Gomez12 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:27:
[...]
Knap, dus jij beweert dat TS liegt als die zegt dat iets anders de afspraak was. Enige onderbouwing lijkt me wel op zijn plaats als je iemand wilt uitmaken voor leugenaar.
De TS heeft het namelijk expliciet niet over jouw bold stukje en de afspraak is toch echt telefonisch gemaakt en gaat daarmee boven de reguliere afspraken uit.
Hoezee! Modder gooien! Ik vind het nog knapper dat jij leest dat ik TS leugenaar noem, terwijl dat nergens in mijn tekst staat. Prima dat we lekker hier onze opgekropte frustraties neergooien over een bepaalde winkel, maar dan kunnen we beter een 'Het grote opgekropte frustratie topic' beginnen.
Ik, jij, maar ook @
loki504 kunnen niet weten wat er nu precies gezegd en beloofd is. En de belofte die TS heeft gehoord is natuurlijk ook niet helemaal om vanuit te gaan. Je hoort in zo'n geval al snel 'Binnen 3 dagen geld' in een zin als 'Zodra we het product terug hebben, krijg je binnen 3 dagen geld'. Dat snap ik heel goed.
Je kan echt niet verwachten dat je binnen 3 dagen je geld weer op je rekening hebt staan, zelfs al gooien ze alle klanten aan de kant en focussen ze zich alleen nog maar op die ene klant die z'n geld zo snel mogelijk terug wil.
Het traject van controleren of de klant het product inderdaad heeft geretourneerd, het aansturen van de administratie voor de terugboeking en de verwerking van de overboeking bij de bank duurt bij elkaar minstens 3 dagen als alles meezit. Alleen het overboeken van bank naar bank kan al zeker 1 dag duren (en met een weekend erbij nog langer).
Ik denk dat TS gewoon even geduld moet hebben en dat je mag verwachten dat Coolblue prima en netjes het geld terug gaat storten.
Kleine toevoeging... De 10 euro extra voor de speciale verzending hoeft Coolbue niet terug te betalen, tenminste zo lees ik het Thuiswinkel.org... Daar staat op deze pagina
https://www.thuiswinkel.o...wetgeving-koop-op-afstand Extra vracht- en leveringskosten en de kosten voor het terugzenden van de goederen komen voor rekening van de webwinkelier, wanneer de consument hierover vooraf niet of onvoldoende is geïnformeerd. Echter geeft Coolblue aan op
https://www.coolblue.nl/k...-over/uitzonderingen.html Kosten voor bijzondere verzendopties zoals Coolblue VandaagNog®, Goedemorgen® en tijdvaklevering.
[
Voor 16% gewijzigd door
wolly_a op 13-06-2017 16:16
]