Toon posts:

TWRP installeert rom niet, slechts reboot

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sjigy
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 13-01 21:34
Mijn vraag
Ik probeer Fulmics 7.6 op mijn LG G3 te flashen, maar ipv dat de Aroma Installer aanspringt reboot de telefoon na een tijdje.

Relevante software en hardware die ik gebruik
LG G3 d855 16gb/2gb
TWRP 3.2.1.1.0 (de nieuwste voor mijn telefoon)
Fulmics 7.6 (MD5 checksum klopt)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Na mijn eerdere "avonturen" met het flashen van mijn LG G3 ben ik bij het installeren van de custom rom aangekomen. Hij wil alleen het laatste stapje niet uitvoeren.
Voor het installeren heb ik inmiddels:
-de volledige advanced wipe gedaan om een clean install uit te kunnen voeren
-fulmics zip file in de root van de sd kaart gezet. Eerst gewoon en daarna de kaart geformatteerd en nog eens geprobeerd.

Wat er gebeurd is dat TWRP de file klaarmaakt, onderin loopt een balkje een beetje vol, dan gaat het scherm op zwart en start de telefoon opnieuw op. Omdat er niks meer op de telefoon staat aan operating system blijft hij in die reboot hangen tot de accu wordt verwijderd.
Wat er moet gebeuren is dat, als TWRP zijn ding heeft gedaan, een Aroma Installer opent die het installeren van de rom verder voor zijn rekening neemt. Maar dat laatste dingetje gebeurd dus niet.

Iemand enig idee of een tip wat ik kan doen? Heeft het iets te maken met root privileges die verloren zijn gegaan in de Wipe?
Mocht je meer informatie nodig hebben laat het maar weten.

EDIT: nog eens geprobeerd. De tekst die verschijnt voor de reboot is "starting Aroma Installer V2.70R2". De telefoom blijft dus echt hangen op het launchen van Aroma.
Misschien had iemand iets aan die informatie.

[Voor 6% gewijzigd door Sjigy op 08-07-2017 21:22]

Beste antwoord (via rens-br op 10-07-2017 09:16)

• Sjigy
Ok, grote update:

Het probleem was dat TWRP en Aroma elkaar niet lagen. Teruggaan naar een oudere versie helpt blijkbaar regelmatig tegen dit probleem. Helaas bied TWRP op de eigen website alleen de nieuwste versie aan.
Tijdens mijn zoektocht naar een oudere versie (Fulmics raadt 3.0.2 aan) deze thread tegen gekomen. Hier staat een onofficiële versie, gebaseerd op versie 3.0.2, maar dan met de de volgende prachtige woorden in de extra features t.o.v. standaard:
fixed AROMA installer
Deze versie geflasht, en Aroma startte zonder enig probleem op.

Hoop dat het nog eens iemand in de toekomst kan helpen.

[Voor 6% gewijzigd door Sjigy op 09-07-2017 20:49]

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 14:17
Wellicht is het de rom? Zijn er meer mensen met deze issue? Als je iets anders flashed wil het dan wel? Dan kunnen wij namelijk uitsluiten of het probleem bij de rom ligt of twrp zelf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjigy
Net de XDA thread weer bekeken, en er was 1 iemand bij wie er problemen waren. Maar zijn probleem had ik gisteren al uitgesloten (ook opnieuw gedownload + MD5 check).

Ben nu wat andere roms aan het downloaden, ga zo proberen te flashen. Ik zal een update plaatsen als het gedaan is.

EDIT: zowel XenonHD als LineageOS geven een andere error: Error nummer 7, baseband versie is verkeerd. Wat dat dan ook mogen betekenen. Maar het is een error, en geen reboot zoals bij Fulmics.

EDIT 2: Fulmics 7.5 heeft hetzelfde probleem als 7.6. Aroma zou gelanceerd moeten worden door TWRP maar er gebeurd niks buiten een reboot.

[Voor 29% gewijzigd door Sjigy op 09-07-2017 12:47]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Sjigy
Ok, grote update:

Het probleem was dat TWRP en Aroma elkaar niet lagen. Teruggaan naar een oudere versie helpt blijkbaar regelmatig tegen dit probleem. Helaas bied TWRP op de eigen website alleen de nieuwste versie aan.
Tijdens mijn zoektocht naar een oudere versie (Fulmics raadt 3.0.2 aan) deze thread tegen gekomen. Hier staat een onofficiële versie, gebaseerd op versie 3.0.2, maar dan met de de volgende prachtige woorden in de extra features t.o.v. standaard:
fixed AROMA installer
Deze versie geflasht, en Aroma startte zonder enig probleem op.

Hoop dat het nog eens iemand in de toekomst kan helpen.

[Voor 6% gewijzigd door Sjigy op 09-07-2017 20:49]

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15-10 12:18

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Sjigy schreef op zondag 9 juli 2017 @ 20:47:
Teruggaan naar een oudere versie helpt blijkbaar regelmatig tegen dit probleem. Helaas bied TWRP op de eigen website alleen de nieuwste versie aan.
Je kan via TWRP ook gewoon oudere versies downloaden hoor: https://eu.dl.twrp.me/d855/. Maar fijn dat het probleem is opgelost! :)

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee