Ventilatie doet weinig anders dan de warme lucht van buiten naar binnen pompen. je schiet er niet veel mee op. Het is te weinig voor echte verkoeling
Mijn vooruit kan niet open.
T zou anders wel lekker doortochten met 120km/u
Er is geen douche op mijn werk. ook op de terugweg kan ik last hebben van de hitte
Ik kan inderdaad kijken of ik de auto af kan dekken, wat ik al wel doe is het raam op een kier zetten.
Zijwindschermen zijn een goede tip, nog niet aan gedacht.
Practishe haalbarheid is laag, stel je wil naar het strand, parkeert je auto en moet daarna op de terugweg, dan is je water allang niet meer koud.
Kan het nog vochtiger dan een nederlanse zomer dan?

Het gat in de ozon bedankt je voor de suggestie, maar nee dat was ik niet van plan te gebruiken.
dankje voor de suggestie, op maat gemaakt klinkt gemakkelijk. ik heb niet veel ervaring met raamfolie's, alleen een paar keer op een vlakke plaat gedaan. ik denk dat ik wat 3m Crystalline ga importeren en die op de voorste ramen ga plakken. is een van de weinge folies die wel genoeg licht doorlaat en toch warmtewerend is.
Dat zou ik op mijn werk voor vertrek inderdaad kunnen doen
Ja je kunt ook gewoon niet meer dan 80km rijden en gewoon lekker cruisen

Als je toch 80 rijd kan je ook de binnendoorwegen pakken, daar staan bomen vlakij die vaak schaduw geven.
Maar ach wat nog het beste is, als je kunt gewoon voor 11 uur in de ochtend op je bestemming zijn en niet voor 5 uur in de auto stappen want dan is het op het heetst

Nee, als ik weg ga wil ik weggaan. ik ga niet wachten tot t buiten wat is afgekoeld.
evjatar schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 14:40:
De beste manier om dit tegen te gaan is de auto niet gebruiken. Waar het kan lekker op de fiets, en afspraken inplannen aan het begin of einde van de dag. En als je de auto dan toch wilt gebruiken, zet deze dan 's avonds al op een plek waar in de ochtend schaduw is. En doe 5 minuten voordat je weggaat beide voorramen een stukje open, zodat de wind er doorheen kan blazen.
Als ik 40+ kilomter verderop wil gaan wandelen ga ik niet de fiets pakken. ik ga niet mijn tijdschema veranderen. want dan is het einde zoek. "je kan ook op andartica gaan wonen"
Mocht je toch midden op de dag weg moeten, doorbijten en zo snel mogelijk op plaats van bestemming zijn. Een plantenspuit met water erin meenemen, en af en toe een beetje in je gezicht spuiten wil ook wel helpen.
En mocht het niet genoeg zijn, dan kan je beter op zoek naar een nieuwe auto met airco.
Ik heb dit weekend gezocht, maar ben gaan twijfelen of ik mn hele budget aan een andere auto ga uitgeven een geen geld voor vakantie overhoud, wel zon strak plan is