Ik ben me al een tijdje aan het oriënteren op een TV, maar, ik kom er echt niet helemaal uit
Help!
Ik zoek een?
TV van 65 inch, bij voorkeur met natuurlijk goed beeld (vloeiend bewegend beeld / voldoende Hz, fatsoenlijke zwartwaarden)
Wat is je budget?
Ik kijk nu rond de €2000, daar is veel in te vinden voor dat geld. Zou fijn zijn om daar in de buurt te blijven.
Features die belangrijk zijn
Samsung MU7070 / MU 7050 / MU 7000 - ue65mu7000
Samsung KS7000 / KS8000
Sony KD65XE7005 (beeld is wel wat flets?)
Ik ben niet zo thuis in alle panelen, verschillen daartussen etc, maar ben wel geïntresseerd in die informatie. Met het ook op beeldkwaliteit, zijn bovenstaande dan goede keuzes? Wwat zou wellicht een alternatief of beter kunnen zijn?
Ook heb ik gelezen dat de MU serie inferieur zou zijn, en de KS7000/8000 veel beter? Wat ik jammer vind aan de KS serie is de gebogen alu rand, waar zichtbaar naden in zitten links en rechts onderin. De TV oogt zelfs op afstand daardoor minder strak en minder afgewerkt (noem me een zeikerd, maar ik zag het op 5 meter afstand in de winkel).
Anyway, bedankt voor de genomen moeite alvast. Ik ben erg benieuwd of ik mijn huiswerk goed heb gedaan, of dat er nog een wereld voor me open moet gaan!
Ik zoek een?
TV van 65 inch, bij voorkeur met natuurlijk goed beeld (vloeiend bewegend beeld / voldoende Hz, fatsoenlijke zwartwaarden)
Wat is je budget?
Ik kijk nu rond de €2000, daar is veel in te vinden voor dat geld. Zou fijn zijn om daar in de buurt te blijven.
Features die belangrijk zijn
- Design / dunne rand / plat. Hij hangt op een plek in huis waar je continue langs komt, en ook haaks langs de muur kijkt waar hij aan hangt.
- HTTP / IP interface om de tv mee in standby te kunnen zetten en weer wakker te laten worden. Dit is overkomelijk: ik kan ook gewoon met het smart home de 230V schakelen....mits, de tv redelijk snel aan staat daarna, en terug komt op het HDMI input kanaal waar hij op stond toen hij uit ging.
- Beeldkwaliteit/interpolatie/upscaling: ik heb geen zin in hoofdpijn of gestotter van beelden
- Ik heb niets met online services/videos/media etc: ik gebruik hem voor beeld
- Ik heb niets met geluid: dat loopt altijd via een reciever
- Ik heb niets met tuners etc: video/tv/etc input loopt allemaal via de reciever
Samsung MU7070 / MU 7050 / MU 7000 - ue65mu7000
Samsung KS7000 / KS8000
Sony KD65XE7005 (beeld is wel wat flets?)
Ik ben niet zo thuis in alle panelen, verschillen daartussen etc, maar ben wel geïntresseerd in die informatie. Met het ook op beeldkwaliteit, zijn bovenstaande dan goede keuzes? Wwat zou wellicht een alternatief of beter kunnen zijn?
Ook heb ik gelezen dat de MU serie inferieur zou zijn, en de KS7000/8000 veel beter? Wat ik jammer vind aan de KS serie is de gebogen alu rand, waar zichtbaar naden in zitten links en rechts onderin. De TV oogt zelfs op afstand daardoor minder strak en minder afgewerkt (noem me een zeikerd, maar ik zag het op 5 meter afstand in de winkel).
Anyway, bedankt voor de genomen moeite alvast. Ik ben erg benieuwd of ik mijn huiswerk goed heb gedaan, of dat er nog een wereld voor me open moet gaan!