Mx. Alba schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 08:57:
[...]
Maar in de status quo is het juist makkelijker voor mannen om te solliciteren naar "typische mannenbanen" omdat veel van de recruitmentkanalen juist mannen bevoordelen. Is het dan juist geen goed idee om ook een meer op vrouwen gericht recruitmentkanaal in te zetten?
Welke recruitmentkanalen bevoordelen mannen dan? En hoe precies?
Iets anders, trouwens:
http://sites.middlebury.e...12/03/15/gender-violence/
Heel interessant artikel over hoe taalgebruik de aandacht bij gender violence verschuift van de dader naar het slachtoffer.
[...]
Zie je hoe stap voor stap de aandacht verschuift van John (de dader) naar Mary (het slachtoffer) terwijl de dader compleet uit beeld verdwijnt?
We hebben het over hoeveel vrouwen er zijn verkracht - niet over hoeveel mannen vrouwen hebben verkracht.
Logisch ook, want als we gaan tellen hoeveel mannen vrouwen verkracht hebben, dan gaat het probleem een stuk kleiner lijken, aangezien er genoeg mannen meer dan 1 vrouw verkracht hebben.
We hebben het over hoeveel tienermeisjes zwanger zijn geraakt - niet over hoeveel tienerjongens meisjes zwanger hebben gemaakt.
Wederom vrij logisch, de impact van een tienerzwangerschap is voor een meisje veel groter dan die van de "vader".
We hebben het over hoeveel vrouwen last hebben van seksuele intimidatie - niet over hoeveel mannen vrouwen seksueel geïntimideerd hebben. We hebben het over hoeveel vrouwen slachtoffer zijn geworden van mensenhandel voor de seksindustrie - niet over hoeveel mannen vrouwen hebben verhandeld voor de seksindustrie.
Wederom hetzelfde, als 3 mannen 30 vrouwen "verhandelen", het probleem wordt statistisch wel ineens een stuk kleiner zo.
Alsof het problemen van vrouwen zijn waar mannen niets mee te maken hebben. Terwijl het echte probleem bij de daders ligt, niet bij de slachtoffers. En zolang je blijft kijken naar de slachtoffers terwijl je de daders buiten beeld houdt, kan je het probleem nooit oplossen...
Er wordt toch ook gekeken naar het aantal overvallen die gepleegd zijn in winkels, niet naar het aantal mensen dat een overval plegen, etc. etc.
k995 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 09:11:
[...]
Neen je zoekt naar zowel mannen als vrouwen, ik zeg nergens dat je geen of amper mannen blijft zoeken daar veranderd niks aan.
[...]
En hoe ga je dat aantonen? Discriminatie moet je de gedachten van iemand kunnen bewijzen en dat is zo goed als onmogelijk.
Nee Discriminatie gaat niet over de gedachte, maar over uitgevoerde handelingen.
Daarbij onderdrukt? Vrouwen worden soms benadeelt dat lijkt me een redelijk vast staand feit, zowat elke vrouw kan meestal dat wel vertellen.
[...]
Dat "vrouwen" denken dat dit aan alles behalve zichzelf ligt,dat ze louter quota en discriminatie willen,... herleesgewoon wat je schreef.
[
Voor 14% gewijzigd door
ThunderNet op 02-06-2017 09:16
]
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?