Welke laptop voor iig minecraft

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 939075

Topicstarter
Hallo,
Mijn zoon van 8 is een beetje uitgekeken op minecraft PE en wil graag de onlineversie gaan spelen. Nu hebben wij een laptop die hard aan vervanging toe is, dus een mooi moment om eentje aan te schaffen die dit spel iig trekt. Verder wordt de laptop nog maar zeer beperkt gebruikt voor wat browsen en office dingetjes. Wat raden jullie me aan?

Prijscategorie vind ik lastig. Wil er een waar we de komende jaren goed mee vooruit komen.
bedankt alvast!
Marjolijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-07 21:50
Op Tweakers willen we graag dat je zelf wat inzet toont.

Wat is je budget en welke laptops ben je zelf al tegen gekomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-07 23:26

BLACKfm

o_O

Met de laptop van ibood.nl kun je prima minecraft spelen :)

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Excuses, ik zie dat ik me niet netjes aan de regels heb gehouden.
Ik zal mijn vraag herformuleren:

Hebben jullie ervaring aan welke specificaties een laptop moet voldoen hiervoor?
Iig een i5 processor?
Ik las dat het nogal wat geheugen vreet, dus iig 8G geheugen?
Ik heb nog nooit naar videokaarten gekeken, en zie daar door de bomen het bos eerlijk gezegd niet. Iemand die me daarmee kan helpen?
Zijn er dingen die ik vergeten ben?

Dan kan ik op basis daarvan wel zoeken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Met een celeron laptopje en interne graphics ga je er in ieder geval niet komen. Maar als het alleen voor minecraft is zou een i3 ook wel moeten voldoen, al zijn die meestal in laptops niet in combinatie met een grafische kaart.

Alleen voor minecraft brengt wat dat betreft ook een groot prijskaartje. Wil je echt soepel en zonder problemen willen spelen dat kom je wat mij betreft toch wel aan een i5 met dedicated graphics.

Je zou het ook met een AMD kunnen proberen, die hebben in het budget segment (voor zover ik dat weet) iets betere graphics onboard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robvandenhoogen
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-07 09:50
@Anoniem: 939075

Heb zelf de Lenovo Legion Y520, Deze bevalt me prima, en kan zelfs wat nieuwere game's nog makkelijk spelen. Toekomst bestemd dus.

Say Whut?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BLACKfm schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 08:29:
Met de laptop van ibood.nl kun je prima minecraft spelen :)
Dat is idd de eerste uit de vergelijking hierboven. Mooi dat ie nog wat goedkoper is. Of zou je toch een andere aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
robvandenhoogen schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 09:10:
@Anoniem: 939075

Heb zelf de Lenovo Legion Y520, Deze bevalt me prima, en kan zelfs wat nieuwere game's nog makkelijk spelen. Toekomst bestemd dus.
Ik zie dat ie 200 euro duurder is dan de Asus, zit dat met name in het videogeheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Anoniem: 939075 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 09:16:
[...]

Ik zie dat ie 200 euro duurder is dan de Asus, zit dat met name in het videogeheugen?
Het geheugen is niet zo zeer een factor (iig niet zó groot). Maar dat er in de asus een Nvidia GTX 950 zit en een GTX 1050 in de lenovo maakt de prijs meer gerechtvaardigd.

Een budget zou wel handig zijn, want hoe langer dit topic loopt zo te sneller zit je dadelijk met het advies voor een MSI titan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BLACKfm schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:45:
[...]

Het geheugen is niet zo zeer een factor (iig niet zó groot). Maar dat er in de asus een Nvidia GTX 950 zit en een GTX 1050 in de lenovo maakt de prijs meer gerechtvaardigd.

Een budget zou wel handig zijn, want hoe langer dit topic loopt zo te sneller zit je dadelijk met het advies voor een MSI titan.
Je hebt gelijk. Budget max 900 euro, liever iets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvandenhoogen
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-07 09:50
@Anoniem: 939075 Komt omdat dit de 4GB editie is van de 1050.

je hebt 2 edities, de 2gb en de 4gb variant. voor minecraft is de 2gb voldoende. echter is de 4 gb meer toekomst bestendig.

Say Whut?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Het ligt er helemaal aan wat je zoon verwacht van een laptop. Vanilla minecraft is vrij licht. Dat moet te doen zijn met een i3, integrated graphics en 8GB RAM. Als je zoon mods wilt gebruiken of zelfs texturepacks moet je even nagaan wat voor mods of texturepack dat zijn. Genoeg texturepacks die je op de integrated graphics kunt spelen, maar ook genoeg texturepack waar je een losse grafische kaart voor nodig hebt. Als je optifine gebruikt (dat is een mod die minecraft optimaliseert) haal je nog betere prestaties. (SSD is handig, voor browsen, maakt de algemene beleving net iets beter)

Het enige nadeel aan een i3 met integrated graphics is dat je geen zware games kunt spelen. Dus als je zoon ouder wordt en de zwaardere games (denk aan BF, COD, GTA) wilt spelen, moet je een nieuwe laptop kopen. Maar ik zou nu geen dure laptop kopen, om in de toekomst misschien zware games te kunnen spelen. Over 3-4 jaar dan is die dure laptop ook gewoon aan vervanging toe.

Wat dus handig is om te weten:
-Gebruikt je zoon mods en/of texturepacks (zo ja, welke)

Daarnaast wil ik eigenlijk ook vragen waarom je niet voor een desktop kiest? Ten eerste heeft een desktop dezelfde specificaties voor minder geld en ten tweede is deze makkelijker uit te breiden. Dan moet je natuurlijk niet voor z'n verschrikkelijk prefab ding gaan, maar zelf (laten) bouwen.

Ik stel dus voor dat je even een kijkje neemt in: [BBG] ultra budget gamesysteem juli 2017. Daar staan een paar goede voorbeelden voor een "gaming PC" voor 400 euro (Let op een PC van 400 euro, voldoet voor minecraft, maar verder is er weinig gaming aan). Je kunt een pentium g4400 gebruiken, maar ook upgraden naar een i3. Als je dit zelf niet kunt, kun je voor +- 50 euro alles in elkaar laten zetten. Eventueel nog windows erbij voor 100 euro (+ 50 als je het laat installeren) en je hebt een hele mooie basis, waar je later een grafische kaart bij kunt zetten en eventueel een betere processor (mocht dit nodig zijn) Dan zit je op +- 650 euro. Inderdaad meer dan een laptop, maar nog altijd onder jouw budget en dit systeem is te upgraden als je dat nodig is. (En je kunt makkelijk zelf windows installeren, dat scheelt ook weer 50 euro en zelf alles in elkaar zetten moet ook wel lukken,(Dat is een soort puzzelen voor volwassenen en scheelt je dan ook weer 50 euro, waardoor de PC nog maar 550 euro kost))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
@Anoniem: 939075 al een keus kunnen maken?
Pagina: 1