Toon posts:

Het E3 2017 topic Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste
Acties:

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-05 08:52
SinergyX schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:39:
[...]

Afaik zegt spencer van het begin al dat developers vrij zijn de power van de X in te zetten in hun games, ze kunnen voor 4k gaan met 'settings' van de XBO/PS4 (gewoon upscaling) of juist ingame details flink opkrikken en checkerboard in te zetten.

Edit, gast op NeoGAF heeft aantal quotes, was dus sept vorig jaar.
http://www.neogaf.com/for...p=240679985&postcount=554
Klopt. Gelukkig wel. Maar dat hoor je nu niet meer terug in zijn uitspraken.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:00

Martinspire

Awesomeness

Conscience NL schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:23:
[...]

Ik neem hem al niet meer serieus sinds dat Tomb Raider debacle. Bewust verwarrende messaging gebruiken om te verbloemen dat het gewoon een timed exclusive was totdat hij er in een interview mee werd geconfronteerd. Maar nu ook weer met de X en de "true 4K" en dat de Pro "geen echte 4K console" is (ondanks dat er genoeg native 4K games op zijn, zoals recentelijk WipEout Omega Collection). Maar deze post bewijst al weer anders. Niet dat er iets mis is met dynamic / checkerboarding maar het is wel typisch.
Zo serieus als jij Phil neemt, neem ik tegenwoordig Neogaf met hun Sony circlejerk. Is gewoon geen reet meer aan daar als je een volwassen discussie zoekt. Jaren terug was het nog wat, maar sinds deze generatie is dat al lang niet meer.

Martinspire - PC, PS4, X1

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Martinspire schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:09:
[...]

Zo serieus als jij Phil neemt, neem ik tegenwoordig Neogaf met hun Sony circlejerk. Is gewoon geen reet meer aan daar als je een volwassen discussie zoekt. Jaren terug was het nog wat, maar sinds deze generatie is dat al lang niet meer.
Het is wat in 'onze' tijd de intel vs amd en nvidia vs ati was, geruchten als waarheid en feiten als onzin wegzetten, voorbij gaan aan het basispunt, leuke games en lol hebben.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04-06 20:07
Dit hebben mensen vast gemist YouTube: Beyond Good and Evil 2 Gameplay E3 2017 [Zoom & Cropped]
Op dat monkey program van bg&e2 kan je je aanmelden voor de ps4, xbox en pc dus die platformen lijken bevestigd, maar dus geen switch versie tot nu toe bevestigd http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1391416

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:45
bram1984 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:39:
[...]

Het begint er eigenlijk steeds meer op te lijken dat de X1X alleen uit is gebracht om aan de wereld te laten zien dat ze een krachtigere console kunnen bouwen dan Sony. Uiteindelijk doet het ding blijkbaar ook maar gewoon 30fps in multiplats en als een game als AC checkerboarding moet gebruiken, wat heb je dan aan al die extra kracht? Daar moet je dan € 500,- voor neertellen? Dat gaat niet werken, dit. Mijn interesse in een eventuele aanschaf is echt volledig verdwenen.

Ik vrees dat het ding heel hard gaat floppen en dat developers hun resources niet gaan besteden aan het handjevol X1X eigenaren waarvan de helft (zie PS4 Pro) niet eens een 4K TV heeft.
Zo simpel ligt het natuurlijk ook niet. De eerste PS4 Pro games waren ook veel eenvoudigere upscales dan wat Horizon er bijvoorbeeld uit weet te trekken. De eerste Xbox One games stelden ook veel minder voor als dat games dat nu doen. Dit heeft gewoon tijd nodig.

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Conscience NL schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:23:
[...]

Ik neem hem al niet meer serieus sinds dat Tomb Raider debacle. Bewust verwarrende messaging gebruiken om te verbloemen dat het gewoon een timed exclusive was totdat hij er in een interview mee werd geconfronteerd. Maar nu ook weer met de X en de "true 4K" en dat de Pro "geen echte 4K console" is (ondanks dat er genoeg native 4K games op zijn, zoals recentelijk WipEout Omega Collection). Maar deze post bewijst al weer anders. Niet dat er iets mis is met dynamic / checkerboarding maar het is wel typisch.
En dan de lullige opmerking dat de Pro niet concurreert met de One X maar met de One S en dan ff later praten dat de One X maar liefst 40% meer GPU power heeft!

Dat terwijl de PS4 ook 40% meer GPU power heeft dan de X1, te zot voor woorden gewoon!

En dan dat verhaal over niet weten hoe een marketing deal voor COD er uit ziet! haha, ze hebben jaren zo'n deal voor COD gehad, dat is ie nu vergeten?

En wat betekent "True 4k" nou eigenlijk? Het zou me niets verbazen als dat ook een MS eigen definitie heeft. Vond dat plaatje wat ze lieten zien ook zo komisch, in 2013 hadden ze 1080p liet dat zien en nu in 2017 dan 4k. Ja tuurlijk, die 1080p was dan ook vaak 900p of zelfs 720p! Dus True 4k........

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-06 00:50

Bullet NL

Eigen Wijs

Richh schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:08:
[...]

Zo simpel ligt het natuurlijk ook niet. De eerste PS4 Pro games waren ook veel eenvoudigere upscales dan wat Horizon er bijvoorbeeld uit weet te trekken. De eerste Xbox One games stelden ook veel minder voor als dat games dat nu doen. Dit heeft gewoon tijd nodig.
Je hebt hier wel een punt. Het duurt in de regel een aanzienlijke tijd voordat ontwikkelaars een game helemaal hebben geoptimaliseerd voor een console.

Om een conclusie te trekken op basis van een game welke niet exclusief is ontwikkeld vind ik een beetje spijkers op laag water zoeken.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +2Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

bram1984 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:39:
[...]
Uiteindelijk doet het ding blijkbaar ook maar gewoon 30fps in multiplats en als een game als AC checkerboarding moet gebruiken, wat heb je dan aan al die extra kracht? Daar moet je dan € 500,- voor neertellen? Dat gaat niet werken, dit. Mijn interesse in een eventuele aanschaf is echt volledig verdwenen.
Grappig hoe dat bij de ps4 pro voor jou blijkbaar totaal geen probleem was :z

Verder: Wil je 60 fps, ga dan voor PC. Dat die consoles maar 30 fps halen is 100% door beslissingen van de publishers die liever betere graphics willen dan speelbare fps.

[Voor 28% gewijzigd door boe2 op 14-06-2017 14:31]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Richh
Bullet NL schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:19:
[...]

Je hebt hier wel een punt. Het duurt in de regel een aanzienlijke tijd voordat ontwikkelaars een game helemaal hebben geoptimaliseerd voor een console.

Om een conclusie te trekken op basis van een game welke niet exclusief is ontwikkeld vind ik een beetje spijkers op laag water zoeken.
Ook non-exclusives zullen op termijn gewoon true 4K worden op de X. Op dit moment porten ze gewoon de techniek die ze op Playstation gebruiken omdat er niet heel veel tijd is, maar op termijn zullen ze meer PC-assets en textures gebruiken om net een tandje meer te bieden.

Dat gebeurde op Xbox One/PS4 ook, dus ik zou niet weten waarom dat nu anders moet zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Aenea schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:17:

En wat betekent "True 4k" nou eigenlijk? Het zou me niets verbazen als dat ook een MS eigen definitie heeft. Vond dat plaatje wat ze lieten zien ook zo komisch, in 2013 hadden ze 1080p liet dat zien en nu in 2017 dan 4k. Ja tuurlijk, die 1080p was dan ook vaak 900p of zelfs 720p! Dus True 4k........
Hun eigen games draaide ook bijna allemaal 1080p, cross platform was het hele esdram de slechte keuze om het zooitje goed te laten draaien, concessies waren groot om alles enigszins op beeld te krijgen.

Maar vergeet niet:
I think that whatever the term is, it’s a question of whether people see a demonstrable difference in the game experience or not, rather than the term we use to apply to it. I think that’s what people are looking for and they’ll make their judgment as to whether that’s working for them or not.
Iedereen die denkt dat consoles top fps op top resolutie gaan draaien, koop gewoon een PC. Konden ze toen niet, gaan ze nu ook niet doen. Dan alsnog te gaan hameren op resolutie, zeker in de term 'maar hunnie kunnen het dus ook niet'.

[Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 14-06-2017 14:37]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• rnenator
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-05 22:06
Eigenlijk is dat 4k verhaal totaal niet belangrijk. Dat bewijst de Switch wel. En Microsoft gaat er nu achterkomen dat ze een systemseller nodig hebben zoals Halo dat was voor de Xbox, Gears of War voor de Xbox360 en recenter Zelda voor de Switch.

De One X is een fantastisch apparaat qua specs, formaat en waarschijnlijk ook mogelijkheden. Maar ze missen software. Ze hebben nu 1 titel en dat is Forza, heel mooi, maar totaal niet vernieuwend en ook op Windows speelbaar.

Het enige waarmee ze zonder systemseller een Xbox One X interessant kunnen maken is als ze er een Windows 10 console van maken, waardoor je bijvoorbeeld steamgames kan installeren.

PSN: Haenkie | CSGO: http://steamcommunity.com/id/haenkie (HANK)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:19

Polycom

Poes van goud

YouTube: Dunkey's E3 2017

Dunkey on point as always :D

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

rnenator schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:48:
Het enige waarmee ze zonder systemseller een Xbox One X interessant kunnen maken is als ze er een Windows 10 console van maken, waardoor je bijvoorbeeld steamgames kan installeren.
Steam heeft zelf natuurlijk al wat pogingen gedaan om een eigen console te maken, Windows en Steam, dat gaat nooit samen op 1 console :P

• Nieuwevolger
Ben heel benieuwd naar de mening van mensen die checkerboard onzin vinden op de ps4 pro, maar nu dus wel op de xbox one x wordt gebruikt voor assasins creed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Nieuwevolger schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:19:
Ben heel benieuwd naar de mening van mensen die checkerboard onzin vinden op de ps4 pro, maar nu dus wel op de xbox one x wordt gebruikt voor assasins creed.
Wie heeft geschreven dat checkerboard onzin is? Dat het nu bij AC gebruikt wordt zegt natuurlijk niet zoveel, AC is al heel ver in de ontwikkeling. Dat het nu via Checkerboarding 4k weet te behalen zegt natuurlijk niets over andere games die nog in ontwikkeling zijn.

Misschien is AC een beetje vroeg voor het potentieel van de One X.

• rnenator
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-05 22:06
Bullet NL schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:33:
[...]
Het Ubisoft team achter AC staat nou niet bekend om dat ze het meeste uit de specs halen. Alle AC's zijn 900p 30fps op Xbox One.

PSN: Haenkie | CSGO: http://steamcommunity.com/id/haenkie (HANK)

• Nieuwevolger
Bullet NL schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:33:
[...]

Wie heeft geschreven dat checkerboard onzin is? Dat het nu bij AC gebruikt wordt zegt natuurlijk niet zoveel, AC is al heel ver in de ontwikkeling. Dat het nu via Checkerboarding 4k weet te behalen zegt natuurlijk niets over andere games die nog in ontwikkeling zijn.

Heb het in het xbox topic vaak genoeg tegen zien komen dat de scorpio een echte 4k console zou worden en dat checkerboard dat is. Op de xbox one reddit stond het er al helemaal vol van dit soort berichten, maar goed daar zitten dan ook vooral kinderen op.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Nieuwevolger schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:46:
[...]

Heb het in het xbox topic vaak genoeg tegen zien komen dat de scorpio een echte 4k console zou worden en dat checkerboard dat is. Op de xbox one reddit stond het er al helemaal vol van dit soort berichten, maar goed daar zitten dan ook vooral kinderen op.
De Xbox One X is toch ook een echte 4K console? Dat bepaalde uitgevers niet goed kunnen optimaliseren is punt twee...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Nieuwevolger
rnenator schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:42:
[...]

Het Ubisoft team achter AC staat nou niet bekend om dat ze het meeste uit de specs halen. Alle AC's zijn 900p 30fps op Xbox One.
Assasins creed unity was grafisch behoorlijk indrukwekkend, die game haalde juist alles uit de xbox one. Dat games die al 1080p draaide op de xbox one 4k kunnen halen op de x is een makkelijke rekensom. Maar als je van 900p naar 2160p wilt gaan plus nog andere upgrades van grafische toeters, is dat niet te doen met 6 tflops. Zou er niet op rekenen dat native 4k de standaard gaat worden, maar goed de mensen die zeuren op checkerboard mogen zich eerst maar eens gaan verdiepen in wat het is.

Mensen die native 4k als standaard op de xbox one x hadden verwacht zouden sowieso al van de koude kermis thuis komen.

Verder zijn ze bij microsoft net zo afhankelijk van x support als Sony met de pro, de power van de xbox one en ps4 worden normaal gesproken van het groots gedeelte wel goed benut, maar dat is bij de pro niet altijd. Sommige games krijgen een kleine upgrade in schaduw kwaliteit en een tikkeltje hoger draw distance dat het verschil te verwaarlozen is. Sommige games krijgen een unlocked framerate die rond de 45 fps zit, wat nauwelijks fijner aanvoelt dan een capped 30 fps. Sommige games waren ook weer te ambitieus (of slecht geoptimaliseerd) in hun pro support zoals skyrim en ook watch dogs 2 had eerder last van frame drops.

Daar tegenover zijn er ook games die wel heel goed de power van de pro benutten zoals horizon: zero dawn, battlefield 1, paragon, the surge en tomb raider. Die games laten zien dat er aardig wat moois uit de pro te halen valt, maar dit gebeurd dus niet altijd. Microsoft is net zo afhankelijk van de devs bij de support van de xbox one x.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Richh schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:08:
[...]

Jawel hoor. Meteen vanaf het begin kregen veel games patches waardoor 4K checkerboarding en HDR mogelijk werd op 4K TV's. Precies zoals Sony al zei.

Phil noemt het de enige "true 4K console", terwijl er notabene een game op het podium van zijn eigen MS gewoon doodleuk ook aan checkerboarding doet en op "maar" 30fps draait. En Phil ziet de Pro als een concurrent voor de Xbox One S. Want die doet natuurlijk ook supersampling en checkerboarding. Hij maakt zichzelf gewoon compleet belachelijk.

Daarbij is, van wat ik heb gelezen, een game omhoog patchen naar native 4K relatief eenvoudig ten opzichte van checkerboarden. M.a.w. de X1X trekt native 4K in veel gevallen niet. Corrigeer me uiteraard als ik ernaast zit. :)

Het lijkt er gewoon op dat de CPU gewoon de bottleneck is. Leuk die extra RAM en GPU power, maar het systeem is net zo sterk als de zwakste schakel.
Bullet NL schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:19:
[...]

Dan moeten we maar even geduld hebben. Er zitten voor zover ik weet geen grafische powerhouses in de exclusive pijplijn van MS. Forza tel ik even niet mee, want dat is een racer en die vereist veel minder resources dan bijvoorbeeld een open wereld RPG.
boe2 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:29:
[...]

Grappig hoe dat bij de ps4 pro voor jou blijkbaar totaal geen probleem was :z

Verder: Wil je 60 fps, ga dan voor PC. Dat die consoles maar 30 fps halen is 100% door beslissingen van de publishers die liever betere graphics willen dan speelbare fps.
Wat bedoel je precies? Checkerboarding is voor mij nooit interessant geweest want ik speel op 1080p en 60fps heb ik nooit verwacht. Supersampling heeft mij over de streep getrokken buiten het feit dat ik een tweede PS4 wilde voor beneden.

Je laatste zin vind ik onzin. Developers willen net zo graag hun games verkopen en graphics verkopen nu eenmaal beter dan een hoge framerate. Denk je dat Sony Naughty Dog vertelt op welke framerate hun game moet draaien? Die hebben volledige creatieve vrijheid. Daarbij is 30fps prima speelbaar. Dat jij anders beweert, is natuurlijk je goed recht. Ik heb Rise of the Tomb Raider zelfs geheel op supersampling mode gespeeld en de high framerate mode links laten liggen omdat die er gewoon veel minder mooi uitzag. Die framerate heb ik na 5 minuten niet meer door mits stabiel. En dat was ' ie.
Bullet NL schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:53:
[...]

De Xbox One X is toch ook een echte 4K console? Dat bepaalde uitgevers niet goed kunnen optimaliseren is punt twee...
Net zo min of meer dan dat de PS4 Pro dat blijkbaar is, aangezien die ook native 4K games heeft. :Y)

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

bram1984 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:19:

Net zo min of meer dan dat de PS4 Pro dat blijkbaar is, aangezien die ook native 4K games heeft. :Y)
Wat heeft de PS4 Pro er nu weer mee te maken? Daar had ik het toch helemaal niet over? Je kon het niet laten om hem even te benoemen?

Nogmaals, dat AC niet op native 4k/60fps loopt kont niet door de Xbox X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nieuwevolger
Bullet NL schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:27:
[...]

Wat kan Ubisoft er aan doen dat het apparaat geen 12tflops heeft en een ryzen cpu?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Wat bedoel je precies? Checkerboarding is voor mij nooit interessant geweest want ik speel op 1080p en 60fps heb ik nooit verwacht. Supersampling heeft mij over de streep getrokken buiten het feit dat ik een tweede PS4 wilde voor beneden.
Fantastisch hoe dat antwoord helemaal niet relevant is :D. Je zegt zelf eerder dat sony "zoals beloofd" een hoop games gepatched heeft met checkerboarding. Supersampling is ook iets wat gewoon door MS tijdens de conferentie vermeld is. Nogmaals: Jij looft sony voor bepaalde features, en in eenzelfde adem breek je MS af voor diezelfde features 8)7

Ik had tot vandaag nog nooit van "checkerboarding" gehoord, maar het is blijkbaar fantastisch wanneer sony het toepast en een groot drama wanneer microsoft het doet.

[Voor 12% gewijzigd door boe2 op 14-06-2017 16:36]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:54

v8power67

Psn: Mausosaurus

Nieuwevolger schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:32:
[...]

Wat kan Ubisoft er aan doen dat het apparaat geen 12tflops heeft en een ryzen cpu?
Wou net zeggen 4k/60 zit er op een racer alla forza na echt niet in op de xox.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• bram1984
Bullet NL schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:27:
[...]

Wat heeft de PS4 Pro er nu weer mee te maken? Daar had ik het toch helemaal niet over? Je kon het niet laten om hem even te benoemen?

Alles. Phil Spencer die de Pro niet als concurrent ziet. MS die de X in de markt zet als enige true 4K console. Xbox aanhangers die al maanden roepen dat checkerboarding neppe shit is en dat de Scorpio alles op 4K gaat draaien.

Nee, het komt door de CPU die erin zit.

De enige doelgroep die MS aanspreekt is degene met een 4K TV die voornamelijk multiplats spelen en daar € 500,- voor over hebben. Dat is een verdomd klein clubje, schat ik zo in. Voor 1080p supersampling is in principe een beter en € 100,- goedkoper alternatief.

Ik vind het commercieel echt een bijzonder vreemde move van Microsoft, nu er meer over de X bekend wordt.
boe2 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:32:
[...]

Fantastisch hoe dat antwoord helemaal niet relevant is :D. Je zegt zelf eerder dat sony "zoals beloofd" een hoop games gepatched heeft met checkerboarding. Supersampling is ook iets wat gewoon door MS tijdens de conferentie vermeld is. Nogmaals: Jij looft sony voor bepaalde features, en in eenzelfde adem breek je MS af voor diezelfde features 8)7
Maar wat was voor mij geen probleem bij de Pro dan, volgens jou?

Het hele punt is dat zogenaamd alles op true 4K zou gaan draaien, terwijl je ondertussen gewoon dezelfde technieken toepast als de "concurrent" van de Xbox One S. :+

Prima dat je dat tijdens de conferentie bekend maakt, maar dat zal weer een gevalletje Microsoft marketing logica zijn.

[Voor 10% gewijzigd door bram1984 op 14-06-2017 16:42]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Alles. Phil Spencer die de Pro niet als concurrent ziet. MS die de X in de markt zet als enige true 4K console. Xbox aanhangers die al maanden roepen dat checkerboarding neppe shit is en dat de Scorpio alles op 4K gaat draaien.

Nee, het komt door de CPU die erin zit.
Iemand is ERG defensief over zijn speelgoed :D.
Ik heb geen idee wat er allemaal geroepen werd de afgelopen maanden, maar blijkt wel dat je dolgraag identiek hetzelfde doet wanneer het op hypocrisie aankomt.
Hier is de waarheid: Zowel die playstation als de xbox worstelen met framerate omdat ze het niet kunnen laten om fanboys zoals jij te verblinden met zo goed mogelijke graphics. En het werkt.
. Wat was voor mij bij de Pro geen probleem, volgens jou?
Goed gezien.

[Voor 44% gewijzigd door boe2 op 14-06-2017 16:44]

• bram1984
boe2 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:40:
[...]

Oh oh oh, hij is zo bitter over microsoft's nieuwe console :D

[...]

Goed gezien.
Goed inhoudelijk en steekhoudend.

Bitter? Ik heb hier een aantal maanden geleden gewoon gezegd dat ik zou overwegen het ding aan te schaffen indien multiplats grote verschillen zouden laten zien en wanneer er minstens 2 á 3 systemsellers aangekondigd zouden worden op de E3. Maar goed, supersampling doet mijn Pro ook, ik kan meer en betere exclusives spelen en multiplats gaan op beide systemen op 30fps draaien. Dus voor mij en miljoenen andere 1080p eigenaren vooralsnog geen enkele toegevoegde waarde. En over exclusieve systemsellers hoeven we het niet meer te hebben denk.

Of wellicht bedoel je met bitter dat ik het een grote teleurstelling vind, want dat klopt wel inderdaad.

Edit: En na je edit nog steeds geen inhoud brengen, chapeau.
Ik heb geen idee wat er allemaal geroepen werd de afgelopen maanden
Waarom meng je je überhaupt in de discussie dan? Als ik zo goed mogelijke graphics had gewild, had ik EN een PC gekocht EN een 4K TV staan. 8)7

[Voor 14% gewijzigd door bram1984 op 14-06-2017 16:49]

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

bram1984 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:46:
[...]
Edit: En na je edit nog steeds geen inhoud brengen, chapeau.
Waarheid is lastig om op te reageren door een sony-bril, heb ik begrip voor. :>

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

bram1984 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:46:
[...]
Bitter? Ik heb hier een aantal maanden geleden gewoon gezegd dat ik zou overwegen het ding aan te schaffen indien multiplats grote verschillen zouden laten zien en wanneer er minstens 2 á 3 systemsellers aangekondigd zouden worden op de E3. Maar goed, supersampling doet mijn Pro ook, ik kan meer en betere exclusives spelen en multiplats gaan op beide systemen op 30fps draaien. Dus voor mij en miljoenen andere 1080p eigenaren vooralsnog geen enkele toegevoegde waarde. En over exclusieve systemsellers hoeven we het niet meer te hebben denk.
Het 'ons hunnie cluppie' is weer erg sterk bij jou he?

Ja, de XBOX zal eerder zijn voor de mensen die reeds een XBO hebben, de overstap is te groot (qua kosten en voortgang in games - of je speelt enkel nieuw zut), maar ik heb duidelijk een link geplaatst waarin al diverse interviews is aangegeven dat de developer vrij is te kiezen voor fps, resolutie en details.

Ja, de logica kan je doortrekken dat als een developer een multiplat maakt, hij de basis van PS4 pakt. Iets downscalen in resolutie voor de XBO, iets upscalen voor de XBOX, daarin valt MS 2x net buiten de boot.

Ne zoals jij meer exclusives ziet bij PS4, speel ik al helemaal happy 4 jaar lang Forza, de enige reden waarom ik de keuze eerst een XBO te nemen en een PS4 wanneer GT uit zou komen. 4 jaar verder zit je alleen met zoveel randzaken, dat het mij niet meer waard is.

De enige vraag die ik heb, of MS genoeg pushed bij developers om zooitje goed voor elkaar te krijgen, kwestie van tijd, zie ik over 4 maanden wel weer :)

[quote]Richh schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 17:04:*knip*

[Voor 11% gewijzigd door Ircghost op 14-06-2017 18:51]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Richh
bram1984 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:19:
Jawel hoor. Meteen vanaf het begin kregen veel games patches waardoor 4K checkerboarding en HDR mogelijk werd op 4K TV's. Precies zoals Sony al zei.

[...]

Daarbij is, van wat ik heb gelezen, een game omhoog patchen naar native 4K relatief eenvoudig ten opzichte van checkerboarden. M.a.w. de X1X trekt native 4K in veel gevallen niet. Corrigeer me uiteraard als ik ernaast zit. :)
Bij deze: native 4K is lastiger.

Zowel checkerboard als native zijn beide in theorie heel erg simpel; het bestaat uit een paar getallen aanpassen voor native 4K en het implementeren van een algoritme voor checkerboard. Het algoritme van checkerboard is misschien wat ingewikkelder, maar het zit inmiddels wel standaard in de API-doos. De GUI zit daar meestal weer overheen.

Daarna komt het praktijkverschil. Je moet een compleet nieuwe testcase opzetten om de hele game door te lopen en bottlenecks op te vangen. Hoe hoger je performance target, hoe lastiger dit is. Zeker als het om een nieuw platform gaat en je voor het eerst je engine port.

Het is simpeler en goedkoper om gewoon de PS4 settings te pakken en dit slechts 1x door te lopen. Inefficiënter, maar dat vangt op dit moment het hogere performance level op.

Sowieso is het enorm kort door de bocht wat je doet. De interne renderresolutie van checkerboard kan best hoger liggen op de Xbox One X.
In het begin zag je precies hetzelfde bij PS4 en Xbox One. Ze zagen er vrijwel hetzelfde uit, weinig grafische verschillen. Vaak was het enkel de render resolutie die verschilde. Inmiddels zijn die verschillen steeds zichtbaarder en bevat de PS4 versie daadwerkelijk meer details.

Het is niet meer dan logisch dan dat dit ook voor de One X gaat gebeuren.

HDR stelt technisch gezien niks voor.
En Phil ziet de Pro als een concurrent voor de Xbox One S.
*knip* Je hoeft geen mensen uit te schelden om een punt duidelijk te maken, dit soort dingen moet je niet serieus nemen. Marketing gebrabbel.
SinergyX schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 17:03:
En zo'n opmerking is natuurlijk ook gewoon kansloos.
Heb je het nou over mijn opmerking, of over die van Phil :?

[Voor 6% gewijzigd door Ircghost op 14-06-2017 18:53]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bram1984
boe2 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:51:
[...]

Waarheid is lastig om op te reageren door een sony-bril, heb ik begrip voor. :>
Jij hebt dus een Sony bril op? Ik heb nergens last van en reageer simpelweg met argumenten. Jij lijkt je meer bezig te houden met de personen achter de argumenten dan met de inhoud van de discussie zelf. Zinvol.
SinergyX schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 17:03:
[...]

Het 'ons hunnie cluppie' is weer erg sterk bij jou he?

Ja, de XBOX zal eerder zijn voor de mensen die reeds een XBO hebben, de overstap is te groot (qua kosten en voortgang in games - of je speelt enkel nieuw zut), maar ik heb duidelijk een link geplaatst waarin al diverse interviews is aangegeven dat de developer vrij is te kiezen voor fps, resolutie en details.

Ja, de logica kan je doortrekken dat als een developer een multiplat maakt, hij de basis van PS4 pakt. Iets downscalen in resolutie voor de XBO, iets upscalen voor de XBOX, daarin valt MS 2x net buiten de boot.

Ne zoals jij meer exclusives ziet bij PS4, speel ik al helemaal happy 4 jaar lang Forza, de enige reden waarom ik de keuze eerst een XBO te nemen en een PS4 wanneer GT uit zou komen. 4 jaar verder zit je alleen met zoveel randzaken, dat het mij niet meer waard is.

De enige vraag die ik heb, of MS genoeg pushed bij developers om zooitje goed voor elkaar te krijgen, kwestie van tijd, zie ik over 4 maanden wel weer :)
Nou ik zie het eerder andersom en daarop reageer ik. Maar dat zal je ongetwijfeld anders zien en dat is prima.

Die vraag kun je beter anders stellen: gaat MS genoeg units verkopen om überhaupt relevant te zijn voor developers om er tijd en moeite in te steken? Een vijfde van de PS4's is na een half jaar een Pro, waarbij we kunnen zeggen dat de support achteraf gezien vrij matig is. Supersampling is momenteel helaas meer uitzondering dan regel. Een vijfde is pak 'm beet 12 miljoen PS4 Pro's. Dat is bijna de helft van het totale aantal Xbox One's. En dan verkoopt de PS4 ook nog eens beter. Er zijn daarentegen maar ca. 30 miljoen X1's op de markt. Als we daar een vijfde van pakken (en dan neem ik het zeer ruim, want ik geloof nooit dat zo een groot deel volgend jaar zomer uit X eigenaren bestaat), hebben we het over 6 miljoen units. Zou jij daar als developer veel moeite voor doen?

MS begon deze generatie heel sterk qua eigen games, maar is helemaal weggegleden en dat zal voor de verkopen ook ongetwijfeld gelden als je 1 en 1 bij elkaar optelt.

• Nieuwevolger
@Richh checkerboard schijnt anders best lastig te implementeren te zijn in een game. Het is gewoon niet raar dat z'n openworld game geen native 4k plus nog wat andere extra effecten kan halen met 6 tflops.

• Richh
Nieuwevolger schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 17:12:
@Richh checkerboard schijnt anders best lastig te implementeren te zijn in een game. Het is gewoon niet raar dat z'n openworld game geen native 4k plus nog wat andere extra effecten kan halen met 6 tflops.
Ik wil niet zeggen dat het heel simpel is :P het punt is: een nieuwe graphics standaard en een nieuw performance niveau is ook niet simpel.

Diverse open world games draaien prima op een RX580 met medium/high settings, zeker op 30fps. Voor 4K/60fps/ultra gaming is het inderdaad niet genoeg, maar dat is ook nergens geclaimd.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik vind het allemaal een hoop geneuk om niks. Er is op de E3 meer nieuws te vinden dan dat 4K gebrabbel. Maak er anders maar een apart topic voor, want het heeft nu al niks meer met E3 te maken.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Graphics dit graphics dat,

Laat ze eerst maar games als uncharted 4 evenaren dan praten we verder.

Maakt nietuit hoeveel terraflop je hebt, en kan je nog zon super duper ultra graphic pack hebben, minecraft blijft lelijk.

En de nieuwe halo/ gears/ andere first party ip (met sicke graphics) kom toch pas volgend E3.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

bram1984 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 17:12:
Nou ik zie het eerder andersom en daarop reageer ik. Maar dat zal je ongetwijfeld anders zien en dat is prima.

Die vraag kun je beter anders stellen: gaat MS genoeg units verkopen om überhaupt relevant te zijn voor developers om er tijd en moeite in te steken? Een vijfde van de PS4's is na een half jaar een Pro, waarbij we kunnen zeggen dat de support achteraf gezien vrij matig is. Supersampling is momenteel helaas meer uitzondering dan regel. Een vijfde is pak 'm beet 12 miljoen PS4 Pro's. Dat is bijna de helft van het totale aantal Xbox One's. En dan verkoopt de PS4 ook nog eens beter. Er zijn daarentegen maar ca. 30 miljoen X1's op de markt. Als we daar een vijfde van pakken (en dan neem ik het zeer ruim, want ik geloof nooit dat zo een groot deel volgend jaar zomer uit X eigenaren bestaat), hebben we het over 6 miljoen units. Zou jij daar als developer veel moeite voor doen?

MS begon deze generatie heel sterk qua eigen games, maar is helemaal weggegleden en dat zal voor de verkopen ook ongetwijfeld gelden als je 1 en 1 bij elkaar optelt.
In verkopen zal daar absoluut weinig in veranderen, die lijn zal rustig op die manier doorlopen, ik zie MS absoluut niet de cijfers inhalen die Sony dit moment doet. Zeker als Sony nu kan gaan klaarstomen voor een PS5 release (2019?), zet daar een BC van PS4 op, dan gaat die lijn alleen nog maar verder omhoog.

Voordeel wat ik alleen zie, het is positief in elke situatie. Tegenstelling tot telefoons, waar de 1 een nog hogere resolutie kreeg en nog meer geheugen, maar in de praktijk het echt amper wat toevoegde (immers 90% doet Facebook, whatsapp en consorten), is zo'n wedstrijd tussen 2 partijen een nog groter boost en enkel positief voor ons.

Enige nadeel kan worden, zie Intel tegen Amd, als de wedstrijd af is gelopen omdat er 1 gewoon niet meer verder gaat, de hele markt daarachter gewoon instort. Easy cashen, dirty copy&paste, er moeten 2 bedrijven minimaal zijn om elkaar scherp te houden.

Echter beide partijen gaan hun eigen richting, eigen visie, de 1 van succesvoller dan de ander, maar einde van de rit ben ik niet blij met beide. MS laat belachelijk veel potentie liggen (ze hebben een ziekelijk groot ecosysteem waar ze 10x meer mee zouden kunnen doen), Sony gaat steeds meer absoluut exclusive, zelfs geen PC (GT:S op de PC zou instant buy voor mij zijn, écht 4k, Rift/Vive), heeft veel games die mij gewoon niet trekken (zoals vroeger wel met FF, Tekken en GT was).

Exclusiviteit wordt steeds meer een zaak van moeten kiezen, cross-game is kinderniveau elkaar pesten (Rocket league, Diablo, etc), want iedereen moet juist bij A of bij B zitten. Het cross systeem van bv GoW4 of Horizon3, helemaal perfect. Kan ik op m'n PC met mensen op XBO spelen (of andersom), juist weer een stap om de community van een game bij elkaar te brengen, niet uit elkaar te drijven.

Want het kan gewoon allemaal wel, maar omdat ze beide weer als kinderen gedragen, moeten ze maar weer hun eigen ding gaan doen, dat is nooit goed voor de gamer. Laat mij gewoon FIFA spelen tegen een PS4 speler, laat mij gewoon racen tegen een PC en XBO gamer op mijn PS4 Project Cars. PC heeft al jaren zo'n verdeeldheid, Mac, Linux, Steam, Origin etc, maar 1 ding hadden ze wel, ze konden altijd met elkaar blijven spelen. Games bloeden dood omdat er 3 kleine communties over zijn gebleven, had ze bij elkaar gehouden en games hebben een langer leven.

Tuurlijk, je moet toch juist er voor zorgen dat iemand jouw console koopt en niet die van de concurrent? Doe dat met je eigen games, met je features, met je accessoires, maar laat de gamer daar zelf niet de dupe van worden.

[Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 14-06-2017 17:39]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

DeeSung schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 17:34:
Graphics dit graphics dat,

Laat ze eerst maar games als uncharted 4 evenaren dan praten we verder.
Ook Uncharted moet je ding zijn.......
Maakt nietuit hoeveel terraflop je hebt, en kan je nog zon super duper ultra graphic pack hebben, minecraft blijft lelijk.
Minecraft speel je niet voor de mooie graphics, dat het straks in 4K kan is leuk, Minecraft doe je omdat het je een leuk spel vindt.... Totaal maar dan ook een totaal verkeerd voorbeeld.
En de nieuwe halo/ gears/ andere first party ip (met sicke graphics) kom toch pas volgend E3.
Gamescon, 22 t/m 26 augustus...... Wacht maar af ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
Bullet NL schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 17:40:
[...]

Ook Uncharted moet je ding zijn.......

[...]

Minecraft speel je niet voor de mooie graphics, dat het straks in 4K kan is leuk, Minecraft doe je omdat het je een leuk spel vindt.... Totaal maar dan ook een totaal verkeerd voorbeeld.

[...]

Gamescon, 22 t/m 26 augustus...... Wacht maar af ;)
Ik heb het over graphics niet over gameplay.

Je weet wel

Dat is hetgene waar je 500 euro voor uitgeeft

[Voor 6% gewijzigd door DeeSung op 14-06-2017 17:51]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nieuwevolger
Vindt het ook kinderachtig dat dat sony geen crossplay ondersteund met andere consoles. Ze ondersteunen nota bene wel crossplay met pc waar voordeel is met hogere frame rate, muis en toetsenbord en er zitten daar ook nog eens cheaters. Je betaald ook nog eens geld voor ps plus.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Als meeste devs gewoon slim zijn weten ze dat native 4k streven deze gen gewoon waste of resources zou zijn.
Zowel op ps4 pro als xox.
Checkerboarding bied nagenoeg zelfde beeld kwaliteit( zeker voor mensen die riepen 720p/900p vs 1080p is niet te zien ;) met zoveel voordelen omdat je veel meer effecten kan boosten ivm overgebleven gpu kracht.
Het is leuk dat forza 4k native is. Maar zou deze checkerboarding doen zou het er allemaal zeker in beweging nog strakker uit kunnen zien, zeker in details en extra effecten.(niet dat nu niet zo is he geen bash ofzo bedoel gewoon nog mooier/beter)
Nu is het de xbox one versie native 4k en kleine overgebleven kracht in ietsje betere effecten.
(Las dat na het porten van xbox one naar xox ze rond de 70% gpu kracht zaten wat zou kloppen want xone is 1.3tflops x4 is 5.2 tflops van 1080p naar 4k is 4x. Houd je 0.8 tflops over).
Dit zou dus lager kunnen zijn als ze checkerboarding zouden doen.
En dan zouden ze misschien wel dynamic day/night icm dynamic weather kunnen doen ipv alleen dynamic weather.

Zegt niet dat alle devs dit moeten doen. Snap dat ze bij first party 4k pushen want staat zelfs op de apu die geprint. Maar 3rd party zou slim zijn focussen op andere verdeling van gpu kracht ipv native 4k ten koste van alles.

Bv skyrim op ps4 pro. Leuk native 4k... Maar zitren wel dikke framdrops in die niet gefixed worden.
Dan liever checkerboarding en dan zeker weten geen drops onder 30fps en misschien wat andere effecten geboost.

http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1391572
Sony: We Held PS4 Exclusives Back from E3 2017
“There are things we have held [back],” Yoshida laughed. “We chose not to show those at E3 2017, but there will be some more news coming out from our teams later this year. No question.”
Well there it is.
Zoals ik al dacht psx is veel belangrijker voor ze dan e3 ivm alleen focus op Playstation ipv aandacht delen met anderen.

Forza motorsport 7 pc requirements:
Minimum
Architecture: x64
Keyboard: Integrated Keyboard
Mouse: Integrated Mouse
DirectX: DirectX 12 API, Hardware Feature Level 11
Memory: 8 GB
Video Memory: 2 GB
Processor: Intel i5-750 2.67 GHz
Graphics: NVIDIA GT 740 or NVIDIA GTX 650 or AMD R7 250X

Recommended
Architecture: x64
Keyboard: Integrated Keyboard
Mouse: Integrated Mouse
DirectX: DirectX 12 API, Hardware Feature Level 11
Memory: 8 GB
Video Memory: 4 GB
Processor: Intel i5 4460 3.2GHz
Graphics: NVIDIA GTX 670 or NVIDIA 1050 Ti

Edit: Pointed out that the space needed on the HDD was missing...100GB
http://www.dsogaming.com/...l-pc-system-requirements/

Zijn zeer goede specs zeker geen high end shizzle nodig voor 1080p.
Kan denk met een rx480 wel 4k60 doen downsampled naar mn 1200p scherm.

[Voor 33% gewijzigd door v8power67 op 14-06-2017 19:03. Reden: Psx ipv pax]

• Nieuwevolger
Best bekeken trailers van de e3 http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1391624 star wars battlefront op 1, god of war op 2.

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:53
Microsoft heeft meeste Buzz gegenereerd

• Nieuwevolger
Lol, op micecraft voor de switch moet/kan je inloggen op xbox live voor cross play. http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1391640

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-06 17:24

Zeror

Ik Henk 'm!

drakiesoft schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 19:29:
Microsoft heeft meeste Buzz gegenereerd[afbeelding]
Flauw hoor om Nintendo er niet bij te zetten. :/

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323

• drakiesoft
Flauw hoor om Nintendo er niet bij te zetten. :/
Screenshot is blijkbaar van voor de Nintendo keynote lees ik hier.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-05 02:37
bram1984 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:38:
De enige doelgroep die MS aanspreekt is degene met een 4K TV die voornamelijk multiplats spelen en daar € 500,- voor over hebben. Dat is een verdomd klein clubje, schat ik zo in. Voor 1080p supersampling is in principe een beter en € 100,- goedkoper alternatief.
Dacht dat het was dat devs op PS4 Pro nog steeds moeten kiezen of je supersampling krijgt op 1080p of niet als het een 4k game is, en dat dit bij sommige games ook ontbreekt ook al draaien ze hoger dan 1080p.
Bij MS heb je garantie op supersampling @ 1080p als het een 4k game is.

Of dat wel 100 euro waard is moet je zelf uitmaken, voor mij is het heel simpel ik wil van pc gaming naar console gaming en wil gewoon de sterkste console, of dat 100 euro duurder is maakt me niet veel uit want de gpu die ik op ogen had als upgrade voor mn pc is ook over de 400 euro.

• bram1984
Katmi schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 20:10:
[...]

Dacht dat het was dat devs op PS4 Pro nog steeds moeten kiezen of je supersampling krijgt op 1080p of niet als het een 4k game is, en dat dit bij sommige games ook ontbreekt ook al draaien ze hoger dan 1080p.
Bij MS heb je garantie op supersampling @ 1080p als het een 4k game is.

Of dat wel 100 euro waard is moet je zelf uitmaken, voor mij is het heel simpel ik wil van pc gaming naar console gaming en wil gewoon de sterkste console, of dat 100 euro duurder is maakt me niet veel uit want de gpu die ik op ogen had als upgrade voor mn pc is ook over de 400 euro.
Geforceerd? Zo ja, heb je daar een bron van? Op de Pro moet dit namelijk echt door de ontwikkelaar geïmplementeerd worden, wat helaas niet altijd gebeurt.

Hieronder wordt uitgelegd dat het alleen voor games geldt die native 4k doen.

http://www.tweaktown.com/...cs-1080p-hdtvs/index.html
But there's just one trade-off about Project Scorpio's supersampling: it'll be exclusive to games with True 4K assets

• Katmi
bram1984 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 20:23:
[...]

Geforceerd? Zo ja, heb je daar een bron van? Op de Pro moet dit namelijk echt door de ontwikkelaar geïmplementeerd worden, wat helaas niet altijd gebeurt.

Hieronder wordt uitgelegd dat het alleen voor games geldt die native 4k doen.

http://www.tweaktown.com/...cs-1080p-hdtvs/index.html

[...]
Ja het is idd voor games die native 4k doen op de One X maar dan ben je ook wel zeker van supersampling in dat geval bij Xbox, bij PS4 Pro blijft het een functie die devs dan nog moeten willen implementeren ook al draait boven 1080p.

Ik ben gewoon niet akkoord met de stelling '' voor supersampling heb je de concurrentie die 100 euro goedkoper is '' want op PS4 Pro hangt supersampling 100% van de devs af of je het krijgt of niet, zoals je zegt dus '' helaas niet altijd het geval ''

[Voor 3% gewijzigd door Katmi op 14-06-2017 20:30]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

bram1984 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:38:
[...]

Ik vind het commercieel echt een bijzonder vreemde move van Microsoft, nu er meer over de X bekend wordt.
De doelgroep is iedereen die een PS4 Pro niet ziet zitten. Verder is de PS4 geen beter alternatief, puur subjectief natuurlijk. Je legt het er wel heel dik bovenop dat je de exclusives van MS ruk vindt en het als inferieur platform ziet (wat wel grappig is omdat je Phil Spencer betuttelt omdat hij de PS4 Pro niet als concurrent ziet, eigenlijk doe je hetzelfde maar dan omgekeerd). Prima hoor, maar ik vind het irritant. Laat iedereen lekker z'n eigen keuze maken ;).

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Het idee dat bepaalde mensen voor andere mensen uitmaken wat beter voor hen zou zijn. Laat ze toch lekker zelf kiezen. Hoe je het ook wil zien, 4K zal een grotere vlucht gaan nemen, provider als Ziggo zijn intern al aan het testen op het doorgeven van 4K signalen. 4k is voor Blueray's zo'n beetje de standaard geworden. Kortom.... De prikkels voor mensen om over te stappen naar een 4K tv (helemaal met de goede Oled technieken, met lage response tijden) wordt dus alleen maar groter.

Ik vindt het erg zuur om een console die sneller en daardoor grafisch instaat moet zijn om betere prestaties te leveren weg te zetten als overbodig. Als iemand 100 euro meer uit wil geven voor een console die wat duurder is.... Dan moet hij dat toch gewoon lekker doen? Hij/zij haalt er tenslotte meer specificaties mee in huis dan wat de concurrentie bied. Bovendien, met veel titels die MS zelf uitbrengt kan je zowel op de Xbox (woonkamer???) spelen als op een PC (zolder, slaapkamer of waar dan ook) via Play Anywhere. Ik zie alleen maar voordelen.

Kortom, het hele 4k verhaal is makkelijk te weerleggen, 4K is nu eenmaal de toekomst.... Als je wil of niet, over een aantal jaar zijn de TV kleiner dan 42" alleen nog als 1080P leverbaar, alles daar boven zal toch echt richting de 4K gaan.

De keuze voor een Xbox is meer een van ecosysteem.... Kies je voor een Xbox dan heb je het voordeel (net zoals veel mensen dit bij Apple fijn vinden) dat je alles binnen één ecosysteem kan houden.

Persoonlijk denk ik juist dat door de koppeling van de Microsoft producten (Win10, Xbox, etc) dat heel veel PC games nu genegen zijn om de overstap naar de One X te maken.

De hoeveelheid games is iets betrekkelijks, helemaal als je terug gaat rekenen hoeveel uur een gemiddelde gamer per game door brengt.

Vergeet niet, het hebben van veel exclusieve IP is niets meer dan een zak met geld wat je aan ontwikkelaars geeft, dit kan in 1 of 2 jaar hard veranderen....

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Nieuwevolger
Ik zie de xbox one x ook als een premium 4k versie van de normale xbox one, net zoals de pro is van de ps4 pro. Een apparaat dus voor mensen die premium willen console gamen. Vindt het een mooi product als aanvulling op de xbox one line en er komen zat games op uit om te spelen. Phil heeft zelf gezegd dat ze verwachten dat de one s beter zal gaan verkopen, dit ligt ook in de richtlijnen van dat één op de vijf verkopen van de ps4 sinds november een pro was. Ik zie het apparaat net zoals de pro niet de wereld op z'n kop te zetten, maar als mensen graag op een premium xbox willen gamen moeten ze dat vooral doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sokkeh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-06 16:32
Holy crap, wilde op de ubisoft store mario + rabbits bestellen (helaas uitverkocht al :(). zie ik een reclame van de special edition van assassins creed origins. holy crap :D en mensen hier maar ruzie maken omdat een xbox 100 euro meer kost dan een playstation -__-

http://store.ubi.com/nl/a...20-%20Legendary%20Edition

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Sokkeh schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 20:51:
Holy crap, wilde op de ubisoft store mario + rabbits bestellen (helaas uitverkocht al :(). zie ik een reclame van de special edition van assassins creed origins. holy crap :D en mensen hier maar ruzie maken omdat een xbox 100 euro meer kost dan een playstation -__-

http://store.ubi.com/nl/a...20-%20Legendary%20Edition
Joh, prijzen zijn relatief ;-) Iedereen heeft zijn eigen budget!
Overigens denk ik dat er wel wat mensen zijn die naast een eerste Xbox One ook een X versie in huis zullen halen... De eerste versie kan bijvoorbeeld naar de slaapkamer van de kinderen, kan papa mooi een nieuwe X aan zijn 4K TV ;-) Bedoel, beide Xboxen met Familysettings aan elkaar koppelen, de digitale games op beide.... ideaal.....

• Nieuwevolger
[b][message=51581255,noline]

Persoonlijk denk ik juist dat door de koppeling van de Microsoft producten (Win10, Xbox, etc) dat heel veel PC games nu genegen zijn om de overstap naar de One X te maken.

De hoeveelheid games is iets betrekkelijks, helemaal als je terug gaat rekenen hoeveel uur een gemiddelde gamer per game door brengt.

Vergeet niet, het hebben van veel exclusieve IP is niets meer dan een zak met geld wat je aan ontwikkelaars geeft, dit kan in 1 of 2 jaar hard veranderen....
Ik ben blij dat je het positief in ziet, maar ik zou niet weten waarom een pc gamer opeens voor een xbox zou gaan ipv een ps4. Pc gamers afschuwen de windows 10 store op het moment en zitten er niet op te wachten door de hoge prijzen en missende functionaliteiten. Microsoft verdient goed als ze een game voor 70 euro weten te verpatsen in de windows 10 store, maar verder verdient op de windows licentie na niks aan pc gaming tenzij de windows 10 store weet door te breken, wat ik gewoon niet zie gebeuren op deze manier. Ze hebben door domme fouten zich zelf in de positie gewerkt en zich zelf er uitwerken gaat lastig omdat het hoge bestuur klaar is grote zakken geld in de xbox divisie te pompen. Microsoft probeerd dan ook zogenaamd de pc en xbox naar elkaar toe te brengen met xbox exclusives er naar toe te brengen, maar xbox krijgt er maar weinig typische pc games voor terug zoals de orginele xbox dat wel had the elder scroll 3 en star wars the old republic. Ik hoop echt dat phil spencer het bestuur weet te overtuigen in de toekomst van console gaming, want nu profiteert alleen pc gaming ervan.

• bram1984
Katmi schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 20:29:
[...]

Ja het is idd voor games die native 4k doen op de One X maar dan ben je ook wel zeker van supersampling in dat geval bij Xbox, bij PS4 Pro blijft het een functie die devs dan nog moeten willen implementeren ook al draait boven 1080p.

Ik ben gewoon niet akkoord met de stelling '' voor supersampling heb je de concurrentie die 100 euro goedkoper is '' want op PS4 Pro hangt supersampling 100% van de devs af of je het krijgt of niet, zoals je zegt dus '' helaas niet altijd het geval ''
Maar native 4k is geen verplichting vanuit MS. Dan is het dus afwachten waar de meesten voor gaan kiezen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Katmi
bram1984 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 21:51:
[...]

Maar native 4k is geen verplichting vanuit MS. Dan is het dus afwachten waar de meesten voor gaan kiezen.
True maar ging gewoon om het feit dat je dan zowiezo supersampling krijgt bij MS als het native 4k is, bij de Pro is dat niet een garantie als je game op 4k draait maar een keuze van de devs of er al dan niet supersampling aan te pas komt, MS garandeerd dit op native 4k games voor 1080p eigenaars.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik ben blij dat je het positief in ziet, maar ik zou niet weten waarom een pc gamer opeens voor een xbox zou
Niet. Geloof me, ik ben heel blij met de cross console/windows compatibiliteit.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Katmi schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 22:02:
[...]

True maar ging gewoon om het feit dat je dan zowiezo supersampling krijgt bij MS als het native 4k is, bij de Pro is dat niet een garantie als je game op 4k draait maar een keuze van de devs of er al dan niet supersampling aan te pas komt, MS garandeerd dit op native 4k games voor 1080p eigenaars.
Wat dus een kans geeft dat veel 3rd party games het niet doen.
Is namelijk grote kans dat native 4k snel opgegeven wordt voor andere opties met meer eye candy.
Dan kan je niks met deze functie..
Raar ook dat alleen voor native games werkt..

Ik blijf het zeggen. Native 4k streven deze gen(2e helft van de gen dan) is gewoon waste of resources.
Checkerboarding met meer eye candy opties is the way to go. Zeker doordat er maar een kleine groepje is die daadwerkelijk 4k heeft..
En de mensen die dan native 4k en checkerboarding kunnen onderscheiden is nog eens veel kleiner.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Nieuwevolger
Aangezien checkerboard z'n effiecente manier van renderen is zie ik het volgende generatie consoles het ook gewoon weer gebruiken en de pro versies daarvan ook.

• v8power67

v8power67

Nieuwevolger schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 22:18:
Aangezien checkerboard z'n effiecente manier van renderen is zie ik het volgende generatie consoles het ook gewoon weer gebruiken en de pro versies daarvan ook.
Ja waarom ook niet. Ik juig het toe.
Hoe meer resources overblijven voor eye candy hoe beter.

• drakiesoft
Wat dus een kans geeft dat veel 3rd party games het niet doen.
Is namelijk grote kans dat native 4k snel opgegeven wordt voor andere opties met meer eye candy.
Dan kan je niks met deze functie..
Raar ook dat alleen voor native games werkt..

Ik blijf het zeggen. Native 4k streven deze gen(2e helft van de gen dan) is gewoon waste of resources.
Checkerboarding met meer eye candy opties is the way to go. Zeker doordat er maar een kleine groepje is die daadwerkelijk 4k heeft..
En de mensen die dan native 4k en checkerboarding kunnen onderscheiden is nog eens veel kleiner.
Dus zoals jij het stelt dan is dit de aannemelijke situatie:
PS4 PRO doet checkerboarding, verder geen resources meer voor eyecandy
XBOX One X doet checkerboarding met eyecandy, immers 40% meer power en dat is heel veel eyecandy.

Al met al zal je de mooiste versies op de Xbox One X vinden of het nou 4K 60 fps of checkerboarding + eyecandy is.

• v8power67

v8power67

drakiesoft schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 22:27:
[...]

XBOX One X doet checkerboarding met eyecandy, immers 40% meer power en dat is heel veel eyecandy.

Al met al zal je de mooiste versies op de Xbox One X vinden of het nou 4K 60 fps of checkerboarding + eyecandy is.
Ga er wel vanuit dat xox games mooier kunnen worden ja. Lijkt me logisch...
Was daar twijfel over dan ? Alleen als ms en devs zo dom zijn native 4k te streven gaat verschil niet groot worden tussen ps4 pro checkerboarding vs native 4k xox.

Enigste echte grote verschil wat ik verwacht is texture kwaliteit.
12gb vs 8gb is best groot verschil.
Kan makkelijk dat in pc termen xox ultra texture kwaliteit heeft en ps4 pro high/very high.
Dat zou denk ik een groter verschil opleveren dan native 4k vs checkerboard 4k.
(Mits dus devs native 4k streven, xox met checkerboarding zou grotere verschillen kunnen opleveren in effecten etc).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nieuwevolger
Vindt het een mooi moment om mijn game van the show en trailer van de show te kiezen.
Game of the show:anthem
Trailer van de show: YouTube: KINGDOM HEARTS III Orchestra Trailer
Wat zijn die van jullie?

[Voor 20% gewijzigd door Nieuwevolger op 14-06-2017 22:41]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Nieuwevolger schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 22:38:
Vindt het een mooi moment om mijn game van the show en trailer van de show te kiezen.
Game of the show:anthem
Trailer van de show: YouTube: KINGDOM HEARTS III Orchestra Trailer
Voor mij trailer is gran turismo sport want damn wat een trailer.

Game is Spiderman denk wel. Was echt bizar onder de indruk.

[Voor 4% gewijzigd door v8power67 op 14-06-2017 22:41]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01 20:11
Bullet NL schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 20:39:
Ik vindt het erg zuur om een console die sneller en daardoor grafisch instaat moet zijn om betere prestaties te leveren weg te zetten als overbodig. Als iemand 100 euro meer uit wil geven voor een console die wat duurder is.... Dan moet hij dat toch gewoon lekker doen? Hij/zij haalt er tenslotte meer specificaties mee in huis dan wat de concurrentie bied. Bovendien, met veel titels die MS zelf uitbrengt kan je zowel op de Xbox (woonkamer???) spelen als op een PC (zolder, slaapkamer of waar dan ook) via Play Anywhere. Ik zie alleen maar voordelen.
Dat moeten ze zeker doen, maar van mij mogen ze die specificaties ergens steken waar de zon niet schijnt. (Oke, dit klinkt wat bot en grof, maar die specificaties kunnen me echt vrij weinig schelen.) Wat heb ik eraan om een console in huis te halen die betere specificaties heeft, maar waar ik niet de exclusives en games op kan spelen die bij mij zo geliefd zijn en die ik zo graag speel? Ik heb het al vaker gezegd, games zien er hedendaags sowieso al erg goed uit als je uit het tijdperk van de Sega Megadrive/Super Nintendo komt zoals ik doe. Er zijn tegenwoordig echt vrij weinig games waar ik me stoor aan de graphics omdat ze te lelijk zouden zijn. Dat het beter kan, prima hoor, maar dat is alleen maar mooi meegenomen. Als ik bijvoorbeeld naar A Way Out kijk zie ik ook wel dat dit grafisch niet de mooiste game is die er is, maar toch vind ik het er mooi en vooral erg tof/stijlvol uitzien.

Mijn punt is dus dat als mensen 100 euro meer willen betalen om een krachtigere console te hebben ze dat zeker moeten doen. Alleen ik zou het iedere gamer aanraden om minder te kijken naar specificaties en meer naar de games die je wilt spelen. Als dat de games zijn die voor een Switch uitkomen, dan haal je die. Als het de games zijn die voor de PS4 uitkomen dan haal je die en als het de games zijn die voor de Xbox uitkomen dan haal je die. En mocht je bizar veel vrije tijd hebben en het budget dan haal je meerdere systemen.

Edit:

Trailer van de show: Shadow of the Colossus of BG&E 2. Lastig kiezen. De eerste game lijkt mij vetter voor zover ik dat nu kan oordelen, maar qua trailer vond ik die van BG&E 2 erg vet. Dus als ik dan per se moet kiezen ga ik voor BG&E 2.

Game van de show: God of War, aangezien die er geweldig uitzag en ik die sowieso ga spelen. Super Mario Odyssey vond ik er ook geweldig uitzien, dus voor mij zijn die twee games de games van de show. De laatste ga ik echter hoogstwaarschijnlijk niet spelen, dus kies ik in dit geval voor God of War.

[Voor 11% gewijzigd door dvd-linden op 14-06-2017 22:53]

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:09

Rivanov

Apple freak

Afrojack zometeen in E3 Coliseum voor COD.

http://Twitch.tv/twitchpresents

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Nieuwevolger schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 19:22:
Best bekeken trailers van de e3 http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1391624 star wars battlefront op 1, god of war op 2.
Best bekeken meten aan de hand van views op youtube. Sorry maar dan reken je bv al Facebook niet mee, laat staan de andere video's op andere kanalen. Waardeloze metric. Het is maar net waar de dev/publisher het promoot.

Yves Guillemot doet een AMA op Reddit: https://www.reddit.com/r/...and_cofounder_of_ubisoft/

Hoor toch nog wel wat meer boeiende dingen over AC Origins. Zo is het een persistent world. Mensen zijn op plekken waar ze horen te zijn en niet random spawnen. Een persoon kan je vertellen dat je target in de avond in zijn zwaarbewaakte fort slaapt en overdag op een andere plek. Dan kun je dus kiezen: Val ik het fort aan of de andere plek. Dat vind ik wel cool en maakt dat het ook veel meer replay biedt.
En dan heb je dus uitgebreide crafting en wapenselectie, andere combat, bossbattles, eagle eye (vind het op zich wel handig denk ik), andere skilltree, meer mogelijkheden om missies te doen, meer mogelijkheden om mensen aan te vallen, etc. Toch wel een andere game geworden. Tuurlijk zal het niet alles weg doen. De torens blijven omdat dit simpelweg een typisch AC dingetje is. Ik blijf het synchroniseren en vervolgens eraf springen nog altijd gaaf vinden. En het is toch nog altijd een puzzel hoe je nou bovenop komt.
Dat weghalen is hetzelfde als een Uncharted zonder Drake (waarvan we nog maar moeten zien of het net zo vermakelijk is) of een Halo zonder Master Chief.

[Voor 49% gewijzigd door Martinspire op 15-06-2017 00:24]

• bram1984
[...]

Klopt inderdaad. Zou raar zijn als het niet zo is. Discussie begon alleen met supersampling op 1080p. Daarvoor heb je dan geen garantie meer.

• Nieuwevolger
Martinspire schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 00:05:
[...]

Best bekeken meten aan de hand van views op youtube. Sorry maar dan reken je bv al Facebook niet mee, laat staan de andere video's op andere kanalen. Waardeloze metric. Het is maar net waar de dev/publisher het promoot.

Yves Guillemot doet een AMA op Reddit: https://www.reddit.com/r/...and_cofounder_of_ubisoft/

Hoor toch nog wel wat meer boeiende dingen over AC Origins. Zo is het een persistent world. Mensen zijn op plekken waar ze horen te zijn en niet random spawnen. Een persoon kan je vertellen dat je target in de avond in zijn zwaarbewaakte fort slaapt en overdag op een andere plek. Dan kun je dus kiezen: Val ik het fort aan of de andere plek. Dat vind ik wel cool en maakt dat het ook veel meer replay biedt.
En dan heb je dus uitgebreide crafting en wapenselectie, andere combat, bossbattles, eagle eye (vind het op zich wel handig denk ik), andere skilltree, meer mogelijkheden om missies te doen, meer mogelijkheden om mensen aan te vallen, etc. Toch wel een andere game geworden. Tuurlijk zal het niet alles weg doen. De torens blijven omdat dit simpelweg een typisch AC dingetje is. Ik blijf het synchroniseren en vervolgens eraf springen nog altijd gaaf vinden. En het is toch nog altijd een puzzel hoe je nou bovenop komt.
Dat weghalen is hetzelfde als een Uncharted zonder Drake (waarvan we nog maar moeten zien of het net zo vermakelijk is) of een Halo zonder Master Chief.
Had gehoopt dat de beste man het lijstje wat actiever bij zou houden. Fimpjes op facebook kunnen een verkeerd beeld geven, aangezien je hetzelfde filmpje wel 10x terug kan zien op je timeline als mensen hem steeds liken of wordt gesponsered.

Martin, mag jij ook je game en trailer van de show vertellen.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Nieuwevolger schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 07:26:
[...]

Martin, mag jij ook je game en trailer van de show vertellen.
Mag het echt? Nou omdat je het zo lief vraagt :+

Beste persconferentie: Ubisoft. Ja hij was awkward zoals altijd, maar daar heb ik de meeste games gezien die ik zo snel mogelijk wil spelen. Xbox en Sony waren erg voorspelbaar en hadden daarbij helemaal geen nieuwe AAA exclusive aangekondigd, dus daar krijgen ze minpunten en Nintendo heeft me nog steeds niet overgehaald om een Switch te halen. Daarvoor komen er simpelweg te weinig games voor uit (vooral 3rd party support is weer een drama) en de games die ze uitbrengen liggen me vooral nog niet. In ieder geval kijk ik uit naar Far Cry en Assassins Creed en misschien dat ik nog een paar andere titels haal. Hoewel Sony geen slechte titels had, vond ik hem toch wel wat tegenvallen qua aankondigingen, staat er veel voor 2018 en was ie gewoon veel te kort. Ik was niet de enige die zoiets had van "nu al afgelopen?". En dan nog een minpuntje voor de technische problemen. De PC show vond ik op zich niet verkeerd gedaan, maar mistte gewoon grote aankondigingen. En oja, EA vond ik wel wat weinig tonen, maar waren wel titels waar ik veel zin in heb. Meer dan bij Sony of Xbox eigenlijk, waar ik toch vooral keek naar wat er aan exclusives nou bij zat (en dat was dit jaar weinig of het staat allemaal voor 2018)

#5: PC Gameshow
#4: Sony
#3: Xbox
#2: EA
#1: Ubisoft

Games van de show (ik pak er 3):

#3: NFS Payback. Heb gewoon weer zin in NFS en misschien is het wel veel Fast & Furious of Burnout, maar dat maakt me weinig uit. Voor realisme e.d. heb ik andere games, maar hier kijk ik wel naar uit. Gewoon verstand op nul en met mooie auto's wat toffe scripted missies doen. En hoewel er wat rare dingen in de trailer zaten, was het sfeertje prima. Opvallend dat er verder geen nieuwe gameplay lijkt te verschijnen vanaf de beursvloer maar elke keer de trailer wordt herhaald.

#2: Star Wars Battlefront. Toch wel een game waar ik veel zin in heb gekregen na wat meer extra footage te hebben gezien. EA heeft zich herpakt en maakt van deze game gewoon een prima titel. Weet nog niet of ik alle veranderingen top vindt, maar volgens mij was ik destijds 1 van de weinigen hier die zich prima met de vorige titel wist te vermaken ondanks het gebrek aan content en de wat simpelere gameplay. Ben gewoon groot fan van Star Wars

#1 Assassins Creed Origins. Ben momenteel bezig met Rogue nog eens uit te spelen op X1 via backwards compatibility en heb gewoon een zwak voor de franchise. Vind de verhalen altijd erg tof en vind (enigszins) realistische games met uitgediept verhaal altijd de moeite waard.

Beste trailer: Spiderman. De speeldemo (ook al was het niet live) was gewoon erg vet en kreeg er meteen zin in. Ziet er gewoon zo tof uit om door die stad te gaan vliegen, enorm veel zin in. Maar ook van deze game is er volgens mij geen speelbare demo op de beursvloer dus daarvoor staat ie niet in het andere lijstje. En omdat ie pas in 2018 komt, ga ik hem daar ook geen punten voor geven.

Mooiste game: Anthem. Volgens mij hebben we hier toch wel een indrukwekkende game gezien en in tegenstelling tot veel andere games zag dit eruit als gameplay en niet ingame CGI demo :+
Runner up is waarschijnlijk AC:O, maar die moet ik toch wat beter bekijken. In ieder geval zag die er mooi kleurig uit.

Grootste verrassing: Ik zou hier graag BC van originele Xbox willen zetten, maar ik was daar nog niet zo'n fan van destijds, dus dat wordt nu A Way Out van EA. Volgens mij zag niemand deze titel aankomen en hij leek me al meteen leuk om te doen. Eindelijk weer een toffe coop titel, al ben ik erg bang voor de lengte van de game. Sure je kunt hem opnieuw opstarten, maar voor mij persoonlijk heeft dat altijd maar weinig meerwaarde want ik doe dat toch meestal niet. Ik snap alleen niet waarom die ene gozer zo'n enorme joekel van een neus moet hebben.

Grootste tegenvaller: Crackdown 3. Leek gewoon een re-release van deeltje 1 zonder verder boeiende zaken te hebben toegevoegd. Helemaal geen destruction gezien, wat toch wel jammer is. Sure in MP gaat dat lachen zijn, maar waarom is de SP dan echt helemaal statisch? Laat daar ook wat instorten, al is het maar een deel van de stad (en ja ik snap dat daar vooral draait om opbouwen, maar de bad guys zitten toch ook ergens). Terry Crews was erg leuk in de trailer, maar dat was daarna meteen een afknapper.

Beste streamsite: Twitch. Ik vond Mixer toch maar een matig beeld geven, hij liep vaak achter en de giveaways werkten niet wat in eerste plaats toch de reden was om ze aan te zetten. Twitch werkte perfect, had duidelijk staan welke streams interessant waren en geen muffe poeha eromheen. Youtube liet me een paar domme suggesties zien toen ik op zoek was naar livestreams van de persconferenties en dat domme spel eronder reset gewoon elke sessie

Beste game die ik niet ga spelen: Anthem. Op zich ziet het er allemaal wel mooi uit en prima afgewerkt, maar dat soort games zijn meestal niks voor mij. Al moet ik zeggen dat ik hier meer mee heb dan met Destiny (al is die lat laag). Maar eerst eens zien hoeveel grinden daaraan te pas gaat komen. Want als ik ergens een hekel aan heb...

Grappigste titel: Southpark Fractured but Whole. Toch een titel die me aan het lachen brengt, ook al heb ik niks met turnbased combat. Briljant hoe die schrijvers toch elke keer iets weten te pakken om dat in de huidige setting toe te passen. Timmeh die als Professor X met Cartman praat, briljant. Verder wel jammer dat er niet meer titels waren die je aan het lachen maakten en het blijft raar dat deze game zo lang moet duren (had dus eigenlijk al eind vorig jaar moeten komen, is toen begin dit jaar geworden en nu maar meteen eind dit jaar :S). Wat mij betreft mag er wel weer wat meer humor terug de games in. Zo serieus hoeft het allemaal niet van mij.

Rating van dit topic: een 7. Tijdens de livestreams was het prima, maar sommige trolls en die eindeloze 4k discussies komen me toch wel de keel uit. Ja prima dat je niks met checkerboarding hebt, maar dat hoef je niet 30 keer in megalange teksten te blijven herhalen. En ja ik snap dat dit ook een lap tekst is, maar het lijkt me duidelijk waarom en is bovendien OC :P

[Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 15-06-2017 08:13]

• Nieuwevolger
Ik vroeg niet om een advies rapport te schrijven haha, zal het zo lezen.

• v8power67

v8power67

Ubisoft: AC Origins To Run at 4K/30 FPS On Both Pro and Xbox X
I spoke to a developer from Ubisoft working on that game and inquired about the version parity between PS4 Pro and Xbox One X. He told me that Assassin's Creed Origins will be 4K at 30 FPS on both the Xbox One X and PS4 Pro, which I found a little confusing. If the PS4 Pro can handle 4K 30, how is Assassin's Creed Origins utilizing the Xbox One X's additional overhead? It isn't, apparently.

How is Assassin's Creed Origins utilizing the Xbox One X's additional overhead? It isn't.

The developer told me that both versions use dynamic resolution scaling to maintain frame rate stability, so more intense scenes might see the 4K resolution drop below momentarily to keep the game running smoothly. He said that the Xbox One X version's resolution would most likely drop below True 4K far less often, and perhaps not at all when compared to the PS4 Pro, but also that the differences would be "imperceptible to the human eye."
https://www.windowscentra...pro-competitor-or-not?amp

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:12
v8power67 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 08:48:

[...]

Dus Ubisoft is gewoon laks om niet gebruik te maken van de extra kracht die de One X meebrengt?
~~~ De edit:
Maar schijnbaar is dit eerder voorgekomen, alleen toen ging het om Xbox one vs PS4. Toen heeft ubisoft gezegd van:
'We decided to lock them at the same specs to avoid all the debates and stuff'
Zie: http://kotaku.com/ac-unit...-and-ps4-to-av-1643054770
Dus in dit geval het zelfde als toen. Alleen toen was het dat de PS4 versie niet zijn potentie haalt, en dat heb je nu met de One X versie.
~~~

Gelukkig zijn er wel developers die laten zien dat de One X wel krachtiger is en dat ze er meer uithalen.
Jesse van Studio Wildcard (makers van ARK: Survival Evolved) laat weten dat de One X versie van het spel gewoon grafisch beter word simpelweg omdat de One X krachtiger is dan de PS4.
YouTube: ARK: Survival Evolved Developer Interview
(voor degene die puur dat willen weten, zie 3:30 in het filmpje).

Uiteindelijk zal het aan de developer liggen of ze de extra kracht gaan gebruiken of niet.

Qua games overal:
Leukste verassing vond ik 'Mario + Rabbids Kingdom Battle'
Ik twijvel al langer om een Switch te halen maar zoiets promoot het toch maar weer. Ben dol op de XCOM serie dus dit spel trekt mij wel enorm

Game die er sowieso gaat komen is Star Wars Battlefront 2.
Aan deel 1 veel plezier beleefd op de Xbox en sinds kort op de PC (10 euro voor ultimate edition in Origin nu!). Kleurrijk, ziet er goed uit en speelt ook gewoon goed. Deeltje 2 is een must have!

Leukste trailer
BGE2, maar het wordt nog even afwachten of de game wat wordt. Maar de trailer was in ieder geval het leukst om te zien!

*edit over ubisoft*

[Voor 12% gewijzigd door Hortz op 15-06-2017 10:44]

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

v8power67 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 08:48:

[...]

Ik sta daar eigenlijk niet echt van te kijken. Detail per vierkante meter en de drawdistance hebben prioriteit gekregen. Verder moeten we zien hoe vaak en ver de dynamische resolutie terugschakelt. Gezien de laatste AC games al niet 1080p deden op X1, was 4K en 60fps natuurlijk nooit te verwachten (weet ook niet wie dat wel dacht hier, maar was sowieso wishful thinking). En MS heeft nooit gezegd dat die game 4k/60fps zou zijn. Of wel op de 1 en niet op de ander.

Gezien ik hem toch op 1080p ga spelen, zal het me aan mn reet roesten en zelfs dan ziet een dergelijke game er gewoon prima uit. Vraag me eerder af of ie op 1080p misschien wel 60fps kan draaien, dat zou ik veel mooier vinden.

• v8power67

v8power67

Cpu gaat ook op 1080p de 60fps niet kunnen leveren in zulke open wereld games.
Dan zullen ze heel veel moeten veranderen in de game engine zelf en ten koste van hoop features/details dus zal niet gebeuren.
Daarvoor is echt een flinke stap nodig als ryzen die 2.5x per ipc (instructions per cycle) sneller is dan huidige jaguar cores.
Wat je nu dan krijgt is zoals vaker gezien op ps4 pro met bv final fantasy 15 dat je unlocked framerate krijgt tussen 30-45 ofzo...
En dat is echt minder fijn dan gewoon stabiel 30fps.

Enne over Assassin's Creed origins, destijd met andere Assassin's Creed games op deze gen was er ook parity tussen de consoles. Beide 900p/30.
Al had bv de ps4 hoger gekund met zijn betere gpu. 1080p met dynamic scaling bv.
Maar dat het nu dus weer gebeurt is niets nieuws en alles behalve verassend.
Zal van andere devs moeten komen te laten zien wat xox tegenover de pro kan.

Las ook dat de sdk van xox nog in beta status is. En dat er nog behoorlijke verbeteringen kunnen komen.
Ik zeg laat het verschil echt goed zien en wie weet ben ik om. Denk wel pas als er games gebundeld gaan worden of een prijsverlaging. Of een bundel met elite controller zie ik ook wel zitten misschien.

[Voor 40% gewijzigd door v8power67 op 15-06-2017 10:54]

• Nieuwevolger
Juist open world games met veel bewegende objecten, is zwaar voor de cpu, dat zijn dus net de games waar je geen 60fps moet verwachten met een jaguar cpu.

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:30

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Bullet NL schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 21:07:
[...]

Joh, prijzen zijn relatief ;-) Iedereen heeft zijn eigen budget!
Overigens denk ik dat er wel wat mensen zijn die naast een eerste Xbox One ook een X versie in huis zullen halen... De eerste versie kan bijvoorbeeld naar de slaapkamer van de kinderen, kan papa mooi een nieuwe X aan zijn 4K TV ;-) Bedoel, beide Xboxen met Familysettings aan elkaar koppelen, de digitale games op beide.... ideaal.....
Dit is ook mijn idee. _/-\o_

Xbox Live: Miesjh NL

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01 20:11
Martinspire schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 08:07:
[...]

Grootste verrassing: Ik zou hier graag BC van originele Xbox willen zetten, maar ik was daar nog niet zo'n fan van destijds, dus dat wordt nu A Way Out van EA. Volgens mij zag niemand deze titel aankomen en hij leek me al meteen leuk om te doen. Eindelijk weer een toffe coop titel, al ben ik erg bang voor de lengte van de game. Sure je kunt hem opnieuw opstarten, maar voor mij persoonlijk heeft dat altijd maar weinig meerwaarde want ik doe dat toch meestal niet. Ik snap alleen niet waarom die ene gozer zo'n enorme joekel van een neus moet hebben.
Dat is toch juist vet. Mensen en karakters zien er tegenwoordig in veel games en bijna alle grote blockbuster films al super generiek/bijna allemaal hetzelfde uit. Ik vind het juist wel vet dat ze die gast zo'n karakteristieke kop gegeven hebben. Als ik zo'n uiterlijk zie moet ik een beetje denken aan een gozer uit een Maffia film of zo.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

• Aenea
Katmi schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 20:29:
[...]

Absoluut incorrect! De Pro supersampled automatisch zodra de game een framebuffer naar de TV probeert te sturen die groter is dan 1080p en er een 1080p TV aangesloten is (of de Pro op 1080p output gezet is).

Dat sommige devs expliciet iets anders doen bij sommige games is jammer maar denk dat dat nog wennen is aan de nieuwe hardware...

Zowel op de Pro als de One X hangt het doen van GEEN supersampling 100% van de dev af omdat beide het automatisch doen. Dit betekent dat ook op de One X het kan voor komen dat een game het niet zal doen.

Katmi schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 22:02:
[...]

Bij beide is dat geen garantie, hangt totaal van de devs af en 0,0 van MS...

[...]

Denk eerder:
Pro: checkerboarded 1800p, dan normale upscale naar 2160p, dan de UI er overheen in native 2160p
One X: checkerboarded 2160p, UI er overheen in native 2160p

En beide hebben de eyecandy aan...

Wat jij zegt zie ik 3rd party devs echt niet doen nml.

[Voor 36% gewijzigd door Aenea op 15-06-2017 15:02]

• v8power67

v8power67

Begreep van neogaf dat Assassin's creed ondanks de 4k teksten en dynamische resolutie ook nog eens checkerboard 4k zou gaan gebruiken.
Dus niet native op beide consoles.
Heb geen source maar dat las ik daar so take it with a grain of salt.
Maar dat zou wel apart zijn. 2160c mwt dynamische resolutie als 30fps niet haalbaar is.
Klinkt als een mooie tech.

• Nieuwevolger
Battlefield 1 gebruikt op de pro ook al checkerboard en dynamische resolutie tegelijk.

• Aenea
v8power67 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:22:
Begreep van neogaf dat Assassin's creed ondanks de 4k teksten en dynamische resolutie ook nog eens checkerboard 4k zou gaan gebruiken.
Dus niet native op beide consoles.
Heb geen source maar dat las ik daar so take it with a grain of salt.
Maar dat zou wel apart zijn. 2160c mwt dynamische resolutie als 30fps niet haalbaar is.
Klinkt als een mooie tech.
Yup dynamic checkerboard resolutions op beide. Zal uiteindelijk wel betekenen dat de One X steeds net ff meer pixels rendered dan de Pro, maar ook op de One X iig. niet native 4k wat veel mensen wel verwacht hadden....

• Nieuwevolger
good guy phil is aan het doorslaan, hij geeft nu de gamers de schuld dat scalebound is gecanceled haha. http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1392282

• v8power67

v8power67

Nieuwevolger schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:09:
good guy phil is aan het doorslaan, hij geeft nu de gamers de schuld dat scalebound is gecanceled haha. http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1392282
Ja dr philly ia het even kwijt ja...
Ik zou als ms zijnde even alle interviews cancelen voordat ie meer onzin uitkraamt..

• v8power67

v8power67

Anthem dus ook checkerboard 4k op xbone one x tijdens de reveal.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

v8power67 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:22:
[...]

Ja dr philly ia het even kwijt ja...
Ik zou als ms zijnde even alle interviews cancelen voordat ie meer onzin uitkraamt..
eventually raised fan expectations to the point where it wasn't certain that the studio could actually deliver
Waar zegt hij dat 'de schuld' bij de fans ligt? Kan je zo 10 titels noemen die dit punt hebben gehaald, waaronder zelfs 2 toptitels (FF14 is toch wel de mooiste).

• Hortz
Lekkere verdraaien van wat er is gezegd of niet?

His opinion is that perhaps the game was announced too early as PlatinumGames strives to create huge games that have no equal among existing titles in things like size, scale of multiplayer and more.

However since the announcement was too early, it created pressure, influenced development, and raised the hurdles on the way to the goal. As a result, this created a situation in which both companies were in doubt on whether the game could offer what the fans wanted. Due to that, it was decided to discontinue Scalebound‘s development.

Een te grote hype is schadelijk voor een game/product. Er is ook een reden dat Half Life 3 nooit zal komen,
AMD heeft ook last gehad van te grote hype met polaris. Het gebeurd dus vaker hoor.

Na dit gebeuren heeft MS toen gezegd we kondigen niet meer games aan die pas over 2-3 jaar uitkomen. En dat zag je tijdens de E3 ook. Alle games die daar
waren komen binnen 12 maanden uit. Hierdoor was er ook geen Halo / Gears trailer (die zijn dus onlangs uitgekomen).
v8power67 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:26:
[video]
Anthem dus ook checkerboard 4k op xbone one x tijdens de reveal.
Dit was toch al bekend of ?
Maar dat maakt niet uit, als je de grafische pracht krijgt zoals de trailer dan vind ik het allemaal prima! :9~

• Nieuwevolger
SinergyX schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:34:
[...]

[...]

Waar zegt hij dat 'de schuld' bij de fans ligt? Kan je zo 10 titels noemen die dit punt hebben gehaald, waaronder zelfs 2 toptitels (FF14 is toch wel de mooiste).
Als een game canceled weet je tenminste zeker dat je er nooit achter komt of de game z'n verwachtingen wel of niet de verwachtingen heeft waargemaakt, dan had ik liever gezien dat de game wel uitkwam en zelf konden bepalen of de game het waard was. In het FF15 topic zat ook altijd een vast groepje die uiteindelijk heel erg te spreken was over de game. the last guardian is uiteindelijk ook goed ontvangen bij ueda fans.
Hortz schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:40:
[...]

Lekkere verdraaien van wat er is gezegd of niet?

His opinion is that perhaps the game was announced too early as PlatinumGames strives to create huge games that have no equal among existing titles in things like size, scale of multiplayer and more.

However since the announcement was too early, it created pressure, influenced development, and raised the hurdles on the way to the goal. As a result, this created a situation in which both companies were in doubt on whether the game could offer what the fans wanted. Due to that, it was decided to discontinue Scalebound‘s development.

Een te grote hype is schadelijk voor een game/product. Er is ook een reden dat Half Life 3 nooit zal komen,
AMD heeft ook last gehad van te grote hype met polaris. Het gebeurd dus vaker hoor.

Na dit gebeuren heeft MS toen gezegd we kondigen niet meer games aan die pas over 2-3 jaar uitkomen. En dat zag je tijdens de E3 ook. Alle games die daar
waren komen binnen 12 maanden uit. Hierdoor was er ook geen Halo / Gears trailer (die zijn dus onlangs uitgekomen).

[...]

Maar dat maakt niet uit, als je de grafische pracht krijgt zoals de trailer dan vind ik het allemaal prima! :9~
Ik kan heel goed zelf bepalen of ik een game wel of niet leuk vindt, zou mij een rot zorg vinden hoe andere mensen er over denken. Van mij mag een dev alle vrijheid hebben op z'n visie om een game te maken en zou zich niet moeten beinvloeden door de publieke opinie. Mensen doen ook altijd meteen of ze zijn opgelicht als een game niet bevalt als hoe ze het willen, terwijl hun toch echt zelf de game kopen.

[Voor 55% gewijzigd door Nieuwevolger op 15-06-2017 15:47]

• bram1984
Hortz schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:40:
[...]

Op de PC wellicht. Als dit geen downgrade krijgt op de consoles, zou ik dat wonderbaarlijk vinden. Het is ook nog eens multiplatform. Ik kan me Watch Dogs en The Division nog herinneren. Deze past mooi in dat rijtje.

• v8power67

v8power67

SinergyX schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:34:
[...]

[...]

Ja lees nu dat er blijkbaar wat lost in translation is op neogaf.
Was te snel met oordelen, al is het niet raar na sommige uitspraken van hem de afgelopen dagen.

• Nieuwevolger
Ik denk dat capcom al een beetje spijt heeft van monster hunter world, Sony en capcom hadden vast veel betere reacties verwacht op de reveal van monster hunter world door de terug keer van de franschise op de homeconsole. Als op de E3 bekend werd gemaakt dat monster hunter xx naar het westen zou komen zouden Nintendo fans naakt over straat lopen. Er zit ook totaal geen logica voor capcom om niet door te gaan om de game naar een handheld te brengen in de Japan, de serie verkoopt daar normaal gesproken tussen de 2 en 4 miljoen stukt alleen al. Waarschijnlijk gaat de game in Japan op de ps4 de 2 miljoen sales niet halen, wetend dat de best verkopende ps4 game in Japan, FF15 net iets meer dan een miljoen stukt heeft verkocht. Dan is het dus maar te zien of mensen echt in het westen op monster hunter zit te wachten en hoe groot de doelgroep is buiten de Nintendo fans. Sony slaat er wel een grote slag mee in Japan, z'n grote titel alleen al kan in z'n eentje er al voor zorgen dat er tienduizende tot honderdduizende ps4 worden verkocht in Japan. Dit heeft Sony wel nodig om te concurreren met de switch.

Over die switch te spreken, z'n sterke E3 vond ik het helemaal niet voor de switch. Er is dus totaal geen third party support gekomen. Alleen ubisoft doet er nog wat mee en mag van Nintendo de mario ip gebruiken. Yoshi en kirby zijn leuke aanvullingen voor de doelgroep, mario odessys gaat geheid een topper worden, xenoblade chronicles een goeie game voor jrpg fans en daarnaast hebben ze aangekondigd dat ze met metroid 4 en een pokemon rpg bezig zijn. Tot nu toe hoef je dus van de switch niets meer te verwachten dan de typische Nintendo games, niet dat daar verder wat mis mee is.

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-06 15:47
Nieuwevolger schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:34:

Over die switch te spreken, z'n sterke E3 vond ik het helemaal niet voor de switch. Er is dus totaal geen third party support gekomen. Alleen ubisoft doet er nog wat mee en mag van Nintendo de mario ip gebruiken. Yoshi en kirby zijn leuke aanvullingen voor de doelgroep, mario odessys gaat geheid een topper worden, xenoblade chronicles een goeie game voor jrpg fans en daarnaast hebben ze aangekondigd dat ze met metroid 4 en een pokemon rpg bezig zijn. Tot nu toe hoef je dus van de switch niets meer te verwachten dan de typische Nintendo games, niet dat daar verder wat mis mee is.
Tja, Third party wacht even af wat een 3 maanden oude console gaat doen ja.
Daarnaast outsourced Nintendo al een paar franchises
Mario met Ubisoft
Mercury Steam doet de 3ds Metroid
We hebben nog een Fifa.
Koei Tecmo doet FE:Warriors
Bandai Namco doet Pokkén DX
Capcom met Monster Hunter XX (en wellicht Marvel vs Capcom Infinite )
Sega met Sonic

Om nu te zeggen dat Nintendo helemaal geen third party heeft is een beetje over the top, ze zijn alleen grotendeels bezig met Nintendo projecten voor de Switch.

• Nieuwevolger
Akaendra schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 17:00:
[...]

Tja, Third party wacht even af wat een 3 maanden oude console gaat doen ja.
Daarnaast outsourced Nintendo al een paar franchises
Mario met Ubisoft
Mercury Steam doet de 3ds Metroid
We hebben nog een Fifa.
Koei Tecmo doet FE:Warriors
Bandai Namco doet Pokkén DX
Capcom met Monster Hunter XX (en wellicht Marvel vs Capcom Infinite )
Sega met Sonic

Om nu te zeggen dat Nintendo helemaal geen third party heeft is een beetje over the top, ze zijn alleen grotendeels bezig met Nintendo projecten voor de Switch.
In Japan gaat de switch geheid goeie support krijgen uit Japan, maar de meest logische games krijgen al geen (bevestigde) switch versie zoals marvel vs capcom, monster hunter world of code vein om wat te noemen. Heb echt het gevoel dat westerse devs ook maar denken stik erin, EA heeft gezegd dat need for speed mogelijk is op de switch, maar ze er geen interesse in hebben op het moment. Er zit ook totaal geen logica aan, juist op een nieuw populair platform heeft een game maar weinig concurrentie, maar is de honger naar nieuwe games groot.

En dan de games die jij opnoemt, de helft wordt door Nintendo gefinancierd. Goed dat capcom kom monster hunter xx uitbrengt in Japan in de switch, maar daarna naaien ze Nintendo door de game niet naar het westen te brengen of monster hunter worlds naar de switch te brengen. Goed dat sega sonic naar de switch brengt (sonic doet het altijd goed op nintendo platformen), maar sega heeft verder ook geen sterke game libary meer. Fifa zie ik als de slet van de school, die game brachten ze z'n 3 jaar geleden nog op de ps2 uit. Ubisoft heb ik dan wel respect voor, die proberen altijd nieuwe dingen te supporten. Die hebben er ook wel belangen bij dat Nintendo het goed doet met franschises als just dance en de rabbids. Maar bijvoorbeeld bandoi namco heeft een hele reeks aan games die goed zouden passen op de switch, maar er gebeurd niet veel mee.

• Hortz
bram1984 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:43:
[...]
Op de PC wellicht. Als dit geen downgrade krijgt op de consoles, zou ik dat wonderbaarlijk vinden. Het is ook nog eens multiplatform. Ik kan me Watch Dogs en The Division nog herinneren. Deze past mooi in dat rijtje.
The digital foundry heeft hier een mooi stukje over.
Zij verwachten dat de One X dit dus wel met checkerbording werkend krijgt op 4k met enige compromissen:

The Frostbite engine once again pushes console visuals to new heights, but what we've seen does point to this being feasible on Xbox One X hardware, with compromises you'd expect to get this running on a six teraflop GPU at a 2160p output. On top of this, bearing in mind that Anthem is a multiplatform title, it'll be fascinating to see how this game will scale up to high-end PCs, and down to PS4 Pro, PS4 and of course, Xbox One. Time will tell, but we can't wait to see more.
http://www.eurogamer.net/...he-real-deal-for-xbox-one

Maar op het einde, de enige platform die 4k echt kan halen blijft de PC. Maar dat kost wat :)

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:00
Mijn GTX 1080 heeft 9 teraflops aan rekenkracht en doet in het merendeel van de games geen 4k op 60fps, dus ik zou geen verwonderen verwachten van de Xbox One X.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Denman
  • Laatst online: 00:41
Blijft schitterend om te volgen die nutteloze discussie tussen Xbox, PS4 en PC :D

Ondertussen heeft ondergetekende genoten van Halo 3 op de Xbox 360, The Last of Us op de PS4, World of Warcraft op de PC en Super Mario 64 op de Nintendo 64.

Zo heeft elk systeem wel z'n pareltje(s). Er zijn er nog veel meer op te noemen en ik had ze geen van allen willen missen. En er zullen er ongetwijfeld nog meer komen. Wat kan het mij schelen hoeveel teraflops een systeem heeft en of het al dan niet checkerboard is. Natuurlijk is het fijn dat de technologie beter wordt en verder gaat, maar in hoeverre zien we in zo'n generatie het verschil in pracht en praal?

Beleving mensen, daar gaat het om. En dat ik nu een PS4 bij de TV heb staan betekent niet dat ik mensen met een Xbox One naar het leven sta. Het idee alleen al is belachelijk.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:34
Who cares welke beter is??? niemand toch,de first party devs van sony maken prachtige games.En zelf kies toch een systeem voor de exclusieves.Met de gfx zit het wel goed op beide systemen.

Alleen die phil van ms bakte er weinig van deze E3.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• DeeSung
  • Niet online
Te hoge verwachtingen?

Mogen ze niet gewoon blij zijn met een extra exclusive op hun lijst🤣

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Origins
  • Laatst online: 07-03-2022
Amaze86 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 01:32:
Who cares welke beter is??? niemand toch,de first party devs van sony maken prachtige games.En zelf kies toch een systeem voor de exclusieves.Met de gfx zit het wel goed op beide systemen.

Alleen die phil van ms bakte er weinig van deze E3.
Die kerel is toch wel echt naar een bedenkelijk niveau gedaald, behoorlijk sneu, had in het begin idee dat het best een goede gast, zegt nu alleen maar vreemde dingen.

PSN: Mallakai-NL

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-06 15:47
Naja, mijn game of the show gaat voor mij naar Dragon Ball FighterZ.
Niet dt de rest niet goed is maar dit is een game waar denk ik menig Dragon Ball fan alleen al op zat te wachten, plus dat het een mvc3 type gamestyle heeft.

Zijn nog wel wat andere toppertjes maar dit voor mij was de game van de show imo :P
Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee