Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.160.604 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:11

Ankh

|true

Bansheeben schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:37:
[...]

Jeuzus, dat zal me een partij warm worden in de zomer...

[...]

7(8)7 7(8)7

Is dit niet gewoon een braadstoom reclame campagne van Maggi? :+
In mijn ouderlijk dorp staat ook een "kas" met losse kamers:
https://www.google.nl/maps/@52.7558437,4.9056748,3a,71y,320.06h,85.91t/data=!3m6!1e1!3m4!1s46LzXMwJnFlAgAp2pc442w!2e0!7i13312!8i6656

Beste grappig concept en ik kan zeggen dat in de zomer het best mee valt qua warmte.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:28

Amphiebietje

In de blubber

Baddie09 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:59:
[...]

Volgens mij is het een Polen-hotel als je de foto's bekijkt. Ik tel zo al 6 bedden (waarvan 3 op 1 kamer) goedkope meubels en slecht onderhouden.

Volgens de makelaar: "Het exterieur is deels renoveringsbehoeftig." oftewel, een krot :P
Vandaar "als ik het geld zou hebben", want te zien aan de foto's met lekkagesporen moet tenminste de helft van het dak vernieuwd worden...

Op zich zou het interessant kunnen zijn om iets in die regio te kopen als er meer concrete plannen waren voor het verlengen van Metrolijn C/D vanuit Spijkenisse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Amphiebietje schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:34:
Op zich zou het interessant kunnen zijn om iets in die regio te kopen als er meer concrete plannen waren voor het verlengen van Metrolijn C/D vanuit Spijkenisse.
Op de fiets ben je er zo :+

Ik denk trouwens dat je jezelf beter af kan vragen of jij wel vrolijk wordt van een kerk naast je voortuin. Die dingen willen in het weekend nog wel eens laten weten dat het nu echt tijd is om te komen omdat de dienst gaat beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-05 14:28
Het is een vaag hoekje daar. En nee, dat is geen Polen-hotel achtig huis.
Daar heeft een oud echtpaar gewoond en sinds kort gedwongen te verhuizen naar een verzorgingstehuis. (en veel kleinkinderen die daar kwamen)

De vraag is wel of je wil wonen in huis waarvan de tuin vroeger onderdeel was van de laad en losplaats van een Supermarkt ("Meermarkt") -- kans is groot dat op een paar vierkante centimeter de grond goed vervuilend is.

Verder is het doortrekken van de metro een grap uit de jaren 90: Hellevoetsluis is namelijk tegen.
Ze zitten daar niet te wachten op het uitschot van de Stad. En Brielle is te klein voor een serieuze kans voor verlening.

Aan de andere kant: File in de polder kent men niet 8-)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Dubbel slooppand voor 175.000

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/091/199/723_1440.jpg

Het zegt wat als het pand dat overduidelijk al langere tijd leeg staat en vol graffiti gespoten is een beter object lijkt om op te knappen dan het pand met de moderne keuken... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Amphiebietje schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:26:
Dubbel slooppand voor 175.000

[afbeelding]

Het zegt wat als het pand dat overduidelijk al langere tijd leeg staat en vol graffiti gespoten is een beter object lijkt om op te knappen dan het pand met de moderne keuken... 8)7
Heb je de ruimte gezien die je hebt als je de garage uit wilt rijden? 8)7

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/091/199/729_1080.jpg

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Gehhehe.. Daar wil je gewoon niet wonen.
Ik zeg: Gemeente Hellevoetsluis, koop dat pand op, sloop die zooi en verbreed de weg daar.
Buslijn 106 moet daar de hoek om, net als het vrachtverkeer naar Farm Frites (en al het doorgaande verkeer naar Hellevoetsluis / N57)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Amphiebietje schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:26:
Dat zijn platen met grafitti die tegen het plafond zijn geplakt. Dat is er echt niet op die manier opgespoten. Waarschijnlijk partijtje gratis af te halen op marktplaats geweest ofzoiets.

Als je daar gaat wonen dan moet je wel van veel verkeer houden. Die weg wordt veel gebruikt om van/naar Hellevoetsluis te rijden en je gaat dan precies op de plek wonen waar men door een vernauwing moet rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

JeroenE schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:40:
[...]

Als je daar gaat wonen dan moet je wel van veel verkeer houden. Die weg wordt veel gebruikt om van/naar Hellevoetsluis te rijden en je gaat dan precies op de plek wonen waar men door een vernauwing moet rijden.
Dus pand opkopen na prijs flink naar beneden te hebben geschroefd, achterste huisje opknappen, sloopvergunning voor voorste huis plus garage aanvragen i.c.m. aanbod aan gemeente/provincie verkeersknelpunt te verbeteren door bocht weg te verbreden over stuk grond dat vrijkomt na sloop huis, flinke tuin/geluidswand aanleggen op overgebleven stuk grond na sanering eventuele rotzooi in grond na het verwijderen van de garage, en dan heb je misschien wat... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Amphiebietje schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:48:
[...]

Dus pand opkopen na prijs flink naar beneden te hebben geschroefd, achterste huisje opknappen, sloopvergunning voor voorste huis plus garage aanvragen i.c.m. aanbod aan gemeente/provincie verkeersknelpunt te verbeteren door bocht weg te verbreden over stuk grond dat vrijkomt na sloop huis, flinke tuin/geluidswand aanleggen op overgebleven stuk grond na sanering eventuele rotzooi in grond na het verwijderen van de garage, en dan heb je misschien wat... ;)
Vergeet niet nog even 2 verdiepingen bovenop dat achterste huisje te knallen. :P

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Amphiebietje Ik denk niet dat je genoeg grond hebt waardoor dat zinnig is voor de gemeente. Dat zouden de twee buren dan ook moeten doen om enig effect te hebben.

Beter is het als de gemeente de Molenweg doortrekt naar de Dorpsweg. Dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Waarschijnlijk zijn ze er stiekem wel een beetje blij mee omdat er vast mensen zijn die omrijden om dit obstakel te omzeilen.

Maar ik zou als ik jou was zeker geen huis kopen om een verkeersprobleem voor een gemeente op te lossen tenzij je veel geld over hebt en er zelf ook baat bij hebt omdat het je eigen reistijd verkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Ach, ik brainstorm alleen een beetje voor de lol.

Overigens, heb je in Hellevoetssluis ook dat je de olieindustrie van Rotterdam in de lucht kan ruiken? Ik ben eens in Spijkenisse geweest en daar was dat best erg... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
TheBorg schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:27:
[...]Heb er ervaring mee, al eens 250k in een iets kleiner pand gestopt. ;)
Ben je goed opgelicht dan _O-
250k in zo'n huis stoppen, gouden stopcontacten, direct op de bron vanuit de alpen aangesloten voor water, en mensen betalen om maar überhaupt naar je huis te kijken neem ik dan aan? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

FabianGTI schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:03:
[...]

250k in zo'n huis stoppen, gouden stopcontacten, direct op de bron vanuit de alpen aangesloten voor water, en mensen betalen om maar überhaupt naar je huis te kijken neem ik dan aan? ;)
Ah ja, want jij weet natuurlijk de context van het huis, wat er verbouwd is etc als hij 250k noemt. :F Nooit grote verbouwingen op TV gezien? Zag er eergisteren nog 1 van een hele grote schuur, koste ca 650k om helemaal te renoveren.

[ Voor 12% gewijzigd door Slavy op 28-02-2018 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
FabianGTI schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:03:
[...]

eh wat? Ooit zelf wel eens een goede renovering gedaan?

250k in een beetje huis van laten we zeggen 50 jaar of ouder is helemaal niet zo raar hoor. Uiteraard niet in een simpel rijtjeshuis, maar voor de wat betere huizen, echt niet gek. En die 4 tot 5 ton hierboven ook totaal niet. Ligt er gewoon aan wat er moet gebeuren, hoe oud, hoe modern wil je het maken met isolatie en dergelijke. Uiteraard maakt het ook uit hoeveel jezelf wil doen, maar dan nog...

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Nu online
Trevor schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:14:
[...]

eh wat? Ooit zelf wel eens een goede renovering gedaan?
Mhoa, ik denk wel dat ik kan zeggen dat ik ervaring heb met renovatie inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-05 23:20
Baddie09 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:42:
[...]

Wat een misleidende foto's trouwens, het pand staat midden op een bedrijventerrein, met achter de kas een joekel van een distributiecentrum iod. En zo te zien stond het al een tijdje te koop, aangezien in de Google streetview van augustus 2017 er ook al een te koop bord voor de deur stond.

Jammer dat ze die Giraffe hebben weggehaald :)
https://www.google.nl/map...9615942!4d4.2191185?hl=nl
Maasdijk en De Lier zitten vol met AGF bedrijven en pakbedrijven. Het bedrijf achter dit huis is een pakker en zal waarschijnlijk voor behoorlijk wat verkeer zorgen. Maar dat is dus in heel Maasdijk, Poeldijk, De Lier etc. het geval als je aan de randen woont. Toegangswegen zijn overigens meestal redelijk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-05 09:04

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Fiber schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 23:33:
[...]

Ik vind dat bad(je) vooral heel eng onder die schuine wand...

* Fiber is 1m94...

Verder best een grappig huisje maar wel klein, duur en in een uithoek...
Dat is in mijn woonplaats :Y) en uithoek valt wel mee, de metro naar Rotterdam is een kwartiertje fietsen en uiteindelijk kun je dan met de metro binnen een half uur op bijvoorbeeld station Beurs zijn of in twintig minuten met de metro op station Schiedam Centrum. Dorp is een beetje een randgeval qua bereikbaarheid. Meestal noem ik het net de grens over en aan de rand van de bewoonde wereld.

[ Voor 16% gewijzigd door Tjeerd op 28-02-2018 12:30 ]

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-05 10:42
D_Jeff schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:58:
*knip*
Aan de andere kant: File in de polder kent men niet 8-)
Het stukje vanaf de N218 tot Zuidland is dan ook het enige stukje wat filevrij is :+ De rest is een en al ellende.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kipppertje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-05 13:32
Ik weet niet wat voor beerput je opentrekt als je hier gaat wonen (de foto's beloven niet heel veel goeds), maar een tuin van 9.148 m2 is in ieder geval zeer geschikt voor een BBQ.

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/090/869/152_720x480.jpg
https://www.funda.nl/koop...846-grote-bavenkelsweg-16

Maar het had ook zo gekunt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ptjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-05 11:18

ptjuh

New day, same old shit

kipppertje schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:46:
Ik weet niet wat voor beerput je opentrekt als je hier gaat wonen (de foto's beloven niet heel veel goeds), maar een tuin van 9.148 m2 is in ieder geval zeer geschikt voor een BBQ.

[afbeelding]
gewoon plat gooien >:) en iets mooi's neerzetten

Its all in the little things that people do..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:53

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat ja. Twee ton voor die lap grond is geen geld, ook daar niet. Zit geen verwarming en geen isolatie in. Vraag me zelf af of ze uberhaupt een plee hebben :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 17:12

Arjan A

Cenosillicafoob

kipppertje schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:46:

[afbeelding]
Wel gaaf zo'n originele bouwtekening :)

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/090/869/167_2160.jpg

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-05 18:15
Amphiebietje schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 23:21:
Originele manier van een verwarming in een badkamer plaatsen als je te weinig ruimte hebt:

[afbeelding]

(van https://www.funda.nl/koop...-85605165-kerkstraat-6-a/)

Op zich een aardig huisje, en als ik een auto zou hebben en de financieringsmogelijkheden zou ik het misschien wel overwegen...alhoewel ik mij afvraag of ze daar zitten te wachten op een Randstedeling met heavy metal muziek die een huis recht tegenover de kerk koopt :D
gadverdamme, ik krijg gewoon behoefte om mijn handen te wassen als ik die smerige meuk zie. Elke ruimte ziet er uit als of er 50 jaar lang niet schoon gemaakt is. de tering zeg.

wel geinige plek ja!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:22

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Hebben jullie dit "ruime en lichte" appartement al gezien? :? Volgens mij mag je tijdens de bezichtiging wel een zaklamp meenemen.

https://www.funda.nl/koop...570644-bloemersmaborg-16/

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/091/451/778_1440.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:23

Fiber

Beaches are for storming.

Mrlten schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 16:57:
Hebben jullie dit "ruime en lichte" appartement al gezien? :? Volgens mij mag je tijdens de bezichtiging wel een zaklamp meenemen.

[afbeelding]
Valt best mee volgens mij. De foto's zijn gewoon slecht genomen... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:09

TheBorg

Resistance is futile.

Arjan A schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:07:
[...]

[afbeelding]
Als je dat leuk vind en je hebt een oud huis dan kun je deze bij de gemeente opvragen. In Breda hebben ze een soort leesruimte net als in een bibliotheek. Een medewerker haalt dan het dossier uit het archief en dan kun je het inzien en als je wil foto's maken of laten kopieeren. Helaas begint het archief pas na rond 1900.

[ Voor 22% gewijzigd door TheBorg op 01-03-2018 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Mrlten schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 16:57:

[afbeelding]
Dit zijn gewoon te donkere foto's op de verkeerde dag gemaakt.
Wanneer je die greppels in het plafond tussen de betonplaten ff laat dichtstucen heb je daar best een aardig flatje aan.
Wat een armoedig beeld geeft dat aan een opzich best aardig appartement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
PalingDrone schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 17:31:
[...]

Dit zijn gewoon te donkere foto's op de verkeerde dag gemaakt.
Wanneer je die greppels in het plafond tussen de betonplaten ff laat dichtstucen heb je daar best een aardig flatje aan.
Wat een armoedig beeld geeft dat aan een opzich best aardig appartement.
Die prijs en dan dit: een budget keuken (geen inbouw, geen natuursteen). Matige afwerking (plafond, geverfd behang). Slechte vloer. Verouderde afwerking (kleine ramen, geen vloerverwarming), buiten het centrum.

Verkoopt dit in Groningen? Als het echt in Haren lag: Mogelijk. Maar daar?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Iemand nog behoefte aan een volledig ingerichte kroeg in de tuin voor onder de twee ton? :P
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/088/930/487_1440.jpg
https://www.funda.nl/koop...497169-landbouwstraat-58/

Best een net huis verder, eigenlijk :X

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

naitsoezn schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 17:45:
Iemand nog behoefte aan een volledig ingerichte kroeg in de tuin voor onder de twee ton? :P
[afbeelding]

Dat die beeldjes allemaal nog staan met al die aardbevingen daar... O-)

Maar wel leuk huis inderdaad. Ziet er erg gezellig uit. En veel huis voor weinig geld. Zal wel aan de locatie liggen denk ik. :)

Leuke huisdieren ook, of zouden dit de buren zijn... _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/088/930/490_1440.jpg

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Geinig, is hier vlakbij.
Weer eens wat anders dan kippen, die varkens in de tuin.

Maar de betere huizen van Wildervank staan aan de andere kant van het kanaal daar, zoals bijv. deze:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/081/033/615_1440.jpg

https://www.funda.nl/koop...14068-nijverheidskade-20/

[ Voor 8% gewijzigd door SuBBaSS op 01-03-2018 18:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Fiber schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 18:00:
[...]

Dat die beeldjes allemaal nog staan met al die aardbevingen daar... O-)

Maar wel leuk huis inderdaad. Ziet er erg gezellig uit. En veel huis voor weinig geld. Zal wel aan de locatie liggen denk ik. :)

Leuke huisdieren ook, of zouden dit de buren zijn... _/-\o_

[afbeelding]
Huisdieren? Nee dat is voor het huiszwijn 8)7 .

Het luxe buitenverblijf voor het huiszwijn bestaat uit 2 hokken en een heerlijk onverhard en goed omheind buitenterrein;
ja noem het nog luxe, straks staat er ook een overdekking en verwarming voor die beesten. Wat mij betreft, prima voor de schnitzel. Straks breekt dat hele beest nog uit het hok, nou laat maar. je zal er maar van houden, ook van de stank. Nou mij bedankt daarvoor.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

SuBBaSS schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 18:03:
[...]

Geinig, is hier vlakbij.

Maar de betere huizen van Wildervank staan aan de andere kant van het kanaal daar, zoals bijv. deze:

[afbeelding]

Zeker erg mooi, maar dat kan ik weer niet betalen, dat andere huis met wat creativiteit wellicht wel... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 00:41

Wom

[afbeelding]

Direct doorgestuurd in de vriendenchat, want iedereen hier heeft ook een café of bar in de tuin (behalve ik eigenlijk). Kan mooi als inspiratie dienen 8)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1031655

Is het nou zo moeilijk voor makelaars om de plafondhoogte te vermelden? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Arjan A schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:07:
[...]

[afbeelding]
Nijmegen heeft alle tekeningen ingescand en vrij opvraagbaar. Super tof.

https://app4.nijmegen.nl/dgd2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:28

orf

SuBBaSS schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 18:03:
[...]

Geinig, is hier vlakbij.

[afbeelding]

Wat een mooi huis voor dat geld. Zo jammer dat je op andere plekken zo veel minder huis hebt voor hetzelfde geld.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Nu online

Wailing_Banshee

You're Next

Voor de amateur astronomen onder ons:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/085/322/190_1440.jpg

https://www.funda.nl/koop...95452-kamerlingheplein-6/

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:26
hij moet wel zijn stereoset laten staan want dat is wel heel precies gemaakt voor zijn equipment....Vraag me af of dat wel voldoende koelt...
https://www.funda.nl/koop...amerlingheplein-6/#foto-2

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 21:46

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

[afbeelding]

Ik keek even heel snel naar https://www.funda.nl/koop...landbouwstraat-58/#foto-8

Het leek met die lampen alsof er 2 kernreactoren aan de overkant staan (goedemorgen) :')

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:13

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Valt mee dat de makelaar er niet heeft bijgeschreven dat je uitzicht op zee hebt :')

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONWdolf
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06:41
Jelte schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 18:54:
[...]
Nijmegen heeft alle tekeningen ingescand en vrij opvraagbaar. Super tof.

https://app4.nijmegen.nl/dgd2
Dank voor de tip _/-\o_. Gelijk maar de beschikbare tekeningen van mijn huis gedownload.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Rechts van het gebouw in het midden zit ook nog een stukje zee, dus geen uitzicht op 1 deel zee, neeeee, maar liefst uitzicht op 2 delen zee!!!

Overigens zit je daar bijna pal bovenop Circuitpark Zandvoort (het parkeerterrein aan de kant van de grote weg is van het circuit), dus hopelijk is het een beetje goed geisoleerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Amphiebietje op 02-03-2018 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Nu online
Snowhite0901 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 08:27:
[...]

hij moet wel zijn stereoset laten staan want dat is wel heel precies gemaakt voor zijn equipment....Vraag me af of dat wel voldoende koelt...
Gaat wel goed, ik heb inmiddels al 7 jaar mijn audioset ingebouwd, nooit problemen met oververhitting gehad, maar zo'n nisje is 'slechts' aan de voorkant afgewerkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

Snowhite0901 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 08:27:
[...]

Jezus wat een karakter- en zielloze inrichting. Bij dit soort huizen stel ik mij altijd van die sociopatische zakenmensen voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Jeetje, ruim € 300 VvE bijdrage per maand, en voor het parkeren heb je dan ook nog een parkeervergunning nodig? (Soort parkeergelegenheid: Parkeervergunningen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:11
712641 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:30:
[...]

Jezus wat een karakter- en zielloze inrichting. Bij dit soort huizen stel ik mij altijd van die sociopatische zakenmensen voor...
idd, beetje showroom gevoel. Alles recht en te schoon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:17
Nee die openhaard op die plek dan :? :?

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/085/322/201_1440.jpg

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 17:11
Vind die trap in de woonkamer zo wel tof hoor. Kun je wel wat moois van maken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
Je bedoeld de gemiddelde waarheidsfoto in de brouchure van een reisbureau met de tekst "aan zee/zicht op zee"? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-05 16:25
Tehh schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:32:
[...]

Jeetje, ruim € 300 VvE bijdrage per maand, en voor het parkeren heb je dan ook nog een parkeervergunning nodig? (Soort parkeergelegenheid: Parkeervergunningen).
Ja de zee zou wel voor veel onkosten zorgen :9
Veel van die panden hebben zo hoge VvE bijdrage in Zandvoort.
We hebben er ook wel eens naar een appartement gekeken, en echt weer leggen kon de makelaar het toen niet.

Hebben geen bieding gedaan dus ook niet de stukken op kunnen vragen van de VvE.
Ben nog steeds benieuwd waarom het belachelijk hoog is daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14:47
D_Jeff schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:45:
[...]

Je bedoeld de gemiddelde waarheidsfoto in de brouchure van een reisbureau met de tekst "aan zee/zicht op zee"? :P
Op steenworp afstand....

Denk dat diegene die die brochures schrijven beschikken over enorme armspieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Tehh schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:32:
[...]

Dure grap inderdaad.

Maar verder zou ik het best kunnen uithouden in zo'n appartementje op loopafstand van de zee. Ik zou me permanent op vakantie voelen denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Nu online
mathy_ schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:15:
[...]
Zeewater/zoute lucht, misschien dat het metaalwerk sneller opgeknapt moet worden omdat het meer belast wordt door corrosie ?

Dat is het enige wat ik zo kan bedenken, anders is het gewoon een dure VVE omdat het op een toeristische plek is, wat mij persoonlijk al zou weren om er te wonen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

712641 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:30:
[...]

Gelukkig staat de naam van de "interieurarchitect" erbij zodat je weet wie je niet moet inhuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Laatst online: 12:26
SemperFidelis schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 13:15:
Vind die trap in de woonkamer zo wel tof hoor. Kun je wel wat moois van maken!
Snap de haat voor de woning ook niet zo, ik vindt het een heel mooi huis.
Die fanradiatoren, stylisch..
Huis is wel veel te duur en ik heb het ook niet liggen. ;)

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
FabianGTI schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:43:
[...]

Zeewater/zoute lucht, misschien dat het metaalwerk sneller opgeknapt moet worden omdat het meer belast wordt door corrosie ?

Dat is het enige wat ik zo kan bedenken, anders is het gewoon een dure VVE omdat het op een toeristische plek is, wat mij persoonlijk al zou weren om er te wonen :+
De gangbare westelijke windrichting blaast al dat zout gelijk vanuit zee tegen je huis aan in die gebieden, daar heeft zo'n beetje alles flink onder te lijden, zoals je al noemt al het metaalwerk maar ook schilderwerk krijgt meer te verduren dan wanneer het op de Veluwe zou staan.
Je ramen worden gezandstraald en voor je buitengeparkeerde auto zijn ook betere scenario's te bedenken.
Voor dat "zeezicht" moet je overigens wel flink over de balustrade hangen, dit lijkt mij typisch een gevalletje wel de lasten, niet de lusten, tenzij je dagelijks strandwandelingen maakt, dan is vlakbij zee wel weer handig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
ApC_IcE schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 08:29:
[...]

Ik keek even heel snel naar https://www.funda.nl/koop...landbouwstraat-58/#foto-8

Het leek met die lampen alsof er 2 kernreactoren aan de overkant staan (goedemorgen) :')
Koeltorens, een reactor heeft nooit deze vorm.
Er zijn kernreactoren zonder zo'n koeltoren zoals bijvoorbeeld in Petten en er zijn koeltorens voor industrie waar flink warmte afgevoerd moet worden zonder kernreactor.
Maar ik snap de associatie wel, en wilde ff de wijsneus uithangen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

downtime schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 17:28:
[...]

Gelukkig staat de naam van de "interieurarchitect" erbij zodat je weet wie je niet moet inhuren.
Veel van de losse elementen in dat huis zijn op zich best mooi, maar als geheel werkt het niet, klopt het niet voor mij. Zeker niet voor die prijs. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:55
Weer iets nieuw, foto's van huisdieren in het huis :P

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/086/151/667_2160.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Jochemd13 op 03-03-2018 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
mathy_ schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:15:
[...]

De hoogte van je bieding wordt toch zeker deels beïnvloed door de VvE stukken :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Jochemd13 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 15:30:

[afbeelding]
@Jochemd13

Op zich wel handig om er dan even bij te zetten om welk huis het gaat, want dat huis is verder best de moeite waard. Maar dat mag ook wel voor dat geld. Alleen een beetje veel hokjes en (slaap)kamers...

(En genoeg foto's voor een dia avondje... O-) )

https://www.funda.nl/koop...17056-frida-heilstraat-7/

[ Voor 5% gewijzigd door Fiber op 03-03-2018 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breinonline
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Jochemd13 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 15:30:

[afbeelding]
Wel een stijlvolle foto d:)b

En het huis ook trouwens.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:42
Weet iemand wat dit is? Kan het niet uit de tekst halen...

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/091/563/778_1440.jpg

Huis: https://www.funda.nl/koop...is-40573763-cantharel-28/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:24
Road-runner83 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 22:06:
Weet iemand wat dit is? Kan het niet uit de tekst halen...
Dit staat in de text:
De bergzolder van circa 50 m² biedt veel ruimte voor opslag en hier is de verzamelbak voor de pellets van het volautomatische verwarmingssysteem geplaatst.

Denk dat het dan de verzamelbak moet zijn. Als je goed naar het plaatje kijkt dan zie je ook dat er zoiets in ligt.

[ Voor 8% gewijzigd door .Maarten op 03-03-2018 22:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Mooi huis, lekker veel ruimte, niet duur, maar wat een (naar mijn smaak) gruwelijk lelijke inrichting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
.Maarten schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 22:08:
[...]

Dit staat in de text:
De bergzolder van circa 50 m² biedt veel ruimte voor opslag en hier is de verzamelbak voor de pellets van het volautomatische verwarmingssysteem geplaatst.

Denk dat het dan de verzamelbak moet zijn. Als je goed naar het plaatje kijkt dan zie je ook dat er zoiets in ligt.
Moet ook eerlijk zeggen dat ik de tekst gescand had ;)

Ok maar daar moet je dus af en toe een pallet ingooien zodat de verwarming aan blijft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:24
Road-runner83 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 22:29:
[...]

Ok maar daar moet je dus af en toe een pallet ingooien zodat de verwarming aan blijft?
Een pallet zou ik er niet ingooien ;) Maar daar gaan de pellets in voor het automatische systeem. Gok dat dat ding zo groot is omdat het een automatisch verwarmingssysteem is en je niet elke week bij wilt vullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:58

Nicap

Tsssk....

Road-runner83 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 22:29:
[...]

Daar gaan dus DEZE pellets in. Best handig systeem.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
Kijk weer wat geleerd :). Zo'n systeem kom je niet echt tegen in het gemiddelde huis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 12:57
Road-runner83 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 22:50:
Kijk weer wat geleerd :). Zo'n systeem kom je niet echt tegen in het gemiddelde huis ;)
Het is een manier om gasloos te gaan.
Het is duurzaam, want bomen groeien terug. Al zijn de buren misschien minder blij met een rokende schoorsteen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Road-runner83 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 22:50:
Zijn best wel wat mensen die een pelletkachel hebben, een huisje (eindwoning of tweekapper) net garage is wel handig. Je hebt er iig geen gigantisch groot huis voor te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

RocketKoen schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 23:47:
[...]

Het is een manier om gasloos te gaan.
Het is duurzaam, want bomen groeien terug. Al zijn de buren misschien minder blij met een rokende schoorsteen.
Exact. Voordat we het gaan hebben over nieuwbouwwoningen zonder gas moeten we het even gaan hebben over een verbod op houtstook....

Want wat een smerige bende is dat zeg...

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• mhaket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-05 18:30
Als je sneller hout stookt dan dat het terug groeit, wat gewoon het geval is in werkelijkheid, dan is hout stoken absoluut niet duurzaam...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 16:34

Jiffy

God, you're ugly!

En pellets moeten geproduceerd worden. Wat energie kost. En vervoerd. Wat óók energie kost. En je hebt meer onderhoud. En dus ook nog meer (stof/rook)vervuiling.

Ik heb er idd wel eens over nagedacht, maar de logica, anders dan dat je idd kunt zeggen "ik ben gasloos" ontgaat me. Voor het milieu hoef je het iig niet te doen.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

.Maarten schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 22:08:
[...]

Dit staat in de text:

En dat is op zolder? Hopelijk is er nagedacht over een slimme manier om die pellets op zolder te krijgen. Ik zie mij zelf niet met zakken pellets de trap op lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

downtime schreef op zondag 4 maart 2018 @ 09:56:
[...]

En dat is op zolder? Hopelijk is er nagedacht over een slimme manier om die pellets op zolder te krijgen. Ik zie mij zelf niet met zakken pellets de trap op lopen.
Ik vraag me af wat het effect is op de brandveiligheid om zo'n grote hoeveelheid brandstof centraal op een plek te hebben opgeslagen zonder duidelijke blusmogelijkheden.

Verder hoop ik dat het spul niet uit zichzelf ontbrandt als de temperatuur op zolder hoog genoeg wordt (broei...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Fiber schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 15:56:
[...]

Op zich wel handig om er dan even bij te zetten om welk huis het gaat, want dat huis is verder best de moeite waard. Maar dat mag ook wel voor dat geld. Alleen een beetje veel hokjes en (slaap)kamers...

(En genoeg foto's voor een dia avondje... O-) )

https://www.funda.nl/koop...17056-frida-heilstraat-7/
- Vierkant hok: Check
- Platdak: Check
- vrije kavel bouw mogelijk: buren, check
- Nieuwbouw zonder Zonnepanelen: check
- Veel glaswerk: Check

Ik heb de airco ook geweestgemist daar, je moet half-fins zijn om daar in de zomer te kunnen overleven. Plus dat de kavel naast dat huis nog leeg staat, dus je nooit weet wat er komt te staan.

Zoveel gemiste kansen voor 1,1 Mil.

/me D_Jeff heeft in een huis met een platdak gewoond en was tijdens hete zomerdagen liever buiten dan binnen[

[ Voor 0% gewijzigd door D_Jeff op 05-03-2018 15:45 . Reden: foutje :$ ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:13
Dit huis is volgens mij ontsnapt uit een woonmagazine.
https://www.funda.nl/koop...4-oude-heijningsedijk-54/

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/082/774/625_2160.jpg

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-05 20:48
mhaket schreef op zondag 4 maart 2018 @ 07:35:
Als je sneller hout stookt dan dat het terug groeit, wat gewoon het geval is in werkelijkheid, dan is hout stoken absoluut niet duurzaam...
Veel pellets worden gemaakt met houtafval van zagerijen.
Al zijn de buren misschien minder blij met een rokende schoorsteen.
Je mag gerust eens bij ons komen kijken. Als onze pelletkachel aan staat dan zie je enkel zo'n vervorming van de lucht door de warmte op een paar cm van de uitlaatpijp, rook is er niet te zien.
Een pelletcontainer wordt "volgeblazen". Ze pompen dat gewoon vol zoals ze met een stookolietank doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Laatst online: 18-05 01:44

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Wel supermooi zeg. Voor dat geld koop je hier hooguit een fatsoenlijke 2 kapper.

HENG HENG

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardappel
Horla schreef op zondag 4 maart 2018 @ 11:00:
[...]

Veel pellets worden gemaakt met houtafval van zagerijen.

[...]

Je mag gerust eens bij ons komen kijken. Als onze pelletkachel aan staat dan zie je enkel zo'n vervorming van de lucht door de warmte op een paar cm van de uitlaatpijp, rook is er niet te zien.

[...]

Een pelletcontainer wordt "volgeblazen". Ze pompen dat gewoon vol zoals ze met een stookolietank doen.
Heb je ook enig idee van het fijnstof? Volgens mij stoot zo'n kachel dat best veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:02

GB2

Spacecowboy schreef op zondag 4 maart 2018 @ 11:01:
[...]

Wel supermooi zeg. Voor dat geld koop je hier hooguit een fatsoenlijke 2 kapper.
Staat wel een enorm onderhoudskostenplaatje tegenover en een redelijk nieuwe twee onder een kap woning kost ook minder qua energie om te verwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:26
Aardappel schreef op zondag 4 maart 2018 @ 11:08:
[...]

Heb je ook enig idee van het fijnstof? Volgens mij stoot zo'n kachel dat best veel uit.
Stuk minder dan een normale houtkachel in ieder geval: https://www.milieucentraa...tkachel-of-biomassaketel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Amphiebietje schreef op zondag 4 maart 2018 @ 10:03:
[...]

Ik vraag me af wat het effect is op de brandveiligheid om zo'n grote hoeveelheid brandstof centraal op een plek te hebben opgeslagen zonder duidelijke blusmogelijkheden.

Verder hoop ik dat het spul niet uit zichzelf ontbrandt als de temperatuur op zolder hoog genoeg wordt (broei...).
Het ligt niet buiten in de zon hè?
Bovendien is een houten zoldervloer natuurlijk ook een mooie brandstofvoorraad. Of een schrootjesplafond van tig jaar oud dat kurkdroog is, en zachtboardplafonds doen het ook wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

GB2 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 11:59:
[...]

Staat wel een enorm onderhoudskostenplaatje tegenover en een redelijk nieuwe twee onder een kap woning kost ook minder qua energie om te verwarmen.
True, true, maar even als je kijkt naar puur de aankoopprijs, is het niet heel duur. :)

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D_Jeff schreef op zondag 4 maart 2018 @ 10:07:
[...]

- Vierkant hok: Check
- Platdak: Check
- vrije kavel bouw mogelijk: buren, check
- Nieuwbouw zonder Zonnepanelen: check
- Veel glaswerk: Check

Ik heb de airco ook geweest daar, je moet half-fins zijn om daar in de zomer te kunnen overleven. Plus dat de kavel naast dat huis nog leeg staat, dus je nooit weet wat er komt te staan.

Zoveel gemiste kansen voor 1,1 Mil.

/me D_Jeff heeft in een huis met een platdak gewoond en was tijdens hete zomerdagen liever buiten dan binnen[
Ruiten op het zuiden beplakken met;
https://www.webshop-raamf...ilver-80x-hc-zonwering-82
(Indien normaal HR glas); bij niet-HR kan het ook aan de binnenzijde)
Krijg je wel een beetje een getto-uiterlijk van, maar ja..

Platte dak kun je 's zomers nat sproeien. Het ontbreekt alleen een beetje aan de kant en klare oplossingen daarvoor. Persoonlijk heb ik een Gardena sproeier, een tuinslag en een Chinese schakelklok er voor. Mooier is het te sturen via live meting van luchtvochtigheid, temperatuur en windsnelheid; maarja, een plat dak is in mijn belevenis meer een noodzakelijke tussenoplossing dan een einddoel, dus wil er ook niet te veel aan besteden :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Horla
Aardappel schreef op zondag 4 maart 2018 @ 11:08:
[...]
Ik vind niet direct een echte, onafhankelijke studie over pelletkachels en fijn stof maar over de grote orde's zijn de sites het doorgaans wel eens. Een houtkachel stoot ongeveer 10x meer fijn stof uit dan een pelletkachel. Een moderne houtkachel nog steeds ongeveer 3x meer fijn stof.

Afhankelijk van het type pelletkachel zal dit nog minder zijn. Het type dat ik heb staan past zich automatisch aan afhankelijk van het type pellet dat ik er in doe om de verbranding zo efficiënt mogelijk te houden. In principe kan ik er zelfs stropellets in doen. Alleen ga ik dan uiteraard sneller moeten bijvullen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:09

TDB

Prachtig, alleen 300 meter van de A4 af. Misschien een tikkeltje te dichtbij.

PSN: TDBtje

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:16
Horla schreef op zondag 4 maart 2018 @ 14:33:
[...]

Ik vind niet direct een echte, onafhankelijke studie over pelletkachels en fijn stof maar over de grote orde's zijn de sites het doorgaans wel eens. Een houtkachel stoot ongeveer 10x meer fijn stof uit dan een pelletkachel. Een moderne houtkachel nog steeds ongeveer 3x meer fijn stof.
Een factor 10 minder dan veel-te-veel is nog steeds veel-te-veel. Als je al een norm voor fijnstof wilt stellen leg die dan bij een gasgestookte CV-ketel of beter nog elektrisch. Beide produceren decentraal nauwelijks danwel geen fijnstof.

Er is niets duurzaams aan een pelletkachel. In stedelijk gebied (of in elk geval elk huis op een perceel minder dan een paar duizend m2) is vervanging van een CV-ketel naar pelletkachel haast misdadig. Het is ook niet duurzaam en niet schaalbaar.

Als je dus gaat kijken naar een pand dan kun je beter 's avonds ook eens langslopen en ruiken hoeveel van de buren je zullen trachten te vergiftigen ;)
TDB schreef op zondag 4 maart 2018 @ 14:58:
[...]

Prachtig, alleen 300 meter van de A4 af. Misschien een tikkeltje te dichtbij.
Over het algemeen wordt het sterk aangeraden om binnen 200m van een snelweg te gaan wonen i.v.m. fijnstof. Er zijn zelfs gemeenten die binnen 300m geen scholen, kinderdagverblijven, etc. meer bouwen.

Geluid draagt over het algemeen nog verder, maar dat is meer persoonlijk van aard.

[ Voor 18% gewijzigd door Rukapul op 04-03-2018 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Rukapul schreef op zondag 4 maart 2018 @ 15:28:
[...]

Als je al een norm voor fijnstof wilt stellen leg die dan bij een gasgestookte CV-ketel of beter nog elektrisch. Beide produceren decentraal nauwelijks danwel geen fijnstof.
Zo ken ik nog een paar. Je moet een pelletkachel dus vergelijken met een stopcontact maar laten we het vooral niet over de electriciteitscentrale hebben? Dan ben je wel heel selectief.
Er is niets duurzaams aan een pelletkachel. In stedelijk gebied (of in elk geval elk huis op een perceel minder dan een paar duizend m2) is vervanging van een CV-ketel naar pelletkachel haast misdadig. Het is ook niet duurzaam en niet schaalbaar.
Duurzamer dan gas. Bomen kun je bijplanten. Maar waar halen we nieuw aardgas vandaan?

Maar het schaalt inderdaad voor geen meter. De hoeveelheid afvalhout is per definitie beperkt en bijplanten is geen optie meer als je het over miljoenen pelletkachels hebt. Het is dus alleen een leuke niche oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

downtime schreef op zondag 4 maart 2018 @ 15:49:
[...]

Zo ken ik nog een paar. Je moet een pelletkachel dus vergelijken met een stopcontact maar laten we het vooral niet over de electriciteitscentrale hebben? Dan ben je wel heel selectief.
Hij doelt overduidelijk op de hele keten. Maar dan nog zou de pelletkachel knetterhard verliezen. De enige reden waarom er voor de verplichte rookgasreiniger bij houtstook een ondergrens is... is omdat anders het hele marktsegment zou verdwijnen. Wat mij betreft een prima idee; dus gewoon nog een stukje naar beneden. 1 kW moet genoeg zijn voor je zuinige woning :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
Het is er niet het topic voor maar dieselwagens stoten niet oneindig veel meer fijnstof uit dan pellet- of houtkachels maar er zal toch een exponentieel verschil in zitten. Zouden we niet beter dat verbieden dan iedereen te verplichten zijn oude woning af te breken en een energiezuinige nieuwbouw te zetten zodat hij geen hout/pellets moet verstoken om (betaalbaar) zijn huis te verwarmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:02

Sport_Life

Solvitur ambulando

Anoniem: 1031655 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 05:45:
[...]

Exact. Voordat we het gaan hebben over nieuwbouwwoningen zonder gas moeten we het even gaan hebben over een verbod op houtstook....

Want wat een smerige bende is dat zeg...
Heb jij geen auto?

Lekker hypocriet zeg :).

Ik heb een (gesloten) haard en stook af en toe 1 of 2 blokjes per avond. De haard is zo ontworpen dat er een optimale verbranding plaatsvindt.
Daarentegen fiets ik dagelijks naar mijn werk, een deel van de route bevindt zich langs een autoweg met veel stoplichten (stad uit), dat is pas een smerige bende.

[ Voor 30% gewijzigd door Sport_Life op 04-03-2018 17:44 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-05 00:24
Modbreak:Houtstook komt overeen met kattenliefhebbers/hatertopics. Dan nog is dit niet de plek, dus we gaan hier geen olie op het vuur gooien (pun intended).

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

https://www.funda.nl/koop...44-la-fontainestraat-162/

Op zich helemaal geen gek huis, maar dan dit:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/091/212/292_1440.jpg

De voordeur direct op je eetkamertafel?

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/091/212/297_1440.jpg

Lastig als je 's nachts aan de andere kant ligt :P

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Rukapul schreef op zondag 4 maart 2018 @ 15:28:

Over het algemeen wordt het sterk aangeraden om binnen 200m van een snelweg te gaan wonen i.v.m. fijnstof. Er zijn zelfs gemeenten die binnen 300m geen scholen, kinderdagverblijven, etc. meer bouwen.
"afgeraden", neem ik aan... ;)
Geluid draagt over het algemeen nog verder, maar dat is meer persoonlijk van aard.
Hier woon ik op ongeveer 1 km van de A4, met wat sporadische hoogbouw en een park ertussen, en als de wind verkeerd staat hoor je het inderdaad enorm goed.

En dan ligt de weg hier nog achter een flink geluidsscherm en gedeeltelijk verdiept... :/
Pagina: 1 ... 39 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De staat van de woningmarkt, inkomenspolitiek, etc, etc is hier offtopic.