Toon posts:

PS4 (Pro?) of Xbox One

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Welke console is op dit moment de beste? Ik zoek de console met de beste graphics en stabielste online multiplayer. Ik ben met name fan van spellen als Ghost Recon en Rainbow Six en Battlefield.

Ik heb geen 4k TV.

Zou je dan dan de PS4 Pro, de gewone PS4 of de Xbox One adviseren?
Welke console heeft de meeste spelers online?

Bedankt voor jullie advies alvast!

Jelle

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2016 18:16 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2016 @ 18:15:
Beste lezers,

Welke console is op dit moment de beste? Ik zoek de console met de beste graphics en stabielste online multiplayer. Ik ben met name fan van spellen als Ghost Recon en Rainbow Six en Battlefield.

Ik heb geen 4k TV.

Zou je dan dan de PS4 Pro, de gewone PS4 of de Xbox One adviseren?
Welke console heeft de meeste spelers online?

Bedankt voor jullie advies alvast!

Jelle
De beste is relatief natuurlijk. Kiezen tussen een Ps4 pro of Xbox One S moet je eigenlijk voornamelijk doen op de exclusieve titels en de eventuele controller voorkeur.

Ik ben persoonlijk van een Xbox One naar PS4 Pro gegaan afgelopen week. Het eerste wat me opviel is de matige controller, ik kan er heus wel aan wennen maar de xbox One controller is mij een stap beter (vooral de Elite). Zo is hij van goedkoop materiaal en is de accu gigantisch snel leeg.

Wat me ook opvalt is de soepelheid waarmee de PS4 Pro door het (omslachtige) menu gaat. Hij start veel sneller dan de One en start gepauzeerde games veel sneller.

De framerate in Battlefield1 is stabieler op de Ps4 Pro dan op de Xbox One de graphics zelf zijn niet indrukwekkender, daarvoor moeten we wachten op games volledig ontwikkeld voor de Pro (of Scorpio).

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:15
Ik zou ook mee laten wegen waar je vrienden en andere bekenden het meest op spelen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

De Pro is op dit moment het snelst.
Hoe die snelheid ingezet wordt hangt sterk af van de game developers. Of ze extra resolutie geven, Extra FPS of betere graphics.
Sommige games zien er door supersampling beter uit op 1080 dan op de PS4.

Maar de One S is ook geen slechte console. En biedt je ook een Ultra BR speler voor als je toch overstapt naar 4k.

Verder idd is de beslissing belangrijker wat je vrienden/kennissen op spelen. En welke exclusieves je aantrekkelijker vind.
Wil je Uncharted spelen dan moet je geen XB kopen bv.
Als je voor de playstation kiest zou ik nu gewoon altijd de pro kopen (of voor een leuke prijs op MP een normale)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties! Op welke console zijn de meeste spelers online te vinden? Dat is voor mij ook een belangrijke afweging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Dat is om het even... Belangrijkste afweging zou moeten zijn welke games je wilt gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:29
Bied de PS4 Pro echt voorruit gang op een 1080 TV? Ben zelf enorm aan het twijfelen om een PS4 of PS4 Pro te kopen..

Heb een FHD TV, ben niet van plan over te stappen naar 4K, misschien pas over 2 jaar ofzo.

Is het die 120 euro meer waard tegenover de normale PS4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil met name Ghost Recon Wildlands, Rainbow Six Siege en Insurgency en Battlefield 1 spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Het is inprincipe heel simpel, vind je de betere frame rate of (in sommige gevallen iets betere) graphics belangrijk of bespaar je liever 100-150 euro op een xbox of normale ps4. 400 euro is niet duur voor wat je terug krijgt met de pro, maar als je niet veel gamed en je er geen waarde aan hecht bespaar je mooi 100-150 euro.

Bij de pro krijg je ook meteen een 1tb hdd ter waarde van z'n 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:15

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Heb zelf ook een tijd zitten wikken en wegen.. PS4 of X1, of toch PS4, of toch X1?

Uiteindelijk heb ik mijn PC een upgrade gegeven omdat er te weinig doorslaggevends voor mij tussen zat, maar het zal om de spellen moeten gaan. Qua performance en functionaliteiten zijn de consoles zowat identiek.

Dus:
1. Kijk wat je vrienden hebben. Beetje lullig als jij de enige PS4 hebt en de rest een X1 (of andersom).
2. Als het bij #1 om het even is: zoek hier naar de exclusives en kijk of er iets tussen zit dat je per sé wilt spelen. http://gematsu.com/exclusives Grotere exclusives zijn bijv. Halo/Forza op de X1 of Horizon:Zero Dawn/Gran Turismo op de PS4.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de ps4 pro en speel ermee op een 1080p scherm. Battlefield 1 ziet er geweldig uit. Grafische veel beter in mijn ogen aangezien ik best op details let.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Meulendijks89 schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:50:
Bied de PS4 Pro echt voorruit gang op een 1080 TV? Ben zelf enorm aan het twijfelen om een PS4 of PS4 Pro te kopen..

Heb een FHD TV, ben niet van plan over te stappen naar 4K, misschien pas over 2 jaar ofzo.

Is het die 120 euro meer waard tegenover de normale PS4
Dat ligt er aan. Games die geen pro patch hebben draaien exact hetzelfde.
Er zijn ook games die wel een pro patch hebben gehad. En door downsizing (1400p/1800p/2160p -> 1080P) er beter uitzien dan de 1080p versie op de gewone PS4.

Er is nog veel te bereiken denk ik met de Pro. Verschillende ontwikkelaars gaan er verschillend mee om.
Maar als je nog geen console hebt. En je denkt om in het Sony kamp in te stappen zou ik een Pro nemen.

Zelf heb ik al een PS4 met een FHD tv. En heb nu nog geen zin om een Pro te halen.
Dat geld geef ik liever ergens anders aan uit. Maar wanneer ik een 4k tv haal, zal er wel een Pro aan het winkelmandje worden toegevoegd.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 15:01

v8power67

Psn: Mausosaurus

Zelf kies ik altijd voor beste op markt. Dit moment is de pro verruit sterkste console op de markt. En heeft vanaf begin al gelijk veel support. Ja er zijn best wat spellen die wat problemen hebben maar dat is er vaak bij release nieuwe hardware.
Ook is de prijs heel erg netjes ivm wat je ervoor terug krijgt. Dus als je nu budget hebt van 400 euro, altijd voor de pro gaan.
Heb je wel 400 maar liever minder uitgeven, haal een ps4 slim(of x1s)
Heb je geduld en meer geld ter beschikking zo rond eind 2017, spaar dan voor de scorpio(welke met grote zekerheid en hints vanuit ms zelf geen 400 euro wordt maar dotje meer).
Wil je allerbeste op de markt leg dan 1000+ euro neer en bouw een killer pc.
Dit zijn zo ong de opties.

Btw battlefield 1 heeft naast pc versie de beste ervaring op de ps4 pro, tussen de 1300p en 1800p resolutie, met fps tussen de 39-60 fps(veel vaker op de 60fps dan ps4 en x1-x1s welke in de lage 30 hoge 20 kunnen droppen).

Test de laatste patch op ps4 pro en ps4.
Is duidelijk te zien ps4 pro veel stabieler(ondanks de drops tot 39-40).
Zie 4:09 minuut in die video, ps4 gewoon 27fps :S(wel een hele slechte opgeleverde game van dice vind ik zeker na battlefront met bijna flawless 60fps op ps4)

Plus de ps4 pro is net uit, veel devs hebben korte tijd gehad voor pro ondersteuning, het kan alleen maar beter worden.
Zeker dalijk met horizon zero dawn, days gone, spiderman etc. DIe gaan echt grote verschillen tonen op pro tov base ps4.
En dat voor 400(zijn zelfs deals van 369-379 euro te vinden).

[ Voor 5% gewijzigd door v8power67 op 21-11-2016 20:27 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waar heb je die deals voor de PS4 Pro gevonden? Goedkoopste die ik kan vinden is EUR 388.

Welke killer PC zou je aanraden? Heb je een linkje? (ik ben niet zo technisch)..

Bedankt!
Pagina: 1