Toon posts:

Waar/welke LG G3 flash tool en ROM voor downgrade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sjigy
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 13-01 21:34
Mijn vraag
-Waar kan ik een (betrouwbare) download van de v30b-v30f firmware voor de LG G3 vinden?
De meeste links zijn dood of sturen je naar de v30n versie.

-Met welke flash tool kan ik deze dan op de telefoon flashen?
LG UP kan mijn telefoon niet vinden (ik doe waarschijnlijk iets fout, maar geen idee wat), en ik kan de LG PC Suite niet vinden.
De v30n firmware versie (staat nu op mijn telefoon) is niet rootbaar, dus TWRP is geen optie, want je hebt root nodig om dat te installeren.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Laptop met Windows 10
LG G3, stock, laatste firmware versie (v30n)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik wil graag mijn nieuwe (tweedehands) LG G3 rooten, zodat ik TWRP kan installeren om daarna Fulmics ROM te flashen, zodat ik een up-to-date OS kan hebben dat wel root heeft. De laatste officiële firmware versie van LG (v30n) is niet te rooten.
De methode om de telefoon alsnog te rooten is om eerst een downgrade naar v30b/c/d/e/f uit te voeren, deze te rooten en daarna kan je eindelijk doen wat je wil. Ik heb alleen nog geen werkende flashtool gevonden, of ik doe iets fout bij het gebruik ervan, en ik kwam er achter dat de rom die ik gevonden heb weer de v30n versie is (stond aangeprezen als v30b }:| ). Zie mijn vragen bovenaan de post.

Mocht je meer informatie nodig hebben, is er nog iets onduidelijk of wat dan ook laat maar iets horen.

Beste antwoord (via Sjigy op 18-06-2017 18:29)

• BigBangVampa
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 09-10 13:29
Ik kan je waarschijnlijk verder helpen. Op mijn pc staat nog een originele KK rom (D85510L_00.kdz) en een originele Lollipop rom (D85520h_00.kdz). Via deze roms kun je normaal gezien je toestel rooten.

de installatie kan, als ik mij niet vergis, uitgevoerd worden met het programma LG Flash Tool 2014. Het is ondertussen alweer een hele tijd geleden dat ik dat op mijn toestel uitgevoerd heb...

Als je mij je e-mail adres doorstuurt, kan ik je één van de roms en de flash tool via wetransfer bezorgen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• BigBangVampa
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 09-10 13:29
Ik kan je waarschijnlijk verder helpen. Op mijn pc staat nog een originele KK rom (D85510L_00.kdz) en een originele Lollipop rom (D85520h_00.kdz). Via deze roms kun je normaal gezien je toestel rooten.

de installatie kan, als ik mij niet vergis, uitgevoerd worden met het programma LG Flash Tool 2014. Het is ondertussen alweer een hele tijd geleden dat ik dat op mijn toestel uitgevoerd heb...

Als je mij je e-mail adres doorstuurt, kan ik je één van de roms en de flash tool via wetransfer bezorgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjigy
Super, ik stuur je zo een bericht met mijn email. Die LG Flashtool kan ik zelf ook vinden, alleen de handleiding die erbij stond was zowel cryptisch als geschreven in beperkt engels.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjigy
Ok, het heeft gewerkt!!

De LG Flash tool werkte niet, maar LG UP wel. Let op dat je de goede dll file download, ik had eerst de verkeerde te pakken. De 855 versie van de LG heeft dll 8974 nodig.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee