Gezocht goede virus scanner

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-07-2024
Hallo.

Misschien een rare vraag, maar weet iemand wat goede virus scanners zijn.
Ik gebruik tot nu toe MC Afee maar daar ben ik niet zo meer over te spreken!
Ik heb het idee dat ze de abonnementen in korten en zo op die manier weer nieuwe abonnementen proberen te verkopen,
vanwege ik volgens mij vorig jaar Oktober - November nog een nieuwe heb gehaald voor 1 jaar. (ik kan dit ook mis hebben) maar daar gaat het nu niet om
Ik wil dus graag weten wat je nou als goede virus scanner kan zien.
Heb al op meerdere site's gekeken, maar je wordt van het kastje naar de muur gestuurd zo onderhand.
Heb zelf al wel zitten te kijken naar ESET of Kaspersky maar heb geen idee als dit wel wat is.
Kan iemand me hier bij helpen tot een goede beslissing te kunnen komen.

A.V.B. Jeffrey (Beltie)

P.S. als dit hier niet toegestaan is verwijder je hem maar, of verplaats hem naar waar het wel mag op de site.

Heb al wel op het topic van (Virusscanners discussietopic deel 4) staan kijken maar daar kon ik niet wat goeds concreets uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dit is een betrouwbare site die voldoende info geeft: https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/

Gebruik zelf Norton en ben daar erg tevreden over. Sommige mensen zeggen dat het zwaar is, maar dat was 10 jaar terug zo, tegenwoordig niet meer. Het is juist zeer licht nu met maar een paar MB aan RAM gebruik en CPU gebruik van minder dan 1%. Vind hierbij de 5 licenties voor 30 euro per jaar ook fijn omdat ik ze alle 5 gebruik.

Er zijn nog genoeg andere goede keuze's wat op die site aangegeven word. Het laat ook wel zien dat ESET niet de beste keuze is als je ook Kaspersky overweegt.

[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 15-06-2017 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:24

Mystikal

It never hurts to help!

Ik zit nog steeds op de standaard windows (10) firewall en virusscanner. Ik begreep een jaar of 2-3 geleden dat deze ook prima volstaan?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bman80
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-05 14:38
Als je het mij vraagt zeg ik Eset (virus, firewall etc) gebruik ik al jaren maar dat komt omdat ik de interface goed ken, gebruiksvriendelijk vind ik.

En beschermd mij in grote lijnen, hangt natuurlijk wel af van men eigen computer, download en internet gedrag, nieuwsgroepen piratebay dubieuze sites etc werken niet mee.

De grote merken, je kent ze wel "Norton Eset Kaspersky etc" staan elk jaar weer in de top 10.

Probeer er een paar uit en kies de gene die jij prettig vind werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:23
Mystikal schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:16:
Ik zit nog steeds op de standaard windows (10) firewall en virusscanner. Ik begreep een jaar of 2-3 geleden dat deze ook prima volstaan?
Dat is een hardnekkige mythe die ik vaker voorbij zie komen. Nagenoeg elke bekende gratis AV presteert al beter in verschillende tests van bijvoorbeeld AV-Comparatives en av-test.org. Om nog maar te zwijgen over impact op je systeem, zeker als je geen SSD gebruikt. Ik heb systemen meegemaakt die niet vooruit te branden zijn omdat Defender besloot een scan te gaan draaien. Tel daarbij op de vele problemen in de software zelf die vrij regelmatig voorbij komen (blijven hangen in een scan, memory leaks, gewoon ineens niet meer werken).

Zoals de rest al aangeeft, neem gewoon wat tests door. Je kan van elk pakket wel een trial downloaden (tip: kijk hier voor diverse trials van 60, 90 of 180+ dagen) om te kijken wat je van de user experience vindt.

Ik gebruik zelf overigens al jaren BitDefender. Die staat altijd wel in de top drie en is niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Tip: Als je toevallig Ziggo en een Vodafone abo hebt, dan kan je gebruik maken van F-Secure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:56
jordje schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:41:
[...]

Dat is een hardnekkige mythe die ik vaker voorbij zie komen. Nagenoeg elke bekende gratis AV presteert al beter in verschillende tests van bijvoorbeeld AV-Comparatives en av-test.org. Om nog maar te zwijgen over impact op je systeem, zeker als je geen SSD gebruikt. Ik heb systemen meegemaakt die niet vooruit te branden zijn omdat Defender besloot een scan te gaan draaien. Tel daarbij op de vele problemen in de software zelf die vrij regelmatig voorbij komen (blijven hangen in een scan, memory leaks, gewoon ineens niet meer werken).

Zoals de rest al aangeeft, neem gewoon wat tests door. Je kan van elk pakket wel een trial downloaden (tip: kijk hier voor diverse trials van 60, 90 of 180+ dagen) om te kijken wat je van de user experience vindt.

Ik gebruik zelf overigens al jaren BitDefender. Die staat altijd wel in de top drie en is niet duur.
Leuk en aardig. Maar volgens jouw bronnen scoort Win Defender gewoon hoger dan de "industry average" op zowel Protection als Usability. Alleen performance is niet denderend. Dat nagenoeg iedere gratis scanner beter scoort is dus gewoon onzin (volgens die bronnen), anders was die industry average wel hoger geweest. Zelf heb ik nog nooit problemen gehad op systemen met alleen Win Defender (of voorheen MS Security Essentials). Zeker als je eens in de x tijd een "externe" scan ernaast draait ter controle....is er weinig aan de hand.

Verder zakelijk draaien we Kaspersky, wat prima (lijkt) te werken. Maar ook zij hebben wel eens last gehad van redelijk kritieke bugs en kwetsbaarheden.

Ook met Forticlient van Fortinet heb ik goede ervaringen. Al doen ze al geruime tijd niet meer mee in dergelijke AV tests door volgens mij een geschil. Dusja...hoe onafhankelijk en betrouwbaar zijn die tests ^^?

Verder is een antimalware-pakket natuurlijk maar stap 1. Uiteindelijk zijn er veel meer maatregelen te nemen om je systeem te beveiligen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:51

WCA

Heel simpel: Windows defender en common sense.

Defender heeft niet de meest stellar detectierates, maar als jij gewoon een beetje goed oplet is het meer dan voldoende. Evt. af en toe een malwarebytes scan eroverheen en je zit echt prima. Als je iemand bent die dagelijks virussen binnenhaalt, gaat een betere virusscanner echt niet helpen.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farg0
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:50
Waarom niet Sophos Home ? Gratis tot 10 gebruikers en op een portal te beheren.

https://home.sophos.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

https://home.sophos.com/

Gratis Sophos AV tot 10 devices. Cloud Managed.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:59
als je de resultaatlijstjes kijkt is defender idd een middenmoter. Als je de achterliggende cijfers bekijkt zie je dat de verschillen eigenlijk best wel klein zijn. Ben van gratis AV afgestapt omdat met updates je steeds naar de website moet en daar het steeds lastiger is om de 'free' versie te vinden. Logisch, want software moet gemaakt worden en betaald, maar wel irritant. Bij betaalde versies zie je steeds vaker dat verlenging veel duurder is dan een nieuwe licentie. En verder; blijf weg van sites met veel x'en, hack en crack in de naam en klik niet blind op elke link die je binnenkrijgt.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

GreNade schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 12:06:
Heel simpel: Windows defender en common sense.

Defender heeft niet de meest stellar detectierates, maar als jij gewoon een beetje goed oplet is het meer dan voldoende. Evt. af en toe een malwarebytes scan eroverheen en je zit echt prima. Als je iemand bent die dagelijks virussen binnenhaalt, gaat een betere virusscanner echt niet helpen.
Dit.

Als die gratis anti-virus producten worden na verloop van tijd zelf irritant. Defender valt me nooit lastig. Norton heeft zijn zaakjes nu beter voor elkaar dan vroeger, maar had toch nog wel wat gekke dingen in 2016. En natuurlijk blijven ze je pushen om de meest dure versie met "browser-protection" en "family care" te nemen.

Gewoon geen gekke dingen downloaden, een adblocker/scriptblocker in je browser én regelmatig backups maken!

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:23
eric.1 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 12:04:
[...]

Leuk en aardig. Maar volgens jouw bronnen scoort Win Defender gewoon hoger dan de "industry average" op zowel Protection als Usability. Alleen performance is niet denderend. Dat nagenoeg iedere gratis scanner beter scoort is dus gewoon onzin (volgens die bronnen), anders was die industry average wel hoger geweest. Zelf heb ik nog nooit problemen gehad op systemen met alleen Win Defender (of voorheen MS Security Essentials). Zeker als je eens in de x tijd een "externe" scan ernaast draait ter controle....is er weinig aan de hand.
Ik geef toe dat ik een paar maanden al geen vergelijkingen meer heb bekeken, en ik zie inderdaad dat Defender in het huidige kwartaal een flinke sprong voorwaarts heeft gemaakt. Dat zegt mij alleen niet of het sinds april ineens een goede AV is geworden, of dat dit gewoon toeval is. Ik heb zo het vermoeden dat het er een stuk minder rooskleurig uitziet als je een normaalverdeling over de laatste jaren pakt. Ik zou het er op basis van de laatste resultaten en ervaringen uit het verleden in ieder geval nog niet op wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:06
Ik gebruik kaspersky internet security(betaald 10-devices), en malwarebytes3.0(betaald lifetime key, 3-devices), en windows devender laat ik periodiek scannen.
Daarnaast een adblokker, en anti tracking in de browsers.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Heb je dit topic al doorgenomen: [Virusscanners] Discussietopic deel 4 ? Daar vind je o.a. ervaringen en links naar obejctieve test sites.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 25-09 10:48
Avira
Product Of The Year
https://www.avira.com/en/...ion-for-your-digital-life

En de beste in verwijdering van malware, daarnaast ook een van de lichtste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-10 22:25
Beetje late reactie.

Dit is misschien ook een optie: alles wat je download (ook email attachments) eerst uploaden naar virustotal.com, waar het gescand wordt door 60 virusscanners: https://www.virustotal.com/nl/

Ze hebben ook een tootlje hiervoor: https://www.virustotal.co...tions/virustotal-uploader
Pagina: 1