Mag het echt? Nou omdat je het zo lief vraagt
Beste persconferentie: Ubisoft. Ja hij was awkward zoals altijd, maar daar heb ik de meeste games gezien die ik zo snel mogelijk wil spelen. Xbox en Sony waren erg voorspelbaar en hadden daarbij helemaal geen nieuwe AAA exclusive aangekondigd, dus daar krijgen ze minpunten en Nintendo heeft me nog steeds niet overgehaald om een Switch te halen. Daarvoor komen er simpelweg te weinig games voor uit (vooral 3rd party support is weer een drama) en de games die ze uitbrengen liggen me vooral nog niet. In ieder geval kijk ik uit naar Far Cry en Assassins Creed en misschien dat ik nog een paar andere titels haal. Hoewel Sony geen slechte titels had, vond ik hem toch wel wat tegenvallen qua aankondigingen, staat er veel voor 2018 en was ie gewoon veel te kort. Ik was niet de enige die zoiets had van "nu al afgelopen?". En dan nog een minpuntje voor de technische problemen. De PC show vond ik op zich niet verkeerd gedaan, maar mistte gewoon grote aankondigingen. En oja, EA vond ik wel wat weinig tonen, maar waren wel titels waar ik veel zin in heb. Meer dan bij Sony of Xbox eigenlijk, waar ik toch vooral keek naar wat er aan exclusives nou bij zat (en dat was dit jaar weinig of het staat allemaal voor 2018)
#5: PC Gameshow
#4: Sony
#3: Xbox
#2: EA
#1: Ubisoft
Games van de show (ik pak er 3):
#3: NFS Payback. Heb gewoon weer zin in NFS en misschien is het wel veel Fast & Furious of Burnout, maar dat maakt me weinig uit. Voor realisme e.d. heb ik andere games, maar hier kijk ik wel naar uit. Gewoon verstand op nul en met mooie auto's wat toffe scripted missies doen. En hoewel er wat rare dingen in de trailer zaten, was het sfeertje prima. Opvallend dat er verder geen nieuwe gameplay lijkt te verschijnen vanaf de beursvloer maar elke keer de trailer wordt herhaald.
#2: Star Wars Battlefront. Toch wel een game waar ik veel zin in heb gekregen na wat meer extra footage te hebben gezien. EA heeft zich herpakt en maakt van deze game gewoon een prima titel. Weet nog niet of ik alle veranderingen top vindt, maar volgens mij was ik destijds 1 van de weinigen hier die zich prima met de vorige titel wist te vermaken ondanks het gebrek aan content en de wat simpelere gameplay. Ben gewoon groot fan van Star Wars
#1 Assassins Creed Origins. Ben momenteel bezig met Rogue nog eens uit te spelen op X1 via backwards compatibility en heb gewoon een zwak voor de franchise. Vind de verhalen altijd erg tof en vind (enigszins) realistische games met uitgediept verhaal altijd de moeite waard.
Beste trailer: Spiderman. De speeldemo (ook al was het niet live) was gewoon erg vet en kreeg er meteen zin in. Ziet er gewoon zo tof uit om door die stad te gaan vliegen, enorm veel zin in. Maar ook van deze game is er volgens mij geen speelbare demo op de beursvloer dus daarvoor staat ie niet in het andere lijstje. En omdat ie pas in 2018 komt, ga ik hem daar ook geen punten voor geven.
Mooiste game: Anthem. Volgens mij hebben we hier toch wel een indrukwekkende game gezien en in tegenstelling tot veel andere games zag dit eruit als gameplay en niet ingame CGI demo

Runner up is waarschijnlijk AC:O, maar die moet ik toch wat beter bekijken. In ieder geval zag die er mooi kleurig uit.
Grootste verrassing: Ik zou hier graag BC van originele Xbox willen zetten, maar ik was daar nog niet zo'n fan van destijds, dus dat wordt nu A Way Out van EA. Volgens mij zag niemand deze titel aankomen en hij leek me al meteen leuk om te doen. Eindelijk weer een toffe coop titel, al ben ik erg bang voor de lengte van de game. Sure je kunt hem opnieuw opstarten, maar voor mij persoonlijk heeft dat altijd maar weinig meerwaarde want ik doe dat toch meestal niet. Ik snap alleen niet waarom die ene gozer zo'n enorme joekel van een neus moet hebben.
Grootste tegenvaller: Crackdown 3. Leek gewoon een re-release van deeltje 1 zonder verder boeiende zaken te hebben toegevoegd. Helemaal geen destruction gezien, wat toch wel jammer is. Sure in MP gaat dat lachen zijn, maar waarom is de SP dan echt helemaal statisch? Laat daar ook wat instorten, al is het maar een deel van de stad (en ja ik snap dat daar vooral draait om opbouwen, maar de bad guys zitten toch ook ergens). Terry Crews was erg leuk in de trailer, maar dat was daarna meteen een afknapper.
Beste streamsite: Twitch. Ik vond Mixer toch maar een matig beeld geven, hij liep vaak achter en de giveaways werkten niet wat in eerste plaats toch de reden was om ze aan te zetten. Twitch werkte perfect, had duidelijk staan welke streams interessant waren en geen muffe poeha eromheen. Youtube liet me een paar domme suggesties zien toen ik op zoek was naar livestreams van de persconferenties en dat domme spel eronder reset gewoon elke sessie
Beste game die ik niet ga spelen: Anthem. Op zich ziet het er allemaal wel mooi uit en prima afgewerkt, maar dat soort games zijn meestal niks voor mij. Al moet ik zeggen dat ik hier meer mee heb dan met Destiny (al is die lat laag). Maar eerst eens zien hoeveel grinden daaraan te pas gaat komen. Want als ik ergens een hekel aan heb...
Grappigste titel: Southpark Fractured but Whole. Toch een titel die me aan het lachen brengt, ook al heb ik niks met turnbased combat. Briljant hoe die schrijvers toch elke keer iets weten te pakken om dat in de huidige setting toe te passen. Timmeh die als Professor X met Cartman praat, briljant. Verder wel jammer dat er niet meer titels waren die je aan het lachen maakten en het blijft raar dat deze game zo lang moet duren (had dus eigenlijk al eind vorig jaar moeten komen, is toen begin dit jaar geworden en nu maar meteen eind dit jaar

). Wat mij betreft mag er wel weer wat meer humor terug de games in. Zo serieus hoeft het allemaal niet van mij.
Rating van dit topic: een 7. Tijdens de livestreams was het prima, maar sommige trolls en die eindeloze 4k discussies komen me toch wel de keel uit. Ja prima dat je niks met checkerboarding hebt, maar dat hoef je niet 30 keer in megalange teksten te blijven herhalen. En ja ik snap dat dit ook een lap tekst is, maar het lijkt me duidelijk waarom en is bovendien OC

[Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 15-06-2017 08:13]