Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:14
WWDC17 Titel

Introductie

Zoals elk jaar gaat in juni de Worldwide Developer Conference van start. De start van deze conferentie wordt traditiegetrouw afgetrapt met een Keynote waarin Apple doorgaans nieuwe software en/of hardware producten aangekondigt. De afgelopen jaren heeft Apple zich vooral gericht op de aankondiging van nieuwe besturingssystemen, en wat dat dan met zich meebrengt voor ontwikkelaars. Toch is het niet ongewoon dat er ook nieuwe hardware wordt aangekondigd.

Wat kunnen we zeker verwachten?

Omdat tijdens de conferentie de ontwikkelaar centraal staat, ligt het voor de hand dat Apple ook dit jaar met een update komt van haar besturingssystemen met nieuwe functies, verbeteringen en gereedschap voor ontwikkelaars. Om deze reden is de keynote ook interessant voor consumenten en Apple-liefhebbers. Ervan uitgaande dat de typenummering van de afgelopen jaren doorzet, zien op 5 juni iOS 11, macOS 10.13, watchOS 4 en tvOS 11 officieel het levenslicht. Van deze besturingssystemen worden in de uren en weken na de Keynote betaversies uitgebracht voor ontwikkelaars en publieke testers1.

Welke functies iOS 11 zal krijgen is nog onzeker, maar nu vlak voor de keynote is een nieuwe officiële Apple app uitgelekt2. Een Files app welteverstaan. Mogelijk gaat Apple toch een zekere vorm van een bestandssysteem introduceren in iOS 11. Als het aan mij ligt zal de app lijken op de iCloud Drive app van Apple, waarin apps hun bestanden in kwijt kunnen. En wellicht dat er nu een 'offline' variant van deze app komt. Zijn er verder nog leuke features te verwachten? Een donkere modus kan interessant zijn. Er zijn veel mensen die daar op hopen, maar zo zijn er ook veel mensen die het onzinnig vinden.

Wat nog zou kunnen is dat Apple de iPad met iOS 11 meer 'Pro' gaat maken. Zo is er in de Apple Feedback app een optie verschenen3 dat gaat over een drag and drop-functie voor de iPad

Nog een leuk discussiepunt: Wordt iOS te complex? Ik las vandaag een artikel op de website van The New York Times4 over dat iOS (en OS-en en apps van concurrenten) te complex wordt voor gebruikers. Er komen elk jaar features bij, terwijl het steeds lastiger wordt om functies een logisch plekje te geven in de UI. Zal Apple iOS 11 nog ingewikkelder maken? Of kunnen we een redesign verwachten?

Wat kunnen we misschien ook verwachten?

De registratie van tien Apple producten in Rusland5 wijst erop dat er binnenkort nieuwe iPads en Macs worden aangekondigd. Zoals gezegd is de aankondiging van nieuwe hardware tijdens de WWDC Apple niet vreemd. Hoewel iPads samen met Macs vaak een eigen evenement hebben, is het dit jaar best mogelijk dat Apple er op de maandag wat tijd aan besteed. Apple heeft namelijk de Keynote van maart overgeslagen, en enkele iPads en Macs zijn nodig aan een refresh toe6. Zie bijvoorbeeld ook de aanwijzingen dat de levertijden oplopen van de 15" MacBook Pro7a en 12.9" iPad Pro7b, wat duidt op een refresh. Mogelijk is er ook een 10.5" iPad (Pro?) onderweg.

Op een nieuwe iPhone hoef je sowieso niet te rekenen; die heeft genoeg exposure voor een eigen evenement in september.

Is er dit jaar een One More Thing? Dat is moeilijk te zeggen omdat het vrij zeldzaam wordt toegepast in een Keynote. Maar wie weet gaat Apple ons dit jaar verrassen (of teleurstellen) met een Siri Speaker8.

Natuurlijk geldt nog altijd het gezegde dat resultaten uit het verleden geen garanties bieden voor de toekomst. Toch hebben Apple geruchten in de periode voor een keynote vaak wel een kern van waarheid in zich. Om die reden kunnen we voor het eerst in jaren weer software én hardware verwachten. Maandag aanstaande om 19:00 uur kijken dus!

Interessante links

1 https://beta.apple.com/sp/betaprogram/ Zoals elk jaar geldt: Installeren op eigen risico! Wees je bewust van de consequenties van het installeren van een (vroege) beta(versie).
2 https://www.theverge.com/...iles-app-ios-11-wwdc-2017
3 https://www.iculture.nl/nieuws/ios-11-drag-and-drop-ipad/
4 https://www.nytimes.com/2...oper-conference.html?_r=2
5 nieuws: Russische registratie verklapt komst tien Apple-producten
6 https://buyersguide.macrumors.com/#iOS
7a https://www.apple.com/nl/shop/buy-mac/macbook-pro/15-inch
7b https://www.apple.com/nl/...display-256gb-zilver-wifi
8 https://www.macrumors.com/roundup/siri-speaker/

- Apple Developer pagina over WWDC
- MacRumors met verwachtingen van WWDC
- iCulture met verwachtingen van WWDC
- Engadget met verwachtingen van WWDC

Waar live te volgen?

Livestream
- Officiële livestream van Apple
Requirements: Live streaming uses Apple’s HTTP Live Streaming (HLS) technology. HLS requires an iPhone, iPad, or iPod touch with Safari on iOS 7.0 or later, a Mac with Safari 6.0.5 or later on OS X v10.8.5 or later, or a PC with Microsoft Edge on Windows 10.
- Apple Events app voor Apple TV 4
Streaming via Apple TV requires an Apple TV (2nd or 3rd generation) with software 6.2 (de Events app is dan voorgeinstalleerd) or later or an Apple TV (4th generation).
- Livestream URL voor mediaspelers http://appleliveevents-i....b06/master/4500/4500.m3u8

Liveblogs
- Arstechnica Liveblog
- TechRadar Liveblog
- The Verge Liveblog
- Engadget Liveblog
- Reddit Live Thread

De keynote gaat zo beginnen. Veel kijkplezier gewenst, en laten we het hier ook een beetje gezellig maken.

[ Voor 32% gewijzigd door swv op 05-06-2017 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Altijd weer leuk om te zien hoeveel producten er op V&A en MP verschijnen, ideaal moment voor het kopen en verkopen van (tweedehands) producten.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
Bij een iPhone kan dat nog wel omdat dat vaste prik in september is, maar bij een iPad of Mac zou ik dat persoonlijk niet zo snel doen omdat die producten op volstrekt willekeurige evenementen worden aangekondigd, en je toch niet zo goed weet wat je krijgt. Laat staan dat je een nieuwe onaangekondigde iPhone bij sommige shops al kunt pre-orderen, terwijl dat bij andere Apple producten niet gebeurt. Ook niet zo gek natuurlijk daar de iPhone verkooptopper nummer 1 is bij Apple ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
Hier een leuk concept van iOS 11 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Ik stond op het punt een nieuwe ipad te bestellen toen ik dit topic las. Ik wacht nog wel een dagje

/subscribed

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!
He leuk, ik ga ook weer kijken maandag.

Ik wil een 15" mbp kopen maar heb hier toch even op gewacht.
Verder ben ik ook wel benieuwd of er nou eindelijk een darkmode in IOS11 komt.

Het minst interresante gerucht vind ik de Siri speaker trouwens, ik gebruik nu een tijdje Google Assistent en Siri naast elkaar en dan lijkt mij Siri eigenlijk nog lang niet goed genoeg voor haar/zijn eigen speaker.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:20
Ik ga ook zeker weer kijken. Ben benieuwd.

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:21
Heb voor mijn studie in september een nieuwe laptop nodig. Zat te kijken voor een 15 inch Macbook Pro. Nu hopen dat het nieuwe model in september of iets voor september uitkomt zodat ik deze kan gaan aanschaffen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:33
Berichtje van mezelf in een ander topic, maar wellicht ook hier interessant....
DeNachtwacht schreef op zondag 4 juni 2017 @ 20:47:
Hmmm... het zou weleens kunnen dat we tijdens deze WWDC gaan horen dat Apple Pay naar Nederland komt!

Zie ten eerste dit bericht.
https://www.castle.nl/ing...en-met-apple-pay-mogelijk

Ik kan geen datum bij dit bericht vinden en ook in Mijn ING is dit (inmiddels) niet meer terug te vinden, maar... er is nog een andere indicatie.

Je kan hier namelijk lezen dat Apple Pay waarschijnlijk naar Duitsland en Italië komt, omdat de Engelstalige Apple Pay handleiding op de Duitse en Italiaanse site in het Duits/Italiaans is vertaald. Inmiddels is Apple Pay per 17 mei beschikbaar in Italië. En nu komt het... kijk eens op apple.nl onder Support bij de Apple Watch. En dan het kopje Apple Pay... wat zien we daar... een keurig in het Nederlands vertaalde en uitgebreide handleiding voor Apple Pay. Dat was een half jaar geleden nog niet _/-\o_

Het blijft koffiedik kijken maar ik hoop...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik denk niet dat ApplePay in de huidige vorm snel heel populair wordt in Nederland. Hier worden betalingen met een debitcard verricht en ApplePay werkt volgens mij nog altijd met creditcard gegevens. Dat is leuk wanneer je een nieuwe Mac koopt, maar niet gebruikelijk voor boodschappen....

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:34
RobV schreef op zondag 4 juni 2017 @ 16:10:
Ik stond op het punt een nieuwe ipad te bestellen toen ik dit topic las. Ik wacht nog wel een dagje

/subscribed
Geen idee wat je doeleind is voor je iPad, maar de normale ipad is net vernieuwd (2 maand geleden). Kans is dat er een iPad pro wordt aangekondigd, maar vraag me af of je deze wel wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-05-2024
DeNachtwacht schreef op maandag 5 juni 2017 @ 00:37:

[...]
Volgens mij is dat een heel oud bericht. Ten eerste hebben ze het over dat Apple Pay alleen in Noord Amerika beschikbaar is. Dat is allang niet meer het geval.

Ten tweede hebben ze het over de iPhone 6 en dus niet over de 6s of 7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:39
SirLenncelot schreef op maandag 5 juni 2017 @ 08:13:
Ik denk niet dat ApplePay in de huidige vorm snel heel populair wordt in Nederland. Hier worden betalingen met een debitcard verricht en ApplePay werkt volgens mij nog altijd met creditcard N. Dat is leuk wanneer je een nieuwe Mac koopt, maar niet gebruikelijk voor boodschappen....
Apple Pay werkt ook met debit cards. Neem maar eens een kijkje op deze pagina.

Ik denk overigens dat het nog wel even duurt voordat Apple Pay naar Nederland komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-07 21:52
Wie doet er ook weer mee met de Keynote Bingo? :D

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:27

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Apple’s ‘Files’ app for iOS 11 appears on App Store ahead of WWDC

https://www.theverge.com/...iles-app-ios-11-wwdc-2017

[ Voor 36% gewijzigd door Erhnam op 05-06-2017 10:32 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:29
Van de hardware die vandaag mogelijk wordt aangekondigd (MacBook, iPad Pro en Siri Speaker) ben ik nog het meest geïnteresseerd in de Siri speaker. Ik ben echter bang dat het de komende tijd weer voornamelijk US focussed zal zijn.

Qua software hoop ik dat Apple ons echt gaat verrassen met iOS 11 en de nieuwe macOS. Heb er enorm veel zin in! :) Maar jarenlange ervaring met keynotes heeft mij ook geleerd dat het waarschijnlijk op een 'meh' gevoel zal uitlopen. :+

[ Voor 14% gewijzigd door Rivanov op 05-06-2017 09:54 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
Ik zal straks even de startpost bijwerken en reageren op de leuke dingetjes die voorbij komen :) Ik zit dit pinksterweekend op een camping, maar ben wel weer thuis als de keynote begint.

Ik heb er zin in. Toch denk ik dat straks in de slowchat ongetwijfeld weer :z :z :z -reacties voorbij komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:36

rammes

koekebakker 1e klas

Apple zou er goed aan doen de keynotes wat meer "swing" te geven. Voor mijn gevoel worden de keynotes steeds saaier.

- overzicht met cijfers
- iemand die iets moois heeft gemaakt
- emo filmpjes
-product aankondiging
- filmpje van van ive.
etc

sinds Tim Cook is het allemaal wat zakelijker geworden. op zich vind ik die gast die de hardware presenteert het altijd wel leuk doen. hij mag wel vaker aan het woord.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Gelukkig krijgen we vandaag weer Hairforce One. 8)

Afbeeldingslocatie: https://www.apple.com/pr/bios/images/federighi_hero20120727.png

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-07 14:24
SirLenncelot schreef op maandag 5 juni 2017 @ 08:13:
Ik denk niet dat ApplePay in de huidige vorm snel heel populair wordt in Nederland. Hier worden betalingen met een debitcard verricht en ApplePay werkt volgens mij nog altijd met creditcard gegevens. Dat is leuk wanneer je een nieuwe Mac koopt, maar niet gebruikelijk voor boodschappen....
Apple Pay werkt inderdaad perfect met Debit kaarten, gebruik het hier in de UK dagelijks met mijn standaard kaart van Royal Bank of Scotland. Is super handig en voor mij veel veiliger dan contactless want met Apple Pay moet ik ofwel vinger afdruk gebruiken op de iphone of op de watch apple pay eerst activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Rivanov schreef op maandag 5 juni 2017 @ 10:06:

[afbeelding]
haha ja TIP drink geen red bull als je naar hem kijkt. Dat kan net te veel zijn :D

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:06

PBP

Van reddit geplukt, dit is gevonden in de feedback app. Splitview drag en drop voor de iPad?
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/tzxffudmoq1z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik hoop in elk geval dat ze de UI van iTunes en de muziek app weer op de schop nemen in iOS 11. Dat is sinds iOS 7 een bende naar mijn mening. Een van de redenen waarom ik nu nog Spotify gebruik.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05-05 11:53
Leuk, ik ga het ook volgen vanavond.

Eigenlijk verwacht ik dat iOS 11 is wat iOS 8 bij iOS 7 was. Niet veel aanpassingen in het design en vooral kleine verbeteringen. Hetzelfde geldt voor macOS en tvOS.

Ik ben wel benieuwd naar de Files app die in de App Store is verschenen, de gesloten sfeer van het systeem is een van de redenen dat ik nog een Android telefoon heb. De laatste tijd maken ze het systeem steeds een beetje opener, met een app om je gedownloade bestanden te bekijken zou ik helemaal blij worden.

Qua hardware denk ik dat er sowieso geen nieuwe iPad komt. Nieuwe hardware voor de MacBook Pro is waarschijnlijk, maar ik blijf het apart vinden dat ze dit al na een halfjaar doorvoeren. Het grote spektakel is dan natuurlijk de Siri speaker. Ik ben benieuwd of ze dit ook echt gaan aankondigen en hoe ze hem dan gaan onderscheiden van de concurrentie. Ik ben het wel met Donstil eens dat Siri nog lang niet op het niveau van Google Assistant is, dus iOS 11 en een Siri speaker zouden een goed moment zijn om dat aan te pakken.

We gaan het zien vanavond. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Ik zie nog steeds van het nut van een Siri speaker niet. Ik zie niet in waarom ik dit nodig zou hebben. Ben benieuwd of Apple mij wel weet te overtuigen. Nieuwe 12,9" iPad Pro's is al zo goed als een zekerheidje toch? Zal wel alleen om een specbump gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PBP schreef op maandag 5 juni 2017 @ 12:09:
Ik zie nog steeds van het nut van een Siri speaker niet. Ik zie niet in waarom ik dit nodig zou hebben. Ben benieuwd of Apple mij wel weet te overtuigen. Nieuwe 12,9" iPad Pro's is al zo goed als een zekerheidje toch? Zal wel alleen om een specbump gaan
Nou het gerucht ging onlangs nog juist dat er een Bezel less 10,5/11" model komt en dat de 12,9" geen update meer krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
Ik heb de startpost verder bijgewerkt met features die nu uitgelekt zijn :) De komende uren zal ik nog even kijken waar er verder nog liveblogs opduiken.
DeNachtwacht schreef op maandag 5 juni 2017 @ 00:37:

[...]
Zoals door anderen al aangehaald is Apple Pay in Nederland wel waarschijnlijk, maar of dat vandaag wordt aangekondigd niet. Kijk maar naar de OV nieuwe functie in Apple Maps. Nederland is een van de weinige landen met deze feature én er is landelijke dekking. Ik denk dat dat komt omdat we een goede infrastructuur met informatievoorziening (API's) hebben. Datzelfde zie ik terug bij contactloos betalen. Wat ik de afgelopen tijd heb gezien is dat Apple Pay op willekeurige momenten wordt uitgerold en er niet wordt gewacht op een event. M.a.w. komt Apple Pay in Nederland wanneer alles er klaar voor is net als die OV functionaliteit.
jordiv30 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 11:56:
Leuk, ik ga het ook volgen vanavond.

Eigenlijk verwacht ik dat iOS 11 is wat iOS 8 bij iOS 7 was. Niet veel aanpassingen in het design en vooral kleine verbeteringen. Hetzelfde geldt voor macOS en tvOS.

Ik ben wel benieuwd naar de Files app die in de App Store is verschenen, de gesloten sfeer van het systeem is een van de redenen dat ik nog een Android telefoon heb. De laatste tijd maken ze het systeem steeds een beetje opener, met een app om je gedownloade bestanden te bekijken zou ik helemaal blij worden.

Qua hardware denk ik dat er sowieso geen nieuwe iPad komt. Nieuwe hardware voor de MacBook Pro is waarschijnlijk, maar ik blijf het apart vinden dat ze dit al na een halfjaar doorvoeren. Het grote spektakel is dan natuurlijk de Siri speaker. Ik ben benieuwd of ze dit ook echt gaan aankondigen en hoe ze hem dan gaan onderscheiden van de concurrentie. Ik ben het wel met Donstil eens dat Siri nog lang niet op het niveau van Google Assistant is, dus iOS 11 en een Siri speaker zouden een goed moment zijn om dat aan te pakken.

We gaan het zien vanavond. :P
Zoals door mij opgemerkt in de startpost zijn de levertijden van een aantal producten veranderd in de Apple Online Store. De ervaring leert dat er dan nieuwe producten worden aangekondigd. Ik heb de MacBook Pro 15" en 12.9" iPad Pro genoemd, maar wat mij zojuist is opgevallen is dat de 9.7" iPad Pro 32GB Rosegoud bijvoorbeeld ook een afwijkende levertijd heeft. Mijn suggestie is dat Apple de 9.7" iPad Pro nog maar in een beperkt aantal kleuren aan gaat bieden om te positioneren als goedkoper model, de 10.5" iPad Pro als nieuwe iPad wordt geintroduceerd, en de 12.9" is nog even gissen of dat ook een bezelloos model wordt of uitgefaseerd wordt. Zou ik wel jammer vinden want ik vind het formaat ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
sww89 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 13:16:
Zoals door mij opgemerkt in de startpost zijn de levertijden van een aantal producten veranderd in de Apple Online Store. De ervaring leert dat er dan nieuwe producten worden aangekondigd. Ik heb de MacBook Pro 15" en 12.9" iPad Pro genoemd, maar wat mij zojuist is opgevallen is dat de 9.7" iPad Pro 32GB Rosegoud bijvoorbeeld ook een afwijkende levertijd heeft. Mijn suggestie is dat Apple de 9.7" iPad Pro nog maar in een beperkt aantal kleuren aan gaat bieden om te positioneren als goedkoper model, de 10.5" iPad Pro als nieuwe iPad wordt geintroduceerd, en de 12.9" is nog even gissen of dat ook een bezelloos model wordt of uitgefaseerd wordt. Zou ik wel jammer vinden want ik vind het formaat ideaal.
Daar heb je gelijk in. Sowieso vind ik dat de Pro lijn raar in elkaar zit, de 9,7" Pro heeft betere specs dan de duurdere 12,9".

Over de 10,5", ik denk dat we net iets teveel verwachten van wat Apple gaat doen met de iPad. Als ze een bezelloos model gaan aanbieden, zou ik denken dat de dat als eerste in een nieuwe iPhone gaan stoppen omdat daar een grotere winstmarge op zit. Zo is het ook gegaan met andere nieuwe functies, denk aan Touch ID en betere schermen.
Een Siri speaker lijkt me vooral makkelijk als je HomeKit gebruikt. Als je thuiskomt hoef je alleen maar even tegen Siri te zeggen 'zet de lampen aan' en dan zet hij de lampen aan. Voor andere situaties zou ik ook niet weten waarom je hem nodig hebt. Ik denk tenminste niet dat hij erg geschikt is om muziek af te spelen, zoals bij meer kleine speakers het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

jordiv30 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 13:31:
[...]

Een Siri speaker lijkt me vooral makkelijk als je HomeKit gebruikt. Als je thuiskomt hoef je alleen maar even tegen Siri te zeggen 'zet de lampen aan' en dan zet hij de lampen aan. Voor andere situaties zou ik ook niet weten waarom je hem nodig hebt. Ik denk tenminste niet dat hij erg geschikt is om muziek af te spelen, zoals bij meer kleine speakers het geval is.
Dat doe ik al maar dan met mijn Apple Watch die om mn pols in elke kamer beschikbaar is. Al moet ik zeggen dat ik Siri sowieso nauwelijks gebruik omdat hij niet alles begrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Is er al ergens een directe link naar de stream van vanavond opgedoken zodat ik hem in Kodi kan openen?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
DennusB schreef op maandag 5 juni 2017 @ 13:38:
Is er al ergens een directe link naar de stream van vanavond opgedoken zodat ik hem in Kodi kan openen?
Volgens mij is het nog even wachten totdat Apple de livestreampagina bijgewerkt heeft. Mocht ie beschikbaar zijn dan zet ik hem uiteraard in de startpost :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
Rivanov schreef op maandag 5 juni 2017 @ 09:54:
Van de hardware die vandaag mogelijk wordt aangekondigd (MacBook, iPad Pro en Siri Speaker) ben ik nog het meest geïnteresseerd in de Siri speaker. Ik ben echter bang dat het de komende tijd weer voornamelijk US focussed zal zijn.
Moet eerlijk zijn dat ik hier nog niet zo bang voor ben, gezien Siri al in het nederlands is. Denk eerder dat ik ga schrikken van de prijs. Ongeacht dat ik weet dat apple producten altijd een flinke prijskaart hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
En de Apple Store is zojuist offline gegaan. Spannnnenddd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
grote_oever schreef op maandag 5 juni 2017 @ 13:50:
[...]

Moet eerlijk zijn dat ik hier nog niet zo bang voor ben, gezien Siri al in het nederlands is. Denk eerder dat ik ga schrikken van de prijs. Ongeacht dat ik weet dat apple producten altijd een flinke prijskaart hebben...
Maar ik hoop dat de functionaliteiten (eten bestellen enzo) ook beschikbaar zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 19:29

Fiber

Beaches are for storming.

sww89 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 13:46:
[...]

Volgens mij is het nog even wachten totdat Apple de livestreampagina bijgewerkt heeft. Mocht ie beschikbaar zijn dan zet ik hem uiteraard in de startpost :)
Volgens mij komt hij vanavond gewoon hier: https://www.apple.com/apple-events/june-2017/

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ja, klopt. Maar t gaat me meer om de directe link achter de stream, haha. Maar die is straks inderdaad wel uit die pagina te vissen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Das gek, de Apple Store is alweer online :| (8 minuten down geweest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:06

SuBBaSS

-has Ryzen

Het "nut" is dan ook een aangepraat iets. :+
Het doet echt niet veel meer dan je al via andere apple devices kan. Toch wel benieuwd naar de presentatie (als die daadwerkelijk plaatsvindt, vermoed zelf van wel want Apple wil deze boot schijnbaar niet missen).

Sowieso benieuwd naar de conference, zal de stream zeker volgen.

Ben ook wel benieuwd naar de aankondiging op het gebied van podcasts. Ben er zelf een grootverbruiker van.
"Podfather" Adam Curry is momenteel bezig met de introductie van de Podcaster Pro. https://www.macobserver.c...adam-curry-podcaster-pro/
Apple zelf geeft aan dat ze voorzieningen treffen zodat ook podcasters het event ter plekke live kunnen verslaan, daarvoor zou hardware geleverd worden.
Nergens kan ik de "1+1" vinden (dus dat de Podcaster Pro ervoor ingezet zal worden), want zou kunnen suggereren dat apple zelf ook met een podcasting device bezig is. Nou lijkt me dat laatste heel sterk en zou eerder vermoeden dat Curry met een NDA te dealen heeft en er dus niet over mag praten.

We zullen het iig. allemaal gaan horen vandaag (en dan hopelijk niet weer zo uitgebreid over de content van apple tv, vond ik vorige keren veel teveel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SuBBaSS schreef op maandag 5 juni 2017 @ 14:12:
[...]

Het "nut" is dan ook een aangepraat iets. :+
Het doet echt niet veel meer dan je al via andere apple devices kan. Toch wel benieuwd naar de presentatie (als die daadwerkelijk plaatsvindt, vermoed zelf van wel want Apple wil deze boot schijnbaar niet missen).

Sowieso benieuwd naar de conference, zal de stream zeker volgen.

Ben ook wel benieuwd naar de aankondiging op het gebied van podcasts. Ben er zelf een grootverbruiker van.
"Podfather" Adam Curry is momenteel bezig met de introductie van de Podcaster Pro. https://www.macobserver.c...adam-curry-podcaster-pro/
Apple zelf geeft aan dat ze voorzieningen treffen zodat ook podcasters het event ter plekke live kunnen verslaan, daarvoor zou hardware geleverd worden.
Nergens kan ik de "1+1" vinden (dus dat de Podcaster Pro ervoor ingezet zal worden), want zou kunnen suggereren dat apple zelf ook met een podcasting device bezig is. Nou lijkt me dat laatste heel sterk en zou eerder vermoeden dat Curry met een NDA te dealen heeft en er dus niet over mag praten.

We zullen het iig. allemaal gaan horen vandaag (en dan hopelijk niet weer zo uitgebreid over de content van apple tv, vond ik vorige keren veel teveel).
Ja dat is ook zoiets. De podcast app was altijd een belangrijke bron binnen de podcast wereld maar inmiddels al keihard voorbij door apps als PocketCasts enz.

Een refresh voor de podcast app zou welkom zijn in iOS11 (al weet ik niet of ik nog terug kom van PocketCasts)
[...]
Over de 10,5", ik denk dat we net iets teveel verwachten van wat Apple gaat doen met de iPad. Als ze een bezelloos model gaan aanbieden, zou ik denken dat de dat als eerste in een nieuwe iPhone gaan stoppen omdat daar een grotere winstmarge op zit.
De ipad verkopen (tablet markt in het algemeen) zijn niet best. Een nieuwe feature daarom bewaren voor een product wat toch wel verkoopt is niet verstandig. Het kan juist de iPad sales misschien wat boosten.

Verder zit die scherm kleuren functie ook alleen op de iPad (ben de marketing naam ff kwijt) dus ze durven daar wel degelijk onderscheid in te maken.
[...]
Mm om nou een hele speaker te ontwikkelen voor vier mensen welke homekit veelvuldig gebruiken. Dat lijkt mij nou niet echt een goed businessmodel. Zeker omdat Siri er verder te matig voor is.

Een pure speaker zou ook wel goed laten zien dat Apple niet meer voorop loopt in de game maar een volger is geworden. "Ooh ja dan doen wij ook maar een speaker".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 19:29

Fiber

Beaches are for storming.

Donstil schreef op maandag 5 juni 2017 @ 14:24:
[...]

Een pure speaker zou ook wel goed laten zien dat Apple niet meer voorop loopt in de game maar een volger is geworden. "Ooh ja dan doen wij ook maar een speaker".
Als Apple het doet moet hij eigenlijk in één klap een stuk beter zijn dan alle bestaande versies.

Ik zou zoiets gecombineerd met een 'wake-up light' en wekker functie wel grappig vinden voor naast m'n bed...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op maandag 5 juni 2017 @ 14:39:
Als Apple het doet moet hij eigenlijk in één klap een stuk beter zijn dan alle bestaande versies.
Vroeger was dit zo idd. Apple kwam later maar deed het goed. Inmiddels is dat toch niet echt meer zo?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:54
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GoioYSw.jpg

All aboard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Om de Siri speaker te laten slagen moeten ze toch echt enorm vooruitgang gaan boeken met Siri in het algemeen. Daarmee lopen ze echt mijlenver achter op Google Assistant bijvoorbeeld.
[...]

Ja dat is ook zoiets. De podcast app was altijd een belangrijke bron binnen de podcast wereld maar inmiddels al keihard voorbij door apps als PocketCasts enz.

Een refresh voor de podcast app zou welkom zijn in iOS11 (al weet ik niet of ik nog terug kom van PocketCasts)
Ik gebruik Overcast en kan echt niet meer zonder.

[ Voor 55% gewijzigd door Rivanov op 05-06-2017 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op maandag 5 juni 2017 @ 15:08:
Om de Siri speaker te laten slagen moeten ze toch echt enorm vooruitgang gaan boeken met Siri in het algemeen. Daarmee lopen ze echt mijlenver achter op Google Assistant bijvoorbeeld.

[...]

Ik gebruik Overcast en kan echt niet meer zonder.
Overcast is ook erg fijn idd, een hele tijd gebruikt maar uiteindelijk overgestapt naar PocketCasts. Al weet ik nu niet meer waarom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Donstil schreef op maandag 5 juni 2017 @ 15:14:
[...]

Overcast is ook erg fijn idd, een hele tijd gebruikt maar uiteindelijk overgestapt naar PocketCasts. Al weet ik nu niet meer waarom :)
Moet eerlijk bekennen dat ik PocketCasts nog nooit gebruikt hebt. Overcast doet alles wat ik wil dat het doet, en via een script heb ik het geïntegreerd in mijn Sonos netwerk zodat ik ook volledige playback sync heb, wanneer ik naar een podcast via Sonos luister. :)

https://github.com/josh/overcast-sonos

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op maandag 5 juni 2017 @ 15:17:
[...]

Moet eerlijk bekennen dat ik PocketCasts nog nooit gebruikt hebt. Overcast doet alles wat ik wil dat het doet, en via een script heb ik het geïntegreerd in mijn Sonos netwerk zodat ik ook volledige playback sync heb, wanneer ik naar een podcast via Sonos luister. :)

https://github.com/josh/overcast-sonos
Oké keurig. Ik ben zelf geen Sonos gebruiker maar kan mij voorstellen dat het handig is ja.

PocketCasts heeft een website waar je ook vanaf kunt streamen. Inclusief playback sync enz. Dat was dacht ik de reden dat ik overgestapt ben. Handig voor op het werk enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Donstil schreef op maandag 5 juni 2017 @ 15:36:
[...]

Oké keurig. Ik ben zelf geen Sonos gebruiker maar kan mij voorstellen dat het handig is ja.

PocketCasts heeft een website waar je ook vanaf kunt streamen. Inclusief playback sync enz. Dat was dacht ik de reden dat ik overgestapt ben. Handig voor op het werk enz.
Dat heeft Overcast ook. :)

www.overcast.fm

Gebruik de website op het werk, de iOS app in de auto en de Sonos integratie thuis. :)
Alles volledig met elkaar gesynchroniseerd.

[ Voor 13% gewijzigd door Rivanov op 05-06-2017 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
Ok dus willen we wel of geen nieuwe podcast-app :p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Podcasts, een paar keer gebruikt. Maar wanneer ik moet autorijden kan ik me niet focussen op een heel verhaal van iemand waar ik ook nog wat van wil/moet/kan leren. Dus nee, van mij hoeft het niet.

Zijn er ondertussen al bingokaarten voor vanavond?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sww89 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 15:41:
Ok dus willen we wel of geen nieuwe podcast-app :p?
Vernieuwing is altijd goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dan kijk je ook met oogkleppen naar de materie. Wat je hier omschrijft is nou exact hetgeen wat Apple al sinds jaar en dag doet. Ze zijn zelden de eerste met iets, ze volgen altijd nadat de rest al met zoiets op de markt is. Waar Apple met de rest in verschilt is de usability, daar leggen ze veel meer de nadruk op dan ergens het eerste mee zijn. Zo waren ze dus niet de eerste met de iPhone en kun je legio aan functies van iOS opsommen die Android en al die anderen al veel eerder en langer hadden dan toen Apple er mee kwam. Zo'n speaker zegt dan ook niet, de uitvoering daarvan en het verschil tov de concurrentie zal pas iets zeggen.

Laten we hier ook vooral niet vergeten dat die speaker leuk bedacht is maar dat Apple inmiddels in al haar devices die functionaliteit heeft zitten. De meest mobiele daarvan is de Apple Watch en daarvan hebben ze al uitgebreid de functionaliteit die anderen in een speaker hebben gestopt getoond (niet zo gek aangezien dit de meest handige input is die je bij zo'n klein ding als de Apple Watch hebt).
Donstil schreef op maandag 5 juni 2017 @ 14:43:
Vroeger was dit zo idd. Apple kwam later maar deed het goed. Inmiddels is dat toch niet echt meer zo?
De nieuwe MBP is wel een goed voorbeeld. Niet de eerste met USB-C, Thunderbolt 3, Touch ID of iets van een touch interface maar wel weer in een totaal andere uitvoering dan de rest op een manier wat goed werkt. Thunderbolt 3 zelfs dusdanig dat ze de beste uitvoering hebben. Ze gebruiken tenminste de volle mep ipv dat ze lopen te beknotten op de PCIe lanes (zoals Dell doet). Gevolg is dat je weer een groep mensen hebt die meteen nieuwe functionaliteit en nut zien terwijl een andere groep dat helemaal niet doet en er dan ook veel discussie is.

[ Voor 22% gewijzigd door ppl op 05-06-2017 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
sypie schreef op maandag 5 juni 2017 @ 15:43:
Podcasts, een paar keer gebruikt. Maar wanneer ik moet autorijden kan ik me niet focussen op een heel verhaal van iemand waar ik ook nog wat van wil/moet/kan leren. Dus nee, van mij hoeft het niet.

Ik luister juist alleen maar naar podcasts tijdens het autorijden. Vind ik lekker ontspannend.
Ook tijdens het sporten (fitness) zet ik een podcast op. Dat leidt me goed af tijdens cardio. :)

Interactieve Bingo card

;)

[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 05-06-2017 15:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ppl schreef op maandag 5 juni 2017 @ 15:48:
[...]

Dan kijk je ook met oogkleppen naar de materie. Wat je hier omschrijft is nou exact hetgeen wat Apple al sinds jaar en dag doet. Ze zijn zelden de eerste met iets, ze volgen altijd nadat de rest al met zoiets op de markt is. Waar Apple met de rest in verschilt is de usability, daar leggen ze veel meer de nadruk op dan ergens het eerste mee zijn. Zo waren ze dus niet de eerste met de iPhone en kun je legio aan functies van iOS opsommen die Android en al die anderen al veel eerder en langer hadden dan toen Apple er mee kwam. Zo'n speaker zegt dan ook niet, de uitvoering daarvan en het verschil tov de concurrentie zal pas iets zeggen.

Laten we hier ook vooral niet vergeten dat die speaker leuk bedacht is maar dat Apple inmiddels in al haar devices die functionaliteit heeft zitten. De meest mobiele daarvan is de Apple Watch en daarvan hebben ze al uitgebreid de functionaliteit die anderen in een speaker hebben gestopt getoond (niet zo gek aangezien dit de meest handige input is die je bij zo'n klein ding als de Apple Watch hebt).
Vroeger ging dat op idd. Apple was later maar dan was het wel erg goed. Mijn inziens is die tijd ook voorbij of in ieder geval aan het verwateren.

Je laatste punt gaat ook niet op helaas. Google Assistent zit namelijk ook gewoon op alle "google" devices. Apple is daar zeker niet uniek in.
sypie schreef op maandag 5 juni 2017 @ 15:43:

Woonwerk verkeer is voor velen noodzakelijk kwaad en om die tijd dan nog een nuttige ingeving te geven luisteren velen een podcast waar je nog wat van opsteekt. Mijn inziens betere tijdsbesteding dan in de file gaan staan en maar weer <Random artiest> op te zetten.

Ik gebruik podcast trouwens ook voor andere verplichte tijdsbesteding. Het huishouden, de was, enz.

[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 05-06-2017 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
Even iets anders: Van mij mag iOS 11 wel wat meer gericht zijn op grote databundels. Ik vind het best hinderlijk dat ik maar beperkt apps kan downloaden en geen iCloud backup mag maken. Het is geen 2012 meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op maandag 5 juni 2017 @ 15:51:
Vroeger ging dat op idd. Apple was later maar dan was het wel erg goed. Mijn inziens is die tijd ook voorbij of in ieder geval aan het verwateren.
Dat gaat nog steeds op. Het probleem is, net als met vroeger, dat de meeste mensen het niet zien en velen daarvan pas later het waarom begrijpen. Het enige verschil is dat het totaal aantal Apple gebruikers groter is geworden en mensen nu puur en alleen vanuit emotie denken (en daarbij dingen dan ook schromelijk overdrijven). Aan de andere kant zijn heel veel anderen nu ook wat wakker geschud en is het maken van software ook behoorlijk toegankelijker geworden. Dat is mooi want je ziet nu hoe rijk het software landschap is.
Je laatste punt gaat ook niet op helaas. Google Assistent zit namelijk ook gewoon op alle "google" devices. Apple is daar zeker niet uniek in.
Aangezien bovenstaande nou juist mijn punt was lijkt mij dat die toch echt wel opgaat ;) Nogmaals, het gaat niet om de eerste zijn maar om de uitvoering. En nee, dat hoeft lang niet altijd totaal anders te zijn, meestal is het een subtiel verschil. In dit geval moet je je afvragen of zo'n speaker wel een meerwaarde heeft aangezien het toch al overal in zit. Ligt er maar net aan waar Apple mee aan komt zetten.

Wat ik me echter afvraag is die enorme drang en noodzaak om alsmaar de eerste en/of de beste te zijn en dat iedere wijziging heel erg groot moet zijn. Waarom? Wat is er mis met gewoon een goed en bruikbaar product neerzetten waar je jarenlang gebruik van kunt maken? Vanwaar die enorme gretigheid?
Donstil schreef op maandag 5 juni 2017 @ 15:51:
Woonwerk verkeer is voor velen noodzakelijk kwaad en om die tijd dan nog een nuttige ingeving te geven luisteren velen een podcast waar je nog wat van opsteekt. Mijn inziens betere tijdsbesteding dan in de file gaan staan en maar weer <Random artiest> op te zetten.
Dat is een totale en uiterst gevaarlijke miskenning van ontspanning. Dat wat jij nuttig vindt moet je als mens zijnde absoluut niet willen. Dan zit je 24/7 in de stress met als gevolg een burn out.

[ Voor 19% gewijzigd door ppl op 05-06-2017 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ppl schreef op maandag 5 juni 2017 @ 15:48:
De nieuwe MBP is wel een goed voorbeeld. Niet de eerste met USB-C, Thunderbolt 3, Touch ID of iets van een touch interface maar wel weer in een totaal andere uitvoering dan de rest op een manier wat goed werkt. Thunderbolt 3 zelfs dusdanig dat ze de beste uitvoering hebben. Ze gebruiken tenminste de volle mep ipv dat ze lopen te beknotten op de PCIe lanes (zoals Dell doet). Gevolg is dat je weer een groep mensen hebt die meteen nieuwe functionaliteit en nut zien terwijl een andere groep dat helemaal niet doet en er dan ook veel discussie is.
Nou ik vind de "Nieuwe" Macbook Pro idd een goedvoorbeeld. Een goed voorbeeld wat laat zien dat apple de weg kwijt is. Natuurlijk is USB-c de toekomst en doen ze het op het 15' model goed met PCIe lanes (op het 13" model niet dacht ik?) maar dat is allemaal onderhuids leuk voor tweakers zoals ons.

De Professional ziet een macbook waar ze niets op kunnen aansluiten en waar je tientallen dongles bij moet kopen. En met de touchbar heeft Apple wederom zijn middelvinger opgestoken naar deze doelgroep, niet alleen is de algemene ondersteuning voor de touchbar erg matig het is ook nog eens super inefficient als je al jaren gewend bent met hotkeys te werken.

Maar goed de TouchBar, de MacPro, Aperture. Het zijn allemaal tekenen dat Apple de professional niet meer serieus neemt en alleen nog maar zijn visie heeft op de algemene consument.
ppl schreef op maandag 5 juni 2017 @ 15:59:
[...]

Dat gaat nog steeds op. Het probleem is, net als met vroeger, dat de meeste mensen het niet zien en velen daarvan pas later het waarom begrijpen.
Nou dat is gewoon een andere kijk op de zaak. Jij ziet dat wel en dat is je goed recht.
Mijn inziens is het niet meer. Wie dan daadwerkelijk gelijk heeft of het "waarom begrijpt" is nog maar de vraag natuurlijk.
Wat ik me echter afvraag is die enorme drang en noodzaak om alsmaar de eerste en/of de beste te zijn
Omdat je in het leven altijd moet proberen het beste te zijn. Je moet pas genoegen nemen met minder als het beste niet lukt en voor een bedrijf met de schaal van Apple is dat wat je mag verwachten.
Dat is een totale en uiterst gevaarlijke miskenning van ontspanning. Dat wat jij nuttig vindt moet je als mens zijnde absoluut niet willen. Dan zit je 24/7 in de stress met als gevolg een burn out.
Haha nou dat zal allemaal wel mee vallen 8)7 .

[ Voor 36% gewijzigd door Donstil op 05-06-2017 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sww89 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 15:59:
Even iets anders: Van mij mag iOS 11 wel wat meer gericht zijn op grote databundels. Ik vind het best hinderlijk dat ik maar beperkt apps kan downloaden en geen iCloud backup mag maken. Het is geen 2012 meer...
Ja dat is idd niet meer van deze tijd. Desnoods met de optie tijdens het downloaden of via het instellingen menu oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op maandag 5 juni 2017 @ 16:03:
De Professional ziet een macbook waar ze niets op kunnen aansluiten en waar je tientallen dongles bij moet kopen.
Je moet niet gaan denken voor een ander, al helemaal niet als je niet eens de definitie van het begrip kent. Het woordje "professional" zegt namelijk helemaal niets over het exacte gebruik van de machine. Er zijn zat professionals die een MacBook of een iPad gebruiken als enige computer, niet iedereen heeft een MBP nodig. Er zijn ook zat professionals en niet-professionals die vrijwel niets op hun notebook aansluiten (harde schijfje een keer en daar heb je kabeltjes voor; de rest is via bluetooth of ze gebruiken alleen de notebook). En tot slot zijn er zat mensen die met beide benen op de grond blijven staan en niet in problemen denken. Die pakken gewoon een kabel of adapter en gaan weer door.
En met de touchbar heeft Apple wederom zijn middelvinger opgestoken naar deze doelgroep, niet alleen is de algemene ondersteuning voor de touchbar erg matig het is ook nog eens super inefficient als je al jaren gewend bent met hotkeys te werken.
Jij behoort dus overduidelijk bij de doelgroep die niet kan zien wat voor functionaliteit achter bepaalde zaken schuilt. Buiten dat is je informatie hier ook niet bepaald juist. Die Touch Bar doet helemaal niets met hotkeys. Dat je het misschien wat lastiger vindt om hotkeys die de F-toetsen gebruiken toe te passen is een heel ander verhaal. Je mist hier inderdaad wat tactile feedback omdat je de individuele toetsen op de Touch Bar niet kunt voelen maar dat is het ook. Qua functionaliteit is er niets veranderd, de sneltoets werkt nog steeds als voorheen.
Wat die Touch Bar mijns inziens pas echt nuttig maakt is de functionaliteit waarbij de gebruiker zijn eigen macro's binnen de betreffende app aan die bar kan toevoegen. Dan bepaal je dus je eigen set aan commando's die dan heel mooi de ingebouwde sneltoetsen aan kan vullen. Daarmee breidt je ook meteen de workflow automation functionaliteit binnen macOS verder uit.
Maar goed de TouchBar, de MacPro, Aperture. Het zijn allemaal tekenen dat Apple de professional niet meer serieus neemt en alleen nog maar zijn visie heeft op de algemene consument.
Met tools als Lightroom, Darktable en Capture One is het voor eenieder bar moeilijk om z'n plekje in de markt te bemachtigen. De concurrentie op DAM is gewoon moordend. Dan moet je als bedrijf gaan evalueren of doorgaan met het product nog wel zo slim is (TI: Aperture en Lightroom was een enorm felle strijd).
Aan de andere kant blijft Apple wel weer investeren in hun UNIX onderlaag, komen ze met dingen als Swift en Metal, voegen ze een Touch Bar toe, investeren ze in security zaken (denk aan Touch ID), zoeken ze de samenwerking op middels Cisco en IBM (hadden ze eerder moeten doen, had ze in de jaren 90 heel wat geannuleerde producten kunnen besparen), komen ze met de iPad Pro, voegen ze een virtualisatie framework toe (die ze ook uitbreiden) en komen er weet ik niet hoeveel business georiënteerde features in zowel iOS als macOS terug. Let daar bij deze WWDC maar eens goed op; lees bijv. eens de termen die op diverse sheets van de keynote staan opgesomd. Ze nemen het heel serieus maar ze kunnen niet iedereen tevreden stellen. Dat onderscheid dien je hier wel te maken maar doe je niet.

Kortom, als je nou eens rationeel naar de materie kijkt zul je zien dat het allemaal niet zo duister is als je emoties doen vermoeden.

[ Voor 5% gewijzigd door ppl op 05-06-2017 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edit: Laat maar.

[ Voor 124% gewijzigd door Donstil op 05-06-2017 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Eerder luisterde ik mijn podcasts ook altijd alleen tijdens woon-werkverkeer maar tegenwoordig ook thuis. Alleen vanaf de iphone trouwens; itunes hoeft zich er niet mee te bemoeien en mijn ipad synct mijn favo's ook niet. Maar (vooral sinds ik een bluetooth dongle in mijn pc heb hangen-) het werkt ideaal voor me. Als ik thuiskom even met de pc pairen en hij speelt ze daarop verder. Beetje poor mans airplay, zeg maar. :P

Heb nooit zo'n behoefte gehad aan alternatieven voor de podcast app. Een ding wat me tegenstaat (maar wat meen ik niet app-gerelateerd ligt maar puur bij dwarsheid van apple) is dat "album art" voor podcasts vanuit de itunes store altijd alleen de laatste laat zien. Apple lijkt niet toe te willen staan dat je voor elke afzonderlijke episode afzonderlijke art maakt. Weet niet of die alternatieve apps daar wel voorzieningen voor hebben, zou voor mij geen dealbreaker zijn ook maar dit lijkt toch een triviaal iets te zijn en hoop dan ook dat dat eindelijk eens aangepast wordt.
sww89 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 15:59:
Mee eens, maar in dat geval nu al medelijden met oud-collega's bij applecare die er onvermijdelijk vele calls over gaan krijgen. Net als toen "WiFi assistentie" geïntroduceerd was en mensen met but-wifi ineens dik over de bundel heen gingen en zij niet snapten waarom dat ineens was. :P

Ook heel tekenend eigenlijk: de "teveel toeters en bellen"-discussie speelde toch eigenlijk nooit bij Apple (-gebruikers)? iTunes misschien als stabiele uitzondering want dat is aan de ene kant overvloedig en aan de andere ontzettend beperkt.
Nu gaat het wel die kant op en het is ergens wel begrijpelijk ook dat lang niet alle klanten het meer volgen.
Nog even en apple kan beter gaan kiezen voor een keuze basic/advanced settings want voor sommige dingen moet je onderhand ook wel bijna een "power user" zijn (even uitgaande van de "gemiddelde klant" en niet de "gemiddelde tweaker"). :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Artikeltje van sekte iCulture vandaag, maar met een zekere kern van waarheid:

Kritiek: ‘Nieuwe iPhone-functies zijn veel te complex, mensen gebruiken ze niet’
'https://www.iculture.nl/nieuws/apple-nieuwe-functies-complex/'

Ik ben het wel eens met het artikel en hoop dan ook dat iOS 11 ons terug brengt naar wat meer eenvoud.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
THE_BASE schreef op maandag 5 juni 2017 @ 16:48:

Kritiek: ‘Nieuwe iPhone-functies zijn veel te complex, mensen gebruiken ze niet’

Ik ben het wel eens met het artikel en hoop dan ook dat iOS 11 ons terug brengt naar wat meer eenvoud.
Geen idee waarom je iculture een sekte vindt. Het artikel heeft zeker een punt, maar de boosdoener is toch echt de gebruiker. In de reacties bij het artikel staat bv dat mensen niet weten wat AirDrop is. Deze functie is er toch echt ingekomen doordat de gebruiker een Bluetooth data overdracht miste. Veel mensen zeggen dat Apple niet luisterd naar z'n gebruikers, maar dat is niet zo. We zitten allemaal uit te kijken maar nieuwe functies die in iOS11 zit. Is het te weinig dan stappen mensen "massaal" (wat maar te bezien is) naar Android. Want Android kan alles al jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik heb volgens mij nog nooit echt een sticker verstuurd. Ik heb wel 's een vriendin geholpen met het maken van een sticker pack maar daar blijft 't wel bij.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeR schreef op maandag 5 juni 2017 @ 17:02:
[...]

Ik heb volgens mij nog nooit echt een sticker verstuurd. Ik heb wel 's een vriendin geholpen met het maken van een sticker pack maar daar blijft 't wel bij.
De eerste dagen van de release van 10 heb ik het wel gebruikt maar dat was er al snel weer af.
Ik krijg ze ook al maanden niet meer van andere.

Man die sekte idd, sinds ze dat contract hebben met Apple is het met grote passen achteruit gegaan.
Het is nu niet meer dan een Apple Message board plus een kopie van de engelse artikelen van een dag eerder.
SuBBaSS schreef op maandag 5 juni 2017 @ 16:46:
Heb nooit zo'n behoefte gehad aan alternatieven voor de podcast app. Een ding wat me tegenstaat (maar wat meen ik niet app-gerelateerd ligt maar puur bij dwarsheid van apple) is dat "album art" voor podcasts vanuit de itunes store altijd alleen de laatste laat zien. Apple lijkt niet toe te willen staan dat je voor elke afzonderlijke episode afzonderlijke art maakt. Weet niet of die alternatieve apps daar wel voorzieningen voor hebben, zou voor mij geen dealbreaker zijn ook maar dit lijkt toch een triviaal iets te zijn en hoop dan ook dat dat eindelijk eens aangepast wordt.
Ja dat is best geinig, andere Podcast apps doen dat idd wel.
Wordt ook wel eens gebruikt in een podcast om even een foto te tonen aan de luisteraars.

[ Voor 50% gewijzigd door Donstil op 05-06-2017 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:53
* ZpAz kijkt ook maar vast om het hoekje.

Wordt met een half oog kijken, Skype meeting op hetzelfde moment.

[ Voor 40% gewijzigd door ZpAz op 05-06-2017 17:26 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Donstil schreef op maandag 5 juni 2017 @ 17:15:
Ja dat is best geinig, andere Podcast apps doen dat idd wel.
Wordt ook wel eens gebruikt in een podcast om even een foto te tonen aan de luisteraars.
Ah dat voegt dan echt wel wat toe ja! Heel wat dynamischer in ieder geval.
Curry klaagt daar ook regelmatig over. Bij zijn No Agenda podcast leveren luisteraars elke podcast nieuwe art aan en dat is met 800+ episodes een hele bibliotheek. Beetje zonde, maakt het flink onoverzichtelijk en staat ook niet echt mooi.
ZpAz schreef op maandag 5 juni 2017 @ 17:26:
* ZpAz kijkt ook maar vast om het hoekje.

Wordt met een half oog kijken, Skype meeting op hetzelfde moment.
Mic uitzetten of rustig aan met de "Wooooooooo's" en het geklap want dat hoort erbij toch? :+
Rivanov schreef op maandag 5 juni 2017 @ 10:06:

[afbeelding]
Mooi trouwens. :D
Zou hij weer élk laatje van de appstore gaan opentrekken en bespreken? :+

[ Voor 44% gewijzigd door SuBBaSS op 05-06-2017 17:45 . Reden: Making a big mess here ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Dbbl :X

[ Voor 97% gewijzigd door SuBBaSS op 05-06-2017 17:44 . Reden: "goeie" grap mag dubbelposts kosten :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
SuBBaSS schreef op maandag 5 juni 2017 @ 16:46:
Eerder luisterde ik mijn podcasts ook altijd alleen tijdens woon-werkverkeer maar tegenwoordig ook thuis. Alleen vanaf de iphone trouwens; itunes hoeft zich er niet mee te bemoeien en mijn ipad synct mijn favo's ook niet. Maar (vooral sinds ik een bluetooth dongle in mijn pc heb hangen-) het werkt ideaal voor me. Als ik thuiskom even met de pc pairen en hij speelt ze daarop verder. Beetje poor mans airplay, zeg maar. :P

[...]

Mee eens, maar in dat geval nu al medelijden met oud-collega's bij applecare die er onvermijdelijk vele calls over gaan krijgen. Net als toen "WiFi assistentie" geïntroduceerd was en mensen met but-wifi ineens dik over de bundel heen gingen en zij niet snapten waarom dat ineens was. :P

Ook heel tekenend eigenlijk: de "teveel toeters en bellen"-discussie speelde toch eigenlijk nooit bij Apple (-gebruikers)? iTunes misschien als stabiele uitzondering want dat is aan de ene kant overvloedig en aan de andere ontzettend beperkt.
Nu gaat het wel die kant op en het is ergens wel begrijpelijk ook dat lang niet alle klanten het meer volgen.
Nog even en apple kan beter gaan kiezen voor een keuze basic/advanced settings want voor sommige dingen moet je onderhand ook wel bijna een "power user" zijn (even uitgaande van de "gemiddelde klant" en niet de "gemiddelde tweaker"). :P
Overcast doet dat in ieder geval wel (PocketCast ook lijkt me)
Daarnaast hebben deze apps ook nog mooie functies zoals Smart Speed (skipt automatisch stiltes in een podcast) en Voice Boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Rivanov schreef op maandag 5 juni 2017 @ 17:45:
[...]

Overcast doet dat in ieder geval wel (PocketCast ook lijkt me)
Daarnaast hebben deze apps ook nog mooie functies zoals Smart Speed (skipt automatisch stiltes in een podcast) en Voice Boost.
Heb ik geprobeerd maar was er nog niet van overtuigd tot het me iets te lomp op de betaalde versie wees (om de app zelf gehandicapt te maken). Was jammer maar helaas dus, maar dus wel een evt. reden om terug te keren.

Over dit soort specifieke functies gesproken: het is me nog steeds niet duidelijk waarom er wel een sleep timer in de podcast app zit, maar bijv. niet in de muziek app (of als "algemene instelling") in het os.
Gebruik die functie bijna dagelijks; voor het slapen gaan nog even een podcast aan (en onvermijdelijk in slaap vallen) dus kwartier/half uur sleep timer aan en niet midden in de nacht wakker worden terwijl je batterij én je "nog niet afgespeeld" lijst leeg zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
SuBBaSS schreef op maandag 5 juni 2017 @ 17:52:
[...]

Heb ik geprobeerd maar was er nog niet van overtuigd tot het me iets te lomp op de betaalde versie wees (om de app zelf gehandicapt te maken). Was jammer maar helaas dus, maar dus wel een evt. reden om terug te keren.

Over dit soort specifieke functies gesproken: het is me nog steeds niet duidelijk waarom er wel een sleep timer in de podcast app zit, maar bijv. niet in de muziek app (of als "algemene instelling") in het os.
Gebruik die functie bijna dagelijks; voor het slapen gaan nog even een podcast aan (en onvermijdelijk in slaap vallen) dus kwartier/half uur sleep timer aan en niet midden in de nacht wakker worden terwijl je batterij én je "nog niet afgespeeld" lijst leeg zijn. :P
Je zou eens moeten kijken bij de klok-app > Timer > Als timer eindigt: stop met afspelen (onderaan) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

sww89 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 17:56:
[...]

Je zou eens moeten kijken bij de klok-app > Timer > Als timer eindigt: stop met afspelen (onderaan) ;)
Dat zou ik inderdaad maar eens moeten doen! :+

Bedankt voor de tip! Was me nooit opgevallen. Ik doe het dan ook altijd via het "maantje" onderaan in de podcast app. You the man. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
SuBBaSS schreef op maandag 5 juni 2017 @ 18:00:
[...]

Dat zou ik inderdaad maar eens moeten doen! :+

Bedankt voor de tip! Was me nooit opgevallen. Ik doe het dan ook altijd via het "maantje" onderaan in de podcast app. You the man. _/-\o_
:>
Neemt niet weg dat het wat weggestopt is. Dus een optie direct in de muziek app is zeker ook een wens van mij. Ik gebruik overigens Sonos zo nu en dan om in slaap te vallen en die app heeft wel een timer ingebouwd gelukkig.

En zo zijn er vast meer inconsistenties op te sommen. Ik hoop dan ook dat iOS 11 niet weer allerlei vage features krijgt die niemand ooit zal gebruiken. Of vergeten te gebruiken. Daar beklaag ik mij ook al jaren over. Daarom ga ik gewoon zonder verwachtingen kijken straks. Dit in tegenstelling tot het iPhone event waar ik altijd helemaal gehypt ben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch ben ik wel benieuwd of ze iOS11 (of osx 10.13) uitbreiden met een darkmode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Donstil schreef op maandag 5 juni 2017 @ 18:23:
Toch ben ik wel benieuwd of ze iOS11 (of osx 10.13) uitbreiden met een darkmode.
Ik hoop dat ze een keer widgets gaan toelaten, want dat is zeker van toegevoegde waarde op de Galaxy S8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NotSoSteady schreef op maandag 5 juni 2017 @ 18:25:
[...]

Ik hoop dat ze een keer widgets gaan toelaten, want dat is zeker van toegevoegde waarde op de Galaxy S8.
Ja dat zou ook wel tof zijn idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:53
NotSoSteady schreef op maandag 5 juni 2017 @ 18:25:
[...]

Zowel Mac OS als iOS hebben al widgets, of mis ik iets? Of wil je ze in je app grid.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
ZpAz schreef op maandag 5 juni 2017 @ 18:28:
[...]

Zowel Mac OS als iOS hebben al widgets, of mis ik iets? Of wil je ze in je app grid.
In de drawer ja, oogt ook een stuk moderner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-07 13:08
Iemand al een vlc link? Ik wil via chromecast kijken namelijk

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
knny schreef op maandag 5 juni 2017 @ 18:32:
Iemand al een vlc link? Ik wil via chromecast kijken namelijk
Deze vind ik net online : http://appleliveevents-i....4500.m3u8?t=YWxpc2FtaXg=, maar ik kan niet garanderen dat het de juiste is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
Volgens mij is het deze http://appleliveevents-i....b06/master/4500/4500.m3u8

Al lijkt ie praktisch op die andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ZpAz schreef op maandag 5 juni 2017 @ 18:28:
[...]

Widgets in iOS zitten al niet echt op een logische plek. Maar het notificatie centrum op de Mac kom ik al helemaal nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Wie de live blog van Reddit wil volgen, die is ook online nu : https://www.reddit.com/live/z1uf3mma21kl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
iOS 11 mag van mij wel wat strakker. Minder ronde vormen, cleaner en minder speels. Dat is het in mijn ogen steeds meer geworden sinds iOS 7.

Vooral die widgets zijn spuuglelijk uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Doet de stream het al bij iemand in VLC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Kom maar door Tim, ik heb de woowoozela al klaar liggen! B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Dit is de werkende stream URL van de Apple site, doet t goed op Kodi/VLC : https://p-events-delivery...opihb06/m3u8/hls_mvp.m3u8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
DennusB schreef op maandag 5 juni 2017 @ 18:49:
Dit is de werkende stream URL van de Apple site, doet t goed op Kodi/VLC : https://p-events-delivery...opihb06/m3u8/hls_mvp.m3u8
Hoe bekijk jij dergelijke streams in Kodi? Welke add-on gebruik je hier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Rivanov schreef op maandag 5 juni 2017 @ 18:50:
[...]

Hoe bekijk jij dergelijke streams in Kodi? Welke add-on gebruik je hier voor?
Geen. Dat bestand ff downloaden en het m3u8 bestand op je Kodi mediaspeler gooien en hem daar aanklikken bij "Movies" als file :) Werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
Is de stream op de Apple TV ook al live bij iemand?

[ Voor 12% gewijzigd door jordiv30 op 05-06-2017 18:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

VLC stream werkt prima hier, dank ervoor. Had de ipad er alweer bij omdat Firefox niet mee mag doen van apple.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De AppleTV stream is live.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
jordiv30 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 18:51:
Is de stream op de Apple TV ook al live bij iemand?
Ja exact toen je het zei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Stream werkt hier ruk, zoals gebruikelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
NotSoSteady schreef op maandag 5 juni 2017 @ 18:52:
Stream werkt hier ruk, zoals gebruikelijk.
Doet het hier echt top, super strakke kwaliteit en geen haperingen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
Stream werkt het voortreffelijk, zoals gebruikelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:20

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik zie nog niks, hebben jullie al beeld op https://www.apple.com/apple-events/june-2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ja zeker, in Safari werkt ie prima iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:55
Werkt perfect en zuiver beeld en geluid.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:47

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

DennusB schreef op maandag 5 juni 2017 @ 18:52:
[...]

Doet het hier echt top, super strakke kwaliteit en geen haperingen :)
dit :*)

Ik zou het doen!

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Let op:
In dit topic is de zogenaamde 'kroeg-mode' actief. Dat wil zeggen dat slowchat toegestaan is. Verder is het GoT beleid wél gewoon van toepassing, dus wat normaal niet mag (afgezien van slowchat), mag nu ook niet. Hou het gezellig, dan kunnen we dit ook bij toekomstige Apple Events blijven doen.

Mocht je een nieuw 'ervaringen' topic willen openen voor de aangekondigde producten en/of diensten, neem dan eerst contact op met de moderators. Dit voorkomt dat meerdere mensen aan hetzelfde topic werken, en al je noeste arbeid voor niets is.