Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Autistische Nerds

Pagina: 1
Acties:
  • 743 views

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hoor maar ik zit sinds een tijd weer regelmatig op het forum hier op tweakers maar als ik zie wat voor topics hier worden gesloten en met welke reden komt er niks anders in mij naar boven dan de gedachte dat tweakers wordt gerund door letterlijk een stelletje autistische nerds.

Simpel voorbeeldje:

Asus ROG Strix Z270G GAMING
- "GoT is geen helpdesk en dit is geen topicstart.

Geen (verslag van) eigen inzet, geen onderbouwing. Dicht."

Stel je toch niet zo aan, de beste topicstarter heeft een vraag, er zijn mensen die deze vraag willen beantwoorden en dan komt er zo'n overenthousiaste mod, die helemaal in de zone van het modden zit, even het topic sluiten met zo'n belachelijke sluitpost. "Dicht".. LOL, jezus, neem jezelf niet zo serieus man. Ik heb vroeger ook wel eens een forum gemod en ik weet dat je je achter je pc dan heel wat waant maar hier een wake-up call, je overdrijft. Doe niet te veel regeltjesneuken en hang niet zo de 'strenge' nerd uit.

Een forummod moet gewoon geïnteresseerd zijn in de posts op het forum en als een topic/post niet door de beugel kan hier iets aan doen, niet als een aasgier zitten te jagen om topics te sluiten.

Doei!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-11 13:55

Kek

3flix

Goed verhaal (not). stel dat iedereen een topic als hierboven gelinkt is maakt, dan is het forum binnen korte tijd een wildgroei van vragen die met 1 klik via google te vinden waren...

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Ik denk dat het niet te maken heeft met het ''zichzelf te serieus nemen'' of iets dergelijks.. meer de ergerlijkheid van het geen eigen inzet tonen door de topic starter van de desbetreffende gestarte topic.

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Het is de standaard hier op tweakers. Er zijn genoeg Forum's voor korte vragen zonder enige context. Hier willen we behalve mensen helpen ook vooral dat mensen er wat van leren.

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:47

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Als dit soort posts getolereerd wordt dan wordt het hele forum een vloedgolf van "stomme" vragen.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Daag je de moderators nu uit door een topic over moderatiekritiek te plaatsen in:
Harde waren Processors, Moederborden & Geheugen?

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:24
Kritiek op mods word ook niet getolereerd :)

Topic closed in.... 3.....2 .... 1....

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:21
Als TS in z'n OP had aangegeven dat 'ie al e.e.a. had gevonden maar daar het antwoord op zijn specifieke vraag niet kon vinden, was het topic waarschijnlijk gewoon open gebleven. Nu komt het over als "zoeken jullie dit even voor me uit"

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-11 17:51
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:57:
Sorry hoor maar ik zit sinds een tijd weer regelmatig op het forum hier op tweakers maar als ik zie wat voor topics hier worden gesloten en met welke reden komt er niks anders in mij naar boven dan de gedachte dat tweakers wordt gerund door letterlijk een stelletje autistische nerds.

Simpel voorbeeldje:

Asus ROG Strix Z270G GAMING
- "GoT is geen helpdesk en dit is geen topicstart.

Geen (verslag van) eigen inzet, geen onderbouwing. Dicht."

Stel je toch niet zo aan, de beste topicstarter heeft een vraag, er zijn mensen die deze vraag willen beantwoorden en dan komt er zo'n overenthousiaste mod, die helemaal in de zone van het modden zit, even het topic sluiten met zo'n belachelijke sluitpost. "Dicht".. LOL, jezus, neem jezelf niet zo serieus man. Ik heb vroeger ook wel eens een forum gemod en ik weet dat je je achter je pc dan heel wat waant maar hier een wake-up call, je overdrijft. Doe niet te veel regeltjesneuken en hang niet zo de 'strenge' nerd uit.

Een forummod moet gewoon geïnteresseerd zijn in de posts op het forum en als een topic/post niet door de beugel kan hier iets aan doen, niet als een aasgier zitten te jagen om topics te sluiten.

Doei!
Misschien moet je zelf even de regels doorlezen.

Het topic wat je linkt voldoet duidelijk niet aan de regels. Net zoals dit topic.. ;w

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Beste @Verwijderd, wat heb je zelf voor vooronderzoek gedaan om tot de gestelde conclusie te komen. In de meeste fora staan namelijk nette documenten waarin e.e.a. wordt verteld, uitgelegd. We zijn hier heel behulpzaam, maar van de mensen zelf kan toch zeker enige eigen inzet verwacht worden.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:53

MsG

Forumzwerver

Hoewel ik vaak niet zo wannabe-mod-achtig zal reageren en eerder een report zal aanmaken, is het wel een doorn in het oog van de serieuze behulpzame Tweaker, de opkomst van de "zoek jij het even uit? Dan ga ik lekker chillen en kom ik later wel een keer bij je terug voor het antwoord"-consument. Dat de meeste Tweakers meteen snappen dat je een probleem goed moet uitleggen en ook uit moet leggen wat je zelf al hebt gedaan maakt dat dit forum boven vele andere beginnersfora uitstijgt. Waardoor je vaak ook meer de diepte in kan gaan qua problemen en discussies. Dat lijkt me te waardevol om weg te laten vloeien door bovenstaande invasie.

Als je in 10 verschillende posts bevraagd wil worden omdat de gegeven info aldoor summier is en er niet op meer dan 1 vraag tegelijk antwoord gegeven kan worden, kan je vooral door naar goeievraag.nl of andere beginnersplekken.

[ Voor 15% gewijzigd door MsG op 15-06-2017 14:14 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:15
Desalniettemin is de TS toch aardig op weg geholpen voor het slotje. Ik vind de term "autistische nerds" niet gepast als classificatie van de mods die de forum-regels toepassen.

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:59

Mystikal

It never hurts to help!

Hier de volgende: Al is deze post is meer uitgebreid. Maar dan nog erg summier zonder eigen suggesties.

Radio kopen

Basement Bios ---- Exo-S

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:29

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Regels zijn ervoor nodig om een forum te sturen in de richting waar je het hebben wil. Misschien zijn de regels te streng, en misschien worden ze te strikt gehandhaafd, het staat je vrij om dat de bediscussiëren in Lieve Adjes. Sterker nog, als je dit topic op een wat nettere manier had geopend dan had ik hem daar wel heen verplaatst.

Nu ga je zo vol in de aanval dat ik geen andere optie zie dan dit topic te sluiten.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.