Opvoeren dat target dan. Dat deed ik ook na 1 maand, met 10 %, daarna nog steeds boven de 100%, maar dat kwam door het aantal zonuren dat meer was dan het 10 Jarig gemiddelde.
Houd 't voor jezelf ook spannend tot het einde van de maand.
@
Rouske
Jij mag je targets ook wel aanpassen,

Jij heb nu een betere dakhelling voor deze tijd van het jaar, meer vermogen op het dak( 400 wp), ligging nagenoeg hetzelfde , zuid-oost , en hoef minder binnen te halen dan ik hier.
1 verschil is er nog wel......hier Zeeland, daar onder de vliegtuigstrepen van Schiphol.
Ik volg jou set ook omdat ie in mijn favorieten staat dus weet wel wat ie kan in deze tijd-beter dan de mijne
Klaagmodus uit
"Beter goed gestolen dan slecht bedacht"
Van een weerforum waar Ik wel eens "zit"
Morgen is er opnieuw grijzigheid. Vooral op het eerste deel van de dag is deze vrij dik en zou er lokaal een spatje motregen kunnen vallen. 's Middags wordt de wolkendeken dunner en breekt de zon vooral in het zuiden en midden af en toe door. Of dat ook in het noorden lukt is maar de vraag. Het wordt 16 graden in gebieden met hardnekkige bewolking tot 19 daar waar de zon doorbreekt. Het is rustig weer, de wind uit het oosten tot noordoosten is zwak of matig, 2/3 Bft. In de nacht 9 of 10 graden.
Een hogedrukgebied boven Scandinavië regisseert het weer in ons land. De rol van de zwakke (hoogte)storing die er dinsdag overtrekt is woensdag zo goed als verdwenen. De in het hogedrukgebied gevangen bewolking zal woensdag gaandeweg de dag oplossen en wegtrekken. 's Middags is het in veel gebieden dan ook vrij zonnig. Dat heeft ook zo zij weerslag op de temperatuur. Die loopt op naar 19 of 20 graden in het noorden tot 20/22 zuidelijk van de grote rivieren. De wind uit het oosten tot zuidoosten is zwak of matig, 2/3 Bft. In de nacht 10 tot 13 graden.
Donderdag wordt het hoog aanvallen door een oceaanstoring. Aanvankelijk zijn er zonnige perioden maar in de middag trekken wolken over als een zwak warmtefrontje passeert. Misschien valt er ergens een buitje. Er wordt met een zwakke of matige wind uit het oosten tot zuidoosten warme lucht aangevoerd. Het kwik loopt op naar 22 of 23 graden.
Die storing loopt stuk. Vrijdag volgt een twee poging van het laag op de oceaan om het bolwerk van hogedruk uit het zadel te wippen. Ook een niet al te indrukwekkende poging. Waarschijnlijk is het weer aan de zachte kant met 18 tot 22 graden en schijnt de zon bij tijd en wijle. De onstabiliteit neemt gestaag toe en daarmee ook de kans op een enkele bui. Nog altijd is het rustig weer en waait de wind uit het oosten tot zuidoosten, kracht 2 tot 3.
Depressies op de oceaan blijven storingen op ons land afvuren en ze worden sterker. Zaterdag neemt de kans op regen verder toe en heeft de zon het zwaar. Het kwik daardoor ook lager uit, zo'n 16 graden in het westen tot nog 17 of 18 in het (noord) oosten. Daar waait de zwakke wind uit het noordoosten, elders wordt deze na lange tijd weer west.
Na zaterdag zien we dat depressieaanvallen doorgaan, maar door de vrij diepe zuidelijke stroming op de oceaan weet het hoog zich te versterken. Tot hoever de fronten zondag/maandag kunnen oprukken is dan ook onzeker. Dat geeft ook een wat onzekere temperatuurverwachting. Onder een slepend front en in de regen wordt het slechts 13/15 maar bij zonnige perioden gemakkelijk 17 tot 19 graden.
Bron: weerwoord.be , auteur Johan Kamphuis
[
Voor 87% gewijzigd door
JoKo op 25-09-2017 21:51
]