Toon posts:

[LG G3] Bootloader wil niet unlocken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sjigy
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 13-01 21:34
Mijn vraag
Ik wil de bootloader van mijn LG G3 unlocken zodat ik (eindelijk) TWRP kan installeren en Fulmics erop kan zetten.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Telefoon: LG G3 D855 (16gb storage, 2gb ram).
Laptop: Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
LG is heel goed in het compleet dicht timmeren van hun telefoons blijkbaar.
Stap 1 was een downgrade van Android 6 Marshmallow naar Android 5 Lollipop (dank u Tweakers ) zodat ik de telefoon kon tenminste kon rooten.
Stap 2 zou het installeren van TWRP zijn, als dat van LG mag. Ik heb geprobeerd:
-Via de TWRP app
-Via de ADB methode beschreven in dit XDA forum thread.
-Via een Bumped! bootloader, zie dit stuk XDA behulpzaamheid.

De TWRP app zegt dat het succesvol is geflasht. Soms zegt ie van niet. Maar er gebeurd in de praktijk helemaal niks.
Ik kan via ADB mijn telefoon herstarten, maar iets van een bootloader openen of wat dan ook niet. LG is dan wel zo vriendelijk om in hele kleine tekst bij het opstarten te zeggen dat er iets mis is met certificaten, en start dan normaal op.
Via Bump! (en soms de andere methodes) loopt de telefoon vast. Sluit af, mooi zwart scherm en de notificatie LED knippert vrolijk blauw en rood. Batterij er even uithalen is de enige oplossing om de G3 weer aan te slingeren.

Dus: the saga continues. Wie o wie heeft enig idee, ervaring, of grote wijsheid over welke methode wel werkt.
Mocht je een methode weten om TWRP tijdelijk over te slaan en direct Fulmics te installeren dan houdt ik me ook aanbevolen.

Beste antwoord (via rens-br op 10-07-2017 09:34)

• Draak1978
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 07:08
Mijn ervaring met mijn G3 is dat het makkelijker is met een windows 7 (Ook VM is geen probleem)

Ook deze werkt perfect: XDA Rooten LG G3

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15-10 12:18

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Welke TWRP versie probeer je te installeren? Die van de TWRP website of een andere?

[Voor 51% gewijzigd door rens-br op 07-07-2017 09:31]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• Draak1978
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 07:08
Mijn ervaring met mijn G3 is dat het makkelijker is met een windows 7 (Ook VM is geen probleem)

Ook deze werkt perfect: XDA Rooten LG G3

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjigy
@rens-br : ik heb zowel de versie die met Bump! meekwam geprobeerd, die is 2.8.0.0, als de laatste van de TWRP website. Allebei geen succes.

@Draak1978 : Ik ga morgen de methode uit die link proberen. Moet nog wel even vanaf mijn laptop. Als het goed is heb ik binnenkort Windows 7 in een VM draaien (op mijn vaders pc, maar in ieder geval beschikbaar), dus dat wordt dan het laatste redmiddel.

Mocht iemand nog meer ideeën hebben laat ze maar komen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjigy
Ok, Autorec werkte gelukkig. De versie uit de link was voor Marshmallow, dus ik moest even op zoek naar een Lollipop versie. Maar hij werkte! :)

TWRP werkt nu, dus de volgende stap is Fulmics, vrijheid en blijheid.

Dankjewel Tweakers voor alle advies.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee