Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomCreated
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-03-2023
Beste Tweaker members,

Ik heb jullie hulp nodig wat betreft de nieuwe console(s). Zelf ben ik erg fan van de exclusives die de Playstation aanbied. Toch twijfel ik tussen de Xbox One X en Ps4 Pro.

Nu weet ik dat hardware matig gezien de Xbox One X sterker is dan de Playstation 4 Pro.

Echter weet Sony wel beter gebruik te maken van hun software in combinatie met de hardware om 1080P 60FPS te leveren terwijl er amper exclusives voor de Xbox One X zijn aangekondigd en we kunnen nog niks zeggen over de performance (aangezien de Xbox One X) nog moet uitkomen.

Zal ik de Xbox One 500GB nu gewoon houden en daarop nog wat games spelen, en vervolgens een Ps4 Pro kopen voor de exclusives en hogere framerate. Of wachtten tot release van de Xbox One X om dan een welbesloten beslissing te nemen ?

En ik vraag nu dus niet om meningen van fanboys maar mensen die goede argumenten kunnen geven met voor en nadelen !

Please help me decide !

Alvast bedankt mede tweakers ! :) :)

[ Voor 7% gewijzigd door RandomCreated op 26-06-2017 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Je bent zelf erg fan van de PS4 exclusives, waarom haal je dan niet gewoon die Pro? Daar ga je dan toch veel blijer mee zijn?
Lekker boeiend of je vrienden wel of niet een Xbox One X halen, het is backwards compatible met je One S, dus die zou ik later pas upgraden (als dat nodig is).

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Eigenlijk een vraag waar je na enige verdieping zelf wel antwoord op kan geven, toch? De verschillen en voor- en nadelen zijn bekend en ook de komende exclusives kennen we. Dus die hoeven wij je niet te geven, denk ik.

Online ga je in ieder geval vrij weinig voordeel halen met een X, omdat 30fps vs. 60fps niet zal worden toegestaan. Hooguit zal een en ander iets stabieler draaien, maar of dat € 500,- waard is, moet je zelf weten.

Verder wat @Verwijderd hierboven zegt.

[ Voor 4% gewijzigd door bram1984 op 26-06-2017 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomCreated
Nou met exclusives ben ik indd pak blijer, maar dan vraag ik me af (en dit gaat wat kinderachtig klinken) als ik mijn xbox one houd kan ik daarop nog tijdje door gamen tenzij ik geen xbx live meer haal. Maar als ik uiteindelijk bij de Ps4 blijf dan raak ik wel mijn vrienden kwijt.

Het gaat er mij meer om als ik Ps4 pro haal hoe lang die relevant blijft (kan goed zijn dat er in 2018 gelijk nieuwe playstation komt) en dan heb je dus in feite voor niks de ps4 pro gehaald.

Natuurlijk gaat het om wat je zelf wilt, maar het is niet niks om een compleet andere console te halen en over te stappen terwijl je iedereen dus achter je laat.

[ Voor 38% gewijzigd door RandomCreated op 26-06-2017 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Speedwing23 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:45:
Nou met exclusives ben ik indd pak blijer, maar dan vraag ik me af (en dit gaat wat kinderachtig klinken) als ik mijn xbox one houd kan ik daarop nog tijdje door gamen tenzij ik geen xbx live meer haal.

Het gaat er mij meer om als ik Ps4 pro haal hoe lang die relevant blijft (kan goed zijn dat er in 2018 gelijk nieuwe playstation komt) en dan heb je dus in feite voor niks de ps4 pro gehaald.

Natuurlijk gaat het om wat je zelf wilt, maar het is niet niks om een compleet andere console te halen en over te stappen terwijl je iedereen dus achter je laat.
Waarom niet allebei? Het is niet altijd of het een of het ander ;)

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomCreated
@FirePuma142

Daar heb je gelijk in, maar ben momenteel nog zoekend naar een bijbaan (er is al een traject in gang gezet) maar is nog niet 100% zeker. Maar omdat het anders te duur is (voornamelijke PSN Plus en Xbox Live) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomCreated
L1nt schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:07:
[...]

Ik heb ook altijd een Xbox gehad, maar de exclusives etc zijn toch echt op ps pak beter. En een fanboi zijn is niet iets om trots op te zijn overigens. :P

einde discussie. En ik ben een xbox fanboi.
Heeft iemand ook enig idee hoe lang de Ps4 Pro dan nog relevant blijft voordat er compleet nieuwe playstation komt (dus nieuwe zogezegde generatie als bij xbox one x)

[ Voor 49% gewijzigd door RandomCreated op 26-06-2017 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Speedwing23 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:45:
Nou met exclusives ben ik indd pak blijer, maar dan vraag ik me af (en dit gaat wat kinderachtig klinken) als ik mijn xbox one houd kan ik daarop nog tijdje door gamen tenzij ik geen xbx live meer haal.

Ik begrijp je vraag niet. Voor zover ik weet moet je Live hebben om online te gamen.

De PS4 Pro is net een half jaartje uit. Het is zeer onwaarschijnlijk dat Sony eerder dan 2019 (ik gok zelfs dat het 2020 pas wordt) met een PS5 komt. Hooguit komen ze met een snellere PS4 Pro, maar dat lijkt me ook onwaarschijnlijk, want dan hadden we waarschijnlijk wel al geruchten gehad. Volgend jaar gaat waarschijnlijk een van de meest succesvolle PS4 jaren worden met Detroit, God of War 4, The Last of Us 2 (hopelijk), Spider-Man en Days Gone waarvan er een aantal nog in de eerste helft (lees: binnen nu en een jaar) gaat uitkomen.
Speedwing23 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:54:
Heeft iemand ook enig idee hoe lang de Ps4 Pro dan nog relevant blijft voordat er compleet nieuwe playstation komt (dus nieuwe zogezegde generatie als bij xbox one x)
Je kan je vorige reactie editen hè?

Maar ja, je kan Shuhei Yoshida, Mark Cerny of Andrew House een mailtje sturen, maar of zij je antwoord gaan geven betwijfel ik. Mijn glazen bol zit helaas in de vaatwasser, dus ik weet het ook niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Speedwing23 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:34:
Beste Tweaker members,

Ik heb jullie hulp/expertise nodig wat betreft de nieuwe console(s). Zelf ben ik erg fan van de exclusives die de Playstation aanbied.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:53
Wil je de beste hardware? Xbox One X.

Wil je de beste exclusives? PlayStation 4 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomCreated
NotSoSteady schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:36:
Wil je de beste hardware? Xbox One X.

Wil je de beste exclusives? PlayStation 4 Pro.
Dankjewel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf voorheen een hele poos Playstation gehad, maar binnenkort maak ik de overstap naar Xbox One X.
Belangrijkste redenen hiervoor zijn:
- Ik wil de beste console voor multiplatform games
- Beste console versie van MS exclusives
- 4K (en vaak downsampling bij 1080p)
- HDR
- Betere anisotropic filtering
- Betere framerate
- Betere resolutie
- Snellere laadtijden
- Drie generaties backwards compatibility
- Betere ondersteuning (platform) cross-play
- Voor de ontwikkelaars gemakkelijk & aantrekkelijk
- UHD blu-ray !!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2017 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater91
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 01:08
Ben zelf een xbox gebruiker, maar ik zou voor de pro gaan. Dan heb je beide systemen, en dan kan je met de xbox nog steeds samen gamen met je vrienden. Meer bang for the buck :)
Ik wilde zelf ook overstappen op de nieuwe xbox one omdat ik een 4K tv heb, maar ik vind het persoonlijk het prijsverschil niet waard. Ik wacht nog wel een tijdje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomCreated
L1nt schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:07:
[...]

ik heb ook al sinds 8 jaar een Xbox (ben zelf 22) maar playstation kan gewoon beter hun games optimizen met net wat mindere hardware. Dus vandaar dat het misschien tijd is om over te stappen.

Btw een fanboi zijn is overigens niet iets om trots op te zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomCreated
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:49:
Zelf voorheen een hele poos Playstation gehad, maar binnenkort maak ik de overstap naar Xbox One X.
Belangrijkste redenen hiervoor zijn:
- Beste console versie van MS exclusives
- 4K
- HDR
- Betere anisotropic filtering
- Betere framerate
- Betere resolutie
- Snellere laadtijden
- Betere ondersteuning (platform) cross-play
- UHD blu-ray !!
Nou de betere framerate is ook afhankelijk van de hardware en optimalisatie.
Betere resolutie valt nog even te bezien (aangezien ze niet allemaal/heel weinig in native 4K display afspelen
Backwards compatibility vind ik een geweldig concept maar heb geen 360 games dus dat telt voor mij niet mee.
HDR is mijn monitor niet voor support (en die is net nieuw) 8)7

De anisotropic filtering
Snellere laadtijden

Dat zijn wel 2 redenen voor de Xbox One X indd. Erg goeie reactie trouwens aangezien je goede argumenten en punten geeft ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomCreated
Pater91 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:49:
Ben zelf een xbox gebruiker, maar ik zou voor de pro gaan. Dan heb je beide systemen, en dan kan je met de xbox nog steeds samen gamen met je vrienden. Meer bang for the buck :)
Ik wilde zelf ook overstappen op de nieuwe xbox one omdat ik een 4K tv heb, maar ik vind het persoonlijk het prijsverschil niet waard. Ik wacht nog wel een tijdje :)
Daar heb je een goed punt, want de 4K interesseert me vrij weinig tot niks (er is alweer 8K in de maak .... dusss) gaat mij om 1080p 60FPS/120FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dat zou theoretisch de Xbox versie moeten zijn, maar dat is in de praktijk nog maar even de vraag. De CPU bottleneck is ook weer in de X aanwezig. Een AC Origins gaat bijvoorbeeld op beide systemen checkerboarden en op 30 fps draaien. Als de X niet significant gaat verkopen, kunnen devs zomaar gewoon de PS als hoofdplatform gaan blijven zien en weinig aandacht aan de Xbox One X versie geven, aangezien dat maar een heel klein deel van de markt is.
Speedwing23 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:53:
[...]

Daar heb je een goed punt, want de 4K interesseert me vrij weinig tot niks (er is alweer 8K in de maak .... dusss) gaat mij om 1080p 60FPS/120FPS.
Je weet dat er niks op 120fps gaat draaien en dat 60fps ook een uitzondering gaat zijn en zal blijven?

[ Voor 23% gewijzigd door bram1984 op 26-06-2017 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomCreated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomCreated
bram1984 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:57:
[...]

Dat zou theoretisch de Xbox versie moeten zijn, maar dat is in de praktijk nog maar even de vraag. De CPU bottleneck is ook weer in de X aanwezig. Een AC Origins gaat bijvoorbeeld op beide systemen checkerboarden en op 30 fps draaien. Als de X niet significant gaat verkopen, kunnen devs zomaar gewoon de PS als hoofdplatform gaan blijven zien en weinig aandacht aan de Xbox One X versie geven, aangezien dat maar een heel klein deel van de markt is.
En dat is precies waar ik bang voor ben, want de Xbox One X is mooi bij het aankondigen en zegt alles in Native 4K te runnen maar ik durf je met 90% zekerheid al te zeggen dat er genoeg games zijn die ze upscalen waarbij vervolgens lag/haperingen voortkomen. En grote kans dat veel van dei *native 4k* games op 30FPs runnen en niet 60FPS waardoor ze toch bij PS blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomCreated
bram1984 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:57:
[...]

[...]

Je weet dat er niks op 120fps gaat draaien en dat 60fps ook een uitzondering gaat zijn en zal blijven?
Nee dat is niet waar, 60FPS zal zoiezo haalbaar worden. En de 120FPS dat heb ik uit enthousiasme er per ongeluk bij getypt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:38
Ben ook wel benieuwd welke type tv je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomCreated
baronruud schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:02:
Ben ook wel benieuwd welke type tv je hebt?
Ik heb een Asus monitor:

https://www.coolblue.nl/product/553993/asus-mx279h.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater91
Speedwing23 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:53:
[...]

Precies, 4k zie je echt alleen op een kleine afstand. Ik heb zelf altijd een ps3 gehad voor de exclusives, en een xbox voor multiplayer gaming en shooters. Binnenkort komt er dus een ps4 bij ( de pro boeit me niet zoveel, ik vind het een net-niet oplossing ) voor de exclusives. Een hogere resolutie ga je in het begin zien omdat je erop let, maar als je eenmaal in de game zit dan is het verschil haast niet merkbaar tussen 1080p en 4k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomCreated
Pater91 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:06:
[...]

Precies, 4k zie je echt alleen op een kleine afstand. Ik heb zelf altijd een ps3 gehad voor de exclusives, en een xbox voor multiplayer gaming en shooters. Binnenkort komt er dus een ps4 bij ( de pro boeit me niet zoveel, ik vind het een net-niet oplossing ) voor de exclusives. Een hogere resolutie ga je in het begin zien omdat je erop let, maar als je eenmaal in de game zit dan is het verschil haast niet merkbaar tusse 1080p en 4k.
Ik wil en zal niemand op een ongepaste manier aanspreken. Maar ik moet je helaas geen gelijk geven want je moet er een redelijke afstand vanaf zitten om het goed te kunnen zien (ongeveer 40-50+ inch tv) voor echt merkbaar verschil. Dus voor 70-80% van de mensen is dit al niet van toepassing.

En ga maar eens naar de winkel je merkt het verschil tussen 1080P en 4K wel degelijk _/-\o_ ;)

Zie op deze site:

https://www.homecinemamag...-voor-een-4k-ultra-hd-tv/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

nexhil

BAM!

[...]

Precies, 4k zie je echt alleen op een kleine afstand.
:O

Dit is echt onzin. valt een beetje in de categorie 'het is bewezen' dat mensen het verschil tussen 30 en 120 FPS niet kunnen waarnemen. Ik heb een 4k TV en ik pik het 1080P beeld er zo uit.

Ik persoonlijk schaf straks de XBOX aan. Ik heb een aardige BC backlog (een stuk of 60, 360 titels) En 95% van mijn xbox one games zijn digitaal. Je kunt er vanuit gaan dat dev's het liefst op de snelste hardware willen devven. Dus voor de multiplats zal dat in veel gevallen de XBOX worden/zijn ('zijn' omdat de prototype dev units al gebruikt worden)

[ Voor 34% gewijzigd door nexhil op 26-06-2017 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomCreated
nexhil schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:09:
[...]

Dit is echt onzin. valt een beetje in de categorie 'het is bewezen' dat mensen het verschil tussen 30 en 120 FPS niet kunnen waarnemen. Ik heb een 4k TV en ik pik het 1080P beelden er zo uit.

Ik persoonlijk schaf straks de XBOX aan. Ik heb een aardige BC backlog (een stuk of 60, 360 titels) En 95% van mijn xbox one games zijn digitaal. Je kunt er vanuit gaan dat dev's het liefst op de snelste hardware willen devven. Dus voor de multiplats zal dat in veel gevallen de XBOX worden/zijn ('zijn' omdat de dev units al gebruikt worden)
Verschil zul je wel zeker zien, maar alleen op lange afstanden (zo werkt het met het menselijk oog) en ja dat is bewezen :P . Zie hieronder link voor kijkafstand geschikt voor 4K overigens ;)

https://www.homecinemamag...-voor-een-4k-ultra-hd-tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater91
nexhil schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:09:
[...]

Dit is echt onzin. valt een beetje in de categorie 'het is bewezen' dat mensen het verschil tussen 30 en 120 FPS niet kunnen waarnemen. Ik heb een 4k TV en ik pik het 1080P beelden er zo uit.
Ik heb een 55 inch samsung 4K tv, en merk het verschil pas als ik er maximaal 1,5m vanaf zit. Moet wel even vermelden dat dit wel bij games is ( gamepc met 2 rx 580 kaarten ). Als ik dan op 4k game en daarna overschakel naar 1080p is het inderdaad wel te zien, maar na een paar minuten valt het mij niet meer op eigenlijk. Bij films daarintegen valt het wat meer op.

Ik denk wel dat dit voor iedereen anders is, dus even consoles testen bij de mediamarkt zou de beslissing gemakkelijker kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomCreated
Pater91 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:15:
[...]

Ik heb een 55 inch samsung 4K tv, en merk het verschil pas als ik er maximaal 1,5m vanaf zit. Moet wel even vermelden dat dit wel bij games is ( gamepc met 2 rx 580 kaarten ). Als ik dan op 4k game en daarna overschakel naar 1080p is het inderdaad wel te zien, maar na een paar minuten valt het mij niet meer op eigenlijk. Bij films daarintegen valt het wat meer op.

Ik denk wel dat dit voor iedereen anders is, dus even consoles testen bij de mediamarkt zou de beslissing gemakkelijker kunnen maken.
Probleem is ik zit op mijn zolderkamer en kan maar op afstand van 1Meter (2 arm lengtes ongeveer) zitten. Dus voor mij is alles boven 27Inch te groot ;) Vandaar dat 4K voor mij eigenlijk geen optie is |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
[...]

Precies, 4k zie je echt alleen op een kleine afstand. Ik heb zelf altijd een ps3 gehad voor de exclusives, en een xbox voor multiplayer gaming en shooters. Binnenkort komt er dus een ps4 bij ( de pro boeit me niet zoveel, ik vind het een net-niet oplossing ) voor de exclusives. Een hogere resolutie ga je in het begin zien omdat je erop let, maar als je eenmaal in de game zit dan is het verschil haast niet merkbaar tussen 1080p en 4k.
*Zegt iedereen zonder 4k-televisie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024

Leuk dat je 3 generaties terug kan, eerst liepen ze te schreeuwen dat het niet kon en ze dat niet gingen doen.

Daardoor heb ik alles dus verkocht, en nu is het ineens wèl mogelijk :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smeldor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:58
Ps4 pro + deftige game pc is de ideale combi maar mijn idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater91
NotSoSteady schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:40:
[...]

*Zegt iedereen zonder 4k-televisie.
Ik heb gewoon een 55 inch 4k televisie hangen hoor :) Het verschil is er wel, maar veel minder dramatisch dan het verschil tussen 480p en 720p om maar iets te noemen. Wel moet ik zeggen dat 1080p content er op mijn 4k tv scherper uitziet dan op een 1080p scherm van dezelfde afmeting. Maar het verschil tussen 4k en 1080p gaming vind ik zelf nog net te minimaal om er een nieuwe en veel duurdere console voor aan te schaffen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
Speedwing23 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:01:
[...]

Nee dat is niet waar, 60FPS zal zoiezo haalbaar worden. En de 120FPS dat heb ik uit enthousiasme er per ongeluk bij getypt.
Dude, nogmaals: edit je vorige reactie voortaan even. Je bent nu aan het triple posten.

En dat het haalbaar is, wil niet zeggen dat ze het gaan doen. Je kan Minecraft vast wel op 640x480 instellen en 240fps halen, maar dat gaat niet gebeuren. Iedere generatie zien we dat 90% van de devs graphics prioriteit geven op 30fps. Hier en daar uitgezonderd een remaster en multiplayer games als CoD en BF. Een Naughty Dog, die toch wel tot de allerbesten uit de industrie behoren, krijgen de singleplayer van Uncharted ook niet op 60fps terwijl de multiplayer op de base PS4 op 900p draait.
Een vrij kleine full HD monitor zonder HDR ook nog. Ik zou dan helemaal geen PS4 Pro of Xbox One X kopen, want zelfs supersampling zal daarop nauwelijks zichtbaar zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
Pater91 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:52:
[...]

Ik heb gewoon een 55 inch 4k televisie hangen hoor :) Het verschil is er wel, maar veel minder dramatisch dan het verschil tussen 480p en 720p om maar iets te noemen. Wel moet ik zeggen dat 1080p content er op mijn 4k tv scherper uitziet dan op een 1080p scherm van dezelfde afmeting. Maar het verschil tussen 4k en 1080p gaming vind ik zelf nog net te minimaal om er een nieuwe en veel duurdere console voor aan te schaffen.
Dat komt misschien ook omdat je nu vaak beeldkwaliteit inlevert wanneer je native in 4k wil gamen. Ik zou daarom ook geen wonderen verwachten van de Xbox One X (6 teraflops), want mijn GTX 1080 (meer dan 9 teraflops) heeft nog moeite met 4k. Ik stoorde me persoonlijk al aan de interface van de PS4 op een 4k-televisie, dus snel overgestapt naar de PS4 Pro.

[ Voor 6% gewijzigd door NotSoSteady op 26-06-2017 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomCreated
@bram1984

Vrij klein valt reuze mee, bovendien vind ik gewoon een 40+ inch tv overdreven. Beeld hoeft van mij niet zo groot ja ik weet het je ziet er meer op maar interesseert me niet want ik heb vaker op mijn monitor mooier beeld gehad dan sommige vrienden met hun nieuwe 30/40 inch Smart TV van LG of Samsung.

Dus dat is een beetje onzin. En nogmaals dat triple posten zou goed kunnen maar ik ben net nieuw als het gaat om posten van forums/reacties dus ik weet eigenlijk niet echt hoe dat moet ...

Sorry

@bram1984
@baronruud
1: Geen ruimte ervoor
2: Zo'n grote tv heb ik niet nodig
3: OLED is nog lang niet betaalbaar genoeg voor de consument
4: Ik zit achter een bureau dus dan is 27 inch voor mij enige haalbare
5: Gaat mij om 1080P 60FPS (Die 4k of PPI pixels per inch interesseren me niet)

[ Voor 23% gewijzigd door RandomCreated op 26-06-2017 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:38
FF offtopic.
Je hebt 4k tv's en 4k tv's.

Nou moet je niet gaan zeggen dat Samsung de maatstaaf is kwa tv's. Die hebben een goeie marketing en worden veel verkocht ja. Wil niet zeggen dat ze allemaal goed zijn. (qled als voorbeeld tegenwoordig)
De goedkoopste beetje goeie 4k tv van Samsung is de KS7000.

Wil je echt een goeie (4k) tv, ga voor een oled ;)

(Heb hier een 1080p oled tv staan en die is kwa beeld echt wel beter dan die budget 4k lcd troep. )

[ Voor 3% gewijzigd door DeBaroN op 26-06-2017 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Speedwing23 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 15:05:
@bram1984

Vrij klein valt reuze mee, bovendien vind ik gewoon een 40+ inch tv overdreven. Beeld hoeft van mij niet zo groot ja ik weet het je ziet er meer op maar interesseert me niet want ik heb vaker op mijn monitor mooier beeld gehad dan sommige vrienden met hun nieuwe 30/40 inch Smart TV van LG of Samsung.

Dus dat is een beetje onzin. En nogmaals dat triple posten zou goed kunnen maar ik ben net nieuw als het gaat om posten van forums/reacties dus ik weet eigenlijk niet echt hoe dat moet ...

Sorry
Nou 27 inch is vrij klein, gezien de huidige standaard. Leuk als je aan een bureau zit, maar als ik de grootste 3 categorieën TV's pak op een site als Coolblue, kom ik uit op 55, 65 en 49 inch. Dat is de grootste bang for the buck tegenwoordig. Je beeld zal vast prima zijn, maar zonder HDR en 4K heeft een PS4 Pro of X weinig toegevoegde waarde op zo een klein formaat, denk ik. Je hebt een veel hogere PPI in verhouding, dus een scherper beeld is moeilijker waarneembaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 15:01

v8power67

Psn: Mausosaurus

60 fps op xbox one x gaat zelfde aanbod krijgen als ps4 pro. En deze heeft nagenoeg geen 60fps games die op gewone ps4 30fps zijn.
Zal met de xox zelfde verhaal worden. Devs kiezen graphics, en de cpu is niet veel sneller dan de ps4 pro.
Dus je krijgt een race game alla forza motorsport en wat indie games.
Verwacht geen grote open wereld games als assasins creed of red dead redemption 2 op 60 fps op xox.
Doe je dit wel dan kan je een grote teleurstelling tegemoet gaan.
WIl je graag 1080p/60 gamen bouw een leuke pc, dan kan met een beetje cpu alles wel 60fps draaien.
Op consoles gaat dit niet gebeuren deze gen(fingers crossed voor ps5).

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StefanKelevra
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 20:57
Ik zat met hetzelfde en heb gister de pro aangeschaft. Alles en iedereen om me heen speelt op de ps. Als dit niet zo was ging ik voor de xox.

Kijk ook eens naar eventuele accessoires welke je al hebt? Ik had al een release ps4 en daarbij dus een aardige digitale bibliotheek, headset en extra controllers.

Wil ik ditzelfde bereiken kwa hardware accessoires op de Xbox kost me dat al snel 2 a 300 euro extra.

Mocht je voor de ps4 pro gaan...volgens mij is het goedkoopste op het moment de wehkamp a 360 euro. Mediamartk doet prijs concurreren met wehkamp .

(Zou trouwens zonder 4k tv niet eens upgraden en dan lekker een 2ehands ps4 a 150 euro kopen voor de exclusives en dan in de toekomst eventueel wel de Xbox x als daar je vrienden op gamen)

[ Voor 14% gewijzigd door StefanKelevra op 27-06-2017 08:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Speedwing23 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:34:
Zal ik de Xbox One 500GB nu gewoon houden en daarop nog wat games spelen, en vervolgens een Ps4 Pro kopen voor de exclusives en hogere framerate.
Dus je hebt al een Xbox One en je vraagt of je er een PS4 Pro of een Xbox One X bij moet kopen?
Hoeveel spellen komen er die je wel op de X en niet op je huidige Xbox kan spelen? Lijkt me een no-brainer.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
v8power67 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:49:
60 fps op xbox one x gaat zelfde aanbod krijgen als ps4 pro. En deze heeft nagenoeg geen 60fps games die op gewone ps4 30fps zijn.
Zal met de xox zelfde verhaal worden. Devs kiezen graphics, en de cpu is niet veel sneller dan de ps4 pro.
Verwacht geen grote open wereld games als assasins creed of red dead redemption 2 op 60 fps op xox.
WIl je graag 1080p/60 gamen bouw een leuke pc, dan kan met een beetje cpu alles wel 60fps draaien.
Ik vind dat eeuwige vasthouden aan 30fps echt zo'n gemiste kans voor de consoles. Als ik mijn games op de XBX (of PS4 Pro) allemaal in 1080p/60fps kon spelen dan had ik er nu direct eentje besteld.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Rossi46 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:05:
[...]

Ik vind dat eeuwige vasthouden aan 30fps echt zo'n gemiste kans voor de consoles. Als ik mijn games op de XBX (of PS4 Pro) allemaal in 1080p/60fps kon spelen dan had ik er nu direct eentje besteld.
Kan je natuurlijk vinden, maar de graphics terugschroeven voor een hogere framerate (waarvan de mainstream niet eens weet wat het betekent, laat staan het verschil doorheeft) zou pas een gemiste kans zijn. Een hogere framerate ervaar je pas als je daadwerkelijk zelf speelt, terwijl je door middel van screenshots en trailers beter kan laten zien hoe mooi je graphics eruitzien. Daarbij is 30fps voor de meeste mensen prima speelbaar. Pak als voorbeeld Uncharted 4. Gewoon prima te spelen met een bijzonder goede toepassing van motion blur. Ik zou echt niet willen dat ze de graphics zouden terugschroeven voor een hogere framerate. Zo heb ik Tomb Raider ook met supersampling op 30fps gespeeld. Die fps heb ik persoonlijk na 5 minuten al niet meer door, terwijl het flikkeren van textures en mindere AA me de gehele game door op zou vallen. Ik kan er prima mee leven. Als ik 60fps of hoger wilt, haal ik wel een PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomCreated
@Rossi46

Kijk als het gaat om de games voor met vrienden te spele blijf ik nog tijdje bij mijn huidige Xbox One 500GB (tot die stuk is) maar ik wil de exclusives van Playstation vandaar dat ik dan gelijk liever een Ps4 Pro haal omdat die langer relevant blijft vanwege de 30-40% extra horse power in vergelijking met de Ps4.

De ps4 is inmiddels alweer 4 jaar oud. En dat terwijl de Ps4 pro maar 1 jaar oud is, dus dan is het verstandiger om voort te gaan met de pro die kan ook langer games beter draaien door verbeterde hardware en tweaks aan het systeem (denk aan boost mode)

Daar vrees ik dus ook voor.... zou me niet verbazen dat ze dit zelfs bij de Ps5 niet gaan doen.... 8)7 |:(

[ Voor 12% gewijzigd door RandomCreated op 27-06-2017 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomCreated
v8power67 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:49:
Daar heb je enigzins gelijk in, echter ben ik meer van de plug en play en meenemen naar vrienden (zelfs als hun wel PC of andere console hebben :P )

Maar 1080p op 60FPS is voor grote games indd meestal niet mogelijk maar MS en Sony bereiken steeds meer dus als ook de Devs de kracht voluit gaan benutten van de Ps4 Pro en Xbox One X zal 60FPS makkelijk haalbaar moeten zijn.

_/-\o_ Lets Hope ! _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door RandomCreated op 27-06-2017 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Speedwing23 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:08:
[...]

Daar heb je enigzins gelijk in, echter ben ik meer van de plug en play en meenemen naar vrienden (zelfs als hun wel PC of andere console hebben :P )

Maar 1080p op 60FPS is voor grote games indd meestal niet mogelijk maar MS en Sony bereiken steeds meer dus als ook de Devs de kracht voluit gaan benutten van de Ps4 Pro en Xbox One X zal 60FPS makkelijk haalbaar moeten zijn.

Vergeet het maar. Door de giga focus op 4k (en dat dus met de huidige hardware moeten leveren) is 60fps het ondergeschoven kindje. En de keuze tussen 4k/30fps of 1080p/60fps zal er (daardoor) ook niet komen, vrees is. Erg jammer.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Speedwing23 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:08:
[...]

Nee dus. De One X gaat 4K downsamplen op 1080p TV's en de CPU is simpelweg te zwak om dat op 60fps te doen, een uitzondering daar gelaten. Je kan 60fps echt beter vergeten, want anders ga je echt teleurgesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomCreated
Dat is inderdaad wel waar, ik denk als ik tot nu toe alle posts hier lees en reacties dat ik de volgende actie(s) onderneem:

- Wachtten tot release van de Xbox One X
- Wachtten tot release van exclusives voor PS (Last of us 2, days gone)
- Reviews lezen van Xbox One X voor betrouwbaarheid en snelheid product
- Zien of ik de Xbox One games en vrienden meeneem en een XBox One X aanschaf of toch huidige Xbox One behoud en dan Ps4 Pro aanschaf
- Rekening houden met betere graphics en niet 60FPS

Mochtten jullie mede tweakers hierop nog iets aan te merken hebben of nog een laatste tip hebben dan hoor ik het graag ;)

[ Voor 3% gewijzigd door RandomCreated op 27-06-2017 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 21:17

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Modbreak:@Speedwing23 Kun je aub in het vervolg je vorige reactie wijzigen als jouw reactie de laatste is in het topic? Dubbel en zelfs trippleposten is niet de bedoeling.

Naast het feit dat dit onderwerp nu besproken lijkt te zijn, is dit onderwerp al zovaak voorgekomen en is er meer dan genoeg informatie te vinden in beide topics. Ik sluit daarom dit topic. Succes met je keuze! :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.