T.net rev moderatiecursus

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik hier het best over kan beginnen, maar ik ga het toch proberen:

In het kader van de te verwachten veranderingen in het moderatiesysteem die er aan zien te komen, zijn er op het TMF al enige tijd discussies gaande over alle aspecten van reageren en modereren op de frontpage van Tweakers.net.
Eén van de problemen waar we tegenaan lopen is het feit dat sommige mensen gewoon bewust of onbewust echt slecht modden. Nu is dat niet even snel en makkelijk op te lossen, pas met een pakket aan maatregelen kun je proberen om het tij te keren.

Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat een heleboel foute moderaties gedaan worden door mensen die op de een of andere manier niet weten waar ze mee bezig zijn: mensen die zich inschrijven zien ineens van die leuke dropdownboxjes achter elke reactie staan en maken daar, zonder de FAQ te lezen, gebruik van. "Heej, daar ben ik het mee eens, die mod ik omhoog"
Volgens mij kun je heel veel van die soort problemen vermijden door niet iedereen zomaar mod op T.net te maken. Natuurlijk moet het altijd mogelijk zijn om mod te worden, maar je moet je er wel apart voor inschrijven en bij dat inschrijven moet je je bewust zijn dat je niet zomaar mod kunt worden, maar dat je, zeg maar, enige plichten hebt (met als enige plicht dat je dus serieus moet modden.)
Bij het inschrijven zou het goed zijn, als men ook een moderatie-FAQ zou moeten doorwerken; dan weten we in ieder geval zeker dat de mensen die mod zijn toch ook enige kennis van het systeem hebben. En nu komt eindelijk het waar het mij om gaat: voor een van de rev-draadjes heb ik ooit eens het begin van een moderatiecursus gemaakt, als het ware een interactieve FAQ. Ook hier wordt er even over gesproken en ik heb het idee dat eigenlijk iedereen het wel positief oppakt. De cursus zou eventueel gebruikt kunnen worden bij het hierboven voorgestelde inschrijven van mods (en dan mag dat best een half uurtje duren), maar ook als losstaand geheel kan het in principe weinig kwaad.

De ruwe en onvolledige cursus vind je hier.

Mijn voorstel is om deze cursus in dit draadje met vereende krachten te voltooien voor wat betreft de inhoud. In de tweede reactie in de thread zal ik de inhoud posten voor zover die tot nu toe voor handen is en die kan ik (of een moderator met de benodigde rechten) dan aanpassen totdat er eigenlijk één geheel staat.

Ik zou zeggen: ik hoop op een constructief draadje; alle input is welkom! :)

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
TWEAKERS.NET MODERATIECURSUS

Over Tweakers.net
Tja...voor het geval dit nog niet duidelijk mocht zijn: Tweakers.net is de grootste hardware site van Nederland. De omschrijving 'hardwaresite' klopt op dit moment eigenlijk niet meer, aangezien er inmiddels veel meer onderwerpen dan alleen hardware behandeld worden. Misschien past de beschrijving 'digitale community' beter, vooral om Tweakers.net erg interactief is.
Tweakers.net is begonnen in september 1998, destijds onder de naam 'World of Tweaking'. Sinds februari 1999 is het domein Tweakers.net (de eerste maand 'world.tweakers.net') in gebruik. Na de restyle van april 1999 is de naam veranderd naar Tweakers.net.
voorbeeld: T.net frontpage

De geschiedenis van modereren 1
Eén van de belangrijkste en leukste onderdelen van Tweakers.net is de mogelijkheid om reacties te plaatsen op artikelen. Toch heeft dit enkele nadelen: als je gebruikers de mogelijkheid geeft tot het plaatsen van reacties zitten daar ook ongewenste reacties tussen en zeker naarmate het aantal bezoekers (en reacties) toeneemt wordt het moeilijker om oninteressante tijdens het lezen te ontwijken. Omdat er bij bezoekers ontevredenheid onstond over het lage niveau van sommige postings werd besloten om een moderatiesysteem in te voeren waarbij reacties ingedeeld worden op verschillende niveau's.
voorbeeld: plaatje van reactievenster

De geschiedenis van modereren 2
Het eerste moderatiesysteem werd in januari 2000 ingevoerd. Een beperkte groep mensen was verantwoordelijk voor het waarderen van alle postings. Toch waren er veel mensen niet helemaal tevreden met dit systeem: voor de moderators was het enorm veel werk om alle reacties door te werken en de waardering die een reactie ontving was vaak subjectief. Daarom werd er halverwege 2000 een nieuw revolutionair modsysteem ingevoerd.
voorbeeld: plaatje van reactievenster

De geschiedenis van modereren 3
Het nieuwe modsysteem was uniek: met een systeem gebaseerd op modpunten gaf het aan iedereen de mogelijkheid om te modden op de frontpage. Op deze manier was de mankracht virtueel onbeperkt en werden reacties democratisch beoordeeld. Om ook de enkele gevallen die door de mazen van het net glipten op te kunnen vangen, werd iets later op Gathering of Tweakers het Tweakers.net Modderator Forum (waar we het later nog over zullen hebben) opgericht.
voorbeeld: plaatje van modqueue

De geschiedenis van modereren 4*
Het nieuwe moderatie-systeem werkte vrij goed, maar voorzag niet in alle gevallen. Het kwam voor dat reacties verkeerd gemodereerd waren, maar dat dit slechts met veel moeite of helemaal niet ongedaan gemaakt kon worden.
Bij de laatste revisie van het moderatie-systeem zijn deze kleine problemen opgelost: op Tweakers.net lopen nu een clubje powermoderators rond, die wat meer bevoegdheden hebben bij het modden van reacties. Ook moeten kandidaat-moderators sindsdien eerst deze korte cursus doorlopen om te voorkomen dat mensen niet zomaar in het wilde weg gaan modden.
voorbeeld: willekeurige reactie die vaak is gemodereerd, zodat de weegfactor nog maar heel laag is

Modpunten verzamelen 1
Als je Tweakers.net regelmatig bezoekt (waarbij je wel ingelogd moet zijn), ontvang je hier het zogenaamde Tweakotine voor. Tweakotine is een uiterst verslavend goedje wat je verslaafdheid aan Tweakers.net aangeeft. Hoe hoger de Tweakotine-waarde, des te verslaafder je bent. Je Tweakotine waarde kun je vinden in je profile.
Maar wat heeft dat nou met modden te maken? Nou, tweakotine kan omgezet worden in modpunten en met elk modpunt kun je één reactie op T.net modden. Per dag worden automatisch maximaal 60 tweakotine-punten in modpunten omgezet. Hoe vaker je T.net dus bezoekt, des te meer je mag modden.
voorbeeld: plaatje van profile met tweakotine omcirkeld

Modpunten verzamelen 2
Een andere manier om modpunten te verzamelen is het plaatsen van reacties. Nu is het natuurlijk niet de bedoeling om reacties te gaan plaatsen puur en alleen om modpunten te verzamelen, maar als je een goede reactie plaatst wordt je nog eens extra beloond met een aantal modpunten. Hierbij geldt natuurlijk weer: hoe hoger je reactie beoordeeld wordt, des te meer modpunten je ontvangt.
voorbeeld: plaatje persoonlijke moderatie-overzicht

Modereren van reacties 1
Een beoordeling van een reactie van een reactie op Tweakers.net is opgebouwd uit twee delen. Ten eerste is er een score; dat is een getal tussen -1 en +4 wat de kwaliteit van de reactie aangeeft. Hierbij geldt -1 uiteraard als zeer slecht en +4 als zeer goed. Ten tweede is er de tag. De tag geeft met een woord informatie over de inhoud van de posting; de tag kan bijvoorbeeld 'inzichtvol' of 'interessant' zijn, maar ook 'overbodig' of 'off-topic'
Standaard-users, alsmede mensen die niet zijn ingelogd, zien overigens alleen reacties die gemodereerd zijn op +1 of hoger.
voorbeeld: plaatje van reactie met pijltjes naar score en tag

Modereren van reacties 2
Als moderator op Tweakers.net kun je één modpunt spenderen om een reactie een zetje omhoog of naar beneden te geven. In principe wordt er bij een reactie dan ook +1 of -1 punt vanaf gehaald, maar naarmate de tijd of het aantal moderaties voor die reacties vordert, krijgen moderaties minder effect. Na twee dagen kunnen reacties helemaal niet meer gemodereerd worden en is de definitieve eindscore dus bekend.
Bij het modereren wordt er door de moderator meteen een tag meegegeven. De tag die door de meeste moderators wordt gegeven, verschijnt uiteindelijk bij de reactie.
Overigens kun je niet modden in threads waarin je zelf al gereageerd hebt.
voorbeeld: willekeurige reactie die vaak is gemodereerd, zodat de weegfactor nog maar heel laag is

Modereren van reacties 3
Maar hoe kun je nu zelf modereren?

Nou, als je al enige modpunten hebt verzameld en je bent ingelogd op Tweakers.net verschijnt er bij elke reactie een dropdownbox, waarin je een tag met bijbehorende puntenvermeerdering of -vermindering kunt kiezen.
Onderaan de pagina zit een knop, waarmee je je moderaties kunt insturen.
voorbeeld: plaatje van een reactie met uitgeklapte moderatie-dropdownbox

Voor jou als moderators is karma niet direct van belang, voor de plaatser van de reactie echter wel degelijk: de karmawaarde is een indicatie voor de kwaliteit van de reacties die de plaatser op Tweakers.net gepost heeft. Karma wordt berekend aan de hand van de scores waarmee de moderators de reacties hebben beoordeeld. Wanneer je relatief veel reacties met een hoge score hebt gepost krijgt je karma een extra bonus.
voorbeeld: plaatje van profile met karma omcirkeld

Hoe je reacties moet modereren 1
Dit is misschien wel het belangrijkste deel van de cursus, dus let vanaf nu extra op!

Er is al gezegd dat reacties gemodereerd kunnen worden van -1 tot +4, maar welke reacties horen nu op welke eindscore thuis? Laten we eens een aantal soorten reactie doorlopen...
voorbeeld: T.net frontpage

Hoe je reacties moet modereren 2: trolls
Een troll is een reactie waarin doelbewust geprovoceerd en geëtterd wordt, zoals 'Macs zijn ruk, PC's rule'. Ook een totaal onbewezen stelling als 'Microsoft heeft nog nooit aandacht voor beveiliging gehad', wordt geclassificeerd als troll.
Een troll behoort op Tweakers.net gemodereerd te worden naar -1. De reactie is dan voor standaard users onzichtbaar en er wordt karma in aftrek genomen bij degene die de reactie gepost heeft.
voorbeeld: een hele duidelijke troll

Hoe je reacties moet modereren 3: verkapte trolls
Sommige trollen zijn minder goed zichtbaar dan anderen. Het komt voor dat een user een verhaaltje schrijft, waarin als het ware een troll verborgen zit. Je bent als moderator geneigd om dit soort reacties omhoog te modden, maar het spreekt voor zich dat een goede moderator voor dit soort reacties op zijn hoede is.
voorbeeld: minder duidelijke troll met mooi verhaaltje eromheen

Hoe je reacties moet modereren 4: Flamebaits
Een reactie die anderen uit de tent lokt om te flamen, wordt een flamebait genoemd. Deze tag kan ook gebruikt worden voor het flamen zelf. Ook reacties waarin onnodig grove taal wordt gebruikt zijn flamebaits.
Flamen moet niet verward worden met een goede discussie. Een discussie kan fel en verhit zijn, maar een echte flame is het pas als er op de man wordt gespeeld.
voorbeeld: reactie waarin op de man wordt gespeeld

Hoe je reacties moet modereren 5: off-topic
Een reactie die niet relevant of interessant is voor de discussie, is off-topic. Een discussie die naar aanleiding van de originele nieuwspost ietwat afdwaalt, hoeft niet per se met off-topic beoordeeld te worden, soms kunnen ze best interessant zijn en bijvoorbeeld het nieuws in een breder kader plaatsen.
voorbeeld:???

Hoe je reacties moet modereren 6: verkapte off-topics
Aan de andere kant kan het zo zijn dat een reactie met het nieuws te maken lijkt te hebben, maar dit eigenlijk niet doet. Tweakers zijn bij sommige onderwerpen vaak erg enthousiast met reageren. Zo enthousiast, dat ze de nieuwspost niet/nauwelijks lezen en alleen op de kop afgaan.
(Stel bijvoorbeeld een nieuwspost voor, over een strengere controle door de BSA bij bedrijven, met als kop: BSA gaat strenger controleren.
Slecht lezende tweakers willen dan nogal eens reacties plaatsen als: 'o jee, dan moet ik uitkijken, ik heb hier thuis hele ladingen illegaal spul liggen'.
Leuk en in principe niet volledig off-topic, maar daar gaat het nieuws niet over en uit de reactie blijkt dat de poster het nieuws niet/slecht heeft gelezen.)

* korenwolf hier moet eigenlijk een voorbeeld bij en in de tekst kan het dan aan de hand van het voorbeeld uitgelegd worden; dan hoef je in je tekst niet de hele situatie te schetsen.

Hoe je reacties moet modereren 7
:?

* al geanticipeerd op eventuele nieuwe situatie

met dank aan: dextertje, Femme (tekst uit FAQ's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
En daar ben ik toen gestopt. Mijn excuses in ieder geval voor het enorme leeswerk, ik ben al heel blij als iemand hier is aangekomen.

De vraag is: hoe moet het nu verder? Wat moet er in een moderatiecursus? En met welke voorbeelden erbij (want nu is dat zeker nog niet ideaal)? Moet er iets aangepast of verwijderd worden?

Naar mijn mening moet de cursus globaal alle ins en outs van het moderatiesysteem even laten zien:
Wat is nu een flamebait? En wanneer is iets eigenlijk een first post? Mogen echt irritante first posts nu naar -1? Wat is nu eigenlijk precies het verschil tussen 3 en 4? Wanneer is iets off-topic? Waarom worden die grappige reacties die naar het distributed.net project verwijzen naar -1 gemod? Wat is het TMF (daar wil ik de cursus laten eindigen)? Waarom mogen grappige reacties niet boven +2? Wat is een dubbelpost precies? Wat moet je doen als twee reacties met vrijwel dezelfde inhoud vlak na elkaar gepost zijn? Hoe bereik je je persoonlijke moderatie-overzicht?

Het is dus wel duidelijk dat de cursus nog lang niet af is en ik ben eigenlijk benieuwd naar de input van andere TMF'ers... :)

(voor de nieuwere TMF'ers: het is overigens traditie dat dit soort rev-draadjes alleen wordt opgestart als * Jaymz op vakantie is of bijna op vakantie gaat. >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

* Wouter Tinus is erg onder de indruk van deze (beta) cursus :)

Ziet er _echt_ netjes uit, complimenten :)

Komt er ook nog een soort van examen bij? Want het lijkt me dat je dit stuk moet doorlopen om moderatie-rechten te 'activeren', en dan wil je ook de snelle doorklikkers voorkomen. Maar deze mod-cursus is heel gaaf, zoiets moet er eigenlijk nog een keer komen voor nieuwsposters 8-)

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 23:22
Wel mooi, Thor. :)
Even een vraagje over De geschiedenis van modereren 3: was het nieuwe systeem wel zo uniek? Hadden ze dit niet al op slashdot?

Verder: dat telkens moeten scrollen om verder te gaan is irritant en het heeft m.i. geen nut. Als ik het echt wil lezen, dan lees ik het echt, als ik het niet wil lezen, dan scroll ik gelijk naar beneden en klik op 'verder'.
Juist de irritatiefactor van het scrollen doet mij ertoe neigen om het verhaal niet te lezen.

Poging tot helpen:
Wat is een flamebait?
Een reactie die anderen uit de tent lokt om te flamen, wordt een flamebait genoemd. Deze tag kan ook gebruikt worden voor het flamen zelf.
Flamen moet niet verward worden met een goede discussie. Een discussie kan fel en verhit zijn, maar een echte flame is het pas als er op de man wordt gespeeld. Zoals bijvoorbeeld hier.
Een flamebait is in principe een troll, maar een troll is niet altijd een flamebait.

(* dextertje vindt overigens dat het verschil tussen flamebait en troll dusdanig klein is, dat het eigenlijk niet nodig is om hier aparte tags voor te hebben)

Wanneer is iets off-topic?
Een reactie die niet relevant of interessant is voor de discussie (formulering gedeeltelijk van [/me=femme] geleend), is off-topic. Een discussie die naar aanleiding van de originele nieuwspost ietwat afdwaalt, hoeft niet per se met off-topic beoordeeld te worden, soms kunnen ze best interessant zijn en bijvoorbeeld het nieuws in een breder kader plaatsen.

* DeX wil daar persoonlijk aan toevoegen:
Aan de andere kant kan het zo zijn dat een reactie met het nieuws te maken lijkt te hebben, maar dit eigenlijk niet doet. Tweakers zijn bij sommige onderwerpen vaak erg enthousiast met reageren. Zo enthousiast, dat ze de nieuwspost niet/nauwelijks lezen en alleen op de kop afgaan.
Stel bijvoorbeeld een nieuwspost voor, over een strengere controle door de BSA bij bedrijven, met als kop: BSA gaat strenger controleren.
Slecht lezende tweakers willen dan nogal eens reacties plaatsen als: 'o jee, dan moet ik uitkijken, ik heb hier thuis hele ladingen illegaal spul liggen'.
Leuk en in principe niet volledig off-topic, maar daar gaat het nieuws niet over en uit de reactie blijkt dat de poster het nieuws niet/slecht heeft gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me maakt er wel werk van!
Ik vond hem persoonlijk wel duidelijk, dus ook voor de mod-to-be :)

Kleine vraag (of tip):
Zou het niet handig zijn om er meteen bij te zetten dat alleen Femme weet hoe de MP's/Karma precies wordt berekend? Ik durf te wedden dat je er anders vragen over krijgt. (zou ik wel vragen als ik net begon :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Op vrijdag 06 juli 2001 02:48 schreef dextertje het volgende:
Wel mooi, Thor. :)
Even een vraagje over De geschiedenis van modereren 3: was het nieuwe systeem wel zo uniek? Hadden ze dit niet al op slashdot?

Verder: dat telkens moeten scrollen om verder te gaan is irritant en het heeft m.i. geen nut. Als ik het echt wil lezen, dan lees ik het echt, als ik het niet wil lezen, dan scroll ik gelijk naar beneden en klik op 'verder'.
Juist de irritatiefactor van het scrollen doet mij ertoe neigen om het verhaal niet te lezen.
Ja, Slashdot was zeker eerder; het systeem is wat dat betreft een beetje gekopieerd. Ik bedoelde zelf eigenlijk niet 'uniek in de wereld' maar gewoon 'een uniek systeem'.

Wat dat scrollen betreft, dat vind ik eigenlijk erg grappig. In het verleden ben ik er al eens door gecomplimenteerd, omdat dat ervoor zou zorgen dat je de FAQ niet zomaar door kon klikken en jij ergert je er weer aan.
Maar de waarheid waarom je moet scrollen is doodsimpel dat ik niet erg goed kan HTML-en. /me hoopt dat als deze cursus straks klaar en compleet is, dat hij dan een plaatsje kan krijgen in de welbekende T.net layout.

Bedankt voor de hulp; het staat erin! :)
Overigens vind ik dat er wel degelijk een groot verschil tussen flamebaits en trolls zit: bij flamebaits speel je op de man of het is grove taal; bij trolls gaat het om het ongefundeerd afkraken van bedrijven en ideeën, doelbewust provoceren, een flame richting de lezers van T.net (in het algemeen dus, niet op de man), iets posten waarvan iedereen weet dat het zeker niet waar is of een algehele vraag naar nutteloze replies.
Het verschil is soms moeilijk te vinden, maar het is er wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thor: ff twee dingen:

1. leuk die MoliceMan in je icon :)
2. is het het overwegen waard om het hele verhaal van je een keer ergens in complete versie online te zetten (buiten deze draad), da's makkelijker te lezen denk ik).

Heb jij die mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Op vrijdag 06 juli 2001 14:51 schreef TgF het volgende:
Thor: ff twee dingen:

1. leuk die MoliceMan in je icon :)
2. is het het overwegen waard om het hele verhaal van je een keer ergens in complete versie online te zetten (buiten deze draad), da's makkelijker te lezen denk ik).

Heb jij die mogelijkheden?
1. Ja, leuk, hè. Ik kreeg dat idee gisteren ineens en ik sla twee vliegen in één klap! (Dat groene new-ding is nu meteen weg).
2. Ik neem aan dat je bedoelt dat de cursus zoals ie is online zou moeten. Of bedoel je gewoon de hele tekst?
Online zetten is op dit moment toch even lastig: ik heb een account bij Planet Internet, alleen zijn die lui ervan overtuigd dat de wereld vergaat als iemand hun ftp benadert van buiten het eigen netwerk. Ik zit door de week via de TUE echter op surfnet en kan daar dus niet bij. Ergens op een of andere TU-schijf heb ik ook nog wat ruimte; ik zal eens gaan uitzoeken hoe je dat precies kunt benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:24
Thor,

Misschien kan ik je helpen met je homepage probleem op planet. Ik begin vanavond te werken om 6 uur en ik zou hem voor je kunnen uploaden (maar dan zal je me moeten vertrouwen met je wachtwoord is minder).

Ik kan hem vanuit daar uploaden naar onze homepage server.

Misschien een ander idee, als je nou eens even heel tijdelijk een accountje pakt bij geocities ofzo. Kan je em ff neer zetten om te proberen en als je dan weer inbelmogelijkheden hebt weer moven naar je normale plekkie.

It's up to you.
(trouwens morgen is het weekend dus dan zit je toch op planet :) )

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

ik vind m persoonlijk ook errug fijn, niet veel mensen die op deze manier hun mod's posten, oke iedereen is op een andere manier aan het kijken naar een thread, maar daar blijft het dan ook wel aardig bij.

ik vind het bijna verplicht bij aanmelding van tweakers.net om deze kost eens lekker door te grazen

ik heb het iig met veel respect doorgelezen

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dacht je van modcursus.tmfweb.nl als domeinnaam totdat hij op T.net staat?
Wil hem zo voor je uploaden hoor. (ik wil je de pass + user id. ook wel geven, maar daar heb je niet veel aan natuurlijk).
Natuurlijk alleen totdat hij officieel op T.net staat...

Jaymz/TgF:
Deze mag gewoon weg hoor, misschien helpt het wel niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Op vrijdag 06 juli 2001 18:34 schreef Mecallie het volgende:
Wat dacht je van modcursus.tmfweb.nl als domeinnaam totdat hij op T.net staat?
Wil hem zo voor je uploaden hoor. (ik wil je de pass + user id. ook wel geven, maar daar heb je niet veel aan natuurlijk).
Natuurlijk alleen totdat hij officieel op T.net staat...

Jaymz/TgF:
Deze mag gewoon weg hoor, misschien helpt het wel niets.
Heb jij die username dan speciaal voor dit feestje bij TMF-web geregd? Want dan wil ik hem eigenlijk best graag hebben!

Kijk, het probleem is het volgende:
- Planet Internet laat geen users toe bij hun FTP en door de week zit ik op het TU-netwerk.
- De TU/e laat geen users toe bij hun netwerk en in het weekend zit ik bij Planet Internet.

Het excuus bij beiden is dat ze zelf gewoon landelijke inbelmogelijkheden bieden, alleen heb ik hier geen modem en de modem bij mijn ouders thuis werkt niet samen met die van de TU. |:(

Ik zoek dus eigenlijk een derde provider die gewoon ftp-verkeer van buiten het eigen netwerk toelaat; misschien kan dat bij TMF-web wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
misschien kan dat bij TMF-web wel
Nou dat doen ze en je hebt ook zeker wel genoeg ruimte lijkt mij.

Enige nadeel is dat het eigenlijk best wel traag is. ( * Felicia vind tmf niet al te goed uit eigen ervaring )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:12

Jaymz

Keep on moving !

Als de KPN nog een klein beetje meewerkt heb ik deze eeuw :o nog een abbo bij xs4all. Ik begreep dat je daar ook services mag aanbieden. (ADSL; down 512, up 256 (uit het hoofd))

Practisch pobleempje: Ik ben de komende 2 weken niet thuis. ALs ik terugkom hoop ik dat ik de spulletjes kan ophalen.

Over _deze_ discussie (webaanbieders)

Ik stel voor deze te trashen als dit 'opgelost is, of niet oplosbaar blijkt

(evt. door TgF)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

/me test het ff bij TMF web. . . EDIT: het kan dus niet meer bij TMFWeb :? Ik probeer het zo nog eens.

EDIT2:
De FTP server van TMF is dus ook niet bereikbaar vanaf een andere ISP. Blijft over dat ik hem ook wel wil uploaden. Maar er zijn ongetwijfeld betere oplossingen, zoals die van wauskes bijvoorbeeld :?

/me vindt de domeinnaam nog wel geinig :)

Deze mag ook weg, zodra het probleem ook weg is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Ok * Felicia snapt * Jaymz en wil graag even mededelen dat ik mijn chello hompage ruimte wel beschikbaar wil stellen voor de modcursus. (deze is van buitenaf natuurlijk ook wel te berijken)

Het enige nadeel is dat je niet een speciaal "domein" of "subdomein" hebt voor de site.

edit:

Ik bedoel om te uploaden dan he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Ik denk dat dat zo nog een heel gedoe is, dus ik heb maar wat public ruimte geclaimed bij f2s... Kunnen we meteen ook PHP gebruiken en als we met meerdere mensen willen gaan bouwen ligt dat ook wat makkelijker wat betreft passwords...

Het adres is dus: http://www.modcursus.f2s.com

Ik kan de account nog niet enablen, daarvoor moeten we nog een dagje wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Op zaterdag 07 juli 2001 16:51 schreef Thor-korenwolf het volgende:
De account (is nu enabled, maar f2s is weer van mening dat de wereld vergaat als ik gifjes probeer te uploaden. HTML is geen probleem, maar één gifje en het uploaden stopt halverwege.

Weet iemand hier hoe dat kan? Ik probeer het straks anders gewoon nog wel een keer... :)
Hedde em tijdens het uploaden op binair/ascii/both staan. HTML is ascii en gifje binair natuurlijk dus op ascii zetten en de HTML uploaden en op binair met de gifjes :)

Als het werkt heb ik ook weer wat geleerd. En anders ff een ander FTP progje gebruiken.

[edit]
Krijg trouwens 403 forbidden tijdens het bekijken van je pagina :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Ik weet niet waarom het net precies mis ging, ik heb zowel binary als ascii (en zelfs auto) geprobeerd, zo ook active/passive instellingen, maar nu doet ie het ineens wel.

Ik kon verder de pagina ook niet bekijken met mijn browser; kennelijk moet ik iedereen execute-rechten geven (weet ik veel).

Ik heb er verder nog geen nieuwe inhoud bijgezet; dat doe ik van de week wel als ik iets meer tijd en een breedbandvervinding heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
/me heeft een klein foutje gemaakt.

Er staat op het eind dat we naar de gebruikelijke plaats kunnen maar volgens mij een fout linkje :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:12

Jaymz

Keep on moving !

Okee, de onvermijdelijke off-topics eruitgevist, alsmede verwijzigingen in andere reacties eruit ge-edit.

Schrik dus niet, als je erachterkomt dat ik een op het oog constructieve reactie heb gewijzig. Er is geen censuur op ideeën gepleegd, slechts op geauwehoer ;)

Het Hostingverhaal laat ik nog even staan, totdat dit geheel opgelost is (zal TgF wel worden die het vewijdert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Op zaterdag 07 juli 2001 19:19 schreef wauskes het volgende:
/me heeft een klein foutje gemaakt.

Er staat op het eind dat we naar de gebruikelijke plaats kunnen maar volgens mij een fout linkje :?
Ja, dat klopt, die vis ik er volgende week nog wel uit. Ik had hem al eerder gezien en ben het vergeten.

Ik heb trouwens geen foutje gemaakt. De 'gebruikelijke plaats' was hier topic 153536 in het TMF met als titel: 'T.net rev Modereren'. Before BC3, that is. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mischien ook nog wel iets om toe te voegen:

Wees ook kritisch naar jezelf toe, het kan geen kwaad om je reply nog eens door te lezen voor je daadwerkelijk op de verstuurknop drukt. Daarnaast is het geen probleem om af en toe je reactie te editten, in plaats van alle toevoegingen in een nieuwe reactie te plaatsen. De dit mogelijkheid is er niet voor niets.

Hoewel dit niet echt hoort bij een cursus modereren, het is meer algemeen, zou mischien onder De Geschiedenis van Modereren 1 kunnen?

Kijk maar of je het zinnig vind :)
Pagina: 1