk. Ik had een vriendin, had een leasebak, dure kleding, veel dagjes weg. Mensen dachten dat ik een drugs dealer was volgens mij. Betaalde gewoon keurig bijtelling voor die lease bak hoor :'(

• Pizza_Boom
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 18-09 15:17
Gewoon afgunst. Ik neem wel eens de auto van mijn ouders mee, C klasse van 14-15 jaar oud inmiddels. Ooit via de erfenis van mijn opa bij mijn ouders gekomen, nieuw gekocht door mijn opa. Wij kennen de hele geschiedenis dus. Nog steeds krijg ik commentaar dat ik met een Mercedes aan kom. En dat zijn dan van die mensen die net een nagelnieuwe Picanto a 12.000 euro gekocht hebben... Die zijn duurder dan als je zo'n C klasse gebruikt koopt. :') Een nette doet zo'n 7-9.000 euro.

In andere landen wordt er ook wel gereageerd op de auto. Ik heb naast mijn studie auto's opgehaald en weggebracht voor de autoverhuur. Met vakanties en uitstapjes wel eens auto's voor de baas uitgewisseld, kost je soms alleen de tijd die je kwijt bent aan uitruilen (als je het netjes houdt). Immers, als ze iemand moeten sturen betalen ze uren, vliegtickets en brandstof. Duidelijke verschillen gemerkt tussen auto's... Ook in Nederland. Met een Italiaans kenteken kan je een hoop meer maken in Nederland. :P Met een Nederlands gekentekende Jaguar (gewoon prijsklasse 3 serie) in Italië wat meer aandacht van de politie. Bij een hotel aan komen rijden in Zuid Duitsland. 4 Plaatsen voor de deur, 2 dikke Duitse bakken beide op de buitenste plaats, maar ook deels in die ernaast. Jag ertussen klappen en uitstappen. Eigenaresse bij de deur in het zonnetje die direct opstaat om je te woord te staan. En er was toevallig nog een kamer vrij. Vraag mij af of ze ook zo makkelijk waren geweest als ik met een oude gare Golf aangekomen was. :9

[Voor 52% gewijzigd door Pizza_Boom op 02-09-2020 11:07]

• SmurfLink
  • Niet online
LuckyLuke schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:58:
[...]

Het is inderdaad misgunnen / afgunst. Ik hadn een clio uit 2015 als lease bak van werk, 22 jaar toen der tijd. Woonde tevens nog thuis en mensen uit de straat zagen mij leven als een god natuurlijk. Ik had een vriendin, had een leasebak, dure kleding, veel dagjes weg. Mensen dachten dat ik een drugs dealer was volgens mij. Betaalde gewoon keurig bijtelling voor die lease bak hoor :'(
Ja nee dat kan echt niet hoor. Op zo'n leeftijd al carriére maken! :+

Ik rij dus gewoon een Corsa, geen fancy bak wat dan ook. Maar dat was ook al genoeg. Tsja, ik heb er jaren flink voor gestudeerd dus vind het niet geheel onterecht dat ik daar nu de vruchten van pluk. Geen idee wat die gast voor z'n werk doet maar erg snugger komt ie niet over. Heeft ook al een keer dronken bij pa aan de deur gestaan dat m'n pa z'n Alfa had beschadigd door er langs te lopen ofzo... sloeg helemaal nergens op. 8)7

Maar ja. Als we zo'n auto hebben kunnen we toch ook wel even hun IT probleempjes oplossen toch? :+

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

SmurfLink schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:03:
[...]

Ja nee dat kan echt niet hoor. Op zo'n leeftijd al carriére maken! :+
Ach ja, als laatste ervaring dan.... nog eentje...

20 jaar geleden (ik was toen ook 20 jaar oud) mocht ik van m'n nieuwe werkgever, een grote detacheringstoko, een auto leasen, destijds een Golf IV. Kostte toen 50.000 gulden. Stond in de showroom met een folder in m'n hand vraagt de verkoper "Heb je waarvoor je gekomen bent? " (8>

-O-

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• Pizza_Boom
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 18-09 15:17
Gunner schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:06:
[...]

Ach ja, als laatste ervaring dan.... nog eentje...

20 jaar geleden (ik was toen ook 20 jaar oud) mocht ik van m'n nieuwe werkgever, een grote detacheringstoko, een auto leasen, destijds een Golf IV. Kostte toen 50.000 gulden. Stond in de showroom met een folder in m'n hand vraagt de verkoper "Heb je waarvoor je gekomen bent? " (8>

-O-
Mijn pa heeft wel eens verteld een promotie misgelopen te zijn doordat ie net een huis had gekocht en een vrij nieuwe Volvo reed. "Jij hebt het geld niet zo hard nodig, xxx heeft het harder nodig." Dat xxx rookte als een ketter, zoop bij de vleet (net als zijn vrouw), zijn vrouw niet werkte, al zijn geld over de balk smeet en daardoor nog altijd in een huurwoning zat met schulden was blijkbaar niet zijn eigen schuld. :X

• Ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 09:53

Ardana

Moderator General Chat

Silent tears

Zullen we weer on-topic gaan?

Note to self: being good is often more important than being right.

• Darkangle
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 10:21
Met veel plezier en toch wel meer dan een beetje verbazing dit hele draadje gelezen...

Hele tweede telefoons adviseren, liegen, ontwijken etc. Waarom zo moeilijk doen?

Ik ben een paar jaartjes geleden "met pensioen" gegaan (pak hier en daar alleen nog klusjes op die rechtstreeks in mijn hobby vallen en onder het mom "once in a lifetime" vallen, maar die zie ik meer als betaalde vakantie, denk aan grote publishers en leuke onderzoeken naar specifieke effecten dingen in VR) na een kleurrijke carriere in de IT.

Langzaam maar zeker komen er links en rechts mensen "out of the woodwork" welke je jaren niet gesproken hebt of van gehoord hebt en ze openen dan gelijk met; "Ja, jij bent handig met dat soort dingen, en je bent nu met pensioen dus je hebt ntoch niets beters te doen".

Altijd vriendelijk blijven en er maar even van uit gaan dat A, ze weten niet beter, B, vaak zijn de vragen een directe reflectie van hun kunnen en C, ze niet beter weten en jij met een lompe actie echt niet een volwassen persoon nog iets gaat bij brengen qua denkwijze of sociale interactie.

Dat in het achterhoofd houdend is het zeker niet lomp hoe ik reageer; "hoi X, heb heel lang niets van je gehoord. Ik heb genoeg te doen dus maak je geen zorgen over mijn dag indeling maar bedankt dat je aan me dacht. Je mag me geld bieden, maar ik verkoop al tientallen jaren mijn tijd niet meer voor geld en ga daar nu ook niet aan beginnen (weten ze gelijk dat er een prijs aan zou moeten hangen). Zeer jammer dat je alleen contact opneemt nu er voordeel bij te halen valt, maar even goede vrienden (geen)."

Het is zeker niet een probleem, op deze manier begrijpen ze gelijk waar ze aan toe zien en het is ook niet onbeleeft omdat ik zeer direct de situatie uitleg. En het is altijd een afhankelijkheids relatie met een verzoek, en een verzoek is nog altijd in essentie "nee heb je, ja kan je krijgen".

Lomp is niet altijd hetzelfde als direct, welk ik ben (geen tijd en zin in pappen en nathouden).
Ik realizeer me dat dit soort mensen vaak, zoals hier door meerdere ook word onderstreep cq aangehaald word, je een skillset in een afstreeplijstje bent; de volgende weten ze vast ook wel te vinden met dezelfde vraag.

Puntje bij paaltje misschien een beetje zakelijk, maar in de beschreven situatie (laatste half jaar al 3x meegemaakt) zijn het mensen waar je niets mee moet, wil of wat dan ook en die nooit ergens moeite in zullen gaan steken nog deden.

Mijn vrouw dacht dat ik gemeen was toen ze er de eerste keer naast stond, tot dat ik haar dit vertelde. Duidelijkheid kan gemeen overkomen, maar bij mij zit er geen gevoel achter omdat ik totaal geen binding heb met die personen om mee te beginnen. Als het zo opgenomen word, tsja, dat zegt wat over die persoon dan.

Mijn moeder doe ik netjes vd TV tot even een nieuw netwerk aanleggen tot nasje neergooien, maar dat mensje zou ik met een heel leven aan ondersteuning nog niet kunnen bedanken voor hoeveel ze voor ons betekend.

[Voor 2% gewijzigd door Darkangle op 02-09-2020 13:36. Reden: verduidelijking]

• timberleek
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 12:26
Modbreak gemist?

[Voor 97% gewijzigd door Ardana op 02-09-2020 14:19]

• Mel33
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online
Reacties op modbreaks zijn niet gewenst. Tevens is dit een redelijke ad hominim, welke we ook niet waarderen.

Maar zie het niet persoonlijk, want van hun kant is dit digitale angst of onbegrip/frustratie in hun leven.
Nee altijd het respect tonen en niet meegaan in hun manieren, ook niet gaan pesten op parkeerplekken, gewoon niet mee bemoeien en verderop gaan staan. lekker leven, en geen stress horen of zien is heerlijk.
Geef ze gewoon gelijk! happa en weer doorrr. (is niet helemaal respectvol maar soms moet je wel, om gedaan te krijgen wat jij wil, jouw geld/rust bijv ;) )

[Voor 38% gewijzigd door Ardana op 02-09-2020 15:17]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• timberleek
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 12:26
Lief bedoeld, maar reacties op modbreaks mogen via andere manieren dan in het topic :)

[Voor 80% gewijzigd door Ardana op 02-09-2020 15:17]

• Wozmro
Ik krijg ook wel vragen van famillie en vrienden over de elektriciteit in de woning.

Advies en tips geef ik met veel plezier. Zelf de zaak oplossen/afwerken doe ik niet meer.

Meestal zeg ik dat ik het niet meer mag doen door mijn job als inspecteur. Wat ook klopt; ik mag geen zelfstandig elektricien spelen na mijn werkuren. Iets met belangenvermenging en zo.
Mensen snappen dat direct.

Bij mij zijn de mensen wel geneigd om voor te stellen om voor mijn werk te betalen. Dat weiger ik altijd, ik bouw liever wat sociaal kapitaal op (onder mijn voorwaarden) en ik heb het geld toch niet nodig.
Ik krijg dan wel eens een fles wijn en zo, vind ik leuker.

• Squawk
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 08:11
Dit topic volg ik al een tijdje met veel plezier en herkenning. Tijdens mijn middelbareschooltijd kreeg ik ook regelmatig verzoekjes van kennissen van mijn ouders en familie. Trage pc’s, zoekbalken die steeds weer terugkwamen en virussen die door onverklaarbare krachten steeds weer de kop op doken. Het heeft mij menig weekend gekost. Ik heb mijn lesje destijds wel geleerd en dus ook nooit gedacht hier een nieuwe ervaring te posten. Tot vandaag…

Wat eraan voorafging
Een buurman op leeftijd en slecht ter been belde een paar maanden geleden aan. Aan het begin van de avond vroeg hij of ik even wilde kijken naar zijn inkjetprinter. Toen ik aangaf dat we net genoten van het avondeten vond hij dat zichtbaar lastig. Maar, hij was al lang blij dat ik ’s avonds tijd had. Dit topic schoot al even door mijn hoofd. Dezelfde avond bleek de oplossing simpel: vervang de oude cartridge. Ik help graag iemand in de buurt en het kostte slechts een paar minuten. Eind goed al goed. Zo leek het… :)

Vandaag
Vanochtend ging opnieuw de deurbel. Of ik even kon komen kijken want er was ‘iets’ met zijn computer. Ik gaf aan dat ik overdag geen tijd had en vanavond wel even langs kon komen. Deze keer kon de buurman zijn onvrede niet meer onderdrukken: “Zeg luister eens… Je moet nu komen kijken, want mijn vrouw is niet thuis en zij hoeft dit niet te weten.” :o

Deze keer ging hij dus niet akkoord met mijn antwoord. (Ondanks mijn handreiking om direct ’s avonds langs te komen.) In principe hoeven wij onze eigen agenda’s natuurlijk niet te verantwoorden, maar nu wil het toeval dat we een jonge hond thuis hebben die nog niet alleen thuis kan blijven. Dit argument kan ik niet negeren. Daarom nogmaals aangegeven dat ik wel een andere keer langs kan komen, maar dat het nu echt niet gaat lukken door de jonge hond. Waarop zijn antwoord was: “Nu moet je eens goed luisteren. Je kunt toch gewoon nu even komen kijken. Zo lang duurt het niet.” Vroeger zou ik waarschijnlijk met nieuwe argumenten over de brug zijn gekomen. Er moet overdag bijvoorbeeld ook gewoon gewerkt worden. Maar de ervaring leert dat zulke mensen geen enkel argument zullen accepteren. Ik heb hem daarom voor de keuze gesteld: of ik kom vanavond langs om je te helpen, of ik kom niet. Overdag is simpelweg geen optie. Dit bleek te werken. Meneer droop af.

Toch jammer dat sommige mensen zo met anderen omgaan. De volgende keer dat hij aan de deur staat verwijs ik hem naar de lokale computerwinkel. Zouden ze daar wel direct in de houding springen als hij ‘iets’ met zijn computer heeft ‘wat zijn vrouw niet hoeft te weten’? :+

• LuckyLuke

LuckyLuke

Squawk schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:56:
Dit topic volg ik al een tijdje met veel plezier en herkenning. Tijdens mijn middelbareschooltijd kreeg ik ook regelmatig verzoekjes van kennissen van mijn ouders en familie. Trage pc’s, zoekbalken die steeds weer terugkwamen en virussen die door onverklaarbare krachten steeds weer de kop op doken. Het heeft mij menig weekend gekost. Ik heb mijn lesje destijds wel geleerd en dus ook nooit gedacht hier een nieuwe ervaring te posten. Tot vandaag…

Wat eraan voorafging
Een buurman op leeftijd en slecht ter been belde een paar maanden geleden aan. Aan het begin van de avond vroeg hij of ik even wilde kijken naar zijn inkjetprinter. Toen ik aangaf dat we net genoten van het avondeten vond hij dat zichtbaar lastig. Maar, hij was al lang blij dat ik ’s avonds tijd had. Dit topic schoot al even door mijn hoofd. Dezelfde avond bleek de oplossing simpel: vervang de oude cartridge. Ik help graag iemand in de buurt en het kostte slechts een paar minuten. Eind goed al goed. Zo leek het… :)

Vandaag
Vanochtend ging opnieuw de deurbel. Of ik even kon komen kijken want er was ‘iets’ met zijn computer. Ik gaf aan dat ik overdag geen tijd had en vanavond wel even langs kon komen. Deze keer kon de buurman zijn onvrede niet meer onderdrukken: “Zeg luister eens… Je moet nu komen kijken, want mijn vrouw is niet thuis en zij hoeft dit niet te weten.” :o

Deze keer ging hij dus niet akkoord met mijn antwoord. (Ondanks mijn handreiking om direct ’s avonds langs te komen.) In principe hoeven wij onze eigen agenda’s natuurlijk niet te verantwoorden, maar nu wil het toeval dat we een jonge hond thuis hebben die nog niet alleen thuis kan blijven. Dit argument kan ik niet negeren. Daarom nogmaals aangegeven dat ik wel een andere keer langs kan komen, maar dat het nu echt niet gaat lukken door de jonge hond. Waarop zijn antwoord was: “Nu moet je eens goed luisteren. Je kunt toch gewoon nu even komen kijken. Zo lang duurt het niet.” Vroeger zou ik waarschijnlijk met nieuwe argumenten over de brug zijn gekomen. Er moet overdag bijvoorbeeld ook gewoon gewerkt worden. Maar de ervaring leert dat zulke mensen geen enkel argument zullen accepteren. Ik heb hem daarom voor de keuze gesteld: of ik kom vanavond langs om je te helpen, of ik kom niet. Overdag is simpelweg geen optie. Dit bleek te werken. Meneer droop af.

Toch jammer dat sommige mensen zo met anderen omgaan. De volgende keer dat hij aan de deur staat verwijs ik hem naar de lokale computerwinkel. Zouden ze daar wel direct in de houding springen als hij ‘iets’ met zijn computer heeft ‘wat zijn vrouw niet hoeft te weten’? :+
Oh zo zijn veel mensen die niet zo veel van computers afweten hoor. " Voor jou is dat een kwestie van niks"
krijg ik vaak als argument. :/

• SmurfLink
  • Niet online

Wat eraan voorafging

Vandaag

Volgens mij ben jij niet degene die hier 'even goed moest luisteren'... :+

Goed dat je het in ieder geval afgewimpeld hebt.. wat een onzin zeg, vrouwlief mag het niet weten dat hij iets kapot gemaakt heeft... of zou hij teveel malware hebben door malafide pornosites en daardoor dat zijn vrouw het niet mag weten? :P

• Squawk
SmurfLink schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:44:
[...]

Volgens mij ben jij niet degene die hier 'even goed moest luisteren'... :+

Goed dat je het in ieder geval afgewimpeld hebt.. wat een onzin zeg, vrouwlief mag het niet weten dat hij iets kapot gemaakt heeft... of zou hij teveel malware hebben door malafide pornosites en daardoor dat zijn vrouw het niet mag weten? :P
Dat is inderdaad wel een interessant punt waar ik niet verder op in was gegaan. Stel dat ik wel was gaan helpen en ik zie dingen op zijn computer die zijn huwelijk kunnen schaden, of volgens de wet niet mogen (dit vermoed ik overigens niet)... Dan zit de helper ook met een probleem. Wat doe je met die informatie? Best een interessant moreel dilemma.

• CurlyMo
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online

CurlyMo

www.pilight.org

Squawk schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:54:
[...]
Wat doe je met die informatie? Best een interessant moreel dilemma.
Toen in als student in een grijs verleden bij een computerreparateur werkte was het inderdaad verboden om naar persoonlijke data te kijken. Als je daarop betrapt werd dan volgde ontslag op staande voet. Tenzij je strafbare feiten ontdekte. Dan was het opeens toch toegestaan :p

Ik denk echter niet dat dit voor de rechter stand zou hebben gehouden.

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• _Apache_
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 19-09 18:55

_Apache_

For life.

Op zich vind ik het niet erg om mensen te helpen, maar hou wel een beetje mijn eigen regel aan.
  • Heb je geprobeerd je eigen boontjes te doppen, maar is het gewoon echt niet gelukt. Dan help ik je graag
  • Neem je contact op omdat je weet dat ik het in een kwart van de tijd kan, en je zou het zelf ook kunnen. Dan mag je het zelf gaan proberen.
  • Probeer je te peilen hoeveel moeite het mij zou kosten en wil liever niet dat ik avond na avond kwijt ben hier aan, dat word gewaardeerd.
Bij de mensen die echt heel a-technisch zijn pols af en toe nog wel eens wat er achter een vraag zich al ze ergens mee zitten. Mijn schoonouders wilden bijv een hele nieuwe pc kopen want hij was traag. Maar heb voor 200 eu een upgrade gedaan (geheugen verdubbelen, ssd erin, verse installatie) en ze zijn inmiddels weer wat jaren verder.

Zonneboiler | Zonnepanelen

• SmurfLink
  • Niet online
[...]

Dat is inderdaad wel een interessant punt waar ik niet verder op in was gegaan. Stel dat ik wel was gaan helpen en ik zie dingen op zijn computer die zijn huwelijk kunnen schaden, of volgens de wet niet mogen (dit vermoed ik overigens niet)... Dan zit de helper ook met een probleem. Wat doe je met die informatie? Best een interessant moreel dilemma.
Zou bij mij afhangen van de mate van overtreding. Zie ik niet legale photoshop of Office of Windows, boeien. maar zie ik sporen van kinderporno? Ja dan zou ik wel de politie tippen.

• lasharor
  • Registratie: december 2004
Darkangle schreef op woensdag 2 september 2020 @ 13:25:

Dat in het achterhoofd houdend is het zeker niet lomp hoe ik reageer; "hoi X, heb heel lang niets van je gehoord. Ik heb genoeg te doen dus maak je geen zorgen over mijn dag indeling maar bedankt dat je aan me dacht. Je mag me geld bieden, maar ik verkoop al tientallen jaren mijn tijd niet meer voor geld en ga daar nu ook niet aan beginnen (weten ze gelijk dat er een prijs aan zou moeten hangen). Zeer jammer dat je alleen contact opneemt nu er voordeel bij te halen valt, maar even goede vrienden (geen)."
Duidelijk is gewoon: "Hoi X, ik heb hier nu geen interesse in. Ik geniet momenteel van mijn pensioen en pak alleen maar zaken op waar ik plezier in beleef." of iets in die richting.

Om er een heel persoonlijk iets van te maken omdat iemand jaren later aan je denkt is wel een beetje overdreven.

First Person View Drone racen!! - Ook meedoen? - Zelf proberen?

• Darkangle
lasharor schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:48:
[...]

Duidelijk is gewoon: "Hoi X, ik heb hier nu geen interesse in. Ik geniet momenteel van mijn pensioen en pak alleen maar zaken op waar ik plezier in beleef." of iets in die richting.

Om er een heel persoonlijk iets van te maken omdat iemand jaren later aan je denkt is wel een beetje overdreven.
Gezien ze een bord voor hun kop hebben en de aannames maken is er enige duidelijkheid vereist; ze komen naar jou met hun problemen en een paar aannames, niet andersom.

En zoals jij het verwoord is weer pappen en nat houden of laat de deur open voor een aanname van die personen dat ik wel dingen oppak zolang ik ze leuk vind. Nee, ik doe kleine projecten voor grote bedrijven in of met betrekking hebbend tot VR.

De crux van dit hele topic is de onredigheid en eenzijdigheid en mentaliteit van de afhankelijkheid van mensen die je benaderen. Hele mond vol. En hoe tweakers daar dan mee om gaan of wijs van worden.

Ieder zijn ding maar persoonlijk ben ik tegen liegen (zelfs white lies), zonde van mijn tijd en kost moeite. Als een direct familie lid geheel dark gaat voor jaren en het eerste uit zijn gaffel is "kan jij effe.." en ongeacht hoe die zin verder verloopt; dan zijn hier zo veel checkpoints voorbij gegaan door die persoon dat je in alle redelijkheid kan aannemen dat wat de gemiddelde mens als ganbaar zou achten voor deze persoon een te hoog gegrepen gedachte is en was. Laten we elkaar wel even normaal behandelen.

Vaak krijg ik ook persoonlijk het gevoel dat er een stukje afgunst bij zit op de manier waarop het gebracht word (spottend over mijn pensioen omdat ik net in de 40 ben) en dus nog naar alle waarschijnlijkheid een stukje entitlement om de hoek komt kijken ook. Maar ik geef gelijk toe, dan is een theorie/aanname van mijn kant, en daar ben ik me ook geheel van bewust.

Ik denk dat het stukje wat jij vergeet is dat die personen een paar gangbare gedachten en fatsoen normen overslaan, en dat ga je ze nooit afleren; als ze dat niet kunnen op deze leeftijd gaan ze dat ook nooit doen. Het enige wat je zelf kan bereiken is duidelijkheid op persoonlijk vlak scheppen. Dat slaat namelijk wel aan. En of ze nou gepiqueerd, boos of geirriteerd worden heb ik geen boodschap aan, dat is geheel hun eigen mindset en manier van omgaan met afwijzing omgaan. Als je je dat persoonlijk gaat aantrekken dan krijg je van die cringefest posts hier van mensen die een gehele 2de mobiel aanschaffen voor dit soort zaken omdat ze denken dat het een confrontatie is ipv een probleem van de persoon die had moeten uit gaan van het "nee heb je, ja kan je krijgen" principe.

Een consequentie van hun houding is ook dat ze dit niet zullen zien als een volwaardige of evenredige relatie, dat mag duidelijk zijn maar word helaas niet altijd evengoed begrepen.

Enfin, genoeg. Meer leuke verhalen svp ;)

• LuckyLuke

LuckyLuke

Meer leuke verhalen idd:D

• cadsite
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 17-09 21:37
[...]

Ik ben geen IT-er, maar ben diegene op kantoor die dient als buffer voor de IT-dienst. Collega's komen eerst naar mij, als ik het niet kan oplossen gaan we extern.

Een 10-tal jaar geleden werd ik geroepen door een collega dat zijn PC geïnfecteerd was met porno.
Ik vond dat wel interessant en wilde wel eens zien hoe dat dan precies in zijn werk zou gaan.

Hij liet me zien dat hij een afbeelding van het internet downloadde en dat als hij op zijn pijltjestoetsen drukte hij allemaal porno foto's te zijn kreeg. :P

Kwam uit dat meneer tijdens de middag een hele collectie 18+ had gedownload. Als hij erna een werk-foto downloadde en op de pijltjestoets drukte was hij dus gewoon aan het navigeren in zijn "downloads" map. :+

Tot zover de "infectie". O-)

• LuckyLuke

LuckyLuke

@Detmer Heb jij niks meer? :P

• hyptonize
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 12:52

hyptonize

Mr. Awesome

Ik neem aan dat je vanavond dus gewoon thuis blijft?

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 11:16

LankHoar

Professionele amateur

hyptonize schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:27:
[...]

Dat mag ik ook hopen! Bij de eerste "Nou moet jij eens goed luisteren." zou bij mij een knop omgaan en zou ik er iets uitblurten in de trend van "Nee nou moet jij eens goed luisteren: ga lekker een ander lastig vallen met je asociale houding." en dan de deur dicht doen. Kom op zeg, zo werkt dat simpelweg niet.

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• Squawk
hyptonize schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:27:
[...]

Jazeker! Ik ga vanavond nergens heen. :*)

Het verhaal gaat verder
Sterker nog, het verhaal gaat verder. Onze vriendelijke vriend stond zojuist weer op de stoep. Hij had waarschijnlijk gezien dat mijn vrouw was thuisgekomen. Hierdoor ging het argument van de jonge hond die niet alleen thuis kan blijven niet meer op. Of ik even langs kon komen.

Wat blijkt... Sinds mijn eerste reactie in dit topic heeft hij zelf "de pc teruggezet naar de fabrieksinstellingen". Wat hij exact heeft gedaan hoef ik niet te weten, maar hij gaf aan dat alle e-mails zijn verdwenen. Uiteraard zijn nooit back-ups gemaakt.

Ik heb hem vriendelijk doch dringend verzocht om even contact op te nemen met een computerwinkel. Dat gaat hij nu doen.

Eind goed al goed, óf wordt vervolgd... :D

• LuckyLuke

LuckyLuke

Squawk schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:11:
[...]

Het verhaal gaat verder
Sterker nog, het verhaal gaat verder. Onze vriendelijke vriend stond zojuist weer op de stoep. Hij had waarschijnlijk gezien dat mijn vrouw was thuisgekomen. Hierdoor ging het argument van de jonge hond die niet alleen thuis kan blijven niet meer op. Of ik even langs kon komen.

Wat blijkt... Sinds mijn eerste reactie in dit topic heeft hij zelf "de pc teruggezet naar de fabrieksinstellingen". Wat hij exact heeft gedaan hoef ik niet te weten, maar hij gaf aan dat alle e-mails zijn verdwenen. Uiteraard zijn nooit back-ups gemaakt.

Ik heb hem vriendelijk doch dringend verzocht om even contact op te nemen met een computerwinkel. Dat gaat hij nu doen.

Ik zou me wel zorgen maken als ik jou was. Vooral om het feit dat hij meteen aan komt zetten als er iemand thuis komt. Hier had ik hem toch wel vriendelijk op geattendeerd dat dit een beetje als stalking over komt.

• Waaj
  • Registratie: januari 2019
  • Niet online
[...]

Het verhaal gaat verder

En nu de versie die de buurman gaat rondvertellen: Omdat jij te beroerd was om hem gelijk te helpen is hij nu al zijn bestanden kwijt.

En dat is inderdaad een goed einde, waarschijnlijk komt hij nooit meer terug :+

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18-09 12:24
Dit deed me denken aan een verhaal wat ik ooit mee maakte als jong broekie.
Mavo docent nederlands, flapdrol eerste klas. Ik klaar op school en 4 jaar later komt ie een computer kopen bij de lokale pc boer.

Daar werkte ik ook, hij vroeg of de pc langs kon worden gebracht. Geen probleem, klein dorp. Dus na een paar dagen afspraak gemaakt. En langs gebracht.
Word er op de huistelefoon gebeld (ik was nog aan het werk) en mijn ouders nemen op, en vol verbazing, was het de docent. Of ik hem even kon terug komen om het te installeren en hij had nog wat "vragen"

Hoe haal je het in je hoofd om een oud leerling te bellen als je een pc heb gekocht bij een pcboer.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• SmurfLink
  • Niet online
[...]

Wat blijkt... Sinds mijn eerste reactie in dit topic heeft hij zelf "de pc teruggezet naar de fabrieksinstellingen".
Maar waar heeft ie jou dan nog voor nodig? Hij heeft het toch al opgelost? :+

Tsja, als ze zelf al gaan dokteren is dr sowieso geen redden meer aan. :P Dan geef ik het ook direct op.

Het geduld van mijn moeder wordt nu ook op de proef gesteld, die heeft haar nieuwe laptop al binnen maar mag nog wachten tot vrijdag tot ik kan helpen 'm te installeren. :P Ben benieuwd. Ze gaat naar een M.2 schijf dus wordt even kijken of ik de oude SSD ga klonen of dat we alles netjes schoon gaan installeren. Ik denk het laatste, op zich ook wel eens vers. Maar ik hoop daarna geen verhalen hier te hoeven posten... Alhoewel, Pa's pc was blijkbaar ook enorm traag en moest nagekeken worden.. oh boy. :+

• VikeeVeekie
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 12:43
Ik zit hier nu ook regelmatig te lezen maar ik heb helaas niet zulke extreme verhalen zoals velen hier hebben gepost.

Ik werk bij SAH en het verbaast me af en toe echt hoe mensen om de simpelste dingen een afspraak laten maken. Voor vandaag zou ik er eigenlijk een hebben om een webcam aan te sluiten, maar die heb ik eerder vanmiddag geannuleerd omdat die afspraak me geheid geld gaat kosten want ik kan je garanderen dat je van die afspraak een mager loontje van 8 euro krijgt. Reken mijn benzinekosten daar nog bij en dan blijft er al helemaal weinig van over.

Het is apart dat mensen even 26 euro willen aftikken om te zien hoe iemand een kabel in de juiste poort steekt, iets wat je prima leert als je deze prachtige uitvinding vroeger als kind kreeg 8)7

[Voor 12% gewijzigd door VikeeVeekie op 07-09-2020 17:53]

• LuckyLuke

LuckyLuke

VikeeVeekie schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:51:
Ik zit hier nu ook regelmatig te lezen maar ik heb helaas niet zulke extreme verhalen zoals velen hier hebben gepost.

Ik werk bij SAH en het verbaast me af en toe echt hoe mensen om de simpelste dingen een afspraak laten maken. Voor vandaag zou ik er eigenlijk een hebben om een webcam aan te sluiten, maar die heb ik eerder vanmiddag geannuleerd omdat die afspraak me geheid geld gaat kosten want ik kan je garanderen dat je van die afspraak een mager loontje van 8 euro krijgt. Reken mijn benzinekosten daar nog bij en dan blijft er al helemaal weinig van over.

Het is apart dat mensen even 26 euro willen aftikken om te zien hoe iemand een kabel in de juiste poort steekt, iets wat je prima leert als je deze prachtige uitvinding vroeger als kind kreeg 8)7

[Afbeelding]
Ex SAH medewerker hier. Wat ik het smerigst vind/ vond:

Toen ik er werkte betaalde de klant €9,- “ voorfiets kosten” hier kreeg ik er alleen €2,50,- en SAH de rest.

Je hebt wel gelijk. Sommige mensen moest ik les geven en dat was hij sommigen een verschrikking.

• VikeeVeekie
Les geven doe ik niet want ik heb daar eerlijk gezegd totaal niet het geduld voor. Maar ik ben het zeker mee eens dat het echt smerig is dat je maar €2,50 van die voor"fiets"kosten terug ziet want dat is nog steeds zo. Ach ja die hulp is er niet voor niks maar met sommigen sta je achter je oren te krabben.

[Voor 4% gewijzigd door VikeeVeekie op 07-09-2020 19:22]

• Mel33
  • Nu online
We gaan wel aan een groot sociaal feit voorbij en dat is dat over computers praten vaak een ijsbreker is, net als het vaak bij andere hobbies ook kan zijn. Een buurman ziet jou sleutelen en je hebt vaak een gesprek of een gezamelijke iets, Ik kan mij ook voorstellen dat sleutelen of een sport of een biertje drinken ook een vorm van excuus kan zijn, niet alles hoeft besproken te worden. En dan is dit soort onderwerpen wel een manier om weer opnieuw te beginnen, Als het van beide kanten goed bedoeld is kunnen daar de besten vriendschappen uit voort komen.
Ict is ook zo'n ijsbreker. maar velen maken er misbruik van en eisen jou op alsof het normaal is. ja die moet je eruit filteren of heel zakelijk houden.

Ik wil maar duiden dat wij het vaak als onbeschoft zien dat ze aan vele fatsoensnormen voorbij gaan maar het kan ook een heel directe zonder woorden erkenning zijn dat ze fout zaten. (dat gesprek komt dan vaak als je de koffie/bier/fris hebt)

Maar je voelt aan je instinkt wel of het goed zit of niet, maar dat moet je wel leren en zien dat ict ook op die manier een benadering kent. Proost en weer door, zoiets.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Wozmro
Ik ben zelf zeker geen IT'er maar ik ken wel de basisdingetjes (vroeger meer dan nu, nu interesseert mij wat minder om nog alles te volgen).

Af en toe hielp ik dan eens mijn ouders of zussen met printer aansluiten, internetverbinding, mail instellen,...

En dan merk je wel zo het fenomeen dat mensen op het randje van paniek zitten.

Mijn computer is kapot! -> beeldscherm staat niet aan.
Al mijn mails zijn weg! -> even synchroniseren.

Dan denk je als techneut toch wel eens: denk toch eerst even rustig na over wat het probleem zou kunnen zijn.

Als service-technieker meermaals lang in de auto gezeten omdat de klant in paniek belde van: 'er moet nu onmiddellijk iemand komen wat alles ligt stil'.

Mijn meest erge was toch wel bij een klant met meerdere cnc-machines in zijn fabriek(met eigen technische dienst!) die op vrijdagmiddag belde met de melding: al mijn bestanden zijn weg, er moet nu onmiddellijk iemand komen.

Mijn chef probeerde nog om ze telefonisch ondersteuning te bieden maar ze weigerden gewoon om te luisteren.

Dus ik naar ginder, 2h rijden met de auto, ik stap de fabriekshal binnen, ga naar het beeldscherm van de machine, de operator roept tegen mij: we zijn alles kwijt. De userinterface draaide op Windows NT(is 15 jaar geleden). Ik zie de verkenner openstaan met in de bestandsregel bovenaan: '*.' ik druk op * en op entertoets en daar zijn al hun bestanden weer terug.

Mijn chef viel van zijn stoel toen ik hem belde.

Dan met een grote smile mijn werkbon gaan laten aftekenen bij de directiesecretaresse.
Verplaatsing: 4h, werktijd: 0,25h.

• dj.verhulst
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:36:
Dit deed me denken aan een verhaal wat ik ooit mee maakte als jong broekie.
Mavo docent nederlands, flapdrol eerste klas. Ik klaar op school en 4 jaar later komt ie een computer kopen bij de lokale pc boer.

Daar werkte ik ook, hij vroeg of de pc langs kon worden gebracht. Geen probleem, klein dorp. Dus na een paar dagen afspraak gemaakt. En langs gebracht.
Word er op de huistelefoon gebeld (ik was nog aan het werk) en mijn ouders nemen op, en vol verbazing, was het de docent. Of ik hem even kon terug komen om het te installeren en hij had nog wat "vragen"

Hoe haal je het in je hoofd om een oud leerling te bellen als je een pc heb gekocht bij een pcboer.
Dat is best brutaal ,, had ooit een collega zijn vader en een zus en nog wat andere familie werkte bij een grote werkgever in een klein dorp 3/4 van de bevolking werkte daar. die collega werd op gebeld door de chef van zijn vader of ie even langs wilde komen om bij hem thuis te komen omdat ie wat computer problemen had.

Ach hij was de beroerte niet , dus hij gaat kijken,, zegt ie na ie is aangekomen welke afspraken er gemaakt konden worden ,, werd er gezegd je doet dit gewoon even ,, anders zorg ik dat je Pa op straat komt te staan en werk ik de rest eruit ....... die collega is met stomheid geslagen ,, gaat toch maar aan het werk ,, allerlei shit en pc's overhoop ,, daarna gaat ie naar huis en overlegt met z'n Pa ,, die is wit heet ,, ze spreken af om even niks te doen,, word ie na een paar weken weer gebeld dat ie moet komen,, maar nu nam ie het gesprek op en zegt dat ie zich gebruikt voelde en gechanteerd , en de chef verteld dat ie op moet houden met zeuren en komen anders vliegt z'n familie eruit ,, die collega zeg dat hij dat kan je niet maken , zegt die chef ik kan alles maken , en dat ie er in een half uur moet komen. hij is er niet heen gegaan telefoon nr geblokkeerd , zit ie de volgende dag met die opname met zijn Pa bij de directeur ,, die man schiet uit zijn slof , laat die chef op komen draven de opname word afgespeeld wat ie daar van vind,, zegt die chef die is nep die computer gasten kunnen alles ,, nou die directeur ging er niet in mee en die chef werd direct op non actief gezet en later ontslagen ,, gaat die chef en zijn vrouw allemaal smerige roddels verspreiden in het dorp, en hun de schuld geven dat ie z'n baan kwijt is en nergens in de regio aan de bak kwam .......

• LuckyLuke

LuckyLuke

Voegt niks toe.

[Voor 97% gewijzigd door Ardana op 08-09-2020 00:39]

• Starbucks
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 12:27
Als je niks vriendelijks kan zeggen, zeg dan niks.

[Voor 83% gewijzigd door Ardana op 08-09-2020 00:38]

• ASS-Ware
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 17-09 19:50
Onnodig.

[Voor 89% gewijzigd door Ardana op 08-09-2020 00:40]

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 18-09 12:24
Het is hier geen HK.

[Voor 79% gewijzigd door Ardana op 08-09-2020 00:42]

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• Herax10NL
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 10:42
dj.verhulst schreef op maandag 7 september 2020 @ 22:10:
[...]

Dat is best brutaal ,, had ooit een collega zijn vader en een zus en nog wat andere familie werkte bij een grote werkgever in een klein dorp 3/4 van de bevolking werkte daar. die collega werd op gebeld door de chef van zijn vader of ie even langs wilde komen om bij hem thuis te komen omdat ie wat computer problemen had.

Ach hij was de beroerte niet , dus hij gaat kijken,, zegt ie na ie is aangekomen welke afspraken er gemaakt konden worden ,, werd er gezegd je doet dit gewoon even ,, anders zorg ik dat je Pa op straat komt te staan en werk ik de rest eruit ....... die collega is met stomheid geslagen ,, gaat toch maar aan het werk ,, allerlei shit en pc's overhoop ,, daarna gaat ie naar huis en overlegt met z'n Pa ,, die is wit heet ,, ze spreken af om even niks te doen,, word ie na een paar weken weer gebeld dat ie moet komen,, maar nu nam ie het gesprek op en zegt dat ie zich gebruikt voelde en gechanteerd , en de chef verteld dat ie op moet houden met zeuren en komen anders vliegt z'n familie eruit ,, die collega zeg dat hij dat kan je niet maken , zegt die chef ik kan alles maken , en dat ie er in een half uur moet komen. hij is er niet heen gegaan telefoon nr geblokkeerd , zit ie de volgende dag met die opname met zijn Pa bij de directeur ,, die man schiet uit zijn slof , laat die chef op komen draven de opname word afgespeeld wat ie daar van vind,, zegt die chef die is nep die computer gasten kunnen alles ,, nou die directeur ging er niet in mee en die chef werd direct op non actief gezet en later ontslagen ,, gaat die chef en zijn vrouw allemaal smerige roddels verspreiden in het dorp, en hun de schuld geven dat ie z'n baan kwijt is en nergens in de regio aan de bak kwam .......
Het worden ook steeds spannendere verhalen. Volgende week een aflevering met een vechtpartij er bij?

• Ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 09:53

Ardana

Moderator General Chat

Silent tears

Modbreak:Kunnen we weer vriendelijk gaan doen? Dank.

Note to self: being good is often more important than being right.

• T.C
  • Laatst online: 19-09 23:09
Wozmro schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:46:

Mijn meest erge was toch wel bij een klant met meerdere cnc-machines in zijn fabriek(met eigen technische dienst!) die op vrijdagmiddag belde met de melding: al mijn bestanden zijn weg, er moet nu onmiddellijk iemand komen.

Mijn chef probeerde nog om ze telefonisch ondersteuning te bieden maar ze weigerden gewoon om te luisteren.

Dus ik naar ginder, 2h rijden met de auto, ik stap de fabriekshal binnen, ga naar het beeldscherm van de machine, de operator roept tegen mij: we zijn alles kwijt. De userinterface draaide op Windows NT(is 15 jaar geleden). Ik zie de verkenner openstaan met in de bestandsregel bovenaan: '*.' ik druk op * en op entertoets en daar zijn al hun bestanden weer terug.

Dan met een grote smile mijn werkbon gaan laten aftekenen bij de directiesecretaresse.
Mijn werkgever zou ook hard gelachen hebben.

Hij ziet namelijk de volgende som voor zich:

Arbeidskosten:
4h reistijd en 1h werktijd (minimale periode) × €100/h × 1,5 (spoed dus omgooien planning).
€750,00

Daarnaast ook nog eens km vergoeding:
4h rijden à 60km gemiddeld (hij rekent wel de echte km's, maar dit is een reële schatting) = 240km à €0,35 (zakelijke vergoeding).
€84,00

Totaal:
€750,00 + €84,00 = €834,00

(Toegegeven de uurtarieven zullen 15 jaar geleden lager zijn geweest.)

Maar toch zou het een van de duurste 2 knoppen geweest zijn.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 12:29

...ik vind dat je best veel tijd nodig had om "*" en enter te tikken... ;)
SmurfLink schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:48:
Tsja, als ze zelf al gaan dokteren is dr sowieso geen redden meer aan. :P Dan geef ik het ook direct op.
Lastig. Want, een van de eerste dingen als je hier een technisch topic opent is "wat heb je zelf al geprobeerd?". Je moet toch een klein beetje respect hebben dat iemand zelf eerst probeert het probleem op te lossen. Dat het de problemen dan mogelijk alleen maar groter maakt is wel een risico...

(dat er een lompe aso-hork met dat probleem en zelf-dokteren aan de deur staat maakt het dan wel makkelijk om te besluiten hoe je er verder mee gaat...)

• hoi1234
  • Registratie: augustus 2012
  • Nu online

Wat eraan voorafging

Vandaag

Kan hij soms niet goed naar zijn porno-verzameling kijken? Iets dat de filmpjes niet afspelen of de websites niet laden of zo.

• Wozmro
vanaalten schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 07:56:
[...]

...ik vind dat je best veel tijd nodig had om "*" en enter te tikken... ;)

[...]

Lastig. Want, een van de eerste dingen als je hier een technisch topic opent is "wat heb je zelf al geprobeerd?". Je moet toch een klein beetje respect hebben dat iemand zelf eerst probeert het probleem op te lossen. Dat het de problemen dan mogelijk alleen maar groter maakt is wel een risico...

(dat er een lompe aso-hork met dat probleem en zelf-dokteren aan de deur staat maakt het dan wel makkelijk om te besluiten hoe je er verder mee gaat...)
Ik moest er nog even blijven bijstaan tot de machine weer gestart was :)

• Spacecowboy
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 18-09 18:32

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Ik hecht veel waarde aan mijn vrijetijd. In mijn professionele doe ik gebruikersondersteuning, in privé niet. 1e keer zeg ik het aardig, 2e keer ben ik bot en gooi ik de haak erop.

Sowieso gaat na 18:00 m'n niet storen aan. Alleen bepaalde mensen kunnen mij dan bellen.

• hoi1234
  • Nu online
VikeeVeekie schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:51:

[Afbeelding]
Mag ik je een tip geven? Vertrek bij die ballentent. Dit soort afspraken had ik heel vaak. Ben je inclusief reistijd 2 uur mee bezig, maar je krijgt er 7,50 voor.

Dat je 3 uur uitbetaald moet worden wordt dan maar even genegeerd.

Als je het echt leuk werk vindt, kun je je beter inschrijven bij fiksi. Je kunt op de site vinden wat je verdient. Overigens krijg je heel vaak een klus die volgens hen 2 uur moet duren die je in 45 minuten wel klaar hebt en krijg je 33 euro oid. Over het algemeen komt het voor mij prima uit (heb 4 klussen gehad).

En digibeten denken veel te moeilijk. Weten zij veel dat je even ctrl + shift moet doen, als de toetsenbordindeling weer eens niet klopt. Ik legde ze DNA altijd maar uit hoe je de toetsenbordindeling goed kon instellen. Vond het wel vervelend voor die mensen dat z'n simpele oplossing zoveel geld kost.

Dat is trouwens ook een van de redenen dat ik SaH een ballentent vind. Zij cashen op dit soort klussen, terwijl jij er geen reet aan overhoudt.

[Voor 12% gewijzigd door hoi1234 op 08-09-2020 08:57]

• hoi1234
  • Nu online
LuckyLuke schreef op maandag 7 september 2020 @ 18:39:
[...]

Ex SAH medewerker hier. Wat ik het smerigst vind/ vond:

Toen ik er werkte betaalde de klant €9,- “ voorfiets kosten” hier kreeg ik er alleen €2,50,- en SAH de rest.

Je hebt wel gelijk. Sommige mensen moest ik les geven en dat was hij sommigen een verschrikking.
Ik had ook kanten die ik iets uitlegde en een paar maanden later kon ik weer precies hetzelfde uitleggen. Of dat nou aan mij of de klant ligt is moeilijk te zeggen. Ik denk een combinatie. Blijkbaar heb ik het niet goed uitgelegd en blijkbaar lant het allemaal niet zo snel bij die klanten.

• VikeeVeekie
hoi1234 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:54:
[...]

Mag ik je een tip geven? Vertrek bij die ballentent. Dit soort afspraken had ik heel vaak. Ben je inclusief reistijd 2 uur mee bezig, maar je krijgt er 7,50 voor.

Dat je 3 uur uitbetaald moet worden wordt dan maar even genegeerd.

Als je het echt leuk werk vindt, kun je je beter inschrijven bij fiksi. Je kunt op de site vinden wat je verdient. Overigens krijg je heel vaak een klus die volgens hen 2 uur moet duren die je in 45 minuten wel klaar hebt en krijg je 33 euro oid. Over het algemeen komt het voor mij prima uit (heb 4 klussen gehad).
Het werk op zich zelf vind ik niet erg om te doen, het (weinige) voordeel wat ik uit SAH zie is dat je scherp blijft in de IT en ook werkt aan je professionele skills, maar het moet me geen geld gaan kosten wat nu het geval begint te worden. Ik ga denk ik inderdaad maar eens over op Fiksi want ik krijg echt het gevoel dat je mensen gewoon aan het oplichten bent als je de rekening moet gaan opmaken bij SAH. Dank voor de tip!

• hoi1234
  • Nu online
VikeeVeekie schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:02:
[...]

Het werk op zich zelf vind ik niet erg om te doen, het (weinige) voordeel wat ik uit SAH zie is dat je scherp blijft in de IT en ook werkt aan je professionele skills, maar het moet me geen geld gaan kosten wat nu het geval begint te worden. Ik ga denk ik inderdaad maar eens over op Fiksi want ik krijg echt het gevoel dat je mensen gewoon aan het oplichten bent als je de rekening moet gaan opmaken bij SAH. Dank voor de tip!
Ik heb ook wel een aantal keren verbaasde gezichten gezien toen je een klant moest teleurstellen over jouw verdiensten. Er zitten echt hele aardige bij. Ik heb eens 50 euro verdiend met het inbouwen van een SSD. Ik kwam voor een trage computer en nog iets. Alles opgelost, behalve de trage computer. Ik geloof namelijk niet in de "APK". Aangegeven dat ze een SSD moeten kopen en als ze het niet te duur vinden ook extra RAM bij kunnen plaatsen. Uitgelegd wat het moet kosten in een computerwinkel en ik kreeg meteen de vraag of ik dat niet wou doen. Ze waren zeer begaan met studenten. Zij wouden liever niet hun geld naar een commercieel bedrijf brengen en als een student dan weer wat geld had, waren zij allang blij. Op de heetste dag vorig jaar ben ik terug gegaan. Kreeg uiteraard eerst wat te drinken en een ventilator aangeboden. Bij het afrekenen stonden ze er op dat ik "het wat drinken en een praatje maken" ook in rekening zou brengen. Ik kwam op een heel vaag bedrag uit, 35 euro of zo, maar kreeg gewoon 50 mee.

Ja, het is niet veel, maar met 50 euro kan ik weer eventjes vooruit en hebben zij goedkoop hun computer gefixt.

Oja, nog even terugkomend op jouw punt over klanten die niet zelfredzaam zijn: sommige weten gewoon niet dat het zo simpel is. Ik heb het voorbeeld van een verkeerde toetsenbordindeling gegeven, maar mijn vader bijvoorbeeld kreeg een laptop van mij die ik toch nog had liggen. Blijkbaar was de fysieke switch voor de vliegtuigmodus geactiveerd. Dus geen WiFi en ook met geen mogelijkheid te verbinden met het internet. M'n broertje heeft er naar gekeken (geen ICT'er, maar kan zich over het algemeen prima redden en lost ook zijn eigen problemen vaak wel op). Mijn vader een beetje plagerig zo van, ja die laptop die je mij gegeven hebt werkt dus niet hé? De WiFi doet het niet. Ik loop naar de laptop, kijk of de switch goed staat, log in en we hebben een actieve internetverbinding. Zowel m'n broertje als mijn vader dachten dat ik kon toveren.

En zo heb ik ook dingen waar ik 0 verstand van heb en iemand voor vraag, terwijl het echt heel makkelijk is. Mijn vader is trouwens echt geen digibeet en mijn broertje is dus best zelfredzaam en ook wel handig tot op zekere hoogte. Maar als zij het niet opgelost krijgen, hoe moet een oud omaatje van 85 dat dan ooit doen? En het is volgens mij ook gewoon een stuk gezelligheid voor hen. Bij de ouderen waar ik kwam kreeg ik vaak wel iets van fooi, koekjes en wat te drinken. Vaak waren het ook iets te persoonlijke gesprekken. Ik blijf een onbekende, die ga je niet je levensverhaal geven. Maar volgens mij vonden zij het altijd gezellig.

[Voor 30% gewijzigd door hoi1234 op 08-09-2020 09:28]

• Darkangle
Niet om naar te doen, maar dit zijn geen kennissen, en is het zakelijk.

Lijkt me een end offtopic.

• genesisfm
  • Laatst online: 19-09 22:37
Als service-technieker meermaals lang in de auto gezeten omdat de klant in paniek belde van: 'er moet nu onmiddellijk iemand komen wat alles ligt stil'.
Ik heb ook als 8 jaar in de service gewerkt (als software eng.) en diverse onnodige zaken meegemaakt:
1. Ik was bij een klant in zuid-duitsland en toen zag ik dat de batterij van de PLC leeg was, ik heb aangeboden om de batterij te wisselen (had er een bij) maar dat wilde hij niet omdat ons bedrijf teveel voor een batterij vroeg (was een 3.6 volt AA uitvoering) Dus uiteindelijk heeft hij zelf de batterij vervangen echter een 1.5 volt uitvoering met als gevolg dat ik 2 weken later weer terug kon om de schade te herstellen..

2. Ik was bij een klant in de UK, daar was een probleem ontstaan met een sensor. Telefonisch proberen te achterhalen wat het probleem was maar ik moest komen. Uiteindelijk bleek er geen technisch probleem te zijn maar het product bleek niet goed te zijn (hadden ze zelf overheen gekeken).

3. Ik moest naar een klant in Polen want een installatie bleek niet te werken (was verhuist van NL naar Polen). Daar aangekomen bleek dat ze de helft hebben meeverhuist... Kortom ze waren de helft vergeten.

4. Ik had een storing bij een klant in Belgie een probleem, met het modem inloggen ging niet. Via de telefoon melde ze allemaal vreemde storingen te hebben. Dus ik op hun verzoek daar naar toe gegaan, bleek dat de complete besturingskast van een automatische kraan door een crash met een pallet van de installatie afgerukt te zijn (alle kabels door enz enz..)

Kortom kan zo genoeg ervaringen delen waarbij de klant zijn kop in het zand stak en niet altijd even vriendelijk mijn bezoek opeiste.

• SmurfLink
  • Niet online
genesisfm schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:03:
[...]

Kortom kan zo genoeg ervaringen delen waarbij de klant zijn kop in het zand stak en niet altijd even vriendelijk mijn bezoek opeiste.
En het staat je vrij daar een topic voor te openen, maar in een topic over kennissen die IT support eisen lijkt me dit niet op de plek. :)

• VikeeVeekie
Daarom houd ik het hier bij, het is zeker niet mijn bedoeling om het topic te vervuilen maar had ik niet verwacht dat mijn rant redelijk wat reacties zou krijgen, dus mijn excuses :)

• genesisfm
  • Laatst online: 19-09 22:37
SmurfLink schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:16:
[...]

En het staat je vrij daar een topic voor te openen, maar in een topic over kennissen die IT support eisen lijkt me dit niet op de plek. :)
Dat ga jij mij G****** k*** niet bepalen, grapje :)

Je hebt gelijk, ik raakte geinspireerd door de gedachte dat mensen vaak een kort lontje hebben en dan onredelijk gaan worden en hoge verwachten gaan stellen.

• sNielz123
  • Laatst online: 08:41
hoi1234 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:10:
[...]

Kan hij soms niet goed naar zijn porno-verzameling kijken? Iets dat de filmpjes niet afspelen of de websites niet laden of zo.
Mijn Vader (71): Kan je effe naar mijn laptop komen kijken want Porno Huub doet het niet meer?! 8)7

• Mel33
  • Nu online
sNielz123 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 23:18:
[...]

Mijn Vader (71): Kan je effe naar mijn laptop komen kijken want Porno Huub doet het niet meer?! 8)7
Haha gezonde kerel toch.
This je pa? geef hem de tips dan!! En zet die porno kanalen van ziggo ook even aan voor hem. Ik deed dat gewoon voor hem en zei niks, mannen ding. Hahah hij had ze na een week al ontdekt.

[Voor 19% gewijzigd door Mel33 op 09-09-2020 00:34]

• Puch-Maxi
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 00:12
LuckyLuke schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:13:
[...]
Oh zo zijn veel mensen die niet zo veel van computers afweten hoor. " Voor jou is dat een kwestie van niks" krijg ik vaak als argument. :/
Of de klassieker: "Ik heb er geen verstand van, jij bent toch de ict-expert?" Als je een simpele vraag stelt om hun probleem te kunnen diagnosticeren :D.

My favorite programming language is solder.

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 12:34

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Puch-Maxi schreef op woensdag 9 september 2020 @ 01:03:
[...]

Of de klassieker: "Ik heb er geen verstand van, jij bent toch de ict-expert?" Als je een simpele vraag stelt om hun probleem te kunnen diagnosticeren :D.
Op verjaardagen zeg ik dan, ah consultant tarief, € 150,00/u ex BTW. En dan valt het stil :D

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• hoi1234
  • Nu online
sNielz123 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 23:18:
[...]

En toen zei je zeker dat je daar absoluut geen verstand van hebt, terwijl je kop rood werd?

• sNielz123
  • Laatst online: 08:41
Mel33 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 00:31:
[...]

Haha gezonde kerel toch.
This je pa? geef hem de tips dan!! En zet die porno kanalen van ziggo ook even aan voor hem. Ik deed dat gewoon voor hem en zei niks, mannen ding. Hahah hij had ze na een week al ontdekt.
Natuurlijk heb ik hem geholpen. Heb meteen een lijstje sites bij zijn favorieten gezet.

Hoi1234, ik werd daar zeker niet rood van. Het was niet dat het me verbaasde dat hij daar naar kijkt. Sterker nog, hij heeft er een aparte laptop voor omdat mijn moeder anders steeds virussen op haar goede laptop heeft.
Die laptop wordt voor 2 dingen gebruikt. Porno en het scannen van virussen, want dat laatste blijkt ook een hobby van hem te zijn :)

[Voor 29% gewijzigd door sNielz123 op 09-09-2020 07:39]

• Squawk
hoi1234 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:10:
[...]

Veel reacties hinten naar porno zie ik. 😁

Dat zou het natuurlijk kunnen zijn, maar misschien heeft hij wel een verrassing voor zijn 40-jarige huwelijk. Of wil hij wellicht scheiden? Er is van alles te bedenken.

We zullen het nooit weten en dat vind ik eigenlijk ook wel prettig. Je komt elkaar op straat toch regelmatig tegen. Bijvoorbeeld tijdens een buurtbarbecue, dorpsfeest of in de supermarkt. Zonder last te krijgen van mijn geweten kan ik nog steeds een gesprekje aanknopen met zijn vrouw. Dat is mij ook wat waard.

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Squawk schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:38:
[...]

Veel reacties hinten naar porno zie ik. 😁

Dat zou het natuurlijk kunnen zijn, maar misschien heeft hij wel een verrassing voor zijn 40-jarige huwelijk. Of wil hij wellicht scheiden? Er is van alles te bedenken.

We zullen het nooit weten en dat vind ik eigenlijk ook wel prettig. Je komt elkaar op straat toch regelmatig tegen. Bijvoorbeeld tijdens een buurtbarbecue, dorpsfeest of in de supermarkt. Zonder last te krijgen van mijn geweten kan ik nog steeds een gesprekje aanknopen met zijn vrouw. Dat is mij ook wat waard.
Lijkt me wel prettiger zo inderdaad. Heeft het nog een staartje gehad toen je gewoon niet bent op komen dagen 's avonds?

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• Squawk
LankHoar schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:45:
[...]

Lijkt me wel prettiger zo inderdaad. Heeft het nog een staartje gehad toen je gewoon niet bent op komen dagen 's avonds?
Ik heb nooit afgesproken om 's avonds langs te komen. Ik had aangeboden om 's avonds langs te komen, maar dat was volgens de buurman geen optie. :)

Toen hij 's middags nog een keer aanbelde om te zeggen dat hij al zijn bestanden kwijt was, heb ik aangegeven dat hij beter contact kon opnemen met een computerwinkel. Dat zou hij gaan doen. Zie onderstaand bericht.

Het verhaal gaat verder

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Squawk schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:55:
[...]

Ik heb nooit afgesproken om 's avonds langs te komen. Ik had aangeboden om 's avonds langs te komen, maar dat was volgens de buurman geen optie. :)

Toen hij 's middags nog een keer aanbelde om te zeggen dat hij al zijn bestanden kwijt was, heb ik aangegeven dat hij beter contact kon opnemen met een computerwinkel. Dat zou hij gaan doen. Zie onderstaand bericht.

[...]
Ah duidelijk, sorry ik had daar even overheen gelezen ;) Mooi zo!

• waah
[...]

Mijn reactie is altijd "Dus de huisarts vertel je ook je klachten niet?" O-)

Ik ben computer-dokter. En die zijn net zo duur als ICT'ers en dokters bij elkaar op geteld O-)

• dj.verhulst
[...]

Dat heb ik ook erg vaak gehoord, liefst gaan ze wat anders doen, was eens ergens in een dure kantoor villa zelden zoiets smaak vol gezien , vol met dure kunst en spullen , de mail werkte niet , en ik vroeg alleen maar heeft U alleen problemen met de mail of ook Uw collega's .. hoog blonde dame van het soort waar alle nekken van om gaan.. zegt ze er gelijk bij achteraan ,, ik kan je toch niet helpen ik ga even een lunch halen in de stad,, was een nieuwe klant , had helemaal niks aan info , het bedrijf was een projectontwikkelaar vastgoed.

• hoi1234
  • Nu online
dj.verhulst schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:04:
[...]

Dat heb ik ook erg vaak gehoord, liefst gaan ze wat anders doen, was eens ergens in een dure kantoor villa zelden zoiets smaak vol gezien , vol met dure kunst en spullen , de mail werkte niet , en ik vroeg alleen maar heeft U alleen problemen met de mail of ook Uw collega's .. hoog blonde dame van het soort waar alle nekken van om gaan.. zegt ze er gelijk bij achteraan ,, ik kan je toch niet helpen ik ga even een lunch halen in de stad,, was een nieuwe klant , had helemaal niks aan info , het bedrijf was een projectontwikkelaar vastgoed.
Lol, lol. Ik had toch gewoon even gevraagd of ze het probleem zou willen demonstreren. Zo kun je toch niet werken?

• dj.verhulst
hoi1234 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:06:
[...]

Lol, lol. Ik had toch gewoon even gevraagd of ze het probleem zou willen demonstreren. Zo kun je toch niet werken?
die zat daar niet zo mee,, denk dat haar taak was vreselijk mooi zijn terwijl ze de telefoon aanneemt.
Maar kreeg een map met documentatie waar de opbouw van het systeem beschreven stond, met een los papiertje met het root admin account en password , omdat het blijkbaar al een keer veranderd was.
Dus mevrouw weg, en ik achter de server ,, ff een stop/start exchange en alles werkte weer , kwam ze terug zegt sorry dat ik wat kort was , heb een broodje voor je mee genomen , ( half stokbrood uit een hele dure zaak ) zegt ze dat ze soms hele dagen alleen op dat kantoor zit ,,, moest maar een heel uur opschrijven voor die 10 min werk ,, ik dat stokbrood op gegeten ,, komt de baas binnen ,, vraag ie aan haar of de mail weer werkt,, zegt ze had jij ook geen mail?, zegt ze tegen hem deze ict had het snel voor elkaar en is eerlijk over de tijd die ie nodig had, laten we deze houden ,, ben er tot einde dienst verband geweest met regelmaat als er wat was.

• Darkangle
Leuk, maar wederom beroepsmatig.

• dreamscape
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 09:15
Je hebt de keuze tussen inhoudelijk en vriendelijk reageren, doorscrollen of een TR indienen. Zulke reacties dragen niet bij aan een goede sfeer op het forum.

[Voor 79% gewijzigd door Ardana op 10-09-2020 09:01]

Punctuality is the politeness of kings

• Mel33
  • Nu online
Navajo’s hadden ook een taal die niemand begreep en werd daardoor als geheimtaal gebruikt tijdens ww

Zo erg is het toch niet om na te denken over wat iemand bedoelt.

Vind het wel een hoog ander soort gehalte ook bevatten, op deze manier haha.
Je kan er nog bij verzinnen dat hij met de blonde dame puntje puntje vul maar in.

Ook een leuke manier van een verhaal brengen.
Was het ook zo bedoeld? @dj.verhulst

Ik kom ze in het contra topic (leuke ervaringen met kennissen) niet tegen dat een nerd van ons, de dag van zijn leven had met een blonde dame, (of voor de dames hier met een hunk)

• mark_vs
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 04:58
Mel33 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 23:32:
Navajo’s hadden ook een taal die niemand begreep en werd daardoor als geheimtaal gebruikt tijdens ww

Zo erg is het toch niet om na te denken over wat iemand bedoeld.
Zo erg is het toch niet om moeite te doen een samenhangend geheel te schrijven?

• dreamscape
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 09:15
Mel33 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 23:32:
Zo erg is het toch niet om na te denken over wat iemand bedoeld.
Ik waardeer het als iemand zelf eerst even nadenkt. Een klein foutje, dat kan geen kwaad. Zo hoef ik niet lang na te denken om te ontdekken dat je met 'bedoeld' eigenlijk 'bedoelt' bedoelt. ;)

Als een tekst een zoekplaatje wordt, dan is dat wel erg.

Punctuality is the politeness of kings

• Jeroentjuh82
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 11:58
Iemand hier ook een relatie eraan overgehouden of dat in het geval van een dame alleen ze in natura wou betalen?

Ik heb zoiets wel via marktplaats meegemaakt namelijk. Het begon met voor iemand een hondje zoeken en zij had dr meerdere en toen later ook nog haar laptop opgeschoond. Was van korte duur overigens.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Die kwam ik professioneel nog wel eens tegen toen ik nog met eindgebruikers te maken had. Dat waren hele korte gesprekken. Geen symptomen = geen storing = call gesloten. Bel de helpdesk maar weer als je wel zin hebt om mee te werken.

Mensen met echte problemen willen graag dat die problemen opgelost worden. Die werken dus ook mee. Niet meewerken betekent in mijn boek dat je het probleem niet serieus neemt. Waarom zou ik het dan wel serieus nemen?

The Universe is under no obligation to make sense to you

• Aardappel
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 19-09 20:06
Kunnen we de titel niet aanpassen naar "Ervaringen met onbeschofte mensen die tech support eisen"?

Zijn we van het offtopic-gezeur af en is er geen apart topic voor nodig.

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Aardappel schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:10:
Kunnen we de titel niet aanpassen naar "Ervaringen met onbeschofte mensen die tech support eisen"?

Zijn we van het offtopic-gezeur af en is er geen apart topic voor nodig.
Dit is al eens eerder geopperd, en toen werd er volgens mij doorverwezen naar het topic voor een soortgelijk topic voor sys admins. Nu lijkt mij dat er nog veel zit tussen sys admin en bekenden dat wel in de categorie "zakelijk" valt maar niet echt in een van deze twee. My two cents :)

• Roenie
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
CurlyMo schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:59:
[...]

Toen in als student in een grijs verleden bij een computerreparateur werkte was het inderdaad verboden om naar persoonlijke data te kijken. Als je daarop betrapt werd dan volgde ontslag op staande voet. MitsTenzij je strafbare feiten ontdekte. Dan was het opeens toch toegestaan :p

Ik denk echter niet dat dit voor de rechter stand zou hebben gehouden.
Toch wel een redelijk verschil tussen 'mits' en 'tenzij' ;)
Jeroentjuh82 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:04:
Iemand hier ook een relatie eraan overgehouden of dat in het geval van een dame alleen ze in natura wou betalen?

Ik heb zoiets wel via marktplaats meegemaakt namelijk. Het begon met voor iemand een hondje zoeken en zij had dr meerdere en toen later ook nog haar laptop opgeschoond. Was van korte duur overigens.
Iets verkopen en eenmalig in bed belanden :X , telt dat ook? Niet als betaling overigens, dat hadden we eerst geregeld.

Ik merk dat ik tegenwoordig sneller klaar ben met zeikerds en onredelijke mensen. ik hoef mij niet te verantwoorden en die types daar blijf ik uit de buurt.

• Jeroentjuh82
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 11:58
Roenie schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:11:
[...]
Toch wel een redelijk verschil tussen 'mits' en 'tenzij' ;)

[...]
Iets verkopen en eenmalig in bed belanden :X , telt dat ook? Niet als betaling overigens, dat hadden we eerst geregeld.

Ik merk dat ik tegenwoordig sneller klaar ben met zeikerds en onredelijke mensen. ik hoef mij niet te verantwoorden en die types daar blijf ik uit de buurt.
Als je niks met een computer gedaan hebt bij diegene telt het niet, maar ben wel benieuwd alsnog.

Als ik er goed over nadenk ben ik nooit echt onbeschoft behandelt als ik nodig was voor een pc klus behalve jaren geleden dat ik een appje kreeg met de pc doet het niet meer alsof ik gelijk maar de trein zou pakken toen(was in Winterswijk). Heb het uiteindelijk bepraat dat ik volgensmij toen ben getrakteerd op wat lekkers, maar later ook met die gast gebroken.

• RiDo78
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
Roenie schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:11:
[...]
Iets verkopen en eenmalig in bed belanden :X , telt dat ook?
[...]
Ik merk dat ik tegenwoordig sneller klaar ben met zeikerds
Het is maar wat je leuk vind. Is Patricia Paay ook een klant van je? ;)

(Sorry 't is vrijdag, kon het niet laten)

• Vrijdag
RiDo78 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:04:
[...]

(Sorry 't is Vrijdag, kon het niet laten)
:*)

• LuckyLuke

LuckyLuke

Iemand nog een leuke verhaal om het weekend mee in te gaan?

Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True