Ik ben het met je eens dat het niet de meest chique deel van Leiden is, al zou ik het zelf eerder omschrijven als levendige volksbuurt. En hier en daar een opknapbeurtje kan zeker geen kwaad.Amphiebietje schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 08:33:
[...]
"Toplocatie". Nee, die buurt daar is niet echt een toplocatie. Behalve misschien als je je hele leven in een achterstandsbuurt hebt gewoond... Veel woningen daar moeten nodig gerenoveerd worden. Verder is het vlak bij het Kooipark, waar ze recentelijk flinke werkzaamheden hebben moeten ondernemen om te voorkomen dat de wijk al te erg onderloopt bij hevige regen...
En lopen naar de universiteit was inderdaad ooit mogelijk...50 jaar geleden, toen diverse faculteiten (die sinds de jaren '80 naar de Leeuwenhoek zijn verkast) nog in het centrum waren gevestigd...
Ik woon er zelf niet zover vandaan (Noord, westerkwartier) en qua locatie zit je hier prima. Wel de lusten van de stad (binnenstad, supermarkten, kroegen en het station op loop/kruip/fietsafstand), maar niet de lasten (lallende studenten, Leidens ontzet).
En weer terug on topic: dergelijke woningen hier in de buurt hebben jarenlang een plafond gekend van zo'n 2 ton. Wellicht een paar jaar verhuurd om kosten er uit te halen en is het nu tijd om te cashen.