ninjazx9r98 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 09:13:
[...]
Voor een dergelijk laag bedrag zou ik juist een relatie weggooien. De reden waarom dat verborgen gehouden moet worden zal toch wel heel bijzonder moeten zijn wil ik daarmee akkoord gaan.
Als je over een dergelijk bedrag al niet eens kunt praten, hoe moet dat dan als het echt over serieuze hoeveelheden geld gaat? (laag en serieus veel is voor iedereen uiteraard een andere hoeveelheid)
Dus als jouw partner 25 euro uit de huishoud pot 'leent' (bedrag maakt niet uit zie ik net hierboven, zag zelfs 10 euro voorbijkomen) en daar stiekem van naar de McDonnalds gaat (omdat die zegt bezig te zijn met te dalen van BMI 22 naar 20 en terwijl dat fastfood toch wel lekker is, gezondheid staat dus ook niet op het spel), dan laat jij je partner als een baksteen vallen. Want die had het maar moeten opbiechten dat het toch niet zo goed gaat met dat dieet. Ik kan me eerlijk gezegd echt niet voorstellen dat jij daadwerkelijk zo zou handelen.
Als dat wel zo is dan hoop ik dat dit soort situaties zich snel voordoen want dat is voor de andere partij geen manier om te leven. Jij creëert hier wat mij betreft je eigen probleem, want als 25 euro al einde relatie is dan gaat de ander zeker zijn of haar mond houden op het moment dat er iets mis gaat. Wat er dan juist niet is, is dat vertrouwen dat jij zegt zo belangrijk vinden. Vertrouwen om bij de grotere calamiteiten wel aan de bel te trekken. Uiteindelijk maakt iedereen weleens een fout(je). De vraag is hoe ga je daar goed mee om.
Overigens zie ik dat dramatische verband ook totaal niet. Als iemand zou liegen over 10 euro dan betekent dat niet dat iemand liegt over 50.000 euro. Is maar goed ook, heb zelf een olifanten geheugen. Dus als jij 6 jaar geleden beloofd hebt de auto te stofzuigen en dat toen niet hebt gedaan dan weet ik het nog. Dan zou ik je op basis daarvan een partner nooit meer kunnen vertrouwen (want liegen is liegen, afspraak is afspraak, 'als een afspraak als stofzuigen al niet gaat, hoe kan ik er dan op vertrouwen dat je niet vreemd gaat', etc ?). Voor mij zou zo'n filosofie niet werken. Dan moet ik op een hutje op de hei gaan wonen met mijzelf. En dan nog gaat het niet goed want zelf doe ik ook weleens niet wat ik mijzelf toch echt heb voorgenomen

.
(En nee daarmee raad ik de ts niet aan achter de rug van zijn/haar partner 2500 euro te gaan lenen. Ik reageer puur om de statement dat het meteen einde relatie is. Dat soort uitspraken zijn of hypocriet (iets stellen is één, ernaar handelen een ander verhaal), of een teken dat er nog wat ruimte is voor zelfverbetering in de vorm van soms wat kunnen laten gaan. Maargoed dat is mijn mening, en daar mag je het prima mee oneens zijn hoor. Mijn idee erachter zal nu in ieder geval wat duidelijk zijn.).
[
Voor 20% gewijzigd door
sdk1985 op 01-06-2017 13:06
]