Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-09 23:01

matroosoft

Lone Christian

Topicstarter
NOS meldt mogelijke aanslagen Londen, hier liveblog:

http://nos.nl/liveblog/21...ke-aanslag-in-londen.html

Wordt gesproken over aanrijding met busje bij London Bridge en een steekpartij.
Bij de London Bridge in Londen zouden voetgangers zijn geraakt door een busje. Het station bij de brug is afgesloten. Ook bij een nabijgelegen uitgaansgebied zou iets zijn gebeurd, meldt de Londense politie op Twitter. Er is tenminste één dode gevallen.

Hulpdiensten zijn massaal aanwezig. Niet zeker is of sprake is van een ongeluk of een aanslag, hoewel er steeds meer aanwijzingen voor het laatste zijn. De laatste ontwikkelingen worden bijgehouden in het liveblog.

Tegen Sky News zegt een ooggetuige dat hij geweerschoten hoorde, tien minuten voor de evacuatie. De ooggetuige is een oud-militair en zei het geluid van schoten direct te herkennen.

80 kilometer

Een verslaggever van de BBC, die op de brug was, meldt dat het witte busje door een man werd bestuurd en zo'n 80 kilometer per uur zou hebben gereden. Zij zegt dat vijf mensen gewond zouden zijn geraakt.

Tegen Reuters zegt een ooggetuige dat de keel van drie mensen zou zijn doorgesneden. Bij een restaurant in de buurt is volgens CNN ook een steekpartij geweest.

Mensen die nog op de brug zijn, worden volgens ooggetuigen onder politiebegeleiding van de brug gehaald. De brug is in beide richtingen afgesloten. De Londense politie roept mensen op om de brug te mijden.

[ Voor 75% gewijzigd door matroosoft op 04-06-2017 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:27

defiant

Moderator General Chat
Modbreak:Aanslag, dus ook hier is Zero Tolerance van toepassing.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Schijnen nog 2 'acties' te zijn geweest, borough market en vauxhaul ofzo.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000

defiant

Moderator General Chat
Reddit live thread: Incident at London Bridge
BBC live thread: Latest updates: London Bridge incident
Sky news live: Sky News - Live

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03:36
Het gaat tot zover bekend om 3 incidenten: London bridge, Borough Market en bij Vauxhall.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySee89
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-08 14:06
Op twitter is er ook een afbeelding verschenen van IS met daarop een vrachtwagen, een mes en een pistool.

Volgens de geruchten ook de wapens waar de aanslagen mee gepleegd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-09 23:01

matroosoft

Lone Christian

Topicstarter
BBC Summary:
Police confirm more than one fatality after incident at London Bridge
Pedestrians hit by a white van, reports of men attacking members of public
Police responding to incidents in London Bridge, Borough Market and Vauxhall
Officers understood to be looking for three suspects who may be armed
Downing Street says Prime Minister Theresa May is being regularly updated
London Bridge railway station is closed while transport police deal with the incident
Transport for London says the bridge is closed to all traffic
http://www.bbc.com/news/live/uk-40147014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

YouTube: Sky News - Live
Sky news livestream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RickV89 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 01:14:
Op twitter is er ook een afbeelding verschenen van IS met daarop een vrachtwagen, een mes en een pistool.
Waar op Twitter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 21:22
https://twitter.com/shariferreiro/status/871142488618266625

Deze foto heb ik een aantal keer voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Bah. ;( Alweer... Wat een gezeik joh.
Is er nog reden bekend dat het op het moment opeens voornamelijk allemaal in het VK gebeurt eigenlijk, en zo kort op elkaar? (Gesproken met focus op de EU dan he.)

Ik bedoel, gister was er natuurlijk *dreiging* in Duitsland; maar wat daar nou exact aan de hand was en of er daadwerkelijk iets verijdeld is, is onbekend.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:08

SuBBaSS

-has Ryzen

The Guardian toont twitterberichten waarin de politie verklaart dat dat incident op Vauxhall er niets mee te maken heeft.

https://www.theguardian.c...ious-police-incident-live

Dit zou het busje zijn:
Afbeeldingslocatie: https://i.guim.co.uk/img/media/8d0e50c8a10b36b227bb122f7c92630cfc31aa74/0_0_900_975/master/900.jpg?w=780&q=55&auto=format&usm=12&fit=max&s=4d3c8567a8fc9bce5c7b59ecdc617068

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

The Sun: twee aanvallers doodgeschoten
De Britse krant The Sun meldt dat gevreesd wordt voor zeker zeven doden. Twee aanvallers zouden zijn doodgeschoten door de politie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:25

Vuvuzela

My spire is forming

Ze waren met 5?

2 dood
1 opgepakt

[ Voor 45% gewijzigd door Vuvuzela op 04-06-2017 03:09 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:09

franssie

Save the albatross

op de BBC nu foto's van een lijk met iets wat lijkt op een vest met blikjes - wellicht bomgordel?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

franssie schreef op zondag 4 juni 2017 @ 02:41:
op de BBC nu foto's van een lijk met iets wat lijkt op een vest met blikjes - wellicht bomgordel?
Ik zag het. Door Gabriele Sciotto.
Dat leek inderdaad op een bomvest of zelfgemaakte bommen om af te steken en te gooien.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Er zijn recent explosies gehoord. Waarschijnlijk gecontroleerde ontploffingen dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

WhatsappHack schreef op zondag 4 juni 2017 @ 02:05:
Ik bedoel, gister was er natuurlijk *dreiging* in Duitsland; maar wat daar nou exact aan de hand was en of er daadwerkelijk iets verijdeld is, is onbekend.
Daar bleek naar ik begreep niets aan de hand te zijn. Er was wat verwarring over een paar mensen die elkaars pasje hadden en één van die mensen werd op één of andere manier aan een terreurorganisatie verbonden. Hoe direct of indirect dat is weet ik alleen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Vuvuzela schreef op zondag 4 juni 2017 @ 02:47:
Er zijn recent explosies gehoord. Waarschijnlijk gecontroleerde ontploffingen dan
heb je dat zelf gehoord of iets van een bron?
Ik heb BBC nu aanstaan, The Sun is snel maar meestal niet zo gecontroleerd ... twitter?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

franssie schreef op zondag 4 juni 2017 @ 02:52:
[...]

heb je dat zelf gehoord of iets van een bron?
Ik heb BBC nu aanstaan, The Sun is snel maar meestal niet zo gecontroleerd ... twitter?
Sky geeft ook aan, gecontroleerde explosies óf flashbangs...

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

https://www.thesun.co.uk/...r-police-response-latest/

http://www.bbc.com/news/live/uk-40147014

WTF die getuige net op bbc

[ Voor 10% gewijzigd door Vuvuzela op 04-06-2017 02:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar hebben bezoekers van een bar met stoelen en flessen naar één van de aanvallers gegooid.

Zoals iemand elders stelde:
You don't interrupt Brits while they're drinking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

En ik ben het niet vaak eens met Trump - maar het zijn geen terroristen, het zijn loosers, kansloze verliezers die een kansloze race naar de bodem uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
1 van de vermoedelijke daders loopt volgens meerdere getuigen met ''iets'' om zn middel waar ''dingen'' aanhangen.

mmm 'k heb wel een idee wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

franssie schreef op zondag 4 juni 2017 @ 03:01:
En ik ben het niet vaak eens met Trump - maar het zijn geen terroristen, het zijn loosers, kansloze verliezers die een kansloze race naar de bodem uitvoeren.
En ons allemaal mee omlaag trekken als we niet met zijn allen, dus iedereen, 1 lijn trekken.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
iemand schijnt een foto online te hebben gezet met een man in legerkleding, liggend op de grond met een bomgordel om. Deze wordt onder schot gehouden door politie.

Echtheid van de foto nog niet bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Geert1976 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 03:10:
iemand schijnt een foto online te hebben gezet met een man in legerkleding, liggend op de grond met een bomgordel om. Deze wordt onder schot gehouden door politie.

Echtheid van de foto nog niet bevestigd.
Ja die is op BBC al een paar keer geweest.
Ik denk echter dat hij dood was.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Plaats alsjeblieft geen foto's van slachtoffers, ook niet met spoiler tags.

[ Voor 89% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-06-2017 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
MrMonkE schreef op zondag 4 juni 2017 @ 03:12:
[...]

Ja die is op BBC al een paar keer geweest.
Ik denk echter dat hij dood was.
ah, ok. Excuses

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

edit was al gepost met de juiste spoiler
deze als ie werkt - die staat nooit meer op denk ik (ik refereerde al eerder aan deze foto)

[ Voor 45% gewijzigd door franssie op 04-06-2017 03:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

BBC zegt dat 1 van de twee mannen op die foto leeft.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

MrMonkE schreef op zondag 4 juni 2017 @ 03:15:
[...]
BBC zegt dat 1 van de twee mannen op die foto leeft.
Dat zou mooi zijn, meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
tering! hoe die getuige beschrijft hoe die 3 mannen de London Bridge oplopen/rennen en gewoon mensen neersteken in het wilde weg...

Denk echt dat het aantal slachtoffers wel eens behoorlijk hoog kan gaan uitvallen

[ Voor 24% gewijzigd door _Bailey_ op 04-06-2017 03:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Geert1976 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 03:19:
tering! hoe die getuige beschrijft hoe die 3 mannen de London Bridge oplopen/rennen en gewoon mensen neersteken in het wilde weg...

Denk echt dat het aantal slachtoffers wel eens behoorlijk hoog kan gaan uitvallen
Ja, ik zei net al tegen iemand 20+.
Die man (Gerard) heeft zijn best gedaan.

Maar met die bomvesten aan snap ik wel dat mensen niet zo makkelijk proberen ze te stoppen, zelfs niet als groep. Ik vraag me af of het een nep bomvest is puur om te zorgen dat niemand hen zou proberen te grijpen.
Of dat er een nog veel groter leed ons bespaard is gebleven.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

potus heeft ook weer gereageerd Donald J. Trump‏Geverifieerd account @realDonaldTrump 2 u2 uur geleden
Meer
We need to be smart, vigilant and tough. We need the courts to give us back our rights. We need the Travel Ban as an extra level of safety!

dus geen laptops meer aan boord ov so ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrMonkE schreef op zondag 4 juni 2017 @ 03:25:
Maar met die bomvesten aan snap ik wel dat mensen niet zo makkelijk proberen ze te stoppen, zelfs niet als groep. Ik vraag me af of het een nep bomvest is puur om te zorgen dat niemand hen zou proberen te grijpen.
Ja, dat zit er wel in. Te meer omdat er nog geen sprake is van explosies aan de kant van de aanvallers.

Het valt overigens wel op dat er weinig tot geen vuurwapens worden gebruikt bij de aanvallen. Het lijkt steeds te gaan om auto's, messen en, iets minder regelmatig, explosieven. Is dat wellicht het resultaat van de sloot die het land scheidt van de gebruikelijke aanvoerroutes?

Ik kan me niet voorstellen dat hier enorme voorraden wapens gevonden worden en dat die daar niet te krijgen zouden zijn. Je hebt weinig boot of vliegtuig nodig om het daar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
MrMonkE schreef op zondag 4 juni 2017 @ 03:25:
[...]

Ja, ik zei net al tegen iemand 20+.
Die man (Gerard) heeft zijn best gedaan.

Of dat er een nog veel groter leed ons bespaard is gebleven.
er wordt nu getwijfeld aan die foto met de mogelijke daders. Daar het niet standaard protocol is om de mogelijke daders met mogelijke bomvesten op deze manier aan te houden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op zondag 4 juni 2017 @ 03:29:
potus heeft ook weer gereageerd Donald J. Trump‏Geverifieerd account @realDonaldTrump 2 u2 uur geleden
Meer
We need to be smart, vigilant and tough. We need the courts to give us back our rights. We need the Travel Ban as an extra level of safety!

dus geen laptops meer aan boord ov so ....
Je ziet op internet veel reacties in de trant dat er nu toch echt iets gedaan moet worden. Als politicus kan je het je niet veroorloven dan niets te doen, dus wordt het security theater van stal gehaald. Helaas is het enige effect daarvan dat de vrijheden van de al belaagde burgers nog verder ingeperkt worden.Terroristen zullen daar niet van onder de indruk zijn en er ook weinig last van hebben.
Geert1976 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 03:32:
er wordt nu getwijfeld aan die foto met de mogelijke daders. Daar het niet standaard protocol is om de mogelijke daders met mogelijke bomvesten op deze manier aan te houden
Zo'n foto is een momentopname. Wie weet hoe de situatie zo gekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik heb Al Jareeza ook aanstaan samen met BBC, ALZ is echt een prutszender op het genante af met die inbeller van net. Voor de rest zijn ze wel redelijk feitelijk. Erdogan zou er een stijve van krijgen.

edit:// en met Erdogan bedoel ik het zeer selectieve verslaggeven voor zo ver, het feitelijk wel benoemen maar niet veroordelen. Ik ben helaas ook erg cynisch aan het worden zo laat op de avond.

[ Voor 33% gewijzigd door franssie op 04-06-2017 03:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:53

Pinobigbird

doesn't share food!

Een samenvatting van de NOS:
http://nos.nl/liveblog/21...he-aanslag-in-londen.html

Wat is er bekend
* Bij London Bridge in Londen zijn zaterdagavond laat meerdere voetgangers aangereden door een busje.

* De drie inzittenden vielen mensen vervolgens aan met messen.

• Op een persconferentie maakte de politie bekend dat er onder het publiek zeker zes doden zijn gevallen.

• Volgens de ambulancediensten zijn er ruim dertig gewonden naar ziekenhuizen gebracht.

• De aanvallers, drie mannen, zijn doodgeschoten bij Borough Market.

• De Londense politie spreekt van "terroristische acties".

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999

Wokschotel

Op 6 wielen

Zoals in de TW staat: Alleen actualiteiten en geen discussie over terrorisme in het algemeen.

[ Voor 88% gewijzigd door Migrator op 04-06-2017 07:59 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Er zijn volgens de NOS nu 6 doden en 48 gewonden..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

En de eerder genoemde bomgordels bleken inderdaad nep. Vreselijk nieuws in ieder geval.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:14
Wat vooral opvalt hoe low-tech deze aanslag eigenlijk was: messen en een auto, je kunt je er niet tegen wapenen als veiligheidsdienst want iedereen heeft dat in huis. Wel eng dat het er 3 waren en geen 'lone wolf' deze keer.

Het 'went' merk ik, we zullen ermee moeten leren te leven. Al iets meer bekend over de achtergrond van de daders?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 21:03
Ik begrijp alleen niet waarom de daders weer doodgeschoten zijn; zal met de bovenste te maken hebben, maar het zou zoveel beter zijn als dit soort mannen (/vrouwen) gepakt, verhoord en opgesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03:36
Ik denk niet dat de agenten een keus hadden. Één van de zwaargewonden is een agent - dat is waarschijnlijk niet omdat de daders zo goed meewerkten en luisterden naar de agenten.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:54
Nat-Water schreef op zondag 4 juni 2017 @ 08:34:
Ik denk niet dat de agenten een keus hadden. Één van de zwaargewonden is een agent - dat is waarschijnlijk niet omdat de daders zo goed meewerkten en luisterden naar de agenten.
Dat en door die (nep) bomgordels moet je snel 100 procent uitschakelen. Daar ga je geen risico's mee nemen in dicht bevolkt gebied.

Verder weer tragisch nieuws dit... Het patroon wordt steeds duidelijker; low tech aanvallen door stel geradicaaliseerde losers van eigen bodem. Soms zijn ze ook al bekend bij de inlichtingendienst. Zaak voor het VK om snel meer zicht op hun grote en slecht geïntegreerde moslim gemeenschap te krijgen...

[ Voor 26% gewijzigd door Morrar op 04-06-2017 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:14
Morrar schreef op zondag 4 juni 2017 @ 08:52:
Dat en door die (nep) bomgordels moet je snel 100 procent uitschakelen. Daar ga je geen risico's mee nemen in dicht bevolkt gebied.
Ik vroeg me inderdaad af waarom je een nep-bomgordel om zou doen tijdens een steekpartij, het zit imo alleen maar in de weg.

Vanuit de gedachte dat je neergeschoten 'wilt' worden is het wel logisch: anders zou je met een mes wellicht alleen maar gearresteerd worden en dan ben je in de eigen groep niet de held maar de loser...

Iemand een idee waarom het de laatste maanden vooral het VK is? Vorig jaar was het bijna altijd Frankrijk en daar is het nu al tijden 'rustig', zou het iets met de verkiezingen te maken hebben?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
volgens The Sun zouden er 5 verdachten/daders zijn, 3 zijn er inmiddels dood zoals bekend. Dus nog 2 'on the run'.

Maar goed, het is The Sun he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Het aantal doden is nu bijgesteld van 6 naar 7. Aantal gewonden staat nu op 48, waarvan enkelen zwaargewond.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:53

Pinobigbird

doesn't share food!

Eén dode zou volgens The Sun om het leven zijn gekomen door een politiekogel.
https://www.thesun.co.uk/...nder-shot-in-head-killed/

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:37
wildhagen schreef op zondag 4 juni 2017 @ 11:15:
Het aantal doden is nu bijgesteld van 6 naar 7. Aantal gewonden staat nu op 48, waarvan enkelen zwaargewond.
Waarom zijn deze cijfers zo belangrijk? 7 of 30 doden, 2 aanslagen per maand of 3?

Elke aanslag, dode of gewonde is er toch een teveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

http://www.mirror.co.uk/n...-out-arrest-five-10557239

Grote politieactie in een Londense wijk, waarschijnlijk gerelateerd aan de aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:32
jaapstobbe schreef op zondag 4 juni 2017 @ 12:42:
[...]

Waarom zijn deze cijfers zo belangrijk? 7 of 30 doden, 2 aanslagen per maand of 3?

Elke aanslag, dode of gewonde is er toch een teveel?
Voor familie leden evt. Mochten ze iemand nog vermissen die ook in die regio is. En de ernst van de aanslag. Er is een verschil met 1 dode bij aanslag of 100 doden bij aanslag. ( 1 is al teveel dat klopt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij ben je hier regular genoeg om voldoende te hebben aan een topicwarning en hele serie van eerdere verwijderingen omdat ze niet over dit specifieke geval gaan.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2017 18:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
https://www.theguardian.c...08769&CMP=EMCNEWEML6619I2

Ik vind dit ook wel mooi om te plaatsen, om de true spirit in de UK ook weer te geven.. #keepcalmandcarryon

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Waarom wordt er in de topictitel nog steeds gesproken over 'mogelijke' aanslagen?

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

kendo schreef op maandag 5 juni 2017 @ 20:47:
Waarom wordt er in de topictitel nog steeds gesproken over 'mogelijke' aanslagen?
Omdat nog niemand op Afbeeldingslocatie: https://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif geklikt heeft ;)

Ik dus ook nog niet - aan jou de eer (het grappige is dat het in je bookmarks in de oude naamgeving blijft staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik begreep dat een agent snel al ter plaatse was en het alleen moest doen met een wapenstok (wegens veel agenten daar niet gewapend) Achteraf is dat natuurlijk wel zuur en ik kan me voorstellen dat die man in dat moment anders had gewild. Zouden ze daar onderhand ook niet toe gaan naar iedere agent een wapen? Of is de bobbie zonder gun een heilig iets ofzo?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
maratropa schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:13:
Ik begreep dat een agent snel al ter plaatse was en het alleen moest doen met een wapenstok (wegens veel agenten daar niet gewapend) Achteraf is dat natuurlijk wel zuur en ik kan me voorstellen dat die man in dat moment anders had gewild. Zouden ze daar onderhand ook niet toe gaan naar iedere agent een wapen? Of is de bobbie zonder gun een heilig iets ofzo?
Het is idd wel de philesofie dat een bobbie geen armed enforcer is.. daar zijn de Armed Response Units voor.. die hebben ook meteen serieuze wapens.
Persoonlijk vind ik dat wel een goede combi.. wapenstok en eventueel pepperspray met genoeg backup van ARU's ..
Bij de london bridge aanval waren de daders ook binnen 8 minuten uitgeschakeld..

Je wil geen US situatie krijgen waar politie te pas en te onpas vuurwapens gebruikt.. of NL situaties waar elke agent een pistool draagt maar meerendeel er slecht me om kan gaan wegens gebrek aan training..

Binnen de force zijn de meningen hierover verdeeld begreep ik 51% is voor huidige situatie.. 49% is voor bewapenen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ToolkiT schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:22:
[...]

Het is idd wel de philesofie dat een bobbie geen armed enforcer is.. daar zijn de Armed Response Units voor.. die hebben ook meteen serieuze wapens.
Persoonlijk vind ik dat wel een goede combi.. wapenstok en eventueel pepperspray met genoeg backup van ARU's ..
Bij de london bridge aanval waren de daders ook binnen 8 minuten uitgeschakeld..

Je wil geen US situatie krijgen waar politie te pas en te onpas vuurwapens gebruikt.. of NL situaties waar elke agent een pistool draagt maar meerendeel er slecht me om kan gaan wegens gebrek aan training..

Binnen de force zijn de meningen hierover verdeeld begreep ik 51% is voor huidige situatie.. 49% is voor bewapenen..
duidelijk.. Wel lijken me agenten hier en in de uk veel meer uit op de-escalatie dan agenten in de vs, dus of je meteen te pas en onpas schietpartijen gaat krijgen vraag ik me af? Ik heb nou niet het idee dat een wapen voor elke agent in nederland onder de streep negatief uitpakt. Ja er zullen waarschijnlijk wat meer slachtoffers vallen door fouten, maar die ene agent had in deze situatie mogelijk ook een hoop slachtoffers kunnen voorkomen? Ik denk dat de statistiek in engelse grote steden op dit moment helaas nog meer in het voordeel spreekt van elke agent een vuurwapen...?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 20:08
Maar ligt dat aan al dan niet een wapen dragen of aan iets anders?
UK agenten zijn niet meer op de-escalatie gericht dan NL agenten, en hier lukt het ook gewoon om een wapen te dragen (er mee om kunnen gaan is wellicht een tweede maar dat terzijde :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
iceheart schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:31:
Maar ligt dat aan al dan niet een wapen dragen of aan iets anders?
UK agenten zijn niet meer op de-escalatie gericht dan NL agenten, en hier lukt het ook gewoon om een wapen te dragen (er mee om kunnen gaan is wellicht een tweede maar dat terzijde :+ )
Dat laatste vind ik best belangrijk.. wat is beter.. een agent die niet met een vuurwapen om kan gaan of een agent met wapenstok in combinatie van highly trained, highly armed specialised unit.. Ik heb liever het 2e..
Die wapens heb je 99.9% van de tijd niet nodig maar levert wel een potentieel levensbedreigend gevaar op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 20:08
@ToolkiT Oh daar valt zeker wat voor te zeggen.
...Of misschien zou een béétje meer training al een boel helpen. Valt ook wat voor te zeggen :+

De inschatting hangt uiteindelijk af van hoe zeer die ARU's op tijd ter plaatse kunnen zijn vs. hoe effectief handvuurwapens nog zijn in een situatie waar je anders een ARU ter plaatse zou hebben - een afweging die ik eerlijk gezegd geneigd ben aan professionals over te laten.

Hoe dan ook, het idee dat enkel het dragen van een wapen door US politie een kwalijke shoot-first mentaliteit op zou leveren is wat ik betwist; het is prima mogelijk ook dat stukje gereedschap mee te dragen en je toch evenzeer terughoudend en de-escalerend op te stellen :)
Pagina: 1

Let op:
In dit topic geld het Zero Tolerance beleid, en het beleid rond actualiteitentopics. Zie ook:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid

Concreet houdt dit in:
• Post a.u.b. geen aanstootgevend materiaal zoals van slachtoffers.
• We gaan hier geen discussie voeren over de islam in welke vorm dan ook.
• Ook niet over maatschappelijke problematiek in welke vorm dan ook.
• We houden het bij actualiteiten, en alleen actualiteiten.
Alle reacties die over terrorisme in het algemeen gaan worden dus uit dit topic verwijderd.

Voor achtergronden en eventuele rol van de Islam hebben we dit topic:
[ZT] Terreur in Europa - Achtergronden