Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik denk eerder dat er een binnenhuisarchitect is ingehuurd die meent dat ie z'n klant geen lege ruimtes kan verkopen. Dus er moet iets leuks met zo'n hoekje gedaan worden. Die stoel, paar foto's, wat fotoboeken en het oogt gewoon wat meer.Verwijderd schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 21:46:
[...]
Het antwoord is vrij simpel: de architect is buiten beschouwing gelaten.
Bij dit soort huizen heb ik altijd het stereotype idee dat de man die het geld binnen harkt een zo groot mogelijk casco neerzet en dat de vrouw het dan moet inrichten. De combinatie van een casco dat te groot is en angst voor lege ruimtes resulteert in dit soort uitwassen.
Er is vast vooraf over nagedacht.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Simpel gevolg van te moeilijke spelling voor een twee-onder-een-kapwoning. En wanneer iedereen het fout zegt, maakt het nog geen correcte spelling natuurlijk.Fiber schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 21:53:
[...]
Met ruim 500k hits op Google lijkt het mij toch een redelijk ingeburgerde term die vooral een stuk eenvoudiger en korter is dan de hierboven genoemde term...![]()
https://www.google.nl/search?q=tweekapper
Blijft wel het toppunt van burgerlijkheid natuurlijk, hoe je zo'n geval ook noemt...
modewoord...
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
"Het pand is zeer geschikt voor renovatie/nieuwbouw of voortzetting van het huidige gebruik. "
Het was een huis, omgebouwd naar garage en nu te koop. Foto's zijn volgensmij ook uit het bouwjaar aan de kwaliteit te zien:

Mooie tuin:

Oldskool plattegrond erbij:

[ Voor 61% gewijzigd door Slavy op 09-03-2018 07:34 ]
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Als iedereen het zo zegt dan is het de correcte spelling geworden. Zo werkt taal dan ook weer.breinonline schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 06:53:
[...]
Simpel gevolg van te moeilijke spelling voor een twee-onder-een-kapwoning. En wanneer iedereen het fout zegt, maakt het nog geen correcte spelling natuurlijk.
https://www.funda.nl/koop...4233-zevenbergsepoort-32/

Leuk, zo'n nieuwe keuken, maar met de gekozen zeer onhandige indeling kan je hem er direct weer uit slopen. Hetzelfde geldt voor de badkamer...
Amphiebietje schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:15:
Een mislukte kluswoning:
[afbeelding]
Leuk, zo'n nieuwe keuken, maar met de gekozen zeer onhandige indeling kan je hem er direct weer uit slopen. Hetzelfde geldt voor de badkamer...
Over understatement gesprokenDe woning heeft aan de binnenzijde nog wel wat aandacht nodig

Groot genoeg voor 2 hoofdletters
"Te moeilijk" lijkt me niet. Eerder te lang. Als je dat woord in een stukje tekst enkele malen gebruikt, dan typ je de blaren op je vingers, of bent steeds aan het kopieren.breinonline schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 06:53:
[...]
Simpel gevolg van te moeilijke spelling voor een twee-onder-een-kapwoning.
Ik vind 1/2-kapper wel een aardige oplossing. Evt. als halfkapper gespeld. Iig beide duidelijk korter.
Moet ik nog is over nadenken, of ik het daar mee is ben.En wanneer iedereen het fout zegt, maakt het nog geen correcte spelling natuurlijk.
Weer zo'n puinhoop, waar de verkoper elegant vanaf denkt te komen met behulp van de overspannen woningmarkt. Wat mij betreft de voorbode van een naderende trendbreuk.Slavy schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 07:32:
https://www.funda.nl/koop...-prins-bernhardstraat-53/
"Het pand is zeer geschikt voor renovatie/nieuwbouw of voortzetting van het huidige gebruik. "
Het was een huis, omgebouwd naar garage en nu te koop.
Hehe, ik zeg niets, mijn huis was nog erger bij aankoopAmphiebietje schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:15:
Een mislukte kluswoning:
[afbeelding]
Grote afvalcontainer besteld en eerst met de voorhamer door het huis heen gelopen, alle wanden, deuren, cv leidingen, elektraleidingen, kozijnen en ga zo maar door uit het huis getrokken
Had alleen nog de buitenmuren, verdiepingsvloer en dak over

Dus ook hier moeten ze maar weer zo'n gek vinden die het hele huis wil aanpakken
Al zie ik hier weinig hoop in, met totaal geen ruimte om het huis
[ Voor 3% gewijzigd door FabianGTI op 09-03-2018 09:50 ]
Lijkt mij desondanks echt een zware voldoening te geven als je het huis ziet opbeuren, laat staan als het af is.FabianGTI schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:49:
[...]
Hehe, ik zeg niets, mijn huis was nog erger bij aankoop(Zo erg, dat zelfs de makelaar destijds alleen een foto van de buitenkant had)
Grote afvalcontainer besteld en eerst met de voorhamer door het huis heen gelopen, alle wanden, deuren, cv leidingen, elektraleidingen, kozijnen en ga zo maar door uit het huis getrokken
Had alleen nog de buitenmuren, verdiepingsvloer en dak over![]()
Dus ook hier moeten ze maar weer zo'n gek vinden die het hele huis wil aanpakken
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Goed. Om er geen doekjes om te winden: € 90K voor twee garages en een groentetuintje in een gat in Zeeland Zuid Holland. Dan ben je het contact met de werkelijkheid wel kwijt.Slavy schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 07:32:
https://www.funda.nl/koop...-prins-bernhardstraat-53/
Het was een huis, omgebouwd naar garage en nu te koop. Foto's zijn volgensmij ook uit het bouwjaar aan de kwaliteit te zien:
[afbeelding]
Mooie tuin:
[afbeelding]
Oldskool plattegrond erbij:
[afbeelding]
Met excuses aan iedereen die ik tot in het diepst van zijn ziel kwetste door het een gat in Zeeland te noemen. Het is een gat in Zuid Holland.
[ Voor 9% gewijzigd door downtime op 09-03-2018 11:08 ]
Oud-Beijerland is GEEN ZEELAND!downtime schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:46:
[...]
Goed. Om er geen doekjes om te winden: € 90K voor twee garages en een groentetuintje in een gat in Zeeland. Dan ben je het contact met de werkelijkheid wel kwijt.
Wat is dat met die architecten toch altijd en hun zwembaden, dat zijn zelf vast geen zwemmers...mathy_ schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 15:42:
Dat binnen zwembad
Afgelopen paar huizen met zwembad die ik hier voorbij zag komen hadden de inlooptrap op de korte zijde, zo kun je nooit fatsoenlijk baantjes trekken.
Oud-Beijerland is geen Zeeland. Daar ligt zelfs nog een heel eiland tussendowntime schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:46:
[...]
Goed. Om er geen doekjes om te winden: € 90K voor twee garages en een groentetuintje in een gat in Zeeland. Dan ben je het contact met de werkelijkheid wel kwijt.

Oh, wat @Slavy dus zegt....
[ Voor 4% gewijzigd door PaT op 09-03-2018 11:01 ]
Voor het laatst ook bij RTL *kots* 4, "Piershil is een mooie plaats in Zeeland"...PaT schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:01:
[...]
Oud-Beijerland is geen Zeeland. Daar ligt zelfs nog een heel eiland tussen
Oh, wat @Slavy dus zegt....

Als dat de trend maar niet wordtVanoverdegrens schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:39:
[...]
Moet ik nog is over nadenken, of het daar mee is ben.
90k voor 200 m^2 grond (met waarschijnlijk al woning in het bestemmingsplan) in een rustig dorpje op steenworp afstand van rotterdam?downtime schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:46:
[...]
Goed. Om er geen doekjes om te winden: € 90K voor twee garages en een groentetuintje in een gat in Zeeland Zuid Holland. Dan ben je het contact met de werkelijkheid wel kwijt.
Met excuses aan iedereen die ik tot in het diepst van zijn ziel kwetste door het een gat in Zeeland te noemen. Het is een gat in Zuid Holland.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Het is geen vrijstaande woning, dus je kunt het niet zomaar plat gooien, en daarnaast is het wel een hele smalle plot. Vooral dat laatste is wel een punt als je daar iets nieuws wilt bouwen.vectormatic schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 14:12:
[...]
90k voor 200 m^2 grond (met waarschijnlijk al woning in het bestemmingsplan) in een rustig dorpje op steenworp afstand van rotterdam?
Stamt van 1900, zal dus wel op de beschermde erfgoedlijst staan.downtime schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 14:24:
[...]
Het is geen vrijstaande woning, dus je kunt het niet zomaar plat gooien, en daarnaast is het wel een hele smalle plot. Vooral dat laatste is wel een punt als je daar iets nieuws wilt bouwen.
Als ik naar de standaard vormfactor kijk van de nieuwbouwwijken is 10 M diep bij 1 M beter heel hip
/me D_Jeff vind persoonlijk die 'hippe trend' helemaal niets. Doet mij maar een schuin dak en een begande grond vorm van een groot vierkant
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Klopt ook, huis is aan de buitenzijde nog steeds een huis van begin 1900, van binnen is het in principe een nieuw huis wat grotendeels de hedendaagse standaarden heeftSlavy schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:50:
[...]
Lijkt mij desondanks echt een zware voldoening te geven als je het huis ziet opbeuren, laat staan als het af is.
En de gehele indeling is naar eigen smaak gemaakt
Heeft me alleen wel 2 jaar de tijd gekost, hoop met 2 maanden eindelijk helemaal klaar te zijn

Dat lijkt mij nou weer heel onhandigD_Jeff schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 14:35:
/me D_Jeff vind persoonlijk die 'hippe trend' helemaal niets. Doet mij maar een schuifdak ...
Punctuality is the politeness of kings
niet alles wat oud is is beschermd.Slavy schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 14:35:
[...]
Stamt van 1900, zal dus wel op de beschermde erfgoedlijst staan.
Gelukkig maar. Vind het fijn dat ik kan doen met mijn huis wat ik wil
deze is ook prachtig. Inrichting is zeer speciaal, ouwe meuk, geen tuin, slechts 270k, waarschijnlijk voor 280-290 verkocht binnen een week.... F...ing markt
Opkopen, onderverhuren en studenten en kaching winst.
4 slaapkamers. 4 x €400?
[ Voor 16% gewijzigd door Viper® op 09-03-2018 16:29 ]
Dat "geen tuin" vind ik dan wel bijzonder, aangezien op de satellietfoto wel degelijk een tuin te zien is.Fr33z schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:25:
https://www.funda.nl/koop...937536-balderikstraat-43/
deze is ook prachtig. Inrichting is zeer speciaal, ouwe meuk, geen tuin, slechts 270k, waarschijnlijk voor 280-290 verkocht binnen een week.... F...ing markt
Die staat blijkbaar volgebouwd, ze noemen de uitbouw als reden.PaT schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:48:
[...]
Dat "geen tuin" vind ik dan wel bijzonder, aangezien op de satellietfoto wel degelijk een tuin te zien is.

https://www.funda.nl/koop...is-49917705-sophiaweg-25/

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Lelijke typo
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Verwijderd
Minstens een vijfde verhuurhok door middel van een wandje in de woonkamer...Viper® schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:28:
Tja Utrecht.
4 slaapkamers. 4 x €400?
5x400

https://www.funda.nl/koop/wijchen/huis-85705779-tienakker-1/
How do you save a random generator ?
Viper® schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:28:
Tja Utrecht.
4 slaapkamers. 4 x €400?
- 13,13m2: EUR 500
- 14,75m2: EUR 550
- 11,25m2: EUR 475
Kamerprijzen zijn trouwens gebaseerd op kamers in Kolenkitbuurt, dat lijkt mij vergelijkbaar?
Verwijderd
Is dat dan inclusief G/W/E? Nee zeker?ANdrode schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 19:49:
[...]Eventueel de woonkamer ombouwen tot slaapkamer tot zoon van eigenaar. Is dan de grootste kamer en woning heeft nog een woonkeuken. Dan valt het wat betreft huurbescherming onder de hospitaregeling.
- 14,75m2: EUR 550
- 11,25m2: EUR 475
offtopic:
Kamerprijzen zijn trouwens gebaseerd op kamers in Kolenkitbuurt, dat lijkt mij vergelijkbaar?
Een rendering van "wat je zou kunnen doen" met de benedenverdieping. Maar als dat je smaak is, denk ik dat je de rest van het huis ook helemaal opnieuw zal gaan inrichten.Jasphur schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:53:
Staat nog steeds te koop voor diegene die wat ruimte wil.
[afbeelding]
Weet ik niet zeker. Ben wat lager gaan zitten dan in Amsterdam waar EUR 500 voor 8m2 haalbaar is (inc G/W/E, gemeentelijke belasting).
2K/maand is in ieder geval haalbaar zonder te renoveren.
Lijk me wel een erg smal huis, dat zie je ook aan het feit dat ze schuifdeuren gebruiken ipv gewone deuren.Fr33z schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:25:

Ik zou als het een studentenhuis wordt, wel Chewbacca laten zitten

Tja, ik snap wel dat deze nog te koop staat. Het is een erg specifiek pand, niet direct geschikt voor normale bewoning. Hoewel ik van grote kamers hou, zijn deze mij iets te groot (of het ligt aan de inrichting).Jasphur schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:53:
Staat nog steeds te koop voor diegene die wat ruimte wil.
[afbeelding]

Daarnaast zijn er ook aparte kamers (slaapkamer met erker ligbad ?!?) en dat kunstgras overal, brrrr.

Wel grappig in de tekst, daar staat:
"Op het tabblad ‘video’ kun je een film van dit pand bekijken, die je rondleidt door alle ruimtes. Niet met een slideshow, maar met echte filmbeelden. Loop door de villa alsof je er live aanwezig bent!"
Ik loop altijd door huizen en vlieg dan ineens de lucht in voor een areal shot, en vlieg over balkons
Ik denk eerder aan een hotel-restaurant ofzo. Die enorme “woonkamer” is zo te zien later toegevoegd en is waarschijnlijk ooit een eetzaal of een ruimte voor evenementen geweest.BFmango schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 11:42:
De echte vraag is of het ooit een house of pleasure was. Ja toch?
Ik ben ook in utrecht aan het rondkijken en voor deze prijs in deze buurt valt het nog wel mee. Mijn insteek zou eerder zijn hier wel te gaan kijken, er is wel wat van te maken en dan sta je er wellicht niet met 40 man.Wel ff nieuw behangetje plakken.Fr33z schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:25:
Verwijderd
Uiteindelijk is een baan in het oosten / noorden / zuiden dus gewoon een grote zegenFr33z schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:25:
Verwijderd
Langgerekte woonkamer tot in het extreme.
Maar wat een oppervlak, zeker voor de prijs

Hooguit geschikt voor wat indoor tuinieren of een flinke walk-in closet, hoe ze dit ooit voormekaar en legaal gekregen hebben is mij een raadsel.
2 woorden, voorhamer en Kango.
Hier klopt werkelijk niks van, ramen die bij de buren naar binnen kijken... deze (ver)bouwer wist waarschijnlijk iets uiterst chantabels over de ambtenaar die hiervoor toestemming heeft gegeven, dit krijg je nevernooitniet voor mekaar met alleen een flesje Poolse vodka als relatiegeschenk.
Ze hebben het bouwbesluit hier met een flinke korrel zout genomen en zonder vaseline.
https://www.funda.nl/koop...-barendszstraat-7/#foto-7
In zo'n lange smalle kamer leg je de vloer dus wel dwars op de lichtval en niet zoals hier waarmee je de lengte nog meer benadrukt.
[ Voor 43% gewijzigd door PalingDrone op 11-03-2018 06:03 . Reden: Funda haat Tweakers en hebben aan cloudbusting gedaan? iig werken de plaatjes niet zoals gewenst. ]

Werkt prima?
Wel een absurd huis zeg... Hier kun je wel even een leuk rondje met de voorhamer doorheen lopen

[ Voor 9% gewijzigd door TTLCrazy op 11-03-2018 08:54 ]
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

https://www.funda.nl/koop...senlaan-28/#plattegrond-1
Vergunning zal wel iets met de situatie van het gezin te maken hebben. Er is zoveel ruimte boven en toch vonden ze het nodig om de badkamer en een slaapkamer op de begane grond te doen.PalingDrone schreef op zondag 11 maart 2018 @ 05:09:
Wat een verschrikking dat huis, en dan die plattegrond van de verdieping, je moet door een kamer om in een andere kamer te komen en kamers zonder verse lucht of daglicht?
Hooguit geschikt voor wat indoor tuinieren of een flinke walk-in closet, hoe ze dit ooit voormekaar en legaal gekregen hebben is mij een raadsel.
Hier klopt werkelijk niks van, ramen die bij de buren naar binnen kijken... deze (ver)bouwer wist waarschijnlijk iets uiterst chantabels over de ambtenaar die hiervoor toestemming heeft gegeven, dit krijg je nevernooitniet voor mekaar met alleen een flesje Poolse vodka als relatiegeschenk.
Ze hebben het bouwbesluit hier met een flinke korrel zout genomen en zonder vaseline.
In zo'n lange smalle kamer leg je de vloer dus wel dwars op de lichtval en niet zoals hier waarmee je de lengte nog meer benadrukt.
Als ik er een slag naar moet slaan: Iemand in het gezin was gebonden aan een rolstoel en daarom was badkamer en een slaapkamer op de begane grond nodig. En vanwege dat soort omstandigheden hebben ze een vergunning gekregen om het pand zo te verbouwen.
Een rolstoeler lijkt me zeer onwaarschijnlijk de reden voor een dergelijke badkamer beneden, er zit namelijk een normaal bad en een normale douchcabine in de badkamer. Daarnaast lijkt een rolstoel zich met veel moeite door zo’n lange smalle gang te manoeuvreren.downtime schreef op zondag 11 maart 2018 @ 10:01:
[...]
Vergunning zal wel iets met de situatie van het gezin te maken hebben. Er is zoveel ruimte boven en toch vonden ze het nodig om de badkamer en een slaapkamer op de begane grond te doen.
Als ik er een slag naar moet slaan: Iemand in het gezin was gebonden aan een rolstoel en daarom was badkamer en een slaapkamer op de begane grond nodig. En vanwege dat soort omstandigheden hebben ze een vergunning gekregen om het pand zo te verbouwen.
Wat ik wel vreemd vind is dat ze de hoek van de hoekbank er tussen uitgehaald hebben en neergezet hebben als losse ‘stoel’. Had hem dan in zijn geheel weggehaald. En de airco in de keuken met het andere deel haast op de grond buiten is ook merkwaardig.
Op mij komt het over als een te groot huis voor de bewoners die daarom wat kamer hebben verhuurd.
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
What.The.Fuck.
En dan gewoon lekker 210k durven vragen voor zo'n ranzig bouwval

[...]
Ik denk eerder aan een hotel-restaurant ofzo. Die enorme “woonkamer” is zo te zien later toegevoegd en is waarschijnlijk ooit een eetzaal of een ruimte voor evenementen geweest.
Geeft de kassa en pinautomaat wel vermoeden.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Echter, als je op Google maps kijkt wat voor paleis de buren hebben: https://goo.gl/maps/qPguWo8vCUr (even satelliet aanzetten)
Ik zou echt van de gekkigheid niet weten wat je met al die ruimte zou moeten doen.pirke schreef op zondag 11 maart 2018 @ 12:33:
Mijn punt was vooral het huis vd buren... Staat weliswaar niet te koop, maar wat een joekel zeg
Hehe. Dan woon je in zo’n villa maar als je even naar de buren kijkt voel je je toch weer een loser.pirke schreef op zondag 11 maart 2018 @ 12:19:
Deze kwam ik tegen in België, geen klein huisje, best veel huis voor je geld: https://www.funda.nl/koop...zenpas-6-neerpelt-belgie/
Echter, als je op Google maps kijkt wat voor paleis de buren hebben: https://goo.gl/maps/qPguWo8vCUr (even satelliet aanzetten)
Ik weet niet wat er meer afleid, die 6 persoons-bank met ondefinieerbaar kleedje, de losse hoek "stoel", de foto van de dochter des huizes of de algehele setting van het plaatje.Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2018 @ 01:54:
https://www.funda.nl/koop...szstraat-7/#plattegrond-3
Langgerekte woonkamer tot in het extreme.
Maar wat een oppervlak, zeker voor de prijs

De makelaar is ook helemaal los gegaan met superlatieven: alles is royaal, riant en sfeervol.

"Bijzonder uniek en groot woonhuis in zijn prijsklasse met een prachtig vrij uitzicht over de riante groenvoorziening ! :
"Op zoek naar heel veel binnen ruimte met karakter, sfeer en een onderhoudsvriendelijke achtertuin?" - Achtertuin is een binnenplaats van 20m2
"Een verrassende, romantische en gezellige woning. Het volumineuze woonhuis is van binnen deels gerenoveerd, voorzien van een moderne keuken " - Volgens mij is alleen de vaatwasser van ná 1980
"De tuin is een heerlijke plek om buiten te zitten. De tuin is geheel v.v. sierbestrating en via een achterom te bereiken. "
Baddie09 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 14:26:
[...]
"Een verrassende, romantische en gezellige woning. Het volumineuze woonhuis is van binnen deels gerenoveerd, voorzien van een moderne keuken " - Volgens mij is alleen de vaatwasser van ná 1980

Amai wat een mooi huis...pirke schreef op zondag 11 maart 2018 @ 12:19:
Deze kwam ik tegen in België, geen klein huisje, best veel huis voor je geld: https://www.funda.nl/koop...zenpas-6-neerpelt-belgie/
Is hier net over de grens
Dag buurman. Wat zeg je? 400m2 woonoppervlak? Dat is bij ons de ontvangsthal...downtime schreef op zondag 11 maart 2018 @ 13:24:
[...]
Hehe. Dan woon je in zo’n villa maar als je even naar de buren kijkt voel je je toch weer een loser.
Ik snap echt wel dat een beetje leefruimte plezierig is als je het kunt betalen. Maar het nut houdt toch een keer op lijkt me? Wat over blijft is dan een heleboel loze ruimte die je geld aan het oproken is. Gezelligheid is in zo'n balzaal vaak ook ver te zoeken.
Maar goed, ik heb dan ook geen tig miljoen te besteden. Wellicht is dan alles anders
Ik moet wel toegeven; zo'n 1980 Seats and Sofas hoekbank kopen om langwerpig in je oneindige woonkamer te duwen is fantastisch bedacht.
En die vaatwasser zit praktisch op de enige plek waar die, als ie open staat, gruwelijk in de weg staat.
Die balk in de woonkamer doet mij een beetje aan galgje denken.Baddie09 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 14:26:
"Op zoek naar heel veel binnen ruimte met karakter, sfeer en een onderhoudsvriendelijke achtertuin?" - Achtertuin is een binnenplaats van 20m2
"Een verrassende, romantische en gezellige woning.
"gezellig"
Kwestie van een groot deel van de binnenwandjes boven en beneden er uit slopen. Nieuwe keuken erin beneden, nieuwe badkamer boven en je hebt al een veel beter huis.PalingDrone schreef op zondag 11 maart 2018 @ 05:09:
Wat een verschrikking dat huis, en dan die plattegrond van de verdieping, je moet door een kamer om in een andere kamer te komen en kamers zonder verse lucht of daglicht?

Wel lekker veel ruimte voor weinig geld.
Valt hier nog wat van te maken of is dit echt een total loss en rijp voor de bulldozer in plaats van alleen maar de voorhamer...?

Hoe kan zoiets zo goedkoop zijn?pirke schreef op zondag 11 maart 2018 @ 12:19:
Of is er bij huizen een soortgelijk iets als bij tweedehands auto's, waar die hele grote bakbeesten ook relatief weinig kosten...?

[ Voor 34% gewijzigd door Fiber op 11-03-2018 21:45 ]
De binnenkant valt nog wel mee. Het is vies maar dat kun je aanpakken. Wat me veel meer dwars zou zitten is dit gedrocht op het dak. Dat verpest de “authenticiteit” van het hele huis en als je er vanaf wilt dan moeten de buren mee willen doen.Fiber schreef op zondag 11 maart 2018 @ 21:31:
[...]
Valt hier nog wat van te maken of is dit echt een total loss en rijp voor de bulldozer in plaats van alleen maar de voorhamer...?
afbeelding
Mijn god, ik kan de foto's gewoon ruiken...
Daar heeft iemand vanaf de jaren 70 iedere dag in zitten roken, gadverdamme.
sudo apt-get rekt
Waar ik mij meer zorgen over zou maken, is dat huis er naast, dat zo te zien (aan de roest) al jaren lang in de steigers staat...als dat iets zegt over de buurt of de staat van de huizen, dan is inderdaad de bulldozer waarschijnlijk de beste optie.downtime schreef op zondag 11 maart 2018 @ 21:56:
[...]
De binnenkant valt nog wel mee. Het is vies maar dat kun je aanpakken. Wat me veel meer dwars zou zitten is dit gedrocht op het dak. Dat verpest de “authenticiteit” van het hele huis en als je er vanaf wilt dan moeten de buren mee willen doen.
afbeelding
Huis ernaast kan ik 4 foto's van vinden, 2014, '15, '16 en '17 (of oudere) en op geen van die foto's is een steiger te zien.Amphiebietje schreef op maandag 12 maart 2018 @ 09:18:
[...]
Waar ik mij meer zorgen over zou maken, is dat huis er naast, dat zo te zien (aan de roest) al jaren lang in de steigers staat...als dat iets zegt over de buurt of de staat van de huizen, dan is inderdaad de bulldozer waarschijnlijk de beste optie.
Laatste foto is van 14 juni 2017, dus die steiger staat er (nog) niet lang.
Ik dank dat die mensen gewoon een huis zijn opgeschoven. In Streetview zie je dat het kasteel in aanbouw is...pirke schreef op zondag 11 maart 2018 @ 12:19:
Nu snap ik dat het goedkoop aangeboden wordt, witwassen heet datIn de wijk staan, verscholen in een dennenbos, villa's van kasteelformaat, met metershoge hekken en uitgebreide beveiligingssystemen. Er wonen veel rijke Nederlanders, waaronder directeuren/eigenaren van bedrijven als Sligro, Beter Bed en ASML.
Grote Heide is in 2004 in de belangstelling gekomen nadat binnen een half jaar twee van de inwoners van de villawijk werden geliquideerd. Het ging om de Nederlandse criminelen Marco Eijk en Marti Vorstenbosch. Eijk woonde in de villa van Sam Klepper sinds diens liquidatie in Amsterdam enkele jaren eerder. De villa's van de drie criminelen liggen op enkele honderden meters van elkaar. Ook de villa van Ria Eelzak, de partner van de vermoorde crimineel John Mieremet ligt er in de buurt.
[ Voor 3% gewijzigd door pirke op 12-03-2018 13:40 ]
Bulldozer is niet genoeg. Daar helpt alleen de vlammenwerper.Fiber schreef op zondag 11 maart 2018 @ 21:31:

En aande andere kant van de straat deze: https://www.hillewaere-va...egde-parktuin-te-neerpeltpirke schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:38:
Even gegoogled naar die villa wijk, dit zegt Wikipedia erover:
[...]
Nu snap ik dat het goedkoop aangeboden wordt, witwassen heet dat
Boven een bepaalde prijs moet alles gewoon kloppen.Fiber schreef op zondag 11 maart 2018 @ 21:31:
[...]
Kwestie van een groot deel van de binnenwandjes boven en beneden er uit slopen. Nieuwe keuken erin beneden, nieuwe badkamer boven en je hebt al een veel beter huis.![]()
Wel lekker veel ruimte voor weinig geld.
[...]
[...]
Hoe kan zoiets zo goedkoop zijn?
Of is er bij huizen een soortgelijk iets als bij tweedehands auto's, waar die hele grote bakbeesten ook relatief weinig kosten...?
Herinner je je de Pfaffs nog?
Hun eerste huis staat nu al een jaar of 6 te koop. De oorspronkelijke vraagprijs was 1.4 mio, zo heel gek is die prijs niet. Maar blijkbaar wil iemand die dat te besteden heeft niet in dat huis wonen, of er is een heel pak mis.
Want voor de 1.4 mio (geen idee wat ze nu nog vragen), krijg je eigenlijk een huis en een appartement.
Het is een beetje zoals met auto's.
Als je 10k te besteden hebt, en een paar vereisten dan wordt de spoeling dun.
Heb je 100k uit te geven aan een auto, dan moet je zo veel keuzes maken....
Sony A7 iv en wat recycled glas

https://www.funda.nl/koop...s-40495498-middelweg-141/
Uuhm makker heb je de badkamer ook al gezien?pep_82 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 17:35:
Een redelijk normaal huis zou je denken, totdat je dit ziet, een lekkere mancave:
[afbeelding]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Dat ziet er goed uit. Maar ik heb gemengde gevoelens over het pand als geheel. Het is een herenhuis uit 1975 wat eruit probeert te zien als een pand uit 1925 en daar net niet helemaal in slaagt. Het voelt gewoon als een neppert.pep_82 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 17:35:
Een redelijk normaal huis zou je denken, totdat je dit ziet, een lekkere mancave:
[afbeelding]
Bizar huis inderdaad, de fotograag doet het voorkomen alsof het ruim vrijstaand is, maar in werkelijkheid zit het bekneld tussen minder imposante woningen en de Marskramer.. En dat voor 1,5 miljoen.pep_82 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 17:35:
[afbeelding]
Een mix tussen oud herenhuis en jaren 70 stijl (deurstijlen, trap en tegels)

wat dachten ze bij het ontwerpen van de keuken, een wandje is altijd handig?

Inderdaad net een toilet in een cafe/ nachtclub

Wat voor vieze spelletjes zijn hier gespeeld in de kelder slaapkamer? Gooi dan op zijn minst een kleedje over de bank, brrr

Kinderkamer?

Dat is de badkamer/toiletruimte in de feestkelder. Die mag best een beetje hufter-proof zijn...Touchdomex schreef op maandag 12 maart 2018 @ 17:39:
[...]
Uuhm makker heb je de badkamer ook al gezien?Hele muur bedekt met traanplaat?
![]()
Bekneld is relatief en valt hier in mijn ogen best mee.Baddie09 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 18:37:
[...]
Bizar huis inderdaad, de fotograag doet het voorkomen alsof het ruim vrijstaand is, maar in werkelijkheid zit het bekneld tussen minder imposante woningen en de Marskramer.. En dat voor 1,5 miljoen.
Niet dat ik me thuis zou voelen in zo'n kast van een herenhuis hoor, laat staan in Uitgeest, maar dat geheel terzijde...

Weet ook niet precies wat ze in gedachte hebben als 'speelruimte'.
Vind het eigenlijk ook niet echt een mooi gebouw, rommelig, goedkoop ogende tegels op de begane vloer (met vlekken als je goed kijkt) en van buiten ziet het er gewoon heel saai uit.
https://www.funda.nl/koop...98-middelweg-141/#foto-41
Ziet er nou niet bepaald mooi uit...
https://www.funda.nl/koop...98-middelweg-141/#foto-42
Hier maak je toch geen foto's van, zo'n rommelhoek?
[ Voor 59% gewijzigd door Jochemd13 op 12-03-2018 19:25 ]
Kun je die kelder best zo laten voor de vrijmibo en andere feestjes...
En als luxe studentenhuis zie ik ook wel mogelijkheden voor studenten met een rijke pa die dit kan kopen. Weet alleen niet of Uitgeest een studentenstad is. Ik gok eigenlijk van niet...
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
https://www.funda.nl/koop...98-middelweg-141/#foto-22Jochemd13 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 19:20:
https://www.funda.nl/koop...delweg-141/#plattegrond-6
Weet ook niet precies wat ze in gedachte hebben als 'speelruimte'.
Vind het eigenlijk ook niet echt een mooi gebouw, rommelig, goedkoop ogende tegels op de begane vloer (met vlekken als je goed kijkt) en van buiten ziet het er gewoon heel saai uit.
https://www.funda.nl/koop...98-middelweg-141/#foto-41
Ziet er nou niet bepaald mooi uit...
https://www.funda.nl/koop...98-middelweg-141/#foto-42
Hier maak je toch geen foto's van, zo'n rommelhoek?
Die badkamer

@naaitsab?
Oh en betreft "speelruimte"; er staan zowel een biljart als een goedkoop ogende bar met stripperpaal tussen de foto's. Beide niet wat ik zelf voor ogen heb bij "speelruimte" maar sure
[ Voor 10% gewijzigd door McGryphon op 12-03-2018 21:03 ]
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
Kijk een man (of vrouw) met smaakMcGryphon schreef op maandag 12 maart 2018 @ 21:02:
[...]
https://www.funda.nl/koop...98-middelweg-141/#foto-22
Die badkamer
@naaitsab?
Oh en betreft "speelruimte"; er staan zowel een biljart als een goedkoop ogende bar met stripperpaal tussen de foto's. Beide niet wat ik zelf voor ogen heb bij "speelruimte" maar sure
if (!coffee) {
Work = false; }
We've got that ring of confidence
Haha, zwart/wit, past perfectYukkie schreef op maandag 12 maart 2018 @ 22:20:
Huisje van Jules Deelder staat te koop: https://www.funda.nl/koop...1941-mathenesserlaan-186/
Wat een geweldig huis en prachtige foto's!Yukkie schreef op maandag 12 maart 2018 @ 22:20:
Huisje van Jules Deelder staat te koop: https://www.funda.nl/koop...1941-mathenesserlaan-186/

Verwijderd

Haha... dat is gewoon traanplaatMcGryphon schreef op maandag 12 maart 2018 @ 21:02:
[...]
https://www.funda.nl/koop...98-middelweg-141/#foto-22
Die badkamer
@naaitsab?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2018 02:30 ]
Kunstzinnig is het zeker verantwoord ja. Maar een goede indruk van het huis geeft het niet. De foto’s die dat wel doen vertellen dat er nog veel werk te verzetten is aan de binnenkant.Fiber schreef op maandag 12 maart 2018 @ 22:42:
[...]
Wat een geweldig huis en prachtige foto's!
[afbeelding]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
prachtige foto's ja. Geweldig huis nee. Tenminste dat zie ik niet. Ziet er redelijk saai uit zelfs weinig echt oude details. En er moet inderdaad veel aan gebeuren.Fiber schreef op maandag 12 maart 2018 @ 22:42:
[...]
Wat een geweldig huis en prachtige foto's!
[afbeelding]
Dit dus, het idee is leuk van die zwart/wit foto's, maar had wel 'normale' makelaarsfoto's erachter gezet om een goed beeld te krijgenbreinonline schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 06:10:
[...]
Kunstzinnig is het zeker verantwoord ja. Maar een goede indruk van het huis geeft het niet. De foto’s die dat wel doen vertellen dat er nog veel werk te verzetten is aan de binnenkant.
Huis ziet er aan de buitenzijde wel gaaf uit maar volgens mij krijg je hetzelfde als onderstaande film:
Daarnaast zal het de toekomstige eigenaar waarschijnlijk worst zijn wie er gewoond heeft. Voor 9,5 ton plus nog een ton of 2 verbouwkosten heb je een chique pand op een unieke locatie in Rotterdam. Die mensen gaan toch wel kijken en weten bij voorbaat dat er veel aan moet gebeuren.
We've got that ring of confidence
Verwijderd
Ter vergelijking: https://www.funda.nl/koop...6532-mathenesserlaan-223/
Ook 950k, terwijl het huis kleiner is en het perceel zelfs bijna twee keer zo klein.
Jaren (en dan heb ik het over 20 jaar terug oid) kocht een kennis van mij een vergelijkbaar pand in de Van Oldebarneveldtstraat (Scheepvaartkwartier) voor 3 ton....in guldens.

Dit topic is gesloten.
De staat van de woningmarkt, inkomenspolitiek, etc, etc is hier offtopic.