Blijkbaar let de buurman erg op je, en doordat je hem aandacht geeft door "reactie te geven" kan hij zich in een slachtoffer rol plaatsen.
Dit merkte ik op aan "compressor buiten zetten wanneer je naar buiten ging" en vervolgens uit als je naar binnen ging"
ik zou bij de politie eens gevraagd hebben om "in burger" het taffereeel te bezichtigen .. of zou de opgenomen youtube de filmpjes (ze zijn voorzien van timestamps ..) laten zien.
* vso vraagt zich af hoeverre je schuldig kan zijn als je hem natspuit . en waarschuwt op mogelijk schokkende ervaring
. nee laten we dat maar niet doen.
kortom hij wil aandacht, stap 1 is hoe lastig dat ook is NUL ractie te geven, door elke directe contact te vermijden. je kan echter wel tegen instantie overdrijven de ernst v.d zaak (dat doen slachtoffers ook) bv als ze nu niet komen dan ... zijn ze zelf verantwoordelijk voor de gevolgen.
Vervelend ik heb zo een verhuurder gehad die over het pand wat ik huurde "klaagde" over de katten die over de trap liepen .. "tja de pantoffels die ze aankrijgen trekken ze elke keer uit .. en ik doe ze elke ochtend trouw aan voordat ik weg ga .. 1 prettige dag ik ga nu naar werk .."
Of als ik bezoek had "(mijn woonkamer boven hun slaapkamer") werd er tegen hun plafond getikt .. dan werkt een paar keer als reactie een zwaar object laten vallen of gezamelijk van de bank op de grond springen erg effectief ..
Toen hun een opmerking erover maakt .. tja dat is tochnormaal bij klop geesten .. teminste ..als je dit bij de juiste instantie meld en woongenot noemt .. dan word de verhuurder erop aangesproken .. waarom deze geesten niet verholpen worden ..

met die reactie was men ook snel uitgesproken.
Na deze 2 incidenten heb ik zeer prettig geleefd, zelfs bij feestjes en andere avonturen

heb ik nooit wat van ze vernomen .. ik begreep echter dat het pand erna nooit meer is verhuurd
Aangezien het een koophuis betreft ...
Tot hoevere kan je de man en zijn hulp instanties direct aansprakelijk stellen? en ik zou het zeker over de financiele kant gooien ..
Stel dat je huis nu nog maar 150.000 waard is, en je hebt hem gekocht voor 250,000 kan je dat bedrag van hem "opeisen" al moet zijn huis ook in de verkoop?
Stel dat je huis hierdoor onder water kom te staan, kan je deze kosten dan op hem verhalen ?
ik zou dit ook bij de diverse instanties proberen .. deurwaarders verkopen bij bedrijfen rustig panden of andere waardevole goederen ..
Overgens ik word redelijk inventief met lastige buren,
De politie bellen staat zoiezo op nummer 1 .. en elke 5 minuten bel ik al moet het 112 worden (na 20minuten)
Staat hij onder behandeling bij x .. dan word x elke dag gebeld met het gedrag
en zoveel mogelijk "registratie nummers" verzamelen ..
ik bevestig elk gesprek via mail met vermelding dat dit bij officiele rechtsgang gemeld word, en gespecificeerde telefoon lijsten.
de kosten ga ik zoiezo verhalen op elke partij + de veroorzaker ..
afgezien daarvan ..
1) staat de schutting op de scheidings lijn dan haal ik deze weg .. hij mag best een schutting terug plaatsen maar niet op de erfscheiding .. 50cm ervanaf aan zijn kant.. (er zijn altijd wel mensen te vinden die getuigen dat hij instemde)
2) alles wat niet binnen de regels valt gaat direct als klacht naar de juiste instantie over die 1ne mm die niet correct is .
die schuttig weghalen is misschien averrechts van wat je eigenlijk wilt ... maar daardoor kan je makkelijker opnemen wat hij doet .. en op youtube plaatsen .. en vervolgens de link doorsturen naar de juiste instantie ..
die ledbouwlamp die gaat ook vol aan "tegen inbrekers" net genoeg gericht op zijn slaapkamer at random intervals .. tja vervelende katten rond het huis ..
ik leer de buurman wel de regels van de wet, elke instantie die ik kan vinden krijgt hij over zich heen.
die krijgt het vanzelf te druk om zich met mij als buur te bemoeien ..
Ik ben niet zo materalistisch, maar wel handig met webcams en met weinig geld oplossingen die vooral effectief zijn ..