[Userreviews] Herkomst van reviews toe laten voegen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Naar aanleiding van het onderstaande bericht wil ik een feature request door laten voeren voor alle uitgebreide user reviews. Hierdoor zal Tweakers op termijn nog betrouwbaarder zijn en tevens tegemoet komen aan de wens van het ACM om transparantere reviews te hebben in Nederland:
nieuws: ACM publiceert richtlijnen voor eerlijkere gebruikersreviews op sites

Bij Hardware.info moet je aangeven waar een review (globaal) vandaan komt. Dit lijkt me ook interessant voor Tweakers en daardoor hoef je het niet direct in de review te verwerken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NGbeX5G2nrsvEcBlT88bSlum/medium.png

Ik stel de volgende opties voor via een lijst:

Gekocht bij online shop
Gekocht in fysieke winkel
Tweedehands
Geleend
Prijsvraag/actie
Fabrikant actie
Andere actie
Webshop actie
Betaalde review

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 11:52
Inderdaad een goede toevoeging! Alleen is er dus een verschil tussen webwinkel en fysieke winkel, wat als je het online hebt besteld maar afhaalt in een fysieke winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
FoxLenny schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:27:
Inderdaad een goede toevoeging! Alleen is er dus een verschil tussen webwinkel en fysieke winkel, wat als je het online hebt besteld maar afhaalt in een fysieke winkel?
Goed pony!
Ik zou dan zeggen: Fysieke winkel. Zoals bij Coolblue, 4Launch, Blokker(?) ook zou kunnen. De prijzen zijn immers hetzelfde.

Een Tweedekansje van Coolblue valt overigens tussen tweedehands en een winkel in. Vanwege de goede garantie zou ik zeggen: winkel (fysiek of online).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Het lijkt mij niet zo heel relevant hoe het toestel gekocht is en hetzelfde lijkt mij gelden voor een winactie. Dus ik zou er zoiets van maken:

Gekocht
Tweedehands
Geleend
Prijsvraag/actie
Betaalde review

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wellicht die laatste categorie iets algemener maken, zodat het ook reviews omvat waarbij de fabrikant weliswaar een reviewexemplaar verschaft, maar er niet direct een beloning tegenover staat?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Die laatste optie is een instinker, want als je ergens voor betaald wordt, dan ben je professioneel bezig. Tevens krijg je het product dan ook nog eens.
Je mag hier op Tweakers toch geen betaalde reviews plaatsen? ;)

Iets gratis ontvangen van een fabrikant, is naar mijn idee niet hetzelfde als ergens voor betaald worden. Het is een compensatie voor de uren die je erin steekt en dat ligt bij velen boven de 10 uur testen plus review uitwerken (= €100 bij een uurloon van €10,-).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 00:31

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Die laatste optie zou je iets als 'gekregen voor review' van kunnen maken. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:11
Orion84 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:53:
Wellicht die laatste categorie iets algemener maken, zodat het ook reviews omvat waarbij de fabrikant weliswaar een reviewexemplaar verschaft, maar er niet direct een beloning tegenover staat?
Die laatste zou ik idd vervangen door 'ivm beloning'. Er zijn er ook een aantal die je een review vragen te maken voor €5,- korting bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

MuddyMagical schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:08:
[...]

Die laatste zou ik idd vervangen door 'ivm beloning'. Er zijn er ook een aantal die je een review vragen te maken voor €5,- korting bijvoorbeeld.
Maar dat is wel weer wat anders dan een mobo van 200 euro mogen houden als je een review schrijft, dat is dan immers ook een "beloning".

Al zou ik eerlijk gezegd al die "sponsored" reviews het liefst zien verdwijnen, maar dat is weer een heel andere discussie

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
RobinHood schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:51:
[...]

Al zou ik eerlijk gezegd al die "sponsored" reviews het liefst zien verdwijnen, maar dat is weer een heel andere discussie
Die discussie is in volle gang in dit topic: Algemene discussie: Gebruikersreviews en reclame.
Daarin ben je van harte welkom om (met ons) te discussiëren. Hoe meer inzichten Tweakers krijgt, des te beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Hier mag een slotje op komen.
Er is inmiddels een implementatie uitgevoerd.
Meer info daarover is hier te vinden:

plan: Makkelijker filteren in de Pricewatch - Development-iteratie #108
Uitleg status afkomst product

Pagina: 1