Wat is er met de layout van de artikelen

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 23:10

Nox

Noxiuz

zeef schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:08:
[...]

We zijn ook nog niet klaar. Dit is pas het begin.

[...]

Standaard reactie bij elke vernieuwing. #kanhetuit 8)7
Jep, standaard bij elke vernieuwing, doe maar de layout van 1999 terug zetten :+

Maar zonder dollen, veelal ben ik er tevreden over maar ook voor mij is het de eerste keer dat ik me er gewoon aan erger. Het is geen kwestie van gewenning, het is gewoon ergernis. Gisteren had ik zelfs rechts uitgelijnde tekst op de mobiele browser.

En als het 'niet af is' doe het dan gewoon niet is mijn mening. Dit ziet er gewoon niet uit maar bovendien stoort het enorm hard. Draai maar weer terug en laat maar zien als het af is :P

Bovendien vond ik die links aan de rechterkant wel boeiend, dus als je gewoon een optie maakt voor 1 of 2 kolommen, prima. Als er mensen zijn die het mooi vinden zullen ze het vast aanklikken.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 14:53

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Nox schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 08:28:
[...]

En als het 'niet af is' doe het dan gewoon niet is mijn mening. Dit ziet er gewoon niet uit maar bovendien stoort het enorm hard. Draai maar weer terug en laat maar zien als het af is :P
Dat is een 'nadeel' van agile development; het is nooit af. We zullen altijd blijven tweaken en aanpassingen doen om het beter te maken (en daarbij nemen we zeker ook kritiek mee uit de community). In dit geval was het 'af genoeg' voor een eerste iteratie. Maar dat wil zeker niet zeggen dat het 'af af' is of dat we er niets meer aan gaan doen.

Maar 'af' is het nooit, dan zou het dus nooit online komen.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:40

Illusion

(the art of)

Mag ik dit als bug indienen?
witruimte_scrollen
Vind het nogal zonde dat ik links witruimte heb, terwijl ik naar rechts moet scrollen om het artikel te lezen.

Bij het breder en smaller maken van het browser-window is er een gebied van een cm of 2, waarin dit optreedt.
FireFox 53.0.3 op OSX 10.10.5(Yosemite)

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 01:43
Het lijkt wel alsof ik een mobiele weergave heb maar dan nog erger. Voor de gein heb ik Wikipedia's mobiele weergave eens geopend op m'n 13" FHD laptop:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/83wCsgI.pngAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CmYOeKJ.png

Grappig is dat de tekst bij Wikipedia een stuk breder is dan hier. En dan heb je onder het artikel nog een enorme advertentie, een filmpje dat automatisch start nota-bene. De reacties gaan dan weer netjes links verder 8)7

Een half scherm gebruiken is al handiger. Of in portretmodus lezen 8)7. Het mag dan wel WIP zijn maar het ziet er nu niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Nox schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 08:28:
[...]

Jep, standaard bij elke vernieuwing, doe maar de layout van 1999 terug zetten :+
Zijn er, behalve rentseeking webdevs, daadwerkelijke mensen hier op tegen?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 13:27
Het rare aan deze discussie vind ik dat dit ook in het abonneeforum al naar voren kwam. Dezelfde feedback die nu ook gegeven word. Maar toch word zo ineens dit live gezet. En het lijkt niet eens een goed geheel in combinatie met de comments.

Ik ben benieuwd wat tweakers.net met dit commentaar nu alsnog gaan doen. De meningen onder het .plan artikel waren niet positief. Blijven ze bij de instelling "ja dit zien we altijd bij een nieuwe layout en ze moeten maar even wennen" of "misschien hebben we toch de plank mis geslagen en moeten we veranderingen aanbrengen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Het lijkt me het beste als tweakers open kaart speelt en met een poll of korte vragenlijst vraagt om de mening. De gebruikers in dit topic kunnen altijd in een testomgeving gevraagd worden wat men er van vindt als de wijzigingen gedaan zijn.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Senaxx schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:15:
Het rare aan deze discussie vind ik dat dit ook in het abonneeforum al naar voren kwam. Dezelfde feedback die nu ook gegeven word. Maar toch word zo ineens dit live gezet. En het lijkt niet eens een goed geheel in combinatie met de comments.

Ik ben benieuwd wat tweakers.net met dit commentaar nu alsnog gaan doen. De meningen onder het .plan artikel waren niet positief. Blijven ze bij de instelling "ja dit zien we altijd bij een nieuwe layout en ze moeten maar even wennen" of "misschien hebben we toch de plank mis geslagen en moeten we veranderingen aanbrengen."
Pak willekeurig een grote verandering van de afgelopen jaren op Tweakers en je komt precies dezelfde kritiek tegen.

Ik ben benieuwd hoe het ontwikkelproces bij Tweakers er daadwerkelijk aan toe gaat, want dit is al sinds jaar en dag een euvel. Tweakers vraagt om feedback in een beta, mensen geven feedback, Tweakers doet met een klein deel iets en laat de rest voor wat het is. Zet vervolgens aanpassingen live en krijgt daarna een grote groep mensen over zich heen die niet blij zijn met de veranderingen.

Voor mijn gevoel gaat het een beetje zo: Tweakers denkt goed nagedacht te hebben over verbeteringen, daarna nemen ze veel tijd om deze uit te werken. Komt er vervolgens veel feedback? Dan is dat jammer, er is goed over nagedacht (vinden ze zelf) en er is nu geen tijd meer over om grote aanpassingen te doen, dus de aanpassingen worden live gezet en gebruikers moeten het er voorlopig maar mee doen.

The devil is in the details.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kees schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:27:
Dat is een 'nadeel' van agile development; het is nooit af.
Of iets 'af' is of niet, heeft natuurlijk totaal niets met 'agile' development (aka de manier waarop je werkt) te maken. ;) Ik werk zelf namelijk ook in een agile (scrum) team, dus ik begrijp maar al te goed dat het nooit af is. Dat kun je bij een website natuurlijk ook nooit te verwachten, wat dat betreft is een website vergelijkbaar met een huis. ;) Ik mis een beetje wat agile ermee van doen heeft. ;)
We zullen altijd blijven tweaken en aanpassingen doen om het beter te maken (en daarbij nemen we zeker ook kritiek mee uit de community). In dit geval was het 'af genoeg' voor een eerste iteratie. Maar dat wil zeker niet zeggen dat het 'af af' is of dat we er niets meer aan gaan doen.

Maar 'af' is het nooit, dan zou het dus nooit online komen.
Er was tijdens de beta periode bijvoorbeeld al aangegeven dat de witruimte teveel was, in het betreffende topic heb ik daar meerdere reacties over gezien. Een week erna is deze rommelige layout (want meer kan ik er echt niet van maken, sorry) alsnog online gezet. Ik mis dus, om eerlijk te zijn, het stuk waarbij (volgens jou) de kritiek van de community is meegenomen, want die is gewoon compleet genegeerd, naar mijn mening en in alle haast alsnog online gezet / doorgedrukt naar de deploy. :) De enige aanpassing die ik althans heb gezien vanuit de feedback van de beta, is dat de social icoontjes nu allemaal dezelfde grijze kleur hebben in plaats van verschillende kleuren.

Met de feedback vanuit de beta had ik eerder eerst die feedback weggewerkt, vooraleer ik het live zou gooien. Ook als dat zou betekenen dat er uitgesteld moet worden voor release. Vervolgens zou ik er lering uit trekken en voor een volgend, vergelijkbaar project, meer tijd rekenen. :)

Al hadden de witruimte issues mijns inziens zelfs voorkomen kunnen worden, toen de responsive layout online kwam, werd immers ook gigantisch over witruimte geklaagd (de compactheidsopties zijn vast voor de lol gekomen, toch? ;)), dus hadden de Tweakers onwerpers en ontwikkelaars hier echt wel rekening mee kunnen houden.

Kleine toevoeging:
Bij video's die over de gehele breedte gaan, kan de uitlijning van de tekst boven de video ook wel wat beter uitgelijnd worden denk ik zo.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MyRdwOy.pngDe tekst van de metadata, zou ik overigens onder het artikel zetten, of, als het per se onder de titel moet, met een kleinere tekstgrootte doen, voor mij, als bezoeker, vind ik het namelijk niet zo interessant wie wat wanneer plaatst, dus hoef dat niet zo groot in beeld te hebben of op een dergelijke plaats al te zien. Ik zou de titel overigens links uitlijnen met de video, of netjes in het midden zetten.

[ Voor 34% gewijzigd door CH4OS op 21-06-2017 15:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Aargh, net zoals zo veel andere websites, gaat Tweakers nu ook de lelijke kant op. Het zal wel komen omdat tegenwoordig meer mensen op een mobiel kijken, en daarom alles kaler en groter wordt, maar op een desktop ziet dit er toch niet meer uit.

Waarom alleen voor een nieuwsbericht het lettertype op Arial 14 pixels zetten en voor alle rest Arial 12 (=13) pixels? Houdt het liefst alles dezelfde grootte (12-13 pixels) of desnoods alles 14 pixels. Nu wordt het wel erg rommelig.

Overal wordt alles steeds groter helaas, met meer witruimte en veel meer scrollen. Laatst ook weer de website van mijn bank (Knab) totaal vernieuwd. WTF? De website bekijk je toch op een desktop? Want op je mobiel heb je toch de app als je op je mobiel wilt bankieren? Waarom moet ik dan op mijn desktop naar een mobiele site gaan zitten kijken waar ik 10x meer voor moet scrollen omdat alles in koeieletters is en veel meer whitespace heeft?

Nou, ik ben juist erg voor veranderingen en voor verbeteringen, maar dan moeten het wel verbeteringen zijn en ze moeten ook consequent en logisch zijn. Niet omdat iemand van hogerop roept 'de nieuwsartikelen moet groter voor op de mobieltjes, en de rest interesseert me niet'. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 18:29
Het was mooi geweest Tweakers. Na 17 jaar hebben jullie me eindelijk weggejaagd. Ik ga wel verder op Ars Technica, inhoudelijk toch veel meer diepgang dan hier. En zij weten tenminste hoe ze voor een desktop en mobiel verschillende layouts kunnen presenteren. Blijkbaar te moeilijk hier.

Ik zal nog wel af en toe GoT bezoeken (totdat jullie dat ook verneuken), maar de voorpagina, nope. Doei!

[ Voor 4% gewijzigd door Sakete op 21-06-2017 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Even copy/pasta van m'n post in het andere topic:

Zie bijv: reviews: Detroit: Become Human - Strijd tussen androïden en de mensheid

Het lijkt allemaal slecht uitgelijnd, en de verschillende dingen lijken een beetje rond te zweven. Ook de sociale-knoppen die linksboven staan vind ik raar; alsof die belangrijker zijn dan het artikel. Waarom niet zoiets?:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PTnNIab.png

Relatief kleine aanpassingen die makkelijk door te voeren zijn, en andere dingen van de nieuwe layout niet slopen.

Of je doet het zoals in mijn eigen CSS :+

Plus dit nog: blokjes in 'Lees meer' worden afgekapt. Bijv. in nieuws: AMD brengt Radeon Instinct-accelerator met Vega-gpu in derde kwartaal...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rB43h9P.png
Ik zou een hellip verwachten wanneer iets wordt afgekapt. Bijv. "Zwitserse supercomputer met Nvidia P100-gpu's pakt derde...".

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:12
Chester schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 16:29:
Even copy/pasta van m'n post in het andere topic:

Zie bijv: reviews: Detroit: Become Human - Strijd tussen androïden en de mensheid

Het lijkt allemaal slecht uitgelijnd, en de verschillende dingen lijken een beetje rond te zweven. Ook de sociale-knoppen die linksboven staan vind ik raar; alsof die belangrijker zijn dan het artikel. Waarom niet zoiets?:

[afbeelding]

Relatief kleine aanpassingen die makkelijk door te voeren zijn, en andere dingen van de nieuwe layout niet slopen.

Of je doet het zoals in mijn eigen CSS :+

Inderdaad ja. Op mijn waarschijnlijk minder voorkomende resolutie is de uitlijning weer net wat anders, maar zeker niet prettig.

En is het normaal dat ik links onderin een inhoudsopgave heb zitten? Vanwege de plek weet ik nu al dat ik hem nooit ga gebruiken :p .

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nCk7u9f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:36
Inverted_World schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 16:38:
[...]

Inderdaad ja. Op mijn waarschijnlijk minder voorkomende resolutie is de uitlijning weer net wat anders, maar zeker niet prettig.

En is het normaal dat ik links onderin een inhoudsopgave heb zitten? Vanwege de plek weet ik nu al dat ik hem nooit ga gebruiken :p .

[afbeelding]
Inderdaad die inhoudsopgave is ook niet alles, doe me denken aan een chat venstertje je vergeet hem denk ik snel te gebruiken + het voelt als een extra onnatuurlijke handeling die je op een site moet doen om iets te bereiken.

[ Voor 7% gewijzigd door HKLM_ op 21-06-2017 16:55 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ben ff bezig - zaterdag weer terug...

Afbeeldingslocatie: https://s29.postimg.org/uetx28r6t/Clipboard-1.png

- edit - Boeien, zo iets dan...

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/z2luhvkm5/foobar.png

[ Voor 49% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 21-06-2017 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Ik vind het wel een vooruitgang. De content staat hierdoor centraal en alle 'clutter' (afleiding) is buiten beeld. Tweakers is de laatste jaren hard gegroeid en in de layout zijn er steeds meer zaken bijgekomen. Soms is het goed om eens te inventariseren of die zaken nog wel gebruikt worden. Kennelijk was veel ervan overbodig. Gek om hier te lezen dat mensen die zaken terug willen hebben vanwege de leesbaarheid. Hoe gaat extra informatie die niet direct iets toevoegt zorgen voor een betere leesbaarheid?

Dan de discussie over de breedte. De kolom is niet minder breed geworden. Er is alleen meer witruimte links en rechts. De vraag rijst waarom je die witruimte niet gebruikt, want we hebben allemaal 4K HD schermen. Dat komt omdat lange zinnen niet prettig lezen. Daar is ook gewoon onderzoek naar gedaan: de beste lengte ligt tussen de 50 en 75 karakters per regel.

Om de screenshots van browsers op 2560x1440 moet ik eerder lachen, browsen jullie serieus fullscreen? Ik heb een 5K scherm en gebruik dat niet om het record-lange-regels te krijgen, maar omdat ik meerdere applicaties langs elkaar kan openen. Mijn browsers zijn gewoon ~1100 pixels breed.

Tweakers kan nog wel het nodige verbeteren in de typografie, dat is niet erg sterk. In sommige gevallen vind ik de uitlijning en verhoudingen ook smerig. Zoals de social-media-iconen bij de artikelen die uit meerdere pagina's bestaan. Die zijn behoorlijk fors en het Twitter-icoon is anders uitgelijnd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Tom schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 19:28:
Ik vind het wel een vooruitgang.
Het is in een uur gemaakt... ik heb gewoon de hele layout nagebouwd in dynamische Photoshop lagen.

En inderdaad; tijdens het nabouwen, viel mij op hoe gigantisch veel (grafische) zooi er in het originele ontwerp zit.

De tracker heeft een icoon, een instellingen-menu, dan nog twee losse instellingen (scroll / rechts), een inklap-pijl, etc...

Dat kan je feitelijk oplossen met één icon van een cog (tandwiel).

Ook die gerelateerde berichten onderaan zijn bloated - iconen, thumbnails, etc... dat kan je net zo goed weglaten (voegt niets toe, leidt alleen maar af).

Vorige / volgend nieuwsbericht zegt verder ook niets (in het oude ontwerp), dus laat daar dan ook de titels zien (weet je tenminste waar je naar navigeert).

Je persoonlijke menu (rechtsboven) zit volgepropt met iconen, pulldowns, etc... terwijl je daar je avatar kan tonen en username, die gewoon een pulldown triggert.

Rechts daarvan je notificaties met het aantal ongelezen berichten (ook weer aanklikbaar), etc...

Natuurlijk - het is een statische mockup en Tweakers richt zich steeds meer op N00bs dan op Tweakers (dus moet alles über-duidelijk en Jip&Janneke zijn in de lay-out), maar een beetje stofborstel kan geen kwaad.

De achtergrond donkergrijs ipv. wit vind ik persoonlijk ook wel beter leesbaar (je focused meer op de content, daardoor).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 19:55:
[...]

Het is in een uur gemaakt... ik heb gewoon de hele layout nagebouwd in dynamische Photoshop lagen.
Sorry to rain on your parade, maar volgens mij heeft @Tom het over het design van Tweakers zelf, niet jouw redesign :X

Verder, jouw design pakt een paar dingen aan die in eerste instantie visueel wat meer sense lijken te maken, maar er zit ook een berg in wat ik niet snap of anders zou doen. Maar goed, wat wil je met een design waar je in een uurtje op bent gekomen ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Hahn op 21-06-2017 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Hahn schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 19:57:
[...]
Sorry to rain on your parade, maar volgens mij heeft @Tom het over het design van Tweakers zelf, niet jouw redesign :X
Vind ik ook best :p

Mijn reactie daarop is dan geen reactie, maar een onderbouwing van wat ik tegenkwam bij de nieuwe, modernere layout...

Die dunne, condensed fonts uit het menu heb ik ook vervangen door de normale versie - en gewoon een ellipsis als 'more...' icoon, ipv. een pulldown met chevron, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Om ook maar een quick & dirty design er tegen aan te gooien:

Wat mij betreft zouden 2 van de grootste klachten (scheve uitlijning en te grote headers) op deze manier al grotendeels opgelost zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tWlhXF1Vx75rnMJHs4NpDq2F/full.png
Vergelijk het zelf maar: nieuws: Microsoft geeft in reactie op aanklacht toe dat Windows antivirus dea... :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:12
Hahn schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:15:

Wat mij betreft zouden 2 van de grootste klachten (scheve uitlijning en te grote headers) op deze manier al grotendeels opgelost zijn:

[afbeelding]
Vergelijk het zelf maar: nieuws: Microsoft geeft in reactie op aanklacht toe dat Windows antivirus dea... :P
Zeker een stuk beter zo! Enige wat ik mis bij jou is de reclame die behoorlijk hinderlijk inbreekt op het artikel met het nieuwe ontwerp.

Zelf even een illustratie gemaakt, misschien helpt het om te illustreren dat er gewoon teveel lijnen op de pagina zijn.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DzHutDY.png

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-08 00:44
Hoeveel moet ik betalen om dit terug te draaien? Dit is de eerste keer in tijden dat ik me ergens aan erger op tweakers of het de moeite waard vond om erover te schrijven.

Het centreren van het artikel ziet er niet uit met de witruimte aan de zijkant en de advertentie die nu superstorend in de tekst geplakt zit. Ook de reacties eronder die dan wel de volledige breedte gebruiken is gek. Ik snap dat het wellicht nog niet af is, maar laat het dan niet los op mij/ons.

Supercool, alvast bedankt voor het terugdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-08 00:44
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 17:05:
Ben ff bezig - zaterdag weer terug...

[afbeelding]

- edit - Boeien, zo iets dan...

[afbeelding]
Dit is mooi. +1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramon
En de review pagina is ook een zooitje met teveel lijnen..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/49ijYWI.png

Even met wat CSS een beetje getweakt naar een wmb betere layout:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/I8hzTVc.png

En dit gaat niet goed:

Afbeeldingslocatie: https://dqaora-sn3302.files.1drv.com/y4p6pB5iAz9kdGn5Gpy1SBhgG6v9-EZApjUD8w93Y0CcXLnnKkj--jZ9g2_ilcBSYOJaLDL4w6XnASaiO0DkKKwn_HkOlOZukOGPGhGZazPGGAExQE-b0Pg4gEd25FgFxQX0Hs2M7wGX1DdvwSq_q-vphLEZ5DO4P2c-Nt6ZrjFXWdhCHVOGYDlURQCL4EtB3km-z2cLglXTwRDvQsIzO3MnQ/wp_ss_20170621_0001.png

En hier is het jammer dat de pijlen over de tekst heen gaan en dat de tekst niet aansluit (als je naar rechts tapt dan komt het zo voor dat je de linkerkant van het tweede item de letters niet meer ziet omdat er voorbij gescrollt is.
Afbeeldingslocatie: https://brnifg-sn3302.files.1drv.com/y4psSTK-HP0Z08tsJRlUsjX5t7oxv_UwmfyL-wADL8f5H3cvZDYpFGuoYzB2b7DZb3Yayr71JM6s7G8Ro4d7izpBLDq2wRwbt3yoQq-nCDl_t6-HgHD0sXBhwFFhYc0d5By1Js6nO4Cc407G58nIFvMbgpnoA6VEFoltgn-g6OH6krHBFOlJoMHol-4vfxzFfUdWYAPEDv2Qycq2RT7TyNZhg/wp_ss_20170621_0002.png?psid=1

Sorry voor de grote hoeveelheid plaatjes

[ Voor 8% gewijzigd door Ramon op 21-06-2017 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Thx - ik heb de hele header ( en slogan :p ) vervangen.

En de typografie, achtergrondskleuren, iconen, grafische assets, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:22:
[...]

Thx - ik heb de hele header ( en slogan :p ) vervangen.

En de typografie, achtergrondskleuren, iconen, grafische assets, etc...
Mooie slogan ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Mijn avatar (in de mockup) is mooier (dan de echte) ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deputy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-01 15:16
Zijn teveel reacties om ze allemaal te lezen, dus misschien dubbel, sorry!

Maar het font van de titel van een artikel op mobiel is echt gigantisch. Het neemt ongeveer een derde van het scherm in. Lijkt me niet de bedoeling. Al mijn instellingen staan op default. Lg g5 in chrome.

(trouwens top dat er continu gezocht wordt om tweakers nog beter te maken!)

DeputyNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Androide
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 30-08 18:45
Sakete schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 16:12:
Het was mooi geweest Tweakers. Na 17 jaar hebben jullie me eindelijk weggejaagd. Ik ga wel verder op Ars Technica, inhoudelijk toch veel meer diepgang dan hier. En zij weten tenminste hoe ze voor een desktop en mobiel verschillende layouts kunnen presenteren. Blijkbaar te moeilijk hier.

Ik zal nog wel af en toe GoT bezoeken (totdat jullie dat ook verneuken), maar de voorpagina, nope. Doei!
Ik ben ook weg. Kom net terug van een reisje dus een paar dagen geen artikelen gelezen, heb sindsdien ook nog geen enkel artikel gelezen omdat het gewoon veel te chaotisch oogt telkens als ik er één open. Niet alleen de artikelen, maar ook de comment sectie.
Mateloos irritant, zeker in combinatie met advertenties.

Maarja, veel succes verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hahn schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:15:

[afbeelding]
Dit zou inderdaad al een verbetering zijn. De tekst van het artikel naar links, zeg met een marge van 10 of 12 pixels of zo rechts van de tracker en het is af. Het voorstel van @b2vjfvj75gjx7 vind ik dan dus ook totaal niet verkeerd! :) Zou tof zijn als zoiets geïmplementeerd wordt, itt de faal die nu online staat.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 22-06-2017 15:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 17:18

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik gebruik nu een paar dagen mijn custom CSS en ben eigenlijk best wel tevreden:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9v0pepq.png

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
DexterDee schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 16:29:
Ik gebruik nu een paar dagen mijn custom CSS en ben eigenlijk best wel tevreden:
[afbeelding]
Ziet er ook al beter uit. Zo moeilijk zou het dus niet moeten zijn ;) Regellengte is misschien wel iets te lang bij jou?

Verder; ligt het aan mij of heb ik sinds het nieuwe design op IEDER nieuwsbericht 2 coolblue advertenties? Kan me niet herinneren dat ik ooit zoveel reclame heb gezien op t.net ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Volgens mij praten we met z'n allen tegen muren want ik zie geen enkele (recente) reactie van een admin of devver :+

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gedachten over het "agile" excuus...

Agile betekent dat je beweeglijk bent en dus per sprint kunt veranderen, meeveren, enz. Het betekent "shippable code" produceren iedere sprint, maar het betekent niet dat je dan een halve feature maar moet deployen, al helemaal niet naar een mega grote produktie site. Het is volstrekt "agile" om code op te sparen.

Wat wel een probleem is bij Agile/Scrum zijn de "epics": grote features die meerdere sprints kosten om te ontwikkelen. Dit soort grote brokken functionaliteit hebben vaak een grote investering in de voorbereiding. Een design bureau is bijvoorbeeld ingehuurd, er is al "buy-in" gekregen bij allerlei stakeholders, dingen zijn beloofd, geld is uitgegeven, en dus is een commitment opgebouwd.

Daarna is er geen weg meer terug, en ik denk dat dat het geval is. Met een echte agile mindset had je bij een enorme tegenvaller zoals deze eerste iteratie, de hele epic opnieuw overwogen: misschien moeten we het gewoon niet doen, het terugdraaien. Dat is agile.

Maar dat is geen optie, gezien de commitment. Dus doe je alsof je naar de community luisterd en zet stoicijns gewoon door, de weg van de minste weerstand. En zo gaan slechte ideeen waarvan iedereen weet dat het een slecht idee is, toch gewoon door.

Ik zie dit keer op keer gebeuren bij organisaties en het is geen probleem in de methodiek, het is een probleem in de menselijke aard. In een moderne, lerende organisatie is dit geen probleem:

"Ik heb 100K uitgegeven en nu blijkt dat het een slecht idee was, het geld is verloren".

De meeste organisaties geven liever 300K uit om het slechte idee te voltooien en te doen alsof het probleem niet bestaat.

De extra complexiteit in dit specifieke geval is de kritiek scheiden tussen emotionele uitspattingen (gebruikelijk bij ieder redesign) en daadwerkelijk zinnige kritiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fgEarAE.png

5 minuten werk. En dan zou ik ook nog ipv "Vorig nieuwsartikel" graag de titel willen zien. Zoals het vroeger ook was afaicr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:17
Brent schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:50:
De whitespace fad heeft helaas eindelijk ook Tweakers bereikt ;(
Dit dus. Zonde van de scherm ruimte.

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Ik krijg hoofdpijn van het nieuwe lettertype. Ze staan te dicht op elkaar. Weerzinwekkend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Senaxx schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:15:

We hebben na de bètatest wat aanpassingen gedaan in onder andere de plaatsing van de titels om tot een releasebaar product te komen. Volgende week gaan we de feedback over de release evalueren en kijken we waar we verder moeten verbeteren. Ook gaan we natuurlijk verder met het bouwen van de verbeteringen die we sowieso al in de planning hadden om bijvoorbeeld afbeeldingen groter te kunnen weergeven.
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:55:
Wat gedachten over het "agile" excuus...

Agile betekent dat je beweeglijk bent en dus per sprint kunt veranderen, meeveren, enz. Het betekent "shippable code" produceren iedere sprint, maar het betekent niet dat je dan een halve feature maar moet deployen, al helemaal niet naar een mega grote produktie site. Het is volstrekt "agile" om code op te sparen.
Als we het hele concept in één keer hadden willen releasen was de nieuwe layout een enorme waterfallrelease geworden met veel wijzigingen in zowel de frontend als backend. Voor wat betreft het ontwikkelingsproces is vreselijk onhang om code negen maanden of meer te moeten oppotten (of parallel naast bestaande code te moeten bouwen) en je leert er ook minder van zonder feedback van de gebruikers en andere belanghebbenden. De verandering zou veel groter zijn geweest dan nu en dus ook de weerstand van users die moeite hebben met verandering.
Wat wel een probleem is bij Agile/Scrum zijn de "epics": grote features die meerdere sprints kosten om te ontwikkelen. Dit soort grote brokken functionaliteit hebben vaak een grote investering in de voorbereiding. Een design bureau is bijvoorbeeld ingehuurd, er is al "buy-in" gekregen bij allerlei stakeholders, dingen zijn beloofd, geld is uitgegeven, en dus is een commitment opgebouwd.

Daarna is er geen weg meer terug, en ik denk dat dat het geval is. Met een echte agile mindset had je bij een enorme tegenvaller zoals deze eerste iteratie, de hele epic opnieuw overwogen: misschien moeten we het gewoon niet doen, het terugdraaien. Dat is agile.
Als je op die manier te werk gaat kun je geen enkele grote verandering meer doorvoeren en heb je na een jaar of tien een volledig achterhaald product.

Ik beschouw de release niet als een enorme tegenvaller. Dat er kritiek komt van de gebruikers betekent niet meteen dat we het kind met het badwater weggooien in teruggaan naar de oude situatie. Dat dit niet verstandig is blijkt wel uit het feit dat de gebruikers die kritiek hebben op de nieuwe layout de vorige blijkbaar geweldig vonden, terwijl er op die release nog veel meer negatieve feedback was. Het komt wel eens voor dat we een verandering terugdraaien. Bij grote vernieuwingen hebben we wel goede redenen om iets te doen.
De extra complexiteit in dit specifieke geval is de kritiek scheiden tussen emotionele uitspattingen (gebruikelijk bij ieder redesign) en daadwerkelijk zinnige kritiek.
Juist ja.
horizon1978 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:06:
Ik krijg hoofdpijn van het nieuwe lettertype. Ze staan te dicht op elkaar. Weerzinwekkend.
We gebruiken dezelfde lettertypes als voorheen, alleen dan iets groter. De typografie is overigens nog niet definitief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Bedankt voor je reactie. Dan is dat grotere in combinatie met het lettertype het probleem (voor mij dan althans). Bij de tekst in de comments en forum is het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 13:27
Femme schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 15:19:
[...]

We hebben na de bètatest wat aanpassingen gedaan in onder andere de plaatsing van de titels om tot een releasebaar product te komen. Volgende week gaan we de feedback over de release evalueren en kijken we waar we verder moeten verbeteren. Ook gaan we natuurlijk verder met het bouwen van de verbeteringen die we sowieso al in de planning hadden om bijvoorbeeld afbeeldingen groter te kunnen weergeven.
Bedankt voor het reageren. Ik ben benieuwd welke aanpassingen er nu nog gedaan gaan worden nadat jullie alle kritiek hebben verzameld. Ik ben nog wel benieuwd is dit iets wat jullie hadden verwacht in deze mate? Bij elke release is er natuurlijk kritiek, maar ik krijg het idee dat er bij deze uitrol meer kritiek is. Tenminste voor mij lijkt het dat het negatieve het positieve overstemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
[...]

Als we het hele concept in één keer hadden willen releasen was de nieuwe layout een enorme waterfallrelease geworden met veel wijzigingen in zowel de frontend als backend. Voor wat betreft het ontwikkelingsproces is vreselijk onhang om code negen maanden of meer te moeten oppotten (of parallel naast bestaande code te moeten bouwen) en je leert er ook minder van zonder feedback van de gebruikers en andere belanghebbenden. De verandering zou veel groter zijn geweest dan nu en dus ook de weerstand van users die moeite hebben met verandering.
Niemand zegt ook dat je negen maanden aan code moet oppotten en ik denk dat het proces ook wel in orde is bij t.net, maar ik vraag me wel af waarom een obvious bug, zoals deze: Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kfnCfjp.png in Firefox en Edge er na een kleine week nog in zit? Hebben jullie geen flow voor bugfixes?
[...]

Als je op die manier te werk gaat kun je geen enkele grote verandering meer doorvoeren en heb je na een jaar of tien een volledig achterhaald product.

Ik beschouw de release niet als een enorme tegenvaller. Dat er kritiek komt van de gebruikers betekent niet meteen dat we het kind met het badwater weggooien in teruggaan naar de oude situatie. Dat dit niet verstandig is blijkt wel uit het feit dat de gebruikers die kritiek hebben op de nieuwe layout de vorige blijkbaar geweldig vonden, terwijl er op die release nog veel meer negatieve feedback was. Het komt wel eens voor dat we een verandering terugdraaien. Bij grote vernieuwingen hebben we wel goede redenen om iets te doen.
Ben het met je eens dat het niet een enorme tegenvaller is, met een paar kleine tweaks is het denk ik een uitstekend design. Het is ook apart om te lezen dat mensen het font ineens vinden tegenvallen bijvoorbeeld, terwijl dat niet is verandert. Dat maakt het lastig om waardevolle feedback wel te onderscheiden.

Wat me wel enorm tegenvalt is de plaatsing van de reclame. Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rci8L7b.png
De reclame zoals geplaatst in bovenstaande screenshot vind ik persoonlijk erg storend. Ik heb expres mijn bannerblocker uitstaan op t.net omdat ik jullie de inkomsten gun maar dit voelt toch een beetje als "verraad". Zo van "laat de dommerds die geen bannerblocker hebben maar lekker lijden".

En ook dat ik op iedere pageload reclame krijg te zien op de artikelpagina terwijl dat voorheen niet het geval was. Nou las ik dat in de testomgeving de setting aan stond om op iedere pagina reclame te tonen, kan het zijn dat deze setting per ongeluk mee is gekomen naar live?

Verder zou de site baat hebben bij het doorvoeren van wat meer consistentie tussen pagina's. Bijvoorbeeld bij een review staat een titel helemaal links. Dat past wel mooi als er een productcard aanwezig is, maar als die er niet is dan ziet dat er een beetje apart uit.

Daarnaast staat bij een review de auteur rechtsboven met foto en op een artikelpagina staat het onder de titel. Zou logischer zijn als dat bij beide op dezelfde manier wordt getoond. (en ook makkelijker te onderhouden voor de developers :p). Mijn grote voorbeeld ars technica heeft bovenaan enkel de naam en onderaan het artikel een kleine bio. En dat is op ieder artikel hetzelfde. Een ander opvallend verschil is de grootte (en locatie) van de sharing buttons. Het zou toch logischer zijn deze altijd op dezelfde plek te zetten zodat iedereen ze altijd kan vinden? Ook daarmee zou je het onderlinge verschil kleiner maken en onderhoud makkelijker maken :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GOVU5GN.png
Dit is natuurlijk een beetje loos. Typisch iets wat op te lossen is door "Lees meer" samen met de tags verticaal in een rechterkolom te plaatsen. Of, als je toch echt wilt vasthouden aan je een-kolomslayout, dan zou ik de "lees meer" artikelen gewoon in een lijstje onder elkaar zetten, met een mini afbeeldinkje. Dan heb je rechts zeeën van ruimte om de vorige en volgende links met titel van het artikel te tonen. Daarnaast ben ik benieuwd naar de statistieken voor de Vorige/Volgende knop op die locatie; kan me niet voorstellen dat die veel gebruikt zullen worden! Ik zou ze een eigen regel geven op dezelfde lijn als de content. Dat staat ook veel mooier denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AsjOmR1.png
En dan nog deze: Dat lijkt me iets wat binnen een kwartiertje wel gefixed moet kunnen zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Ramon op 23-06-2017 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

[...]

[...]

[...]

[...]

Juist ja.

[...]

We gebruiken dezelfde lettertypes als voorheen, alleen dan iets groter. De typografie is overigens nog niet definitief.
Als je in de feedback de mogelijkheid tot kiezen kan meenemen... :P

Op mobiel zie ik nu zo'n vreselijk irritant rood ding met inhoudsopgave. Op een telefoon is scrollen zó eenvoudig dat het niet nodig is zo'n ding te maken wat continu wel/niet/wel/niet in je scherm zit. Zit je rustig te lezen mis je dus al een hoop schermoppervlak, nog erger wordt het als het ding continu kiekeboe speelt. Voor de header is de mogelijkheid er om hem wel/niet te locken. Als ik die mogelijkheid heb om de inhoudsopgave knop wel/niet zichtbaar te hebben is dat prima. Ik snap niet waarom je zo'n ding wilt en al helemaal niet op mobiel. Maar geef de mogelijkheid om op te laten zouten :)

En wat betreft die gecentreerde lay-out, ik denk dat het nu wel gewend is maar het blijft gewoon vreselijk om die reacties eronder te hebben en dan links uitgelijnd.

Ik ben benieuwd, beter is het om het in 1x te doen, dan voelt er samenhang in het design en zal men wat minder klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Als ik kijk naar nieuws: Nederlandse maker van draaischijf-afstandsbediening Spin Remote is fa... vallen mijn twee zaken op:
- verwijzing onder het artikel naar het PW product, maar gek genoeg ook naar hetzelfde nieuwsbericht
- geen gerelateerde nieuwsitems

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _David_
  • Laatst online: 13:29

_David_

FP ProMod

llama llama duck

PcDealer schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:41:
Als ik kijk naar nieuws: Nederlandse maker van draaischijf-afstandsbediening Spin Remote is fa... vallen mijn twee zaken op:
- verwijzing onder het artikel naar het PW product, maar gek genoeg ook naar hetzelfde nieuwsbericht
- geen gerelateerde nieuwsitems
De redactie vult het zelf in, dus dat is human error :P (zie: Gerelateerd artikel is zelfde artikel)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
terwijl click-heatmaps lieten zien dat de rechterkolom door bijna alle gebruikers genegeerd werd.
Dit is een vrij grote denkfout als je het mij vraagt. Dat er weinig op geklikt wordt is natuurlijk geen reden om het maar helemaal weg te slopen. Die hele rechterkolom is essentieel voor de balans van de layout.

Bij de vorige update werd er inderdaad massaal geklaagd over de gigantische hoeveelheid witte ruimte, en dat is toen (gelukkig) verholpen door de achtergrond grijs te (kunnen) maken. Het lijkt net alsof alle T.net designers dit nu collectief vergeten zijn.

In ieder geval, net als de vorige keer: al dat wit maakt het enorm onprettig om te lezen. Biedt dan op zijn minst de mogelijkheid om het lichtgrijs te maken of zo. En graag wat meer lijntjes/ structuur erin i.p.v. die grote brij tekst en plaatjes op 1 wit vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Rechts had toch ook gewoon vaste onderdelen uit die tracker kunnen staan? (die linkerkant gebruik ik echt nooit)? Ik krijg trouwens wel regelmatig een IE crash nu bij lezen van nieuwsberichten.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:13

Fiber

Beaches are for storming.

Het meeste zal wel wennen, maar die grote rode knop met 'Inhoudsopgave' linksonder bij de reviews gaat niet wennen. Die blijft als een irritant vuiltje in je ooghoek zitten. Mag die alsjeblieft weg...? Dan zullen we verder niet meer klagen...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:00
[...]

[...]

[...]

[...]

Juist ja.

[...]

Ik begrijp uit je verhaal dat de nieuwe layout nog niet volledig is uitgerold? Want de hoeveelheid wit is best wel belachelijk op deze manier.. Teksten zijn veel te small.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Nopheros schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:33:
[...]

Ik begrijp uit je verhaal dat de nieuwe layout nog niet volledig is uitgerold? Want de hoeveelheid wit is best wel belachelijk op deze manier.. Teksten zijn veel te small.
Ondanks dat ik alle kritiek op de witruimte kan begrijpen, laten we duidelijk zijn: de breedte van de teksten is niet te smal.

Er staan nu gemiddeld zo'n 15 woorden op 1 regel, uit heel veel onderzoeken blijkt dat dat een heel goed aantal is om vloeiend te kunnen lezen. Meer woorden op 1 regel komt de leessnelheid en het leesgemak niet ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hahn schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:37:
[...]

Ondanks dat ik alle kritiek op de witruimte kan begrijpen, laten we duidelijk zijn: de breedte van de teksten is niet te smal.

Er staan nu gemiddeld zo'n 15 woorden op 1 regel, uit heel veel onderzoeken blijkt dat dat een heel goed aantal is om vloeiend te kunnen lezen. Meer woorden op 1 regel komt de leessnelheid en het leesgemak niet ten goede.
Uit onderzoek blijkt ook dat als er 1 van de brug springt, er veel meer springen.. spring jij ook?

Ik vind dit toch een stuk slechter lezen dan een random blog of forum post, het is te groot, te druk.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:00
Hahn schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:37:
[...]

Wil je niet zoveel woorden op 1 regel typen? Is lastig te lezen.. 8)7

Maar ff serieus, ik vind het maar aan vreemde ontwikkeling, daar komen de sneue ads nog bij die tegenwoordig gewoon tussen de artikelen gedrukt worden. Lijkt wel of we op nu.nl zitten ofzo :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
SinergyX schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:42:
[...]

Uit onderzoek blijkt ook dat als er 1 van de brug springt, er veel meer springen.. spring jij ook?
Sterk argument d:)b Je klinkt nu net als iemand die anti-vaccinatie is.
Ik vind dit toch een stuk slechter lezen dan een random blog of forum post, het is te groot, te druk.
Ik heb niks gezegd over de fontsize of line-height, ik zei alleen dat het aantal woorden per regel wat nu gebruikt wordt bewezen goed is. Fontsize zou van mij ook best iets kleiner mogen en line-height iets omhoog (en misschien een ander font).

Wel apart dat jij het 'te druk' noemt, terwijl minimaal de helft hier pleit voor meer content in de breedte. Dat zou de drukte niet ten goede komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hahn schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:54:
[...]

Sterk argument d:)b Je klinkt nu net als iemand die anti-vaccinatie is.
Nee hoor, gewoon iemand die 'onderzoeken' niet zo betrouwbaar vind.
Wel apart dat jij het 'te druk' noemt, terwijl minimaal de helft hier pleit voor meer content in de breedte. Dat zou de drukte niet ten goede komen.
Drukte in de tekst zelf, niet er omheen. Sidebalk mag terug, tracker mag standaard aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
SinergyX schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:12:
[...]

Nee hoor, gewoon iemand die 'onderzoeken' niet zo betrouwbaar vind.
Precies wat ik bedoel.
[...]

Drukte in de tekst zelf, niet er omheen. Sidebalk mag terug, tracker mag standaard aanwezig.
Het wordt er niet minder druk op als je meer woorden per regels gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hahn schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:14:
[...]
Precies wat ik bedoel.
Wat bedoel je dan precies? Mij meteen wegzetten als zo'n anti-vaccinatie persoon, zegt meer over jou dan over mij.
Hahn schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 12:07:
[...]

Zullen we normaal proberen te discussiëren in plaats van direct de knuppel in het hoenderhok te gooien met extreme aannames?
Stukje ironie.
Hahn schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:54:
Ik heb niks gezegd over de fontsize of line-height, ik zei alleen dat het aantal woorden per regel wat nu gebruikt wordt bewezen goed is. Fontsize zou van mij ook best iets kleiner mogen en line-height iets omhoog (en misschien een ander font).

Wil je volgende keer wel je max van 15 woorden per regel aanhouden? Dit is totaal niet te lezen.

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 27-06-2017 11:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
SinergyX schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:35:
[...]

Wat bedoel je dan precies? Mij meteen wegzetten als zo'n anti-vaccinatie persoon, zegt meer over jou dan over mij.
Ik zet je niet weg als anti-vaccinatie-persoon. Ik zei dat je klinkt als een anti-vaccinatie-persoon, omdat je zegt "ik geloof niet in onderzoeken".
[...]

Wil je volgende keer wel je max van 15 woorden per regel aanhouden? Dit is totaal niet te lezen.
Kunnen we kappen met dit soort kinderachtige opmerkingen?

Maar goed, als jouw manier van argumenteren bestaat uit "als iedereen van een brug afspringt, doe jij dat dan ook" en "dat zegt meer over jou dan over mij", dan ben ik er wel klaar mee. Jij hebt gelijk, wat je punt ook moge zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Hahn op 27-06-2017 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Ik pik deze er even tussenuit, ik heb eerder vergelijkbare kritiek op het 'Agile-excuus' geuit. Code opsparen totdat je een zinvolle release kunt doen betekent niet dat je nog maar een release overhoudt, laat staan dat je ineens in een watervalmodel gepropt wordt.

Daarnaast, ik heb niet of nauwelijks moeite met verandering, maar ik heb wel moeite met matig design. En dan mag de huidige layout een intermediate zijn, daar wordt het niet minder matig van. Ik kan me voorstellen dat dat niet leuk is om te horen, ook kan ik me voorstellen dat het een van de redenen is waarom het in dit topic vanuit Tweakers overwegend stil is, maar dat verandert niets aan mijn mening.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Nox schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 20:32:
[...]

Op mobiel zie ik nu zo'n vreselijk irritant rood ding met inhoudsopgave. Op een telefoon is scrollen zó eenvoudig dat het niet nodig is zo'n ding te maken wat continu wel/niet/wel/niet in je scherm zit. Zit je rustig te lezen mis je dus al een hoop schermoppervlak, nog erger wordt het als het ding continu kiekeboe speelt. Voor de header is de mogelijkheid er om hem wel/niet te locken. Als ik die mogelijkheid heb om de inhoudsopgave knop wel/niet zichtbaar te hebben is dat prima. Ik snap niet waarom je zo'n ding wilt en al helemaal niet op mobiel. Maar geef de mogelijkheid om op te laten zouten :)
We hebben gemerkt dat veel lezers het prettig vinden om via de inhoudsopgave een overzicht/indicatie te hebben van de inhoud van het artikel. We proberen daar een goede oplossingen voor te bieden op zowel desktop als mobiel. Als de huidige oplossing niet bevalt zullen we die feedback meenemen in de evaluatie van de nu gekozen oplossing.
Nopheros schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:33:
[...]

We hebben nu inderdaad de eerste grote release gedaan en er komen nog verbeteringen zoals de hero-afbeeldingen en de mogelijkheid om afbeeldingen, tabellen en video's breder weer te geven.
SinergyX schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:35:
[...]

De regellengte in reviews is al best wel lang. We zitten nu op zo'n 100 tekens per regel waar het advies eerder zo'n 66 per regel is.
FirePuma142 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:02:
[...]

Ik pik deze er even tussenuit, ik heb eerder vergelijkbare kritiek op het 'Agile-excuus' geuit. Code opsparen totdat je een zinvolle release kunt doen betekent niet dat je nog maar een release overhoudt, laat staan dat je ineens in een watervalmodel gepropt wordt.

Daarnaast, ik heb niet of nauwelijks moeite met verandering, maar ik heb wel moeite met matig design. En dan mag de huidige layout een intermediate zijn, daar wordt het niet minder matig van. Ik kan me voorstellen dat dat niet leuk is om te horen, ook kan ik me voorstellen dat het een van de redenen is waarom het in dit topic vanuit Tweakers overwegend stil is, maar dat verandert niets aan mijn mening.
Ik heb op dit moment last van rsi en beperk daarom mijn tijd achter toetsenbord en muis, vandaar niet minder reacties.

De stappen die we vanaf het punt waar we nu zijn moeten zetten naar het final design zijn zo groot vanwege noodzakelijke aanpassingen aan het cms dat we het niet verstandig vinden om pas later te releasen. We krijgen nu nuttige feedback die we kunnen gebruiken om de richting van het project bij te stellen. Hoewel de nieuwe layout niet perfect is, is hij mijn inziens niet slechter dan de vorige (in veel opzichten gewoon beter) en daarmee goed genoeg om te releasen.

We zijn de rest van het jaar nog wel bezig met het uitwerken van dit project dus er is genoeg gelegenheid om aanpassingen te doen aan de hand van ervaringen die we opdoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:22
Ik vind het lettertype te groot voor de breedte van de tekst. Ik vind ook dat er teveel witruimte is aan beide kanten. Krijgen we binnenkort sliders om het één en ander aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Femme schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:24:
[...]

We hebben gemerkt dat veel lezers het prettig vinden om via de inhoudsopgave een overzicht/indicatie te hebben van de inhoud van het artikel. We proberen daar een goede oplossingen voor te bieden op zowel desktop als mobiel. Als de huidige oplossing niet bevalt zullen we die feedback meenemen in de evaluatie van de nu gekozen oplossing.
En het is ook fijn om zoveel mogelijk van je scherm te benutten op je mobiel. Als je dus een 10% (?) van de ruimte blokkeert door een enkel knopje is dat best veel.

Die inhoudsopgave is er al, en je zit er zo. Die zit bovenaan (of onderaan of beide), een duimveeg weg van je huidige positie. Of een veeg aan je scrollwieltje. Het is niet voor niets dat bij de mobiele browsers ook zoveel mogelijk van het scherm gebruikt wordt door wegklappende adress bars e.d. (deze klapt ook weg, namelijk als je naar boven scrollt, maar misschien is dat gewoon een bug?)

Waar kan ik die feedback indienen? :P Is misschien voor jullie ook makkelijker dan enkel een topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Femme schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:24:
[...]

We zijn de rest van het jaar nog wel bezig met het uitwerken van dit project dus er is genoeg gelegenheid om aanpassingen te doen aan de hand van ervaringen die we opdoen.
Nog iets te zeggen over de reclame die inbreekt op de tekst van een artikel? Ik moet zeggen dat dat voor mij van alles de grootste tegenvaller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveshort
  • Laatst online: 18-07 17:30

Liveshort

Certified Crazy Person

Azrael schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:55:
[...]

Dit is een vrij grote denkfout als je het mij vraagt. Dat er weinig op geklikt wordt is natuurlijk geen reden om het maar helemaal weg te slopen. Die hele rechterkolom is essentieel voor de balans van de layout.

Bij de vorige update werd er inderdaad massaal geklaagd over de gigantische hoeveelheid witte ruimte, en dat is toen (gelukkig) verholpen door de achtergrond grijs te (kunnen) maken. Het lijkt net alsof alle T.net designers dit nu collectief vergeten zijn.

In ieder geval, net als de vorige keer: al dat wit maakt het enorm onprettig om te lezen. Biedt dan op zijn minst de mogelijkheid om het lichtgrijs te maken of zo. En graag wat meer lijntjes/ structuur erin i.p.v. die grote brij tekst en plaatjes op 1 wit vlak.
Moet het toch vooral met bovenstaande eens zijn. Het is nu inderdaad het geval dat er wat veel witruimte om de tekst zit, maar dat de regels voor het mooie eigenlijk niet breder kunnen ivm leesbaarheid. Niet dat ik het speciaal niet mooi vind oid, maar het staat gewoon niet helemaal goed. Vooral de opmerking dat de sidebar balans bracht in het design op de desktop is de spijker op zijn kop. Het klopt dat ik er weinig op klik, maar het bracht wel net wat interessante informatie over de schrijver of producten gerelateerd aan het nieuws/de review. Het stond niet in de weg en het beeld werd er niet drukker van. Maar misschien is het een kwestie van gewenning. Over het lettertype heb ik dan weer niets te klagen, misschien ben ik daar niet zo gevoelig voor.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maniak
  • Laatst online: 20-08 20:32
Ik wil graag toevoegen dat ik me enorm stoor dat de tekst off-center naar rechts staat. Ik verklein mijn venster nu om zo tekst en video's weer recht voor me te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:09
Is dit de plek om te klagen over die achterlijke witruimte links van elk nieuwsartikel ? Jesus..
Het is ook zo heerlijk consistent met de links-align van de comment-sectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Bizar dat dat al sinds vanochtend zo is.. Zou toch iemand van in ieder geval de redactie of weet ik veel wat opgevallen moeten zijn? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Danny.G schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 17:40:
[...]

Bizar dat dat al sinds vanochtend zo is.. Zou toch iemand van in ieder geval de redactie of weet ik veel wat opgevallen moeten zijn? :P
Denk het wel. Maar is volgens mij ook op de desktopversie zo.

Stiekem hoop ik dat het een bug in de nieuwe redactionele layout is en dat ie niet te fixen is :+ :+ Moet ze de vorige terug zetten :P

[ Voor 3% gewijzigd door Nox op 28-06-2017 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik zag vanmorgen en vanmiddag niks en nu ook niets geks. Lijnt allemaal goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

PcDealer schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:18:
[...]

Ik zag vanmorgen en vanmiddag niks en nu ook niets geks. Lijnt allemaal goed uit.
Browser/systeem? Dit is chrome for android.

Ik zie het nu ook goed gaan. Ik hád vanmiddag nog een ad-free abonnement maar die is afgelopen zie ik nu :+

[ Voor 18% gewijzigd door Nox op 28-06-2017 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Nox schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:43:
[...]

Browser/systeem? Dit is chrome for android.
Zowel Windows 10/Firefox als Windows Phone 8.1/IE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Hier een screenshot van een nieuwsitem. Het scherm is 1920x1080. De zwarte lijn heb ik er zelf in geplaatst om aan te geven waar het midden van het scherm is. Ik vind het persoonlijk erg storend dat de inhoud zo offcenter staat nu. Zoals ik al zei is dat ik nu het venster verklein en zo plaats dat ik de tekst toch recht voor mij heb.

Offcenter

[ Voor 21% gewijzigd door maniak op 29-06-2017 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaahaaap
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-08 12:16
Ik dacht dat er iets aan m'n fontrendering stuk was of dat m'n zoomniveau niet op 100% stond, blijkt deze aanpassing een bewuste aktie te zijn :|

Korte samenvatting:
- Te veel wit aan de zijkanten
- Te groot font
- Het blok met related content tussen artikel en comments is storend
- De icoontjes rechts van de metadata van een artikel zijn storend (en zien er imho vrij knullig uit, zeker op mobiel)

Anders samengevat: Er was imho niks mis met hoe het was voor deze wijziging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

maniak schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:11:
Hier een screenshot van een nieuwsitem. Het scherm is 1920x1080. De zwarte lijn heb ik er zelf in geplaatst om aan te geven waar het midden van het scherm is. Ik vind het persoonlijk erg storend dat de inhoud zo offcenter staat nu.
[afbeelding]
Wat als je de tracker links uit zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
PcDealer schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 18:19:
[...]

8)7 |:( :X

Wat mij vandaag opvalt en enorm stoort is dat je bij reviews niet meer het pijltje kunt gebruiken omdat er een of ander rode balk met "inhoudsopgave" overheen ligt.

Vraag me wel af wie dit allemaal heeft bedacht... want die was er niet helemaal met z'n hoofd bij.

[ Voor 43% gewijzigd door Ramon op 29-06-2017 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik begrijp je antwoord niet. Ik wil weten of de tracker van invloed is op de uitlijning.

edit:

Het volgende na mijn reactie toegevoegd:
Wat mij vandaag opvalt en enorm stoort is dat je bij reviews niet meer het pijltje kunt gebruiken omdat er een of ander rode balk met "inhoudsopgave" overheen ligt.

Vraag me wel af wie dit allemaal heeft bedacht... want die was er niet helemaal met z'n hoofd bij.

[ Voor 42% gewijzigd door PcDealer op 29-06-2017 22:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
PcDealer schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:13:
[...]

Ik begrijp je antwoord niet. Ik wil weten of de tracker can invloed is op de uitlijning.
Dat heeft het inderdaad zeker (zonder tracker staat het wel goed). Aan de ene kant begrijpelijk, maar aan de andere kant is het ook 'raar' omdat veel mensen de tracker standaard open hebben staan. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Nu kom ik in dit topic dankzij een review, en ik wilde ergens opmerken dat de nieuwe layout toch wel erg lelijk is. De vorige versie was veel meer samenhangend. De auteur staat in de leegte, titels lijnen niet uit met de body, paddings lopen door rare line-heights alle kanten op, een veel te donker grijze achtergrondkleur voor de kop van reviews. Ga zo maar door. Dit zie je nergens, jongens. Dit is gewoon slecht grafisch vormgegeven. Het komt niet gelikt over, het is niet modern, het voelt aan als een webdesign anno 2005.

De kleur grijs die is gekozen moet echt vele malen lichter van kleur zijn, zoals hier op het forum.

De huidige lelijke achtergrondkleur #e6e6e6 kan gelijk worden getrokken met het forum:

linear-gradient(to bottom,#f7f7f7,#f2f2f2 40px)

Met een border: 1px solid #d9d9d9

Maar echt, als lange gebruiker en fan van Tweakers.net en als iemand die al heel erg lang websites maakt en absoluut op de hoogte is van designtrends en UX: dit is feitelijk onjuist, het is rommelig, het is grijs, het rammelt aan alle kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
PcDealer schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 18:19:
[...]

Dan is de tekst beter gecentreerd (nog net niet helemaal), zie nieuwe screenshot:

Center

[ Voor 3% gewijzigd door maniak op 29-06-2017 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Eigenlijk zou een oplossing zijn dat je de tracker kan uitschuiven, links of rechts, zonder dat alle tekst verspringt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Feedback: voelt rommelig op de desktop (chrome).

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/q8670j97u3z2nmh/screenshot-t-net.png?dl=0

https://www.dropbox.com/s...screenshot-t-net.png?dl=0

[ Voor 44% gewijzigd door twixx op 29-06-2017 21:59 ]

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

maniak schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 20:42:
[...]

Dan is de tekst beter gecentreerd (nog net niet helemaal), zie nieuwe screenshot:

[afbeelding]
Dankjewel voor je nu wel constructieve bijdrage d:)b
De uitlijning kan dus beter en zeker i.c.m. de tracker (links, rechts of weg is momenteel de optie). Dus met >
Mrjraider schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 20:59:
Eigenlijk zou een oplossing zijn dat je de tracker kan uitschuiven, links of rechts, zonder dat alle tekst verspringt.

Ik zie dat het ideaalbeeld 66 karakters en 15 woorden per regel is. Geldt dat ook voor desktops? Ik vind het niks op een desktop. Kijk hier, ik kijk full screen op WSXGA+ naar een voornamelijk mobiele versie van een nieuwsbericht. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
66 karakters per lijn
66 karakters per lijn66 karakters per lijn

Bij deze is het leesbaarder:
66 karakters per lijn

Omdat jullie alle banners en relevante plaatjes in het witte gedeelte willen stoppen, wordt de tekst ondergeschikt. Beter is het om de banners verder naar rechts te verplaatsen (bijvoorbeeld de loze grijze ruimte) zodat de tekst beter uitkomt. Ik neem aan dat de tekst gelezen moet kunnen worden.

[ Voor 74% gewijzigd door PcDealer op 29-06-2017 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
PcDealer schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 22:28:
[...]

Dankjewel voor je nu wel constructieve bijdrage d:)b
De uitlijning kan dus beter en zeker i.c.m. de tracker (links, rechts of weg is momenteel de optie). Dus met
[...]

Ik zie dat het ideaalbeeld 66 karakters en 15 woorden per regel is. Geldt dat ook voor desktops? Ik vind het niks op een desktop. Kijk hier, ik kijk full screen op WSXGA+ naar een voornamelijk mobiele versie van een nieuwsbericht. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
66 karakters per lijn
[afbeelding][afbeelding]
Nou... Dan heb je deze nog niet gezien:
nieuws: Virtuele provider Truphone verruilt Vodafone voor KPN
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/wxyWh/a3cb8149a1.png

Dat zijn 24 woorden op 1 regel. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Danny.G schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 22:44:
[...]

Nou... Dan heb je deze nog niet gezien:
nieuws: Virtuele provider Truphone verruilt Vodafone voor KPN
[afbeelding]

Dat zijn 24 woorden op 1 regel. :D
Dit is vuuuuuuurschirkkelijk. Het hiden van de tracker maakt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
PcDealer schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 22:46:
[...]

Dit is vuuuuuuurschirkkelijk. Het hiden van de tracker maakt niets uit.
Yep.. :P Ik vind het nou niet bepaald lekker lezen. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Zooo hey, op mn galaxy s5 mini gaat er een hoop mis zeg.......
Ga naar de review van de surface laptop. Dan naar de windows 10 s pagina.
Links van het bovenste plaatje staat De. Thats it. Alleen De. De rest vd tekst gaat onder t plaatje verder.

Bij t tweede plaatje hetzelfde verhaal met:
Voor
de.

Dat
Ziet
Toch
Niet
Uit
Jongens.

Leest lekker zo hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:33

NSG

Je weet niks!

We zijn nu 10 dagen verder en nog steeds is de verschrikkelijke lay-out update niet teruggedraaid :S

Ik merk gewoon van mijzelf dat ik maar mijn telefoon erbij pak, omdat het echt kotslelijk en irritant is op desktopweergave..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
En nog een slordige bug gevonden:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/X5y7ZRP.png

(kan niet op links klikken ter hoogte van de social buttons/page layout button)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
NSG schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 23:49:
We zijn nu 10 dagen verder en nog steeds is de verschrikkelijke lay-out update niet teruggedraaid :S

Ik merk gewoon van mijzelf dat ik maar mijn telefoon erbij pak, omdat het echt kotslelijk en irritant is op desktopweergave..
En dat is waarschijnlijk het uiteindelijke doel dat achter deze dramatische layout. Mobile first of misschien zelfs mobile-only.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• O88088
  • Laatst online: 12-09 01:43
Niks loopt gelijk, advertenties die voorheen netjes aan de zijkant zaten zitten nu extra opdringerig in de tekst, veel te veel loze ruimte. Maar ja, waarschijnlijk praten we met z'n allen tegen de muur en gaat er niks veranderen op wat kleine dingetjes na. De frontpage sla ik over en ik hoop dat ze het forum heel laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dit was deel 1, deel 2 van de layout komt nog... Ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak

Development kost tijd. Daarbij doet Tweakers aan Scrum en ik vermoed dat hun sprint langer duurt dan 10 dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
maniak schreef op maandag 3 juli 2017 @ 08:54:
[...]

Development kost tijd. Daarbij doet Tweakers aan Scrum en ik vermoed dat hun sprint langer duurt dan 10 dagen :)
Toch zou een soort feedback welkom zijn. Ik ben erg benieuwd wie de grafisch vormgever of UX designer is die achter deze wijzigingen schuilgaat. Dat is een vak waarbij "talent" komt kijken: da's niet iets wat je kan leren. Zoals Tweakers er op veel nieuwe punten nu uitziet blijkt dat de persoon hierachter simpelweg geen kunde heeft op dit vlak, óf erger nog: het is een typische "design by committee" geworden.

Het komt op mij over als een resultaat van een typische developer die denkt wel even wat wijzigingen zonder een designer te kunnen doorvoeren, en echt geen idee heeft waarom designers eigenlijk bestaan. En dat de rest van het Scrum team daar hetzelfde over denkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zit even met een 16:9 scherm in pivot (1080x1920 dus) en moet zeggen, daarop is de nieuwe layout totaal niet responsive, had stiekem wel verwacht, dat het anno 2017 vlekkeloos zou werken, maar helaas.

Al is dat overigens niet alleen te wijten aan de nieuwe layout, het form heeft ook horizontale en verticale scrollbars.

EDIT:
Als ik de tracker inklap gaat het op zich prima, maar ik heb niet voor niets de trackers standaard open staan. :)

[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 04-07-2017 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

maniak schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:11:
Hier een screenshot van een nieuwsitem. Het scherm is 1920x1080. De zwarte lijn heb ik er zelf in geplaatst om aan te geven waar het midden van het scherm is. Ik vind het persoonlijk erg storend dat de inhoud zo offcenter staat nu. Zoals ik al zei is dat ik nu het venster verklein en zo plaats dat ik de tekst toch recht voor mij heb.

[afbeelding]
mja... de tekst van het forum staat al jaren zo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/spDJwkA4hoHSvM9OiXelcpva/medium.png

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
crisp schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:04:
[...]

mja... de tekst van het forum staat al jaren zo:
[afbeelding]
Ik heb niet gekeken hoe het hier hiervoor was, het valt me nu juist op. Waarom het me nu opvalt weet ik niet, maar wilde het wel melden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nog een ander dingetje; op mobiel verschijnt bij reviews een balk met inhoudsopgave. Deze verschijnt echter pas na een stukje te scrollen, althans, bij mij op mijn Galaxy S6. Kan het misschien een instelling oid worden, waarin de gebruiker kan kiezen dat die pas verschijnt bij scrollen of dat die fixed is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Uitlijning
Ik zie dat de uitlijning off is. Waarom is de reclame rectangle zo naar binnen i.p.v. tegen de buitenlijn aan (rechter rode lijn)? Waarom is de inhoudsopgave ook out off sync zo ver naar links? Maak het iets kleiner en tegen de linker rode lijn aan. Dat zou m.i. strakker ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12_0_13
  • Laatst online: 02-09 10:45
Waarom is er ineens van die lelijke witruimte??

Afbeeldingslocatie: https://pasteboard.co/images/Gzwcpjz.png/download
https://pasteboard.co/Gzwcpjz.png

[ Voor 42% gewijzigd door 12_0_13 op 05-07-2017 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:24

MsG

Forumzwerver

Omdat breder blijkbaar onleesbaar wordt. Ben het er ook niet mee eens. Lees vaak genoeg Wikipedia en hoewel die wat op het randje zitten vind ik content die de ruimte vult fijner dan van die mobile-proof afkapping overal. Dan is het net alsof iedereen Sinterklaas-gedichten loopt te schrijven.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 12_0_13
  • Laatst online: 02-09 10:45
Maar maak het dan zo dat de tekst aansluit aan de rand links, nu zitten er van die rare ruimtes, terwijl onderin WEL content tegen de linkerkant staat.

'Vroeger' was het ook gewoon leesbaar, ik kan me die gekke witruimte niet herinnen. Als ik een smaller scherm wil, resize ik mijn browser wel.
Pagina: 1 2 3 Laatste