Garantie kwestie rondom Samsung TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Onlangs heb ik een Samsung televisie aangeschaft. Deze televisie bleek DOA: Het beeld wordt na een paar seconden donker en de HDMI inputs functioneerden niet goed op sommige apparatuur. Ik had geen zin in een DOA procedure bij Coolblue dus heb ik een NBD procedure in gang gezet bij Samsung zelf. Niets ten nadele van Coolblue, die een goede service hebben waar ik zeer tevreden over ben, maar ik had geen zin om alles weer in te pakken en op te sturen.

Anyway, monteur van Selectro komt langs met onderdelen. Constateert probleem dat de backlight uitvalt en de inputs niet functioneren, maar krijgt het niet opgelost. Monteur komt een dag later weer langs en besluit televisie mee te nemen. Oke, prima. Na een paar dagen nog geen televisie, want Selectro komt er met Samsung nog niet uit. Inmiddels een Philips televisie aangeschaft, die met dezelfde apparatuur en bekabeling wel functioneert.

Na twee weken komt het antwoord van het servicebedrijf: Backlight "gedrag bij ontwerp door de Eco modus die door een softwarebeperking niet kan worden uitgeschakeld" en HDMI inputs "probleem niet geconstateerd." De monteur onsite heeft het probleem wel geconstateerd. Aan de apparatuur ligt het niet, de nieuw aangeschafte Philips functioneert wel gewoon.

Selectro komt de televisie terugbrengen. Gewoon een losse televisie. Geen doos, zelfs geen OEM doos, geen verpakkingsmateriaal, geen onderdelen. De afstandsbediening is niet meegegaan, dus die heb ik toevallig nog. De rest niet. Maar wat schept mijn verbazing: Waterschade! De hele achterzijde van de televisie ziet eruit alsof deze nat is geweest. Het toestel werd ook op een regenachtige dag teruggebracht en is dus logischerwijs buiten in de regen geweest zonder verpakkingsmateriaal. Het probleem met de HDMI inputs is er nog steeds, maar kan worden opgelost door zeer korte kabels (max. 1 meter) te gebruiken. Backlightprobleem treedt niet meer altijd op.

Als ik teruglees in het ticket, dan zie ik dat de communicatie van Selectro komt uit een Hotmail adres (selectro@live.nl). Daar heb ik eerder niet op gelet :S
Bovendien "gedrag bij ontwerp" is niet normaal voor een backlight die niet functioneert. Prima zo'n eco mode, maar ik heb het idee dat ik met een oplichter te maken heb. Welk bedrijf mailt er nu vanuit een Hotmail adres? Ieder fatsoenlijk bedrijf heeft Office 365 Exchange?

Alle alarmbellen zijn gaan rinkelen, maar helaas te laat. Wat moet ik hier nu mee? Morgen bel ik uiteraard Samsung. Ik mag er redelijkerwijs vanuit gaan dat Selectro een legitieme outsource partner is van Samsung, omdat ik bij Samsung het ticket heb aangemeld, toch? Ik begrijp niet helemaal op welke manier ik nu ben opgelicht, behalve dat ik een TV met zichtbare waterschade heb. Op welke manier is de malafide partij hier nu beter van geworden? Hoe komt Selectro aan de ticketinformatie van Samsung? Wat heeft de oplichter nu precies en in hoeverre is Samsung verantwoordelijk dat hun ticket is gelekt naar een malafide partij?

-edit-
Het betreft niet een echte Selectro, omdat er gecommuniceerd wordt vanuit een Hotmail adres.

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Misschien eerst even de antwoorden van samsung en Selectro afwachten voordat je dingen als oplichters & malafide bedrijf gaat roepen? ik snap dat het populair is om direct te gaan schreeuwen. Los het eerst eens met hun op.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Mijn vraag is meer wat de malafide partij hier nu precies beter van is geworden. De partij waar ik mee te maken heb gehad is in ieder geval geen legitiem bedrijf, getuige het Hotmail adres. Daar hoef ik geen antwoord van Samsung voor af te wachten.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

Verwijderd

Had het dan gewoon bij Coolblue gedaan, dan had je dit topic in de eerste plaats niet hoeven te starten. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Een hotmail adres is onproffesioneel als bedrijf, maar is niet gelijk aan malafide, dat is iets wat jij ervan maakt. De rest van je vragen moet je wel degelijk aan Samsung vragen. Misschien even tot rust komen ipv dingen te roepen (opgelicht etc)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
Selectro is de Selectro Group daar kunnen dus meerdere bedrijven/locaties/vestigingen ondervallen die zich allemaal op wat anders richten. Daar kunnen dus ook bedrijfjes bij zitten die wat kleiner zijn en niet zozeer een bedrijfsemail adres hebben. Om daarvan te zeggen dat ze dan niet legitiem zijn is een beetje raar. Net als @Fietsbel al zei, wacht even het antwoord van beide bedrijven af en werk van daar weer verder.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 20:19
Gelijk maar weer huilen/zwartmaken in plaats van de reactie afwachten. Überhaupt geen contact met Samsung hebben gehad en gelijk maar een topic starten.

Dat iemand een hotmail gebruikt kan om meerdere reden. Misschien is er wel iets met hun office 365 gaande? Gelijk maar zo'n aanname doen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 09:45

Onbekend

...

Gewoon dus Samsung bellen en aangeven dat hun partner Selectro het probleem nog niet naar tevredenheid heeft opgelost. En dat je de tv nog steeds niet kunt gebruiken (er missen namelijk onderdelen?), en dat je het graag op korte termijn opgelost wilt zien.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
De vraag was meer hoe het malafide bedrijf er beter van is geworden, want ik heb wel een toestel teruggekregen. Je kunt mij niet vertellen dat een Hotmail adres door een legitiem bedrijf wordt gebruikt. Dat bestaat niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ipv gelijk over malafide e.d. te gaan roepen, begin de volgende keer eerst met de correcte procedure te volgen, namelijk via de verkoper. Het excuus "ik had geen zin om een DOA procedure te beginnen" is vragen om problemen, want Samsung heeft niets met jou te maken.

Dus niet gelijk gaan brullen, gewoon contact opnemen en dat op een normale manier doen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
De fabrikant heeft NBD, de winkel vaak niet. Als ik met een probleem met een Dell zit, dan bel ik toch ook niet TechData op maar neem ik toch ook contact op met Dell? Normaliter is de NBD procedure de snelste procedure. Ik begrijp dat een DOA procedure misschien iets gebruikelijker was geweest, maar een NBD procedure is niet ongebruikelijk en veel gemakkelijker. Omdat de procedure wel goed leek te lopen, heb ik nooit de authenticiteit van de emailberichten gecontroleerd. Toen ik zag dat alle communicatie vanuit Hotmail kwam, zijn direct alle alarmbellen gaan rinkelen. Selectro zal ongetwijfeld een legitiem bedrijf zijn, maar de Selectro/Hotmail waar ik mee te maken heb gehad niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Trommelrem schreef op zondag 18 juni 2017 @ 18:58:
De fabrikant heeft NBD, de winkel vaak niet. Als ik met een probleem met een Dell zit, dan bel ik toch ook niet TechData op maar neem ik toch ook contact op met Dell? Normaliter is de NBD procedure de snelste procedure. Ik begrijp dat een DOA procedure misschien iets gebruikelijker was geweest, maar een NBD procedure is niet ongebruikelijk en veel gemakkelijker. Omdat de procedure wel goed leek te lopen, heb ik nooit de authenticiteit van de emailberichten gecontroleerd. Toen ik zag dat alle communicatie vanuit Hotmail kwam, zijn direct alle alarmbellen gaan rinkelen. Selectro zal ongetwijfeld een legitiem bedrijf zijn, maar de Selectro/Hotmail waar ik mee te maken heb gehad niet.
De fabrikant heeft geen verplichtingen naar jou, het verkopende punt wél. (Nu overigens niet meer omdat je buiten Coolblue om de TV hebt laten "repareren")

[ Voor 4% gewijzigd door xh3adshotx op 18-06-2017 19:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Intussen een Philips gekocht?? Aparte manier van handelen heb je. Coolblue is befaamd om z'n klantgerichtheid, jammer dat je dit hen niet toevertrouwde... Een tv kaal terugbrengen is inderdaad een vreemde gang van zaken. Morgenochtend een rondje bellen, niet gelijk malafide roepen, want daar gaat niemand harder van lopen, sterker nog: deuren blijven dan gesloten.

[ Voor 6% gewijzigd door ago op 18-06-2017 19:03 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rolandos582
Trommelrem schreef op zondag 18 juni 2017 @ 18:58:
Alsjeblieft ga gewoon hier weg... Man man man wat een persoon ben jij zeg. Uit de verhalen die jij hebt getyped gelijk uitspraken doen als ''maar de Selectro/Hotmail waar ik mee te maken heb gehad niet.''
Doe normaal man, je weet helemaal niet waarom ze met dat emailadres hebben verstuurd en je doet zulke grote aannames/beschuldigingen zonder daadwerkelijk contact gehad te hebben met het bedrijf waarom ze dat hebben gedaan.

Wat probeer je hier nu mee te bereiken om Selectro hier zwart te lopen maken?? :F ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

Live.nl lijkt me juist een heerlijk mailadres om te hebben, lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Trommelrem schreef op zondag 18 juni 2017 @ 18:51:
De vraag was meer hoe het malafide bedrijf er beter van is geworden, want ik heb wel een toestel teruggekregen. Je kunt mij niet vertellen dat een Hotmail adres door een legitiem bedrijf wordt gebruikt. Dat bestaat niet.
Echt wel. Meestal eenpitters maar iets groter komt ook wel voor. En ja, dat oogt onprofessioneel, en ik mijdt dat soort toko's waar het kan.
Maar het kan best legitiem zijn. Voor hetzelfde geld besteedt Selectro het werk weer uit aan een ZZP'er die vervolgens dat emailadres ervoor gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
rolandos582 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 19:02:
[...]

Alsjeblieft ga gewoon hier weg... Man man man wat een persoon ben jij zeg. Uit de verhalen die jij hebt getyped gelijk uitspraken doen als ''maar de Selectro/Hotmail waar ik mee te maken heb gehad niet.''
Doe normaal man, je weet helemaal niet waarom ze met dat emailadres hebben verstuurd en je doet zulke grote aannames/beschuldigingen zonder daadwerkelijk contact gehad te hebben met het bedrijf waarom ze dat hebben gedaan.

Wat probeer je hier nu mee te bereiken om Selectro hier zwart te lopen maken?? :F ;w
Het mag toch duidelijk zijn dat ik hier te maken heb met een nep-Selectro, getuige het Hotmail adres? Wat voor reden zou een bedrijf uberhaupt kunnen hebben om een Hotmail adres te gebruiken voor de communicatie? Dat komt gewoon niet voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Jammer dat je direct over "oplichting" spreekt terwijl er, zoals ik het lees, gewoon bagger is om gegaan met je televisie. De vraagtekens bij mij, en meerdere tweakers, gaan vooral over: Waarom niet gewoon een DOA melding gedaan? Dan was je dit gezeur bespaart gebleven... ook tussen melding DOA en nieuwe televisie zit enkele dagen.. die dagen heb je nu ook meegemaakt ;) Wat zei Selectro toen je daar je verhaal deed? Coolblue is, uit ervaring, heel coulant en schappelijk had je veel stress bespaard denk ik :p

Daarbij, een @live.nl mail adres komt niet professioneel over maar is niet ongebruikelijk hoor...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rolandos582
Snap oprecht niet waar deze TS mee bezig is, constant maar dingen roepen zonder zelf er daadwerkelijk in te duiken. Gelijk vol met aanname's en in de aanval zonder het bedrijf in kwestie de kans te geven om het hem uit te leggen.

Deze TS is sowieso een persoon met vreemde topic's en harde uitspraken, bijvoorbeeld :
Hoeveel tijd heeft een inbreker nodig?
Incassobureau kan kenteken koppelen aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
rolandos582 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 19:10:
Snap oprecht niet waar deze TS mee bezig is, constant maar dingen roepen zonder zelf er daadwerkelijk in te duiken. Gelijk vol met aanname's en in de aanval zonder het bedrijf in kwestie de kans te geven om het hem uit te leggen.

Deze TS is sowieso een persoon met vreemde topic's en harde uitspraken, bijvoorbeeld :
Hoeveel tijd heeft een inbreker nodig?
Incassobureau kan kenteken koppelen aan mij
Het heeft geen zin andere topiques erbij te betrekken. TS stelt een legitieme vraag (de manier waarop laat ik in het midden) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Mrjraider schreef op zondag 18 juni 2017 @ 19:10:
Coolblue is, uit ervaring, heel coulant en schappelijk had je veel stress bespaard denk ik :p
Meestal heb je een dag later zelfs al een nieuwe tv en lossen zij het op met de fabrikant. Zelf en in mijn omgeving ook meerdere van dit soort dingen gehad. Komen met hun eigen bezorgservice tv ophalen en laten gelijk een nieuw exemplaar achter.

DOA zeker bij een cooblue is een dikke aanrader. Betaal je ook gewoon voor, maar dit had je gewoon moeten gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Er zijn zat kleine bedrijven die geen geld uit willen geven aan iets anders dan core business. Ofwel, waarom een domeinnaam, hosting en email op dat domein wanneer mensen via Selectro komen. Je wilt in je communicatie duidelijk hebben dat je handelt vanuit Selectro.

Dus nee, het heeft niets met malafide te maken. Dat ze niet netjes hebben gehandeld, is wat anders. Je televisie heeft lekker wat regen gehad en dat kun je ook aangeven bij Samsung of het bedrijfje of Selectro zelf.

Niemand is je aan het oplichten op dit moment. Iig dat haal ik niet uit je communicatie hier op het forum.
Dat ze aan het klooien zijn geweest, dat wel. Er is nu namelijk geen oplossing.

Daarnaast, hoe belangrijk is je tv als je een andere koopt in de tussentijd. Leuk? Ja, levensbehoefte? Niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Mrjraider schreef op zondag 18 juni 2017 @ 19:10:
Jammer dat je direct over "oplichting" spreekt terwijl er, zoals ik het lees, gewoon bagger is om gegaan met je televisie. De vraagtekens bij mij, en meerdere tweakers, gaan vooral over: Waarom niet gewoon een DOA melding gedaan? Dan was je dit gezeur bespaart gebleven... ook tussen melding DOA en nieuwe televisie zit enkele dagen.. die dagen heb je nu ook meegemaakt ;) Wat zei Selectro toen je daar je verhaal deed? Coolblue is, uit ervaring, heel coulant en schappelijk had je veel stress bespaard denk ik :p

Daarbij, een @live.nl mail adres komt niet professioneel over maar is niet ongebruikelijk hoor...
Dat ik Coolblue er niet bij heb betrokken is omdat ik een NBD makkelijker vind dan een DOA en omdat er gewoon fabrieksgarantie op zit. Ik weet dat Coolblue een van de beste winkels van NL is qua klantenservice, maar ik had gewoon geen zin in een DOA, aangezien een NBD ook een procedure is waarbij alle garanties van kracht blijven.

Dat er bagger is omgegaan met mijn televisie is ze vergeven als Samsung het oplost. Mijn ervaring is dat reparateurs dat gewoon oplossen. Het gaat mij om het feit dat ik duidelijk niet met de echte reparateur te maken heb gehad, en dat ik dat te laat door had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Trommelrem schreef op zondag 18 juni 2017 @ 19:17:
[...]

Dat ik Coolblue er niet bij heb betrokken is omdat ik een NBD makkelijker vind dan een DOA en omdat er gewoon fabrieksgarantie op zit. Ik weet dat Coolblue een van de beste winkels van NL is qua klantenservice, maar ik had gewoon geen zin in een DOA, aangezien een NBD ook een procedure is waarbij alle garanties van kracht blijven.

Dat er bagger is omgegaan met mijn televisie is ze vergeven als Samsung het oplost. Mijn ervaring is dat reparateurs dat gewoon oplossen. Het gaat mij om het feit dat ik duidelijk niet met de echte reparateur te maken heb gehad, en dat ik dat te laat door had.
Je garanties blijven niet van kracht, op het moment dat jij buiten Coolblue om aan jouw TV laat sleutelen (al dan niet door de fabrikant) vervalt de garantie van Coolblue. Daarnaast is alles wat de fabrikant doet service en niet verplicht voor zover ik weet...

Waarom denk je 100% met een oplichter te maken te hebben? Zoals je zelf al vraagt: wat schiet iemand ermee op behalve dat hij/zij gepakt kan worden? Het Hotmail adres? Ach het is niet heel professioneel maar betekend ook niet gelijk dat het een oplichter is.

Als ik jou was zou ik gewoon contact met Samsung opnemen en netjes vertellen dat je TV verder beschadigd is en hopen dat ze het voor je willen fixen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:36
Wat een tegenvallend topic, na het lezen van (en klikken op) de titel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:28
[...]

Hoe weet je zeker dat je niet met de echte reparateur te maken hebt gehad?
Misschien is hij wel ingehuurd door Samsung of Selectro.

Je doet alweer veel te veel aannames. Je gaat er meteen vanuit dat je bent opgelicht terwijl daar nog helemaal geen bewijs voor is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jeryz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 01:12
[...]

Je blijft er maar op doorhameren terwijl je geen idee hebt of dit zo is. Gewoon 'gelul' in de volksmond.

Ook lees je geen enkele reactie hier, ook niet degene die je verder kunnen helpen; je reageert er niet eens op, je blijft hetzelfde herhalen. Wat mij betreft kan er op deze manier een slotje op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 23-09 21:10

Blokker_1999

Full steam ahead

Waarom zou je in hemelsnaam met een oplichter te maken hebben? Je hebt een claim ingediend bij Samsung. Zij hebben die man op je afgestuurd, zij hebben ook met die partij gecommuniceerd (je ticket bij Samsung is bijgewerkt met informatie van Selectro) en zij betalen dan ook de factuur (voor het slecht geleverde werk). Lijkt me toch echt dat het de hersteldienst is die Samsung gebruikt die je TV heeft nagekeken, opgehaald en teruggebracht.

Dat je er voor gekozen hebt om rechtstreeks met Samsung te handelen is je eigen keuze. Maar let wel dat Coolblue je in de toekomst ook alleen maar kan en zal helpen zolang het serienummer van het toestel overeenkomt. Had Samsung (of de hersteller) hier een nieuw toestel gebracht kon je in de toekomst sowieso geen claim meer indienen bij Coolblue (die vermoedelijk een langere garantie geeft dan de fabrieksgarantie van Samsung).

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

ago schreef op zondag 18 juni 2017 @ 19:04:
Live.nl lijkt me juist een heerlijk mailadres om te hebben, lekker kort.
Het risico bestaat dat ik een email adres kan aanmaken en mezelf daarmee kan uitgeven voor een ander bedrijf.

Maar dat terzijde. Het was denk ik eenvoudiger geweest als men gewoon via de RMA van Coolblue contact op zou nemen en niet zelf alles onder handen gaan doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Ik heb helaas meerdere keren te maken gehad met selectro (niet omdat de service slecht was in tegendeel de droger bleef stuk gaan (steeds ander onderdeel stuk) ik ben steeds uitstekend geholpen via dat live adres.

Dus ja een live.com adres maar wel echt een valide bedrijf die de service toevallig doet voor Samsung!

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• ago

ago

Blokker_1999 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 19:58:
Waarom zou je in hemelsnaam met een oplichter te maken hebben? Je hebt een claim ingediend bij Samsung. Zij hebben die man op je afgestuurd, zij hebben ook met die partij gecommuniceerd (je ticket bij Samsung is bijgewerkt met informatie van Selectro) en zij betalen dan ook de factuur (voor het slecht geleverde werk). Lijkt me toch echt dat het de hersteldienst is die Samsung gebruikt die je TV heeft nagekeken, opgehaald en teruggebracht.
Peter R de Vries niet gezien van de week? Er is een oplichter actief die mailtjes van Samsung naar Selectro onderschept om zodoende tv's bij klanten op te halen en die vervolgens met waterschade terug te brengen. Dat is zijn turn on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 23-09 21:10

Blokker_1999

Full steam ahead

ago schreef op zondag 18 juni 2017 @ 20:14:
[...]

Peter R de Vries niet gezien van de week? Er is een oplichter actief die mailtjes van Samsung naar Selectro onderschept om zodoende tv's bij klanten op te halen en die vervolgens met waterschade terug te brengen. Dat is zijn turn on.
:)B

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:42

sjaool

Every life should have 9 cats

ago schreef op zondag 18 juni 2017 @ 20:14:
[...]

Tijd voor de popcorn begrijp ik? :+

Dit hele topic gaat nergens over en is eigenlijk alleen maar zwartmakerij richting Selectro. Als TS nu eerst eens contact opneemt met Samsung en Selectro in plaats van hier zijn hart te luchten.

Het blijkt maar weer dat je beter een DOA kunt doen dan NBD want dan heb je sneller een werkende televisie in huis. Bij DOA wordt een apparaat zonder morren omgeruild voor een nieuwe. Bij NBD heb je niet direct te maken met vervanging en dat laatste wil je nu juist wel bij een DOA. Al met al heeft TS deze "ellende" geheel aan zichzelf te danken door ongeduldig te zijn.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2017 @ 19:59:
[...]

Het risico bestaat dat ik een email adres kan aanmaken en mezelf daarmee kan uitgeven voor een ander bedrijf.
Dat risico houd je toch. Als Selectro het domein selectro.nl gebruikt is er ook niemand die je tegenhoudt om het domein selectro-service.nl te registreren en voor mail te gebruiken. En wist je dat selectro.com helemaal niet van Selectro is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
[...]

Tja ieder zijn denkwijze maar je hebt in de praktijk niets met de fabrikant te maken als het aankomt op garantie kwesties. Dat doe je normaal gesproken ook echt bij de winkel waar je je product hebt gekocht. Dat jij kiest om de fabrikant te benaderen is je goed recht maar niet de gebruikelijke wijze.

Wat je nu moet doen is wachten op antwoord van Samsung en/of Selectro wij kunnen je eigenlijk niet verder helpen of adviseren. Daarnaast ga je, mijn inziens, wat te snel door te spreken over oplichting zonder eerst eens contact gehad te hebben met Selectro of Samsung..even geduld hebben en morgen op een normale toon en wijze je verhaal doen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelcootjuh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 07:16
Misschien heeft Selectro wel de afhandeling naar een lokaal iemand doorgezet (kan soms kosten efficient zijn). Aangezien deze persoon vooral reparaties doet en verder weinig zin/moeite wil steken in domeinnaam/emailadres/hosting heeft hij gewoon een selectro@live.nl adres gemaakt, zoals veel klein-zelfstandige doen.

Dat ze misschien een beetje slordig met jouw tv zijn omgegaan is iets anders, maar dan zijn ze nog niet meteen malafide of zo. Heb je al contact gehad met Samsung en/of Selectro? Wat zeggen die er van? Heb je papieren dat de tv is gerepareerd/afgeleverd of iets dergelijks?

En waarschijnlijk had je via Coolbue al een andere staan :)

offtopic:
En uit je reacties lijkt het meer alsof je totaal niet leest/begrijpt/wilt begrijpen wat we zeggen. een @live.nl adres is niet direct malafide ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:44
Ondanks dat ik ook niet denk dat dit oplichting is blijft het gebruik van het live.com mailadres vreemd. Het officiele mailadres van selectro is info@selectro.nl.
TS, heb je Selectro zelf al gevraagd (bijvoorbeeld via een mailtje naar het officiele adres) of ze ook het live.com adres gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

J-roenn schreef op zondag 18 juni 2017 @ 22:27:
Ondanks dat ik ook niet denk dat dit oplichting is blijft het gebruik van het live.com mailadres vreemd. Het officiele mailadres van selectro is info@selectro.nl.
TS, heb je Selectro zelf al gevraagd (bijvoorbeeld via een mailtje naar het officiele adres) of ze ook het live.com adres gebruiken ?
Of je leest de reactie van Wognummer even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Trommelrem schreef op zondag 18 juni 2017 @ 18:39:
[...]
Ik begrijp niet helemaal op welke manier ik nu ben opgelicht
[...]
jouw TV is onder garantie omgeruild voor een nieuwe bij de fabrikant door Selectro.
Selectro levert jou een ander defect toestel terug.
Verkoopt het nieuwe toestel via een duister kanaal.

Profit voor Selectro. Jij hebt iets geleverd gekregen waardoor juridisch Selectro hun prestatie-plicht is nagekomen.

d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Ik vind de titel erg op name shaming lijken, gevalletje 'aan de schandpaal nagelen' Terwijl TS uberhaupt nog geen contact heeft opgenomen om dit probleem op te lossen met wie dan ook. De uitdrukking 'opgelicht' en 'malafide' zijn daardoor wel imo heel erg zwaar en onjuist in deze context.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

"selectro@live.nl" wordt gewoon gebruikt door monteurs. Wanneer je even met Seleco Nederland had gebeld was je er achter gekomen dat Selectro eigenlijk een groep van bedrijven is met monteurs door het hele land die allemaal met andere e-mail adressen communiceren. En die gaan echt geen lucratief contract met Samsung op het spel zetten door zo iets te doen.

Wanneer @Trommelrem zijn huiswerk had gedaan had hij hier dus achter kunnen komen. Dat Samsung via Selectro een monteur heeft gestuurd was meer of minder uit coulance vermoed ik, maar heeft er wel voor gezorgd dat @Trommelrem volgens mij geen enkele juridische poot meer heeft om te staan richting Coolblue en nu er maar uit moet zien te komen met Selectro/Samsung.

Daarnaast had @Trommelrem zelf ook een zekere plicht, hij had tegen de monteur moeten zeggen dat het waanzin is om het scherm door de regen in een doos mee te nemen. Sterker nog, mijn ervaring is dat ze dat ook nooit doen. Maar niet iedere monteur is het zelfde. Maar ik laat de beweegredenen maar even in het midden.

Wanneer ik de openingspost lees, en de andere reacties van @Trommelrem dan vermoed ik dat Samsung de mensen van Selectro maar heeft langs gestuurd omdat het waarschijnlijk geen vriendelijk gesprek was vanuit @Trommelrem. Maar ik kan het fout hebben. Maar ik snap @Trommelrem helemaal niet. Wanneer de TV kapot was waarom had hij dan de TV niet naar Coolblue terug gezonden en een andere bestelt. Geld kan het niet zijn, want hij heeft tenslotte ook een nieuwe Philips gekocht.

Maar tja, als ik Samsung zou zijn zou ik gewoon niks doen evenals Coolblue.

Overigens wat ik niet snap, zonder aandringen neemt Selectro nooit een TV mee terug, althans bij mij hebben ze dat ook niet gedaan. Het enge wat de monteur zei is dat board vervangen zou worden en dat het wachten was op onderdelen. Overigens liep dat wel via de verkoper (Media Markt) en die gingen naar Samsung die ook Selectro langs stuurden.

Overigens, afhankelijk van de regio wil je ten alle tijde voorkomen dat er iemand van Selectro langs komt. Want dan kan het echt goed fout gaan. Samsung en Sony gewoon via de winkel regelen.

[ Voor 20% gewijzigd door Wim-Bart op 19-06-2017 06:04 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-09 21:49

Bever!

3

Advies aan de TS, bel eens met coolblue en doe je verhaal. Ze laten je echt niet ineens staan omdat je zelf samsung gebeld hebt. Overigens doen praktisch alle winkels niet meer dan je klacht forwarden naar de fabrikant en die zet het door naar hun reparateur. En deze tv is strict gezien ook geen DOA. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Bever! op 19-06-2017 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:30

FeaR

In GoT we trust

Dat het hier om een TV gaat wil nog niet zeggen dat het topic onder TB valt. Dit lijkt mij meer iets voor SF, ik verhuis het topic dan ook die kant op. Is het aan mijn collega's daar om te beslissen of dit topic open blijft aangezien er een berg aannames worden gedaan die (nog) niet geheel gegrond zijn.

TB > SF

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-09 08:03
Zit dit topic echt met afschuw te lezen, de zwartmakerij en beschuldigingen richting Selectro vliegen om de oren. Concreet bewijs zie ik niet, een hotmail/live account is opmerkelijk maar niet ondenkbaar.

Het is al vele malen gezegd maar neem nou eens contact op met Selectro en Coolblue, leg je verhaal neer en kijk of ze wat voor je kunnen doen.

@Trommelrem Heb je überhaupt wel gevraagd om legitimatie/ identificatie van de persoon die jouw TV mee heeft genomen? Bon met naam + handtekening + S/N van het betreffende product? Of iets van aannemelijkheid kunnen krijgen dat deze persoon bij Selectro werkt? Bedrijfsbusje o.i.d.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:32
Trommelrem schreef op zondag 18 juni 2017 @ 18:51:
Wat een onzin, genoeg bedrijven die vanuit het verleden zo'n adres gebruiken en hier nooit vanaf gestapt zijn omdat dat adres nu eenmaal bekend is binnen de klantenkring.

Hier in de straat staan bijv. ook 2 busjes van verschillende hoveniersbedrijven, de een gebruikt een hotmail adres, de ander een google adres en beide zijn volkomen betrouwbaar.....

Het aannemersbedrijf van de pa van een kameraad van mij werkt ook nog gewoon via een ISP E-mail adres, puur omdat dit het adres is waar hij een jaar of 20 geleden voor het eerst mee is gaan communiceren en iedereen in het dorp waar hij werkt kent dat adres.

Misschien moet je even uit je bubble komen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 17:05

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Titel, voor nu even, verandert naar -> Garantie kwestie rondom Samsung TV.

@ all kunnen we gewoon inhoudelijk reageren en niet op de man gaan spelen, dat is nergens voor nodig. Verder kan je gewoon een TR aanmaken als je van mening bent dat iemand over de schreef gaat

@ ts voor nu laat ik het topic even open, maar dan verwacht ik wel een wat constructievere bijdrage dan een die is gebaseerd op aannames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Wim-Bart schreef op maandag 19 juni 2017 @ 05:39:
"selectro@live.nl" wordt gewoon gebruikt door monteurs.
Dan moeten ze daar zo snel mogelijk vanaf stappen, want alles bij elkaar geeft wel heel erg de indruk dat er iets niet klopt.
Wanneer je even met Seleco Nederland had gebeld was je er achter gekomen dat Selectro eigenlijk een groep van bedrijven is met monteurs door het hele land die allemaal met andere e-mail adressen communiceren. En die gaan echt geen lucratief contract met Samsung op het spel zetten door zo iets te doen.
Dat maakt het nou zo twijfelachtig: Wie laat er nou iedereen inloggen op een Hotmail adres...
Wanneer @Trommelrem zijn huiswerk had gedaan had hij hier dus achter kunnen komen. Dat Samsung via Selectro een monteur heeft gestuurd was meer of minder uit coulance vermoed ik, maar heeft er wel voor gezorgd dat @Trommelrem volgens mij geen enkele juridische poot meer heeft om te staan richting Coolblue en nu er maar uit moet zien te komen met Selectro/Samsung.
Klopt niet. Zolang reparatie volgens de fabrieksspecificaties plaats vindt blijft zowel fabrieksgarantie als winkelgarantie van toepassing. Er is geen sprake van coulance, er is gewoon een NBD aangemaakt volgens de normale procedures, zoals ik het gewend ben bij Dell, HP, etc... eigenlijk iedereen.
Daarnaast had @Trommelrem zelf ook een zekere plicht, hij had tegen de monteur moeten zeggen dat het waanzin is om het scherm door de regen in een doos mee te nemen. Sterker nog, mijn ervaring is dat ze dat ook nooit doen. Maar niet iedere monteur is het zelfde. Maar ik laat de beweegredenen maar even in het midden.
Ik heb het scherm niet in ontvangst genomen. Daar kon ik dus geen invloed op uitoefenen. Ik heb begrepen van degene die hem in ontvangst nam, dat er in de regen een monteur voor de deur stond met een TV die niet verpakt was.
Wanneer ik de openingspost lees, en de andere reacties van @Trommelrem dan vermoed ik dat Samsung de mensen van Selectro maar heeft langs gestuurd omdat het waarschijnlijk geen vriendelijk gesprek was vanuit @Trommelrem.
Verkeerd vermoeden. Er is gebeld met Samsung en Samsung wilde inderdaad een RMA aanmaken. Ik heb vriendelijk gevraagd of NBD mogelijk was en dat was gewoon mogelijk. Ik heb geen redenen om niet vriendelijk te zijn, ze hebben de NBD gewoon aangemeld.
Wanneer de TV kapot was waarom had hij dan de TV niet naar Coolblue terug gezonden en een andere bestelt. Geld kan het niet zijn, want hij heeft tenslotte ook een nieuwe Philips gekocht.
Omdat een NBD normaliter sneller is dan een RMA. Een Dell van TechData laat je ook NBDen door Dell en niet door TechData. Alleen omdat het lang duurde is er een andere TV gekomen.
Overigens wat ik niet snap, zonder aandringen neemt Selectro nooit een TV mee terug, althans bij mij hebben ze dat ook niet gedaan. Het enge wat de monteur zei is dat board vervangen zou worden en dat het wachten was op onderdelen. Overigens liep dat wel via de verkoper (Media Markt) en die gingen naar Samsung die ook Selectro langs stuurden.
Ik was er niet bij toen de TV werd meegenomen. Bij Dell/HP wordt een apparaat nooit meegenomen, maar worden eventuele ontbrekende onderdelen gewoon een dag later ingepland. En als er toch iets wordt meegenomen, dan moet er worden getekend. Er is door niemand iets getekend.
Overigens, afhankelijk van de regio wil je ten alle tijde voorkomen dat er iemand van Selectro langs komt. Want dan kan het echt goed fout gaan. Samsung en Sony gewoon via de winkel regelen.
Wat ik al zei, er is bij Samsung bewust voor een NBD gekozen omdat we geen zin hadden in de RMA procedure. Normaal is een NBD ook echt NBD, alleen in dit geval ging het gewoon verkeerd maar de hele manier van werken van Selectro doet vermoeden dat er gewoon echt iets niet klopt.

Het hele proces is gewoon compleet anders gegaan dan ik gewend ben van een NBD procedure. Een update: Samsung heeft zojuist gemeld dat Selectro "echt geen Hotmail adres" heeft en er is een nieuw ticket gemaakt. Ik heb deze TV aan mijn tante beloofd die niet zo veel te besteden heeft. Er was gewoon op dat moment een TV nodig, daarom NBD, omdat DOA veel langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:11

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Trommelrem schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 17:43:
[...]
Een update: Samsung heeft zojuist gemeld dat Selectro "echt geen Hotmail adres" heeft
Dan liegen ze :+ Ik heb bijna dagelijks met Selectro te maken ( als retailer ) en de afdeling home-service (thuisbezoek) communiceert inderdaad via het reeds genoemde @live.nl adres. Andere afdeling communiceren inderdaad via een eigen domein van Selectro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:39

OmeJoyo

This is me

Vrienden van mij hebben een keer een defecte tv ontvangen via Coolblue, is door Coolblue zelf dezelfde dag nog omgeruild, als je ze even belt zijn ze heel meegaand. Had je heel erg veel elende gescheeld. Verder heb ik in het verleden ook wel contact gehad met Selectro, via het genoemde adres. Er zijn nog ontzettend veel bedrijven die geen eigen domein hebben, ik zie wekelijks auto's rijden met een Gmail of live adres erop.

Maargoed, succes en de volgende keer gewoon gebruik maken van de service waar je voor betaald.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 17:26
Alfisti schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 18:00:
[...]

Dan liegen ze :+ Ik heb bijna dagelijks met Selectro te maken ( als retailer ) en de afdeling home-service (thuisbezoek) communiceert inderdaad via het reeds genoemde @live.nl adres. Andere afdeling communiceren inderdaad via een eigen domein van Selectro.
Maar @live.nl is natuurlijk wel anders dan @hotmail.com ... ondanks dat hetgeen erachter hangt precies hetzelfde is. Hotmail bestaat ook niet meer en heet nu Outlook. Dat weet ook niet iedereen.
Pagina: 1