Algemeen:
http://www.eio.com/lcdprodt.htm
L2014 (4x20 chars, $15):
http://www.eio.com/l2014ap.htm
L4034 (4x40 chars, $20, 19cm breed):
http://www.eio.com/l4034ap.htm
Verwijderd
De bestellijst kun je vinden op http://www.csw.nl/kixass/lcd/bestellijst.asp
Ik weet nog niet waneer we ze gaan bestellen, maar aangezien het $35 verzendkosten is, niet bij 5 LCD'tjes denk ik
Als ze een maal bij mij zijn, stuur ik ze (na betaling (daar horen jullie nog over)) gewoon op, met wat piepschuim enz.
site doet niet veel hierOp donderdag 05 juli 2001 17:43 schreef KixAss456 het volgende:
Je kan ze hier bestellen: http://www.csw.nl/kixass/lcd/
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
dat je ook een kabel kan bestellen, maar wat kan ik met die kabel!
Als iemand me dat ff kan uitleggen graag?

Ik ben geinteresseerd in deze LCD (ik zie geen typenummer dus doe maar een linkje)
Verwijderd
Verwijderd
als je net iets mist dan is het om teOp vrijdag 06 juli 2001 10:47 schreef KixAss456 het volgende:
zoals ik
Verwijderd
nou nog het juiste plaatje erbijOp vrijdag 06 juli 2001 11:41 schreef KixAss456 het volgende:
nu wel
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
Y'24
Verwijderd
Nee, je pakt gewoon een oude printerkabel, daar ros je de ene kant vanaf, die soldeer je op het LCD scherkpje en klaarOp vrijdag 06 juli 2001 15:20 schreef RvV het volgende:
En wat moet er nog bij zo'n 4x40 komen om hem aan te sluiten? Ik wil best wel zo'n ding bestellen, alleen als er nog voor honderden guldens aan controller kaarten en kabels bij komt is het iets minder natuulijk.
Jaja, dus die printerkabel stop je in je printerpoort en dan moet je ook nog een besturingsprogramma vanuit windows hebben en klaar?Op vrijdag 06 juli 2001 15:24 schreef KixAss456 het volgende:
[..]
Nee, je pakt gewoon een oude printerkabel, daar ros je de ene kant vanaf, die soldeer je op het LCD scherkpje en klaar
Y'24
Verwijderd
Ok, gedaan!Op vrijdag 06 juli 2001 16:35 schreef Escobar het volgende:
Kixass, zou je nog even mijn bestellig willen veranderen? Ook zo knullig dat we zelf een actie starten dat ik weer een verkeerde bestel. Wil je de 4x20 veranderen naar 4x40? Thnx
Verwijderd
hij brengt er maandag 1 voor mij mee
er staat 190 mm bij, is dat het printje of echt het display ?
Verwijderd
Zie [topic=173835]Op vrijdag 06 juli 2001 19:03 schreef surreal het volgende:
Ik ben eigenlijk ook wel heel geinterresseerd maar nog nooit iets gemod. Hoef ik *alleen* maar een printer kabel aan de LCD te solderen (of met zo'n experimenteer / bred (ofzo) board ertussen) en die printerkabel in m'n comp te zetten? Niet nog iets solderen ofzo? Ik ben qua solderen of modden een ramp, volgens mij (nog niet echt vaak gedaan), maar ik heb wel iemand die kan helpen.
- Je moet het geld overmaken naar XXXX persoon, niets zeggende over deze persoon, maar wie zegt dat hij die $20 niet in eigen zak steekt?
- Je moet wachten tot de bestel periode is gesloten, toch meestal al een week.
- Als ze eenmaal binnen zijn, moet je nog maar afwachten of ze direct naar je doorgestuurd worden.
- Meer kans op beschadiging doordat hij vaker via de post word verstuurd.
Wat zijn de voordelen van zo'n actie? Dat je ipv $8, $2 betaald aan verzendkosten? Beetje lame naar mijn mening.
Ik heb vorige week woensdag een Seike L4034 besteld bij EIO.com en donderdag nacht had ik de bevestiging dat hij betaald en verstuurd was. Als het een keer zo snel kan gaan dan betaal ik iig die $6 extra wel. Het is maar iets van fl.15 extra.
my 2 cents
Ok, ik dan wel, maar daar gaat het nu niet om...
Sta niet in de lijst, RvV heeft em voor mij besteld, delen we de verzendkosten
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Verwijderd
Ik heb er geenOp zaterdag 07 juli 2001 11:02 schreef GraveR het volgende:
...en bovendien heeft niet IEDEREEN een creditcard...
Ok, ik dan wel, maar daar gaat het nu niet om...
Verwijderd
Dat heeft nix met elkaar te maken, ik deel die $35 door het aantal artikelen, dus op per kabeltje betaal je ongeveer $1.29 en per LCD'tje betaal je ook $1.29Op zaterdag 07 juli 2001 11:15 schreef Demoniac het volgende:
Ik krijg er eindelijk ook een
Sta niet in de lijst, RvV heeft em voor mij besteld, delen we de verzendkosten
Alleen wonen wij dicht bij elkaar. Dus kan je het gewoon naar mij toe sturen en dan besparen we toch een PTT verzending?Op zaterdag 07 juli 2001 12:32 schreef KixAss456 het volgende:
[..]
Dat heeft nix met elkaar te maken, ik deel die $35 door het aantal artikelen, dus op per kabeltje betaal je ongeveer $1.29 en per LCD'tje betaal je ook $1.29
Y'24
Verwijderd
Maar ff voor iedereen die besteld heeft, willen jullie het met de gewone post laten komen, of met de koerier?
De verzendkosten delen door het aantal LCDs = goed idee, maar om nou ook voor een kabel iemand $1.29 aan verzendkosten extra te laten betalen...dat is meer dan die hele kabel!Op zaterdag 07 juli 2001 12:32 schreef KixAss456 het volgende:
[..]
Dat heeft nix met elkaar te maken, ik deel die $35 door het aantal artikelen, dus op per kabeltje betaal je ongeveer $1.29 en per LCD'tje betaal je ook $1.29
Bij die kabel word meestal toch ook een LCD besteld? Dus waarom niet die $35 delen door het aantal personen ipv art. lijkt me eerlijker.Op zaterdag 07 juli 2001 13:03 schreef KixAss456 het volgende:
Als je hem gewoon zou bestellen betaal je het ook, dus het is wel zo eerlijk
Ps ik ben nog aan het kijken wat ik bestel.
Ben ik het dus mee eens. Ik heb nu zonder kabels besteld, maar je mag er bij mij 2 bijzetten als je de verzendkosten op deze manier gaat berekenen.Op zaterdag 07 juli 2001 13:08 schreef memendo het volgende:
[..]
Bij die kabel word meestal toch ook een LCD besteld? Dus waarom niet die $35 delen door het aantal personen ipv art. lijkt me eerlijker.
Ps ik ben nog aan het kijken wat ik bestel.
Gewone post denk ik maar. Wat is het voordeel van een koerier? Dat het er binnen 12 uur is ofzo, alleen moet je daar zeker wel 50 of meer gulden voor betalen?Op zaterdag 07 juli 2001 12:55 schreef KixAss456 het volgende:
oh zo, ja dat wel, maar zoveel zal dat ook nog niet kosten.
Maar ff voor iedereen die besteld heeft, willen jullie het met de gewone post laten komen, of met de koerier?
Y'24
De PTT kan je ook verzekerd laten versturen, kost ietsjes meer dan normaal (en is wel een veilig idee als je ziet hoe ze soms met die spullen omgaan), moet je gewoon ff navragen op het postkantoor...Op zaterdag 07 juli 2001 13:33 schreef KixAss456 het volgende:
nee, dat hij verzekerd is, en dat het duurder is
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
Perfect!Op zaterdag 07 juli 2001 13:35 schreef KixAss456 het volgende:
zo beter?
Maar dan kan je wel geld halen bij de PTT. Onverzekerd kan dat volgens mij niet.Op zaterdag 07 juli 2001 13:40 schreef KixAss456 het volgende:
Al is tie verzenked, willen ze er soms nog mee gaan voetballen, dus...
Juist...Op zaterdag 07 juli 2001 13:45 schreef janst het volgende:
[..]
Perfect!
[..]
Maar dan kan je wel geld halen bij de PTT. Onverzekerd kan dat volgens mij niet.
Hoeveel? 2,50 per verzending ofzo?Op zaterdag 07 juli 2001 13:55 schreef KixAss456 het volgende:
das waar, maar je betaalt er wel voor!
Y'24
Kost inderdaad 2,50 extra boven de standaard verzendkosten. De PTT keert dan max. 1000,= uit.Op zaterdag 07 juli 2001 14:07 schreef RvV het volgende:
[..]
Hoeveel? 2,50 per verzending ofzo?
Verwijderd
Op zaterdag 07 juli 2001 14:18 schreef KixAss456 het volgende:
Oh, ik dacht dat et 12, 50 was, maar met 2,50 gaat et nog wel, krijg je 1000 gulden trug voor een lcd'tje van 50 gulden)

Verwijderd
ben nu mijn kast aan het modden en kan hem er dan straks bij modden.
Die vorige inkoopaktie liep daar ook al traag.
Bij crystalfonts (ofsow) leveren ze bijna altijd binnen 4 dagen, en hoeven we dus nie met ons allen de hele vakantie (die je nuttig kan gebruiken om te modduh) zitten wachten.
Grtz Theuno
Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...
Y'24
Ok, een vast maat zou dan best kunnen, alleen steekt er dan een printplaat links en rechts uit je kast? Of is het LCD plaatje een beetje weg te hakken enzo?Op zondag 08 juli 2001 10:55 schreef KixAss456 het volgende:
nee, dat is een vaste maat
* RvV pakt de dremel er vast bij
Y'24
Als ze zelf een beetje kan proggen kan je er mee doen wat je wilt. Zo'n lcd wordt meestal gebruikt voor systeemstatistieken of bijv. Winamp. Ik gebruikte (vorige week overledenOp zondag 08 juli 2001 12:38 schreef gneisbaard het volgende:
wat kun jij eigenlijk doen met zo'n lcdtje?
Smile gerepareerd
Verwijderd
Das meestal aardig veel.
www.douane.nl
Voorbeeld 3: wel douanerechten en omzetbelasting
U bestelt een artikel waarvoor een hoger percentage aan douanerechten geldt, bijvoorbeeld voor kleding. Stel dat u twee spijkerbroeken koopt met een totale waarde van f 200 (90,76 euro). Per zending geldt een vrijstelling tot f 48 (22 euro). U krijgt dus geen vrijstelling. U betaalt 12,6% douanerechten en 19% omzetbelasting over de waarde van de spijkerbroeken en over de portokosten, die bij de f 200 (90,76 euro) worden opgeteld. Stel: de portokosten zijn f 25 (11,34 euro). De douanerechten bedragen dan 12,6% van f 225 (f 200 + f 25) = f 28,40 (12,89 euro). De omzetbelasting bedraagt 19% van f 254 (f 225 + (afgerond) f 29) = f 48,30 (21,92 euro). Het totaal van de belastingen is dus f 28,40 + f 48,30 = f 76,70 (34,80 euro).
Verwijderd
ik kan enkel een beetje lingo maar dat is geen echte programmeertaal....
Verwijderd
Dat kan, maar dan heb je wel 2 printerpoorten nodig. Gewoon voor twee tientjes een extra insteekkaart halen bij de computerboer.Op zondag 08 juli 2001 13:29 schreef Ma3stro het volgende:
is et eigenlijk mogenlijk om 2 ledjes in 1 systeem in te bouwen en ze allebij iets anders te laten weergeven?
Verwijderd
ok sorryOp zondag 08 juli 2001 13:28 schreef Nicap het volgende:
Je betaald GEEN invoerrechten. Dus alleen BTW
Er zijn ook op internet programma's te vinden voor zo'n lcd. Bijv. een WinAMP plugin. Ik denk dat je voor programma's het beste even kunt kijken tussen 2 andere lcd draden: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/173835/ en http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/153635/Op zondag 08 juli 2001 13:13 schreef gneisbaard het volgende:
en als je niet kan programmeren?
ik kan enkel een beetje lingo maar dat is geen echte programmeertaal....
Verwijderd
misschien dat ik hem dan nog voor mijn vakantie kan hebben 5 augustus. zou wel
Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs
Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.
Verwijderd
OkOp zondag 08 juli 2001 20:24 schreef Wimmel24 het volgende:
Ik heb ook mijn bestelling geplaatst, ben echter 2 kabeltjes vergetenKun je die er nog ff bijplaatsen ?
Verwijderd
Edit:
Toch maar gedaan, wat is nou 50/75 piek op een pc van 5000,-...
Verwijderd
En dan nog een 2e:
Op infra rood, als afstandsbediening, en dan een klein lcd schermpje erin, dat je daarom het volgende liedje kunt bekijken