Coolblue stort aankoopbedrag niet terug

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 16.888 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 686983

Voor reviews hebben we Shopreviews, die horen hier niet thuis. Dit topic is om het probleem van de TS op te lossen.

[ Voor 254% gewijzigd door Yorinn op 11-06-2017 12:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:22

paQ

Het enige juiste dat Coolblue kan doen is je directschadleoos stellen door geld terug of via een andere vervoerder te leveren. Én onmiddellijk stoppen met dynalogic om niet nog verder imagoschade op te lopen.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Sunthon schreef op zondag 11 juni 2017 @ 10:34:
Wat je moet doen is geduld hebben.

5 juni was (is) Tweede Pinksterdag en toen zat iedereen lekker thuis. De aanname dat ze direct dinsdagmorgen 6 juni om 8 uur jou betaling terugstorten is natuurlijk ijdele hoop.

Vanuit Coolblue kan ik me ook voorstellen dat ze even afwachten totdat het product weer ingenomen is in hun magazijn of in elk geval dat het logistieke en administratieve proces doorlopen is en zij ook 100% zeker zijn dat het product terug is.

In mijn ogen ben je nu gewoon te ongeduldig. Coolblue heeft een uitstekende reputatie en je moet gewoon even iedereen (Coolbue, banken) de tijd gunnen om de dingen te doen die ze moeten doen. Geloof me, dat geld komt echt wel terug. Verwijzingen naar wetboeken en je rechten zijn op dit moment totaal niet aan de orde of van toepassing.
"Ik wacht met geld terugstorten tot ik het pakketje terugkrijg van de vervoerder" is -in dit geval- niet echt klantvriendelijk om te zeggen. Alsof de klant er wat aan kan doen dat Dynalogic er een zooitje van maakt. Dat is bedrijfsrisico voor Coolblue en los je op door Dynalogic ervoor op te laten draaien, niet de klant. Wat nu als Dynalogic dat pakje na 10 dagen nog niet boven water heeft?

Bovendien, als je expliciet drie werkdagen belooft dan krijg je dit soort reacties van klanten. Geef dan direct aan dat Pinksteren in de weg zit en dat het de 12e juni wordt. Overigens is Tweede Pinksterdag een dag waarop betalingsopdrachten en incasso's gewoon door banken worden uitgevoerd.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Dit is niet de plek om eigen ervaring met Coolblue te delen. Ik heb dan ook een aantal offtopic posts verwijderd.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:47
Zojuist Coolblue nog eens gebeld en ik kreeg een niet zo vriendelijke medewerkster aan de lijn.

Ze kon mij helaas niet helpen, het is aan Dynalogic die het eerst bij Coolblue moet afleveren weer.

Daarop zei ik dat er op dit moment genoeg te lezen valt over Dynalogic en Coolblue op internet waarop ze even stil viel en daarna zei dat dat maar aannames waren. Ze kon verder niks betekenen voor mij.

Ook zei ze dat als ze het geld terugstorten en Dynalogic ineens toch gaat afleveren hier ze een probleem hebben. Hierop zei ik dat de order al geannuleerd was voordat het bij mij afgeleverd kon worden. Daarop kreeg ik weer als antwoord dat ze niet met mij in discussie gaat hierover en heeft ze ook opgehangen.

Tot dusver de "leuke" klantenservice van coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:03

TommieW

Numa numa.

Probeer het eens via een private message op Facebook. Bij verrassend veel bedrijven krijg je dan beter hulp dan via de telefoon.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
TommieW schreef op zondag 11 juni 2017 @ 11:42:
Probeer het eens via een private message op Facebook. Bij verrassend veel bedrijven krijg je dan beter hulp dan via de telefoon.
Al gedaan via Twitter en FB. Kreeg hetzelfde antwoord..
Hi Wesley. Het laat inderdaad nogal op zich wachten. Onze excuses daarvoor. We hebben nog geen bevestiging dat het pakket bij ons terug is, maar dat laten we gelijk uitzoeken. Op die manier kan het geld snel teruggestort worden. We zouden je om nog even van je geduld willen vragen, we zoeken het voor je uit. Houd er rekening mee met dat het door drukte tot 48 uur kan duren voor je van ons gehoord hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-06 04:54
Inderdaad goede tip van TommieW. Twitter of Facebook wil ik ook regelmatig gebruiken voor dat soort problemen.

Wel vreemd dat Coolblue zo doet. Ik snap dat ze dat pakket terug willen. Maar het zou toch niet langer moeten duren dan 1 a 2 dagen om dat pakket terug te krijgen. Ze willen niet het risico lopen dat het geld terug gestort wordt en het pakket alsnog wordt bezorgd.

Uiteindelijk weet ik wel zeker dat zei jou terug moeten betalen als zij niet kunnen aantonen dat jij het pakket in ontvangst hebt genomen. Het is alleen jammer dat dit zo'n getouwtrek moet worden.

EDIT:
Lijkt er op dus dat het erg druk is/ er veel mensen op vakantie zijn in de supply chain? Even geduld hebben dus.

Wat mij nu eens tebinnen schiet. Ik heb wel eens met een vervoerder te maken gehad (dat was dan wel van een pallet bezorging) dit het pakket aan had geboden terwijl er volgens hen niemand thuis was. (Ter info, zij stonden aan het verkeerde adres.) Aan de leverancier heb ik destijds gevraagd om een andere vervoerder. De eerste vervoerder wilde echter het pakket niet terugleveren omdat zij dan niets betaald zouden krijgen. Zou Dynalogic ook zo ongeveer te werk gaan? Pakketten x-aantal dagen houden tot ze betaald krijgen voor dat pakket?

[ Voor 36% gewijzigd door Clifdon op 11-06-2017 11:49 ]

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-05 16:03

HetGezegde

Yes, you can!

Het pakket ligt bij Dynalogic en pas wanneer Coolblue het pakket terug heeft, wordt jouw geld overgemaakt. Niet eerder.

Misschien eens met Dynalogic bellen?

[ Voor 93% gewijzigd door Yorinn op 11-06-2017 12:35 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-06 04:54
Nee niet verder met Dynalogic bellen. Je hebt als koper namelijk niets met de vervoerder te maken. Het is niet jou verantwoordelijkheid om daar iets aan te doen. Je moet altijd naar het verkopende punt.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 11:04
Ik ben het volledig eens met @MAX3400

Daarnaast begrijp ik coolblue wel, en dit is misschien iets wat ze in de toekomst nog kunnen verbeteren.

Zij wachten op de retour van dynalogic omdat coolblue geen zicht heeft of die bij dynalogic nog in een aflever traject zit. dus al zij jou het bedrag terugstorten en de volgende dag staat toch toevallig dynalogic aan de deur, dan heb jij video kaart en je geld terug.
MAX3400 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 09:38:
[...]

Voor Coolblue wel maar voor de bank niet :) Sommige banken, ook in NL, en op sommige data maken in het weekend niets over. Met een beetje "pech", kan een betaling ingevoerd op een donderdag pas de volgende dinsdag er zijn.

Ik snap goed dat je een punt hebt en dat Coolblue over 3 werkdagen praat; dan is eventueel mijn eerdere reply "uiterlijk terugstorten op dinsdag" en zou theoretisch het geld 8 of 9 juni bij jou moeten zijn. Gezien de dag van dit topic, is het geld er nog niet dus wat dat betreft is het inderdaad niet helemaal gegaan zoals ze jou hebben verteld.

Hopelijk kan iemand bij Coolblue maandag bevestigen dat de terugbetaling wel al is uitgevoerd en/of krijg je maandag een betaal-alert van de bank dat je centen weer terug zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-06 11:11
Ik heb hetzelfde meegemaakt bij Coolblue. (details mogen niet)
Ik had gelukkig met paypal betaald en heb na 9 dagen mijn geld terug gekregen door een geschil te starten via paypal.
Je zou ook bij thuiswinkel.org een klacht kunnen neerleggen, heeft bij mij goed gewerkt toen ik een geschil met een andere webwinkel had.

[ Voor 5% gewijzigd door Yorinn op 11-06-2017 12:22 ]

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Dit is NIET de plek om eigen ervaringen met Coolblue / Dynalogic te delen. Hier hebben we Shopreviews voor. Het helpt ook niet mee in een oplossing voor de TS. Ik heb dan ook wéér een aantal reacties verwijderd, dit zal ook blijven gebeuren.

Voor feedback op moderaties kan er een DM naar de betreffende mod gestuurd worden of in Shopping Forum - Feedbacktopic

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BlazeMuis schreef op zondag 11 juni 2017 @ 09:15:
Op 2 juni had ik een videokaart bij Coolblue besteld met Avondlevering. Dit blijkt met Dynalogic te gaan en alles lijkt goed te gaan. Totdat ik ineens een email kreeg van Dynalogic om een nieuwe afspraak te maken omdat ze die avond niet meer konden leveren. Prima, geen probleem.. Dus ik maakte een nieuwe afspraak voor de eerstvolgende dag (3 juni tussen 8.00 en 13.00). Nog geen uur later kreeg ik alweer een email dat ik alweer een nieuwe afspraak moest gaan maken aangezien ze niet konden gaan leveren wegens drukte. Daarop heb ik Coolblue gebeld, waarbij de medewerker aangegeven heeft bij Dynalogic dat het wel op 3 juni tussen 8.00 en 13.00 geleverd moet gaan worden Ongeveer 15 minuten later kreeg ik álweer een email dat ik een nieuwe afspraak moest maken wegens drukte. Ik ben dus weer gaan bellen met Coolblue en deze heeft de levering geannuleerd en ze zouden het aankoopbedrag binnen 3 werkdagen terugstorten op mijn rekening (gaat hier om €284).

Op 7 juni heb ik Coolblue weer gebeld om te vragen wanneer het geld overgemaakt wordt op mijn rekening. Dit konden ze pas doen zodra het pakketje weer bij Coolblue in handen is. Juist, dat klopt niet echt, Coolblue is verantwoordelijk om het pakketje terug te krijgen aangezien ik het zelf niet eens in handen heb gehad.

Op 8 juni heb ik Coolblue een email gestuurd waarop ik het volgende antwoord kreeg:

[...]

Dat snapte ik niet echt.. Het pakket was toch al geannuleerd en teruggevraagd op 2 juni?

Daarop weer een email gestuurd en duidelijk gemaakt dat het al geannuleerd was en ik nu al een week wacht, ik kreeg het volgende antwoord:

[...]

Zo te zien gaat er flink wat mis daar, of zijn ze het pakketje zelfs kwijt.

Ik weet niet meer wat ik moet doen, en het lijkt zinloos om telkens weer emails te gaan sturen aangezien ze toch bijna hetzelfde antwoord geven dat het pakket bij hun moet zijn en dat ze dan pas het geld terug kunnen gaan storten.

Hopelijk kunnen jullie mij hier een beetje bij helpen en advies geven wat ik nu het beste kan gaan doen.
Beste,

Jij hebt niks te maken met pakketservice/leverancier, jij hebt gekocht bij Coolblue. Hun verzender heeft problemen met uitleveren aan jou en daar ben jij de dupe van. Zo werkt het niet, Coolblue moet jou gewoon het aankoopbedrag terugstorten. meer is er niet !
Jij hebt niks te maken met of waar jou pakje nu is, jij bent geen verantwoordelijke partij daar in.
Ik zou ze ook kort en duidelijk met feiten aangeven wat er speelt, maar er geen lang en onduidelijk verhaal van.
Succes :)

Voord de leden die het hebben over betalen in het weekend... ma-di-woe-do-vrij na de 3e(zat)( is er dus niks terugbetaald.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:26
gewoon klacht indienen. via thuiswinkel.org
vaak kan er dan iets ineens wel.

ook gedoe gehad met een webshop. na kalcht binnen 24 uur opgelost.

[ Voor 31% gewijzigd door miciel op 11-06-2017 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-06 21:18
Je kunt je blijven opnaaien en de klantenservice bestoken. Vervelend voor jezelf en vervelend voor Coolblue. Gewoon even geduld hebben. Wettelijke termijn is 14 dagen na annuleren.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23-05 17:22
Heh, 5 juni was ook nog een feestdag hè.

Ik denk dat je gewoon eventjes begrip moet tonen en ik begrijp Coolblue in deze heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

FlowSnake schreef op zondag 11 juni 2017 @ 14:24:
Heh, 5 juni was ook nog een feestdag hè.

Ik denk dat je gewoon eventjes begrip moet tonen en ik begrijp Coolblue in deze heel goed.
Volgens mij is Dynalogic de falende factor hier, niet CoolBlue, men wacht immers op hen, zij hebben aangegeven dat het druk is. Nu met het weekend er tussen denk ik niet dat Dynalogic veel doet. Morgen (maandag dus) even afwachten, misschien ontvouwd het zich alsnog. Daarna zou ik wederom aan de bel trekken bij CoolBlue. Wel vervelend dit, zo ken ik ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 597256

Ik geef je het advies om gewoon een shop review te geven via facebook. ik heb dit recent ook bij ze gedaan, en toen werd ik wel snel en behulpzaam geholpen. ik had een headset toen bij hun besteld, die op zondag bezorgd zou worden. je raad het al is niet geleverd. ik kon die maandag erop wel een nieuwe krijgen, als ik de headset voor nog eens 200,- bestelde en dan zouden ze mijn oude order annuleren..

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Sunthon
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-01-2022
TS straalt een en al ongeduld uit. Alle registers open getrokken; Tweakers, Facebook, Twitter en de onbeperkt bellen bundel gebruikt om de klantenservice van Coolblue te stalken.

Dat gaat je allemaal niet helpen jongen! Geduld, misschien staat het er morgen weer bij op je rekening en dan heb je een weekend lang lopen stressen en jezelf gek lopen maken. Coolblue is een betrouwbaar bedrijf, dus ik begrijp niet goed wat je denkt te bereiken met je gedram en zwartmakerij op internet. Wij, Twitter en Facebook gaan je probleem niet oplossen.

Ik begijp best dat de situatie vervelend is, want bijna € 300 is niet niets. Maar dit is echt een storm in een glas water. Gewoon even afwachten. Een keertje bellen ok, maar blijf netjes. Hoewel ik me onderhand afvraag of geduld iets is wat TS kent. En ook al sta je 10x in je recht, dat verandert niets aan de zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tja, het is ook erg frustrerend als je met de bezorger een afspraak maakt en de bezorger elke keer de afspraak wil herzien. Dat straalt naar mij best wel amateurisme uit, maar goed, what else is new bij Dynalogic... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 11:14
Geduld is een schone zaak, Coolblue staat bekend als een goed bedrijf met prima customerservice.
Ga er maar gerust van uit dat het in orde gemaakt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 566198

*knip* Laat dit soort trolls maar achterwege.

[ Voor 97% gewijzigd door Yorinn op 11-06-2017 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:55
unfor schreef op zondag 11 juni 2017 @ 14:46:
Geduld is een schone zaak, Coolblue staat bekend als een goed bedrijf met prima customerservice.
Ga er maar gerust van uit dat het in orde gemaakt word.
Maar niet volgens de afspraken van de eerste medewerker. En als je customerservice echt zo hoog in het vandal had staan(genoeg mensen met ook niet geweldige ervaring). Dan hadden ze het Gewoon geregeld voor de TS. Want wat als CB dan wel de TS over 6 weken nog steeds niet binnen hebben? Moet hij dan nog meer geduld hebben?

TS kan beginnen met een ultimatum van bv 14 dagen. Voldoen ze daar niet aan dan officieel in gebreken stellen. Met uiteindelijk een dagvaarding als gevolg(Maar CB gaat het echt niet zover laten komen).

Zover ik weet zijn toezeggingen van medewerker ook gewoon rechtsgeldig(mits ze redelijk zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-05 16:03

HetGezegde

Yes, you can!

Clifdon schreef op zondag 11 juni 2017 @ 11:51:
Nee niet verder met Dynalogic bellen. Je hebt als koper namelijk niets met de vervoerder te maken. Het is niet jou verantwoordelijkheid om daar iets aan te doen. Je moet altijd naar het verkopende punt.
Ja of juist wel. Want anders kun je nog langer wachten. Als Coolblue het niet voor je doet en Dynalogic is het pakket "kwijt" (of heeft het te druk, ...), dan kun je prima zelf eens bellen.

Zeggen van "nee, Coolblue is verantwoordelijk, dus laat het ze maar oplossen" helpt niet altijd. Soms kun je dan lang wachten. Voet bij stuk houden en eens niet verder kijken, zorgt vaak alleen maar voor extra frustratie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d.drenth
  • Laatst online: 31-05 16:25
Sorry hoor, maar wat een gezeur over niks. De website van Coolblue is heel duidelijk hoe het proces van annuleren werkt. Dat dit even een paar dagen kost wat verwacht je dan. Dat er precies 2 weekenden invallen, ja dat is nou eenmaal zo. Enige waar je over zou kunnen klagen is de service van de bezorging niet binnen verwachte tijd. Wettelijk hebben ze uit mijn hoofd zelfs 30 dagen de tijd, dus snap niet waarom je dit topic überhaupt opent en er verder zoveel tijd en energie insteekt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
d.drenth schreef op zondag 11 juni 2017 @ 16:21:
Sorry hoor, maar wat een gezeur over niks. De website van Coolblue is heel duidelijk hoe het proces van annuleren werkt. Dat dit even een paar dagen kost wat verwacht je dan. Dat er precies 2 weekenden invallen, ja dat is nou eenmaal zo. Enige waar je over zou kunnen klagen is de service van de bezorging niet binnen verwachte tijd. Wettelijk hebben ze uit mijn hoofd zelfs 30 dagen de tijd, dus snap niet waarom je dit topic überhaupt opent en er verder zoveel tijd en energie insteekt.
Wat TS verwacht is dat Coolblue afspraken nakomt en niet zich verschuilt achter Dynalogic. Drie werkdagen beloven en niet doen, wat verwacht je dan dat je klant doet?

Maar als je het gezeur om niks vind, schiet je TS die €284 toch even voor. Voor jou een kleine moeite, hij geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purrel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-05 14:08
*knip* Eigen ervaringen mogen in een shopreview, zoals meermaals gemeld is.

[ Voor 92% gewijzigd door Yorinn op 11-06-2017 19:55 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BlazeMuis
Het gaat mij niet om het geld, maar meer om dat ze dingen zeggen wat achteraf niet waar is.

3 uur nadat ik een klacht bij Thuiswinkel.org had ingestuurd kreeg ik plots een email van Coolblue dat het naar de Backoffice wordt gestuurd en dat het vandaag nog overgemaakt werdt en dat ik het maandag of dinsdag op mijn rekening kan verwachten.

We zullen zien.

Ze hebben echter wel toegegeven dat het bij hun "vervoersdienst" zeer druk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 830183

maandag 5 juni was tweede pinkster dag dus ook geen werk dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-05 10:51
Topic-naam is wat vreemd. Er wordt namelijk nergens gesuggereerd door Coolblue zelf dat zij weigeren de terugbetaling te doen. Verder zat er een weekend tussen met feestdag etc. Dus het is enigszins begrijpelijk. Om nou meteen een klacht in te dienen bij de thuiswinkel organisatie, is een beetje ver gezocht. Maar ik snap het wel, je bent nog jong, heb nog niet veel geld om te spanderen en uiterst ongeduldig :P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlazeMuis
Lootbox schreef op zondag 11 juni 2017 @ 20:56:
Maar ik snap het wel, je bent nog jong, heb nog niet veel geld om te spanderen en uiterst ongeduldig :P.
Zeker niet ongeduldig, en van 284 euro lig ik ook niet bepaald wakker, maar goed daar ging het mij ook niet eens om. Het ging mij erom dat een medewerker van Coolblue heeft verteld dat het binnen 3 werkdagen op mijn rekening zou staan. En het ging mij erom dat Coolblue eerst wilde wachten totdat het pakketje vanuit de vervoerder weer bij hun terug geleverd werdt voordat ze een terugbetaling wilden doen. Wat ik overigens niet vind kunnen aangezien ik verder geen koopovereenkomst met Dynalogic heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
BlazeMuis schreef op zondag 11 juni 2017 @ 21:04:
[...]

Zeker niet ongeduldig, en van 284 euro lig ik ook niet bepaald wakker, maar goed daar ging het mij ook niet eens om. Het ging mij erom dat een medewerker van Coolblue heeft verteld dat het binnen 3 werkdagen op mijn rekening zou staan. En het ging mij erom dat Coolblue eerst wilde wachten totdat het pakketje vanuit de vervoerder weer bij hun terug geleverd werdt voordat ze een terugbetaling wilden doen. Wat ik overigens niet vind kunnen aangezien ik verder geen koopovereenkomst met Dynalogic heb.
Nou, laten we de percepties van 'ongeduld' maar even in het midden laten :X En wat nou als je een stagiair aan de lijn hebt gehad, iets dat niet zeldzaam is. Het lijkt mij logisch dat het pakket eerst terug moet zijn eer je je geld terug krijgt overigens.

Ik heb bij een webshop gezeten, backoffice en klantenservice, en het hele proces rondom e-commerce is een stuk ingewikkelder geregeld dan het zou moeten zijn. Vaak geen on-the-fly livefeeds, maar enkele uren API updates. Dat maakt het verschil tussen het succesvol annuleren. Echter, dat doet er niet toe. Jouw pakket zat allang in het verzendproces zonder dat het überhaupt is aangeraakt, en heeft desondanks je snelle handelen de deur verlaten.

Dan is het wachten. Maar links- of rechtsom, jouw 'geduld' is hier wel degelijk de oorzaak van. Als die €300 niks is, dan bestel je gewoon ergens anders een nieuwe, of bij Coolblue, en laat je dat ding middels PakJeGemak bezorgen op een afhaalpunt. Ik was ooit jong en betaalde grof extra om alles z.s.m. binnen te krijgen, dat ironisch gezien altijd tot problemen leidde. Een dag vrij geregeld, en maar wachten, en was het net vertraagd etc. Altijd. Doe gewoon rustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
https://ictrecht.nl/2011/...-annuleren-voor-levering/

Anuleren voor levering is gewoon mogelijk. Ook moeten zij gewoon binnen 14 dagen betalen. En ik mag hopen dat CoolBlue wel binnen 14 dagen kan regelen dat hun pakketje weer terug is. En anders hebben hun een uitdaging niet de TS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
FlowSnake schreef op zondag 11 juni 2017 @ 21:49:
[...]
Het lijkt mij logisch dat het pakket eerst terug moet zijn eer je je geld terug krijgt overigens.

Ik heb bij een webshop gezeten, backoffice en klantenservice,
... en heeft desondanks je snelle handelen de deur verlaten.

Dan is het wachten. Maar links- of rechtsom, jouw 'geduld' is hier wel degelijk de oorzaak van. Als die €300 niks is, dan bestel je gewoon ergens anders een nieuwe, of bij Coolblue,
Heel leuk allemaal dat er van alles logisch is en dat jij ergens gewerkt hebt etc etc. Maar in wezen allemaal totaal irrelevant.

TS heeft klaarblijkelijk van CoolBlue te horen gekregen dat het geld binnen 3 werkdagen retour zou zijn, dat is het enige wat relevant is. Had Coolblue daar logische of voor mijn part onlogische condities aan willen verbinden dan hadden ze die toen moeten meedelen, klaarblijkelijk hebben ze dat niet gedaan en dan hoor je gewoon te kunnen verwachten dat een winkel zich aan zijn woord houdt.

Dat dat woord door een stagiaire of voor mijn part de schoonmaakster is gedaan maakt voor de TS geen barst uit, Coolblue heeft die persoon aan de telefoon gezet om hun te vertegenwoordigen, oftewel alles wat zij zegt is uit naam van CoolBlue. Is CoolBlue het daar niet mee eens hadden ze hem/haar niet aan de telefoon moeten zetten.

Oftewel neen, ts zijn geduld is hier niet de oorzaak van, maar een CoolBlue die zijn woord niet nakomt dat is hier de oorzaak van.
loki504 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 22:02:
https://ictrecht.nl/2011/...-annuleren-voor-levering/

Anuleren voor levering is gewoon mogelijk. Ook moeten zij gewoon binnen 14 dagen betalen. En ik mag hopen dat CoolBlue wel binnen 14 dagen kan regelen dat hun pakketje weer terug is. En anders hebben hun een uitdaging niet de TS.
Ook niet relevant, CB heeft vrijwillig die termijn teruggetrokken naar 3 werkdagen door dat te zeggen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sunthon
BlazeMuis schreef op zondag 11 juni 2017 @ 21:04:
[...]

Gelul! Je bent wel ongeduldig gelet op alle stampij die je maakt en als het je niet om 't geld gaat (en je niet wakker ligt van € 284), waarom dan op Tweakers, Facebook en Twitter Coolblue zwart maken en steeds hun klantenservice bellen? Om een misstand aan de kaak te stellen? ONZIN! Je zat gewoon in de rats.

Natuurlijk maak je je druk om € 284. Dat is WEL normaal. Dat zou iedereen doen. Je probeert nu de zaak weer wat te sussen nu blijkbaar Coolblue een toezegging heeft gedaan waarin je wel geloof hebt. Oh jongen, wat ben jij doorzichtig bezig. Je moet nog het een en ander leren in 't leven.

NB:Dat Dynalogic z'n werk niet goed doet en Coolblue z'n protocollen naloopt zonder zich echt in de kwestie te verdiepen is natuurlijk teleurstellend.

[ Voor 7% gewijzigd door Sunthon op 12-06-2017 06:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:08

Jrz

––––––––––––

Ik geef TS groot gelijk. cB heeft de bestelling geannuleerd, en zou terugstorten binnen 3 dagen.

Daarmee zou het klaar moeten zijn. Je hebt niets met DL te maken. Die bezorg toko's moeten een keer huh zaakjes op orde krijgen.

WKOA is in het leven geroepen tegen wanpraktijken, evenals vluchtvertragingen. misschien in de toekomst ook voor bezorgers?

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-06 19:41
Persoonlijk zou ik ook niet vrolijk worden van dit verhaal. Je betaalt waarschijnlijk extra ten opzichte van de laagste prijs in de pricewatch juist vanwege de naam Coolblue en hun service.

Vervolgens doet men een toezegging die ze niet nakomen (tweemaal, eerst de avondlevering en dan de terugbetaling). Als TS navraag doet blijkt dat ze nu eerst willen wachten op het pakketje.

Waarom zou de klant de dupe moeten worden van de malaise bij de vervoerder die Coolblue kiest? Wat als dat ding 14 dagen zoek blijft? Maken ze dan wel het geld over?

Spreek dan iets af met je klant, bijvoorbeeld als het pakketje alsnog bezorgd wordt je een retourlabel verstrekt zodat het kosteloos weer naar Coolblue kan. Veel betere reclame dan dit hele topic of je TS nu wel of niet ongeduldig vindt..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Sunthon schreef op maandag 12 juni 2017 @ 06:25:
[...]

Gelul! Je bent wel ongeduldig gelet op alle stampij die je maakt en als het je niet om 't geld gaat (en je niet wakker ligt van € 284), waarom dan op Tweakers, Facebook en Twitter Coolblue zwart maken en steeds hun klantenservice bellen? Om een misstand aan de kaak te stellen? ONZIN! Je zat gewoon in de rats.

Natuurlijk maak je je druk om € 284. Dat is WEL normaal. Dat zou iedereen doen. Je probeert nu de zaak weer wat te sussen nu blijkbaar Coolblue een toezegging heeft gedaan waarin je wel geloof hebt. Oh jongen, wat ben jij doorzichtig bezig. Je moet nog het een en ander leren in 't leven.

NB:Dat Dynalogic z'n werk niet goed doet en Coolblue z'n protocollen naloopt zonder zich echt in de kwestie te verdiepen is natuurlijk teleurstellend.
Gaat het een beetje? Slecht voor je bloeddruk om je zo enorm op te winden op de vroege maandagochtend. Eerst maar een kopje koffie pakken de volgende keer?

Coolblue lijkt Apple wel wat betreft fanboyism tegenwoordig.

In ieder geval, TS dringt niet onterecht aan op het nakomen van afspraken door Coolblue. Alles voor een glimlach betekent toch minstens dat, het nakomen van afspraken. Dat ze daar klaarblijkelijk niet zo heel goed (meer?) in zijn, is jammer, maar dat verandert niets aan het door Coolblue zelf geschapen verwachtingspatroon.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
@Gomez12 Het is wel relevant. En lezen is ook lastig. CoolBlue geeft aan niet te kunnen anuleren(rechter denkt daar tot 3 keer toe anders over). En ook in mijn post geef ik nog aan dat ze best 14 dagen mogen gebruiken. Tenzij CoolBlue in de algemene voorwaarde 3 werkdagen heeft opgenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
loki504 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 07:58:
@Gomez12 Het is wel relevant. En lezen is ook lastig. CoolBlue geeft aan niet te kunnen anuleren(rechter denkt daar tot 3 keer toe anders over). En ook in mijn post geef ik nog aan dat ze best 14 dagen mogen gebruiken. Tenzij CoolBlue in de algemene voorwaarde 3 werkdagen heeft opgenomen.
A: CoolBlue geeft helemaal niet aan niet te kunnen annuleren, ze hebben er alleen achteraf een extra voorwaarde aan gehangen die vooraf niet gecommuniceerd is.
B : CB hoeft het niet in hun algemene voorwaarden te hebben staan, een mondelinge afspraak is ook gewoon geldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-06 10:18
FlowSnake schreef op zondag 11 juni 2017 @ 21:49:
[...]

Het lijkt mij logisch dat het pakket eerst terug moet zijn eer je je geld terug krijgt overigens.
Hier moet ik toch even op reageren. Coolblue kiest ervoor om dingen te versturen via een derde partij. Dat moeten ze helemaal zelf weten. Maar waarom zou dan de klant van Coolblue het slachtoffer moeten worden van een probleem bij DynaLogic, en een stuk vertrouwen dat er blijkbaar niet is tussen CoolBlue en DynaLogic? Het pakket ligt nog ergens bij de transporteur.

Nu wordt het dus wachten totdat DynaLogic het pakket terugbezorgt bij CoolBlue - waar ik weinig vertrouwen in zou hebben, want ze kunnen niet eens (meerdere malen!) op tijd leveren bij een klant - terwijl CoolBlue jouw geld al in handen heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
@Gomez12 Ik zie nu inderdaad dat de annulering wel in werking is gezet. En ze Claimen op hun Website dat je binnen 3 dagen je geld terug hebt.

https://www.coolblue.nl/k...etourneren-en-ruilen.html

Het Product is niet bij de TS. Maar bij de Vervoerder. Dit is allemaal buiten de macht van de TS. Dus heeft de TS in mijn ogen gewoon recht op zijn geld terug. Wat als het nog 14 dagen duurt? Moet hij dan gewoon wachten? Wat als de vervoerder omvalt? Moet de TS dan maar enkele maanden wachten tot de curator heeft besloten wie welk deel krijgt? Het is geannuleerd dus heeft TS gewoon recht op zijn geld terug. CoolBlue is kundig genoeg om A de eventuele schade(pakketje komt alsnog bij de TS) te verhalen op vervoerder. Of B de GPU/het geld van de Factuur te claimen bij de TS dan wel met alle extra kosten die ze in rekening mogen brengen. Genoeg bedrijven hebben een betaal achteraf optie. CoolBlue moet gewoon niet zo achterlijk doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunthon
FirePuma142 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 07:55:
[...]

Gaat het een beetje? Slecht voor je bloeddruk om je zo enorm op te winden op de vroege maandagochtend. Eerst maar een kopje koffie pakken de volgende keer?

Coolblue lijkt Apple wel wat betreft fanboyism tegenwoordig.

In ieder geval, TS dringt niet onterecht aan op het nakomen van afspraken door Coolblue. Alles voor een glimlach betekent toch minstens dat, het nakomen van afspraken. Dat ze daar klaarblijkelijk niet zo heel goed (meer?) in zijn, is jammer, maar dat verandert niets aan het door Coolblue zelf geschapen verwachtingspatroon.
Ja, het gaat prima (ook met de bloeddruk). En vroege maandagochtend valt mee. Voor mij al in de middag.

TS start een topic wat specifiek zegt "coolblue stort aankoopbedrag niet terug", rept in z'n hele post steeds over het geld wat niet terugkomt en op 't einde is het niet te doen om het geld. BS!

Feit is dat op 2 juni al duidelijk werd dat het product niet geleverd kon worden en TS het geannuleerd heeft. Wat z'n goed recht is. Vanaf dat moment is er nog maar 1 ding wat nog moet gebeuren en dat is de centen terug. Dan moet je niet opeens zeggen dat het geld je niet interesseert en dat je een punt wilt maken dat Coolblue z'n afspraken niet nakomt. Waarvan akte.

Maar de hele posting gaat over het niet snel terugkrijgen van het geld. Als je mij iets voor wil liegen, dan moet je vroeg opstaan. Letterlijk ;) Niet hier huilie huilie doen. Vote with your feet! Als iets je niet aanstaat, dan koop je in 't vervolg ergens anders.

Fijne dag!

[ Voor 4% gewijzigd door Sunthon op 12-06-2017 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
CB verschuilt zich niet achter de bezorger. Het packet is bij Dynalogic en CB hefet het verzoek om te bezorgen geannuleerd. Ze wachten tot het pakket terug is omdat ze zeker willen zijn dat het niet per ongeluk alsnog wordt uitgeleverd. Als dat wel zo zou zijn, zou TS videokaart gratis hebben als het geld al teruggestort zou zijn.
Dat e.e.a. wat ongelukkig gecommuniceerd is, is misschien wel waar maar om daar nu zo'n ophef over te maken gaat wel wat ver denk ik. De toezegging dat het geld terug komt is er immers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gadgeteer schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:26:
CB verschuilt zich niet achter de bezorger. Het packet is bij Dynalogic en CB hefet het verzoek om te bezorgen geannuleerd. Ze wachten tot het pakket terug is omdat ze zeker willen zijn dat het niet per ongeluk alsnog wordt uitgeleverd. Als dat wel zo zou zijn, zou TS videokaart gratis hebben als het geld al teruggestort zou zijn.
Dat e.e.a. wat ongelukkig gecommuniceerd is, is misschien wel waar maar om daar nu zo'n ophef over te maken gaat wel wat ver denk ik. De toezegging dat het geld terug komt is er immers.
Complete onzin. TS heeft namelijk niks te maken met waar het pakket nu is, en hoeft ook niet te wachten.
(ik mag verwachten van CB dat ze kunnen inzien waar het pakje is) TS heeft van CB te horen gekregen dat er in 3 werkdagen terugbetaald werd, dat kunnen ze nu dus niet waarmaken en komen weer met anders verhaal.
De een zegt dit de ander dat.Ik neem aan dat er verslag is gemaakt van contact met TS en beloften zijn geregistreerd. we leven in 2017, het communiceren gaat niet meer met rooksignalen ( ook al lijkt het wel soms nog zo...)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
@Sunthon Als ik als bedrijf tegen jou zeg "De bestelling is geannuleerd binnen 3 werkendagen storten wij het geld terug" Dan verwacht je toch dat ze binnen 3 dagen het geld overmaken? Had CoolBlue van begin af aan gezegd wij maken binnen 14 dagen het geld over is er niets aan

@Gadgeteer CoolBlue kan natuurlijk daarvoor ook de Vervoerder aansprakelijk stellen. Die handelen niet meer namens de gemaakte afspraken. Of ze kunnen het in de gaten houden en de TS een mailtje sturen met de vraag om alsnog kosteloos terug te sturen. Dan wel de TS dagvaarden voor het niet nakomen van de gemaakte afspraken.

Als ik niet betaal bij CoolBlue og bij mijn CC het geld terug vraag. Durf ik 100% zeker te weten dat er een deurwaarder komt om als nog het geld te halen. Een bedrijf kan dat nog makkelijker. Zeker zo groot als CoolBlue. Een ZZP zeg ik nog ja. Maar niet bij CB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Nu online
loki504 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:39:
@Sunthon Als ik als bedrijf tegen jou zeg "De bestelling is geannuleerd binnen 3 werkendagen storten wij het geld terug" Dan verwacht je toch dat ze binnen 3 dagen het geld overmaken? Had CoolBlue van begin af aan gezegd wij maken binnen 14 dagen het geld over is er niets aan

@Gadgeteer CoolBlue kan natuurlijk daarvoor ook de Vervoerder aansprakelijk stellen. Die handelen niet meer namens de gemaakte afspraken. Of ze kunnen het in de gaten houden en de TS een mailtje sturen met de vraag om alsnog kosteloos terug te sturen. Dan wel de TS dagvaarden voor het niet nakomen van de gemaakte afspraken.

Als ik niet betaal bij CoolBlue og bij mijn CC het geld terug vraag. Durf ik 100% zeker te weten dat er een deurwaarder komt om als nog het geld te halen. Een bedrijf kan dat nog makkelijker. Zeker zo groot als CoolBlue. Een ZZP zeg ik nog ja. Maar niet bij CB
Voordat die deurwaarder komt, zijn de wettelijke termijnen ook verstreken. Deze deurwaarder komt niet na een week al. Er wordt nergens aangegeven dat ze niet zullen terugbetalen, ze zitten overigens nog gewoon binnen de wettelijke termijn voor het terugbetalen en houden zich blijkbaar netjes aan hun voorwaarden.
De vervoerder aansprakelijk stellen voor een kleine vertraging? 8)7 .
Ik vraag me overigens wel af waarom je bij CB dit niet zou accepteren maar wel bij een ZZP'er? De grootte van het bedrijf zorgt niet voor andere regels/wetten waar het zich aan moet houden.
Hackus schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:37:
[...]

Complete onzin. TS heeft namelijk niks te maken met waar het pakket nu is, en hoeft ook niet te wachten.
(ik mag verwachten van CB dat ze kunnen inzien waar het pakje is) TS heeft van CB te horen gekregen dat er in 3 werkdagen terugbetaald werd, dat kunnen ze nu dus niet waarmaken en komen weer met anders verhaal.
De een zegt dit de ander dat.Ik neem aan dat er verslag is gemaakt van contact met TS en beloften zijn geregistreerd. we leven in 2017, het communiceren gaat niet meer met rooksignalen ( ook al lijkt het wel soms nog zo...)
De een zegt dit, de ander dat. Inderdaad dat doen we met ons allen (ook jij). Gelukkig bestaan er geschreven regels voor iedereen en lijkt CB zich daar nog gewoon aan te houden.

[ Voor 21% gewijzigd door Gadgeteer op 12-06-2017 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gadgeteer schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:45:
[...]

Voordat die deurwaarder komt, zijn de wettelijke termijnen ook verstreken. Deze deurwaarder komt niet na een week al. Er wordt nergens aangegeven dat ze niet zullen terugbetalen, ze zitten overigens nog gewoon binnen de wettelijke termijn voor het terugbetalen en houden zich blijkbaar netjes aan hun voorwaarden.
Ik vraag me overigens wel af waarom je bij CB dit niet zou accepteren maar wel bij een ZZP'er? De grootte van het bedrijf zorgt niet voor andere regels/wetten waar het zich aan moet houden.

[...]

De een zegt dit, de ander dat. Inderdaad dat doen we met ons allen (ook jij). Gelukkig bestaan er geschreven regels voor iedereen en lijkt CB zich daar nog gewoon aan te houden.
Bij CB klantenservice ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
[...]

Jij kan echt niet lezen he? Of wil het niet bedrijpen. Als ik iets van 300 euro bestel(GPU in dit geval). En mijn CC maatschappij haalt die 300 euro terug terwijl ik de GPU nog in mijn bezit heb zal CoolBlue echt niet moeilijk doen om uiteindelijk(uiteraard vragen ze het eerst netjes) een Deurwaarder lang te sturen(al zal 9/10 keer het Incassobureau dat doen nemens CB).

En zij claimen een terug betaling van 3 dagen. Staat zowel op de Website als mondeling toegezegd).

En nee je kan de vervoerder niet aansprakelijk stellen voor een vertraging. Maar wel voor het feit dat er nieuwe afspraken zijn gemaakt. Namelijk pakket terug naar CB en niet de TS. Dat is wel iets anders als een vertraging.

En de meeste ZZPers hebben minder juridische middelen tot hun beschikking als je groot bedrijf als CB.

En CoolBlue houd zich niet aan de gemaakte afspraken. Dit was namelijk betaling binnen 3 dagen. Niet een geheel rare afspraak.

[ Voor 4% gewijzigd door loki504 op 12-06-2017 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunthon
loki504 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:55:
[...]
En zij claimen een terug betaling van 3 dagen. Staat zowel op de Website als mondeling toegezegd).
Wat er op de website staat is: Geld terug binnen 3 dagen na ontvangst

"Na ontvangst"! En dat is nog niet gebeurt hé? Daar kan TS niets aan doen en Coolblue ook niet heel veel (ze kunnen uiteindelijk Dynalogic niet meer gebruiken als vervoerder als er veelvuldig klachten zijn, maar dat is pas op termijn).

Maar laten we niet vergeten dat het TS niet om het geld gaat! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Sunthon schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:03:
[...]

"Na ontvangst"! En dat is nog niet gebeurt hé? Daar kan TS niets aan doen en Coolblue ook niet heel veel (ze kunnen uiteindelijk Dynalogic niet meer gebruiken als vervoerder als er veelvuldig klachten zijn, maar dat is pas op termijn).

Maar laten we niete vergten dat het TS niet om het geld gaat! :X
Klopt er staat na ontvangst. Maar in dit geval kan de TS niets terug sturen. En de gemaakte mondelingen afspraak was betaling binnen 3 dagen. Wat enigszins overeen komt met wat er op de Website staat. Dus is het gewoon rechtsgeldig.

De reden dat je ontvangst hebben is omdat er genoeg consumenten zijn die niet te vertrouwen zijn. Als je je Vervoerder al niet kan vertrouwen is er iets goed mis met de relatie van dan bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Nu online
loki504 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:06:
[...]

Klopt er staat na ontvangst. Maar in dit geval kan de TS niets terug sturen. En de gemaakte mondelingen afspraak was betaling binnen 3 dagen. Wat enigszins overeen komt met wat er op de Website staat. Dus is het gewoon rechtsgeldig.

De reden dat je ontvangst hebben is omdat er genoeg consumenten zijn die niet te vertrouwen zijn. Als je je Vervoerder al niet kan vertrouwen is er iets goed mis met de relatie van dan bedrijf.
Na ontvangst bij CB, TS hoeft niets terug te sturen maar even af te wachten tot de berzorgdienst dat heeft gedaan. De afspraak is (AV waarmee TS akkoord ging tijdens aanschaf) 3 dagen na ontvangst van het artikel door CB.

Verder mag je best iets vriendelijker reageren. Ik kan prima lezen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Gadgeteer schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:16:
[...]

Na ontvangst bij CB, TS hoeft niets terug te sturen maar even af te wachten tot de berzorgdienst dat heeft gedaan. De afspraak is (AV waarmee TS akkoord ging tijdens aanschaf) 3 dagen na ontvangst van het artikel door CB.

Verder mag je best iets vriendelijker reageren. Ik kan prima lezen overigens.
De afspraak is mondelijk gemaakt dus valt buiten de AV. En wat als hij kwijt is? Of de vervoerder er 2 maanden over doet? Moet hij dan ook gewoon maar wachten?

CB wil zelf als eerst de zelfde dag leveren. En doet dat Via een vervoerder die er een puinhoop van maakt(dat zie je wel een de reviews op internet over die transporteur). Dus is het CB verantwoordelijkheid niet die van de TS.

En voor een bedrijf wat "Alles doet voor een glimlach" doen ze bar weinig.

[ Voor 4% gewijzigd door loki504 op 12-06-2017 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Nu online
loki504 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:21:
[...]

De afspraak is mondelijk gemaakt dus valt buiten de AV. En wat als hij kwijt is? Of de vervoerder er 2 maanden over doet? Moet hij dan ook gewoon maar wachten?

CB wil zelf als eerst de zelfde dag leveren. En doet dat Via een vervoerder die er een puinhoop van maakt(dat zie je wel een de reviews op internet over die transporteur). Dus is het CB verantwoordelijkheid niet die van de TS.
Maar CB wil zijn verantwoordelijkheid wel nemen, echter op basis van hun standaard voorwaarden. Ik gaf al aan dat de communicatie inderdaad wel wat beter kan maar op zich is er gewoon nog niets aan de hand (we zijn amper een week verder, zouden we weken verder zijn dan zou het een ander verhaal zijn inderdaad).

Zoals ik het op dit moment zie:
Is het netjes van de klantenservice meedwerker? nee. Is er sprake van een proleem? nog niet (zal er denk ik ook niet komen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat een onzin discussies weer.

TS heeft GPU besteld en het kan niet geleverd worden. na meerdere pogingen besluit hij het te annuleren en krijgt te horen dat er binnen 3 werkdagen word terugbetaald.

TS is niet doorverwezen naar andere regels en mag dan uitgaan dat het goed komt.

Zulke afspraken met welk bedrijf dan ook, moet je achterheen zitten, je moet opkomen voor je eigen hachje. en dat doet TS.

Onzinnige reacties van eigen ervaringen en dat er een pinksterweekend tussen zit......

Thumbsup for TS. Aanpakken die lui, en laat je niet kisten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
:|
Gadgeteer schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:28:
[...]

Maar CB wil zijn verantwoordelijkheid wel nemen, echter op basis van hun standaard voorwaarden. Ik gaf al aan dat de communicatie inderdaad wel wat beter kan maar op zich is er gewoon nog niets aan de hand (we zijn amper een week verder, zouden we weken verder zijn dan zou het een ander verhaal zijn inderdaad).

Is het netjes van de klantenservice meedwerker? nee. Is er sprake van een proleem? nog niet (zal er denk ik ook niet komen)
Waar in hun voorwaarde staat dat als het bij de vervoerder licht en de consument het product nog nooit heeft ontvangen(dus officieel geen retour zending). hij moet wachten tot hij zijn geld krijgt? Ik kon hem niet vinden. En kijken we naar de afgelopen 14!!!!!! reviews op Facebook over CB dan gaat er iets goed mis.

En afspraken met medewerkers zijn bindend en kunnen makkelijk over de Algemene voorwaarde vervangen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 19:34

Croga

The Unreasonable Man

Maar laten we niet vergeten dat het TS niet om het geld gaat! :X
De fout die je hier maakt is Dynalogic zien als een ander bedrijf dan Coolblue. Voor de klant is daar helemaal geen verschil....

Het product is in bezit van Coolblue. Zodra het product is afgeleverd is het product in bezit van de koper. Er is geen wettelijke status "in bezit van vervoerder". Dynalogic is een verlenging van Coolblue in deze. Niet meer en niet minder.

Er is dan ook geen enkele reden voor Coolblue om het geld achter te houden. Wachten op Dynalogic doen ze maar in hun eigen tijd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Juridisch gezien heeft de aankoop nooit het bezit van Coolblue verlaten. Je kunt niet iets ontvangen wat je al in bezit hebt.

Wat @Croga zegt dus.
Sunthon schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:14:
[...]

Als je mij iets voor wil liegen, dan moet je vroeg opstaan. Letterlijk ;) Niet hier huilie huilie doen.
Ehm, wat? De TS tot leugenaar bestempelen omdat jij op je high horse besloten hebt dat er een andere motivatie dan hij prijsgeeft ten grondslag ligt aan zijn topic. Als het niet zo treurig was, was het grappig geweest. :)

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
[...]
Nope, de TS zegt hetzelfde als wat CB tegen hem gezegd heeft, jij en enkele anderen zitten er allerlei irrelevante dingen bij te trekken om maar iets anders te zeggen.

De geschreven regels zijn niet relevant meer als CB iets anders gezegd heeft.

Kan je aub eens ophouden met het verzinnen van allerlei niet relevante dingen en je gewoon bij de gegeven informatie houden?
Gadgeteer schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:28:
[...]
Maar CB wil zijn verantwoordelijkheid wel nemen, echter op basis van hun standaard voorwaarden.
Oftewel ze willen hun verantwoordelijkheid niet nemen over door hun gemaakte afspraken.
Tja, dat jij het als geen probleem ziet dat een bedrijf zich niet aan zijn afspraken houdt is een vrij aparte stelling die vermoedelijk weinigen met je zullen delen.

In wezen gooi jij het hele overeenkomsten recht simpelweg de deur uit. Houdt iemand zich niet aan zijn woord is geen probleem == Houdt iemand zich niet aan zijn geschreven woord is geen probleem == Houdt iemand zich niet aan zijn algemene voorwaarden is geen probleem.
Het is dat de wettelijke maatregelen door een andere partij gecontroleerd en uitgeschreven worden, maar anders had je ook nog even gezegd dat het geen probleem was als een bedrijf zich niet aan de wet houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Nu online
loki504 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:33:
:|
[...]

Waar in hun voorwaarde staat dat als het bij de vervoerder licht en de consument het product nog nooit heeft ontvangen(dus officieel geen retour zending). hij moet wachten tot hij zijn geld krijgt? Ik kon hem niet vinden. En kijken we naar de afgelopen 14!!!!!! reviews op Facebook over CB dan gaat er iets goed mis.

En afspraken met medewerkers zijn bindend en kunnen makkelijk over de Algemene voorwaarde vervangen.
Mogelijk heb je gelijk, maar draai het eens om?
CB heeft het verstuurd (het is immers bij Dynalogic) Ze proberen het terug te halen om de klant te ontlasten (hoeft het dan niet terug te sturen enzo) en willen daarna het bedrag terugstorten.
Als jij, ik of wie dan ook, een pakketje verstuurt, is het ook (bijna?) onmogelijk om PostNL zo ver te krijgen om niet te bezorgen als het pakketje al in een sorteercentrum ligt.

Dat TS juridisch sterk staat als in heeft niets ontvangen, is uiteraard duidelijk. Maar hoe zit het in dit soort situaties met "is onderweg"? Het is verzonden, dus levering is "in progress".
Er is niet "niet geleverd", de levering is gaande. Ik ben heel benieuwd hoe daar juridisch tegenaan gekeken wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Zullen we vanaf hier gewoon weer normaal communiceren naar elkaar i.p.v. op de man te spelen? Kom op mensen! Toch zonde als ik weer moet gaan knippen en politieagentje moet gaan spelen. Toch?

Come on people! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:45
Gadgeteer schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:23:
[...]

CB heeft het verstuurd (het is immers bij Dynalogic) Ze proberen het terug te halen om de klant te ontlasten (hoeft het dan niet terug te sturen enzo) en willen daarna het bedrag terugstorten.
Als jij, ik of wie dan ook, een pakketje verstuurt, is het ook (bijna?) onmogelijk om PostNL zo ver te krijgen om niet te bezorgen als het pakketje al in een sorteercentrum ligt.

Dat TS juridisch sterk staat als in heeft niets ontvangen, is uiteraard duidelijk. Maar hoe zit het in dit soort situaties met "is onderweg"? Het is verzonden, dus levering is "in progress".
Er is niet "niet geleverd", de levering is gaande. Ik ben heel benieuwd hoe daar juridisch tegenaan gekeken wordt.
Toen ik nog logistiek bij een bedrijf deed was het nog mogelijk bij postNl om een pakket te blokkeren als het al in de bezorgauto zat. Dit houdt meer in dat dynalogic z’n processen nog steeds niet op orde heeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gadgeteer schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:23:
[...]

Je moet de boel niet omdraaien en het bij de feiten houden. Maak zelf een topic met je vraag ipv hier alles om te willen draaien en randzaken erbij willen mengen. (lijkt wel of je in de politiek actief bent)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
Het staat inmiddels (gedeeltelijk) op de rekening dus deze keer hebben ze zich wel aan hun woord gehouden.

Helaas zijn, zoals ook beloofd, de verzendkosten (€9.99) niet terug gestort. Maar goed.. Ik ben er wel klaar mee en om nu alweer te gaan bellen of emailen voor een tientje is het ook niet echt waard.

Helaas zie ik nog steeds heel veel klachten omtrent Dynalogic op internet, lijkt iig flink mis te gaan daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
BlazeMuis schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:23:
Het staat inmiddels (gedeeltelijk) op de rekening dus deze keer hebben ze zich wel aan hun woord gehouden.

Helaas zijn, zoals ook beloofd, de verzendkosten (€9.99) niet terug gestort. Maar goed.. Ik ben er wel klaar mee en om nu alweer te gaan bellen of emailen voor een tientje is het ook niet echt waard.

Helaas zie ik nog steeds heel veel klachten omtrent Dynalogic op internet, lijkt iig flink mis te gaan daar.
Weet niet wat je uur loon is, maar dit lijkt mij redelijk idioot om over je kant te laten gaan eerlijk gezegd... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:07

servies

Veni Vidi Servici

Ik vemoed dat die verzendkosten van jou (zelfde avond levering) als een extra service worden gezien en dat hoeft dan idd niet terugbetaald te worden.
Standaard zijn er namelijk geen verzendkosten bij Coolblue vanaf een bepaald bedrag...
Alleen begin ik wel lichte twijfels te krijgen over hoe zij het hebben vermeld of je het dan wel als een 'aparte service' kunt zien...
En zelfs dat nog wat Dashlane hier direct onder schrijft...

[ Voor 11% gewijzigd door servies op 13-06-2017 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 05-06 17:55
servies schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:53:
[...]

Ik vemoed dat die verzendkosten van jou (zelfde avond levering) als een extra service worden gezien en dat hoeft dan idd niet terugbetaald te worden.
Standaard zijn er namelijk geen verzendkosten bij Coolblue vanaf een bepaald bedrag...
Alleen begin ik wel lichte twijfels te krijgen over hoe zij het hebben vermeld of je het dan wel als een 'aparte service' kunt zien...
Als het extra service in een normale annulering is dan heb je gelijk. Echter is de bijzondere levering niet nagekomen en daardoor heeft TS besloten de koop te ontbinden. Dan heb je alle recht om dat geld terug te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:52

Mensen posten vaak alleen iets op het internet als ze wat te klagen hebben.
Jij vindt nu veel klachten over Dynalogic maar voor hetzelfde geldt gaat het om 1000 klachten op de 10 miljoen orders in de afgelopen jaren. En in hoeveel van die zaken heeft Dynalogic netjes een oplossing aangedragen? Of heb je alleen gekeken naar de titels van de berichten en de eerste paar reviews?

Datzelfde gebeurt hier nu. Jij maakt een topic aan om te klagen over Coolblue. Dat terwijl CB netjes aan je vraagt om eventjes geduld te hebben en dat ze het issue aan het onderzoeken zijn.
Ergo, nu staat er een negatief zoekresultaat in Google inzake Coolblue omdat jij zo ongeduldig bent, terwijl CB het in mijn ogen echt wel netjes heeft opgelost. Erg jammer :F

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Gewoon de klacht blijven volhouden bij Thuiswinkel, ze moeten je gewoon volledig compenseren. Dus ook dat tientje doet er toe.

Verder herken ik mij helaas wel in de negatievere ervaringen bij ze. Als alles volgens proces gaat is het een prima winkel, maar zodra je daar buiten valt krijg je te maken met een stenen muur die de premium echt niet waard is. Gelukkig gebeurt dat niet vaak.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
DonJunior schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:59:
[...]

Datzelfde gebeurt hier nu. Jij maakt een topic aan om te klagen over Coolblue. Dat terwijl CB netjes aan je vraagt om eventjes geduld te hebben en dat ze het issue aan het onderzoeken zijn.
Ergo, nu staat er een negatief zoekresultaat in Google inzake Coolblue omdat jij zo ongeduldig bent, terwijl CB het in mijn ogen echt wel netjes heeft opgelost. Erg jammer :F
Sorry maar netjes? Ik vind het niet bepaald netjes hoe ze met mij omgingen. Eerst beloven dat het binnen 3 werkdagen op mijn rekening zou staan, daarna moest ineens eerst het pakketje terug bij Coolblue zijn terwijl ik daar verder geen invloed op heb aangezien het bij Dynalogic is. En over die medewerker aan de telefoon nog niet te spreken, zomaar ophangen omdat ze geen discussie aan wil gaan terwijl ik gewoon rustig bleef en rustig bleef praten met mevrouw vind ik al helemaal niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 05-06 17:55
Bij dit soort concerns benader ik ze meestal via social media. Ze zijn daar vaak veel behulpzamer omdat er andere mee lezen. Grotere bedrijven hebben een afdeling active webcare, meestal wordt het daar beter opgelost.

Tip: wees teleurgesteld, maar wel netjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Van de website van Coolblue:

Wil je je geld terug?

Binnen 3 werkdagen na bevestiging van de ontvangst van je product storten we het aankoopbedrag terug op hetzelfde rekeningnummer als waarmee je hebt betaald.

Waarschijnlijk en ook begrijpelijk behandelen ze alle vormen van retourneren hetzelfde. TS heeft in principe een product retour gestuurd al voordat hij het heeft ontvangen. Bij Coolblue gaan de 3 dagen lopen zodra ze het product terug hebben.

Dat ze bij Coolblue zelf ook niet zo happy zijn met het functioneren van Dynalogic blijkt wel uit dit: https://www.ecommercenews...slechte-online-reputatie/ Ze zijn bezig om zelf te gaan bezorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowSnake
Die €9,99 mag dan wel extra service zijn, maar TS heeft deze service natuurlijk niet gekregen. Hoewel de meningen hier verdeeld zijn over het handelen van TS, Coolblue, en Dynalogic, vind ik het in ieder geval zeker wél op zijn plaats dat Coolblue uit eigen initiatief dat bedrag ook vergoedt. Immers had TS net zo goed gebruik kunnen maken van het kosteloze verzendtraject en dan was die GPU al binnen geweest.

Ik zou er zeker een mailtje achteraan gooien, met name betreffende de niet verkregen service.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
BlazeMuis schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:07:
[...]

Sorry maar netjes? Ik vind het niet bepaald netjes hoe ze met mij omgingen. Eerst beloven dat het binnen 3 werkdagen op mijn rekening zou staan, daarna moest ineens eerst het pakketje terug bij Coolblue zijn terwijl ik daar verder geen invloed op heb aangezien het bij Dynalogic is. En over die medewerker aan de telefoon nog niet te spreken, zomaar ophangen omdat ze geen discussie aan wil gaan terwijl ik gewoon rustig bleef en rustig bleef praten met mevrouw vind ik al helemaal niet kunnen.
Je hebt in dit topic enkele malen de reacties van CB geplaatst. Die vind ik allen erg netjes vanuit CB.
Het telefoongesprek is jouw ervaring en hier lezen we maar één kant van het verhaal. Ik kan niet weten hoe jij reageert richting mensen en dan toch van mening bent dat je wel netjes bent gebleven. Wat jij netjes vindt kan een ander als behoorlijk asociaal ervaren (waarbij ik hier niet zeg dat jij dat bent)
Ergo, de conclusie die ik hierboven trek is simpel en alleen op de reacties die jij zelf hebt gepost. Eveneens deze reactie van je vind ik behoorlijk 'gefrustreerd' overkomen.

Je hebt op 2 juni besteld (op een vrijdag) en op 13 juni in de ochtend staat het geld alweer terug op je rekening. Dat is bijna een volle werkweek van 5 dagen. In mijn ogen ben je gewoon veel te ongeduldig.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
DonJunior schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:29:
[...]

Je hebt in dit topic enkele malen de reacties van CB geplaatst. Die vind ik allen erg netjes vanuit CB.
Het telefoongesprek is jouw ervaring en hier lezen we maar één kant van het verhaal. Ik kan niet weten hoe jij reageert richting mensen en dan toch van mening bent dat je wel netjes bent gebleven. Wat jij netjes vindt kan een ander als behoorlijk asociaal ervaren (waarbij ik hier niet zeg dat jij dat bent)
Ergo, de conclusie die ik hierboven trek is simpel en alleen op de reacties die jij zelf hebt gepost. Eveneens deze reactie van je vind ik behoorlijk 'gefrustreerd' overkomen.

Je hebt op 2 juni besteld (op een vrijdag) en op 13 juni in de ochtend staat het geld alweer terug op je rekening. Dat is bijna een volle werkweek van 5 dagen. In mijn ogen ben je gewoon veel te ongeduldig.
Het gaat om de gemaakte afspraken met de TS. Als ik aangeef bij een bedrijf binnen 3 werkendagen het geld terug te storten dan verwacht een bedrijf dat ook van mij.

Vergeet ook niet dat zij ALLES doen voor een glimlach. Had CB direct gezegd omdat het product nog bij de vervoerder bevind hanteren we wetterlijke binnen 14 dagen heeft uw u geld terug was er niets aan de hand geweest. En dan moet je er ook nog eens 10 euro voor betalen. Sorry maar als je dat gaat verdedigen als Consument ben je wel erg gevings gezind.

@wolly_a Als ze er niet blij mee zijn bied het dan niet aan. Geef aan dat Deze optie momenteel niet beschikbaar is omdat de vervoeder niet de service kan leveren die wij als CB graag willen. Wij zijn druk bezig met een oplossing. Data scheelt je een hoop gezeik en negatieve reviews.

[ Voor 9% gewijzigd door loki504 op 13-06-2017 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
servies schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:53:
Niet eens vanaf een bepaald bedrag. Alles is gratis verzenden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
loki504 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:41:
[...]

Het gaat om de gemaakte afspraken met de TS. Als ik aangeef bij een bedrijf binnen 3 werkendagen het geld terug te storten dan verwacht een bedrijf dat ook van mij.

Vergeet ook niet dat zij ALLES doen voor een glimlach. Had CB direct gezegd omdat het product nog bij de vervoerder bevind hanteren we wetterlijke binnen 14 dagen heeft uw u geld terug was er niets aan de hand geweest. En dan moet je er ook nog eens 10 euro voor betalen. Sorry maar als je dat gaat verdedigen als Consument ben je wel erg gevings gezind.

@wolly_a Als ze er niet blij mee zijn bied het dan niet aan. Geef aan dat Deze optie momenteel niet beschikbaar is omdat de vervoeder niet de service kan leveren die wij als CB graag willen. Wij zijn druk bezig met een oplossing. Data scheelt je een hoop gezeik en negatieve reviews.
Ik krijg een beetje het gevoel dat je nog eigen zeer van een bestelling hebt bij Coolblue?

Je wil nog niet helemaal lezen dat Coolblue het bedrag binnen 3 werkdagen na retourontvangst overmaakt. Dat en niets anders is de afspraak. Dat je zelf graag wat anders leest of delen weg laat omdat het je beter uitkomt, maakt de duidelijke regel nog niet anders.

Je begrijpt verder ook wel dat je als bedrijf niet zomaar even van de een op de andere dag afscheid neemt van je vervoeder om zelf iets op te tuigen? Ze verwerken niet alleen jouw pakketje, he?

Ik vind sommige meningen hier een beetje kort door de bocht. Ik ben blij dat ik niet meer werk met consumenten... Ik heb jaren(te)lang gewerkt met consumenten die aan mijn balie stonden te brullen dat ze koning waren en van alles eisten nadat ze zelf over hun laptop waren gereden, etc...

[ Voor 47% gewijzigd door wolly_a op 13-06-2017 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
wolly_a schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:53:
[...]

Ik krijg een beetje het gevoel dat je nog eigen zeer van een bestelling hebt bij Coolblue?

Je wil nog niet helemaal lezen dat Coolblue het bedrag binnen 3 werkdagen na retourontvangst overmaakt. Dat en niets anders is de afspraak. Dat je zelf graag wat anders leest of delen weg laat omdat het je beter uitkomt, maakt de duidelijke regel nog niet anders.

Je begrijpt verder ook wel dat je als bedrijf niet zomaar even van de een op de andere dag afscheid neemt van je vervoeder om zelf iets op te tuigen? Ze verwerken niet alleen jouw pakketje, he?

Ik vind sommige meningen hier een beetje kort door de bocht. Ik ben blij dat ik niet meer werk met consumenten... Ik heb jaren(te)lang gewerkt met consumenten die aan mijn balie stonden te brullen dat ze koning waren en van alles eisten nadat ze zelf over hun laptop waren gereden, etc...
A: men praat nu niet over het normale retour traject. Hij is immers NOOIT bij de consument aangekomen. En zover ik weet is bij de vervoerder een verlening van in jouw bezit. Dus moet er binnen 3 dagen betaalt.

B: Gemaakte afspraken met de TS(binnen 3 dagen betalen(niet na ontvangst) staan boven de algemene voorwaarde zolang ze redelijk zijn. En in mijn ogen is de gemaakte afspraak redelijk

C: Nee hoor. Ik ben allang weg bij CB omdat ik mijn fair share of gezeik al heb gehad met hun. Maar dat is totaal niet revant.

D: Als de vervoerder niet de klant tevredenheid bied die jij als winkel wil(En dat heb ik het alleen over zelfde dag bezoring). Dan je daar prima afstand van nemen. En gewoon de volgende dag bezorgen via Postnl waar ze nog steeds mee werken. Of gewoon in de winkel ophalen.

E: Tja dat jij dat niet kan is prima. Dan moet je daar ook niet werken. Maar dat wil niet zeggen dat wij als consument alles moeten pikken. Als ik extra betaal voor service die ik niet krijg(volgende dag levering is immers gratis). Mag ik toch hopen dat ik dat geld gewoon terug krijg. Ook al is het maar 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
wolly_a schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:53:
[...]
Knap, dus jij beweert dat TS liegt als die zegt dat iets anders de afspraak was. Enige onderbouwing lijkt me wel op zijn plaats als je iemand wilt uitmaken voor leugenaar.

De TS heeft het namelijk expliciet niet over jouw bold stukje en de afspraak is toch echt telefonisch gemaakt en gaat daarmee boven de reguliere afspraken uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Nu online
Gomez12 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:27:
[...]

Knap, dus jij beweert dat TS liegt als die zegt dat iets anders de afspraak was. Enige onderbouwing lijkt me wel op zijn plaats als je iemand wilt uitmaken voor leugenaar.

De TS heeft het namelijk expliciet niet over jouw bold stukje en de afspraak is toch echt telefonisch gemaakt en gaat daarmee boven de reguliere afspraken uit.
Weet jij de letterlijke tekst die ze hebben gezegd tegen TS?

Vaak, als je in zo'n gesprek zit, lopen de emoties/frustraties enigzins op en het wil gebeuren dat je iets mist in zo'n gesprek (ik wil overigens niet zeggen dat dat hier gebeurt is maar het is een mogelijkheid).

Wel is het duidelijk dat veel meningen hier enorm uiteenlopen en dat blijkbaar veel ongenoegen over Dynafix te vinden is. Laten we hopen dat dit soort problemen snel tot het verleden behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
@Gadgeteer mierenneuk modus aan. Het is Dynalogic..... Maar Dynafix is van het zelfde kaliber. Zal het in de naam zitten? Was altijd wel te spreken over dynabyte😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Gadgeteer schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:47:
[...]
Weet jij de letterlijke tekst die ze hebben gezegd tegen TS?
Nope, maar ik geloof de TS, wolly_a claimt te weten wat de afspraak is en dat komt niet overeen met wat de TS zegt.
Wel is het duidelijk dat veel meningen hier enorm uiteenlopen
Ik weet niet of de meningen zo uiteenlopen hoor, alleen mensen zoals jij/wolly_a die bewust misinformatie verspreiden die maken het troebel.

De case is en was nog steeds supersimpel : Afgesproken binnen 3 werkdagen geld terug.
Is dat gebeurt te ja of te nee?

Waarom probeer jij een supersimpele case continue te vertroebelen met verzinsels (wellicht heeft TS wel iets niet gehoord, veel waarschijnlijker CB heeft het simpelweg niet gezegd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Gomez12 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:24:
De case is en was nog steeds supersimpel : Afgesproken binnen 3 werkdagen geld terug.
In de TS staat hierover alleen maar
en ze zouden het aankoopbedrag binnen 3 werkdagen terugstorten op mijn rekening
Dat ziet er meer uit als een verwachting dan als een harde belofte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
asmi2 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:44:
[...]
In de TS staat hierover alleen maar
[...]

Dat ziet er meer uit als een verwachting dan als een harde belofte.
Jaja, natuurlijk... TS verwacht random dat het binnen 3 dagen gebeurt. Waarom dan niet binnen 2 dagen of 4 weken?
Het is niet heel toevallig dat het overeenkomt met het CB-beleid.

Ockham's Razor is toch echt dat TS gevraagd heeft wanneer hij het geld terug zou ontvangen en dat hem gezegd is binnen 3 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Nu online
Gomez12 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:24:
[...]

Nope, maar ik geloof de TS, wolly_a claimt te weten wat de afspraak is en dat komt niet overeen met wat de TS zegt.

[...]

Ik weet niet of de meningen zo uiteenlopen hoor, alleen mensen zoals jij/wolly_a die bewust misinformatie verspreiden die maken het troebel.

Is dat gebeurt te ja of te nee?

Waarom probeer jij een supersimpele case continue te vertroebelen met verzinsels (wellicht heeft TS wel iets niet gehoord, veel waarschijnlijker CB heeft het simpelweg niet gezegd).
Welke misinformatie?
Misschien is de case minder simpel? Jij sluit alle mogelijkheden uit en hebt een oordeel klaar terwijl je slechts 1 kant van het verhaal kent. De afspraak zou kunnen zijn binnen 3 dagen geld terug. Het kan ook zijn binnen 3 dagen na ontvangst (zoals ook op hun site staat) en dat is wel gebeurt.
Verder vraag ik me af waarom je het allemaal zo persoonlijk maakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asmi2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Gomez12 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:57:
Ockham's Razor is toch echt dat TS gevraagd heeft wanneer hij het geld terug zou ontvangen en dat hem gezegd is binnen 3 werkdagen.
Waar staat dat? En in welke contekst ging dat?

[ Voor 5% gewijzigd door asmi2 op 13-06-2017 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.drenth
  • Laatst online: 31-05 16:25
loki504 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:00:
@Gadgeteer mierenneuk modus aan. Het is Dynalogic..... Maar Dynafix is van het zelfde kaliber. Zal het in de naam zitten? Was altijd wel te spreken over dynabyte😁
Zijn beide van dezelfde partij hoor:

http://www.dynagroup.nl/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
@d.drenth Aah dat verklaart een hoop.

@Gadgeteer jij bent de gene die hier vanalles bij haalt. Wettelijk gezien heeft de GPU CB nooit verlaten. En kan je dus ook onmogelijk opnieuw ontvangen.

En dan blijft de 10 euro extra verzendkosten over. Ook die zijn niet retour gegaan.. terwijl het gewoon onder WKOA valt. En verzendkosten dus ieder voor zich is. Nog niet te praten over de niet geleverde service waar 10 euro voor is gevraagd..

CB zit op alle fronten fout. En dat zie ook uit de recentelijk veel negatieve reviews. Als je binnen enkele dagen 14(mogelijk nu zelfs meer) negatieve reviews ontvangt. Is er iets mis met je huidige beleid. Zeker als die 14 er voor zorgen dat je steeds 4 stèren overhoud. Dan deed je het eerst meer dan goed. Maar de laatste paar dagen niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Gomez12 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:27:
[...]

Hoezee! Modder gooien! Ik vind het nog knapper dat jij leest dat ik TS leugenaar noem, terwijl dat nergens in mijn tekst staat. Prima dat we lekker hier onze opgekropte frustraties neergooien over een bepaalde winkel, maar dan kunnen we beter een 'Het grote opgekropte frustratie topic' beginnen.

Ik, jij, maar ook @loki504 kunnen niet weten wat er nu precies gezegd en beloofd is. En de belofte die TS heeft gehoord is natuurlijk ook niet helemaal om vanuit te gaan. Je hoort in zo'n geval al snel 'Binnen 3 dagen geld' in een zin als 'Zodra we het product terug hebben, krijg je binnen 3 dagen geld'. Dat snap ik heel goed.

Je kan echt niet verwachten dat je binnen 3 dagen je geld weer op je rekening hebt staan, zelfs al gooien ze alle klanten aan de kant en focussen ze zich alleen nog maar op die ene klant die z'n geld zo snel mogelijk terug wil.

Het traject van controleren of de klant het product inderdaad heeft geretourneerd, het aansturen van de administratie voor de terugboeking en de verwerking van de overboeking bij de bank duurt bij elkaar minstens 3 dagen als alles meezit. Alleen het overboeken van bank naar bank kan al zeker 1 dag duren (en met een weekend erbij nog langer).

Ik denk dat TS gewoon even geduld moet hebben en dat je mag verwachten dat Coolblue prima en netjes het geld terug gaat storten.

Kleine toevoeging... De 10 euro extra voor de speciale verzending hoeft Coolbue niet terug te betalen, tenminste zo lees ik het Thuiswinkel.org... Daar staat op deze pagina https://www.thuiswinkel.o...wetgeving-koop-op-afstand Extra vracht- en leveringskosten en de kosten voor het terugzenden van de goederen komen voor rekening van de webwinkelier, wanneer de consument hierover vooraf niet of onvoldoende is geïnformeerd. Echter geeft Coolblue aan op https://www.coolblue.nl/k...-over/uitzonderingen.html Kosten voor bijzondere verzendopties zoals Coolblue VandaagNog®, Goedemorgen® en tijdvaklevering.

[ Voor 16% gewijzigd door wolly_a op 13-06-2017 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Nu online
loki504 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:06:
@d.drenth Aah dat verklaart een hoop.

@Gadgeteer jij bent de gene die hier vanalles bij haalt. Wettelijk gezien heeft de GPU CB nooit verlaten. En kan je dus ook onmogelijk opnieuw ontvangen.
Jij ziet alles zwart-wit. Waar staat dat het pakket wettelijk CB niet heeft verlaten? Je wilt zo graag gelijk hebben dat je wartaal begint uit te slaan. Natuurlijk heeft het pakket CB verlaten, het was immers bij de bezorger? Daar verandert geen wet iets aan.
En dus, wil CB dat graag eerst ontvangen van die bezorger omdat dat hun standaard werkwijze is. Dit verzin ik er niet bij, kun je immers gewoon op hun website lezen (of dit al dan niet in strijd is met welke wet dan ook, mag je zelf gaan opzoeken). Dus stop alsjeblieft met je aanvallende reacties die nergens op slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
@wolly_a we hebben het niet binnen 3 dagen ontvangen. Maar binnen 3 dagen naar u overgemaakt. Dan nog blijft er 10 euro over die CB gewoon had moeten overmaken. En ook de afdeling die terugstortingen doet weet dat.

Of terug betalen echt zo lastig gaat als jij vermeld betwijfel ik. 9/10 keer is het ticket aanmaken(als de helpdesk zelf geen terug stortingen kan doen). En die vullen factuur nummer is. Drukken op een knopje en tada je geld is overgemaakt.

Bij Spotify kon de helpdesk medewerker ook mijn verkeerd afgeschreven bedrag crediteren aan mij. Dit was eerder bij PayPal bekent als dat hij mij beantwoorden via de mail. En als 3 dagen zo lastig is moet je daar niet mee adverteren. Netzoals ze zelfde dag verzending niet waar kunnen maken.

@Gadgeteer ik heb het over wettelijk gezien. De vervoerder is een verlening van. En volgens de wet is er pas spraken van een eigendoms overdracht als het pakket/product bij je voordeur is afgeleverd. En op dat moment vervalt ook hun verantwoordelijkheid. Dat is geen war tal maar wettelijk bepaalt. Dat jij dat niet wil zien moet jij zelf weten.

@wolly_a op de website van CB staat juist uitgevoerde diensten. Ik noem dit niet juist uitgevoerd. Dus moet die 10 euro gewoon terug.

[ Voor 23% gewijzigd door loki504 op 13-06-2017 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
wolly_a schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:09:
[...]
dan kunnen we beter een 'Het grote opgekropte frustratie topic' beginnen.
Da's wel serieus een goed idee _/-\o_
Gewoon random ranten op alles wat los en vast zit...
Dan noemen we het topic: "Ik ben een echte Hollander" .. lekker zeiken op alles :+

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Nu online
loki504 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:19:

@Gadgeteer ik heb het over wettelijk gezien. De vervoerder is een verlening van. En volgens de wet is er pas spraken van een eigendoms overdracht als het pakket/product bij je voordeur is afgeleverd. En op dat moment vervalt ook hun verantwoordelijkheid. Dat is geen war tal maar wettelijk bepaalt. Dat jij dat niet wil zien moet jij zelf weten.
Nee, wettelijk gezien is de eigendom niet overgedragen misschien maar het produkt heeft wel degelijk CB verlaten (het zit allemaal in de woorden die je gebruikt). Hun verantwoordelijkheid verandert ook niet maar quote eens waar ik zeg van wel? Sterker nog, ik geef eerder al aan dat ze hun verantwoordelijkheid gewoon willen nemen en dan roep jij dat ik dingen erbij verzin.
CB neemt hun verantwoordelijkheid gewoon (er is immers terugbetaald) alleen is er kennelijk nog het bedrag van 9,95 wat (nog?) niet is terugbetaald, dat kun je ze kwalijk nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
loki504 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:19:
@wolly_a we hebben het niet binnen 3 dagen ontvangen. Maar binnen 3 dagen naar u overgemaakt. Dan nog blijft er 10 euro over die CB gewoon had moeten overmaken. En ook de afdeling die terugstortingen doet weet dat.

Of terug betalen echt zo lastig gaat als jij vermeld betwijfel ik. 9/10 keer is het ticket aanmaken(als de helpdesk zelf geen terug stortingen kan doen). En die vullen factuur nummer is. Drukken op een knopje en tada je geld is overgemaakt.

Bij Spotify kon de helpdesk medewerker ook mijn verkeerd afgeschreven bedrag crediteren aan mij. Dit was eerder bij PayPal bekent als dat hij mij beantwoorden via de mail. En als 3 dagen zo lastig is moet je daar niet mee adverteren. Netzoals ze zelfde dag verzending niet waar kunnen maken.

Ik was zo gemeen geweest om, terwijl je je aan het afreageren was op mijn reactie, nog wat toe te voegen... Ik zal het nog een keer herhalen:

De 10 euro extra voor de speciale verzending hoeft Coolbue niet terug te betalen, tenminste zo lees ik het Thuiswinkel.org... Daar staat op deze pagina https://www.thuiswinkel.o...wetgeving-koop-op-afstand Extra vracht- en leveringskosten en de kosten voor het terugzenden van de goederen komen voor rekening van de webwinkelier, wanneer de consument hierover vooraf niet of onvoldoende is geïnformeerd. Echter geeft Coolblue aan op https://www.coolblue.nl/k...-over/uitzonderingen.html Kosten voor bijzondere verzendopties zoals Coolblue VandaagNog®, Goedemorgen® en tijdvaklevering.

Zullen we verder nu stoppen met het welles-nietes-verhaal? Je hebt je punt duidelijk gemaakt. Dat is duidelijk. We zullen het toch nooit eens worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
@wolly_a en lees je bron nog eens goed door. Voor Goes uitgevoerde service. Is het product de zelfde dag geleverd? Nee er is helemaal niets geleverd. Al was het de volgende dag. Dan viel het onder de normale verzendkosten. En die zijn gratis....

@Gadgeteer als we de TS mogen geloven zouden ze het binnen 3 dagen doen. Ja misschien was TS niet geheel eerlijk. en heeft hij dingen gemist. Dan nog is we wachten tot we het product terug hebben van een vervoerder die er een grote pleuris benden van maakt. Niet geheel je verantwoording nemen. Maar goed we kunnen hier nog dagen over door gaan. Maar TS heeft daar weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
loki504 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:34:
@wolly_a en lees je bron nog eens goed door. Voor Goes uitgevoerde service. Is het product de zelfde dag geleverd? Nee er is helemaal niets geleverd. Al was het de volgende dag. Dan viel het onder de normale verzendkosten. En die zijn gratis....

@Gadgeteer als we de TS mogen geloven zouden ze het binnen 3 dagen doen. Ja misschien was TS niet geheel eerlijk. en heeft hij dingen gemist. Dan nog is we wachten tot we het product terug hebben van een vervoerder die er een grote pleuris benden van maakt. Niet geheel je verantwoording nemen. Maar goed we kunnen hier nog dagen over door gaan. Maar TS heeft daar weinig aan.
Goes wie? Ik ga er even vanuit dat je goed bedoelt. Er staat bij Coolblue nergens iets over de wijze van uitvoeren van de verzorging. Er staat alleen dat kosten voor bijzondere verzendopties er niet onder vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
@wolly_a ja bedoelde goed... maar uit je link.

Ook voor juist uitgevoerde diensten van postbodes en monteurs kunnen we je geen geld teruggeven. Hieronder vallen:
Installatie- en inbouwkosten;
Ingewisselde vouchers voor inbouw en/of installatie;
Kosten voor bijzondere verzendopties zoals Coolblue VandaagNog®, Goedemorgen® en tijdvaklevering.

Als de service goed is uitgevoerd begrijp ik dat ze die niet vergoeden. Dat ze ook niet betalen als ze niet de mogelijkheid krijgen(anuleren terwijl de vervoerder nog op de route is). Kan ik ook prima inkomen. Maar die 10 euro moet in dit geval ook gewoon terug.

[ Voor 27% gewijzigd door loki504 op 13-06-2017 17:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Coolblue dient wel het bedrag terug te betalen, stel kletskousen !
Er is een betaling verricht voor een service die niet uitgevoerd is naar afspraak.

Moeilijk hé, om het zwart-wit bij de feiten te houden ?

De kopende consument is geen eigenaar van iets wat niet geleverd is. CB blijft eigenaar en heeft zelf het bedrijf A gekozen om hun service uit te voeren. CB kan ten alle tijde het pakket terughalen en weet exact waar het is. Tegenwoordig wat ik al eerder zei, gaat communicatie niet meer met rooksignalen, ook al zijn er leden die hier rook door het topic blazen...
Nogmaals is het onzinnig om allerlei randzaken te verzinnen en hier ineens te gaan bespreken
(rook blazen in het topic)
Dan moet men niet ineens zielig doen dat je daar op aangesproken wordt, je blaast zelf rook hier.

Verder kun je kletsen tot je een ons weegt, maar oa ik hebben mijn/onze mening. verder haak ik af hier, wou dit nog ff kwijt.

"

Kun je niet wachten tot morgen? Maak dan voor slechts 9,95 euro gebruik van Coolblue VandaagNog®.
Voor 15.00 uur besteld, vanavond in huis

Wil je jouw bestelling vanavond al in huis hebben? Bestel op werkdagen voor 15.00 uur, dan bezorgen we je aankoop nog dezelfde avond tussen 18.00 en 23.00 uur.
Supersnelle levering voor slechts 9,95 euro

Voor slechts 9,95 euro heb je jouw bestelling dezelfde werkdag nog in huis. Om zeker te weten dat je jouw bestelling op tijd in huis hebt, kun je betalen met iDeal, creditcard of Paypal.
Aanvulling op bestaande service

Coolblue VandaagNog® is een aanvulling op de leveringsmogelijkheden die we nu al bieden. Voor alle reguliere bestellingen blijft gelden: vandaag voor 23.59 uur besteld, morgen gratis in huis bezorgd. Ook kunnen bestellingen nog gewoon opgehaald worden in onze fysieke winkels.

Coolblue VandaagNog®...

... geldt niet voor de Waddeneilanden.
... geldt niet voor onze grootste producten.
... geldt niet voor onze producten in combinatie met abonnement.

Indien Coolblue VandaagNog® niet mogelijk is, wordt dit uiteraard duidelijk aangegeven in je Coolblue-winkelmandje. "

===
Op 2 juni had ik een videokaart bij Coolblue besteld met Avondlevering. Dit blijkt met Dynalogic te gaan en alles lijkt goed te gaan. Totdat ik ineens een email kreeg van Dynalogic om een nieuwe afspraak te maken omdat ze die avond niet meer konden leveren. Prima, geen probleem.. Dus ik maakte een nieuwe afspraak voor de eerstvolgende dag (3 juni tussen 8.00 en 13.00). Nog geen uur later kreeg ik alweer een email dat ik alweer een nieuwe afspraak moest gaan maken aangezien ze niet konden gaan leveren wegens drukte.

Daarop heb ik Coolblue gebeld, waarbij de medewerker aangegeven heeft bij Dynalogic dat het wel op 3 juni tussen 8.00 en 13.00 geleverd moet gaan worden Ongeveer 15 minuten later kreeg ik álweer een email dat ik een nieuwe afspraak moest maken wegens drukte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Jammer dat we allemaal zo aanvallend op elkaar moeten reageren i.p.v. dat we gewoon inhoudelijk een discussie kunnen voeren.

Ik zie dat de TS zijn geld (gedeeltelijk) terug heeft inmiddels en dat deze er verder geen brood in zien om achter de rest aan te gaan. Mocht hij/zij het topic heropend willen met een update, stuur me dan even een DM.

Voor nu gaat dit topic dicht, want op deze manier heeft niemand er wat meer aan.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is NIET de plek om eigen ervaringen met Coolblue / Dynalogic te delen. Hier hebben we Shopreviews voor. Het helpt ook niet mee in een oplossing voor de TS. Zie ik ze wel verschijnen hier, worden ze zonder pardon de Trashcan ingegooid.