Samsung / Sony etc 65 inch TV voor de woonkamer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tss68nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 23:55
Ik ben me al een tijdje aan het oriënteren op een TV, maar, ik kom er echt niet helemaal uit :) Help!

Ik zoek een?
TV van 65 inch, bij voorkeur met natuurlijk goed beeld (vloeiend bewegend beeld / voldoende Hz, fatsoenlijke zwartwaarden)

Wat is je budget?
Ik kijk nu rond de €2000, daar is veel in te vinden voor dat geld. Zou fijn zijn om daar in de buurt te blijven.

Features die belangrijk zijn
  • Design / dunne rand / plat. Hij hangt op een plek in huis waar je continue langs komt, en ook haaks langs de muur kijkt waar hij aan hangt.
  • HTTP / IP interface om de tv mee in standby te kunnen zetten en weer wakker te laten worden. Dit is overkomelijk: ik kan ook gewoon met het smart home de 230V schakelen....mits, de tv redelijk snel aan staat daarna, en terug komt op het HDMI input kanaal waar hij op stond toen hij uit ging.
  • Beeldkwaliteit/interpolatie/upscaling: ik heb geen zin in hoofdpijn of gestotter van beelden
Features die onbelangrijk zijn
  • Ik heb niets met online services/videos/media etc: ik gebruik hem voor beeld
  • Ik heb niets met geluid: dat loopt altijd via een reciever
  • Ik heb niets met tuners etc: video/tv/etc input loopt allemaal via de reciever
Ik kom zelf uit op deze modellen:
Samsung MU7070 / MU 7050 / MU 7000 - ue65mu7000
Samsung KS7000 / KS8000
Sony KD65XE7005 (beeld is wel wat flets?)

Ik ben niet zo thuis in alle panelen, verschillen daartussen etc, maar ben wel geïntresseerd in die informatie. Met het ook op beeldkwaliteit, zijn bovenstaande dan goede keuzes? Wwat zou wellicht een alternatief of beter kunnen zijn?

Ook heb ik gelezen dat de MU serie inferieur zou zijn, en de KS7000/8000 veel beter? Wat ik jammer vind aan de KS serie is de gebogen alu rand, waar zichtbaar naden in zitten links en rechts onderin. De TV oogt zelfs op afstand daardoor minder strak en minder afgewerkt (noem me een zeikerd, maar ik zag het op 5 meter afstand in de winkel).

Anyway, bedankt voor de genomen moeite alvast. Ik ben erg benieuwd of ik mijn huiswerk goed heb gedaan, of dat er nog een wereld voor me open moet gaan!

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou ook graag willen weten wat het verschil is tussen de UE65KS7000 en de UE65MU7000.
Belangrijker: weet iemand wat de refresh rate is van de UE65MU7000? Ik heb net Samsung gebels en die zegt dat ze het zelf niet kunnen zeggen (wtf?) en alleen een PQI kunnen geven (WTF?).

PQI=Picture Quality Index

n.b. heb maar even hier gepost omdat ik het onnodig vond om hier een extra topic voor te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 18:06:
Ik zou ook graag willen weten wat het verschil is tussen de UE65KS7000 en de UE65MU7000.
https://tweakers.net/pricewatch/compare/587473;761427/

Je kan twee producten met elkaar vergelijken in de Pricewatch. Als je dat doet dan zie je al wat verschillen tussen de twee televisies :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:02
Volgens mij wil die S tov de U zeggen (in de naam), dat het veel beter is. Waar vandaan ik dat heb weet ik niet zo goed, geloof vd 6000 series, die zijn allemaal KU, en de 7000kS steekt daarbovenuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
tss68nl schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 22:25:
Ik ben me al een tijdje aan het oriënteren op een TV, maar, ik kom er echt niet helemaal uit :) Help!

Ik zoek een?
TV van 65 inch, bij voorkeur met natuurlijk goed beeld (vloeiend bewegend beeld / voldoende Hz, fatsoenlijke zwartwaarden)

Wat is je budget?
Ik kijk nu rond de €2000, daar is veel in te vinden voor dat geld. Zou fijn zijn om daar in de buurt te blijven.

Features die belangrijk zijn
  • Design / dunne rand / plat. Hij hangt op een plek in huis waar je continue langs komt, en ook haaks langs de muur kijkt waar hij aan hangt.
  • HTTP / IP interface om de tv mee in standby te kunnen zetten en weer wakker te laten worden. Dit is overkomelijk: ik kan ook gewoon met het smart home de 230V schakelen....mits, de tv redelijk snel aan staat daarna, en terug komt op het HDMI input kanaal waar hij op stond toen hij uit ging.
  • Beeldkwaliteit/interpolatie/upscaling: ik heb geen zin in hoofdpijn of gestotter van beelden
Features die onbelangrijk zijn
  • Ik heb niets met online services/videos/media etc: ik gebruik hem voor beeld
  • Ik heb niets met geluid: dat loopt altijd via een reciever
  • Ik heb niets met tuners etc: video/tv/etc input loopt allemaal via de reciever
Ik kom zelf uit op deze modellen:
Samsung MU7070 / MU 7050 / MU 7000 - ue65mu7000
Samsung KS7000 / KS8000
Sony KD65XE7005 (beeld is wel wat flets?)

Ik ben niet zo thuis in alle panelen, verschillen daartussen etc, maar ben wel geïntresseerd in die informatie. Met het ook op beeldkwaliteit, zijn bovenstaande dan goede keuzes? Wwat zou wellicht een alternatief of beter kunnen zijn?

Ook heb ik gelezen dat de MU serie inferieur zou zijn, en de KS7000/8000 veel beter? Wat ik jammer vind aan de KS serie is de gebogen alu rand, waar zichtbaar naden in zitten links en rechts onderin. De TV oogt zelfs op afstand daardoor minder strak en minder afgewerkt (noem me een zeikerd, maar ik zag het op 5 meter afstand in de winkel).

Anyway, bedankt voor de genomen moeite alvast. Ik ben erg benieuwd of ik mijn huiswerk goed heb gedaan, of dat er nog een wereld voor me open moet gaan!
http://www.ebay.de/itm/So...22495?hash=item3f81a82e9f (helaas een weekje te laat voor €300 cashback maar alsnog een stuk beter dan de pricewatch)

Zie hier op de 0:50 een sideview YouTube: Sony X900E 2017 TV Review - Rtings.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tss68nl
apis29 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 20:28:
http://www.ebay.de/itm/So...22495?hash=item3f81a82e9f (helaas een weekje te laat voor €300 cashback maar alsnog een stuk beter dan de pricewatch)

Zie hier op de 0:50 een sideview YouTube: Sony X900E 2017 TV Review - Rtings.com
Wauw, je bent de eerste die niet het topic kaapt :+

Geef je aan dat de 9005 een stuk beter is dan de opties die ik op de shortlist heb staan? En in welk opzicht is die volgens jou beter?

Ik heb me dood gelachen om het accent van die kerel in het filmpje. Is dat oostblok? Of Frankrijk? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Die is idd weer net ietsjes beter dan de KS modellen van Samsung (minus de 9500) op met name (enkele punten van de) beeldkwaliteit. Input lag is dan weer wat lager op de Samsung en de MU zou je eigenlijk alleen moeten nemen omdat dan de KS modellen op zijn.
XE7005 heeft een IPS scherm dus als je regelmatig schuin tov de tv zit is het er wel eentje waar je aan kan denken (maar dan is de 65XD7505 nog een betere keus). Alleen het standby verhaal heb ik nog niet naar gekeken ...

En idd Frans-Canadees (nog erger dan Frans :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:44
Ik weet niet of het belangrijk is, maar vergelijk het Smart gedeelte ook even of dat alles bied wat je wilt.
Samsung heeft echt zo goed als alle denkbare Apps waar dat bij Sony nog weleens lastig is.
Ook qua multimedia doet Samsung zo goed als alle bekende formaten/codecs inclusief subtitles tegenwoordig, geen idee hoe dat nu met Sony is maar de modellen van 4 jaar geleden waren waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Nog over het opstarten: dat zal waarschijnlijk van snel naar langzaam de XE7005 > MU7000 > KS7000 > XE9005 zijn (maar kan ook dat de MU nog sneller dan de Android-vrije XE7005 is)
GeeMoney schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:38:
Ik weet niet of het belangrijk is, maar vergelijk het Smart gedeelte ook even of dat alles bied wat je wilt.
Samsung heeft echt zo goed als alle denkbare Apps waar dat bij Sony nog weleens lastig is.
Ook qua multimedia doet Samsung zo goed als alle bekende formaten/codecs inclusief subtitles tegenwoordig, geen idee hoe dat nu met Sony is maar de modellen van 4 jaar geleden waren waardeloos.
"Features die onbelangrijk zijn: Ik heb niets met online services/videos/media etc: ik gebruik hem voor beeld" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tss68nl
apis29 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 18:50:
Nog over het opstarten: dat zal waarschijnlijk van snel naar langzaam de XE7005 > MU7000 > KS7000 > XE9005 zijn (maar kan ook dat de MU nog sneller dan de Android-vrije XE7005 is)
Dank je @apis29, dus de TV wordt langzamer naar mate hij beter beeld geeft? :)

Ik zat eens naar de links te kijken en de modellen van Sony die je me stuurde, maar het X900E model, of eigenlijk dan de XBR65X900E kan ik nergens vinden hier in Europa. Het design lijkt echter verdacht veel op de KD-65XE9005, mag ik dan concluderen dat het hetzelfde model is, maar dan voor de Europese markt?

Wat betreft smart features heb je inderdaad gelijk. Ook qua codecs zal ik weinig nodig hebben: ik gebruik Plex en een AppleTV plex front-end. Als die het al niet anders coderen, dan leveren die hun beeld en geluid aan een Denon versterker, en die doet desgewenst alle decoding en upscaling. Alhoewel ik twijfel of ik dat laatste in geval van Sony niet beter aan de TV kan over laten :)

Anyway, als ik het goed begrijp (en ook rtings.com eens goed heb doorgelezen), dan is er momenteel niet echt een betere LCD tv op de markt dan de X900E?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
tss68nl schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 01:49:
[...]

Dank je @apis29, dus de TV wordt langzamer naar mate hij beter beeld geeft? :)

Ik zat eens naar de links te kijken en de modellen van Sony die je me stuurde, maar het X900E model, of eigenlijk dan de XBR65X900E kan ik nergens vinden hier in Europa. Het design lijkt echter verdacht veel op de KD-65XE9005, mag ik dan concluderen dat het hetzelfde model is, maar dan voor de Europese markt?

Wat betreft smart features heb je inderdaad gelijk. Ook qua codecs zal ik weinig nodig hebben: ik gebruik Plex en een AppleTV plex front-end. Als die het al niet anders coderen, dan leveren die hun beeld en geluid aan een Denon versterker, en die doet desgewenst alle decoding en upscaling. Alhoewel ik twijfel of ik dat laatste in geval van Sony niet beter aan de TV kan over laten :)

Anyway, als ik het goed begrijp (en ook rtings.com eens goed heb doorgelezen), dan is er momenteel niet echt een betere LCD tv op de markt dan de X900E?
Is hetzelfde model ja de X900E, paar jaar geleden zijn ze met de modelnamen gaan goochelen in Europa :+ (normaal zou het nu de X9005E heten).
Een X9305, ZD9 en een Samsung Q9 zijn nog wel betere toestellen maar daar hangt ook weer een heel ander prijskaartje aan. Ook nog een goede optie was misschien de Panasonic EX784 (of EXW?) alleen in de 65" zit een heel slecht paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:46
@apis29: wat bedoel je met een slecht paneel van de Pana 65EX (W)784?
Puur de matige HDR weergave, of zijn er nog andere slechte eigenschappen?
Daar ik zelf nog een tv met 3D weergave zoek heb ik je benoemde in overweging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
dinandus schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:01:
@apis29: wat bedoel je met een slecht paneel van de Pana 65EX (W)784?
Puur de matige HDR weergave, of zijn er nog andere slechte eigenschappen?
Daar ik zelf nog een tv met 3D weergave zoek heb ik je benoemde in overweging.
Zie de Duitse review op Youtube van Digitalfernsehen. Kan straks wel wat specifiekere punten noemen maar de 65" heeft een paneel van een andere fabrikant. Lost wel de black smear problemen op maar leverde aan de andere kant nieuwe problemen (vooral hele duidelijke colour shift bij bepaalde kleuren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tss68nl
@apis29 : Dank voor je hulp....het is een X900E geworden (een 65XE9005 dus). Ik ben benieuwd! Zal wel terugmelden wat ik er van vind, maar de reviews zien er veelbelovend uit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tss68nl
Wat ben ik blij dat ik niet heb geluisterd naar de websites die aangeven dat je op 4.5 meter afstand een grotere TV dan 65"nodig hebt zeg! Dat ding is huge....en ik heb echt een grote woonkamer waar normaal alle meubels ineens in wegvallen.

@apis29 : Het design is in het echt nog mooier dan de fotos doen vermoeden. Op een of andere manier had ik de bezel lomper verwacht, maar deze is echt heel rank om de hele TV. Beeld is inderdaad erg netjes, alleen zie je wel direct dat de 'HD' uitzendingen op TV niet zo heel erg HD zijn zeg. Dat viel eigenlijk helemaal niet op via de oude TV, die toch echt wel FullHD was maar met 46 inch een flink maatje kleiner.

Ik ga er rustig eens mee spelen. Overigens, de HTTP interface van de Sony is geweldig. Ik kan er reeds alles mee instellen via een app, en via m'n smart-home systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
tss68nl schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 23:14:
Wat ben ik blij dat ik niet heb geluisterd naar de websites die aangeven dat je op 4.5 meter afstand een grotere TV dan 65"nodig hebt zeg! Dat ding is huge....en ik heb echt een grote woonkamer waar normaal alle meubels ineens in wegvallen.

@apis29 : Het design is in het echt nog mooier dan de fotos doen vermoeden. Op een of andere manier had ik de bezel lomper verwacht, maar deze is echt heel rank om de hele TV. Beeld is inderdaad erg netjes, alleen zie je wel direct dat de 'HD' uitzendingen op TV niet zo heel erg HD zijn zeg. Dat viel eigenlijk helemaal niet op via de oude TV, die toch echt wel FullHD was maar met 46 inch een flink maatje kleiner.

Ik ga er rustig eens mee spelen. Overigens, de HTTP interface van de Sony is geweldig. Ik kan er reeds alles mee instellen via een app, en via m'n smart-home systeem.
:) als object is 65" idd al huge :D .En de tv vanzichelf ziet er ook goed uit ja, had hem al van in het begin in de Mediamarkt hier gezien.
Zou ook twee profielen gebruiken met beeldinstellingen,bijv. Cinema-Pro voor de goede beeldkwaliteit bronnen en Custom of Cinema-Home met enkele beeld 'verbeteraars' aan waar je snel naartoe kan switchen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:45

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

voor wat betreft de Sony, ik heb dan slechts de fullHD 65W855C.....

maar wat is dat ding traaaaaaag in het gebruik, nou weet ik niet of dat Sony-eigen is maar Ik zou je daar even kritisch naar willen laten kijken voor je een keuze maakt, kijk even of je in de winkel de boel kunt bedienen.
tss68nl schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 23:14:

ow......spuit 11 je hebt al gekocht :+

wel een mooi ding die sony hoor trouwens _/-\o_

Die 65" wen je zo aan, geloof mij maar. Mijn kijkafstand is zo rond de 3.7m :P

[ Voor 62% gewijzigd door Fraggert op 17-07-2017 13:13 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tss68nl
Fraggert schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:00:
voor wat betreft de Sony, ik heb dan slechts de fullHD 65W855C.....

maar wat is dat ding traaaaaaag in het gebruik, nou weet ik niet of dat Sony-eigen is maar Ik zou je daar even kritisch naar willen laten kijken voor je een keuze maakt, kijk even of je in de winkel de boel kunt bedienen.
Yep, heb em al gekocht inderdaad :)

Qua traagheid, vind ik juist helemaal niet. Ik gebruik voornamelijk de stand-by stand, en daar komt ie na ongeveer 4.5 seconden met het live beeld. (Ik denk dat hij na 3 seconden aangeeft welk kanaal hij op staat, en dus na 4.5 seconden echt beeld).
  • Ik gebruik geen CI+: dat is extern, dus ik weet niet hoe snel hij zapt.
  • Ik wissel ook geen kanalen: hij staat vast op hdmi2, waar de receiver de rest verzorgt. Als ik handmatig wissel van hdmi1 naar hdmi2, dan heb ik na ongeveer 2 seconden beeld.
Maar het is ook waar je het mee vergelijkt. Ik had tot nu toe een Philips ambilight, en die hebben echt gruwelijk trage software. Opstarten van die tv van standby duurt echt 30+ seconden, opstarten vanaf koud meer dan 1.5 minuut. Menustructuur voor instellingen met allemaal fancy graphics, maar daardoor zo ontzettend traag (openen menu 10+ seconden, wisselen van menuitem 3 seconden etc) dat ik echt ooit één middag heb gezeten om alles in te stellen, en het menu daarna gemeden heb als de pest :+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

mijn 855 is vooral traag met het switchen tussen Netflix en youtube en het starten/oproepen van die apps.

allicht dat jouw nieuwere UHD toestel daar al minder last van heeft

veel plezier met je kijkbuis gewenst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tss68nl
@Fraggert Heb je hem via wifi of vaste kabel aan je netwerk hangen? Dat wil bij online services vaak ontzettend veel schelen. Als je wat packetloss of storing hebt van andere 2.4 netwerken dan gaan de handshakes allemaal heel langzaam.

Ik gebruik zelf die online services helemaal niet op m'n tv (gewoon appletv, mediacenter etc voor dat soort dingen), maar netflix deed er zojuist inderdaad 30+ seconden over om initieel te laden. Daarna gaat switchen snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

tss68nl schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:37:
@apis29 : Dank voor je hulp....het is een X900E geworden (een 65XE9005 dus). Ik ben benieuwd! Zal wel terugmelden wat ik er van vind, maar de reviews zien er veelbelovend uit :)
Zeer goede keuze om voor die serie te gaan. De XE9 series zijn prachtig, daar ga je heel veel plezier mee beleven :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

tss68nl schreef op maandag 17 juli 2017 @ 14:46:
@Fraggert Heb je hem via wifi of vaste kabel aan je netwerk hangen? Dat wil bij online services vaak ontzettend veel schelen. Als je wat packetloss of storing hebt van andere 2.4 netwerken dan gaan de handshakes allemaal heel langzaam.

Ik gebruik zelf die online services helemaal niet op m'n tv (gewoon appletv, mediacenter etc voor dat soort dingen), maar netflix deed er zojuist inderdaad 30+ seconden over om initieel te laden. Daarna gaat switchen snel...
hij is bedraad....maar ook het reageren op aanzetten en de Discover-knop is gewoon huilen.

er zit nu eenmaal een brein in dat amper volstaat in een smartphone uit 1996 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tss68nl
Ik heb de TV nu reeds een tijd in gebruik, en ik ben er echt zéér tevreden over :) Perfecte suggestie @apis29 :)

Hij heeft een zeer nette uitstraling, en ook al hangt hij misschien wat ver van de muur, met een dunne simpele Vogel beugel valt de uiteindelijke afstand best mee en kijk je niet echt achter de TV. De superdunne randen tov de grootte van de TV maken hem zeer strak.

Beeld is goed. De kleuren/contrast en verzadiging zijn goed. Wel kan je duidelijk backlight bleeding zien bij een zwart scherm met witte letters er op. De gehele zone geeft dan een witte gloed (door de local dimming). Volgens mij wordt dit ghosting genoemd, maar weet dat niet zeker :+ Ik vind het in ieder geval niet storend. Het valt me alleen op als toevallig de TV aan staat bij internetradio of screensaver van m'n Denon receiver. Dat zijn blauw/witte letters op een zwarte achtergrond. Tijdens films/series valt het me nooit op.

Motion settings werken goed, al laat ik de upscaling wel door m'n receiver doen ipv de tv. Receiver upscale, TV tussenliggende frames. Goed verdeeld lijkt me zo? :+

Software is snel, en voornamelijk de wifi en LAN verbinding zijn zeer stabiel. Zelfs de wifi kan je zo instellen dat hij ook op 'uit' nog steeds via wifi contact houdt met het netwerk. Er is een uitgebreid HTTP protocol beschikbaar om informatie van de TV op te vragen, maar natuurlijk om hem te besturen. Integratie met home automation is zeer makkelijk, al moet je wel even de goede specificatie downloaden.

Daarnaast kan je met telnet dezelfde commando's uitvoeren en feedback terug krijgen. Deze gebruik ik zelf vanuit een Lua taal op een PLC achtige oplossing. Werkt feilloos.... ik heb nog nooit gehad dat de TV een commando over sloeg. Heb hem ook nog nooit hoeven herstarten, behalve 1x een software update.

Super stabiel apparaat dus, betrouwbare interface. Afstandsbediening? Die gebruik ik niet, behalve in het begin voor het maken van de initiële instellingen. Lijkt prima te werken, maar ligt nu stof te vangen :)

Ik kan dit apparaat echt aanbevelen als je een mooie TV zoekt voor niet té veel geld.

Pagina: 1