Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Wat er nou weer voor een pand te koop staat.... - Deel 1

Pagina: 1 ... 7 ... 20 Laatste
Acties:

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 00:30
quote:
kuusj98 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:04:
[...]

1.1 miljoen voor 225m2 _/-\o_ En als dat een villa is, woon ik in een kasteel (550m2, vrijstaand) :+ Wel een kasteel zonder vijver, dat doet natuurlijk wel af aan de waarde O-)

Ik moet er om lachen hoe belachelijk die prijzen zijn, als ik ons huis dus zou extrapoleren naar de waarde van die villa hebben we een paar miljoen in handen, terwijl het hier amper een half miljoen waard is... Van de andere kant kan je met 1.1 miljoen hier een werkelijk droompand neerplempen met een paar hectare aan grond en ook nog een grote vijver met een jacht van 12 meter 8)7

* kuusj woont liever niet daar waar je 4700 euro per m2 voor een huis betaald :+
Wat moet je met 550m2? :+ Wij hebben nu 75m2 en dat is krap met een kind, ons nieuwe huis wordt ca 175m2 en dat is al ruim voldoende. Enige nadeel is dat ik verder naar werk moet fietsen, van 15minuten enkele reis naar 25 minuten :( ;). En de bakker zit niet meer 2 huizen verder, maar 5 minuten fietsen.

Sport_Life wijzigde deze reactie 16-08-2017 13:06 (9%)

Anima Sana in Corpore Sano

• FabianGTI
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 21:17
quote:
Arthur-M. schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:52:
[...]

Veel dingen die ik doe gaan moeilijker als je niet in een grote(re) stad (in de Randstad) woont. Bijvoorbeeld veel evenementen zijn bij mij in de regio, Schiphol is dichtbij, meer (goede) winkels, meer banen, feestjes, betere treinverbindingen. Dat soort dingen.
Dan heb ik het overigens vooral over van die kleine dorpjes. Iets als Eindhoven of Maastricht kan natuurlijk ook leuk zijn. Maar in zo'n klein dorpje in Limburg of Groningen zou ik nooit van m'n leven willen wonen omdat veel dingen die ik doe daar minder uitgebreid zijn.

Maar ieder zijn eigen mening :)
Ik zie nog steeds totaal niet wat je nou meer hebt in de randstad, jah, files _O-
Voor de rest zou ik dan toch iets meer verdiepen, want winkels zitten gewoon overal in het land, en festivals worden ook voornamelijk buiten de stad gehouden

Ik zou echt geen goede reden kunnen bedenken om naar de randstad te moeten verhuizen, wel heel veel redenen om daar lekker weg te blijven :P

Maar inderdaad ieder zijn mening
quote:
Sport_Life schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:03:
[...]

Wat moet je met 550m2? :+ Wij hebben nu 75m2 en dat is krap met een kind, ons nieuwe huis wordt ca 175m2 en dat is al ruim voldoende.
Perceel oppervlak ;)

AMD FX-8120 / ASUS Crosshair V Formula Z / MSI GTX770 Lightning 2GB / Samsung 840 EVO / 8 GB / Corsair Hydro H80i

• Sport_Life
quote:
FabianGTI schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:06:
[...]

Ik zie nog steeds totaal niet wat je nou meer hebt in de randstad, jah, files _O-
Voor de rest zou ik dan toch iets meer verdiepen, want winkels zitten gewoon overal in het land, en festivals worden ook voornamelijk buiten de stad gehouden

Ik zou echt geen goede reden kunnen bedenken om naar de randstad te moeten verhuizen, wel heel veel redenen om daar lekker weg te blijven :P

Ik denk toch dat je een vertekend beeld hebt van de Randstad. De Randstad is meer dan centrum Amsterdam. Ook hier staan eengezinswoningen voor 250k, maar daar hoor je niemand over. Eigenlijk is heel Nederland een grote Randstad, ben je weleens in USA geweest? :P

Sport_Life wijzigde deze reactie 16-08-2017 13:11 (9%)

• Arthur-M.
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 23:14
quote:
FabianGTI schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:06:
[...]

Ja, tuurlijk zitten winkels overal in het land. :') Maar de winkels waar ik vaak kom zitten alleen maar in grote steden.
En feestjes waar ik naar toe gaan zitten gewoon bij mij in de stad of in omliggende steden. En de studentenfeestjes waar ik volgend jaar naar toe ga als ik ga studeren ga ik ook niet vinden in een klein dorpje van 5000 inwoners in Limburg.

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 21:13
Is wel eens waar niet te koop, maar hebben jullie dit al gezien?

https://www.funda.nl/fundahuis/

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• The_Ghost16
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 16:31
quote:
Jasphur schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:23:
Is wel eens waar niet te koop, maar hebben jullie dit al gezien?

https://www.funda.nl/fundahuis/
Dat ziet er wel vet uit. Hele gewaagde aanpassingen gedaan aan een standaard rijtjeshuis _/-\o_

• dreamscape
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:10
quote:
Is dat een 'is/eens'-hypercorrectie? :)

Punctuality is the politeness of kings

• FabianGTI
quote:
Arthur-M. schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:18:
[...]

Ja, tuurlijk zitten winkels overal in het land. :') Maar de winkels waar ik vaak kom zitten alleen maar in grote steden.
En feestjes waar ik naar toe gaan zitten gewoon bij mij in de stad of in omliggende steden. En de studentenfeestjes waar ik volgend jaar naar toe ga als ik ga studeren ga ik ook niet vinden in een klein dorpje van 5000 inwoners in Limburg.
Ah, jij hebt het over een studentenstad, jah dat is wel even wat anders
Het topic (en vraagstelling) ging over koopwoningen ;)
quote:
Sport_Life schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:09:
[...]

Ik denk toch dat je een vertekend beeld hebt van de Randstad. De Randstad is meer dan centrum Amsterdam. Ook hier staan eengezinswoningen voor 250k, maar daar hoor je niemand over. Eigenlijk is heel Nederland een grote Randstad, ben je weleens in USA geweest? :P
Heb geen vertekend beeld van de randstad hoor, ik bekijk het alleen realistisch en niet vanaf een roze wolk
Kom er nog geregeld voor mijn werk, en een aantal vrienden van me wonen daar (nee, niet Amsterdam, nouwjah, eentje dan) :)

AMD FX-8120 / ASUS Crosshair V Formula Z / MSI GTX770 Lightning 2GB / Samsung 840 EVO / 8 GB / Corsair Hydro H80i

• Jasphur
Wow. De Hifi 'hoek' netjes! https://www.funda.nl/koop...-49226508-badhuislaan-55/

* Jasphur is vandaag lekker aan het spammen hier :+

En dit is wel echt eentje voor 'Wat er noú! toch weer voor een pand te koop staat'

https://www.funda.nl/koop/bergeijk/huis-49545420-bucht-31/

Jasphur wijzigde deze reactie 16-08-2017 16:48 (31%)

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
quote:
Jasphur schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 16:43:
En dit is wel echt eentje voor 'Wat er noú! toch weer voor een pand te koop staat'

[afbeelding]
Het lijkt zo mooi aan de buitenkant. En dan kom je binnen en is het één en al oubolligheid. Zelfs de foto's lijken een bruine zweem te hebben.

• JaMaaT
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20:11
quote:
FabianGTI schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:47:
[...]

[...]

Heb geen vertekend beeld van de randstad hoor, ik bekijk het alleen realistisch en niet vanaf een roze wolk
Kom er nog geregeld voor mijn werk, en een aantal vrienden van me wonen daar (nee, niet Amsterdam, nouwjah, eentje dan) :)
Zit 3 van de 5 dagen voor mijn werk in de randstad.

Het enige mooie aan de randstad is de weg naar huis.

Nee gekheid. Ik snap dat mensen hier graag willen wonen. Maar ik zou er dood ongelukkig worden.

• Bastien
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:27
quote:

[afbeelding]
Ik dacht op basis van de tekening dat het een omgebouwde molen of watertoren of zo was... maar iemand is zo gek geweest om echt zo een huis te bouwen. :X

Zou er gillend gek worden denk ik. :D

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 00:17
quote:
downtime schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 19:14:
[...]

Het lijkt zo mooi aan de buitenkant. En dan kom je binnen en is het één en al oubolligheid. Zelfs de foto's lijken een bruine zweem te hebben.
Niks wat een paar blikken verf, OK, iets meer dan een paar, en wat frisse meubels niet kunnen oplossen...

Ik vind het een fantastisch en origineel huis en nog niet eens zo heel vreselijk duur voor wat je krijgt en vergeleken met al die miljoenenvilla's die ik hier al heb zien langskomen. Helaas nog steeds te duur voor mij.

Beaches are for storming!

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
quote:

[afbeelding]
Die heb ik al eerder gezien, vind hem echt prachtig _/-\o_

Mijn type huis, net wierd genoeg maar toch ruim en praktisch!

• fonsoy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20-11 05:02
quote:

[afbeelding]
De woning is netjes aangelegd toen in de jaren '90. Jammer dat er nooit eens wat gemoderniseerd is of serieus onderhoud. Het is nog helemaal origineel.

Je mag flink aan de slag daar, vergis je niet. Overal de tegels eruit, álle muren moeten gestuukt (wie wil er nu nog naar bakstenen kijken), nieuwe keuken en badkamers. Wat mij betreft moet ook het plafond in de woonkamer opnieuw, want dit is geen porem. Ook moet je het binnenwandje tussen de hal en bibliotheek maar nét mooi vinden.

Wel ideaal als je een praktijk aan huis hebt. Wat een ruimte.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• Wailing_Banshee
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 16:06

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
fonsoy schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 23:18:
[...]

Je mag flink aan de slag daar, vergis je niet. Overal de tegels eruit, álle muren moeten gestuukt (wie wil er nu nog naar bakstenen kijken), nieuwe keuken en badkamers. Wat mij betreft moet ook het plafond in de woonkamer opnieuw, want dit is geen porem. Ook moet je het binnenwandje tussen de hal en bibliotheek maar nét mooi vinden.

Alleen alles opnieuw stuccen (van wand tot plafond), nieuwe vloer (lelijke plavuizen...), die witte badkamer opnieuw (ik zou wel iets kleur willen in m'n badkamer!) en de muren en plafond in de keuken anders. Keuken zelf en die andere badkamer zouden mogen blijven. Ik vind het een heel gaaf huis, tenminste niet zo'n standaard 13 in het dozijn rechthoekig ding...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Ruerd Jan
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 20:22
quote:

[afbeelding]
Nou. Daar zou ik best willen wonen. En inderdaad, er moet wel een beetje modernisering plaatsvinden. Of noemen we het je eigen smaak/visie erop toepassen.

Het is wat anders dan standaard. Het is niet recht (en ook niet krom) maar iets wat - als het je aanstaat - van jou is. Geen Vinex in ieder geval.

Alleen, geld. Ik wou dat ik het kon betalen. Aanschaf is altijd maar 1 ding. Onderhoud en belastingen, die kunnen nogal eens verrassend uitpakken.

• Aardappel
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 22:32
quote:
fonsoy schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 23:18:
[...]

De woning is netjes aangelegd toen in de jaren '90. Jammer dat er nooit eens wat gemoderniseerd is of serieus onderhoud. Het is nog helemaal origineel.

Inderdaad, er zitten leuke (niet altijd even mooie) bouwkundige details/oplossingen is, zoals de tegels van woonkamer naar terras/tuin dat doorloopt, het kromme doorkijkje met spiegels, en de gemetselde bogen, of de overstek met leisteen, maar daar kun je best nog wat geld aan uitgeven om het te moderniseren en naar je smaak te maken.
Oppervlaktes zijn meteen gigantisch, tegelvloer vervangen bijvoorbeeld.
En met een bouwjaar van 1991 is de dakbedekking ook wel op (ervan uitgaande dat daar ook niets aan gedaan is), dat is een hele lap.

• Jannibal23
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 16:24
quote:

https://www.funda.nl/koop...9545420-bucht-31/#foto-18

Wel een heel degelijk 'traphekje' in dat huis.

Gaaf pand, staat al wel een tijdje te koop. Nog een ton extra er tegenaan en je kan er iets heel moois van maken lijkt me.

Zo'n Google-maps kaartweergave van je huis is toch ook wel gaaf om te hebben. Kijk bij dat rondje/sleutelgat-vorm woon ik :)

• Jasphur
quote:
Jannibal23 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:18:
[...]

https://www.funda.nl/koop...9545420-bucht-31/#foto-18

Wel een heel degelijk 'traphekje' in dat huis.

Gaaf pand, staat al wel een tijdje te koop. Nog een ton extra er tegenaan en je kan er iets heel moois van maken lijkt me.

Zo'n Google-maps kaartweergave van je huis is toch ook wel gaaf om te hebben. Kijk bij dat rondje/sleutelgat-vorm woon ik :)

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

@Jasphur dat ding is huuuuuge!

dat zie je van buiten niet zo heel goed, maar van boven...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Glenfiddich
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 17:18

Glenfiddich

Whisky Liefhebber

quote:
[b][message=52261339,noline]Jasphur schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 16:43[/message

[afbeelding]
Het huis zelf (vorm en indeling) vind ik prachtig, maar voor het overige vind ik zonder uitzondering álles aan en in dat huis spuug- maar dan ook spuuglelijk. :r

Mooi fout is niet lelijk

• Aardappel
quote:
Wailing_Banshee schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:31:
@Jasphur dat ding is huuuuuge!

dat zie je van buiten niet zo heel goed, maar van boven...
Vergeet niet dat het een bungalow is.
Dat huis links (op luchtfoto) is een stuk groter met 2 verdiepingen en een zolder.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

@Potato42 ja, maar ik heb bij bungalow altijd toch een kleinere footprint in gedachten :p

• Aardappel
quote:
Wailing_Banshee schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:43:
@Potato42 ja, maar ik heb bij bungalow altijd toch een kleinere footprint in gedachten :p
Heb er ook wel eens naar gekeken, maar lijkt me toch niet prettig wonen (behalve als ik 70+ ben, of ik of mijn partner lichamelijk iets ga mankeren).
Verschil zit 'm natuurlijk in een bungalow om in te wonen (in Nederland vaak toch wel luxe woningen omdat de grond te duur is, anders dan bv. in de VS), en een bungalow voor een weekend van Center Parcs.

• FabianGTI
Volgens mij ben ik de enige die dat hele huis echt spuuglelijk vind
Zit echt totaal geen charme aan die frisbee :X

En dan maar over het interieur te zwijgen

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 22:26
quote:
FabianGTI schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:58:
Volgens mij ben ik de enige die dat hele huis echt spuuglelijk vind
Zit echt totaal geen charme aan die frisbee :X

En dan maar over het interieur te zwijgen
Heerlijk gelijkvloers (behalve de douche) en fantastisch ruim voor bijvoorbeeld een rolstoel.

Niet praktisch en ik zou het zelf niet kopen, maar erg persoonlijk gebouwd

• Jasphur
Oke. We hebben we frisbee gehad. Nu dit :P

https://www.funda.nl/koop...255237-mr-hf-de-boerlaan/

• evjatar
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 16:57
Dat knip en plakwerk aan de rand van die vijver is wel echt om te janken, niveau paint/7 jarige.

Wel een bijzonder huis/object, en mooi dat het zo verplaatsbaar is. Ik vraag me wel af hoe je zo'n ding verplaatst zou moeten worden, en of daar niet ook nog eens 50k aan uitgegeven moet worden..

• Aardappel
quote:
evjatar schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:12:
Dat knip en plakwerk aan de rand van die vijver is wel echt om te janken, niveau paint/7 jarige.

Wel een bijzonder huis/object, en mooi dat het zo verplaatsbaar is. Ik vraag me wel af hoe je zo'n ding verplaatst zou moeten worden, en of daar niet ook nog eens 50k aan uitgegeven moet worden..
Verplaatsbaar... zal toch wel deels gedemonteerd moeten worden. Ik schat de verplaatsingskosten tussen de 5 en 10 duizend euro.
Komen nog nutsvoorzieningen bij (iig water en riool) van 2-4 duizend euro.
En dan nog een lapje grond.

Vraag me dan echt af wie zo'n woning (slaapkamer, woonkamer, keuken in één) wil kopen.
Geen starter, niemand die het wil hebben als tuinhuis, iemand die het als vakantiehuis wil?

Aardappel wijzigde deze reactie 17-08-2017 13:34 (7%)

• Tehh
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 20:27
quote:
Ideaal ding. Even onder mijn helikopter binden als ik een paar dagen in de randstad moet werken...

En eerlijk waar; voor 50k heb je een heel leuk / apart kantoor voor in je achtertuin. Dat vind ik nog best mee vallen.

• simon
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23:25
quote:
Tehh schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:36:
[...]

Ideaal ding. Even onder mijn helikopter binden als ik een paar dagen in de randstad moet werken...

En eerlijk waar; voor 50k heb je een heel leuk / apart kantoor voor in je achtertuin. Dat vind ik nog best mee vallen.
Als het ding uit 2014 is, en het houtwerk ziet er nu al zo uit: https://cloud.funda.nl/valentina_media/080/252/544_2160.jpg dan kost je nog wel even wat extra om 'm binnenkort nieuwe schil te geven. Wel een leuk ding.

|>

• Aardappel
quote:
Tehh schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:36:
[...]

Apart mini-kantoor.
Voor 50k vind ik het bedroevend goedkope afwerking, die douche, het keukenblokje, en de wanden en vloeren met multiplex.

Trouwens wel weer een leuke vondst Jasphur!

• Tehh
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 20:27
quote:
simon schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:38:
[...]

Als het ding uit 2014 is, en het houtwerk ziet er nu al zo uit: https://cloud.funda.nl/valentina_media/080/252/544_2160.jpg dan kost je nog wel even wat extra om 'm binnenkort nieuwe schil te geven. Wel een leuk ding.
Ik dacht dat het zo hoorde... 8)7 Een beetje steigerhout trend meegepakt. Zou er niet een trespa / whatever achtige laag achter dat hout zitten??

• Jasphur
@Potato42 Joh, graag gedaan. Moet wel eerlijk bekennen dat ik ze per toeval tegenkwam. haha

• naitsoezn
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

naitsoezn

Moderator General Chat
Altijd al vrijstaand willen wonen in Breda voor een prikkie? :D

https://www.funda.nl/koop/breda/huis-49217177-hooghout-67/

Edit: O wacht, verkocht onder voorbehoud -O-

naitsoezn wijzigde deze reactie 17-08-2017 14:14 (10%)

naitsoezn zegt: "Nait Soez'n!"

• Aardappel
quote:
naitsoezn schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 14:13:

[afbeelding]

En uiteraard al gepost door Jasphur :D

Jasphur in "Wat er nou weer voor een pand te koop staat.... - Deel 1"

• Jasphur
quote:
naitsoezn schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 14:13:

[afbeelding]

Ik heb uitzicht op die toren vanuit mn huisje 4 hoog. En die toren wil je echt niet hebben. :P

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Moderator General Chat
Lijkt me ook een beetje onpraktisch, een rondje met een straal van een dikke 3 meter 8)7

150m2 woonoppervlakte op een perceel van 72m2 _O-

naitsoezn wijzigde deze reactie 17-08-2017 14:32 (23%)

• boomsma
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Sinds 1900 niet meer noemenswaardig aangepast volgens de makelaar: https://www.funda.nl/koop/huizen/huis-49206829-voorbaan-32/

• Jasphur
Glazenplaat voor zetten en niks meer aan doen. Kneiters hier gaat mijn typografie-hartje sneller van kloppen.
edit: en als het kan die balken ervoor weg.

Jasphur wijzigde deze reactie 17-08-2017 15:20 (10%)

• simon
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23:25
quote:
Jasphur schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:19:
Glazenplaat voor zetten en niks meer aan doen. Kneiters hier gaat mijn typografie-hartje sneller van kloppen.

[afbeelding]
ik denk dat er heel wat aan gaat gebeuren, zo in huizen. Die 6 ton zal het zeker wel waard zijn, meer om de verkoopwaarde dan het huis.

|>

• Jasphur
Mijn ouders wonen in Naarden-Bussum naast Huizen en in die omgeving ('t Gooi) word de een na de andere woning opgekocht door grote bedrijven en ex-Amsterdammer/Utrechtenaren die voor veel meer geld hun huis in de grote stad hebben verkocht. Sterker nog: in expats brochures word aangeraden te gaan wonen in 't Gooi en te forensen naar A'dam of U'tje. De huizenmarkt is in die regio echt helemaal uit zijn verband aan het rekken.

• Aardappel
quote:
Jasphur schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:19:
edit: en als het kan die balken ervoor weg.

[afbeelding]
Dan vind je dit huisje met karakter ook wel mooi

https://www.funda.nl/koop...90984-sint-jorisstraat-9/

• Aardappel

• da_PSI
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 22:02
quote:
Ik neem aan een , verkeerd.. 1,6M ipv 167.000 :'(

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Moderator General Chat
quote:
da_PSI schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:52:
[...]

Nee, maar je koopt wel slechts een stukje van het pand ;)

• Davidshadow13
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 22:54
quote:
[...]

Het gaat om een appartement in een monumentaal pand. Je krijgt helaas niet het hele pand :P

HD4Life @ Full-HD

• Jasphur
quote:
Je koopt maar een 'kamer' van dit pand he :P

• da_PSI
  • Registratie: december 2003
quote:
Davidshadow13 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:53:
[...]

Het gaat om een appartement in een monumentaal pand. Je krijgt helaas niet het hele pand :P
Zit hier gewoon op mijn tel een beetje te lezen :P

• FabianGTI
quote:
[...]

67 m²

3 kamers (2 slaapkamers)

;)

• nare man
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21:51
Het jammere van dat soort projecten vind ik altijd dat het weliswaar een oud, monumentaal pand betreft maar dat je daar van binnen niets van merkt. Dat appartement zou in ieder gebouw gelegen kunnen zijn. Je hebt dan dus niet de charme, maar wel de nadelen van een oud huis.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

• Aardappel
haha, al 6 reacties :+

• Jasphur
Wie heeft er altijd al een tankstation willen hebben?

https://www.funda.nl/koop...692-zwanenburgerdijk-516/

Of is er iemand meer van het aziatisch interieur?

https://www.funda.nl/koop...huis-49660973-tiendweg-7/

Jasphur wijzigde deze reactie 17-08-2017 16:02 (32%)

• aerofreak
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 20:00

aerofreak

Steve Jobs

quote:
Ik vind echt serieus elke kamer lelijk :X

maar goed over smaak valt niet te twisten

aerofreak wijzigde deze reactie 17-08-2017 16:06 (7%)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• Jasphur
@aerofreak Mee eens. Haha. En in echt elke kamer hangt wel een tv :P

• Pat911
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 20-11 12:45
quote:
aerofreak schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:06:

Ik dacht nog dat er wel 1 kamer bij zou zijn die wel mooi was, maar je hebt helemaal gelijk...

En over smaak kun je best twisten hoor, kunnen hele leuke gesprekken zijn.

• dreamscape
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:10
Wel mooi dat er dus ook een Aziatische versie is van het huilende zigeunerjongetje:
https://www.funda.nl/koop...60973-tiendweg-7/#foto-13 :')

Punctuality is the politeness of kings

• pep_82
  • Laatst online: 17:28

Welcome back Austin Powers
https://www.funda.nl/koop...85407660-hogestraat-48-a/

Opmerkelijk gezakt van ¤ 169.500 k.k. naar ¤ 50.000 k.k. ¤ 119.500 is steving, zal er wel aan liggen dat je er niet mag wonen... evengoed verkocht!
https://www.funda.nl/koop...578274-kellenstraat-16-b/

• Glenfiddich
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 17:18

Glenfiddich

Whisky Liefhebber

quote:
pep_82 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:42:
[afbeelding]
Welcome back Austin Powers
https://www.funda.nl/koop...85407660-hogestraat-48-a/

Opmerkelijk gezakt van ¤ 169.500 k.k. naar ¤ 50.000 k.k. ¤ 119.500 is steving, zal er wel aan liggen dat je er niet mag wonen... evengoed verkocht!
https://www.funda.nl/koop...578274-kellenstraat-16-b/
Apart dat dat pand geen woonbestemming heeft. Als je dat alsnog voor elkaar weet te krijgen ben je spekkoper.

Vraag me af waarom het geen woonbestemming heeft. Illegaal gebouwd ofzo?

Mooi fout is niet lelijk

• ShadowLord
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 20-11 12:27
quote:
Glenfiddich schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 17:07:
[...]

Apart dat dat pand geen woonbestemming heeft. Als je dat alsnog voor elkaar weet te krijgen ben je spekkoper.

Lijkt inderdaad op dat er een garage/loods(je) aan huis illegaal (zonder je juiste vergunningen) is verbouwd tot appartement. Daarom is denk ik de vraagprijs ook zo gezakt omdat de gemeente er achter is gekomen tijdens de verkoop (al dan niet door onderzoek van de notaris van de potentiële kopers) en het daardoor bijna onverkoopbaar werd.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Moderator General Chat
Dat het geen woonbestemming heeft maakt het vooral lastig om een financiering te krijgen, aangezien je geen 'normale' hypotheek erop krijgt.

• anboni
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 00:48
quote:
Glenfiddich schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 17:07:
[...]

Ding heeft wel erg weinig ramen hoor. Ik weet niet of je daar nou gelukkig van wordt...

• Amphiebietje
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 15-11 09:16

Amphiebietje

In de blubber

Iemand geinteresseerd in een 1-kamer woning van 75 m2 op 1.030 m2 grond vlak bij Schiphol voor maar 180.000 Euro?

https://www.funda.nl/koop...7802-aalsmeerderdijk-147/

Heeft enige renovatie nodig...

• Wuursj
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 15:53

Wuursj

want worst is al bezet

Ik fiets daar wel eens langs, je moet wel erg van vliegtuigen en auto's houden op die plek...

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 01:25

franssie

Save the albatross

quote:
Amphiebietje schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 19:19:
Iemand geinteresseerd in een 1-kamer woning van 75 m2 op 1.030 m2 grond vlak bij Schiphol voor maar 180.000 Euro?

Dichterbij een landingsbaan kan je niet wonen in Nederland denk ik. Deze zit er echt pal onder en aan.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing

• Sport_Life
quote:
nare man schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:56:
Het jammere van dat soort projecten vind ik altijd dat het weliswaar een oud, monumentaal pand betreft maar dat je daar van binnen niets van merkt. Dat appartement zou in ieder gebouw gelegen kunnen zijn. Je hebt dan dus niet de charme, maar wel de nadelen van een oud huis.
Wel de voordelen van kunstof kozijnen :+ .

Qua prijs vind ik het nog niet eens zo gek eigenlijk. Maar misschien ben ik wat beinvloed door dit soort appartementen in de Randstad.
quote:
Amphiebietje schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 19:19:

Als Schiphol besluit uit te gaan breiden, ben je je grond kwijt :P Of werkt dat niet zo met erfpacht?

Sport_Life wijzigde deze reactie 17-08-2017 19:47 (34%)

• mark-k
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 19:11

mark-k

AKA markkNL

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 00:17
quote:
Ik zou failliet gaan aan verwarming en verlichting denk ik... Om over onderhoud, schoonhouden en de tuin bijhouden nog maar te zwijgen...

Maar wel mooi, en wellicht kan het wel uit met behulp van Airbnb of zo. Kamers genoeg om te verhuren... :)

Beaches are for storming!

• Timoth
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 00:00
Je moet toch echt wel miljoenen per jaar verdienen of meer dan 100 miljoen op de bank hebben staan om in zulke huizen te kunnen wonen. Zelfs als ik 30 miljoen met de staatsloterij zou winnen, zou ik er nog niet aan moeten denken om zo'n huis te kopen.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
aerofreak schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:06:
[...]

Maar ze hebben wel een mooi bureau in de werkkamer staan! (ben ik tenslotte al meer dan 10 jaar al erg content over :p)
quote:
Timoth schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 07:23:
Zelfs als ik 30 miljoen met de staatsloterij zou winnen, zou ik er nog niet aan moeten denken om zo'n huis te kopen.
Dat zijn huizen waar je naar kijkt met het idee: "als ik later groot ben", maar uiteindelijk altijd dromen blijven (je moet toch een paar dromen hebben die nooit uitkomen?) Ik vind het een prachtig huis, maar dan komt al heel snel die advocaat om de hoek kijken: wat moet ik met al die ruimte!?!?!?

• Trevor
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Trevor

Wade: Trevor is... a good guy.

quote:
Je moet toch echt wel miljoenen per jaar verdienen of meer dan 100 miljoen op de bank hebben staan om in zulke huizen te kunnen wonen. Zelfs als ik 30 miljoen met de staatsloterij zou winnen, zou ik er nog niet aan moeten denken om zo'n huis te kopen.
Zelfs met het geld van Abramovic zou ik niet snel overwegen zoiets te kopen. Het is mij veel te veel gebouwd gericht op een leven in een andere tijd.
Sowieso zou ik met echt geld veel liever zelf iets laten bouwen. Veel isolatie, domotica, energieopwekking en aardwarmte. En ook echt gericht op meer 'hedendaagse' ontspanningsmogelijkheden.
Bij die oude huizen heb ik veel meer museum idee dan dat kan ik echt mooi omzetten naar hoe ik zou willen wonen.

Oh, by the way, that's entirely your fault.

• Divak
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 16-11 18:53
Ik denk dat het wooncomfort inderdaad ver te zoeken is, en je je helemaal scheelt betaalt aan verwarming en onderhoud. Het meer een prestige-huisje (oud geld?), dan dat je er fijn met je gezin oud wordt.

Divak wijzigde deze reactie 18-08-2017 08:06 (3%)

• Bezulba
  • Laatst online: 19:31

Bezulba

Formerly known as Eendje

quote:
Divak schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 08:06:
Ik denk dat het wooncomfort inderdaad ver te zoeken is, en je je helemaal scheelt betaalt aan verwarming en onderhoud. Het meer een prestige-huisje (oud geld?), dan dat je er fijn met je gezin oud wordt.
waarom zou het wooncomfort ver te zoeken zijn? Ja, het is een oud huis, maar ik heb ook in een arbeiderswoning uit 1820 gewoond en dat was nou ook niet goed geïsoleerd en dat was ook prettig wonen met een gezin. Het is echt wat je er zelf van maakt. Zo'n oude woning kan bomvol zitten met domotica en handige foefjes en verborgen oplossingen maar van buiten nog de originele staat hebben.

Ik kan het wel waarderen. De enige reden dat IK het niet zou kopen is dat in m'n eentje het een klein beetje te groot is.

blup

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 22:26
quote:
Technisch gezien heb je voor 250k ongeveer 60k bruto jaarinkomen nodig

Voor 2,5 miljoen dus 600k bruto

Voor 7,5 miljoen dus 1,8 miljoen bruto

Al gaat dat om leenbedragen. Als je in een keer het huis koopt heb je geen hypotheek, ik vraag mij af wat je maandelijks zou moeten reserveren voor onderhoud van het huis.

Het betreffende pand is een jaar of 10 geleden helemaal opgeknapt, maar qua temperatuur zal het inderdaad niks zijn :P Toch een mooie lap grond en lekker tussen het groen in

• caspervc
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 20-11 12:57
quote:
President schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 08:09:
[...]

Al gaat dat om leenbedragen. Als je in een keer het huis koopt heb je geen hypotheek, ik vraag mij af wat je maandelijks zou moeten reserveren voor onderhoud van het huis.

Het betreffende pand is een jaar of 10 geleden helemaal opgeknapt, maar qua temperatuur zal het inderdaad niks zijn :P Toch een mooie lap grond en lekker tussen het groen in
Onderhoud stel je meestal (afhankelijk van de staat van het huis) op 1 á 2 procent van de WOZ per jaar.
Dus WOZ = 7 miljoen, onderhoud is tussen de 70 en 140k? :X

caspervc wijzigde deze reactie 18-08-2017 08:27 (3%)

• Divak
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 16-11 18:53
Wooncomfort in de zin van de isolatie/verwarming/ventilatie, niet of je het er naar je zin hebt of prettig woont.
quote:
caspervc schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 08:27:
[...]

Onderhoud stel je meestal (afhankelijk van de staat van het huis) op 1 á 2 procent van de WOZ per jaar.
Dus WOZ = 7 miljoen, onderhoud is tussen de 70 en 140k? :X
Huur een hovenier in voor je landgoed en je zit denk ik al over de helft.

Divak wijzigde deze reactie 18-08-2017 08:46 (63%)

• Jasphur
Is er ook niet zoiets als vastgoedbelasting of vermogen? Dus dan kun je een huis wel in 1 keer met eigen geld kopen, dan heb je toch nog maandelijkse lasten naar de overheid toe? Toch? Ben een behoorlijke leek op dit gebied.

• Aardappel
quote:
Jasphur schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 08:53:
Is er ook niet zoiets als vastgoedbelasting of vermogen? Dus dan kun je een huis wel in 1 keer met eigen geld kopen, dan heb je toch nog maandelijkse lasten naar de overheid toe? Toch? Ben een behoorlijke leek op dit gebied.
De dag dat ik me daar druk moet maken, ga ik me er niet druk om maken :D

Enige wat ik weet is dat wanneer je een huis direct koopt je geen uiteraard geen hypotheekrente-aftrek krijgt en dat je bij verkoop het vermogen weer dient te gebruiken voor de aankoop van een nieuwe woning.

• Clifdon
  • Laatst online: 19:02
Het is wel een landgoed mensen. En dit landgoed valt allicht onder de natuurschoonwet. Waardoor er allerlei belasting reducties zijn. Dat alleen al kan een reden zijn voor iemand om het te kopen.

Prachtig pand overigens. Maar isloatie ventilatie en verwarming kan gewoon niet van deze tijd zijn. Dus ik sla dit keer over. Oohja betalen kan ik het ook never nooit.

Always look on the bright side of life.

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 20-11 11:39
quote:
Fiber schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 22:36:
[...]

Ik zou failliet gaan aan verwarming en verlichting denk ik... Om over onderhoud, schoonhouden en de tuin bijhouden nog maar te zwijgen...

Maar wel mooi, en wellicht kan het wel uit met behulp van Airbnb of zo. Kamers genoeg om te verhuren... :)
Zo te zien draait de verwarming op hout :P En dat staat gratis in de tuin ;)

TheS4ndm4n#1919

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

quote:
RocketKoen schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:09:
[...]

Zo te zien draait de verwarming op hout :P En dat staat gratis in de tuin ;)
Grote kans dat je dat niet zomaar mag laten kappen...daarentegen, als dat omringende box goed onderhouden dient te worden en dus periodiek uitgedund moet worden, dan zou het kunnen, behalve dat de besparing op de stookkosten direct ongedaan worden gemaakt door de personeelskosten voor het uitdunnen :P ...

• Wokschotel
  • Registratie: december 1999

Wokschotel

Op 6 wielen

quote:
Clifdon schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:01:
Het is wel een landgoed mensen. En dit landgoed valt allicht onder de natuurschoonwet. Waardoor er allerlei belasting reducties zijn. Dat alleen al kan een reden zijn voor iemand om het te kopen.

Prachtig pand overigens. Maar isloatie ventilatie en verwarming kan gewoon niet van deze tijd zijn. Dus ik sla dit keer over. Oohja betalen kan ik het ook never nooit.
Wonen op de landgoed heeft zo z'n voordelen. Veel lagere OZB (geen OZB over grond, lagere OZB over waarde huis), geen schenk/erfbelasting (bij volledige openstelling) of veel lagere schenk/erfbelasting, geen overdrachtsbelasting. Maargoed, dat compenseert nauwelijks de onderhoudskosten van pand en grond :X

• sbruynis
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 20-11 06:28
quote:
Divak schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 08:44:
[...]

Huur een hovenier in voor je landgoed en je zit denk ik al over de helft.
70-140k. Dat ligt misschien aan de ondergrens.
Een gemiddeld FTE kost 50k bruto per jaar.
Als je jonge gasten aanneemt kan je er wel 3 neerzetten :Y)

• downtime
  • Niet online
quote:
sbruynis schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 21:39:
[...]

70-140k. Dat ligt misschien aan de ondergrens.
Een gemiddeld FTE kost 50k bruto per jaar.
Als je jonge gasten aanneemt kan je er wel 3 neerzetten :Y)
Een hovenier die 70K per jaar kost? Dat lijkt me nogal veel voor ongeschoold werk. En ja, ik weet dat die 70K niet alleen het salaris is, maar dan nog...

• sbruynis
@downtime ik bedoelde dan ook dat een gemiddeld geschoolde FTE 50k kost. Dus voor 140k kan je er wel 3 kwijt.
En niet om mensen tegen de schenen te schoppen, je moet als hovenier toch wel wat kennis van planten hebben

• kipppertje
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 14:24
quote:
sbruynis schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:26:
@downtime ik bedoelde dan ook dat een gemiddeld geschoolde FTE 50k kost. Dus voor 140k kan je er wel 3 kwijt.
En niet om mensen tegen de schenen te schoppen, je moet als hovenier toch wel wat kennis van planten hebben
Dat is leuk dat je een hovenier in je tuin hebt rondlopen, maar ik neem aan dat het de bedoeling is dat die hovenier er ook voor zorgt dat je tuin er piekfijn in orde uit ziet. Boompje hier, tuingereedschap daar, beetje bemesten, leuke plantjes en struikjes, het gaat op zo'n oppervlakte al snel in de papieren lopen.
Of je moet tevreden zijn met een groot grasveld, dan hoef je alleen zo'n maairobot te kopen :+

Maar het had ook zo gekunt

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
quote:
sbruynis schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:26:
Hovenier is zelfs een redelijk-geschoolde MBO baan met specifieke kennis en vaardigheden. Op de lange termijn veiliger als baan dan MBO/HBO administratief werk.

De ongeschoolde variant is voor een groot deel al gemechaniseerd. Maar die heb je niet in dienst, die huur wanneer je echt handjes nodig hebt.

Heerlijke terminologie. Niet zelf gekozen, ik citeert een directielid van een uitzendbureau keten :+

• Valorian
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14-11 17:09
Bij mij in de omgeving in Utrecht raken de woonhuizen letterlijk op. Ik woon er prima, maar vind het altijd wel leuk om te zien wat er zoal langskomt in de buurt.

Een zoek-opdracht op Funda met variabelen leert dat er in subwijken "Julianapark en omgeving" + "Elinkwijck" + "Zuilen Noord" (in totaal toch best een grote zoek-omgeving) gezamelijk nog maar 10 woonhuizen met tuin te koop staan, waarvan slechts 3 onder de 300K. Als er dan een huis langskomt van 199K in een van de meest gewilde straten dan vraag je je al snel af waar de catch zit. Daar hoef je vervolgens niet lang voor te zoeken... :)

https://www.funda.nl/koop...49256777-bessemerlaan-85/

NB: Wel een mooie grote tuin. Alleen nog flink wat werk om al het beton eruit te halen en de asbest daken en schuttingen te verwijderen 8)7

Valorian wijzigde deze reactie 19-08-2017 14:55 (9%)

• Arjantje72
  • Laatst online: 19:33
quote:
Bezulba schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 08:09:
[...]

Ik kan het wel waarderen. De enige reden dat IK het niet zou kopen is dat in m'n eentje het een klein beetje te groot is.
Maar het geld heb je dus wel :)

• Bezulba
  • Laatst online: 19:31

Bezulba

Formerly known as Eendje

quote:
Arjantje72 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 14:54:
[...]

Maar het geld heb je dus wel :)
Als ik de loterij win wel ja

blup

• Jordymt
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 20:24
quote:
Valorian schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 14:51:
Bij mij in de omgeving in Utrecht raken de woonhuizen letterlijk op. Ik woon er prima, maar vind het altijd wel leuk om te zien wat er zoal langskomt in de buurt.

Een zoek-opdracht op Funda met variabelen leert dat er in subwijken "Julianapark en omgeving" + "Elinkwijck" + "Zuilen Noord" (in totaal toch best een grote zoek-omgeving) gezamelijk nog maar 10 woonhuizen met tuin te koop staan, waarvan slechts 3 onder de 300K. Als er dan een huis langskomt van 199K in een van de meest gewilde straten dan vraag je je al snel af waar de catch zit. Daar hoef je vervolgens niet lang voor te zoeken... :)

NB: Wel een mooie grote tuin. Alleen nog flink wat werk om al het beton eruit te halen en de asbest daken en schuttingen te verwijderen 8)7
Hoef je gelukkig niet te veel aan te klussen.

• Valorian
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14-11 17:09
quote:
Jordymt schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 15:06:
[...]

Hoef je gelukkig niet te veel aan te klussen.
Precies. Alleen 'aanpassen aan de eisen van de moderne tijd', zoals een makelaar zou zeggen. Ik vraag me bij dit soort pareltjes altijd af of er dan tot de dag van verkoop wel gewoon mensen in gewoond hebben...

• Jordymt
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 20:24
quote:
Valorian schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 15:13:
[...]

Precies. Alleen 'aanpassen aan de eisen van de moderne tijd', zoals een makelaar zou zeggen. Ik vraag me bij dit soort pareltjes altijd af of er dan tot de dag van verkoop wel gewoon mensen in gewoond hebben...
Gezien de afdrukken van de schilderijen die er net afgehaald lijken te zijn, lijkt het recent bewoond te zijn geweest

• downtime
  • Niet online
quote:
Valorian schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 14:51:

Klein, vies, verwaarloosd, de tuin is een puinhoop en vooral: Geen badkamer. Maar dat laatste maakt eigenlijk weinig uit want als je dat koopt zul je toch alles eruit moeten halen en alleen de buitenmuren laten staan. Hopelijk zijn die wel in orde.

• kipppertje
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 14:24
quote:
downtime schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 16:06:
[...]

Klein, vies, verwaarloosd, de tuin is een puinhoop en vooral: Geen badkamer. Maar dat laatste maakt eigenlijk weinig uit want als je dat koopt zul je toch alles eruit moeten halen en alleen de buitenmuren laten staan. Hopelijk zijn die wel in orde.
Zouden die mensen die er gewoond hebben altijd in de keuken gedoucht hebben? Lijkt me niet de meest handig plek.
Maar gooi er 100.000 tegen aan en je hebt een schitterend pareltje die waarschijnlijk een stuk meer waard is.

Maar het had ook zo gekunt

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Als je ooit van de geur van de tabak van de zeer zware kettingroker(s) af kan komen...

Zelden zo'n muurkleur gezien, alles moet onder een flinke laag teer zitten.

• SndBastard
  • Laatst online: 22:33
quote:
President schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 08:09:
[...]

Beetje off topic, maar voor de dromers; ik denk dat de financiering en het bruto inkomen niet helemaal op dezelfde manier lineair schaalt. Vanaf een bepaald inkomen (zeg: 3 ton +) zijn bepaalde vaste lasten zoals eten, auto, verzekeringen, vaste belastingen al gemaximaliseerd, dus hou je redelijk gezien meer over.
Waarschijnlijk ga je wel vanzelf wat meer uitgeven, maar met ~2 - 3k netto per maand kan je rondkomen, of je nou 50k of 300k per jaar verdiend...

• sbruynis
@SndBastard
Deels zal je gelijk hebben, maar op sommige punten vermoed ik niet.
- De belastingen zullen wel hoger uitvallen, misschien nog een beetje vermogensbelasting op de koop toe.
- auto zal wel op stand zijn, een Bentley (i.e.) kost per maand toch echt wel meer dan een Passat, niet alleen aan aanschaf, maar ook MRB, verzekering en verbruik
- verzekeringen schalen ook lijkt mij

Tuurlijk zullen de boodschappen op een gegeven ogenblik niet (veel) duurder uitvallen, kleding zal ook niet gekker worden
Pagina: 1 ... 7 ... 20 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*