Buren-lawaai - what to do?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Sinds een aantal maanden hebben wij nieuwe buren. Onze vorige buren waren erg vriendelijke oudere mensen, die hoorde je (bijna) nooit en waren normaal. Met onze nieuwe buren is het nogal wennen. :/

Een tijdje geleden heb ik met de wijkagent contact opgenomen omdat ik het zat was dat de hond van de buren maar bleef blaffen (vaak velen uren achter elkaar). Ik zat op dat moment thuis, een situatie waarin ik niet voor had gekozen. Op dat moment had ik echter veel behoefte aan rust en moest mij goed kunnen concentreren, iets dat niet lukt met veel lawaai om je heen.
Uiteindelijk is de wijkagent langsgekomen, maar nogal met groot vertoon, iets dat ik ook niet wilde. We zitten in een huurhuis en hebben daarom een simpel hek. Hier kwamen ze af-en-toe doorheen, maar is het lawaai (behalve in het weekend als onze buren weg zijn) en deze acties gelukkig voorbij. Achteraf had ik gewoon het gesprek moeten aangaan, een fout die ik nu niet meer zal maken.

Onze buren hebben 2 kinderen, 2 honden (van die kleine blaffers) en dat we daardoor meer geluid horen is begrijpelijk. Echter horen we vaak de hele dag ' geklop'/deuren/opruimings-geluiden, is onze buurman nogal vaak actief met (ver)bouwen (geklop na 21:00u, al is dit de laatste tijd niet meer zo als op het begin), en horen we vaak de stofzuiger (bijna elke avond tussen 10/half 11). Omdat ik nogal behoefte heb aan stilte heb ik uiteindelijk maar ear-plugs aangeschaft, want ik ga meestal door de weeks rond die tijd naar bed.

De 2 kids zijn volgensmij nog vrij jong, hebben hun slaap hard nodig, waardoor ik niet echt kan begrijpen waarom je als ouders nog zoveel lawaai maakt op een tijdstip na >21:00u. Vrijwel elke dag horen we een of beide dus huilend wakker worden. Er is een hele tijd aanwezigheid geweest van een soort jeugdhulp, maar dit lijkt nu af te bouwen. Ik wil mij niet te veel er mee bemoeien, maar af-en-toe zou ik echt graag tegen die mensen zeggen doe normaal en zorg voor rust.

Hoe zouden jullie hier mee omgaan? Stel ik mij misschien aan?
Onze vorige buren waren hele rustige mensen, misschien ben ik het daarom niet meer zo gewend.

Thanks!

[ Voor 5% gewijzigd door HollowGamer op 05-05-2017 22:13 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:23

Croga

The Unreasonable Man

Ik ben bang dat zaken als geklop/deuren/stofzuigers echt gewoon bij normale leefgeluiden horen.

De wijk agent er bij halen bij de eerste geluiden is inderdaad niet echt ideaal geweest. Daardoor zal het een stuk lastiger zijn nu het gesprek aan te gaan. Ik denk dat het zowieso zaak is de boel te normaliseren. Heb je al eens gewoon een kop koffie gedronken met ze? Of ze uitgenodigt om dat bij jouw te doen?

Normaal zou ik adviseren eens met ze om de tafel te gaan zitten en ze gewoon rustig te vertellen dat je het prettig zou vinden als het op een bepaald tijdstip wat rustiger is. Het is redelijk normaal om te vragen vanaf 22:00 wat stiller te zijn. De kans is heel groot dat ze überhaupt niet door hebben dat het in jouw huis hoorbaar is.

Maar er is altijd een risico dat dat gewoon helemaal niet bespreekbaar is. Mischien door die agent, mischien omdat het gewoon niet zo'n gezellige mensen zijn (zoals onze oude buren). In dat geval is "er aan wennen" of die oordoppen echt het enige wat je er aan kunt doen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:42
Proberen en anders verhuizen.

In mijn beleving maakt het enorm uit hoe je er zelf in staat. Probeer het dus enigszins los te laten.

Het beschrevene komt niet als exteem over, maar daar ben je niet mee geholpen als het je toevallig treft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Rukapul schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 22:17:
In mijn beleving maakt het enorm uit hoe je er zelf in staat.
QFT.

Je aan deze dingen gaan ergeren maakt het een stuk erger dan dat het is. Tuurlijk is het erg onprettig als je er constant last van hebt, maar als je iedere keer dat je iets hoort er van gaat balen maakt dat het probleem veel groter.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Hier is al eerder een topic over geweest misschien dat je daar nog wat tips kan lezen.
Wat te doen met overlast van buren?

Ik heb het zelf ook meegemaakt en na vele nachten slecht slapen en 2 verhuizingen woon ik nu naast hele rustige buren.
Om het met de buren op te lossen wordt altijd wel gezegd, maar dat is gewoon een bepaald soort volk wat gewoon veel kabaal maakt. Deuren niet normaal dicht doen, stampen op vloeren, lawaaierige klusjes laat op de avond, altijd maar schreeuwen naar de kinderen of de hond. Die gaan echt niet veranderen omdat jij dat zo graag wilt.

Mijn tip is dan ook zo snel mogelijk te verhuizen en dan lekker naar een wat nieuwer huis, die zijn vaak constructief gescheiden gebouwd waardoor je veel minder last hebt van het geluid van je buren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Croga schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 22:17:
Ik ben bang dat zaken als geklop/deuren/stofzuigers echt gewoon bij normale leefgeluiden horen.

De wijk agent er bij halen bij de eerste geluiden is inderdaad niet echt ideaal geweest. Daardoor zal het een stuk lastiger zijn nu het gesprek aan te gaan. Ik denk dat het zowieso zaak is de boel te normaliseren. Heb je al eens gewoon een kop koffie gedronken met ze? Of ze uitgenodigt om dat bij jouw te doen?

Normaal zou ik adviseren eens met ze om de tafel te gaan zitten en ze gewoon rustig te vertellen dat je het prettig zou vinden als het op een bepaald tijdstip wat rustiger is. Het is redelijk normaal om te vragen vanaf 22:00 wat stiller te zijn. De kans is heel groot dat ze überhaupt niet door hebben dat het in jouw huis hoorbaar is.

Maar er is altijd een risico dat dat gewoon helemaal niet bespreekbaar is. Mischien door die agent, mischien omdat het gewoon niet zo'n gezellige mensen zijn (zoals onze oude buren). In dat geval is "er aan wennen" of die oordoppen echt het enige wat je er aan kunt doen.
We hebben na het incident koffie gedronken en heb ik mijn excuses aangeboden, want dacht niet meteen dat een agent zou komen. Ik wil niet te uitgebreid vertellen over hun situatie, maar het gaat al niet helemaal super met het gezin, waardoor ik niet te veel druk wil opleggen.

Onze huizen zijn erg slecht geïsoleerd, dus je hoort letterlijk bijna alles. Nu hoor ik ze bijvoorbeeld ook van allerlei dingen doen, waarschijnlijk het huis aan het poetsen ofzo. :|

Het lijkt me vooral schadelijk voor die kids, overdag doen ze vrij niks *enkel voor de TV, en als ze 's avonds moe zijn worden mijn buren actief. Na 22.00u mag het inderdaad wel stil(ler) zijn.
Rukapul schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 22:17:
Proberen en anders verhuizen.

In mijn beleving maakt het enorm uit hoe je er zelf in staat. Probeer het dus enigszins los te laten.

Het beschrevene komt niet als exteem over, maar daar ben je niet mee geholpen als het je toevallig treft.
Thanks, ga binnenkort maar weer eens het gesprek aan. Begin er langzaam echt moe en gefrustreerd van te raken.
Ernemmer schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 22:23:
Hier is al eerder een topic over geweest misschien dat je daar nog wat tips kan lezen.
Wat te doen met overlast van buren?

Ik heb het zelf ook meegemaakt en na vele nachten slecht slapen en 2 verhuizingen woon ik nu naast hele rustige buren.
Om het met de buren op te lossen wordt altijd wel gezegd, maar dat is gewoon een bepaald soort volk wat gewoon veel kabaal maakt. Deuren niet normaal dicht doen, stampen op vloeren, lawaaierige klusjes laat op de avond, altijd maar schreeuwen naar de kinderen of de hond. Die gaan echt niet veranderen omdat jij dat zo graag wilt.

Mijn tip zal zijn zo snel mogelijk verhuizen en dan lekker naar een wat nieuwer huis, die zijn vaak constructief gescheiden gebouwd waardoor je veel minder last hebt van het geluid van je buren.
Binnenkort ga ik verhuizen (woon nog thuis), daar kan ik dus niet op wachten. :)
De situatie is precies zoals jij beschrijft, al schreeuwen ze alleen wanneer een van de kids aan het huilen is (gek eh |:().

[ Voor 19% gewijzigd door HollowGamer op 05-05-2017 22:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
HollowGamer schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 22:10:
[...]

De 2 kids zijn volgensmij nog vrij jong, hebben hun slaap hard nodig, waardoor ik niet echt kan begrijpen waarom je als ouders nog zoveel lawaai maakt op een tijdstip na >21:00u. Vrijwel elke dag horen we een of beide dus huilend wakker worden. Er is een hele tijd aanwezigheid geweest van een soort jeugdhulp, maar dit lijkt nu af te bouwen. Ik wil mij niet te veel er mee bemoeien, maar af-en-toe zou ik echt graag tegen die mensen zeggen doe normaal en zorg voor rust.

[..[]
HollowGamer schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 22:23:
[...]

Het lijkt me vooral schadelijk voor die kids, overdag doen ze vrij niks *enkel voor de TV, en als ze 's avonds moe zijn worden mijn buren actief. Na 22.00u mag het inderdaad wel stil(ler) zijn.

[...]
Ik zou me vooral niet met die kinderen bemoeien. Als er een ding is waar ouders niet op zitten te wachten is het opvoedkundig advies, zeker niet van mensen die zelf geen kinderen hebben. Het klinkt mijn ook een beetje alsof je een legitimering zoekt in het welzijn van de kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Bigs schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 22:31:
[...]

[...]

Ik zou me vooral niet met die kinderen bemoeien. Als er een ding is waar ouders niet op zitten te wachten is het opvoedkundig advies, zeker niet van mensen die zelf geen kinderen hebben. Het klinkt mijn ook een beetje alsof je een legitimering zoekt in het welzijn van de kinderen.
Klopt misschien wel. Zal daar mee ophouden. :)

Het is gewoon dat ik niet begrijp waarom je na 22u nog even een paar nagels de muur in slaat. Ja, het is gewoon anders nu, de rust en goede band van onze vorige buren krijgen we niet meer terug, moeten wennen aan andere mensen, maar het zijn vaak van die kleine dingen die mij dan enorm storen.

Onze huizen zijn gewoon gehorig en redelijk oud, waardoor er nu eenmaal meer geluid is. Echter was dit vroeger er gewoon minder en ben ik er nogal gevoelig voor.

Zal me maar moeten aanpassen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

712641

Probeer het in ieder geval te relativeren. Zolang ze niet je banden lek steken of eieren tegen je raam aangooien valt het nog mee.
Een melding bij jeugdzorg is zo gedaan. Maar ik vermoed dat dit niet onder slecht ouderschap valt.

[ Voor 72% gewijzigd door 712641 op 05-05-2017 22:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Klinkt als redelijk normale leefgeluiden van een gezin, zij zullen ook wel iets van jullie horen.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
HollowGamer schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 22:41:
[...]
Zal me maar moeten aanpassen. ;)
Proberen de situatie te veranderen door een goed gesprek, of meerdere is natuurlijk altijd het proberen waard. Op een vriendelijke en begripvolle manier vragen of ze bepaalde dingen anders kunnen helpt vaak een hoop. Boos worden helpt vrijwel nooit.

Verder accepteer ik zelf de situaties zoals ze zijn waar je niets aan kan veranderen. Je ergeren aan iets waar je niets aan kan doen is nutteloos en maakt het alleen erger.

Ik weet verder prima hoe zoiets aanvoelt. Als ik op de bank zit zonder geluid in mijn huis kan ik het gesprek van de buren volgen terwijl ze met een normaal volume praten. Zo gehorig is het huis waar ik woon :)

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 05-05-2017 23:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Een tijdje geleden heb ik met de wijkagent contact opgenomen omdat ik het zat was dat de hond van de buren maar bleef blaffen (vaak velen uren achter elkaar).
Dat is hier helaas een bekend probleem. Mijn huidige buren hebben een herder die niet tegen alleen zijn kan en vrij snel aanslaat en dan langdurig door gaat met blaffen, daarnaast nog 6 katten die nog nooit een dierenarts hebben gezien (ze zijn te gierig om ze te laten helpen van die krolse toestanden af te komen), het onophoudelijke gesmijt met deuren, harde doordreunende muziek en tot laat in de avond (2300-0000) nog kabaal.

Heb ze daar regelmatig op vriendelijke toon over aangesproken, uiteindelijk leverde het commentaar geven een doodsbedreiging op en ze mogen daar van de meest waardeloze politie van NL gewoon mee doorgaan, het overlast veroorzaken mag ook doorgaan omdat er niet genoeg mensen durven te klagen :/ Wat tevens de reden is dat de verantwoordelijke wooncorporatie ook niets wil doen, daarbij ben ik geen huurder, dus heb ik sowieso niks te zeggen daar.

Helaas heb ik nog geen oplossing gevonden voor deze toestand...

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 05-05-2017 23:40 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Ik geef je deels gelijk. Het moet kunnen om af en toe te verbouwen, te timmeren, de hond moet eens kunnen blaffen en kinderen moeten eens kunnen huilen of lawaai maken tijdens het spelen.

Ik vind wel dat er dan twee dingen belangrijk zijn: de tijd en tijdsduur. Timmeren en hameren na 22.00 uur vind ik echt niet kunnen. Dat zou ik een avond accepteren, maar op avond twee zou ik toch even aanbellen. Blaffende honden precies hetzelfde, een minuut of 20 gaat nog, maar uren in geblaf zitten zou mij ook gek maken.

Iemand met gezond verstand die wordt aangesproken op de excessen past zijn gedrag aan. Doen je buren dat niet dan weet je dat er eigenlijk maar 1 ding op zit; verhuizen. Wonen met buren gaat nu eenmaal gepaard met wat extra geluidsoverlast. Ik heb 1x in een rijtjeshuis gewoond maar zou het niet meer willen en ook niet meer kunnen. Ik irriteer me mateloos aan dat soort geluiden (op de trap stampen, tot in de late uurtjes timmeren, sexgeluiden, ruzies, schreeuwende kinderen enz)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:39
Ik heb in zo'n zelfde situatie gezeten. Helaas lijkt het er altijd op als je daar vatbaar voor bent / last van hebt dat je er steeds meer op gaat letten elk extra geluid zeg maar.... uitendelijk heb ik de keuze gemaakt om te gaan verhuizen. De buren zelf hadden het bij mij niet eens door dit was blijkbaar de leefwijze. Ik heb het een aantal maal aangegeven maar ze vonden maar dat ik zeurde en zelf deden ze alles goed.. In iedergeval succes met deze situatie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HKLM_
  • Laatst online: 21:19
Ik zit momenteel in precies dezelfde situatie hoor mijn buurman heel de dag als ik thuis ben. de huurwoning is echt super gehorig. Mijn buurman houd nogal van muziek en die staat nog al eens hard zelfs zo hard en op tijden denk aan 03:00 etc.

Helaas is de buurman nogal uhm hardleers en moet hij regelmatig herinnerd worden aan dat hij buren heeft. In het begin geklaagd bij de woning bouw en ook de politie. Dit heeft ertoe geleid dat wij zijn nummer hebben en hem een bericht sturen als wij vinden dat de muziek uit moet op welk tijdstip dan ook. (uiteraard maken we hier geen misbruik van) en de laatste maanden gaat het steeds beter na een stevig gesprek in december.

De woon geluiden moet je denk toch aan wennen echter zou ik als je overlast heb zoals stofzuigen boren etc na 22:00 het gesprek aangaan met je buren . Blijft de overlast na 22:00 dan kan je melding doen bij de woningbouw die kan bemiddelen of inderdaad je wijkagent.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 639074

-

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 23-09-2019 06:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:30
Vrijstaand gaan wonen... Hebben wij ook gedaan, voornamelijk ook om de buren niet tot last te zijn als we 's avonds laat een film opzetten met riant volume.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:36

Technomania

Huiskamer verslaafde.

16x
ik
in één openingspost.

Kan me voorstellen dat het vervelend is maar je doet het overkomen als dat iedereen met jou rekening moet houden. Tenminste zo vat ik het op.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
technomania schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 13:49:
16x
[...]
in één openingspost.

Kan me voorstellen dat het vervelend is maar je doet het overkomen als dat iedereen met jou rekening moet houden. Tenminste zo vat ik het op.
Raar he, als je een stukje schrijft over jezelf dat je dan wat vaker het woordje ik gebruikt. 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

[...]
Binnenkort ga ik verhuizen (woon nog thuis), daar kan ik dus niet op wachten. :)
Hoe binnenkort is binnenkort? Anders zou ik er namelijk helemaal geen probleem van maken.

Verder goed van je dat je begrip wilt tonen voor de blijkbaar vervelende situatie van de buren. Indien je aangeeft dat jij ook in een vervelende situatie hebt zullen ze wellicht ook begrip voor jou hebben. Praten dus.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 455473

Toevallig afgelopen week in de NRC een artikel over hoe de huidige juridische status van burgers is ten aanzien van dit soort problemen. Woningbouwverenigingen zouden gewoon gedwongen moeten worden beter te bouwen en te isoleren waar het kan. Geluidsoverlast kan echt verschrikkelijk zijn!

Ik ga ook binnenkort verhuizen mede door geluidsoverlast, ook al is dat gelukkig niet de hoofdreden en woon ik nog redelijk blij hier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:20
Dat zou wel prettig wezen. Ik woon zelf in een relatief nieuwe flat (5,5 jaar oud) maar zelfs hier is de isolatie niet top. Als bovenburen iets op de grond laten vallen hoor ik dat zeer duidelijk en kan heel storend zijn. Ook stofzuigen kan ik horen, of stampend lopen. Gelukkig is 't bij mij niet zo heel ernstig, maar ik begrijp dat je daar wel geirriteerd van kan raken. Zijburen hoor ik overigens helemaal niks van.

2 verdiepingen boven me heeft iemand trouwens een hond die vaak de hele dag alleen thuis zit. Dat beest blaft dus ook regelmatig lange stukken aaneen. Het hele gebouw heeft geklaagd en hij heeft tegenwoordig een blafband, maar eens in de zoveel tijd moeten de batterijen weer vervangen worden :P Zielig voor dat beest, ik snap niet dat mensen een hond nemen om 'm vervolgens de hele dag alleen te laten.

[ Voor 32% gewijzigd door tiguan op 06-05-2017 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 20:17

Sayko

Knowledge Is Power

Afgaande van je bejaarde buren stel ik voor dat je een appartementje huurt in een bejaardencentrum.

Tenzij je vindt dat je jonge buren de kinderen en honden de mond dicht tapen en benen en armen vastbinden.

Of je gaat simpelweg een gesprek aan met je nieuwe jonggezin buren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:15
Ik pik er 1 ding even uit. Je woont nog thuis. Hoe oud ben je en hoe staan je ouder(s) erin? Zoals ik het begrijp ben je zelf geen huurder maar gewoon kind van. Hebben zij de politie gebeld of heb jij dat gedaan?

Sinds wij kinderen hebben zullen onze buren ook wat meer herrie hebben. Kinderen zijn niet bepaald zachtzinnig en tactvol. Dat stofzuigen doen ze denk ik bewust 's avonds als er niemand in de weg loopt. Niet om te bagateliseren, maar verder lees ik meer een overgevoeligheid bij jou eigenlijk?

Uit alle topics hier: verhuizen en vrijstaand wonen zijn de enige 2 oplossingen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

De situatie is precies zoals jij beschrijft, al schreeuwen ze alleen wanneer een van de kids aan het huilen is (gek eh |:().
Als je toch gaat verhuizen snap ik het nut van dit topic een stuk minder. Ik zou me dan echt niet zo druk maken als je toch weggaat.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Grappig hoe makkelijk sommige mensen denken over geluidsoverlast. Verhuizen is niet altijd een optie, een vrijstaand huis ? misschien in het oosten van het land of je moet genoeg geld hebben dat je dat kan doen in een grote stad, maar dan zat je al niet in je huidige woning.

Er is een verschil tussen horen en horen. Dat je je buren kan horen wanneer ze een feestje hebben of stofzuigen kan altijd gebeuren, maar wanneer je woord voor woord kan horen wat je buren zeggen (op normaal) niveau is natuurlijk vervelend en ook weinig privacy.

Wat nog niet voorbij is gekomen is blijven wonen en kijken naar geluidisolerende opties zoals een isolerende voorzetwand. Zo zijn wel meer opties te bedenken maar het is allemaal maatwerk. Zoek eens naar een specialist en laat die langskomen voor een gesprek om te kijken wat er mogelijk is.
En ja, jij gaat binnenkort weg en ben je er vanaf, maar je ouders zitten er nog wel.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Fietsbel schreef op zondag 7 mei 2017 @ 11:06:
Verhuizen is niet altijd een optie, een vrijstaand huis ? misschien in het oosten van het land
Nope, niet in het oosten. Althans, niet voor mijn inkomen (~15k), weet niet hoe hoog (of laag) het inkomen van de TS is.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:42
Señor Sjon schreef op zondag 7 mei 2017 @ 10:55:
Uit alle topics hier: verhuizen en vrijstaand wonen zijn de enige 2 oplossingen.
En als je zekerheid wilt hebben zorg dan wel voor voldoende meters vrij om de woning en controleer (lucht)verkeer :+

Voorbeeldje uit kennissenkring: lekker rustig wonen in de stad in een vrijstaand huis tot de buren een stel kippen+haan nemen :D Beest is inmiddels weg, maar de burenrelatie is er niet beter op geworden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Alsof vrijstaand wonen een optie is. Hij zit in een huurhuis, dan lijkt me de vrijstaande optie behoorlijk irreëel.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 18:15
Hij is nog thuiswonend. Vanaf ~180k heb je een cataloguswoning, nu nog een stukje grond met woonbestemming. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:51
Señor Sjon schreef op zondag 7 mei 2017 @ 12:15:
Hij is nog thuiswonend. Vanaf ~180k heb je een cataloguswoning, nu nog een stukje grond met woonbestemming. ;)
Inderdaad; niet reëel dus.
Tenzij je in een (extreem) krimpgebied woont ergens in Zeeland, het Noorden of het Oosten is vrijstaand wonen niet bepaald een haalbare stap voor velen, zeker niet voor starters.

Als je voor een woning gaat kijken zou ik in ieder geval zorgen dat het een modernere, goed geisoleerde woning is (voor zover als mogelijk).
Zo is er vanaf 1996, zo uit mijn hoofd, veel gebouwd met dubbelscheidende (geluidsisolerende) wanden. Dus letterlijk huis tegen huis, i.p.v. samen 1 wand 'delen'. Kan enorm veel schelen qua isolatie in een gewone rijwoning.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Pfff.. nu weer getimmer aan de buur, wat een gek. 8)7
Als hij om 22.00u> nog niet gestopt is, bel ik aan.

Wat vervelend btw. dat ik toch wel lees hoeveel andere in dit topic er ook last van hebben.
Zeker als je leest over verhuizen.
LankHoar schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 13:58:
[...]

Hoe binnenkort is binnenkort? Anders zou ik er namelijk helemaal geen probleem van maken.

Verder goed van je dat je begrip wilt tonen voor de blijkbaar vervelende situatie van de buren. Indien je aangeeft dat jij ook in een vervelende situatie hebt zullen ze wellicht ook begrip voor jou hebben. Praten dus.
Hopelijk einde dit jaar, maar dat ligt allemaal af van mijn inkomen, en wat er vrij komt.
Ik pik er 1 ding even uit. Je woont nog thuis. Hoe oud ben je en hoe staan je ouder(s) erin? Zoals ik het begrijp ben je zelf geen huurder maar gewoon kind van. Hebben zij de politie gebeld of heb jij dat gedaan?

Sinds wij kinderen hebben zullen onze buren ook wat meer herrie hebben. Kinderen zijn niet bepaald zachtzinnig en tactvol. Dat stofzuigen doen ze denk ik bewust 's avonds als er niemand in de weg loopt. Niet om te bagateliseren, maar verder lees ik meer een overgevoeligheid bij jou eigenlijk?

Ik heb zelf de politie gebeld. Verder ben ik zoals mooi gezegd jongvolwassen.
Momenteel woon ik nog bij mijn moeder en zij heeft er ook last van, daarom neem ik het voor haar op.
Slasher schreef op zondag 7 mei 2017 @ 11:03:
[...]

Als je toch gaat verhuizen snap ik het nut van dit topic een stuk minder. Ik zou me dan echt niet zo druk maken als je toch weggaat.
Ik ga inderdaad weg, maar voor mijn ouder is het niet leuk zo gezegd. ;)

[ Voor 98% gewijzigd door HollowGamer op 07-05-2017 21:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Vaak is geluidsoverlast niet eens bewust. Helaas hebben we in Nederland niet meer de contacten met buren zoals dat vroeger was. Daardoor hebben we geen idee hoe onze buren onze geluidsproductie ervaren.

Wij hebben buren die weleens met de deuren gooien. Deze mensen komen van buitenaf en hebben dus waarschijnlijk nooit geleerd om hier rekening mee te houden. In onze vorige woning hoorden we pas veel later dat onze benedenbuurman goed kon horen wanneer onze kat aan het spelen was met z'n pingpongballetje... Gelukkig vond hij het wel grappig.

Binnenkort gaan we onze badkamer verbouwen. Uiteraard gaan we dit eerst wel netjes melden bij onze beide buren, zodat zij ook weten dat het een tijdje wat lawaai kan geven.

Kortom. Eigenlijk zouden we er meer met onze buren over moeten praten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
wolly_a schreef op zondag 7 mei 2017 @ 22:05:
Vaak is geluidsoverlast niet eens bewust. Helaas hebben we in Nederland niet meer de contacten met buren zoals dat vroeger was. Daardoor hebben we geen idee hoe onze buren onze geluidsproductie ervaren.

Wij hebben buren die weleens met de deuren gooien. Deze mensen komen van buitenaf en hebben dus waarschijnlijk nooit geleerd om hier rekening mee te houden. In onze vorige woning hoorden we pas veel later dat onze benedenbuurman goed kon horen wanneer onze kat aan het spelen was met z'n pingpongballetje... Gelukkig vond hij het wel grappig.

Binnenkort gaan we onze badkamer verbouwen. Uiteraard gaan we dit eerst wel netjes melden bij onze beide buren, zodat zij ook weten dat het een tijdje wat lawaai kan geven.

Kortom. Eigenlijk zouden we er meer met onze buren over moeten praten.
Tja helaas doen we het allemaal wel eens overlast veroorzaken bij de boven/beneden buren.
Mijn vorige buurman had de muziek altijd best hard aanstaan. Dat was ok tot hij 'justin bieber' ging draaien. Toen hem ik hem verzocht om of het geluid of de muziek weer terug aan te passen.
Het gaat er ook om hoe je het brengt natuurlijk deze buurman zag er de humor wel van in en wist ook niet dat ik de muziek woordelijk kon verstaan.

Gewoon eerst even personen aanspreken op hun gedrag en wat voor overlast dat veroorzaakt. Niet meteen super serieus of dreigen met stappen. Je kan het ook gewoon luchtig brengen dat werkt vaak het beste zonder burenruzies. Die stappen kan je altijd nog nemen als dit niet werkt.

Voor TS. ga anders met de buren praten en leg de situatie uit waarom je de eerste keer politie hebt ingeschakeld. Als je redelijk kan aangeven dat voor jou op dat moment gewoon even niet ging om in gesprek te gaan begrijpen mensen het soms ook nog wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:10
Wat vinden je ouders ervan dat jij de politie hiervoor hebt ingeschakeld zonder eerst het gesprek aan te gaan? Waardoor je de relatie met de buren op scherp zet terwijl jij binnenkort de deur uit bent, maar zij mogelijk nog jaren naast deze mensen moeten wonen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Uiteraard, zoals iedereen het aangeeft: probeer in gesprek te gaan, probeer het samen op te lossen, probeer de buren naar de geluiden te laten luisteren (heb ik toch nog iets geleerd van het RTL programma: buren ruzie).
Daarnaast is het verboden om na 22:00 geluidsoverlast te veroorzaken. Officieel gaat de nachtrust in om 22:00 (tenzij anders aangegeven, sommige woningverenigingen en gemeentes hanteren 21:00). Dit houd in dat je wél geluiden mag maken maar geen andere mensen mag storen.
De politie bellen zou dus in zo'n situatie mogen, uiteraard zullen ze eerst vragen het zelf aan te geven (iets wat je dus ook altijd moet doen). Verandert het niet, dan is het aan de politie om langs te gaan.

Persoonlijk zouden buren heel ver kunnen gaan eer dat ik de politie zou bellen (wijkagent, come on? :P). Dit is dus echt niet iets wat ik adviseer, maar, bij de wet wel geregeld is.

Daarnaast stoor jij je inderdaad aan leefgeluiden (hoe dan ook, na 22:00 verboden indien het andere mensen zoals jou stoort), hierbij kan je wel nagaan van tsja: ben ik nu niet misschien aan het overdrijven? Jij vind van niet, jij staat in je recht, dus ga in gesprek met de buren.. Misschien verstandiger om dit aan je ouders over te laten? Je ouders wensen daar waarschijnlijk te blijven wonen, daarnaast zullen je buren wellicht eerder luisteren naar ''volwassen'' personen (ik weet je leeftijd niet/houding niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09:05
Tja, hier ook weer zo'n geval......

Wij hebben ruzie met één van de twee buren. Vanaf het begin dat we het huis hebben gekocht zeiden ze nog geen goeiedag... Ook nooit een felicitatie gehad van dat we een huis hadden gekocht... Mijn ouders hebben het huis gekocht BTW. Nooit hebben die buren iets gezegd tegen ons over verbouwingen en geluidsoverlast. Als zij geluidsoverlast van ons hebben, gooien ze een briefje in de brievenbus waarin staat wat het probleem is... Zo laf zijn ze ook nog.... Als zij een feest hebben gehad, hebben we altijd rotzooi van hun in de achtertuin, lees: voedsel/peuken etc. Over peuken gesproken, de buren gooien ook netjes hun peuken voor onze garagepoort. Wij bellen aan en zeggen dat wij dit niet acceptabel vinden en hebben gevraagd of ze hier rekening mee willen houden. Maar tevergeefs, het gaat al 15 jaar zo..... Over verhuizen hebben mijn ouders het nooit gehad. Nu is er een soort strijd dat als de buren luidruchtige carnavalsmuziek op hebben staan in de achtertuin, wij ook muziek gaan maken nadat zij gestopt zijn. Niet echt de beste oplossing maar mijn ouders vinden dit leuk.

Voor een groot gedeelte ligt het eraan dat mijn moeder Gelderlands is en mij vader Limburgs. Aangezien zij pro-Limburgers zijn hebben zij een beetje de haat tegen "Hollanders", lees alle mensen wat boven Limburg leven. In de tuin horen we ze ook wel eens zeggen als zij bezoek hebben, "die kut Hollanders van hiernaast. Wel in het Limburgs dan..

Dus ja overal is wel een soort probleem, bij de een erger dan bij de ander.

Probeer het op de sociale manier op te lossen door te praten. Helpt dit niet en heb je aso's als buren. Dan kun je het wel vergeten. Ze zijn ook nog eens bevriend met de BOA, die wij weleens hebben gevraagd om te komen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 23-09-2019 06:51 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Met alle respect, ik ging echt geen 15 jaar ergernis accepteren omdat buren zich niet weten te gedragen. Om het vervolgens nog eens dunnetjes over te doen en zelf ook de muziek hard aan te zetten. :/

Ik vind Nederlanders over het algemeen behoorlijk onbeschaafd en erg op zichzelf gericht. Iemand hierboven zei dat het vroeger beter was. Ik ben dat met hem eens:

- vroeger werkten de mensen tot ''s avonds laat, zaten nog even bij kaarslicht en gingen dan de bedstede in.
- vroeger kreeg je opvoeding van je ouders en hadden de ouders ook opvoeding gehad. Wij hebben toen ik nog thuis hebt gewoond jarenlang in een rijtjeswoning gezeten maar nog nooit last gehad van de buren.

Misschien iets je eisen bijstellen, iets meer reistijd naar je werk accepteren en buiten de stad gaan wonen. Dan is vrijstaand misschien wel een optie. Ik woon al jaren vrijstaand en zou nooit meer anders willen. Eigen oprit, niet met je boodschappen over straat, geen deukjes in de deuren van de auto door krapparkeerders, geen last van burengeluiden, privacy, zelf ook na 22.00 uur kunnen timmeren in huis, radio ''s avonds nog hard aanzetten, vaak woon je in een betere buurt enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Raven schreef op zondag 7 mei 2017 @ 11:23:
[...]

Nope, niet in het oosten. Althans, niet voor mijn inkomen (~15k), weet niet hoe hoog (of laag) het inkomen van de TS is.
Goedkoopste vrijstaande huis hier in onze stad in het oosten is meer dan 300k, denk inderdaad dat dat lastig word ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

PilatuS schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 22:22:
[...]

QFT.

Je aan deze dingen gaan ergeren maakt het een stuk erger dan dat het is. Tuurlijk is het erg onprettig als je er constant last van hebt, maar als je iedere keer dat je iets hoort er van gaat balen maakt dat het probleem veel groter.
De rijdende rechter vult er wekelijks een programma mee. Mijn zusje heeft ook buren die bij de huismeester gaan klagen als ze een ei bakt omdat ze dat ruiken. Dan komt de huismeester langs en dan zegt ze van 'ik mag toch wel een ei bakken?' en dan zegt de huismeester 'tja, natuurlijk'.

Pas die aflevering van een man en een vrouw die zelf de hoogte van hun afvoer veranderd hebben en geen terugslagklep in de nieuwe afvoer hebben en dan gaan ze klagen over kookluchtjes van de buren. Ik geloof wel dat ze zich daar aan ergeren, maar je hebt altijd wat geluiden en geurtjes van buren. Zeker in een rijtjeswoning of flat. Die vrouw stoorde zich er echter zo aan dat ze in de garage ging slapen (benzinedampen?) omdat ze niet tegen de geur van gebakken aardappeltjes kon. Gewoon twee oer-hollandse gezinnen, dus het is ook niet dat het voor haar vreemde geuren als knoflook of iets waren.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb ook last van mijn buren. Ik heb het hele traject doorgelopen van een vriendelijk gesprek tot juridisch. Simpelweg is er maar één woord. Verhuizen.

Ik heb ook aan het kijken wat ik ga doen want ik begin er klaar mee te worden. Ik kan niet op mijn balkon omdat hij letterlijk vaak één lawaai papegaai op balkon heeft, ik kan soms niet slapen omdat zoveel herrie van de buren is (tv/blender/tel) na 23 uur. Er zijn afspraken met de verhuurder gemaakt maar letterlijk die zijn geen moer waard. Ik heb zelf de verhuurder bij de huurcommissie gedaagd vanwege verbouwing van mijn huis omtrent de slechte isolatie die is aangebracht bij verlaagd plafond.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-07 16:56
Van huur huis naar huur huis verhuizen is ook geen optie want dan kan je zo weer andere buren krijgen.

Dus of je gaat in de middle of nowhere wonen, of je moet je toch iets gaan aanpassen. Na 23uur een blender gebruiken is echt geen buitensporig lawaai hoor. Zelfde voor de tv of telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Wat een gek, nu weer lekker muziek draaien. Niet zachtjes, maar gewoon hard.
Net iets van gezegd: 'ja, zet het zachter', maar pfff.. waarom zijn deze mensen op de wereld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

HollowGamer schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 17:34:
maar pfff.. waarom zijn deze mensen op de wereld?
Goeie vraag :/

Die hier heeft de rollen omgedraaid, ik zou nu overlast veroorzaker zijn (gesmijt met deuren... was er van de week 1 hard dichtgewaaid) en er werd gehint op klappen. Maar dat kreeg ik via mijn moeder te horen, blijkbaar willen ze niet rechtstreeks commentaar geven. Dat ook maar weer doorgegeven aan de meest waardeloze lange arm der wet.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
De buren weer de muziek opstaan, heb nu de recoder aangezet.
Morgen een brief in de bus dat ik dreig met juridische stappen als ze niet stoppen. Heb het nu al 3x gevraagd, moet nu gewoon over zijn.

Kan gewoon niet in de tuin zitten met die * muziek van hun.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:25
Muziek aan hebben staan is niet raar. Vooral niet rond deze tijd. En het is nu eenmaal warm buiten dus deuren ed staan dan al snel open. En dat hoor je gewoon. Het is zelfs asociaal om te zeggen dat ze geen muziek aan mogen zetten.

Als ik dit topic zo lees dan vind ik de buren echt niet van alles schuldig. Na 22:00 nog klussen vind ik zelf niet kunnen. Maar een muziekje aan hebben moet kunnen. Vooral rond deze tijd. Bel er eens aan en luister eens hoe hard het bij hun binnen klinkt. En laat ze ook eens bij jou thuis luisteren. Als het huis heel gehorig is dan kan het zijn dat je echt alles hoort terwijl ze de muziek echt niet hard aan hebben staan. In dit soort topics hoor je altijd maar een kant en hoe vervelend het ook is er zijn veel dingen die gewoon mogen. Rekening houden met elkaar werkt twee kanten op en in overleg is vaak veel mogelijk. Wie weet weten de buren niet eens hoe hard het bij jou klinkt.

[ Voor 4% gewijzigd door .Maarten op 11-06-2017 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-07 19:57
Dit lijkt me geen gekke tijd om wat geluid te hebben in een tuin, tenzij de muziek erg hard staat natuurlijk.

Over het algemeen komt het op me over alsof je wil dat de buren zich perfect naar je aanpassen, maar dat is natuurlijk een utopie. Leven en laten leven lijkt me het beste advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
gewoon verhuizen naar een drop en wens de volgende huurder "heel veel succes" (klacht indienen bij verhuurde).

juridische stappen > rijdende rechter, er is geen win win situatie.

PS: je buren(gezin probleem) = onze toekomst van Nederland :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:11
Als het leefgeluiden zijn dan kun je daar weinig mee. Als je erg gevoelig bent voor dit soort geluiden dan kun je overwegen een nodige canceling hoofdtelefoon te gebruiken. Ik werk ook bij een klant van mij met een erg irritante luchtverversing. Niemand heeft er last van, maar ik werd er knettergek van. Heb €300 geïnvesteerd in een goede NC hoofdtelefoon en sindsdien heerlijk rustig. Heb er meest geen muziek op staan en kan mij veel beter concentreren. Blijkbaar ben ik overgevoelig voor dat geluid.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:27

Grvy

Bot

HollowGamer schreef op zondag 11 juni 2017 @ 14:08:
De buren weer de muziek opstaan, heb nu de recoder aangezet.
Morgen een brief in de bus dat ik dreig met juridische stappen als ze niet stoppen. Heb het nu al 3x gevraagd, moet nu gewoon over zijn.

Kan gewoon niet in de tuin zitten met die * muziek van hun.
wat? 8)7 je kan er wel gaan zitten, je wilt het niet omdat je hun muziek niks vind. Hutje op de hei niks voor je? muziek rond dit tijdstip en met dit weer is gewoon normaal..

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:48
Klagen dat de buren muziek aan hebben in de tuin op een zonnige dag om 14:00 op een zondag. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
.Maarten schreef op zondag 11 juni 2017 @ 14:21:
Muziek aan hebben staan is niet raar. Vooral niet rond deze tijd. En het is nu eenmaal warm buiten dus deuren ed staan dan al snel open. En dat hoor je gewoon. Het is zelfs asociaal om te zeggen dat ze geen muziek aan mogen zetten.

Als ik dit topic zo lees dan vind ik de buren echt niet van alles schuldig. Na 22:00 nog klussen vind ik zelf niet kunnen. Maar een muziekje aan hebben moet kunnen. Vooral rond deze tijd. Bel er eens aan en luister eens hoe hard het bij hun binnen klinkt. En laat ze ook eens bij jou thuis luisteren. Als het huis heel gehorig is dan kan het zijn dat je echt alles hoort terwijl ze de muziek echt niet hard aan hebben staan. In dit soort topics hoor je altijd maar een kant en hoe vervelend het ook is er zijn veel dingen die gewoon mogen. Rekening houden met elkaar werkt twee kanten op en in overleg is vaak veel mogelijk. Wie weet weten de buren niet eens hoe hard het bij jou klinkt.
Het is anders, de muziek staat niet binnen aan, maar in de tuin.
Verder heb ik totaal geen problemen met geluid, zal zelf ook genoeg geluid maken, maar als je de muziek op een bepaald geluidsniveau zet zodat ik dit nog hoor op mijn slaapkamer met dubbelglas dan is het misschien toch wel hard, niet?
Insert12 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 14:21:
Dit lijkt me geen gekke tijd om wat geluid te hebben in een tuin, tenzij de muziek erg hard staat natuurlijk.

Over het algemeen komt het op me over alsof je wil dat de buren zich perfect naar je aanpassen, maar dat is natuurlijk een utopie. Leven en laten leven lijkt me het beste advies.
Dat laatste, wat geluid vind ik prima, met een feestje af-en-toe kan ook prima leven, maar het geluid moet niet zo hard staan dat ik het binnen hoor. Als ik in de tuin ga zitten kan ik niet rustig even lezen ofzo, want ik moet natuurlijk lekker mee zingen op hun muziek.
icegodd schreef op zondag 11 juni 2017 @ 14:26:
gewoon verhuizen naar een drop en wens de volgende huurder "heel veel succes" (klacht indienen bij verhuurde).

juridische stappen > rijdende rechter, er is geen win win situatie.

PS: je buren(gezin probleem) = onze toekomst van Nederland :o
Wat kan ik anders doen? De vorige keer kregen we een grote bek terug en niet ons moesten aanstellen.
Erg fijn als ik in mijn woonkamer hun Hazes muziek hoor, wat een volk.
Grvy schreef op zondag 11 juni 2017 @ 14:33:
[...]

wat? 8)7 je kan er wel gaan zitten, je wilt het niet omdat je hun muziek niks vind. Hutje op de hei niks voor je? muziek rond dit tijdstip en met dit weer is gewoon normaal..
Het is niet normaal als je muziek zodanig hard zet dat je buren op volle geluid kunnen meeluisteren.
Dat sommige dit als 'normaal gedrag' beschouwen is prima, maar de buren kunnen ook een koptelefoon of oordopjes indoen. Of moet ik mij aanpassen aan mijn buren?
danslo schreef op zondag 11 juni 2017 @ 14:38:
Klagen dat de buren muziek aan hebben in de tuin op een zonnige dag om 14:00 op een zondag. 8)7
Dus? Is het een vrij brief om lekker het volume open te gooien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

445033

[...]

Ligt er wel aan hoe hard het staat. Ik draai ook een muziekje in de tuin, maar mijn buren horen dat niveau echt niet. Beetje rekening houden met elkaar kennen vele niet meer.

Mijn buren daar in tegen hadden gisteren een tuinfeest en vanaf 00.00 uur gaat de muziek alleen maar harder tot 02.30 uur. Aso's. En als je er iets van zegt gaat het alleen maar harder. Politie lachen ze alleen maar om.

Aso gedrag is helaas in dit land bij vele de norm. ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-07 13:56
[...]
Hutje op de hei niks voor je?
Eerlijk gezegd hoop ik niet dat @TS dat doet... Dan krijgen we hier een wekelijks topic over te luid etende konijnen of te wild parende reeen... :+

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

445033

Oekiejoekie schreef op zondag 11 juni 2017 @ 14:52:
[...]

Eerlijk gezegd hoop ik niet dat @TS dat doet... Dan krijgen we hier een wekelijks topic over te luid etende konijnen of te wild parende reeen... :+
Trieste reactie. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Oekiejoekie schreef op zondag 11 juni 2017 @ 14:52:
[...]

:D

Je hebt zeker gelijk, maar ben gewoon gefrustreerd dat schijnbaar niemand rekening houdt met elkaar.
Echt geluid kan ik prima meeleven, dat ik het hoor is ook prima, maar als ik in de tuin niet een gesprek kan voeren omdat ik volksmuziek hoor gaat misschien wat ver, niet?

Nu staat het bijvoorbeeld weer zachter en vind ik het prima. Maar het heeft al een aantal keren voor zeker anderhalf uur lekker hard gestaan. Zeg je er iets van (vriendelijk: "Mag het wat zachter?"), dan krijg je meteen een grote bek terug.

[ Voor 18% gewijzigd door HollowGamer op 11-06-2017 14:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-07 13:56
HollowGamer schreef op zondag 11 juni 2017 @ 14:54:
[...]

Je hebt zeker gelijk, maar ben gewoon gefrustreerd dat schijnbaar niemand rekening houdt met elkaar.
Echt geluid kan ik prima meeleven, dat ik het hoor is prima, maar als ik in de tuin niet een gesprek kan voeren omdat ik volksmuziek hoor gaat misschien wat ver, niet?
Ik zal je uit de droom helpen... Ik woon in een streng gelovig dorp, zondagsrust is hier heilig, maar zelfs hier is het nu niet echt stil...

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

Ik kan ook geen (prive) gesprek voeren in de tuin, want dan horen de buren dat ook. En dat is gewoon stemgeluid. Dus muziek staat dan al snel te hard, als het ook eens niet jouw smaak is.

En tjah.. moet ik ook maar even bij de buurman aan het einde van de straat aanbellen omdat die zn gras aan het maaien is, en ik dat hoor?

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

445033

Oekiejoekie schreef op zondag 11 juni 2017 @ 14:55:
[...]

Ik zal je uit de droom helpen... Ik woon in een streng gelovig dorp, zondagsrust is hier heilig, maar zelfs hier is het nu niet echt stil...
Dat is wat anders dan keihard Hazes draaien. En ik ben nog wel voor Ajax. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

445033 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 14:51:
[...]

Ligt er wel aan hoe hard het staat. Ik draai ook een muziekje in de tuin, maar mijn buren horen dat niveau echt niet. Beetje rekening houden met elkaar kennen vele niet meer.

Mijn buren daar in tegen hadden gisteren een tuinfeest en vanaf 00.00 uur gaat de muziek alleen maar harder tot 02.30 uur. Aso's. En als je er iets van zegt gaat het alleen maar harder. Politie lachen ze alleen maar om.

Aso gedrag is helaas in dit land bij vele de norm. ;)
Dat is wel even wat anders dan in de middag, en tjah hoe kan je muziek draaien ZONDER dat je buren het horen? denk dat je jezelf in de maling neemt. In de tuin hoor je enorm veel.
HollowGamer schreef op zondag 11 juni 2017 @ 14:58:
[...]

Je begrijp me verkeerd, een gesprek en zeker met dit mooie weer vind ik echt prima.
Tevens maai ik ook 1x in de twee weken het gras, en zal ik ook af-en-toe wat schreeuwen of hard lachen.

Het gaat zich erom dat iemand muziek opzet dat het overige geluidsniveau overstemt.
Muziek doet dat al snel.. dat is een beetje de bedoeling. Het ding is hier namelijk heel simpel, zoals je al vaker in dit topic gezegd hebt, is het "kut" muziek als in niet jouw smaak, daardoor erger je je eraan, en focus je je erop en dus klinkt het veel harder.

[ Voor 30% gewijzigd door Grvy op 11-06-2017 14:59 ]

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Grvy schreef op zondag 11 juni 2017 @ 14:56:
Ik kan ook geen (prive) gesprek voeren in de tuin, want dan horen de buren dat ook. En dat is gewoon stemgeluid. Dus muziek staat dan al snel te hard, als het ook eens niet jouw smaak is.

En tjah.. moet ik ook maar even bij de buurman aan het einde van de straat aanbellen omdat die zn gras aan het maaien is, en ik dat hoor?
Je begrijp me verkeerd, een gesprek en zeker met dit mooie weer vind ik echt prima.
Tevens maai ik ook 1x in de twee weken het gras, en zal ik ook af-en-toe wat schreeuwen of hard lachen.

Het gaat zich erom dat iemand muziek opzet dat het overige geluidsniveau overstemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
HollowGamer schreef op zondag 11 juni 2017 @ 14:58:
[...]

De muziek staat op een volume dat net harder gaat dan praten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Insert12 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 14:59:
[...]

De muziek staat op een volume dat net harder gaat dan praten?
Inderdaad.

Schijnt btw. iemand te zijn die op bezoek komt bij de buren, nu hij weer weg is hoor ik gewoon wat 'achtergond' muziek en heb ik van de muziek totaal geen last van.

Zodra die man er is veranderd de sfeer nogal en denken de buren opeens dat ze alles kunnen doen.
Hij heeft mij ook al diverse keren nogal onvriendelijk aangekeken, weet nu iig wie deze man is.
Zal hem de volgende keer eens vriendelijk toespreken.

[ Voor 12% gewijzigd door HollowGamer op 11-06-2017 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Insert12
HollowGamer schreef op zondag 11 juni 2017 @ 15:04:
[...]

Inderdaad.

Schijnt btw. iemand te zijn die op bezoek komt bij de buren, nu hij weer weg is hoor ik gewoon wat 'stilletjes' en heb ik van de muziek totaal geen last van.

Zodra die man er is veranderd de sfeer nogal en denken de buren opeens dat ze alles kunnen doen.
Hij heeft mij ook al diverse keren nogal onvriendelijk aangekeken, weet nu iig wie deze man is.
Dus als muziek net wat harder staat dan het aantal decibels dat een gesprek veroorzaakt dan is dat al overlast. Iets zegt me dat je dan je norm voor overlast wat bij moet stellen, anders ga je nooit ergens rust vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Insert12 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 15:07:
[...]

Dus als muziek net wat harder staat dan het aantal decibels dat een gesprek veroorzaakt dan is dat al overlast. Iets zegt me dat je dan je norm voor overlast wat bij moet stellen, anders ga je nooit ergens rust vinden.
Zal het duidelijk aangeven: we konden elkaar niet meer horen, als ik harder zou moeten gaan praten dan zou het meer stem verheffing zijn, niet echt de bedoeling lijkt me?

Wat is btw. een aantal Db? Wat versta je hieronder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Over schoonmaken en opruim geluiden 's avonds, met 2 jonge kinderen kan ik dat wel enigzins begrijpen. Overdags heeft dat gewoon weinig nut omdat ze er in no time weer een puinhoop van maken.

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:29
Anoniem: 258387 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:31:
[...]

Met alle respect, ik ging echt geen 15 jaar ergernis accepteren omdat buren zich niet weten te gedragen. Om het vervolgens nog eens dunnetjes over te doen en zelf ook de muziek hard aan te zetten. :/

Ik vind Nederlanders over het algemeen behoorlijk onbeschaafd en erg op zichzelf gericht. Iemand hierboven zei dat het vroeger beter was. Ik ben dat met hem eens:

- vroeger werkten de mensen tot ''s avonds laat, zaten nog even bij kaarslicht en gingen dan de bedstede in.
- vroeger kreeg je opvoeding van je ouders en hadden de ouders ook opvoeding gehad. Wij hebben toen ik nog thuis hebt gewoond jarenlang in een rijtjeswoning gezeten maar nog nooit last gehad van de buren.

Misschien iets je eisen bijstellen, iets meer reistijd naar je werk accepteren en buiten de stad gaan wonen. Dan is vrijstaand misschien wel een optie. Ik woon al jaren vrijstaand en zou nooit meer anders willen. Eigen oprit, niet met je boodschappen over straat, geen deukjes in de deuren van de auto door krapparkeerders, geen last van burengeluiden, privacy, zelf ook na 22.00 uur kunnen timmeren in huis, radio ''s avonds nog hard aanzetten, vaak woon je in een betere buurt enz.
toon volledige bericht
Tijden veranderen nu eenmaal. Wisselende werktijden zorgen ook vaak voor verschil in leefstijlen. Maar je kunt het wel aangeven natuurlijk met normaal gesprek. Vaak weten ze helemaal niet hoe ernstig hun overlast is. Toen ik nog in appartement woonden hadden we de slaapkamers boven elkaar. Ik geloof niet dat hun wisten dat we precies hun nachtelijk avonturen konden horen. Daarnaast geef je aan dat jij wel om 22.00 kan klussen... maar misschien hebben daar ook mensen kast van op de een of ander manier. Zelf met vrijstaande huizen kun je overlast bij de buren veroorzaken. Huis tegenover ons speelt drumstel, maar dat is, ondanks de gesloten ramen, best goed te horen in de straat.

Ik ben wel met je eens dat ik de charmes van hutje mutje in de stad nooit begrepen heb. Vooral de prijs van de huizen. In het dorp waar ik woon zijn ook cafés, winkels en mijn pakketje wat ik tegenwoordig 23:50 bestel is er vaak om 10.00 de volgende dag.

Zelf heb ik ook twee jonge kinderen die hun rust moeten hebben. Maar ze kunnen zelfs ook veel overlast bezorgen met hun geschreeuw

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arrne
daPet schreef op zondag 11 juni 2017 @ 15:28:
Over schoonmaken en opruim geluiden 's avonds, met 2 jonge kinderen kan ik dat wel enigzins begrijpen. Overdags heeft dat gewoon weinig nut omdat ze er in no time weer een puinhoop van maken.
Sowieso is daar niets mis mee zolang het allemaal voor 22:00 afspeelt. Lastig voor de TS wellicht, maar niets wat verboden is of meteen als overlast gezien wordt. Waar je ook gaat wonen, de kans is vrij groot dat hij weer buren treft die regelmatig 's avonds schoonmaken (de tijd dat er altijd iemand overdag thuis was die dat allemaal deed is allang voorbij). Als TS uit huis gaat en (naar ik aanneem) werk heeft, is de kans groot dat hij zelf af en toe 's avonds zal stofzuigen.

TS geeft ook aan dat hij door omstandigheden thuis zat en daardoor veel rust nodig had. Hoe lastig ook (en ik hoop dat die omstandigheden inmiddels voorbij zijn), dat is niet iets waarmee je je buren kunt opzadelen en verwachten dat ze zich daarop volledig aanpassen. Dan maak je gewoon leven - kinderen, schoonmaken, klussen - voor je buren onmogelijk. En ze kunnen zich natuurlijk helemaal niet aanpassen als ze niet weten dat jij die rust nodig hebt - en dat zul je ze toch zelf moeten vertellen.

En tja, het langs sturen van de wijkagent heeft natuurlijk het een en ander op scherp gezet. Er zullen maar weinig mensen zijn die welwillender worden als ze de politie aan de deur krijgen als de buren zelf niet eerst aangegeven hebben waar de schoen wringt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

445033

Grvy schreef op zondag 11 juni 2017 @ 14:57:
[...]

Dat is wel even wat anders dan in de middag, en tjah hoe kan je muziek draaien ZONDER dat je buren het horen? denk dat je jezelf in de maling neemt. In de tuin hoor je enorm veel.
In de maling neemt? Ik zet hem op een niveau met een BT speakertje dat ik zelf moeite moet doen om hem te horen. Dat horen mijn buren niet. Of hij moet Superman heten. ;) Ik verlaag me juist zelf express niet tot hun niveau. Leven en laten leven is mijn credo, maar dat geldt voor een boel mensen niet. Als zijn kids op dit moment binnen even een uurtje knallen met muziek moet dat kunnen, maar dat doe je niet buiten op volume 10 zodat de hele buurt kan meegenieten. Ik voed mijn kinderen ook zo op.

Aso gedrag is tegenwoordig de norm. Ik zie het op de weg, voetbalvelden, zelfs in de politiek, uitgaansleven, in de rij bij winkels, You Tube vloggers etc etc. Moet toch kunnen joh, was zeur je nu? Je zou eens vriendelijk tegen elkaar zijn en rekening met elkaar houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

445033 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 15:52:
[...]

In de maling neemt? Ik zet hem op een niveau met een BT speakertje dat ik zelf moeite moet doen om hem te horen. Dat horen mijn buren niet. Of hij moet Superman heten. ;) Ik verlaag me juist zelf express niet tot hun niveau. Leven en laten leven is mijn credo, maar dat geldt voor een boel mensen niet. Als zijn kids op dit moment binnen even een uurtje knallen met muziek moet dat kunnen, maar dat doe je niet buiten op volume 10 zodat de hele buurt kan meegenieten. Ik voed mijn kinderen ook zo op.

Aso gedrag is tegenwoordig de norm. Ik zie het op de weg, voetbalvelden, zelfs in de politiek, uitgaansleven, in de rij bij winkels, You Tube vloggers etc etc. Moet toch kunnen joh, was zeur je nu? Je zou eens vriendelijk tegen elkaar zijn en rekening met elkaar houden.
Juist.. :/ hoe aardig en lief dat ook is, dat kun je dus niet verwachten van iedereen.. sorry maar dat is nou eenmaal hoe het is.

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Insert12
HollowGamer schreef op zondag 11 juni 2017 @ 15:10:
[...]

Zal het duidelijk aangeven: we konden elkaar niet meer horen, als ik harder zou moeten gaan praten dan zou het meer stem verheffing zijn, niet echt de bedoeling lijkt me?

Wat is btw. een aantal Db? Wat versta je hieronder?
Terwijl jij binnen zit en zij buiten?

Het aantal decibel is het geluidsniveau, via Google zijn er genoeg plaatjes te vinden over de typen geluid met de hoeveelheid decibel er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Arrne schreef op zondag 11 juni 2017 @ 15:49:
[...]

Sowieso is daar niets mis mee zolang het allemaal voor 22:00 afspeelt. Lastig voor de TS wellicht, maar niets wat verboden is of meteen als overlast gezien wordt. Waar je ook gaat wonen, de kans is vrij groot dat hij weer buren treft die regelmatig 's avonds schoonmaken (de tijd dat er altijd iemand overdag thuis was die dat allemaal deed is allang voorbij). Als TS uit huis gaat en (naar ik aanneem) werk heeft, is de kans groot dat hij zelf af en toe 's avonds zal stofzuigen.
Daar heb ik ook geen problemen mee hoor en gelukkig ben ik weer vol aan het werk. :)
Het was meer dat dit elke avond gebeurde met nogal flink wat lawaai en gebotst tegen muren, etc.

Gelukkig nu weer rustig; is ook niet dat ik te veel er van wil maken, maar het is vaak voor mij een optelsom van allemaal dingen (na 22.00u klussen bijv., hond die blijft blaffen als ze van huis zijn, geluidsniveau in de tuin, etc.).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dexs
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-03 10:22
Heel vervelend, dit heb ik ook gehad bij mijn vorige woning en je hebt 2 oplossingen, waarbij ik begin met de meest vervelende maar wel de snelste optie:
1 - verhuizen (hebben wij ook gedaan nadat optie 2 veel te veel werk was)
2 - ga in je huurcontract na of er dingen zijn die tegen de regelementen van het huurcontract staan. Geluidsoverlast staat daar sowieso in. Mijn buurjongen noemde zichzelf de scooterdokter wat de nodige herrie met zich meebracht tot diep in de nacht en hij dumpte geregeld olie en andere rommel in de put.
Als je gevonden hebt wat niet mag, moet je de verhuurder vragen hier iets aan te doen, niet de politie. De verhuurder zal iemand naar ze moeten sturen en schakelt eventueel een mediator in. Vanaf dat punt begint voor jou het opbouwen van een dossier. Veroorzaken ze geluidsoverlast? (bv. kan je het savonds horen aan de voorgevel van je buurman?) Politie bellen. Hopen dat ze optijd komen en de klacht gegrond verklaren, anders werkt het alleen maar in het voordeel van de buurman. Documenteer alle momenten van overlast en maak waar mogelijk fotos om nog meer bewijs te verzamelen. Als het dossier groot en sterk genoeg is zal de verhuurder overgaan tot uitzetting. Niet de meest charmante oplossing, maar als je buren niet 'normaal' doen ben jij niet degene die daar de lasten van moet dragen. Je mag van geluk spreken dat je huurt.

Er bestaat natuurlijk altijd de kans dat jouw normen voor overlast aanzienlijk lager liggen dan die van de verhuurder/politie. Dan is de enige optie wederom 1.

-edit-
Optie 3 is natuurlijk er mee leren leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
HollowGamer schreef op zondag 11 juni 2017 @ 15:04:
[...]
...
Misschien kan je je eigen muziek voorkeur ook tijdelijk aanpassen als deze meneer er is. Zet eens wat leuks op als Atari Teenage Riot. En dan ook niet al te zacht. Ik zou adviseren zelf op dat moment ergens anders naar toe te gaan. Zonder gekheid, erg vervelend en lastig aan te pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexs
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-03 10:22
KopjeThee schreef op zondag 11 juni 2017 @ 20:46:
[...]

Misschien kan je je eigen muziek voorkeur ook tijdelijk aanpassen als deze meneer er is. Zet eens wat leuks op als Atari Teenage Riot. En dan ook niet al te zacht. Ik zou adviseren zelf op dat moment ergens anders naar toe te gaan. Zonder gekheid, erg vervelend en lastig aan te pakken
GUD VIBRATIONS - NGHTMRE is ook zeer doeltreffend als je een subwoofer hebt.

Zorg wel dat je glazen goed vast staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:13
Hebben wij dezelfde buren? Mijn buren draaide afgelopen weekend nog muziek zoals: "kontebonke... Het is een nieuwe raaaage, kontebonke, je ziet overaaaall, kontebonke.... Lalala... bleugh".

En o.a. ook Andre Hazes, dat hij een brief voor zijn moeder heeft.

Maar ik doe de deur dan dicht en hoor ik het nog amper. Zolang ik de lyrics niet kan verstaan erger ik me al stukken minder. Verder zijn ze altijd op tijd stil, dus voor de rest zal het me een worst wezen wat ze doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:03
HollowGamer schreef op zondag 11 juni 2017 @ 20:34:
Gelukkig nu weer rustig; is ook niet dat ik te veel er van wil maken, maar het is vaak voor mij een optelsom van allemaal dingen (na 22.00u klussen bijv., hond die blijft blaffen als ze van huis zijn, geluidsniveau in de tuin, etc.).
Als je wat behoefte hebt aan rust en stilte, maak dan een fikse wandeling in het bos of op de heide. Vraag dan aan de buren of je hun hond mee mag nemen. Is leuker om met een hond te lopen dan alleen, hond moe, minder blaffen, jij meer rust, geregeld. :P
Geluid overdag zou ik me niet druk om maken, dat hoort erbij. Hier ook volop, schreeuwende en gillende kinderen, stofzuigers, harde muziek, zaagmachines, honden, nou en, het is overdag, ik laat ze lekker.
En ik moet me ook concentreren op m'n werk.
Zolang het niet na 22:00 is, en een enkele keer vind ik dat ook niet erg, heb ik er geen problemen mee. Hoort bij het leven.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArchitectOfDoom
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-03-2023
HollowGamer schreef op zondag 11 juni 2017 @ 14:54:
[...]

Echt geluid kan ik prima meeleven, dat ik het hoor is ook prima, maar als ik in de tuin niet een gesprek kan voeren omdat ik volksmuziek hoor gaat misschien wat ver, niet?

Nu staat het bijvoorbeeld weer zachter en vind ik het prima. Maar het heeft al een aantal keren voor zeker anderhalf uur lekker hard gestaan. Zeg je er iets van (vriendelijk: "Mag het wat zachter?"), dan krijg je meteen een grote bek terug.
Helaas is je eerste zin helemaal correct. Zelf praten mijn partner en ik, ook als er bezoek is, meestal redelijk gedempt. Mijn buren denken daar helaas anders over. Zij, huismoeder, schreeuwt te pas en te pas de kinderen bij elkaar. "Vera! Vera!".Nu ik er over na denk; ik denk dat in 20% van de gevallen normaal praat tegen de kinderen en in de overige gevallen eigenlijk altijd heel erg luid praat/schreeuwt/roept tegen de kinderen; op het ronduit hysterische af. Zij lijkt mij in ieder geval niet erg 'in control' van de kinderen.

Ik erger mij er aan, maar aan de andere kant overschrijdt het 't betamelijke niet. Het is meer... ergerlijk (zo schreeuwend hebben maar heel erg weinig mensen een prettig stemgeluid). Als je iets ergert ga je er ook meer op letten en dan wordt elk geluid 'van de andere kant' irritant.

Het is 's avonds gelukkig wel rustig. Ik tel de dagen af dat wij verhuizen (nog ongeveer 800 dagen) en ik ga dan in ieder geval zorgen dat ik heel wat beter oplet wie er naast mij wonen (en bij voorkeur vrijstaand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Laatst online: 21:15
Paar jaar geleden in een soortgelijke situatie gezeten maar het dichtgooien van deuren en binnengeluiden waar je aan ergert worden na aanspreken iets minder, maar op langer termijn zal het oude patroon toch weer naar boven komen.

Als je hier vanaf wilt is een schakelwoning niet realistisch ook niet met de huidige nieuwbouw, je blijft altijd afhankelijk wie er naast je komt te wonen. Mijn oplossing was vrijstaand wonen, en geloof me dat is dan een verademing.

Qua buitengeluid zou ik mijn eisen iets bijstellen die blijf je houden ongeacht of je in de stad/dorp/platteland woont er is altijd wel iets in de buurt wat overdag geluid kan maken.

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-07 15:54
Zo te merken heb je buren relatie goed verpest, dat die man je boos aankijkt vind ik ook niet meer dan normaal. Mijn vermoeden is nu dat ze het gewoon doen omdat ze het kunnen en ze zich ondertussen helemaal niets meer van je aantrekken.

Wat had je verwacht toen je de politie belde, dat je er een goede relatie uit ging halen? Een oplossing aangeboden kreeg? Dat de wijkagent regels op ging stellen? Daarbij komt dat jij hoogst waarschijnlijk einde van het jaar weg bent maar de andere bewoner hier de rest van de tijd hier last van gaat houden.

Een buur tot buur relatie regel jezelf door het over het algemeen vriendelijk te ventileren naar je mede bewoners. Vaak haal je daar de meeste winst uit.

Zou toch nog een keer gewoon normaal met de (beide?) bewoners te bespreken onder het genot van een kop koffie/thee en je excuses aanbied voor je impulsieve reactie. Geloof me als ik zeg dat ik je kwestie begrijp maar in een flat of rijtjeshuis is het gewoon een stukje acceptatie. Jij accepteert iets, hun accepteren iets. Zo nodig met wat woorden wisseling. Indien vraag je een tegen prestatie zodat je laat zien dat ze niet over je heen kunnen lopen. Als dat niet lukt pas gaan kijken wat er wel en niet toe is gestaan en dan pas politie en juridische stappen nemen. Niemand staat boven de wet als het om buren overlast gaat (koop of huur). Daar kun je vast wel wat eisen uit stellen.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 14:55 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
HollowGamer schreef op zondag 11 juni 2017 @ 20:34:
[...]

Daar heb ik ook geen problemen mee hoor en gelukkig ben ik weer vol aan het werk. :)
Het was meer dat dit elke avond gebeurde met nogal flink wat lawaai en gebotst tegen muren, etc.

Wat ik ook vaak bij mijzelf of andere merk is dat de onderliggende oorzaak heel iets anders kan zijn.
Misschien heb je net slecht nieuws gehad, zit je niet goed in je vel, zit het leven even tegen.
Op dat soort momenten ga je je heel snel storen aan zaken die je soms maar laat varen.

Ik woon in een appartement en soms hoor ik ook stofzuigen, zachte gesprekken of honden.
Maar ach, zo kwam een buurman ooit aan mij vragen of ik 's nachts om 1 uur de muziek in de auto iets zachter kon zetten. Blijkbaar hoor je dat 3 straten verder nog, soms sta je er niet eens bij stil.

En ignorance is bliss. Ik probeer me over veel zaken niet te druk te maken "I just stopped caring"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
CurtPoindexter schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 12:43:
[...]

Ik meen dat het in de meeste gemeentes sowieso niet is toegestaan geluidsoverlast te veroorzaken. Voor of na 22:00 maakt niet heel veel uit.
Nee, dat lijkt me duidelijk. Maar er is dan hoogstwaarschijnlijk ook geen enkele gemeente waar geluid van opruimen/schoonmaken vroeg in de avond als geluidsoverlast gezien wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Laatst online: 20:21
Anoniem: 639074 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 09:01:
, of de onderbuur die wij ooit hadden wist te klagen dat hij als hij op een 'hele speciale manier' in zijn kamer zat, vooral op 'heel stille dagen', hij 'heel soms' onze koelkast kon horen.
Woon zelf in een dubbele benedenwoning (na oorlogs) waar ik twee (boven)buurvrouwen heb die elk een maisonette boven mij hebben. Een heeft de manhoge amerikaanse koelkast in een kast gezet in de keuken (deur eruit-koelkast erin). Dat ding heeft een paar mm ventilatie aan alle zijden en de compressor maakt dus elke zoveel tijd overuren wat sloten met geld kost maar dat terzijde.
Overdag hoor ik het vrijwel niet maar als het na 23:00 rustig wordt en ik KODI (lees 7.1 HTPC) een paar tikjes lager zet dan is er een moment dat de koelkast aanslaat.

Omdat het zo stil is en de trilling in de kast een bijna sub-sonore klank afgeeft, zo een klank dat als je die constant zou horen je compleet gestoord kan worden. Een soort Quantanamo verhoor techniek.
Met de buurvrouw erover gehad en ze verklaarde me voor gek, klopt want de klank gaat door het dak naar beneden en zij hoort dat niet.
Uiteindelijk gevraagd of we een rubber mat mochten plaatsen om geluid te ontkoppelen en dat mocht uiteindelijk met veel moeite.

Het is nu nog wel hoorbaar maar niet meer zo sub-sonisch dat het je blijft storen en het ontkoppeld ook meer/eerder.
Zou die klacht van die meneer wellicht iets serieuzer nemen, zekere als hij het zelfde hoort als ik.
Want daar ga je tegen de muren van op. Zeg je dat zo? hm.. anyways 2ct and all.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:02
Klinkt als mijn bovenburen. Heb het de huisbaas laten weten, toen heeft ie een paar maatregelen genomen (direct aanspreken werkte niet). 't Is beter, maar waarom kinderen spelen of verhuizingen plaatsvinden na 22:00 blijft mij een raadsel. Heb ooit eens rond 02:00 aangebeld (nacht dus) en toen zaten ze gewoon (in de kleren) TV te kijken (luid natuurlijk). Tsja...

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

CurtPoindexter schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 12:43:
[...]

Ik meen dat het in de meeste gemeentes sowieso niet is toegestaan geluidsoverlast te veroorzaken. Voor of na 22:00 maakt niet heel veel uit.
Als het met name om geluidsoverlast van huisdieren gaat (zoals hier) dan registreert de gemeente (Enschede) alléén de overlast van honden, niet naar dag en nacht krijsende katten die nooit een dierenarts hebben gezien wegens gierige baasjes. Maar zelfs dan doen ze niets.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 23-09-2019 06:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 08:58

TNW

Anoniem: 639074 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 17:29:
[...]
maar meneer bleek nog steeds boos, niet voor rede vatbaar en "beledigd". :? :?
Ik had zonet een aanvaring met mijn onderbuuf die vond dat ik een grote mond had over een slijptol(!) die eergisteren om 23:00 werd gebruikt ter "vervanging van een slot" (volgens klusjesman) van een klapraam.
In de huisregels van het complex staat dat dit soort zaken ongewenst zijn na 21:00. Ik snap ook niet wat er zo haastig aan een raam moet gebeuren dat dat zo laat nog moet. Waarschijnlijk was dat de tijd die B. Eunhaas nog in de agenda vrij had. Mevrouw begon zelfs nog over werkzaamheden bij mijn verhuizing van 3(!) jaar geleden.
Mijn onderbuuf heeft zelf lak aan allerlei regels (sigaretten opsteken in gebouw, bij deurbel altijd minimaal 30 seconden aanslaande hond waarna de deur open wordt gezet zodat het beest lekker over de galerij blaft, hond bij ingang flat tegen regenpijp laten aanpissen e.d.) maar heeft alleen maar klachten over andere flatbewoners en spreekt het liefst mensen aan ten overstaan van andere mensen.
Zelfs haar bezoek merkte eens een keer op "je hebt met de hele flat ruzie!". Voordeel van een gehorig complex >:)

Ik heb maar besloten het mens te negeren. Als mensen niet de moeite nemen om klachten normaal te bespreken en ook overduidelijk een notoire klager zijn ga ik daar geen energie in steken.

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Anoniem: 455473 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 15:43:
Toevallig afgelopen week in de NRC een artikel over hoe de huidige juridische status van burgers is ten aanzien van dit soort problemen. Woningbouwverenigingen zouden gewoon gedwongen moeten worden beter te bouwen en te isoleren waar het kan. Geluidsoverlast kan echt verschrikkelijk zijn!
Overlastveroorzakers zouden veel harder aangepakt worden.

Via het strafrecht, snellere huisuitzettingen en verplichten om verhuiskosten te betalen voor mensen die door de overlast zijn verhuisd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Laatst online: 20:21
Anoniem: 639074 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 17:29:
[...]

Ik neem iedere klacht aan mijn adres bloedserieus, ook als die misschien op het belachelijke af is. ;)
*snip*
Point taken.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-

[ Voor 102% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 23-09-2019 06:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Huis kopen, 2 onder in kap of hoekhuis en 100% zeker zijn dat er een spouwmuur is naar de buren en het liefst geen betonnen verbinding naar de buren. Dat jaagt alle geluiden door alsof ze in je huis rondspoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Laatst online: 21:15
sugarlee89 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 20:52:
Huis kopen, 2 onder in kap of hoekhuis en 100% zeker zijn dat er een spouwmuur is naar de buren en het liefst geen betonnen verbinding naar de buren. Dat jaagt alle geluiden door alsof ze in je huis rondspoken.
Had een nieuw huis uit 2012 naar afhankelijk van je buren heb je wel/geen contact geluiden daar kan geen isolatie tegenop zoals blaffende honden of dicht knallende deuren. En nee er zat geen geluidslek in de isolatie dit is nog onderzocht door een onafhankelijke partij. Vrijstaand is de enige oplossing die ervoor zorgt dat je geen contact geluiden ervaart, in alle andere gevallen blijf de afhankelijk van je buren icm isolatie.

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:39
Hari-Bo schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 20:59:
Had een nieuw huis uit 2012 naar afhankelijk van je buren heb je wel/geen contact geluiden daar kan geen isolatie tegenop zoals blaffende honden of dicht knallende deuren. En nee er zat geen geluidslek in de isolatie dit is nog onderzocht door een onafhankelijke partij. Vrijstaand is de enige oplossing die ervoor zorgt dat je geen contact geluiden ervaart, in alle andere gevallen blijf de afhankelijk van je buren icm isolatie.
Vrijstaand in 010/020/030/070 is geen haalbare oplossing zonder dat je ook een goed verdienende partner hebt dus dan moet je op zoek naar aanvaardbare alternatieven. Ik heb ook van mensen gehoord in een nieuwe (>2010) tussenwoning die de buren eigenlijk alleen horen als ze met de klopboor bezig zijn. Blijkbaar is er nogal wat spreiding in bouwkwaliteit. Dat geeft hoop maar hoe kom je er achter hoe dat bij jouw prospect woning zit :?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-07 14:48
pirke schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 10:03:
Vrijstaand gaan wonen... Hebben wij ook gedaan, voornamelijk ook om de buren niet tot last te zijn als we 's avonds laat een film opzetten met riant volume.
helaas is dat in nederland onbetaalbaar en pas beschikbaar vanaf minimaal 4 a 5 ton

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:56

-tom-562

Oliesjeik

PainkillA schreef op maandag 19 juni 2017 @ 14:28:
[...]

helaas is dat in nederland onbetaalbaar en pas beschikbaar vanaf minimaal 4 a 5 ton
Nederland is groter dan de Randstad ;)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:22
-tom-562 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 14:55:
[...]

Nederland is groter dan de Randstad ;)
Ssst, breng dat soort dingen voorzichtig, scheelt weer een hartverzakking ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Alhoewel 'de provincie' over het algemeen wat rustiger is dan de Randstad, zou ik er geen garantie op durven afgeven dat je in een vrijstaand woonhuis aldaar geen overlast meer hebt.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Jezus, wat een non-topic.

De TS klaagt al om muziek in de tuin op tijden als 2 uur 's middags. Als je naast een zenuwlijer woont, dan is er niks goed lijkt me.

Wat verwacht TS? Dat iedereen net zoals de bejaarden die er vroeger woonden de hele dag stil in een stoel zitten? Ik kan me best voorstellen dat geluidsoverlast vervelend is, maar naast TS wonen lijkt me ook zeker geen pretje.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Pagina: 1 2 Laatste