Coolblue stort aankoopbedrag niet terug

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 17.222 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:30
Gomez12 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:24:
[...]

Nope, maar ik geloof de TS, wolly_a claimt te weten wat de afspraak is en dat komt niet overeen met wat de TS zegt.

[...]

Ik weet niet of de meningen zo uiteenlopen hoor, alleen mensen zoals jij/wolly_a die bewust misinformatie verspreiden die maken het troebel.

De case is en was nog steeds supersimpel : Afgesproken binnen 3 werkdagen geld terug.
Is dat gebeurt te ja of te nee?

Waarom probeer jij een supersimpele case continue te vertroebelen met verzinsels (wellicht heeft TS wel iets niet gehoord, veel waarschijnlijker CB heeft het simpelweg niet gezegd).
Welke misinformatie?
Misschien is de case minder simpel? Jij sluit alle mogelijkheden uit en hebt een oordeel klaar terwijl je slechts 1 kant van het verhaal kent. De afspraak zou kunnen zijn binnen 3 dagen geld terug. Het kan ook zijn binnen 3 dagen na ontvangst (zoals ook op hun site staat) en dat is wel gebeurt.
Verder vraag ik me af waarom je het allemaal zo persoonlijk maakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asmi2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Gomez12 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:57:
Ockham's Razor is toch echt dat TS gevraagd heeft wanneer hij het geld terug zou ontvangen en dat hem gezegd is binnen 3 werkdagen.
Waar staat dat? En in welke contekst ging dat?

[ Voor 5% gewijzigd door asmi2 op 13-06-2017 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.drenth
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-07 22:02
loki504 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:00:
@Gadgeteer mierenneuk modus aan. Het is Dynalogic..... Maar Dynafix is van het zelfde kaliber. Zal het in de naam zitten? Was altijd wel te spreken over dynabyte😁
Zijn beide van dezelfde partij hoor:

http://www.dynagroup.nl/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:53
@d.drenth Aah dat verklaart een hoop.

@Gadgeteer jij bent de gene die hier vanalles bij haalt. Wettelijk gezien heeft de GPU CB nooit verlaten. En kan je dus ook onmogelijk opnieuw ontvangen.

En dan blijft de 10 euro extra verzendkosten over. Ook die zijn niet retour gegaan.. terwijl het gewoon onder WKOA valt. En verzendkosten dus ieder voor zich is. Nog niet te praten over de niet geleverde service waar 10 euro voor is gevraagd..

CB zit op alle fronten fout. En dat zie ook uit de recentelijk veel negatieve reviews. Als je binnen enkele dagen 14(mogelijk nu zelfs meer) negatieve reviews ontvangt. Is er iets mis met je huidige beleid. Zeker als die 14 er voor zorgen dat je steeds 4 stèren overhoud. Dan deed je het eerst meer dan goed. Maar de laatste paar dagen niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Gomez12 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:27:
[...]

Knap, dus jij beweert dat TS liegt als die zegt dat iets anders de afspraak was. Enige onderbouwing lijkt me wel op zijn plaats als je iemand wilt uitmaken voor leugenaar.

De TS heeft het namelijk expliciet niet over jouw bold stukje en de afspraak is toch echt telefonisch gemaakt en gaat daarmee boven de reguliere afspraken uit.
Hoezee! Modder gooien! Ik vind het nog knapper dat jij leest dat ik TS leugenaar noem, terwijl dat nergens in mijn tekst staat. Prima dat we lekker hier onze opgekropte frustraties neergooien over een bepaalde winkel, maar dan kunnen we beter een 'Het grote opgekropte frustratie topic' beginnen.

Ik, jij, maar ook @loki504 kunnen niet weten wat er nu precies gezegd en beloofd is. En de belofte die TS heeft gehoord is natuurlijk ook niet helemaal om vanuit te gaan. Je hoort in zo'n geval al snel 'Binnen 3 dagen geld' in een zin als 'Zodra we het product terug hebben, krijg je binnen 3 dagen geld'. Dat snap ik heel goed.

Je kan echt niet verwachten dat je binnen 3 dagen je geld weer op je rekening hebt staan, zelfs al gooien ze alle klanten aan de kant en focussen ze zich alleen nog maar op die ene klant die z'n geld zo snel mogelijk terug wil.

Het traject van controleren of de klant het product inderdaad heeft geretourneerd, het aansturen van de administratie voor de terugboeking en de verwerking van de overboeking bij de bank duurt bij elkaar minstens 3 dagen als alles meezit. Alleen het overboeken van bank naar bank kan al zeker 1 dag duren (en met een weekend erbij nog langer).

Ik denk dat TS gewoon even geduld moet hebben en dat je mag verwachten dat Coolblue prima en netjes het geld terug gaat storten.

Kleine toevoeging... De 10 euro extra voor de speciale verzending hoeft Coolbue niet terug te betalen, tenminste zo lees ik het Thuiswinkel.org... Daar staat op deze pagina https://www.thuiswinkel.o...wetgeving-koop-op-afstand Extra vracht- en leveringskosten en de kosten voor het terugzenden van de goederen komen voor rekening van de webwinkelier, wanneer de consument hierover vooraf niet of onvoldoende is geïnformeerd. Echter geeft Coolblue aan op https://www.coolblue.nl/k...-over/uitzonderingen.html Kosten voor bijzondere verzendopties zoals Coolblue VandaagNog®, Goedemorgen® en tijdvaklevering.

[ Voor 16% gewijzigd door wolly_a op 13-06-2017 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
loki504 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:06:
@d.drenth Aah dat verklaart een hoop.

@Gadgeteer jij bent de gene die hier vanalles bij haalt. Wettelijk gezien heeft de GPU CB nooit verlaten. En kan je dus ook onmogelijk opnieuw ontvangen.
Jij ziet alles zwart-wit. Waar staat dat het pakket wettelijk CB niet heeft verlaten? Je wilt zo graag gelijk hebben dat je wartaal begint uit te slaan. Natuurlijk heeft het pakket CB verlaten, het was immers bij de bezorger? Daar verandert geen wet iets aan.
En dus, wil CB dat graag eerst ontvangen van die bezorger omdat dat hun standaard werkwijze is. Dit verzin ik er niet bij, kun je immers gewoon op hun website lezen (of dit al dan niet in strijd is met welke wet dan ook, mag je zelf gaan opzoeken). Dus stop alsjeblieft met je aanvallende reacties die nergens op slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
@wolly_a we hebben het niet binnen 3 dagen ontvangen. Maar binnen 3 dagen naar u overgemaakt. Dan nog blijft er 10 euro over die CB gewoon had moeten overmaken. En ook de afdeling die terugstortingen doet weet dat.

Of terug betalen echt zo lastig gaat als jij vermeld betwijfel ik. 9/10 keer is het ticket aanmaken(als de helpdesk zelf geen terug stortingen kan doen). En die vullen factuur nummer is. Drukken op een knopje en tada je geld is overgemaakt.

Bij Spotify kon de helpdesk medewerker ook mijn verkeerd afgeschreven bedrag crediteren aan mij. Dit was eerder bij PayPal bekent als dat hij mij beantwoorden via de mail. En als 3 dagen zo lastig is moet je daar niet mee adverteren. Netzoals ze zelfde dag verzending niet waar kunnen maken.

@Gadgeteer ik heb het over wettelijk gezien. De vervoerder is een verlening van. En volgens de wet is er pas spraken van een eigendoms overdracht als het pakket/product bij je voordeur is afgeleverd. En op dat moment vervalt ook hun verantwoordelijkheid. Dat is geen war tal maar wettelijk bepaalt. Dat jij dat niet wil zien moet jij zelf weten.

@wolly_a op de website van CB staat juist uitgevoerde diensten. Ik noem dit niet juist uitgevoerd. Dus moet die 10 euro gewoon terug.

[ Voor 23% gewijzigd door loki504 op 13-06-2017 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:58
wolly_a schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:09:
[...]
dan kunnen we beter een 'Het grote opgekropte frustratie topic' beginnen.
Da's wel serieus een goed idee _/-\o_
Gewoon random ranten op alles wat los en vast zit...
Dan noemen we het topic: "Ik ben een echte Hollander" .. lekker zeiken op alles :+

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
loki504 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:19:

@Gadgeteer ik heb het over wettelijk gezien. De vervoerder is een verlening van. En volgens de wet is er pas spraken van een eigendoms overdracht als het pakket/product bij je voordeur is afgeleverd. En op dat moment vervalt ook hun verantwoordelijkheid. Dat is geen war tal maar wettelijk bepaalt. Dat jij dat niet wil zien moet jij zelf weten.
Nee, wettelijk gezien is de eigendom niet overgedragen misschien maar het produkt heeft wel degelijk CB verlaten (het zit allemaal in de woorden die je gebruikt). Hun verantwoordelijkheid verandert ook niet maar quote eens waar ik zeg van wel? Sterker nog, ik geef eerder al aan dat ze hun verantwoordelijkheid gewoon willen nemen en dan roep jij dat ik dingen erbij verzin.
CB neemt hun verantwoordelijkheid gewoon (er is immers terugbetaald) alleen is er kennelijk nog het bedrag van 9,95 wat (nog?) niet is terugbetaald, dat kun je ze kwalijk nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
loki504 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:19:
@wolly_a we hebben het niet binnen 3 dagen ontvangen. Maar binnen 3 dagen naar u overgemaakt. Dan nog blijft er 10 euro over die CB gewoon had moeten overmaken. En ook de afdeling die terugstortingen doet weet dat.

Of terug betalen echt zo lastig gaat als jij vermeld betwijfel ik. 9/10 keer is het ticket aanmaken(als de helpdesk zelf geen terug stortingen kan doen). En die vullen factuur nummer is. Drukken op een knopje en tada je geld is overgemaakt.

Bij Spotify kon de helpdesk medewerker ook mijn verkeerd afgeschreven bedrag crediteren aan mij. Dit was eerder bij PayPal bekent als dat hij mij beantwoorden via de mail. En als 3 dagen zo lastig is moet je daar niet mee adverteren. Netzoals ze zelfde dag verzending niet waar kunnen maken.

Ik was zo gemeen geweest om, terwijl je je aan het afreageren was op mijn reactie, nog wat toe te voegen... Ik zal het nog een keer herhalen:

De 10 euro extra voor de speciale verzending hoeft Coolbue niet terug te betalen, tenminste zo lees ik het Thuiswinkel.org... Daar staat op deze pagina https://www.thuiswinkel.o...wetgeving-koop-op-afstand Extra vracht- en leveringskosten en de kosten voor het terugzenden van de goederen komen voor rekening van de webwinkelier, wanneer de consument hierover vooraf niet of onvoldoende is geïnformeerd. Echter geeft Coolblue aan op https://www.coolblue.nl/k...-over/uitzonderingen.html Kosten voor bijzondere verzendopties zoals Coolblue VandaagNog®, Goedemorgen® en tijdvaklevering.

Zullen we verder nu stoppen met het welles-nietes-verhaal? Je hebt je punt duidelijk gemaakt. Dat is duidelijk. We zullen het toch nooit eens worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
@wolly_a en lees je bron nog eens goed door. Voor Goes uitgevoerde service. Is het product de zelfde dag geleverd? Nee er is helemaal niets geleverd. Al was het de volgende dag. Dan viel het onder de normale verzendkosten. En die zijn gratis....

@Gadgeteer als we de TS mogen geloven zouden ze het binnen 3 dagen doen. Ja misschien was TS niet geheel eerlijk. en heeft hij dingen gemist. Dan nog is we wachten tot we het product terug hebben van een vervoerder die er een grote pleuris benden van maakt. Niet geheel je verantwoording nemen. Maar goed we kunnen hier nog dagen over door gaan. Maar TS heeft daar weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
loki504 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:34:
@wolly_a en lees je bron nog eens goed door. Voor Goes uitgevoerde service. Is het product de zelfde dag geleverd? Nee er is helemaal niets geleverd. Al was het de volgende dag. Dan viel het onder de normale verzendkosten. En die zijn gratis....

@Gadgeteer als we de TS mogen geloven zouden ze het binnen 3 dagen doen. Ja misschien was TS niet geheel eerlijk. en heeft hij dingen gemist. Dan nog is we wachten tot we het product terug hebben van een vervoerder die er een grote pleuris benden van maakt. Niet geheel je verantwoording nemen. Maar goed we kunnen hier nog dagen over door gaan. Maar TS heeft daar weinig aan.
Goes wie? Ik ga er even vanuit dat je goed bedoelt. Er staat bij Coolblue nergens iets over de wijze van uitvoeren van de verzorging. Er staat alleen dat kosten voor bijzondere verzendopties er niet onder vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
@wolly_a ja bedoelde goed... maar uit je link.

Ook voor juist uitgevoerde diensten van postbodes en monteurs kunnen we je geen geld teruggeven. Hieronder vallen:
Installatie- en inbouwkosten;
Ingewisselde vouchers voor inbouw en/of installatie;
Kosten voor bijzondere verzendopties zoals Coolblue VandaagNog®, Goedemorgen® en tijdvaklevering.

Als de service goed is uitgevoerd begrijp ik dat ze die niet vergoeden. Dat ze ook niet betalen als ze niet de mogelijkheid krijgen(anuleren terwijl de vervoerder nog op de route is). Kan ik ook prima inkomen. Maar die 10 euro moet in dit geval ook gewoon terug.

[ Voor 27% gewijzigd door loki504 op 13-06-2017 17:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Coolblue dient wel het bedrag terug te betalen, stel kletskousen !
Er is een betaling verricht voor een service die niet uitgevoerd is naar afspraak.

Moeilijk hé, om het zwart-wit bij de feiten te houden ?

De kopende consument is geen eigenaar van iets wat niet geleverd is. CB blijft eigenaar en heeft zelf het bedrijf A gekozen om hun service uit te voeren. CB kan ten alle tijde het pakket terughalen en weet exact waar het is. Tegenwoordig wat ik al eerder zei, gaat communicatie niet meer met rooksignalen, ook al zijn er leden die hier rook door het topic blazen...
Nogmaals is het onzinnig om allerlei randzaken te verzinnen en hier ineens te gaan bespreken
(rook blazen in het topic)
Dan moet men niet ineens zielig doen dat je daar op aangesproken wordt, je blaast zelf rook hier.

Verder kun je kletsen tot je een ons weegt, maar oa ik hebben mijn/onze mening. verder haak ik af hier, wou dit nog ff kwijt.

"

Kun je niet wachten tot morgen? Maak dan voor slechts 9,95 euro gebruik van Coolblue VandaagNog®.
Voor 15.00 uur besteld, vanavond in huis

Wil je jouw bestelling vanavond al in huis hebben? Bestel op werkdagen voor 15.00 uur, dan bezorgen we je aankoop nog dezelfde avond tussen 18.00 en 23.00 uur.
Supersnelle levering voor slechts 9,95 euro

Voor slechts 9,95 euro heb je jouw bestelling dezelfde werkdag nog in huis. Om zeker te weten dat je jouw bestelling op tijd in huis hebt, kun je betalen met iDeal, creditcard of Paypal.
Aanvulling op bestaande service

Coolblue VandaagNog® is een aanvulling op de leveringsmogelijkheden die we nu al bieden. Voor alle reguliere bestellingen blijft gelden: vandaag voor 23.59 uur besteld, morgen gratis in huis bezorgd. Ook kunnen bestellingen nog gewoon opgehaald worden in onze fysieke winkels.

Coolblue VandaagNog®...

... geldt niet voor de Waddeneilanden.
... geldt niet voor onze grootste producten.
... geldt niet voor onze producten in combinatie met abonnement.

Indien Coolblue VandaagNog® niet mogelijk is, wordt dit uiteraard duidelijk aangegeven in je Coolblue-winkelmandje. "

===
Op 2 juni had ik een videokaart bij Coolblue besteld met Avondlevering. Dit blijkt met Dynalogic te gaan en alles lijkt goed te gaan. Totdat ik ineens een email kreeg van Dynalogic om een nieuwe afspraak te maken omdat ze die avond niet meer konden leveren. Prima, geen probleem.. Dus ik maakte een nieuwe afspraak voor de eerstvolgende dag (3 juni tussen 8.00 en 13.00). Nog geen uur later kreeg ik alweer een email dat ik alweer een nieuwe afspraak moest gaan maken aangezien ze niet konden gaan leveren wegens drukte.

Daarop heb ik Coolblue gebeld, waarbij de medewerker aangegeven heeft bij Dynalogic dat het wel op 3 juni tussen 8.00 en 13.00 geleverd moet gaan worden Ongeveer 15 minuten later kreeg ik álweer een email dat ik een nieuwe afspraak moest maken wegens drukte

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 16:46

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Jammer dat we allemaal zo aanvallend op elkaar moeten reageren i.p.v. dat we gewoon inhoudelijk een discussie kunnen voeren.

Ik zie dat de TS zijn geld (gedeeltelijk) terug heeft inmiddels en dat deze er verder geen brood in zien om achter de rest aan te gaan. Mocht hij/zij het topic heropend willen met een update, stuur me dan even een DM.

Voor nu gaat dit topic dicht, want op deze manier heeft niemand er wat meer aan.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is NIET de plek om eigen ervaringen met Coolblue / Dynalogic te delen. Hier hebben we Shopreviews voor. Het helpt ook niet mee in een oplossing voor de TS. Zie ik ze wel verschijnen hier, worden ze zonder pardon de Trashcan ingegooid.