Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor Minecraft!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:
Ik wil een laptop om Minecraft mee te spelen rond de 60+ fps dus weten jullie een laptop voor max 600 euro?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik had al op youtube & internet gekeken maar kon niet echt wat vinden.

Wat ik er iig in wil hebben:
Intel i5 processor
8GB RAM
VideoKaart: Geen idee het liefst 1 van Nvidia.
15.6" Full HD 1080p
met dvd speler.

Budget: Maximaal 600 euro

Als ik in het verkeerde topic zit, sorry daarvoor maar ik ben nieuw met deze site :P

Alle reacties

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:44
Al eens in de pricewatch gekeken? hier kun je vinden wat je zoekt.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-11 11:28
Je zal iets aan je eisen moeten doen, of aan je budget. Als ik op puur 8GB ram, i5, 1080p en max 600 euro zoek kom ik hier op uit.

categorie: Laptops

Daar zit in geen van allen dedicated GPU in.

Maar kijk anders ook even in de Best-Buy guide van december, daar wordt een laptop van precies jouw budget besproken. En kijk dan ook naar de alternatieven die genoemd worden.

reviews: Laptop Best Buy Guide - December 2016

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 12:23:
Als ik in het verkeerde topic zit, sorry daarvoor maar ik ben nieuw met deze site :P
Maar als je een heel klein beetje had rondgekeken had je Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! al kunnen vinden bovenaan dit subforum. Voor aankoopadvies moet je in Laptop Aankoopadvies zijn. Ik heb al aan een moderator gevraagd of dit topic verplaatst kan worden. Verder is de https://tweakers.net/pricewatch/ inderdaad een goed startpunt om te kijken of er laptops zijn die aan je eisen voldoen. En als je er één vindt die het net niet is, vermeld dat hier ook met de reden, want hoe meer info je geeft hoe meer wij je kunnen helpen. "Op youtube kijken" zegt natuurlijk niet zo veel over wat je al gevonden hebt :)

Verder: Minecraft is niet zo'n intensief spel, dus heel veel hardware heb je niet nodig om 60+ fps aan te tikken, als je tenminste niet modded gaat spelen. Verder: Is er een specifieke reden dat je geen SSD wil hebben?

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

livranca schreef op maandag 2 januari 2017 @ 12:25:
Al eens in de pricewatch gekeken? hier kun je vinden wat je zoekt.
Niet echt een behulpzaam antwoord. :/

http://minecraft.gamepedia.com/Hardware_requirements

De eisen die voor Minecraft nodig zijn, zijn niet erg hoog. Betekenend dat je een laptop kan kopen voor 600 euro. Hier staan een aantal opties:

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Verwijderd

Topicstarter
pricewatch: HP 15-ay060nd is wel mooi alleen de videokaart denk ik niet.. kan iemand me daar mee helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Evest, wat is er beter aan een SSD? ( heb niet echt verstand van dat soort dingen, helaas. )

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 12:38:
Evest, wat is er beter aan een SSD? ( heb niet echt verstand van dat soort dingen, helaas. )
SSD is veel sneller dan een HDD. Alles start sneller op etc.

• Nat-Water
Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 12:36:
pricewatch: HP 15-ay060nd is wel mooi alleen de videokaart denk ik niet.. kan iemand me daar mee helpen?
De videokaart is geintegreerd, wat inhoudt dat de processor het werk doet en je geen specifieke videokaart hebt.

http://laptoping.com/gpus...0-graphics-specs-reviews/

In deze review is een vergelijkbare laptop, zelfde CPU / HDD getest bij minecraft. Het is speelbaar volgens hun, op 60-70 fps. Verwacht bij sommige intensieve dingen (veel TNT ofzo) wel lag.

Je kan ook naar deze kijken

pricewatch: Acer Aspire E5-575 -57VC

Speel je minecraft met of zonder mods?

[ Voor 3% gewijzigd door Nat-Water op 02-01-2017 12:50 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Verwijderd

Topicstarter
Slavy schreef op maandag 2 januari 2017 @ 12:29:
[...]

Niet echt een behulpzaam antwoord. :/

http://minecraft.gamepedia.com/Hardware_requirements

De eisen die voor Minecraft nodig zijn, zijn niet erg hoog. Betekenend dat je een laptop kan kopen voor 600 euro. Hier staan een aantal opties:

Maar hun hebben het wss over computers toch? en een laptop is toch wat langzamer dan een pc ( als het zelfde erin zit )

• br00ky
  • Laatst online: 13:26

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar LAA.

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:57

matroosoft

Lone Christian

Wat ik begrepen heb is dat bij Minecraft het geheugen wel belangrijk is. Zou wel minimaal voor 8GB gaan, vooral als je veel technisch Minecraft speelt.

Verwijderd

Topicstarter
Nat-Water schreef op maandag 2 januari 2017 @ 12:49:
[...]

De videokaart is geintegreerd, wat inhoudt dat de processor het werk doet en je geen specifieke videokaart hebt.

http://laptoping.com/gpus...0-graphics-specs-reviews/

In deze review is een vergelijkbare laptop, zelfde CPU / HDD getest bij minecraft. Het is speelbaar volgens hun, op 60-70 fps. Verwacht bij sommige intensieve dingen (veel TNT ofzo) wel lag.

Je kan ook naar deze kijken

pricewatch: Acer Aspire E5-575 -57VC

Speel je minecraft met of zonder mods?
Die eerste review is toch ook niet op min settings en met optifine?
En die 2e de Acer-aspire-e5 is met 4 gb ram.. is dat wel genoeg dan?
Ik speel alleen met optifine, en dat maakt je fps alleen maar beter maar verder niet echt

Verwijderd

Topicstarter
https://www.bol.com/nl/p/...65#product_specifications

En deze dan? alles wat ik wil ( RAM kan je upgraden )

• Nat-Water
Ja, behalve dat hij een verkeerder resolutie dan wat je wilde heeft én niet leverbaar.

Ik zou dan eerder voor deze gaan. Heeft een SSD en 1920x1080 scherm. Ja, de processor is i3-6100 (en niet i5-7200u) maar je moet ergens concessies doen. Je krijgt er wel 6gb ram voor ipv 4gb.

pricewatch: Acer Aspire E5-575G Aspire E5-575G-323W

Je kan er ook even iets meer geld tegenaan gooien (kijk je ouders even lief aan, of spaar even wat langer door) en dan neem je deze:

pricewatch: Acer Aspire E5-575G-54RE
SSD + HDD, GTX940MX videokaart, 6GB geheugen. En je krijgt een i5-6200u.

• I_IBlackI_I
  • Laatst online: 13:17
Als je RAM upgraden toch niet erg vindt: http://store.hp.com/Nethe...&p=c-nieuwjaarsaanbieding Hij heeft echter geen grafische kaart, maar die zal je voor minecraft niet nodig hebben. Ook een relatief kleine ssd, maar als je alleen minecraft doet is die ook voldoende.

Verwijderd

Topicstarter
Nat-Water schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:25:
[...]

Ja, behalve dat hij een verkeerder resolutie dan wat je wilde heeft én niet leverbaar.

Ik zou dan eerder voor deze gaan. Heeft een SSD en 1920x1080 scherm. Ja, de processor is i3-6100 (en niet i5-7200u) maar je moet ergens concessies doen. Je krijgt er wel 6gb ram voor ipv 4gb.

pricewatch: Acer Aspire E5-575G Aspire E5-575G-323W

Je kan er ook even iets meer geld tegenaan gooien (kijk je ouders even lief aan, of spaar even wat langer door) en dan neem je deze:

pricewatch: Acer Aspire E5-575G-54RE
SSD + HDD, GTX940MX videokaart, 6GB geheugen. En je krijgt een i5-6200u.
Aha, nee dit is het maximale bedrag al.. maar zou ik rond de 60+ fps halen ( op min/medium settings met optifine?) en ik moet toch nog even wachten voor mn verjaardag enz dus dat die laptop er nu niet is maakt niet heel veel uit. ;)

Verwijderd

Topicstarter
I_IBlackI_I schreef op maandag 2 januari 2017 @ 17:32:
Als je RAM upgraden toch niet erg vindt: http://store.hp.com/Nethe...&p=c-nieuwjaarsaanbieding Hij heeft echter geen grafische kaart, maar die zal je voor minecraft niet nodig hebben. Ook een relatief kleine ssd, maar als je alleen minecraft doet is die ook voldoende.
Eh volgensmij heeft een grafische kaart toch ook te maken met het laden van de world enz..?

• I_IBlackI_I
  • Laatst online: 13:17
Nee, met het renderen van de wereld. De integrated graphics zullen dit echter voldoende kunnen.

YouTube: Minecraft - Game Performance - $450 15.6" HP Laptop - i5-6200U ...

[ Voor 56% gewijzigd door I_IBlackI_I op 02-01-2017 17:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Achja, als ik ooit nog andere games of zoiets wil proberen dan zit die er iig al in en bij een computer kan je het er makkelijk in zetten maar bij een laptop niet echt
Pagina: 1