Het grote "jouw productie" topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 141 Laatste
Acties:
  • 338.712 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:03
Ik kom de laatste dagen op 4,2 ~ 4,4 Wh/Wp uit, ik denk dat dit zo'n beetje het maximaal haalbare is in mijn situatie.

Ik heb mijn target berekend m.b.v. de site PVGIS en die komt aan een target van 6134kWh per jaar, zal dat een beetje reeël zijn met 7000WP :?

Dit heb ik eerst maar eens ingevuld :P

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=59291

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:22
Grolsch schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 07:19:
Ik kom de laatste dagen op 4,2 ~ 4,4 Wh/Wp uit, ik denk dat dit zo'n beetje het maximaal haalbare is in mijn situatie.

Ik heb mijn target berekend m.b.v. de site PVGIS en die komt aan een target van 6134kWh per jaar, zal dat een beetje reeël zijn met 7000WP :?

Dit heb ik eerst maar eens ingevuld :P

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=59291
Houd pvgis ook rekening met extra 8 procent rendement cis?

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
reneeke1970 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 07:25:
[...]

Houd pvgis ook rekening met extra 8 procent rendement cis?
Waarschijnlijk een domme vraag maar wat is CIS :?

Ik heb als PV Technology "Crystialine Silicon" ingevuld (geen flauw idee wat het betekend, maar het was de bovenste).

Ik kan ook "CIS" selecteren, maar dan wordt de opbrengst 5990 (i.p.v. 6140).

Verder 7KW ingevuld, en system loss op 14% laten staan (er vanuit gaande dat dit standaard is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
gisteren in het oosten 23.33 KWh 4 KWh/KWp best aardig , om het maand target te halen is nog 5 KWh nodig
dus alleen vandaag nog mooie productie en daarna sprokkelwerk voor de laatste dagen van de maand

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Grolsch schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:06:
Waarschijnlijk een domme vraag maar wat is CIS :?
CIS staat voor Copper Indium Selenium de elementen die onderdeel zijn van dunne film panelen van SF.

@reneeke1970 doelt op het feit dat je onder bepaalde omstandigheden met SF panelen een hoger rendement kunt verwachten dan met kristallijne panelen. Met name als er minder licht op valt. Dus als er (gedeeltelijke) schaduwwerking is of als de panelen niet optimaal op de zon gericht zijn, dan krijg je met SF panelen meer opbrengst dan wanneer je kristallijne panelen in dezelfde positie had gebruikt.

Het is echter wel afhankelijk van de situatie. Als je een zuidgericht dak hebt zonder schaduw dan zul je een dergelijk effect veel minder merken omdat onder die omstandigheden kristallijne panelen en CIS panelen veel dichter bij elkaar liggen qua totale opbrengst.

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:18

TFHfony

Professional Weirdo

Zo... gisteren lagen eindelijk mijn panelen 2 jaar op het dak. Althans, het grootste deel er van. Helaas lag ik gisteren op de operatietafel op het moment dat het echt jubileum was, maar goed :)
Gisteren best een aardige dag in Bavel: 31,3kWh, ofwel zo'n 5,49Wh/Wp. Op dat punt is het wel te merken dat mijn hoek (13 graden) mijn set parten begint te spelen. Ook de 4 panelen die ik eerder dit jaar er bij heb gelegd komen steeds vroeger in de schaduw te liggen.
Anyway... Op 28-08-2015 begonnen met 4560Wp en dit per 10-03-2017 verhoogt naar 5720Wp. En tot nog toe heeft dit 10.820kWh opgebracht, wat gecorrigeerd 1083,7Wh/Wp op jaarbasis is.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
mddd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:42:
[...]

CIS staat voor Copper Indium Selenium de elementen die onderdeel zijn van dunne film panelen van SF.

@reneeke1970 doelt op het feit dat je onder bepaalde omstandigheden met SF panelen een hoger rendement kunt verwachten dan met kristallijne panelen. Met name als er minder licht op valt. Dus als er (gedeeltelijke) schaduwwerking is of als de panelen niet optimaal op de zon gericht zijn, dan krijg je met SF panelen meer opbrengst dan wanneer je kristallijne panelen in dezelfde positie had gebruikt.

Het is echter wel afhankelijk van de situatie. Als je een zuidgericht dak hebt zonder schaduw dan zul je een dergelijk effect veel minder merken omdat onder die omstandigheden kristallijne panelen en CIS panelen veel dichter bij elkaar liggen qua totale opbrengst.
Mijn panelen liggen wel op zuid, maar niet onder een ideale hellingshoek, ik denk iets van 5% :?

Wat ik eerder gelezen heb is dat mijn hellings hoek in de periodes dat de zon hoog staat voordelen bied (mei/juni/juli) maar dat het vanaf half augustus in mijn nadeel gaat werken.

De totale opbrengst zou max zo'n 10% lager zijn t.o.v. ideaal (35 graden).

ik heb eigenlijk een 3-tal opstellingen

1 schans van 24 panelen op onze carport die vanaf 's morgens zon pakt tot eind van de middag (totdat de zon achter de kap verdwijnt)
2 schansjes van 2 panelen op onze dakkapellen
1 schans van 12 panelen op onze veranda, deze komen vanaf 10:30 vol in de zon, en vanaf 16:30 komen deze in de schaduw.

Deze foto maakt meer duidelijk.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/wtjfwl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Zr40 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:25:
De voorspelling voor morgen is veel zon :)
De zonnigheid lijkt wel iets tegen te vallen in Tilburg. Tot nu toe ongeveer 9% lager dan mijn beste dag ooit (in 4 dagen O-))

Maar desondanks lijkt het een prima dag te worden. 11 kWh (4 Wp/Wh) moet zeker wel lukken vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Grolsch schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:58:
[...]

Mijn panelen liggen wel op zuid, maar niet onder een ideale hellingshoek, ik denk iets van 5% :?

Wat ik eerder gelezen heb is dat mijn hellings hoek in de periodes dat de zon hoog staat voordelen bied (mei/juni/juli) maar dat het vanaf half augustus in mijn nadeel gaat werken.

De totale opbrengst zou max zo'n 10% lager zijn t.o.v. ideaal (35 graden).

ik heb eigenlijk een 3-tal opstellingen

1 schans van 24 panelen op onze carport die vanaf 's morgens zon pakt tot eind van de middag (totdat de zon achter de kap verdwijnt)
2 schansjes van 2 panelen op onze dakkapellen
1 schans van 12 panelen op onze veranda, deze komen vanaf 10:30 vol in de zon, en vanaf 16:30 komen deze in de schaduw.

Deze foto maakt meer duidelijk.

[afbeelding]
Wat @mddd zegt klopt volledig. En jou nadeel vanaf augustus is niet zo groot fan wanneer je kristal panelen had. Sf is minder gevoelig voor schuine in straling.
Vandaar dat theorie uit de folder niet overeen komt met praktijk buiten

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
reneeke1970 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:19:
[...]

Wat @mddd zegt klopt volledig. En jou nadeel vanaf augustus is niet zo groot fan wanneer je kristal panelen had. Sf is minder gevoelig voor schuine in straling.
Vandaar dat theorie uit de folder niet overeen komt met praktijk buiten
Dus wat verwacht jij dan wat mijn jaaropbrengst zou moeten zijn met 7000WP in mijn situatie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Grolsch schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:43:
[...]

Dus wat verwacht jij dan wat mijn jaaropbrengst zou moeten zijn met 7000WP in mijn situatie :?
Ik denk 6700/6800 maar ik kan jou schaduw niet inschatten natuurlijk. Mei juni worden je beste maanden en die heb je nu gemist

Sowieso is plat bijna 90 procent in algemeen. Dat is al 6300

[ Voor 8% gewijzigd door reneeke1970 op 29-08-2017 11:02 ]

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
reneeke1970 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:01:
[...]

Ik denk 6700/6800 maar ik kan jou schaduw niet inschatten natuurlijk. Mei juni worden je beste maanden en die heb je nu gemist

Sowieso is plat bijna 90 procent in algemeen. Dat is al 6300
Dus de site PVGIS klopt niet als ik je goed begrijp :?

Ik heb nog wel de versie 5 gebruikt :P http://re.jrc.ec.europa.eu/pvg_tools/en/tools.html

Ik laat de estimate voorlopig maar staan op 6140kWh, en pas hem volgend jaar wel aan naar de waardes van 2017.

Pro rato zat ik gisteren op 101% van m'n maandtarget, en dat zal ik "krap aan" gaan halen vermoed ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Grolsch op 29-08-2017 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Grolsch schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:25:
[...]

Ik heb nog wel de versie 5 gebruikt :P http://re.jrc.ec.europa.eu/pvg_tools/en/tools.html

Ik laat de estimate voorlopig maar staan op 6140kWh, en pas hem volgend jaar wel aan naar de waardes van 2017.

Pro rato zat ik gisteren op 101% van m'n maandtarget, en dat zal ik "krap aan" gaan halen vermoed ik.
En nou maar duimen dat de wp niet teveel slurpt anders paar panelen erbij haha

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Grolsch schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:25:
PVGIS is heel goed als het gaat om het berekenen van theoretische instraling: hoeveel is het verschil tussen 30 graden op zuid, of 20 graden op oost, enzovoort. Dus om relatieve vergelijkingen.

Het is minder goed (logisch) om een echte voorspelling te doen omdat daarin een grote factor zit die lastig te voorspellen is: wat is de totale systeem efficiëntie. Hoeveel verlies je door schaduw, door omvormerverlies, enzovoort.

Je kunt het heel goed gebruiken om een verdeling te krijgen over het jaar, dus hoeveel meer kun je in juni verwachten dan in februari. Die verdeling kun je dan vermenigvuldigen met een eigen inschatting van het totaal, en later bijstellen aan de hand van je ervaringen.

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
reneeke1970 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:39:
[...]

En nou maar duimen dat de wp niet teveel slurpt anders paar panelen erbij haha
Ik kan op deze omvormer nog 12 panelen extra aansluiten (2040Wp).

Ik wacht eerst wel een jaar af, en kijk waar het schip strand :)

Ik ben ook erg benieuwd naar wat mijn WP gaat verbruiken. We hebben helemaal geen gasaansluiting.

Ik schat mijn elektraverbruik (excl. WP) op 4000kWh per jaar, en verbruik WP op 3000kWh, totaal dus 7000kWh per jaar.

Installatie wekt volgens de leverancier minimaal 6300kWh per jaar op, dus zou ik zo'n 700kWh per jaar bij moeten "kopen".

In verband met de Vermindering energiebelasting zou ik dan op +- 0 uit moeten komen inclusief alle kosten.

[ Voor 28% gewijzigd door Grolsch op 29-08-2017 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneeke1970
Mijn tijdelijk string van 2×7 bva Schatjes doen goed hun best. Ik heb tien procent meer dan gisteren en mijn buurman op tien km doet 4 procent minder
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/gwk6lhwqj99o5.jpg

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

@Grolsch

Al die pagina 's met die verwachtte opbrengsten lap Ik aan mn laars.
Als jij deze maand op 100% zou uitkomen en dat is in lijn met het aantal zonuren dan niks aan doen.

Bij mijn klopt t iedere maand tot nu toe, heb enkele maanden met 108%, maar daar was t aantal zonuren ook naar.
Ik ga vandaag over mijn maandtarget, en Ik vermoed dat de regio waar Ik woon +uren aan zon heeft gehad, dat zie ik begin September aan de KNMI kaartjes, is dat zo doe ik niks aan mijn target.
Zo stel Ik iedere maand bij waar nodig.

Ontopic: nog 2.5 kWh voor de maandtarget :P

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Mijn plan is om de maandtargets in te stellen op de tot nu toe hoogst behaalde productie van die maand in voorgaande jaren. Dat duurt natuurlijk nog wel even voordat ik die heb :P maar dan kan ik de target gebruiken om te zien hoe de maand is geweest ten opzichte van waar mijn systeem daadwerkelijk toe in staat is. Hoger dan 100% zal je bij mij dan ook niet gaan zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Zr40 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:46:
Mijn plan is om de maandtargets in te stellen op de tot nu toe hoogst behaalde productie van die maand in voorgaande jaren. Dat duurt natuurlijk nog wel even voordat ik die heb :P maar dan kan ik de target gebruiken om te zien hoe de maand is geweest ten opzichte van waar mijn systeem daadwerkelijk toe in staat is. Hoger dan 100% zal je bij mij dan ook niet gaan zien :)
Precies, doe ik ook.
Dan als je alle maanden het hoogste neemt of het laagste krijg je een mooi gemiddelde hoog/laag waar het toe in staat is.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:01
Dan houd je alleen geen rekening met degradatie van de panelen?

[ Voor 8% gewijzigd door Noord27 op 29-08-2017 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Ik ben juist bezig om de targets op de gemiddelden van de afgelopen jaren te zetten. Anders wordt het op den duur te frustrerend voor mij ;-)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Noord27 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:38:
[...]

Niet in de target, nee, want ik vergelijk op deze manier met de maandrecords. :) Inderdaad zal het in de loop der jaren steeds lastiger worden om dicht bij de target / records te komen.

Misschien dat ik over een paar jaar ook voor gemiddelden ga, net als @TFHfony :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKo
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Dat is toch waar t om gaat? Gemiddeld. Dat haal je normaal ook binnen, niet die hoogterecords, daar mag je van dromen. :+

Jezelf lekker maken met een recordmaand.....kijken hoeveel "klagers" we hier volgende maand krijgen.
September 2016 was de meest zonnigste ooit.
70-80 uren meer dan gemiddeld.
Volgende jaar maart precies hetzelfde.
" ja, vorig jaar had Ik meer" LB. :?

Je wordt alleen maar treurig als je je maandrecords niet haalt, daarom blijf Ik realistisch.....baseer me op feiten en langjarige gemiddelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneeke1970
JoKo schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:26:
Dat is toch waar t om gaat? Gemiddeld. Dat haal je normaal ook binnen, niet die hoogterecords, daar mag je van dromen. :+

Jezelf lekker maken met een recordmaand.....kijken hoeveel "klagers" we hier volgende maand krijgen.

Je wordt alleen maar treurig als je je maandrecords niet haalt, daarom blijf Ik realistisch.....baseer me op feiten en langjarige gemiddelden.
Ik haal continu records, doe gewoon iedere maand paar paneeltjes bij haha

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

JoKo schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:26:

Nouja, als je een lage target nodig hebt voor vreugde... Mijn intentie, althans vandaag, is om de target te gebruiken als referentiepunt. Hoe goed mijn systeem het nog doet in absolute termen. Mijn vreugde komt wel voort uit de negatieve energierekening onder andere :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noord27
Zr40 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:40:
[...]

Nouja, als je een lage target nodig hebt voor vreugde... Mijn intentie, althans vandaag, is om de target te gebruiken als referentiepunt. Hoe goed mijn systeem het nog doet in absolute termen. Mijn vreugde komt wel voort uit de negatieve energierekening onder andere :)
Die zal niet snel negatief worden je energie-rekening met stadsverwarming.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ja, stadsverwarming is een ander verhaal :+

Van Ennatuurlijk kom ik voorlopig nog niet af :(

[ Voor 52% gewijzigd door Zr40 op 29-08-2017 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
  • Nu online
het maand target is binnen , en dat ondanks het slechte weer merendeels deze maand ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

hier ook, met al 0,5kwh over zelfs:)
rest is bonus (en dat komt mooi uit als de weersvoorspellingen kloppen...)
539Kwh deze maand

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6,51

41,2kWh met 6325Wp

23 panelen. Heerlijk pompen ze mijn Zoe vol.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2017 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:11
Eindscore gister:

17.250kWh 4.563kWh/kW

Vandaag nog maar zien of ik dat ga halen, tis echt flink bewolkt nu

12.140kWh 3.212kWh/kW (so far)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Misschien net 120 Wh/Wp maandefficiency (100% van mijn actuele Omnik-target)

Per ultimo augustus verwacht ik ca. 2,91 MWh opbrengst op jaarbasis (ABB C11).
Toch nog 1130 Wh/Wp atm

Nu nog een heel zonnige herfst voor iedereen,
anders blijf ik duidelijk onder de 1,15 kWh/Wp van vorig jaar 8) .

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Noord27 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:38:
[...]

Dat is geen degradatie maar gewoon slecht weer :)
Ik weet dat zonnigtype hier na 12 jaar nog geen meetbaar verschil kon zien.
Nou dat zal dan wel meevallen denk ik.

@Noord27

zonnigtype in "Duurzame Energie deel 18"

[ Voor 10% gewijzigd door Rol-Co op 29-08-2017 18:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoKo
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

@Zr40
Gelukkig heb ik geen (te)large targets nodig voor vreugde. :P

Zie plaatje, is gewoon maximum van mijn setje. Pas 7 mnd oud.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zRC2iZAXX42cqbnrtxlN6s9U/thumb.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneeke1970
Rol-Co schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:44:
[...]

Dat is geen degradatie maar gewoon slecht weer :)
Ik weet dat zonnigtype hier na 12 jaar nog geen meetbaar verschil kon zien.
Nou dat zal dan wel meevallen denk ik.

@Noord27

zonnigtype in "Duurzame Energie deel 18"
Inderdaad, nieuw en 15 jaar oud ligt naast elkaar en geen verschil. Geef mij maar oude voor paar knaken, vandaag alweer 68 kWh

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
reneeke1970 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:04:
[...]

Inderdaad, nieuw en 15 jaar oud ligt naast elkaar en geen verschil. Geef mij maar oude voor paar knaken, vandaag alweer 68 kWh
Dan had ik maar wel moeten 'happen' op je aanbieding.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Noord27 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:28:
[...]

Dan had ik maar wel moeten 'happen' op je aanbieding.. ;)
Haha ze staan nog op de grond....
Maar die 15 jaar oude zijn Sharp 160 wp

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
  • Nu online
in het oosten vanwege de hitte maar 22.66 KWh 3.9 KWh/KWp best aardige dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thido
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

thido

Tilburg

25.7kWh -> 3.46kWh/kWp vandaag.
Nog 40kWh nodig voor het maandtarget, dat gaat helaas niet lukken gezien de weersvoorspelling :-(

All electric! 8500Wp / Vaillant l/w 7kW / 2x Daikin l/l 2.5kW / Atlantic 200l / Nexus 20kWh / Victron 32kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apeldoorn
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-01-2024
De omvormer is in Apeldoorn alweer vroeg uitgegaan. Ben benieuwd wat deze morgen levert, als de hele dag regen wordt voorspeld. Vandaag toch een mooie 4,2 kwh/kwp.

3025 wp, z-zw, plat dak, 15 graden hellingshoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Hier in Tilburg bleef de omvormer toch nog tot 21:01 werken, weliswaar met een schamele 33 watt sinds 20:10 :P

Wel apart dat het zo lang constant 33 watt blijft. Dit gebeurt tot nu toe elke dag.

Eindstand: 4.641 Wh/Wp (12.53 kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKo
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Vandaag een mooie 17.616kWh-5.115kWh/kW.
De maand is binnen, niet verwacht na de eerste paar weken van ups en downs.
102 % momenteel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Hier in Bavel gingen de Micro Omvormers om 20:25 uit na vandaag bijna 30kWh, ofwel 5,23Wh/Wp opgewekt te hebben. Het is wel te merken dat de beste tijd voor mijn 13 graden set voorbij is. De piek lag op 4278W, wat neer komt op 75% van STC...
Pro Rata staan we inmiddels op 97,5%, maar dat zal de komende 2 dagen wel wat dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

3.22 en 4.17 kWh/kWp vandaag in gouda, maand estimate is binnen maar is nog iets aan de lage kant, schaduw komt iets later nu en meer Wp.
Maar goed, evengoed niet gedacht dat het nog zo ver zou komen halverwege de maand, maar de afgelopen 11 dagen hebben alles goed gemaakt.

Voor het jaar nog wel wat achter t.o.v vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:42

heho

Ommen, Overijssel

(jarig!)
Niet de beste dag van de week maar toch een prima 16.85 kWh en 5.30 kWh/kWp.
Morgen weer richting huis vanaf de vakantie bestemming, met een mooi stukje terug gedraaide meter ...

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:50

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

4,334Wh/Wp in Alminder, het kan nog de slechtste augustus ooit voor mij worden :P
Dat was 2014 met 280,154kWh en nu heb ik 272,349kWh.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-08 10:28
Nog een heel redelijke 4,46wh/wp in Apeldoorn. Eindelijk eens niet onderaan.

Overigens zit ik al circa 12% boven pvgis.. Ondanks de erg slechte dagen.

[ Voor 33% gewijzigd door Sneezzer op 29-08-2017 22:19 ]

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Speedy-Andre schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:53:
4,334Wh/Wp in Alminder, het kan nog de slechtste augustus ooit voor mij worden :P
Dat was 2014 met 280,154kWh en nu heb ik 272,349kWh.
Heb even geduurt maar nu weet ik waar alminder ligt.....

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skipper-93
  • Laatst online: 09-09 10:38
Net boven Alminder almeer :w

4.521 en 4.697 kWh/kWp

De warmte gaf een best pak slaag aan de cellen. Bij het grote systeem max. 72% van STC waarden, bij het kleine systeem 65%. (Snap daar niets van :+)

PVOutput / Wind Turbine Live Camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Joepie 300 watt uit de omvormers

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
Voordeel van SF's? Hier 84 watt.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegle
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:43
300W??? Wow! In het normaal toch best wel pittoreske Schiedam is zojuist de eerste en tot nu toe enigeste Watt binnen gedruppeld... ;w

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Eb2ivIZ2sh3e5CL3WlR1BZfw/full.jpg

Wat een t*fus weer... :(

[ Voor 6% gewijzigd door Aegle op 30-08-2017 09:04 ]

33 x ET Solar 270Wp = 8910Wp @ SMA Sunny TriPower STP 8000TL-20 Live: PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:50

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Vandaag maakt mijn kans op een diepterecord groter :9

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Nog best veel, 140W uit 6700Wp is hier de stand, en nog maar net. 10 min geleden was het 55 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

@Rol-Co dan doet mijn systeem het niet eens zo slecht... Met 100W uit 3120Wp... (met een piek van 120W!)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Noord27 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 08:45:
[...]

Voordeel van SF's? Hier 84 watt.. ;)
Ja sf ook wel beetje maar toch vooral de ouderwetse blauwe poly van 15 jaar oud.
De looks van full black kost je veel opbrengst....

Begint te hozen en bijna nacht, tja 150 watt. Vandaag maar niet teveel kijken

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Hier in Tilburg precies hetzelfde. Momenteel 142W uit 2700Wp, maar tot een kwartier geleden 30-50W...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Ik heb hier al 223W gezien, uit mijn 5720Wp systeem, maar hij is ook al helemaal uit geweest...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

reneeke1970 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:23:
[...]

Ja sf ook wel beetje maar toch vooral de ouderwetse blauwe poly van 15 jaar oud.

Ach, ik zag dat ik m'n maandopbrengst gisteren gehaald heb, dus alles is extra :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
reneeke1970 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:23:
[...]

Lekker kijken hoe mooi schoon ze regenen! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Nadeel van zonnepanelen op een plat dak, ik kan het mooi blauws niet zien...

En de omvormer zit weer ruim onder de 100 watt. @reneeke1970 je hebt gelijk, niet teveel kijken vandaag :P

[ Voor 42% gewijzigd door Zr40 op 30-08-2017 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skipper-93
Hier ook weinig prik met 1328W uit 83140Wp ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
  • Nu online
een gesloten donker grijs wolken dek met regen in het oosten 75 Watt komen er binnen vandaag wordt sprokkelen wat je kunt maar er op toeleggen zeker .

productie gedaalt tot 55 wat , iemand het licht al aan ?

[ Voor 16% gewijzigd door Misterpc op 30-08-2017 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Het begint in Tilburg op gang te komen! 782 watt *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Zr40 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:32:
Het begint in Tilburg op gang te komen! 782 watt *O*
Ja, ik hoorde dat het zuiden nog wel wat kans om zon had. Mijn panelen zijn nog niet boven de 140W uitgekomen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Zon Zon! :) :) 2500W :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
  • Nu online
ook hier in het oosten is er weer licht en zon laat maar zo blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Het lijkt wel zon :) 3800W!

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1708/307455/ifmD1r6c.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Hier schiet de omvormer ook over de 6KW heen na de hele ochtend onder de 1KW gezeten te hebben.

Maandtarget gaat krapjes worden, nog 32KW te gaan vandaag en morgen .......

De afgelopen 4 dagen constant boven de 30KW per dag gezeten, maar dat gaan we vandaag niet redden :P

Het valt me nu wel op dat als het de hele dag zonnig is, de max niet zo hoog is (tegen de 5000Watt aan).
Nu de zon achter de wolken weg komt schiet de max ineens boven de 6000Watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@Rol-Co wat is je all-time piek tot nu toe? Mijn 2700 Wp heb ik in zijn eerste 6 dagen nog niet meer dan 2020 W zien opwekken.

De piek van vandaag komt daar trouwens ook heel dicht bij in de buurt: 1989 W om 11:30 na alle regen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:03
@Grolsch en @Zr40
tja het is nu de +/- nazomer, dus hoge temperaturen van de panelen dus een lagere Vmpp en W die er uit komt.

ook is het wel zonnig op somige dagen, maar er hangt ook veel vocht in de lucht (niet in vorm van wolken, maar het is er wel, zo benauwd als het is.)
en ook dat geeft lagere W.

maar niet getreurd, als het weer lente word, dan hebben we weer hoge W's met lange dagen.
nu bouwen we de uren eerst af tot rond 24 december, daar na word het iedere dag beter tot +/- 1/2 maart, en dan begint het feest op nieuw. ;)
(alles wat we nu nog mee pakken is wel lekker, zij dat het wat minder is als de afgelopen maanden.)

edit:
mij all time piek is 2100W met 1900Wp en dit op oost, maar omvormer stopt officieel al bij 2000W. ;)
(piekjes zijn verder niet zo interessant, het gaat eerder over het aantal uren dat je hoog kunt scoren.)

[ Voor 21% gewijzigd door migjes op 30-08-2017 13:12 ]

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-08 10:28
Zojuist net de 1wh/wp aangetikt in Apeldoorn, ik zie dat de buienradar eindelijk eens niet Apeldoorn afdekt maar alle mensen die normaal in het zonnetje zitten voorziet van schone panelen.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneeke1970
Sneezzer schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:31:
Zojuist net de 1wh/wp aangetikt in Apeldoorn, ik zie dat de buienradar eindelijk eens niet Apeldoorn afdekt maar alle mensen die normaal in het zonnetje zitten voorziet van schone panelen.
Haha inderdaad en @JoKo is de ergste

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
@Skipper-93 aan wie lever jij je stroom terug?, ik zit bij gc maar die heeft limiet van 10000 zie ik. Dat word Linke soep

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Die 10000 gaat over de teruglevering ná salderen.
Wek je meer stroom op dan je zelf verbruikt, dan ga je netto terugleveren. Voor dit deel ontvang je van ons een netto terugleververgoeding van €0,11 tot aan de eerste 10.000 kilowattuur. Lever je meer dan 10.000 kilowattuur netto terug, dan ontvang je voor het gehele netto teruglevervolume het kale leveringstarief.
Als je jaarlijks na salderen meer dan 10 MWh teruglevert heb je wel een heel serieus PV systeem :9~

Ik zit zelf momenteel bij Qurrent en daar is de terugleververgoeding € 0,10 per kWh. Maar daar krijg ik waarschijnlijk niet mee te maken. Mijn verwachte opwek is net iets lager dan mijn jaarverbruik.

[ Voor 25% gewijzigd door Zr40 op 30-08-2017 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skipper-93
reneeke1970 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:38:
@Skipper-93 aan wie lever jij je stroom terug?, ik zit bij gc maar die heeft limiet van 10000 zie ik. Dat word Linke soep
Ook GC, zakelijk. Dan zal die limiet waarschijnlijk niet gelden?
Jij kunt zelf wel een energiemaatschappij beginnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Zr40 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:49:
Die 10000 gaat over de teruglevering ná salderen.

[...]

Als je jaarlijks na salderen meer dan 10 MWh teruglevert heb je wel een heel serieus PV systeem :9~

Ik zit zelf momenteel bij Qurrent en daar is de terugleververgoeding € 0,10 per kWh. Maar daar krijg ik waarschijnlijk niet mee te maken. Mijn verwachte opwek is net iets lager dan mijn jaarverbruik.
Ja dit heb ik gelezen, en wat me zorgen baart is zodra boven 10000 word alles tegen kaal tarief betaald. Maar op gas licht punt com zeggen ze het gedeelte boven 10000 is kaal tarief. Dus ergens staat het fout

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Skipper-93 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:57:
[...]

Ook GC, zakelijk. Dan zal die limiet waarschijnlijk niet gelden?
Jij kunt zelf wel een energiemaatschappij beginnen ;)
Ja dat zou leuk zijn haha.
Zal ze maar keertje bellen denk, voorlopig duurt nog jaar voor ik er overheen ga

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Zr40 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:33:
@Rol-Co wat is je all-time piek tot nu toe? Mijn 2700 Wp heb ik in zijn eerste 6 dagen nog niet meer dan 2020 W zien opwekken.

De piek van vandaag komt daar trouwens ook heel dicht bij in de buurt: 1989 W om 11:30 na alle regen :)
All time piek? Euhh, max omvormers :) dus 3640W en 3040W

Vandaag lijkt het of er een middelvinger opgestoken word B)
https://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=12038&sid=16883

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ah, hier is max omvormer (2500 W of 2750 VA) nog lang niet in zicht. Dat komt zeker pas volgende zomer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Zr40 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:19:
Ah, hier is max omvormer (2500 W of 2750 VA) nog lang niet in zicht. Dat komt zeker pas volgende zomer :P
Ligt ook aan de hoek, in oktober met 45 graden en lekker fris kan het ook.

Edit
Deze maand de 5e was ook pieken.
Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1708/307529/8c1oFnO4.png

Maar nu 3400Wp en eerst 3100Wp en ook toen ging hij naar max. Maar wel in april mei.

[ Voor 26% gewijzigd door Rol-Co op 30-08-2017 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Bij mij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Odr6uS6k8KnST6w3748BlqIr/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneeke1970
Aan piekje van 5 sec heb je niks. Wacht maar tot mei, misschien dat je dan half uurtje 2500 watt ziet.
Maar begin maar vast te sparen want zo te zien ben jij nogal vatbaar voor virussen

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

reneeke1970 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:45:
[...]

Aan piekje van 5 sec heb je niks. Wacht maar tot mei, misschien dat je dan half uurtje 2500 watt ziet.
Meer zo van, de panelen en omvormer zouden het moeten kunnen, gaan ze het ook daadwerkelijk doen bij goede omstandigheden? :)
Maar begin maar vast te sparen want zo te zien ben jij nogal vatbaar voor virussen
Dat zou dan op het dak van de buren moeten. Mijn dak zit al helemaal vol B)

Of kan ik nog iets zinnigs doen met het dak van mijn schuurtje? (1.8m x 2.8m)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Zr40 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:53:
[...]

Meer zo van, de panelen en omvormer zouden het moeten kunnen, gaan ze het ook daadwerkelijk doen bij goede omstandigheden? :)

[...]

Dat zou dan op het dak van de buren moeten. Mijn dak zit al helemaal vol B)

Of kan ik nog iets zinnigs doen met het dak van mijn schuurtje? (1.8m x 2.8m)
Ja hoor, twee reguliere of drie smallere panelen of vier sf als beetje over mag steken? 2×2.5

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apeldoorn
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-01-2024
Sneezzer schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:31:
Jep: regen tussen 9.00 en 11.00
Daarna tot op heden droog met een knipoog van de zon. 1,5 kwh/kwp op dit moment.

3025 wp, z-zw, plat dak, 15 graden hellingshoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-07 13:50
Het regent al de hele dag. En donker ook.
De omvormer staat het grootste deel van tijd uit of registreert 0 W.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

reneeke1970 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:45:
[...]

Hij heeft zijn systeem net, het is goed om te kijken of je STC waarden ziet, er kan altijd wat mis zijn toch? Hij zal de eerste niet zijn die 2 panelen aan elkaar geknoopt heb zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:24

franssie

Save the albatross

Nog nooit zo'n dag meegemaakt in augustus - lijkt wel december. Met moeite 1+ kwh binnegehengeld met een 2250 oid set.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

franssie schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:38:
Nog nooit zo'n dag meegemaakt in augustus - lijkt wel december. Met moeite 1+ kwh binnegehengeld met een 2250 oid set.
Hmmm, ik wilde net ook gaan klagen, maar ik zal mijn mond maar houden dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Dus ik mag niet klagen met 2Wh/Wp op dit moment :P (toch nog 14kWh binnen gehengeld vandaag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Ik ga nog wel klagen hoor: 2.250kWh met een 5130 set.. ratio 0.44....
Volgens mij mn slechtste dag ooit zo ongeveer...
Maargoed, hoef niet de plantjes water te geven vanavond want als het 1 minuut niet geregend heeft in hoofddorp is het veel...
Gelukkig was de maandtarget gisteren binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Ik had nog twee dagen 45 kWh nodig voor mijn target.
Dus ben maar klein beetje blij met 30 kWh

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Het gaat hier de 1 kWh/kWp niet halen gok ik, slechtste dag v/d maand, met stip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Zo... En toen was het hier donker en braken de wolken open (en gingen de omvormers dus uit).
Het resultaat? Nog geen 11kWh, ofwel nog geen 1,9Wh/Wp. Pro Rata zakken we naar 95,7%. Laten we hopen dat de schade morgen meevalt. Ik heb nog 58kWh nodig om mij target te halen, dat is ruim 10Wh/Wp. Dat zit er dus echt niet meer in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Hier in Tilburg begint het nu ook flink hard te regenen :P

Omvormer doet nog wel een kleine 31 watt, maar goed, veel meer zal het niet worden vandaag.

Eindstand vandaag is 2.344 Wh/Wp (6.33 kWh), of misschien 0.01 kWh meer als de omvormer die 31 watt nog 20 minuten langer vol kan houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

nu 2.6........kwh... niet de ratio......die is 0,5 :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18:00
14.679kWh 2.091kWh/kW

Valt me nog mee, 8 en 17 augustus waren slechter.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:12
Ook in Groningen vandaag niet veel soeps, prorata is de maand target al bereikt.

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouske
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
DRuw schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 19:24:
nu 2.6........kwh... niet de ratio......die is 0,5 :F
Dan is het nog veel :P
Bij mij (ook in Hoofddorp) slechts 1,357kWh - 0,346kWh/kW en volgens de SE portal zelfs nog lager 1,31kWh :'(
Pagina: 1 ... 17 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.