Naar aanleiding van dit artikel nieuws: Fietsslot dat telefoongebruik op de fiets tegengaat, komt eind dit ja... was ik toch even benieuwd of er Tweakers zijn die het toch presteren om al fietsend hun smartphone te bedienen. Uiteraard is dit onveilig omdat je meer op je telefoonschermpje let, en een enkele hand aan je stuur vasthoudt, wat sneller voor ongelukken kan zorgen.
Inmiddels is het nog niet strafbaar, maar ik hoop zelf dat er op een gegeven moment keurig beboet gaat worden
.
Ikzelf fiets erg vaak en regelmatig zie ik toch jongeren met een telefoon in hun hand, en die hebben toch moeite om hun fiets onder controle te houden. Ook heb ik gehoord dat scholen zelfs campagnes houden om gebruik van een smartphone op de fiets tegen te gaan. Het liefst zie ik zelf-bewustwording in plaats van dergelijke app's die via bluetooth, nfc je telefoon blokkeren.
Dus, wie-o-wie (en zeg ook eerlijk!) gebruikt zijn mobieltje op de fiets?
Ikzelf gebruik hem niet op de fiets, tenzij ik even moet spieken door mijn cover om te kijken hoe laat het is, maar dan let ik wel even op wat de verkeerssituatie is. Hoewel ik toch beter een smartwatch kan kopen
Poll: Mobieltje op de fiets
• Nee! Natuurlijk niet.
• Ja, ik doe er van alles mee op de fiets
• Ja, af en toe om iets te controleren (route, tijd)
• Ja, alleen voor muziek!
Tussenstand:

Ook een poll in elkaar fietsen? Klik hier
Wat is jullie mening hierover? En hoe kijk je tegenover anderen die hun smartphone in hun hand houden?
Inmiddels is het nog niet strafbaar, maar ik hoop zelf dat er op een gegeven moment keurig beboet gaat worden
Ikzelf fiets erg vaak en regelmatig zie ik toch jongeren met een telefoon in hun hand, en die hebben toch moeite om hun fiets onder controle te houden. Ook heb ik gehoord dat scholen zelfs campagnes houden om gebruik van een smartphone op de fiets tegen te gaan. Het liefst zie ik zelf-bewustwording in plaats van dergelijke app's die via bluetooth, nfc je telefoon blokkeren.
Dus, wie-o-wie (en zeg ook eerlijk!) gebruikt zijn mobieltje op de fiets?
Ikzelf gebruik hem niet op de fiets, tenzij ik even moet spieken door mijn cover om te kijken hoe laat het is, maar dan let ik wel even op wat de verkeerssituatie is. Hoewel ik toch beter een smartwatch kan kopen
Poll: Mobieltje op de fiets
• Nee! Natuurlijk niet.
• Ja, ik doe er van alles mee op de fiets
• Ja, af en toe om iets te controleren (route, tijd)
• Ja, alleen voor muziek!
Tussenstand:
Ook een poll in elkaar fietsen? Klik hier
Wat is jullie mening hierover? En hoe kijk je tegenover anderen die hun smartphone in hun hand houden?
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes