Voor reviews hebben we Shopreviews, die horen hier niet thuis. Dit topic is om het probleem van de TS op te lossen.
[ Voor 254% gewijzigd door Yorinn op 11-06-2017 12:08 ]
Anoniem: 686983
[ Voor 254% gewijzigd door Yorinn op 11-06-2017 12:08 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
"Ik wacht met geld terugstorten tot ik het pakketje terugkrijg van de vervoerder" is -in dit geval- niet echt klantvriendelijk om te zeggen. Alsof de klant er wat aan kan doen dat Dynalogic er een zooitje van maakt. Dat is bedrijfsrisico voor Coolblue en los je op door Dynalogic ervoor op te laten draaien, niet de klant. Wat nu als Dynalogic dat pakje na 10 dagen nog niet boven water heeft?Sunthon schreef op zondag 11 juni 2017 @ 10:34:
Wat je moet doen is geduld hebben.
5 juni was (is) Tweede Pinksterdag en toen zat iedereen lekker thuis. De aanname dat ze direct dinsdagmorgen 6 juni om 8 uur jou betaling terugstorten is natuurlijk ijdele hoop.
Vanuit Coolblue kan ik me ook voorstellen dat ze even afwachten totdat het product weer ingenomen is in hun magazijn of in elk geval dat het logistieke en administratieve proces doorlopen is en zij ook 100% zeker zijn dat het product terug is.
In mijn ogen ben je nu gewoon te ongeduldig. Coolblue heeft een uitstekende reputatie en je moet gewoon even iedereen (Coolbue, banken) de tijd gunnen om de dingen te doen die ze moeten doen. Geloof me, dat geld komt echt wel terug. Verwijzingen naar wetboeken en je rechten zijn op dit moment totaal niet aan de orde of van toepassing.
Cetero censeo Dynalogic delendam esse.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
Al gedaan via Twitter en FB. Kreeg hetzelfde antwoord..TommieW schreef op zondag 11 juni 2017 @ 11:42:
Probeer het eens via een private message op Facebook. Bij verrassend veel bedrijven krijg je dan beter hulp dan via de telefoon.
Hi Wesley. Het laat inderdaad nogal op zich wachten. Onze excuses daarvoor. We hebben nog geen bevestiging dat het pakket bij ons terug is, maar dat laten we gelijk uitzoeken. Op die manier kan het geld snel teruggestort worden. We zouden je om nog even van je geduld willen vragen, we zoeken het voor je uit. Houd er rekening mee met dat het door drukte tot 48 uur kan duren voor je van ons gehoord hebt.
[ Voor 36% gewijzigd door Clifdon op 11-06-2017 11:49 ]
Always look on the bright side of life.
[ Voor 93% gewijzigd door Yorinn op 11-06-2017 12:35 ]
Always look on the bright side of life.
MAX3400 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 09:38:
[...]
Voor Coolblue wel maar voor de bank nietSommige banken, ook in NL, en op sommige data maken in het weekend niets over. Met een beetje "pech", kan een betaling ingevoerd op een donderdag pas de volgende dinsdag er zijn.
Ik snap goed dat je een punt hebt en dat Coolblue over 3 werkdagen praat; dan is eventueel mijn eerdere reply "uiterlijk terugstorten op dinsdag" en zou theoretisch het geld 8 of 9 juni bij jou moeten zijn. Gezien de dag van dit topic, is het geld er nog niet dus wat dat betreft is het inderdaad niet helemaal gegaan zoals ze jou hebben verteld.
Hopelijk kan iemand bij Coolblue maandag bevestigen dat de terugbetaling wel al is uitgevoerd en/of krijg je maandag een betaal-alert van de bank dat je centen weer terug zijn
[ Voor 5% gewijzigd door Yorinn op 11-06-2017 12:22 ]
Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Beste,BlazeMuis schreef op zondag 11 juni 2017 @ 09:15:
Op 2 juni had ik een videokaart bij Coolblue besteld met Avondlevering. Dit blijkt met Dynalogic te gaan en alles lijkt goed te gaan. Totdat ik ineens een email kreeg van Dynalogic om een nieuwe afspraak te maken omdat ze die avond niet meer konden leveren. Prima, geen probleem.. Dus ik maakte een nieuwe afspraak voor de eerstvolgende dag (3 juni tussen 8.00 en 13.00). Nog geen uur later kreeg ik alweer een email dat ik alweer een nieuwe afspraak moest gaan maken aangezien ze niet konden gaan leveren wegens drukte. Daarop heb ik Coolblue gebeld, waarbij de medewerker aangegeven heeft bij Dynalogic dat het wel op 3 juni tussen 8.00 en 13.00 geleverd moet gaan worden Ongeveer 15 minuten later kreeg ik álweer een email dat ik een nieuwe afspraak moest maken wegens drukte. Ik ben dus weer gaan bellen met Coolblue en deze heeft de levering geannuleerd en ze zouden het aankoopbedrag binnen 3 werkdagen terugstorten op mijn rekening (gaat hier om €284).
Op 7 juni heb ik Coolblue weer gebeld om te vragen wanneer het geld overgemaakt wordt op mijn rekening. Dit konden ze pas doen zodra het pakketje weer bij Coolblue in handen is. Juist, dat klopt niet echt, Coolblue is verantwoordelijk om het pakketje terug te krijgen aangezien ik het zelf niet eens in handen heb gehad.
Op 8 juni heb ik Coolblue een email gestuurd waarop ik het volgende antwoord kreeg:
[...]
Dat snapte ik niet echt.. Het pakket was toch al geannuleerd en teruggevraagd op 2 juni?
Daarop weer een email gestuurd en duidelijk gemaakt dat het al geannuleerd was en ik nu al een week wacht, ik kreeg het volgende antwoord:
[...]
Zo te zien gaat er flink wat mis daar, of zijn ze het pakketje zelfs kwijt.
Ik weet niet meer wat ik moet doen, en het lijkt zinloos om telkens weer emails te gaan sturen aangezien ze toch bijna hetzelfde antwoord geven dat het pakket bij hun moet zijn en dat ze dan pas het geld terug kunnen gaan storten.
Hopelijk kunnen jullie mij hier een beetje bij helpen en advies geven wat ik nu het beste kan gaan doen.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
[ Voor 31% gewijzigd door miciel op 11-06-2017 13:01 ]
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Volgens mij is Dynalogic de falende factor hier, niet CoolBlue, men wacht immers op hen, zij hebben aangegeven dat het druk is. Nu met het weekend er tussen denk ik niet dat Dynalogic veel doet. Morgen (maandag dus) even afwachten, misschien ontvouwd het zich alsnog. Daarna zou ik wederom aan de bel trekken bij CoolBlue. Wel vervelend dit, zo ken ik ze niet.FlowSnake schreef op zondag 11 juni 2017 @ 14:24:
Heh, 5 juni was ook nog een feestdag hè.
Ik denk dat je gewoon eventjes begrip moet tonen en ik begrijp Coolblue in deze heel goed.
Anoniem: 597256
Anoniem: 566198
[ Voor 97% gewijzigd door Yorinn op 11-06-2017 15:21 ]
Maar niet volgens de afspraken van de eerste medewerker. En als je customerservice echt zo hoog in het vandal had staan(genoeg mensen met ook niet geweldige ervaring). Dan hadden ze het Gewoon geregeld voor de TS. Want wat als CB dan wel de TS over 6 weken nog steeds niet binnen hebben? Moet hij dan nog meer geduld hebben?unfor schreef op zondag 11 juni 2017 @ 14:46:
Geduld is een schone zaak, Coolblue staat bekend als een goed bedrijf met prima customerservice.
Ga er maar gerust van uit dat het in orde gemaakt word.
Ja of juist wel. Want anders kun je nog langer wachten. Als Coolblue het niet voor je doet en Dynalogic is het pakket "kwijt" (of heeft het te druk, ...), dan kun je prima zelf eens bellen.Clifdon schreef op zondag 11 juni 2017 @ 11:51:
Nee niet verder met Dynalogic bellen. Je hebt als koper namelijk niets met de vervoerder te maken. Het is niet jou verantwoordelijkheid om daar iets aan te doen. Je moet altijd naar het verkopende punt.
Wat TS verwacht is dat Coolblue afspraken nakomt en niet zich verschuilt achter Dynalogic. Drie werkdagen beloven en niet doen, wat verwacht je dan dat je klant doet?d.drenth schreef op zondag 11 juni 2017 @ 16:21:
Sorry hoor, maar wat een gezeur over niks. De website van Coolblue is heel duidelijk hoe het proces van annuleren werkt. Dat dit even een paar dagen kost wat verwacht je dan. Dat er precies 2 weekenden invallen, ja dat is nou eenmaal zo. Enige waar je over zou kunnen klagen is de service van de bezorging niet binnen verwachte tijd. Wettelijk hebben ze uit mijn hoofd zelfs 30 dagen de tijd, dus snap niet waarom je dit topic überhaupt opent en er verder zoveel tijd en energie insteekt.
Cetero censeo Dynalogic delendam esse.
[ Voor 92% gewijzigd door Yorinn op 11-06-2017 19:55 ]
Zeker niet ongeduldig, en van 284 euro lig ik ook niet bepaald wakker, maar goed daar ging het mij ook niet eens om. Het ging mij erom dat een medewerker van Coolblue heeft verteld dat het binnen 3 werkdagen op mijn rekening zou staan. En het ging mij erom dat Coolblue eerst wilde wachten totdat het pakketje vanuit de vervoerder weer bij hun terug geleverd werdt voordat ze een terugbetaling wilden doen. Wat ik overigens niet vind kunnen aangezien ik verder geen koopovereenkomst met Dynalogic heb.Lootbox schreef op zondag 11 juni 2017 @ 20:56:
Maar ik snap het wel, je bent nog jong, heb nog niet veel geld om te spanderen en uiterst ongeduldig.
Nou, laten we de percepties van 'ongeduld' maar even in het midden latenBlazeMuis schreef op zondag 11 juni 2017 @ 21:04:
[...]
Zeker niet ongeduldig, en van 284 euro lig ik ook niet bepaald wakker, maar goed daar ging het mij ook niet eens om. Het ging mij erom dat een medewerker van Coolblue heeft verteld dat het binnen 3 werkdagen op mijn rekening zou staan. En het ging mij erom dat Coolblue eerst wilde wachten totdat het pakketje vanuit de vervoerder weer bij hun terug geleverd werdt voordat ze een terugbetaling wilden doen. Wat ik overigens niet vind kunnen aangezien ik verder geen koopovereenkomst met Dynalogic heb.
Heel leuk allemaal dat er van alles logisch is en dat jij ergens gewerkt hebt etc etc. Maar in wezen allemaal totaal irrelevant.FlowSnake schreef op zondag 11 juni 2017 @ 21:49:
[...]
Het lijkt mij logisch dat het pakket eerst terug moet zijn eer je je geld terug krijgt overigens.
Ik heb bij een webshop gezeten, backoffice en klantenservice,
... en heeft desondanks je snelle handelen de deur verlaten.
Dan is het wachten. Maar links- of rechtsom, jouw 'geduld' is hier wel degelijk de oorzaak van. Als die €300 niks is, dan bestel je gewoon ergens anders een nieuwe, of bij Coolblue,
Ook niet relevant, CB heeft vrijwillig die termijn teruggetrokken naar 3 werkdagen door dat te zeggenloki504 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 22:02:
https://ictrecht.nl/2011/...-annuleren-voor-levering/
Anuleren voor levering is gewoon mogelijk. Ook moeten zij gewoon binnen 14 dagen betalen. En ik mag hopen dat CoolBlue wel binnen 14 dagen kan regelen dat hun pakketje weer terug is. En anders hebben hun een uitdaging niet de TS.
Gelul! Je bent wel ongeduldig gelet op alle stampij die je maakt en als het je niet om 't geld gaat (en je niet wakker ligt van € 284), waarom dan op Tweakers, Facebook en Twitter Coolblue zwart maken en steeds hun klantenservice bellen? Om een misstand aan de kaak te stellen? ONZIN! Je zat gewoon in de rats.BlazeMuis schreef op zondag 11 juni 2017 @ 21:04:
[...]
Zeker niet ongeduldig, en van 284 euro lig ik ook niet bepaald wakker, maar goed daar ging het mij ook niet eens om. Het ging mij erom dat een medewerker van Coolblue heeft verteld dat het binnen 3 werkdagen op mijn rekening zou staan. En het ging mij erom dat Coolblue eerst wilde wachten totdat het pakketje vanuit de vervoerder weer bij hun terug geleverd werdt voordat ze een terugbetaling wilden doen. Wat ik overigens niet vind kunnen aangezien ik verder geen koopovereenkomst met Dynalogic heb.
[ Voor 7% gewijzigd door Sunthon op 12-06-2017 06:29 ]
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Gaat het een beetje? Slecht voor je bloeddruk om je zo enorm op te winden op de vroege maandagochtend. Eerst maar een kopje koffie pakken de volgende keer?Sunthon schreef op maandag 12 juni 2017 @ 06:25:
[...]
Gelul! Je bent wel ongeduldig gelet op alle stampij die je maakt en als het je niet om 't geld gaat (en je niet wakker ligt van € 284), waarom dan op Tweakers, Facebook en Twitter Coolblue zwart maken en steeds hun klantenservice bellen? Om een misstand aan de kaak te stellen? ONZIN! Je zat gewoon in de rats.
Natuurlijk maak je je druk om € 284. Dat is WEL normaal. Dat zou iedereen doen. Je probeert nu de zaak weer wat te sussen nu blijkbaar Coolblue een toezegging heeft gedaan waarin je wel geloof hebt. Oh jongen, wat ben jij doorzichtig bezig. Je moet nog het een en ander leren in 't leven.
NB:Dat Dynalogic z'n werk niet goed doet en Coolblue z'n protocollen naloopt zonder zich echt in de kwestie te verdiepen is natuurlijk teleurstellend.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
A: CoolBlue geeft helemaal niet aan niet te kunnen annuleren, ze hebben er alleen achteraf een extra voorwaarde aan gehangen die vooraf niet gecommuniceerd is.loki504 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 07:58:
@Gomez12 Het is wel relevant. En lezen is ook lastig. CoolBlue geeft aan niet te kunnen anuleren(rechter denkt daar tot 3 keer toe anders over). En ook in mijn post geef ik nog aan dat ze best 14 dagen mogen gebruiken. Tenzij CoolBlue in de algemene voorwaarde 3 werkdagen heeft opgenomen.
Hier moet ik toch even op reageren. Coolblue kiest ervoor om dingen te versturen via een derde partij. Dat moeten ze helemaal zelf weten. Maar waarom zou dan de klant van Coolblue het slachtoffer moeten worden van een probleem bij DynaLogic, en een stuk vertrouwen dat er blijkbaar niet is tussen CoolBlue en DynaLogic? Het pakket ligt nog ergens bij de transporteur.FlowSnake schreef op zondag 11 juni 2017 @ 21:49:
[...]
Het lijkt mij logisch dat het pakket eerst terug moet zijn eer je je geld terug krijgt overigens.
Ja, het gaat prima (ook met de bloeddruk). En vroege maandagochtend valt mee. Voor mij al in de middag.FirePuma142 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 07:55:
[...]
Gaat het een beetje? Slecht voor je bloeddruk om je zo enorm op te winden op de vroege maandagochtend. Eerst maar een kopje koffie pakken de volgende keer?
Coolblue lijkt Apple wel wat betreft fanboyism tegenwoordig.
In ieder geval, TS dringt niet onterecht aan op het nakomen van afspraken door Coolblue. Alles voor een glimlach betekent toch minstens dat, het nakomen van afspraken. Dat ze daar klaarblijkelijk niet zo heel goed (meer?) in zijn, is jammer, maar dat verandert niets aan het door Coolblue zelf geschapen verwachtingspatroon.
[ Voor 4% gewijzigd door Sunthon op 12-06-2017 10:16 ]
Complete onzin. TS heeft namelijk niks te maken met waar het pakket nu is, en hoeft ook niet te wachten.Gadgeteer schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:26:
CB verschuilt zich niet achter de bezorger. Het packet is bij Dynalogic en CB hefet het verzoek om te bezorgen geannuleerd. Ze wachten tot het pakket terug is omdat ze zeker willen zijn dat het niet per ongeluk alsnog wordt uitgeleverd. Als dat wel zo zou zijn, zou TS videokaart gratis hebben als het geld al teruggestort zou zijn.
Dat e.e.a. wat ongelukkig gecommuniceerd is, is misschien wel waar maar om daar nu zo'n ophef over te maken gaat wel wat ver denk ik. De toezegging dat het geld terug komt is er immers.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Voordat die deurwaarder komt, zijn de wettelijke termijnen ook verstreken. Deze deurwaarder komt niet na een week al. Er wordt nergens aangegeven dat ze niet zullen terugbetalen, ze zitten overigens nog gewoon binnen de wettelijke termijn voor het terugbetalen en houden zich blijkbaar netjes aan hun voorwaarden.loki504 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:39:
@Sunthon Als ik als bedrijf tegen jou zeg "De bestelling is geannuleerd binnen 3 werkendagen storten wij het geld terug" Dan verwacht je toch dat ze binnen 3 dagen het geld overmaken? Had CoolBlue van begin af aan gezegd wij maken binnen 14 dagen het geld over is er niets aan
@Gadgeteer CoolBlue kan natuurlijk daarvoor ook de Vervoerder aansprakelijk stellen. Die handelen niet meer namens de gemaakte afspraken. Of ze kunnen het in de gaten houden en de TS een mailtje sturen met de vraag om alsnog kosteloos terug te sturen. Dan wel de TS dagvaarden voor het niet nakomen van de gemaakte afspraken.
Als ik niet betaal bij CoolBlue og bij mijn CC het geld terug vraag. Durf ik 100% zeker te weten dat er een deurwaarder komt om als nog het geld te halen. Een bedrijf kan dat nog makkelijker. Zeker zo groot als CoolBlue. Een ZZP zeg ik nog ja. Maar niet bij CB
De een zegt dit, de ander dat. Inderdaad dat doen we met ons allen (ook jij). Gelukkig bestaan er geschreven regels voor iedereen en lijkt CB zich daar nog gewoon aan te houden.Hackus schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:37:
[...]
Complete onzin. TS heeft namelijk niks te maken met waar het pakket nu is, en hoeft ook niet te wachten.
(ik mag verwachten van CB dat ze kunnen inzien waar het pakje is) TS heeft van CB te horen gekregen dat er in 3 werkdagen terugbetaald werd, dat kunnen ze nu dus niet waarmaken en komen weer met anders verhaal.
De een zegt dit de ander dat.Ik neem aan dat er verslag is gemaakt van contact met TS en beloften zijn geregistreerd. we leven in 2017, het communiceren gaat niet meer met rooksignalen ( ook al lijkt het wel soms nog zo...)
[ Voor 21% gewijzigd door Gadgeteer op 12-06-2017 10:47 ]
Bij CB klantenserviceGadgeteer schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:45:
[...]
Voordat die deurwaarder komt, zijn de wettelijke termijnen ook verstreken. Deze deurwaarder komt niet na een week al. Er wordt nergens aangegeven dat ze niet zullen terugbetalen, ze zitten overigens nog gewoon binnen de wettelijke termijn voor het terugbetalen en houden zich blijkbaar netjes aan hun voorwaarden.
De vervoerder aansprakelijk stellen voor een kleine vertraging?.
Ik vraag me overigens wel af waarom je bij CB dit niet zou accepteren maar wel bij een ZZP'er? De grootte van het bedrijf zorgt niet voor andere regels/wetten waar het zich aan moet houden.
[...]
De een zegt dit, de ander dat. Inderdaad dat doen we met ons allen (ook jij). Gelukkig bestaan er geschreven regels voor iedereen en lijkt CB zich daar nog gewoon aan te houden.
Jij kan echt niet lezen he? Of wil het niet bedrijpen. Als ik iets van 300 euro bestel(GPU in dit geval). En mijn CC maatschappij haalt die 300 euro terug terwijl ik de GPU nog in mijn bezit heb zal CoolBlue echt niet moeilijk doen om uiteindelijk(uiteraard vragen ze het eerst netjes) een Deurwaarder lang te sturen(al zal 9/10 keer het Incassobureau dat doen nemens CB).Gadgeteer schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:45:
[...]
Voordat die deurwaarder komt, zijn de wettelijke termijnen ook verstreken. Deze deurwaarder komt niet na een week al. Er wordt nergens aangegeven dat ze niet zullen terugbetalen, ze zitten overigens nog gewoon binnen de wettelijke termijn voor het terugbetalen en houden zich blijkbaar netjes aan hun voorwaarden.
De vervoerder aansprakelijk stellen voor een kleine vertraging?.
Ik vraag me overigens wel af waarom je bij CB dit niet zou accepteren maar wel bij een ZZP'er? De grootte van het bedrijf zorgt niet voor andere regels/wetten waar het zich aan moet houden.
[ Voor 4% gewijzigd door loki504 op 12-06-2017 10:56 ]
Wat er op de website staat is: Geld terug binnen 3 dagen na ontvangstloki504 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:55:
[...]
En zij claimen een terug betaling van 3 dagen. Staat zowel op de Website als mondeling toegezegd).
Klopt er staat na ontvangst. Maar in dit geval kan de TS niets terug sturen. En de gemaakte mondelingen afspraak was betaling binnen 3 dagen. Wat enigszins overeen komt met wat er op de Website staat. Dus is het gewoon rechtsgeldig.Sunthon schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:03:
[...]
Wat er op de website staat is: Geld terug binnen 3 dagen na ontvangst
"Na ontvangst"! En dat is nog niet gebeurt hé? Daar kan TS niets aan doen en Coolblue ook niet heel veel (ze kunnen uiteindelijk Dynalogic niet meer gebruiken als vervoerder als er veelvuldig klachten zijn, maar dat is pas op termijn).
Maar laten we niete vergten dat het TS niet om het geld gaat!
Na ontvangst bij CB, TS hoeft niets terug te sturen maar even af te wachten tot de berzorgdienst dat heeft gedaan. De afspraak is (AV waarmee TS akkoord ging tijdens aanschaf) 3 dagen na ontvangst van het artikel door CB.loki504 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:06:
[...]
Klopt er staat na ontvangst. Maar in dit geval kan de TS niets terug sturen. En de gemaakte mondelingen afspraak was betaling binnen 3 dagen. Wat enigszins overeen komt met wat er op de Website staat. Dus is het gewoon rechtsgeldig.
De reden dat je ontvangst hebben is omdat er genoeg consumenten zijn die niet te vertrouwen zijn. Als je je Vervoerder al niet kan vertrouwen is er iets goed mis met de relatie van dan bedrijf.
De afspraak is mondelijk gemaakt dus valt buiten de AV. En wat als hij kwijt is? Of de vervoerder er 2 maanden over doet? Moet hij dan ook gewoon maar wachten?Gadgeteer schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:16:
[...]
Na ontvangst bij CB, TS hoeft niets terug te sturen maar even af te wachten tot de berzorgdienst dat heeft gedaan. De afspraak is (AV waarmee TS akkoord ging tijdens aanschaf) 3 dagen na ontvangst van het artikel door CB.
Verder mag je best iets vriendelijker reageren. Ik kan prima lezen overigens.
[ Voor 4% gewijzigd door loki504 op 12-06-2017 11:27 ]
Maar CB wil zijn verantwoordelijkheid wel nemen, echter op basis van hun standaard voorwaarden. Ik gaf al aan dat de communicatie inderdaad wel wat beter kan maar op zich is er gewoon nog niets aan de hand (we zijn amper een week verder, zouden we weken verder zijn dan zou het een ander verhaal zijn inderdaad).loki504 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:21:
[...]
De afspraak is mondelijk gemaakt dus valt buiten de AV. En wat als hij kwijt is? Of de vervoerder er 2 maanden over doet? Moet hij dan ook gewoon maar wachten?
CB wil zelf als eerst de zelfde dag leveren. En doet dat Via een vervoerder die er een puinhoop van maakt(dat zie je wel een de reviews op internet over die transporteur). Dus is het CB verantwoordelijkheid niet die van de TS.
Waar in hun voorwaarde staat dat als het bij de vervoerder licht en de consument het product nog nooit heeft ontvangen(dus officieel geen retour zending). hij moet wachten tot hij zijn geld krijgt? Ik kon hem niet vinden. En kijken we naar de afgelopen 14!!!!!! reviews op Facebook over CB dan gaat er iets goed mis.Gadgeteer schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:28:
[...]
Maar CB wil zijn verantwoordelijkheid wel nemen, echter op basis van hun standaard voorwaarden. Ik gaf al aan dat de communicatie inderdaad wel wat beter kan maar op zich is er gewoon nog niets aan de hand (we zijn amper een week verder, zouden we weken verder zijn dan zou het een ander verhaal zijn inderdaad).
Zoals ik het op dit moment zie:
Is het netjes van de klantenservice meedwerker? nee. Is er sprake van een proleem? nog niet (zal er denk ik ook niet komen)
De fout die je hier maakt is Dynalogic zien als een ander bedrijf dan Coolblue. Voor de klant is daar helemaal geen verschil....Sunthon schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:03:
"Na ontvangst"! En dat is nog niet gebeurt hé? Daar kan TS niets aan doen en Coolblue ook niet heel veel (ze kunnen uiteindelijk Dynalogic niet meer gebruiken als vervoerder als er veelvuldig klachten zijn, maar dat is pas op termijn).
Maar laten we niet vergeten dat het TS niet om het geld gaat!
Juridisch gezien heeft de aankoop nooit het bezit van Coolblue verlaten. Je kunt niet iets ontvangen wat je al in bezit hebt.Sunthon schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:03:
[...]
Ehm, wat? De TS tot leugenaar bestempelen omdat jij op je high horse besloten hebt dat er een andere motivatie dan hij prijsgeeft ten grondslag ligt aan zijn topic. Als het niet zo treurig was, was het grappig geweest.Sunthon schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:14:
[...]
Als je mij iets voor wil liegen, dan moet je vroeg opstaan. LetterlijkNiet hier huilie huilie doen.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Nope, de TS zegt hetzelfde als wat CB tegen hem gezegd heeft, jij en enkele anderen zitten er allerlei irrelevante dingen bij te trekken om maar iets anders te zeggen.Gadgeteer schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:45:
[...]
De een zegt dit, de ander dat. Inderdaad dat doen we met ons allen (ook jij). Gelukkig bestaan er geschreven regels voor iedereen en lijkt CB zich daar nog gewoon aan te houden.
Oftewel ze willen hun verantwoordelijkheid niet nemen over door hun gemaakte afspraken.Gadgeteer schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:28:
[...]
Maar CB wil zijn verantwoordelijkheid wel nemen, echter op basis van hun standaard voorwaarden.
Tja, dat jij het als geen probleem ziet dat een bedrijf zich niet aan zijn afspraken houdt is een vrij aparte stelling die vermoedelijk weinigen met je zullen delen.Zoals ik het op dit moment zie:
Is het netjes van de klantenservice meedwerker? nee. Is er sprake van een proleem? nog niet (zal er denk ik ook niet komen)
Mogelijk heb je gelijk, maar draai het eens om?loki504 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:33:
![]()
[...]
Waar in hun voorwaarde staat dat als het bij de vervoerder licht en de consument het product nog nooit heeft ontvangen(dus officieel geen retour zending). hij moet wachten tot hij zijn geld krijgt? Ik kon hem niet vinden. En kijken we naar de afgelopen 14!!!!!! reviews op Facebook over CB dan gaat er iets goed mis.
En afspraken met medewerkers zijn bindend en kunnen makkelijk over de Algemene voorwaarde vervangen.
Toen ik nog logistiek bij een bedrijf deed was het nog mogelijk bij postNl om een pakket te blokkeren als het al in de bezorgauto zat. Dit houdt meer in dat dynalogic z’n processen nog steeds niet op orde heeftGadgeteer schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:23:
[...]
Mogelijk heb je gelijk, maar draai het eens om?
CB heeft het verstuurd (het is immers bij Dynalogic) Ze proberen het terug te halen om de klant te ontlasten (hoeft het dan niet terug te sturen enzo) en willen daarna het bedrag terugstorten.
Als jij, ik of wie dan ook, een pakketje verstuurt, is het ook (bijna?) onmogelijk om PostNL zo ver te krijgen om niet te bezorgen als het pakketje al in een sorteercentrum ligt.
Dat TS juridisch sterk staat als in heeft niets ontvangen, is uiteraard duidelijk. Maar hoe zit het in dit soort situaties met "is onderweg"? Het is verzonden, dus levering is "in progress".
Er is niet "niet geleverd", de levering is gaande. Ik ben heel benieuwd hoe daar juridisch tegenaan gekeken wordt.
Je moet de boel niet omdraaien en het bij de feiten houden. Maak zelf een topic met je vraag ipv hier alles om te willen draaien en randzaken erbij willen mengen. (lijkt wel of je in de politiek actief bent)Gadgeteer schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:23:
[...]
Mogelijk heb je gelijk, maar draai het eens om?
CB heeft het verstuurd (het is immers bij Dynalogic) Ze proberen het terug te halen om de klant te ontlasten (hoeft het dan niet terug te sturen enzo) en willen daarna het bedrag terugstorten.
Als jij, ik of wie dan ook, een pakketje verstuurt, is het ook (bijna?) onmogelijk om PostNL zo ver te krijgen om niet te bezorgen als het pakketje al in een sorteercentrum ligt.
Dat TS juridisch sterk staat als in heeft niets ontvangen, is uiteraard duidelijk. Maar hoe zit het in dit soort situaties met "is onderweg"? Het is verzonden, dus levering is "in progress".
Er is niet "niet geleverd", de levering is gaande. Ik ben heel benieuwd hoe daar juridisch tegenaan gekeken wordt.
Weet niet wat je uur loon is, maar dit lijkt mij redelijk idioot om over je kant te laten gaan eerlijk gezegd...BlazeMuis schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:23:
Het staat inmiddels (gedeeltelijk) op de rekening dus deze keer hebben ze zich wel aan hun woord gehouden.
Helaas zijn, zoals ook beloofd, de verzendkosten (€9.99) niet terug gestort. Maar goed.. Ik ben er wel klaar mee en om nu alweer te gaan bellen of emailen voor een tientje is het ook niet echt waard.
Helaas zie ik nog steeds heel veel klachten omtrent Dynalogic op internet, lijkt iig flink mis te gaan daar.
Ik vemoed dat die verzendkosten van jou (zelfde avond levering) als een extra service worden gezien en dat hoeft dan idd niet terugbetaald te worden.BlazeMuis schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:23:
Het staat inmiddels (gedeeltelijk) op de rekening dus deze keer hebben ze zich wel aan hun woord gehouden.
Helaas zijn, zoals ook beloofd, de verzendkosten (€9.99) niet terug gestort. Maar goed.. Ik ben er wel klaar mee en om nu alweer te gaan bellen of emailen voor een tientje is het ook niet echt waard.
Helaas zie ik nog steeds heel veel klachten omtrent Dynalogic op internet, lijkt iig flink mis te gaan daar.
[ Voor 11% gewijzigd door servies op 13-06-2017 09:58 ]
Als het extra service in een normale annulering is dan heb je gelijk. Echter is de bijzondere levering niet nagekomen en daardoor heeft TS besloten de koop te ontbinden. Dan heb je alle recht om dat geld terug te krijgen.servies schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:53:
[...]
Ik vemoed dat die verzendkosten van jou (zelfde avond levering) als een extra service worden gezien en dat hoeft dan idd niet terugbetaald te worden.
Standaard zijn er namelijk geen verzendkosten bij Coolblue vanaf een bepaald bedrag...
Alleen begin ik wel lichte twijfels te krijgen over hoe zij het hebben vermeld of je het dan wel als een 'aparte service' kunt zien...
Mensen posten vaak alleen iets op het internet als ze wat te klagen hebben.BlazeMuis schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:23:
*sowieso
Gewoon de klacht blijven volhouden bij Thuiswinkel, ze moeten je gewoon volledig compenseren. Dus ook dat tientje doet er toe.BlazeMuis schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:23:
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Sorry maar netjes? Ik vind het niet bepaald netjes hoe ze met mij omgingen. Eerst beloven dat het binnen 3 werkdagen op mijn rekening zou staan, daarna moest ineens eerst het pakketje terug bij Coolblue zijn terwijl ik daar verder geen invloed op heb aangezien het bij Dynalogic is. En over die medewerker aan de telefoon nog niet te spreken, zomaar ophangen omdat ze geen discussie aan wil gaan terwijl ik gewoon rustig bleef en rustig bleef praten met mevrouw vind ik al helemaal niet kunnen.DonJunior schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:59:
[...]
Datzelfde gebeurt hier nu. Jij maakt een topic aan om te klagen over Coolblue. Dat terwijl CB netjes aan je vraagt om eventjes geduld te hebben en dat ze het issue aan het onderzoeken zijn.
Ergo, nu staat er een negatief zoekresultaat in Google inzake Coolblue omdat jij zo ongeduldig bent, terwijl CB het in mijn ogen echt wel netjes heeft opgelost. Erg jammer
Je hebt in dit topic enkele malen de reacties van CB geplaatst. Die vind ik allen erg netjes vanuit CB.BlazeMuis schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:07:
[...]
Sorry maar netjes? Ik vind het niet bepaald netjes hoe ze met mij omgingen. Eerst beloven dat het binnen 3 werkdagen op mijn rekening zou staan, daarna moest ineens eerst het pakketje terug bij Coolblue zijn terwijl ik daar verder geen invloed op heb aangezien het bij Dynalogic is. En over die medewerker aan de telefoon nog niet te spreken, zomaar ophangen omdat ze geen discussie aan wil gaan terwijl ik gewoon rustig bleef en rustig bleef praten met mevrouw vind ik al helemaal niet kunnen.
*sowieso
Het gaat om de gemaakte afspraken met de TS. Als ik aangeef bij een bedrijf binnen 3 werkendagen het geld terug te storten dan verwacht een bedrijf dat ook van mij.DonJunior schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:29:
[...]
Je hebt in dit topic enkele malen de reacties van CB geplaatst. Die vind ik allen erg netjes vanuit CB.
Het telefoongesprek is jouw ervaring en hier lezen we maar één kant van het verhaal. Ik kan niet weten hoe jij reageert richting mensen en dan toch van mening bent dat je wel netjes bent gebleven. Wat jij netjes vindt kan een ander als behoorlijk asociaal ervaren (waarbij ik hier niet zeg dat jij dat bent)
Ergo, de conclusie die ik hierboven trek is simpel en alleen op de reacties die jij zelf hebt gepost. Eveneens deze reactie van je vind ik behoorlijk 'gefrustreerd' overkomen.
Je hebt op 2 juni besteld (op een vrijdag) en op 13 juni in de ochtend staat het geld alweer terug op je rekening. Dat is bijna een volle werkweek van 5 dagen. In mijn ogen ben je gewoon veel te ongeduldig.
[ Voor 9% gewijzigd door loki504 op 13-06-2017 11:43 ]
Niet eens vanaf een bepaald bedrag. Alles is gratis verzenden.servies schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:53:
Standaard zijn er namelijk geen verzendkosten bij Coolblue vanaf een bepaald bedrag...
Ik krijg een beetje het gevoel dat je nog eigen zeer van een bestelling hebt bij Coolblue?loki504 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:41:
[...]
Het gaat om de gemaakte afspraken met de TS. Als ik aangeef bij een bedrijf binnen 3 werkendagen het geld terug te storten dan verwacht een bedrijf dat ook van mij.
Vergeet ook niet dat zij ALLES doen voor een glimlach. Had CB direct gezegd omdat het product nog bij de vervoerder bevind hanteren we wetterlijke binnen 14 dagen heeft uw u geld terug was er niets aan de hand geweest. En dan moet je er ook nog eens 10 euro voor betalen. Sorry maar als je dat gaat verdedigen als Consument ben je wel erg gevings gezind.
@wolly_a Als ze er niet blij mee zijn bied het dan niet aan. Geef aan dat Deze optie momenteel niet beschikbaar is omdat de vervoeder niet de service kan leveren die wij als CB graag willen. Wij zijn druk bezig met een oplossing. Data scheelt je een hoop gezeik en negatieve reviews.
[ Voor 47% gewijzigd door wolly_a op 13-06-2017 11:53 ]
A: men praat nu niet over het normale retour traject. Hij is immers NOOIT bij de consument aangekomen. En zover ik weet is bij de vervoerder een verlening van in jouw bezit. Dus moet er binnen 3 dagen betaalt.wolly_a schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:53:
[...]
Ik krijg een beetje het gevoel dat je nog eigen zeer van een bestelling hebt bij Coolblue?
Je wil nog niet helemaal lezen dat Coolblue het bedrag binnen 3 werkdagen na retourontvangst overmaakt. Dat en niets anders is de afspraak. Dat je zelf graag wat anders leest of delen weg laat omdat het je beter uitkomt, maakt de duidelijke regel nog niet anders.
Je begrijpt verder ook wel dat je als bedrijf niet zomaar even van de een op de andere dag afscheid neemt van je vervoeder om zelf iets op te tuigen? Ze verwerken niet alleen jouw pakketje, he?
Ik vind sommige meningen hier een beetje kort door de bocht. Ik ben blij dat ik niet meer werk met consumenten... Ik heb jaren(te)lang gewerkt met consumenten die aan mijn balie stonden te brullen dat ze koning waren en van alles eisten nadat ze zelf over hun laptop waren gereden, etc...
Knap, dus jij beweert dat TS liegt als die zegt dat iets anders de afspraak was. Enige onderbouwing lijkt me wel op zijn plaats als je iemand wilt uitmaken voor leugenaar.wolly_a schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:53:
[...]
Je wil nog niet helemaal lezen dat Coolblue het bedrag binnen 3 werkdagen na retourontvangst overmaakt. Dat en niets anders is de afspraak. Dat je zelf graag wat anders leest of delen weg laat omdat het je beter uitkomt, maakt de duidelijke regel nog niet anders.
Weet jij de letterlijke tekst die ze hebben gezegd tegen TS?Gomez12 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:27:
[...]
Knap, dus jij beweert dat TS liegt als die zegt dat iets anders de afspraak was. Enige onderbouwing lijkt me wel op zijn plaats als je iemand wilt uitmaken voor leugenaar.
De TS heeft het namelijk expliciet niet over jouw bold stukje en de afspraak is toch echt telefonisch gemaakt en gaat daarmee boven de reguliere afspraken uit.
Nope, maar ik geloof de TS, wolly_a claimt te weten wat de afspraak is en dat komt niet overeen met wat de TS zegt.Gadgeteer schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:47:
[...]
Weet jij de letterlijke tekst die ze hebben gezegd tegen TS?
Ik weet niet of de meningen zo uiteenlopen hoor, alleen mensen zoals jij/wolly_a die bewust misinformatie verspreiden die maken het troebel.Wel is het duidelijk dat veel meningen hier enorm uiteenlopen
In de TS staat hierover alleen maarGomez12 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:24:
De case is en was nog steeds supersimpel : Afgesproken binnen 3 werkdagen geld terug.
Dat ziet er meer uit als een verwachting dan als een harde belofte.en ze zouden het aankoopbedrag binnen 3 werkdagen terugstorten op mijn rekening
Jaja, natuurlijk... TS verwacht random dat het binnen 3 dagen gebeurt. Waarom dan niet binnen 2 dagen of 4 weken?asmi2 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:44:
[...]
In de TS staat hierover alleen maar
[...]
Dat ziet er meer uit als een verwachting dan als een harde belofte.
Welke misinformatie?Gomez12 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:24:
[...]
Nope, maar ik geloof de TS, wolly_a claimt te weten wat de afspraak is en dat komt niet overeen met wat de TS zegt.
[...]
Ik weet niet of de meningen zo uiteenlopen hoor, alleen mensen zoals jij/wolly_a die bewust misinformatie verspreiden die maken het troebel.
De case is en was nog steeds supersimpel : Afgesproken binnen 3 werkdagen geld terug.
Is dat gebeurt te ja of te nee?
Waarom probeer jij een supersimpele case continue te vertroebelen met verzinsels (wellicht heeft TS wel iets niet gehoord, veel waarschijnlijker CB heeft het simpelweg niet gezegd).
Waar staat dat? En in welke contekst ging dat?Gomez12 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:57:
Ockham's Razor is toch echt dat TS gevraagd heeft wanneer hij het geld terug zou ontvangen en dat hem gezegd is binnen 3 werkdagen.
[ Voor 5% gewijzigd door asmi2 op 13-06-2017 15:12 ]
Zijn beide van dezelfde partij hoor:loki504 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:00:
@Gadgeteer mierenneuk modus aan. Het is Dynalogic..... Maar Dynafix is van het zelfde kaliber. Zal het in de naam zitten? Was altijd wel te spreken over dynabyte😁
Hoezee! Modder gooien! Ik vind het nog knapper dat jij leest dat ik TS leugenaar noem, terwijl dat nergens in mijn tekst staat. Prima dat we lekker hier onze opgekropte frustraties neergooien over een bepaalde winkel, maar dan kunnen we beter een 'Het grote opgekropte frustratie topic' beginnen.Gomez12 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:27:
[...]
Knap, dus jij beweert dat TS liegt als die zegt dat iets anders de afspraak was. Enige onderbouwing lijkt me wel op zijn plaats als je iemand wilt uitmaken voor leugenaar.
De TS heeft het namelijk expliciet niet over jouw bold stukje en de afspraak is toch echt telefonisch gemaakt en gaat daarmee boven de reguliere afspraken uit.
[ Voor 16% gewijzigd door wolly_a op 13-06-2017 16:16 ]
Jij ziet alles zwart-wit. Waar staat dat het pakket wettelijk CB niet heeft verlaten? Je wilt zo graag gelijk hebben dat je wartaal begint uit te slaan. Natuurlijk heeft het pakket CB verlaten, het was immers bij de bezorger? Daar verandert geen wet iets aan.loki504 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:06:
@d.drenth Aah dat verklaart een hoop.
@Gadgeteer jij bent de gene die hier vanalles bij haalt. Wettelijk gezien heeft de GPU CB nooit verlaten. En kan je dus ook onmogelijk opnieuw ontvangen.
[ Voor 23% gewijzigd door loki504 op 13-06-2017 16:25 ]
Da's wel serieus een goed ideewolly_a schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:09:
[...]
dan kunnen we beter een 'Het grote opgekropte frustratie topic' beginnen.
*sowieso
Nee, wettelijk gezien is de eigendom niet overgedragen misschien maar het produkt heeft wel degelijk CB verlaten (het zit allemaal in de woorden die je gebruikt). Hun verantwoordelijkheid verandert ook niet maar quote eens waar ik zeg van wel? Sterker nog, ik geef eerder al aan dat ze hun verantwoordelijkheid gewoon willen nemen en dan roep jij dat ik dingen erbij verzin.loki504 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:19:
@Gadgeteer ik heb het over wettelijk gezien. De vervoerder is een verlening van. En volgens de wet is er pas spraken van een eigendoms overdracht als het pakket/product bij je voordeur is afgeleverd. En op dat moment vervalt ook hun verantwoordelijkheid. Dat is geen war tal maar wettelijk bepaalt. Dat jij dat niet wil zien moet jij zelf weten.
Ik was zo gemeen geweest om, terwijl je je aan het afreageren was op mijn reactie, nog wat toe te voegen... Ik zal het nog een keer herhalen:loki504 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:19:
@wolly_a we hebben het niet binnen 3 dagen ontvangen. Maar binnen 3 dagen naar u overgemaakt. Dan nog blijft er 10 euro over die CB gewoon had moeten overmaken. En ook de afdeling die terugstortingen doet weet dat.
Of terug betalen echt zo lastig gaat als jij vermeld betwijfel ik. 9/10 keer is het ticket aanmaken(als de helpdesk zelf geen terug stortingen kan doen). En die vullen factuur nummer is. Drukken op een knopje en tada je geld is overgemaakt.
Bij Spotify kon de helpdesk medewerker ook mijn verkeerd afgeschreven bedrag crediteren aan mij. Dit was eerder bij PayPal bekent als dat hij mij beantwoorden via de mail. En als 3 dagen zo lastig is moet je daar niet mee adverteren. Netzoals ze zelfde dag verzending niet waar kunnen maken.
@Gadgeteer ik heb het over wettelijk gezien. De vervoerder is een verlening van. En volgens de wet is er pas spraken van een eigendoms overdracht als het pakket/product bij je voordeur is afgeleverd. En op dat moment vervalt ook hun verantwoordelijkheid. Dat is geen war tal maar wettelijk bepaalt. Dat jij dat niet wil zien moet jij zelf weten.
Goes wie? Ik ga er even vanuit dat je goed bedoelt. Er staat bij Coolblue nergens iets over de wijze van uitvoeren van de verzorging. Er staat alleen dat kosten voor bijzondere verzendopties er niet onder vallen.loki504 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:34:
@wolly_a en lees je bron nog eens goed door. Voor Goes uitgevoerde service. Is het product de zelfde dag geleverd? Nee er is helemaal niets geleverd. Al was het de volgende dag. Dan viel het onder de normale verzendkosten. En die zijn gratis....
@Gadgeteer als we de TS mogen geloven zouden ze het binnen 3 dagen doen. Ja misschien was TS niet geheel eerlijk. en heeft hij dingen gemist. Dan nog is we wachten tot we het product terug hebben van een vervoerder die er een grote pleuris benden van maakt. Niet geheel je verantwoording nemen. Maar goed we kunnen hier nog dagen over door gaan. Maar TS heeft daar weinig aan.
[ Voor 27% gewijzigd door loki504 op 13-06-2017 17:40 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq