Een hoop. Ten minste, climate control is tegenwoordig redelijk standaard op de redelijk uitgeruste middenklassers, stoelverwarming zit steeds vaker ook in middensegmenters, maar stoelventilatie moet je toch echt zoeken bij het duurdere segment. Moet eerlijk toegeven dat de 3-zone climate control in de Golf 7 GTI van mijn ouders wel echt superlekker is. Binnen 10 minuten een klimaat waar moeder natuur een duim aan kan zuigen
Ik heb een auto zonder airco (Kever uit 1974) en eentje met airco (Kia Picanto uit 2012), de Picanto heeft echter gewoon een draaiknop voor warmer/kouder, daar zit je constant aan te draaien omdat het op een bepaald moment te koud is, en dan weer te warm enz. Moet zeggen dat je in de Kever echt wegbakt als je 5 minuten voor een stoplicht staat te wachten (ik wil niet weten hoe het met Skai-bekleding is), het is dat het een auto is waar je niet iedere dag 100km mee aflegt...
Maar ja, het is maar wat je wil, we hebben ook een Polo Highline uit 2002 gehad, die had 2-zone climate-control. Die climate control was wel zo ongeveer de 'ultieme' optie en ga je vrijwel zeker niet vinden op de meeste Nederlandse Polo's onder de 3500-4000 euro. Je wilt geen VAG, en je zit vast aan een automaat, en daarnaast wil je een redelijk betrouwbare auto die niet te veel kost, met airco. Eerlijk gezegd heb ik moeite om daar iets op te verzinnen, probeer toch eens naar een Golf 4 te kijken. De eerdere suggestie voor een BMW is natuurlijk leuk, maar de eerste de beste keer dat die een grote beurt nodig heeft weet je niet wat je overkomt.
[
Voor 3% gewijzigd door
Kuusj op 28-05-2017 23:20
]