Tja, wat de één lelijk vind vind de ander mooi, ik kijk zelden naar mijn eigen huis dus boeit me niets eigenlijk, al heb ik dan wel zwarte omdat die iets mooier zijn. Panelen zijn er in verschillende vormen, een nieuwbouw huis hier verderop heeft een soort leien dak om te zien en heeft panelen in diezelfde kleine maat, je ziet bijna niet dat er iets ligt. Dat kan ook.Wailing_Banshee schreef op donderdag 27 september 2018 @ 08:13:
[...]
Aan de voorkant wil ik per definitie geen panelen (vind ik gewoon heel simpel gezegd lelijk). En heb ik waarschijnlijk meer aan panelen op de garage (dan hebben we 3 hoeken). En helemaal omdat we aan de voorkant van het huis practisch geen zon hebben, alleen bij zonsopkomst. Voor de rest staat er een grote boom voor het huis en aan de overkant van de weg (dus een meter of 5 voor ons huis) een hele serie nog grotere bomen. Aan de achterkant staan de bomen op ongeveer 40 tot 50 meter (dit zijn allemaal niet onze bomen...). Als we dat stuk achter ons huis zouden kunnen kopen (is van de buren van onze buren), zouden we een heel stuk meer opbrengst hebben in de winter! (zijn toch lelijke bomen, in tegenstelling tot onze es). Ik denk dat ik dan misschien daar nog wel eens een losstaand systeem zou kunnen neerzetten (5 tot 7km tot de volgende rij bomen)
Zoiets
http://www.allesoverzonne...-op-6-vanaf-1-maart-2013/
Maar dan ook nog zwart.
[ Voor 5% gewijzigd door Rol-Co op 27-09-2018 08:50 ]
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging