Gewoon zoiets en verder geen HDD : pricewatch: Samsung 850 EVO 1TBmstx schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 10:40:
Hmm ik weet het niet hoor... die 960EVO lijkt me een beetje zonde van het geld. Ik heb hem ook maar ik merk vrijwel geen verschil met een SATA SSD. Dan zou ik eerder dat geld in een 1600X+koeler stoppen of een 1TB SSD voor het zelfde geld.
Ik zou dan voor de Crucial MX300 1.05tb gaan. Goedkoper en iets meer opslag.
Nu wil ik alles bij Alternate bestellen zodat zij hem ook meteen in elkaar zetten. Daar hebben ze alleen de moederbord niet en daarvoor in de plaats hebben ze een alternatief : pricewatch: MSI X370 Gaming Pro Carbon
Ik ben er niet vies van iets meer uit te geven.
Aan de telefoon gaf de adviseur ook aan dat ik beter voor een Ryzen 7 of i7 CPU moest gaan. Omdat de processor (Ryzen 5 1600x ) zwaar te verduren krijgt. Is dit waar of probeert hij mij een duurder CPU te verkopen??
Aan de telefoon gaf de adviseur ook aan dat ik beter voor een Ryzen 7 of i7 CPU moest gaan. Omdat de processor (Ryzen 5 1600x ) zwaar te verduren krijgt. Is dit waar of probeert hij mij een duurder CPU te verkopen??
Persoonlijk zou ik eerder kiezen voor de assemblage bij azerty maar dat ter zijde. De ryzen 5 1600x is een prima cpu, hij probeert je een duurdere aan te smeren naar mijn idee.RifatSahin schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:32:
Nu wil ik alles bij Alternate bestellen zodat zij hem ook meteen in elkaar zetten. Daar hebben ze alleen de moederbord niet en daarvoor in de plaats hebben ze een alternatief : pricewatch: MSI X370 Gaming Pro Carbon
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler | € 251,39 | € 251,39 |
| 1 | MSI X370 Gaming Pro Carbon | € 176,95 | € 176,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G | € 570,95 | € 570,95 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Corsair Crystal 460X RGB | € 145,- | € 145,- |
| 1 | Asus ROG Swift PG279Q Zwart | € 819,- | € 819,- |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home EN 64bit OEM | € 89,95 | € 89,95 |
| 1 | be quiet! Pure Rock Slim | € 23,- | € 23,- |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16R | € 145,95 | € 145,95 |
| 1 | EVGA SuperNOVA 650 G2 | € 111,01 | € 111,01 |
| 1 | Samsung 960 EVO 500GB | € 234,50 | € 234,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.617,65 | |
Dit is hem geworden bij Azerty! de B350 moederbord hadden ze niet dus heb ik dit als alternatief genomen. En als ik in de toekomst toch een ander CPU nodig ga hebben, dan koop ik die gewoon
Is het al definitief? Want je kan windows ook voor € 20 krijgen pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM. Tevens zou ik toch eerder voor de pricewatch: Crucial MX300 2,5" 1,05TB zijn gaan ipv de 960 evo van 500gb. Voor de rest een prima build!
Ben ik terug van vakantie. Wil ik mijn bestelling plaatsen. Zie ik dat de voeding uitverkocht is *zucht*
Iemand die mij een goede voeding kan aanraden?
Ik heb Windows 10 ook uit de offerte gehaald. Alleen Windows en het installeren zou mij een 170€ extra kosten... Via YouTube gezien dat dat makkelijk kan met een usbtje enzo. Dus dat ga ik wel zelf doen.
Ik heb Windows 10 ook uit de offerte gehaald. Alleen Windows en het installeren zou mij een 170€ extra kosten... Via YouTube gezien dat dat makkelijk kan met een usbtje enzo. Dus dat ga ik wel zelf doen.
[ Voor 39% gewijzigd door RifatSahin op 12-06-2017 01:20 ]
https://azerty.nl/product...-bwg650m-voeding-650-watt of https://azerty.nl/product...rn-atx12v-2-4-eps12v-2-92
Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850
Ik zou dan één van deze twee nemen : pricewatch: BitFenix Whisper BWG550MRifatSahin schreef op maandag 12 juni 2017 @ 01:18:
Ben ik terug van vakantie. Wil ik mijn bestelling plaatsen. Zie ik dat de voeding uitverkocht is *zucht*
of pricewatch: Corsair RM550x.
Een 650 watt voeding heb je nog nodig. 550 is ruim voldoende en je hebt dan nog genoeg speling
Is het trouwens aan te raden om voor 80 plus platinum te gaan of is een 80 plus gold meer dan voldoende?
Het verschil tussen de SuperNova en de RM550x is onder idle zo'n 3%, en onder load zo'n 1%. In idle bespaar je dus pak 'em beet 1.5 watt, en tijdens full load gamen zo'n 5 watt. Natuurlijk staat je PC grotendeels niets te doen, dus laten we 2 watt pakken. Er is dan 500 uur nodig om tot een kWh te komen, oftewel 23 cent. Het prijsverschil is zo'n 50 euro, dus er zijn 200 kWh nodig om hier te komen. 200*500 = 100000 uur voordat je je investering terugverdiend hebt. Dit is ongeveer in de orde van 27 jaar (bij 10 uur per dag), veel langer dan dat je met de voeding gaat doen.RifatSahin schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:28:
Is het trouwens aan te raden om voor 80 plus platinum te gaan of is een 80 plus gold meer dan voldoende?
Je kunt natuurlijk het ALARA principe hanteren voor energiegebruik. Een platinum voeding is echter niet rendabel. Tegelijkertijd heb je vermoedelijk wel ergens een oude koelkast/vriezer/stofzuiger/gloeilamp staan waarbij de investering meer oplevert, zowel in energiebesparing, als in een positieve ROI.
En dat is de reden waarom ik de Corsair gekozen heb. Dank je wel voor je informatief stukjelactaxative schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:49:
[...]
Het verschil tussen de SuperNova en de RM550x is onder idle zo'n 3%, en onder load zo'n 1%. In idle bespaar je dus pak 'em beet 1.5 watt, en tijdens full load gamen zo'n 5 watt. Natuurlijk staat je PC grotendeels niets te doen, dus laten we 2 watt pakken. Er is dan 500 uur nodig om tot een kWh te komen, oftewel 23 cent. Het prijsverschil is zo'n 50 euro, dus er zijn 200 kWh nodig om hier te komen. 200*500 = 100000 uur voordat je je investering terugverdiend hebt. Dit is ongeveer in de orde van 27 jaar (bij 10 uur per dag), veel langer dan dat je met de voeding gaat doen.
Je kunt natuurlijk het ALARA principe hanteren voor energiegebruik. Een platinum voeding is echter niet rendabel. Tegelijkertijd heb je vermoedelijk wel ergens een oude koelkast/vriezer/stofzuiger/gloeilamp staan waarbij de investering meer oplevert, zowel in energiebesparing, als in een positieve ROI.
Deze kan je toch ook gewoon omzetten naar de Engelse taal?theman36 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 16:01:
Is het al definitief? Want je kan windows ook voor € 20 krijgen pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM.
Dat weet ik zo niet, zou je even moeten googlen.Oesie schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:09:
[...]
Deze kan je toch ook gewoon omzetten naar de Engelse taal?
Zo te zien niet, maar als je gaat gamen krijg je van (bijna) iedereen het advies om met kabel te gamen.RifatSahin schreef op maandag 12 juni 2017 @ 17:10:
![]()
![]()
Beste heren misschien een dom vraagje...... Maar ondersteunt mijn build trouwens ook draadloos internet
Once again open up your bag of tricks!
Top! Hij is in assemblage nu de PC!! Dan gaan we gewoon bedraad gamen!SwooX schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:04:
[...]
Zo te zien niet, maar als je gaat gamen krijg je van (bijna) iedereen het advies om met kabel te gamen.
Nogmaals enorm bedankt heren voor alle info en hulp!!
Beste heren en dames,
Als het goed is komt morgen mijn PC binnen. Echter zit ik met 1 laatste dingetje..
Voor welke OS moet ik gaan?? Windows 10 Home of Pro... En waarom? Ze zijn beide op pricewatch rond de 2 tientjes dus dat is geen probleem.
Als het goed is komt morgen mijn PC binnen. Echter zit ik met 1 laatste dingetje..
Voor welke OS moet ik gaan?? Windows 10 Home of Pro... En waarom? Ze zijn beide op pricewatch rond de 2 tientjes dus dat is geen probleem.
[ Voor 17% gewijzigd door RifatSahin op 15-06-2017 10:47 ]
Gewoon voor de Pro dus.. Even duur en iets meer opties.. Dank je wel
Overigens is het mogelijk om Win10 te installeren en te activeren met een Win7 key (als je die hebt).theman36 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 16:01:
Is het al definitief? Want je kan windows ook voor € 20 krijgen pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM. Tevens zou ik toch eerder voor de pricewatch: Crucial MX300 2,5" 1,05TB zijn gaan ipv de 960 evo van 500gb. Voor de rest een prima build!
Lukte bij mij in elk geval wel een maandje geleden. Scheelt weer een paar euro.
Op dit moment heb ik helemaal geen windows. Ik heb al jaren geen pc of laptop meer in huis gehad ( wel een macbook maar dat terzijde )Dweebus schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:50:
[...]
Overigens is het mogelijk om Win10 te installeren en te activeren met een Win7 key (als je die hebt).
Lukte bij mij in elk geval wel een maandje geleden. Scheelt weer een paar euro.
Dit is mijn build helemaal compleet incl. randapparatuur
Ik wil iedereen hier bedanken voor de input! Ik hoop dat dit systeempje voldoet aan mijn verwachtingen.
Ik zal vanavond als hij helemaal klaar staat nog een foto met jullie delen!
Ik wil iedereen hier bedanken voor de input! Ik hoop dat dit systeempje voldoet aan mijn verwachtingen.
Ik zal vanavond als hij helemaal klaar staat nog een foto met jullie delen!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler | € 249,- | € 249,- |
| 1 | MSI X370 Gaming Pro Carbon | € 176,95 | € 176,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G | € 569,99 | € 569,99 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 48,95 | € 48,95 |
| 1 | Corsair Crystal 460X RGB | € 135,- | € 135,- |
| 1 | Asus ROG Swift PG279Q Zwart | € 816,- | € 816,- |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 19,90 | € 19,90 |
| 1 | be quiet! Pure Rock Slim | € 23,- | € 23,- |
| 1 | Corsair Gaming Strafe RGB Cherry MX Red (EU layout) | € 159,57 | € 159,57 |
| 1 | Logitech G502 Proteus Spectrum | € 59,- | € 59,- |
| 1 | Razer Firefly Cloth Edition | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | Thrustmaster TX Racing Wheel Leather Edition Zwart | € 373,99 | € 373,99 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16R | € 145,50 | € 145,50 |
| 1 | Logitech G933 Zwart | € 138,80 | € 138,80 |
| 1 | Corsair RM550x | € 90,- | € 90,- |
| 1 | Samsung 960 EVO 500GB | € 232,- | € 232,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 3.302,55 | |
Kan IEMANDDDDD mij helpen met het erop zetten van windows. Jezusssss. Ik dacht dat ik dat wel zelf zou kunnen pfff.
Ik krijg constant de : reboot and select proper boot device. melding
Ik heb windows via microsoft gedownload en op een usb gezet maar ik kan het niet selecteren
Ik krijg constant de : reboot and select proper boot device. melding
Ik heb windows via microsoft gedownload en op een usb gezet maar ik kan het niet selecteren
[ Voor 42% gewijzigd door RifatSahin op 16-06-2017 19:56 ]
gedaan hij pakt hem niet.Voyarch schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 20:08:
In bios instellen zodat hij opstart vanuit usb?
YouTube: Create a Bootable USB Flash Drive for Windows 10 on MAC OS X
Ik doe nu even via mijn macbook dit omdat ik geen ander windows pc heb. Hopen dat hij het nu wel gaat doen... Wat een koppijn ik had gewoon wat meer moeten betalen en windows laten installeren
Het is gelukt. Even via media creation via een windows laptop. Wel vreemd dat het zo moet mja....
Kan iemand mij helpen. Ik moet via nvidia settings volgens mij nog fine tunen want de spellen zien er nu echt niet uit. Iemand een linkje???
Aangezien fine tunen nogal breed is zal ik het proces hier enigszins beschrijvenRifatSahin schreef op zondag 18 juni 2017 @ 00:04:
Kan iemand mij helpen. Ik moet via nvidia settings volgens mij nog fine tunen want de spellen zien er nu echt niet uit. Iemand een linkje???
1. Geforce Experience installeren (of drivers direct van de nvidia website halen als dat nog kan
2. drivers updaten
3. schermresolutie in ieder geval op 2560x1440 zetten
4. beetje gaan klooien met de rest van de settings om te kijken wat soepel genoeg loopt
Denk je nou echt dat ik dat allemaal niet geprobeerd heb? Sorry dat niet iedereen de juiste skills heeft om echt trefzeker te zoeken. Ik heb ingetypt "Nvidia settings Gsync" "NVidia settings 144hz 1440p" En ga zo maar door. Maar echt control panel opties heb ik niet kunnen vinden. Dus nogmaals sorry dat ik hier om advies vraag.
Dan snap ik je vraag niet.
Als een spel er echt niet uitziet, heeft dat met missende drivers te maken of met een verkeerde resolutie of iets dergelijks, niet met finetunen van de settings in de nvidia software.
Als een spel er echt niet uitziet, heeft dat met missende drivers te maken of met een verkeerde resolutie of iets dergelijks, niet met finetunen van de settings in de nvidia software.
Ik zal uitleggen wat ik nu gedaan heb.mitsumark schreef op zondag 18 juni 2017 @ 20:27:
Dan snap ik je vraag niet.
- DP kabel aangesloten aan monitor en PC ( logisch maar ik leg het in Jip en Janneke taal uit zodat het makkelijker is)
- Vervolgens herkende de PC al dat het een Gsync monitor is dus het een en ander zelf aangepast.
- Via Nvidia config scherm heb ik dus de resolutie gewijzigd naar 2560x1440 en vernieuwingsfreq naar 120hz gedaan
- Via beelschermopties heb ik via beeldscherm adapter daar ook nog even de freq op 120hz gezet.
Vooralsnog icm met de editing van ( YouTube: Best Nvidia Control panel Settings for FIFA 17 | 30 Fps Lock Fix | U... ) speel ik battlefield feilloos en ga ik nu fifa uitproberen. Bij fifa krijg ik een heel vervelend beeld als de bal bv van links naar rechts gaat. Ik zal proberen een screenshot te maken ervan.
[ Voor 5% gewijzigd door RifatSahin op 18-06-2017 20:57 ]
Maar wat bedoel je met het ziet er niet uit?
Maak eens een screenshot.
Als het voorkomt en ik maak er een screenshot van dan zie je het niet. Ik zal jullie wat later op de avond voorzien van een video'tje.mitsumark schreef op zondag 18 juni 2017 @ 21:07:
Maar wat bedoel je met het ziet er niet uit?
YouTube: Project Cars Test
Dit is even snel een testje met Project Cars..
YouTube: Project Cars Test 2 en hier bij ongeveer 18-19 seconde zie je de groen-gele pijlen met een blauw gloed. Alsof Contrast level ineene met 100% gestegen is..
Ik ben nu bezig met het uploaden van een klipje met Fifa die zal ik ook delen
Dit is even snel een testje met Project Cars..
YouTube: Project Cars Test 2 en hier bij ongeveer 18-19 seconde zie je de groen-gele pijlen met een blauw gloed. Alsof Contrast level ineene met 100% gestegen is..
Ik ben nu bezig met het uploaden van een klipje met Fifa die zal ik ook delen
YouTube: Fifa instellingen
Eerste minuut zie je de instellingen. En vanaf 3:40 begint het spelletje. Het valt me alleen op dat op dit klipje niks vreemds te zien is maar op mijn beeld ziet het er ECHT niet zo uit!
Ik vraag mij echt afnwaar het aan kan liggen maar mijn monitor neemt mij flink in de maling. Ik zal proberen op een ander manier op te nemen. Want wat ik nu heb geupload klopt niet met wat ik zie...
Als iemand mij zou willen voorzien in de juiste instellingen dan zou ik dat echt waarderen...
Eerste minuut zie je de instellingen. En vanaf 3:40 begint het spelletje. Het valt me alleen op dat op dit klipje niks vreemds te zien is maar op mijn beeld ziet het er ECHT niet zo uit!
Ik vraag mij echt afnwaar het aan kan liggen maar mijn monitor neemt mij flink in de maling. Ik zal proberen op een ander manier op te nemen. Want wat ik nu heb geupload klopt niet met wat ik zie...
Als iemand mij zou willen voorzien in de juiste instellingen dan zou ik dat echt waarderen...
[ Voor 9% gewijzigd door RifatSahin op 19-06-2017 21:23 ]
YouTube: Project cars Monitor failure
Als jullie blieft heren.. Ik heb het nu met mijn telefoon opgenomen. Je ziet de groene racinglines met een soort blauw gloed omheen
Dit probleem heb ik dus ook met Fifa dat het beeld dus dat het zo een gloed heeft erover.
Als jullie blieft heren.. Ik heb het nu met mijn telefoon opgenomen. Je ziet de groene racinglines met een soort blauw gloed omheen
Dit probleem heb ik dus ook met Fifa dat het beeld dus dat het zo een gloed heeft erover.