SomerenV schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 15:48:
...Dus, wat is feminisme nou eigenlijk [...] Het heeft niks meer met gelijkheid van vrouwen te maken, maar met het verketteren van de mannen die het niet eens zijn met hun (soms extreme) overtuiging...
Daar zou iets in kunnen zitten.
Even een 'anekdote'. Na vele jaren heeft een ultrafeministische vrouwelijke collega nog geen enkele man uit het team waar ik in werk geaccepteerd, hooguit getolereerd. Verplicht luisteren naar monologen over het leed bij vrouwenbesnijdenis, de oneerlijkheid van het glazen plafond, geringe aandacht voor vrouwensport, et cetera. Als een nieuwe collega in alle onschuld probeert wat nuance aan te brengen wordt hij steevast als vuil behandelt. Saillant is dat zij dan wel weer wil dat een mannelijke collega haar helpt als er iets zwaars getild moet worden of zo. Uiteraard doet geen enkele mannelijke collega dat meer. Ook vreemd dat zij de islam juist weer op handen draagt en dat zij de ongelijke behandeling van vrouwen daarbinnen vergoelijkt. Maar goed, is natuurlijk maar een individueel geval, maar aan dit soort vrouwen denk ik dus als we het over feminisme hebben. En het grote nadeel is dat mijn mannelijke collega's en ikzelf daardoor niet meer openstaan voor oprechte zorgen die er zijn.
SomerenV schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 15:59:
[...]... Er is mij werkelijk niks in mijn schoot geworpen. "Ja, maar je bent blank dus je hebt het makkelijker" en zo gaat de discussie dan oneindig verder. En als je dan op een gegeven moment over de zeik gaat dan ben je anti-feministisch. Wat!?
De discussie waar dit om draait werd trouwens gevoerd met Amerikanen, en die zijn wat politieke correctheid een paar tandjes erger dan de mensen hier. Maar ik hoop zó erg dat die bewegingen niet deze kant op komen

Ik heb de indruk dat bepaalde mensen graag in een slachtofferrol blijven hangen. Dan vraag ik altijd wat die persoon er zelf aan gedaan heeft om uit een situatie te komen dan blijft het stil of wordt de vinger naar anderen of naar mij gewezen. Heel jammer want dan kom je niet verder.
Mannen zijn sneller op de 100m sprint. Vrouwen zijn beter in ritmische gymnastiek.

ChojinZ schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:42:
[...]
...Onderscheid op basis van je basissalaris mag niet van de wet. Toch zijn er grote verschillen. Op basis van het Loonwijzer-onderzoek weten we dat mannen beter af zijn op onderstaande items. Let als vrouw bij het afsluiten van een arbeidscontract dus op:
- Mannen hebben vaker een lease-auto dan vrouwen.
- Een dertiende of veertiende maand.
- Winstdeling, provisie of tantième.
- Onkosten- en representatievergoeding. Ploegen-, onregelmatigheids- of ongemakkentoeslag.
- Bereikbaarheids- of consignatietoeslag.
- Prestatietoeslag.
- Aandelen- of optieregeling.
- Eventueel loon in natura.
- De pensioenbijdrage.
...
Waarom onderhandelen die vrouwen daar dan niet harder over?
Ardana schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:38:
[...]...Het bestaan van een banga-lijstje, toont al aan dat vrouwen wel degelijk nog steeds zijn achtergesteld in de westerse wereld. Vrouwen mogen nog steeds hun seksualiteit niet zo ontplooien als mannen. Ja, er is verbetering geweest, maar de analogie van het slot en de sleutel gaat nog steeds rond (een sleutel/mannelijk geslachtsdeel/jongen die ieder slot open krijgt is een master-key en verdient ontzag, en slot/vrouwelijk geslachtsdeel/meid die door iedere sleutel ontsloten wordt is een slet en niks waard.....
Het is begrijpelijk waarom mannen dan de held zijn en vrouwen niet. Als man is het immers veel moeilijker om 100 vrouwen in bed te krijgen dan andersom
Maar even serieus, uiteraard weet ik niet waar jij het met je vriendinnen over hebt, maar mijn vriendinnen doen niet onder voor mannen als zij het over de andere sekse hebben. Sterker nog, Zij zijn veel explicieter in het beschrijven van hun seksuele wensen, escapades en fysieke details van de mannen in kwestie, waarbij de mannen het meer met een algemene en stoere 'die heb ik gehad' houding doen.
Wat zou de top in het bedrijfsleven jaarlijks wegsnuiven, bijvoorbeeld bij banken en in het vastgoed?
Mx. Alba schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:33:
[...]
Dat heeft er wel degelijk mee te maken, want je ziet dat 75% van de vrouwen part-time werkt (tegenover slechts 20% van de mannen). Dus als er voor een bepaalde functie wordt vereist dat je meer dan 40 uur per week werkt valt al minimaal 75% van de vrouwen op voorhand af.
Is het niet handig als vrouwen dan meer gaan werken dan?
Op een van de pagina's kwam ik verschillende vormen van feminisme tegen. Dan schaar ik mijzelf maar in het rijtje van Liberaal feminisme: man en vrouw gelijke kansen en zelf bepalen zij wat zij er mee doen. Dat lijkt mij beter dan uitkomsten proberen recht te trekken, want daarbij ga je voorbij aan andere factoren dan sec het geslacht en introduceer je juist ongelijkheid.
Bij een van mijn werkgevers wilde de HR directeur meer vrouwelijke ingenieurs aanstellen. Hij had bedacht dat dit 50/50 moest zijn, maar was vergeten dat je die ook nog ergens vandaan moet halen. Daarop werd het percentage vastgesteld op iets van 10-15% vrouwen (weet het percentage niet meer precies), omdat dit overeenkwam met vrouwelijke ingenieurs dat in technische studies afstudeerden.
Over persoonlijke voorkeur. Ik geniet erg van vrouwen in mantelpakjes of jurkjes (net als iemand eerder in de draad overigens

). Die zie ik liever dan vrouwen in een tuinbroek en met kort pittig kapsel. Omgedraaid, er zijn ook vrouwen die liever een stoere gespierde kerel zien dan een nerd. En misschien dat deze groepen mannen en vrouwen elkaar ook wel opzoeken. In ieder geval ga ik graag naar de sportschool en ik merk dat de eerste genoemde groep vrouwen daar gelukkig ontvankelijk voor is. Kortom, allemaal vrije keuzes van mensen. Toch merk ik dat mijn collega van hierboven dat als heel fout ziet en eigenlijk vind dat ik die laatste groep vrouwen in de kroeg ook moet benaderen omdat iedereen nu eenmaal 'gelijk' is. Zij wil dus eigenlijk een quota op het leuk vinden van vrouwen in tuinbroek met kort pittig kapsel. Ik kan daar dus niet bij. Hoe zien jullie dat?