Buren-lawaai - what to do?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Jeroenneman schreef op maandag 19 juni 2017 @ 17:20:
De TS klaagt al om muziek in de tuin op tijden als 2 uur 's middags.
Ik vind muziek in de tuin als je buren hebt anders heel erg aso. Ik luister ook graag muziek, maar dan wel met een normale volume en niet in de tuin. In de tuin muziek opzetten is hetzelfde als in de trein een speaker aanzetten in plaats van oordopjes te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
En zo heb je de volgende irritatie alweer. In de tuin zitten is bepaald niet beperkt tot rijtjeshuizen in de Randstad, dus ook in de provincie in een vrijstaande woning zul je daar last van hebben.

Sterker nog, als mensen vrijstaand wonen zullen ze juist geneigd zijn om meer te denken dat ze alles mogen doen op hun eigen terrein. Ik ken tenminste genoeg voorbeelden uit de provincie waar vrijstaand bepaald geen garantie was voor rust (zoalas: feestjes in de tuin die totaal uit de hand lopen, zonder toestemming schuttingen op elkaars erf bouwen, etc.)

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

PilatuS schreef op maandag 19 juni 2017 @ 17:32:
[...]

Ik vind muziek in de tuin als je buren hebt anders heel erg aso. Ik luister ook graag muziek, maar dan wel met een normale volume en niet in de tuin. In de tuin muziek opzetten is hetzelfde als in de trein een speaker aanzetten in plaats van oordopjes te gebruiken.
Totaal kromme vergelijking. Wat zijn we in Nederland toch een zeikerds met z'n allen. Maak jij de regels over wat anderen in hun eigen tuin mogen doen? Moet jouw kroost dan ook permanent binnen blijven?
Persoonlijk vind ik kindergejank een stuk vervelender dan een buurman die muziek op heeft staan in de tuin.

Is kinderen meenemen in de trein ook asociaal? Vaak zijn die ook niet de hele reis stil te houden, zelfs door de meest perfecte ouders niet.

Ik vraag me wel af wat de mensen die hier zeer correct reageren eigenlijk doen in huis of in de tuin? Krampachtig stil zitten op de sofa of op de tuinstoel, terwijl er in de verre omgeving absoluut niets te horen mag zijn?

Get real jongens, een beetje buur is prima mee om te gaan, en dat betekent niet muggenziften om elk geluidje wat je hoort.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Jeroenneman schreef op maandag 19 juni 2017 @ 18:07:
[...]

Totaal kromme vergelijking. Wat zijn we in Nederland toch een zeikerds met z'n allen. Maak jij de regels over wat anderen in hun eigen tuin mogen doen? Moet jouw kroost dan ook permanent binnen blijven?
Persoonlijk vind ik kindergejank een stuk vervelender dan een buurman die muziek op heeft staan in de tuin.
Niets kroms aan, dat heet rekening houden met een ander. Waarom moet jij een ander tot last zijn als het ook anders kan ? Ik vind muziek luisteren in de tuin net zo aso als met een speaker in de trein. Leuk als je van dezelfde soort muziek houdt, anders is het enorm irritant.

Dat kinderen geluid maken is niet te voorkomen, maar wel te beperken. Je kinderen laten schreeuwen en er niets aan doen is iets compleet anders dan dat je eens wat hoort. Muziek in de tuin opzetten is gewoon aso en totaal niet nodig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

PilatuS schreef op maandag 19 juni 2017 @ 18:28:
[...]

Niets kroms aan, dat heet rekening houden met een ander. Waarom moet jij een ander tot last zijn als het ook anders kan ? Ik vind muziek luisteren in de tuin net zo aso als met een speaker in de trein. Leuk als je van dezelfde soort muziek houdt, anders is het enorm irritant.

Dat kinderen geluid maken is niet te voorkomen, maar wel te beperken. Je kinderen laten schreeuwen en er niets aan doen is iets compleet anders dan dat je eens wat hoort. Muziek in de tuin opzetten is gewoon aso en totaal niet nodig.
Tja, en daarom wonen er verschillende mensen in Nederland. Gelukkig heb ik normale buren, en tolereren we elkaar gewoon. Kan hij z'n Nederlandse bagger luisteren, kan ik mijn EDM luisteren. Een buurman die volledige stilte eist in de tuin, die kan beter op de hei gaan wonen. Je betaalt toch zelf ook gewoon voor je tuin?

Weet je trouwens wel hoe asociaal kinderen nemen is? Ze maken lawaai, zowel in de tuin, als binnenshuis, ze belasten de aarde, en ze groeien misschien op tot vervelende volwassenen.

*het valt me op dat Tweakers echt een hoog percentage licht sociaal onhandige mensen kent. Dit topic, en het topic over het aanspreken van je collega's met een MP3'tje zijn daar mooie voorbeelden van.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Jeroenneman schreef op maandag 19 juni 2017 @ 18:33:
[...]

*het valt me op dat Tweakers echt een hoog percentage licht sociaal onhandige mensen kent.
Jij hebt geen idee wie ik ben en wat ik normaal vind. Ik hoor heel veel van mijn buren en heb daar totaal geen problemen mee omdat het erbij hoort. Je zal altijd van alles horen en dat is prima. Wel verwacht ik dat het geluid niet onnodig is. Het is nergens voor nodig om in de tuin speakers aan te zetten zodat de hele buurt het hoort. 1 persoon geniet van de muziek en 5 mensen hebben er last van, dat noem ik aso. Dit is precies hetzelfde als in de trein muziek op een speaker zetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Jeroenneman schreef op maandag 19 juni 2017 @ 18:33:
[...]

Tja, en daarom wonen er verschillende mensen in Nederland. Gelukkig heb ik normale buren, en tolereren we elkaar gewoon. Kan hij z'n Nederlandse bagger luisteren, kan ik mijn EDM luisteren. Een buurman die volledige stilte eist in de tuin, die kan beter op de hei gaan wonen. Je betaalt toch zelf ook gewoon voor je tuin?

Weet je trouwens wel hoe asociaal kinderen nemen is? Ze maken lawaai, zowel in de tuin, als binnenshuis, ze belasten de aarde, en ze groeien misschien op tot vervelende volwassenen.

*het valt me op dat Tweakers echt een hoog percentage licht sociaal onhandige mensen kent. Dit topic, en het topic over het aanspreken van je collega's met een MP3'tje zijn daar mooie voorbeelden van.
Volgens mij ben je zelf "licht sociaal onhandig", want het kan inderdaad behoorlijk irritant zijn als buren muziek afspelen in de tuin. Maar dat ligt aan het volume, en het zal in dit geval wel over buitensporig volume gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

BFmango schreef op maandag 19 juni 2017 @ 20:26:
[...]

Volgens mij ben je zelf "licht sociaal onhandig", want het kan inderdaad behoorlijk irritant zijn als buren muziek afspelen in de tuin. Maar dat ligt aan het volume, en het zal in dit geval wel over buitensporig volume gaan.
Pilatus hierboven lijkt daar geen onderscheid in te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Jeroenneman schreef op maandag 19 juni 2017 @ 20:49:
[...]

Pilatus hierboven lijkt daar geen onderscheid in te maken.
Als ik het bijna niet kan horen heb ik er ook geen last van 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:49
Geluiden als klussen in de tuin, mensen die kletsen, feestjes die zo af en toe worden gegeven, heggeschaar, boom zagen, bommetjes in het zwembad: prima.

Muziek in de tuin (op standje de-buurt-geniet-mee) of de muziek hard binnen met de ramen open is gewoon asociaal. Heb je gewoon een klein radiootje en hoort de buurman je nauwelijks dan vind ik dat niet zo'n punt.

[ Voor 5% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 20-06-2017 07:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:53
PainkillA schreef op maandag 19 juni 2017 @ 14:28:
[...]

helaas is dat in nederland onbetaalbaar en pas beschikbaar vanaf minimaal 4 a 5 ton
Ons huidige huis heeft aan 1 kant zo'n 30m tussen ons en de buren (openbaar pleintje), aan de andere kant zit onze garage geschakeld tegen de garage vd buren. Niet volledig vrijstaand dus, maar in de praktijk merken we geen verschil. Die garages dempen zoveel dat we midden in de nacht op vol volume de thuisbioscoop kunnen gebruiken (wat we regelmatig doen, incl dikke subwoofer) zonder dat de buren ook maar iets horen.

Met 135m2 woonoppervlak (excl garage) en 216m2 perceel is het absoluut geen grote villa, maar de prijs is daar ook naar. WOZ is 232k en niet in de Randstad nee.

Dus om nu te roepen dat vrijstaand wonen onbetaalbaar is omdat je het toevallig nog niet tegen bent gekomen is wellicht wat kort door de bocht. Dit is gewoon een kleine vrijstaande starterswoning.

Zet maar eens een Funda filter aan: vrijstaand onder de 250k, dat geeft 5768 resultaten. Keus genoeg. Zelfs in Amsterdam, al zijn ze daar wat kleiner dan elders in het land natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:38

-tom-562

Oliesjeik

nare man schreef op maandag 19 juni 2017 @ 17:11:
Alhoewel 'de provincie' over het algemeen wat rustiger is dan de Randstad, zou ik er geen garantie op durven afgeven dat je in een vrijstaand woonhuis aldaar geen overlast meer hebt.
Alhoewel je natuurlijk gelijk hebt, doel ik meer op het feit dat Painkilla stelt dat vrijstaand wonen 'onbetaalbaar is in Nederland'. Maar dat is een andere discussie :P

[ Voor 5% gewijzigd door -tom-562 op 20-06-2017 08:42 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01:26
PilatuS schreef op maandag 19 juni 2017 @ 18:28:
[...]

Nou ik weet niet of het per definitie aso is, dit ligt denk ik ook deels aan de volume en wat de buren er zelf van vinden.
Hier gaan ook de tuindeuren open en staat er op een mooie dag een muziekje aan, buiten een drankje erbij en het is gewoon relaxen.
Uiteraard, ik doe dit soort dingen wel altijd in ''overleg'', zo heb ik al helemaal op het begin van mijn komst gevraagd of het geluid stoort, het antwoord was: NEE, maar graag niet 's avonds laat of heel vroeg in de ochtend (logisch, 's avonds wil ik ook dat het stil is om te kunnen slapen en als ik vrij ben wil ik in de ochtend ook rust).
In mijn geval zit ik dus wel in de tuin met een muziekje op de achtergrond en het word niet als aso gezien. Stel ze vonden het wel erg, tsja dan moet ik mezelf maar binnen opsluiten indien ik een muziekje op de achtergrond wil hebben, gelukkig zijn mijn buren gewoon normaal en storen die zich niet aan het muziekje. Let wel op, mijn volume staat dusdanig laag/hoog zodat het voor mij een achtergrond muziekje is, de buren zullen het amper horen tenzij ze het willen horen en dus muisstil zijn. Daarnaast draai ik ''gewoon'' qmusic of skyradio en niet 1 of andere hardrock of hardcore waar mensen hoofdpijn van kunnen krijgen en spontaan agressief worden (hoewel daar ook mijn volume te laag voor zal staan).

Maar goed, mensen die in hun tuin een x aantal ghetto blasters neer plaatst en zo de hele wijk voorziet van muziek, ja dat gaat te ver (mijn mening).

In mijn ogen moet je dus gewoon in je eigen huis en tuin muziek kunnen horen indien je dat wilt, doe het wel in overleg met je buren en pas je volume zodanig aan dat andere er geen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-05 11:12

Wailing_Banshee

You're Next

PainkillA schreef op maandag 19 juni 2017 @ 14:28:
[...]

helaas is dat in nederland onbetaalbaar en pas beschikbaar vanaf minimaal 4 a 5 ton
Wij wonen in een prachtig vrijstaand huis en hebben nog geen 3 ton betaald. En toch wonen wij in Nederland!
nare man schreef op maandag 19 juni 2017 @ 17:57:
En zo heb je de volgende irritatie alweer. In de tuin zitten is bepaald niet beperkt tot rijtjeshuizen in de Randstad, dus ook in de provincie in een vrijstaande woning zul je daar last van hebben.

Sterker nog, als mensen vrijstaand wonen zullen ze juist geneigd zijn om meer te denken dat ze alles mogen doen op hun eigen terrein. Ik ken tenminste genoeg voorbeelden uit de provincie waar vrijstaand bepaald geen garantie was voor rust (zoalas: feestjes in de tuin die totaal uit de hand lopen, zonder toestemming schuttingen op elkaars erf bouwen, etc.)
Onze vorige buren vonden dat het "te stil" was dus zetten ze de radio maar hard aan (je kunt elkaar soms niet verstaan door het gekwetter van de enorme hoeveelheid mussen bij ons, maar dat telde blijkbaar niet). Dat waren Hollanders (kwamen uit de buurt van Amsterdam, geloof ik). Die konden gewoon niet tegen stilte (vogels, trekkertje in de verte, koeien die loeien, hond ergens in het dorp die blaft, misschien iemand die ergens in het dorp z'n gras aan het maaien is, dat soort geluiden, stil is het praktisch nooit).

Onze huidige buurman wil z'n radio ook nog wel eens hard zetten overdag. Dan is hij lekker aan het klussen in z'n schuur (maakt mooie dingen met hout!). Als het te lang duurt, of te hard gaat, zeggen we er iets van en dan gaat hij weer zachter (totdat hij het weer vergeet dat hij ook buren heeft :D)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 09:11:
[...]

Wij wonen in een prachtig vrijstaand huis en hebben nog geen 3 ton betaald. En toch wonen wij in Nederland!
Helaas is dat voor sommigen ook verre van haalbaar :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Raven schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 09:55:
[...]

Helaas is dat voor sommigen ook verre van haalbaar :/
Ja, maar het is toch nog een heel stuk goedkoper dan 4 a 5 ton. Ik weet nog wel een vrijstaand huisje voor 1,25 ton. Ligt ook gewoon in Nederland, maar niet in een deel van Nederland waar veel mensen willen wonen (gelukkig maar, want dan zou ik m'n rust kwijt zijn :p)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 10:07:
[...]

Ja, maar het is toch nog een heel stuk goedkoper dan 4 a 5 ton. Ik weet nog wel een vrijstaand huisje voor 1,25 ton. Ligt ook gewoon in Nederland, maar niet in een deel van Nederland waar veel mensen willen wonen (gelukkig maar, want dan zou ik m'n rust kwijt zijn :p)
Nog teveel :+ en vrijstaand in de sociale huursector (<594p/m, daar zit ik aan vast) bestaat voor zover ik weet niet hier in de regio :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Raven schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 10:10:
[...]

Nog teveel :+ en vrijstaand in de sociale huursector (<594p/m, daar zit ik aan vast) bestaat voor zover ik weet niet hier in de regio :/
Tsjah ik zou ook graag in een porsche willen rijden maar sommige dingen zijn nou eenmaal niet voor iedereen weggelegd. Kan je wel over klagen, maar anders probeer succesvoller in het leven te zijn zodat je wellicht dat soort dromen kan verwezenlijken :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Nou mijn buren hebben weer lekker hard de muziek staan en staan lekker mee te bleren (al twee uur).
Heb nu zelf maar even een uur grasgemaaid en ga nu lekker hard voetbal kijken buiten - heb ik altijd al eens willen doen. :)

Morgen gaat een brief in de brievenbus - tevens heb ik een geluidsopname van ruim drie uur.
Zou eens graag met een echte dBm meter willen meten - telefoon pikt maar rustig op, maar *vloek hier* hoor het door de ramen en zelfs door mijn nieuwe HyperX koptelefoon die toch echt noisecanceling heeft.

Edit: heb toch maar besloten mij niet te verlagen tot dit niveau. Ga nu een dossier opbouwen en ga loggen. Eens kijken hoe ze daar op reageren. :)

Het is zo ontzettend jammer - wij hadden zo'n goede band met onze buren - zelfs toen ze verhuisde waren nog op bezoek geweest.

De harde muziek is opgezet om 18.30u en still going. 8)7

[ Voor 74% gewijzigd door HollowGamer op 04-08-2017 21:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

Sinds eind vorig jaar hebben we hier in de flat ook zo'n persoon. Huursituatie flat onduidelijk, lijkt iets in de trant van semi-ex-vriendin huurt flat, leeft er een groot deel van de tijd niet maar haar semi-ex-vriend (onbekend bij verhuurder) wel, die zijn vrienden vaak op bezoek heeft op de gekste tijden (midden in de nacht dus). Vrienden en hemzelf zijn zeer luid.
Het betreft een jaren '70 flatgebouw dat best gehorig is, gemengd particuliere huur en koop, met een set redelijk strenge huisregels (die de vriend nooit heeft gelezen - natuurlijk |:( ) die herrie in de nacht verbieden. Meneer houdt er een baan op na met extreem variabele werktijden (ploegendienst?), klaagt zelf over andermans "overlast" - maar slaapt met ventilatieluikjes open op een plek naast een druk fietspad :F - en lijkt niet te begrijpen dat hij geen feestjes met zes krijsende mannen (allen type knokploeg) van pakweg middennacht tot de vroege ochtend kan houden. 8)7 Zijn gedrag levert een berg klachten op, er is een dossier over hem, en de politie is op de hoogte. Klagen helpt voor ongeveer een maand maximaal...en zelfs dan. De meest recente klachtenregen lijkt hem ertoe te hebben gebracht een deel van het gekrijs te ruilen voor extra veel dichtslaande deuren :|

Van de week toch moeten lachen toen ik hem kon horen zeggen dat hij niet kon slapen wegens een aggregaat dat buiten ergens luid stond te zoemen - we zitten hier tegen inklinkend veen gebied aan en er breken nogal eens waterleidingen onder straten, waarna ze dus een mobiel pompstation neerplempen voor een dagje of wat _/-\o_ Alleen jammer dat hij daarna maar even luide TV ging kijken. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Amphiebietje schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 21:51:
[..]

Zijn gedrag levert een berg klachten op, er is een dossier over hem, en de politie is op de hoogte. Klagen helpt voor ongeveer een maand maximaal...en zelfs dan. De meest recente klachtenregen lijkt hem ertoe te hebben gebracht een deel van het gekrijs te ruilen voor extra veel dichtslaande deuren :|
Het is toch echt belachelijk voor woorden dat deze mensen totaal niet worden aangepakt. :(
Van de andere kant natuurlijk 'heel prettig' om te lezen dat je niet de enige bent die burenlast ondervindt, maar in elk verhaal lees ik wel terug dat verhuizen de beste optie is omdat het na een tijdje weer hetzelfde liedje is.

Ik ben heel erg voor privacy en zal er altijd voor vechten - echter denk ik soms dat het beter zou zijn als informatie over mensen die (serieus) overlast veroorzaken bekend zou zijn voordat je een woning huurt/koopt.
Gelukkig zit ik niet in diezelfde situatie als mede-tweakers hier omschrijven, maar ik kan mij er zo kwaad over maken als ik die verhalen lees. Is het nou zo moeilijk rekening te houden met elkaar -of in te schatten wat mogelijk storend zou kunnen zijn voor de medemens? Bestaan er nog mensen die goed zijn opgevoed? :/

[ Voor 6% gewijzigd door HollowGamer op 04-08-2017 22:48 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 13:58
Ik kan uit ervaring spreken wat het is om lawaaiige buren te hebben. Om mensen naast je te hebben wonen die zich van niets of niemand iets aantrekken. Die hun honden maar laten blaffen, die maar met deuren gooien en het qua muziek niet zo nauw nemen.

Politie, Woningstichting, Bemiddeling, meestal helpt het geen bal, want je veranderd het aard van het beestje niet zomaar. De enige echte oplossing, hoe cru het ook mag zijn, is verhuizen. En verhuis het liefst naar een vrijstaande woning, dan heb je in elk geval geen last van contactgeluiden. Geen klappende deuren, doorspoelende toiletten of stampende voeten van de bovenburen. Desondanks betekend vrijstaand wonen nog steeds geen 100% garantie op rust. Hier in de straat woont een oudere mevrouw, gelukkig woont ze 6 huizen verderop, maar die vrouw heeft wel zo'n 20 honden. Het gros daarvan loopt achter het huis en ze kunnen ook achter de haag bij weg voor komen. Soms blaft dat de hele buurt bij elkaar, maar gelukkig zit ik op het andere uiteinde, dus mijn overlast is beperkt. Maar de buurman die er direct naast woont wordt er knettergek van. En hij heeft alles al geprobeerd. Politie, geen woningstichtingen want het zijn koophuizen.

Stiekem hopen we allemaal dat dat ''ouwe wijf'' zo snel mogelijk de pijp uitgaat, dan verdwijnen al die honden tenminste ook, maar ja, dit soort volk wil meestal nooit tijdig dood. Mijn ex zei altijd tegen mij ik gooi zo een partij chocolade letters over de heg. Chocola is zowat giftig voor honden, maar ze vreten het wel op omdat het lekker zoet is. Maar om nu dieren te gaan vermoorden omdat ze geluidsoverlast veroorzaken. Er is wel eens onderzoek gedaan naar de psychologie van mensen die constant worden blootgesteld aan dit soort overlast en hier is duidelijk uit geworden dat mensen terug kunnen vallen op hun oerinstincten; zelfs dat gevoel ken ik ook wel een beetje, soms rij ik met mijn auto naar mijn huis, is het warm weer, heb ik het raam open, radio zachtjes, rij ik langs die bosjes en dan ineens oorverdovend WAF WAF WAF WAF WAF KEF KEF KEF KEF KEF...........en dan denk ik soms ook van #$!$!#$!! kutbeesten ik draai jullie binnenkort zo een keer de nek om. Allemaal.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

HollowGamer schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:45:
[...]

Het is toch echt belachelijk voor woorden dat deze mensen totaal niet worden aangepakt. :(
Van de andere kant natuurlijk 'heel prettig' om te lezen dat je niet de enige bent die burenlast ondervindt, maar in elk verhaal lees ik wel terug dat verhuizen de beste optie is omdat het na een tijdje weer hetzelfde liedje is.
Wel, in mijn geval helpt het absoluut niet dat de akoestiek van de flatwoningen zelf ook uiterst belabberd is. Het galmt er alsof je in een luidsprekerbox zit wegens allerlei staande geluidsgolven, zeker als je niks voor/aan de muur hebt (aso-buurman heeft alleen een bank en een TV in zijn woonkamer...). Het probleem is dat diverse afmetingen bijna exact de helft zijn van andere afmetingen |:( , dus op bepaalde frequenties krijg je een soort ophoping van staande geluidsgolven. En dat wordt getriggerd door het stemvolume en de zwaarte van mijn buurman zijn stem (oude buren hadden hogere stemmen, dus geen last).
Ik heb besloten dit in mijn eigen woning aan te pakken, helaas huur dus een voorzetmuur tegen de overlast is geen optie, maar een stel zelfbouw akoestische panelen om de staande golven hun nek om te draaien kan wel. A 20 Euro het paneel (i.p.v. 60-120 Euro voor fabriekspanelen) reken ik op 200-300 Euro totaal voor de te behandelen oppervlaktes. En ze kunnen mee naar een nieuwe woning. :)

Ik heb al gekeken naar een andere woning, maar omdat ik ben begonnen dit te huren in de crisis (dus goedkoop), is op dit moment alles in de buurt of veel duurder of van slechtere kwaliteit. Dat laatste zegt vooral wat over de belachelijk slechte bouwkwaliteit in de regio - mijn huidige flat is begin jaren 70 gebouwd, heeft blokverwarming, slechte akoestiek, een keukenblok van 30 jaar oud, en nog wel wat meer euvels, maar bijna alles dat betaalbaar is in de buurt is slechter. Ook omdat een grote buurgemeente bij haar nieuwbouwprojecten steevast in het verleden de goedkoopste aanbieder heeft gekozen - wat er bv. toe heeft geleid dat ze een volledige oudere nieuwbouwwijk hebben moeten slopen omdat er nadat het asbestverbod al was ingegaan toch heel veel asbest in verwerkt was en het letterlijk uit de plafonds hing. 8)7
Kopen is vanwege mijn persoonlijke situatie geen optie, en al zou het er een zijn, dan zou ik niet meer dan 150.000-200.000 kunnen betalen met hypotheek. Wat in de regio voornamelijk shithuizen oplevert, of een stad waar ik in verband met het hoge percentage aso's niet wens te wonen (ik heb het niet over Rotterdam...). :|

Het andere waar ik aan denk is dat het soort bewoner zoals mijn nieuwe buurman meestal binnen 1 à 2 jaar is opgehoepeld naar een echt huis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:58
HollowGamer schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 22:10:
Vrijwel elke dag horen we een of beide dus huilend wakker worden.
Als je zelfs dat kunt horen (of de stofzuiger) is het wel erg triest gesteld met de isolatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Snowwie schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 23:04:
Politie, Woningstichting, Bemiddeling, meestal helpt het geen bal,
En de hiervoor gemaakte "aso-wet" ook niet :/ Iemand had mijn buren blijkbaar getipt voor de komst van een medewerkster van de gemeente, ze waren die dag doodstil, heb ze nog nooit zó stil meegemaakt.

Daarbij is het met 3 (doods)bedreigingen en het in agressieve toestand proberen binnen te dringen van deze woning nog niet ver genoeg geëscaleerd....

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 457607

Ik ben opgegroeid in een rijtjeshuis waar je van de buurvrouw kon horen wat ze op TV aan het kijken was, zo dun waren de muren. Ik weet dus maar al te goed hoe het is. In zo'n woonsituatie heb je eigenlijk per definitie last, ook van normale mensen met normaal gedrag.

Zo zijn loopgeluiden, kinderen, incidenteel klussen allemaal normale leefgeluiden. Het geluid is niet het probleem, het gebrek aan isolatie is het daadwerkelijke probleem.

Maar ook in een vrijstaand huis heb je lang niet altijd rust. Ik woon vrijstaand maar de huizen en tuinen staan dicht naast elkaar. Echt rustig in de tuin zitten is er ook niet bij, er is altijd wel iemand aan het zagen, slijpen, maaien. Ook dat zijn normale geluiden, Nederland is helaas gewoon geen land waar echt rust gevonden kan worden, tenzij je echt ver gaat zoeken.

Wat ik wel extreem asociaal vind zijn de steeds vaker voorkomende tuinfeesten. Waar iemand eventjes besluit dat in een cirkel van 50 mensen tot diep in de nacht niemand een oog dichtdoet en naar feestmuziek en schreeuwende mensen moet zitten luisteren, waarbij het volume naarmate de nacht vordert alleen maar hoger wordt.

Dat is gewoon buurt terreur. Als je met tientallen mensen een feest met harde muziek wilt geven, dan huur je gewoon een fucking zaaltje. Of nodig me in ieder geval uit, dan kan ik meeschreeuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Anoniem: 457607 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 01:19:
Nederland is helaas gewoon geen land waar echt rust gevonden kan worden, tenzij je echt ver gaat zoeken.
Dat kan prima, het ligt echt aan de wijken die je uit kiest. Het duurdere segment is vaak een stuk rustiger en ook in vinex wijken kom je zulke mensen een stuk minder snel tegen, die zullen niet snel voor zo'n wijk kiezen.
En appartementen vermijden tenzij ze heel recentelijk gebouwd zijn. Appartementen zonder isolatie is vragen om overlast.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:08
Even een kort vraagje tussendoor, als dat mag. Vinden jullie het 'normaal' dat buren in een rijtjeswoning bijna elke zaterdagochtend (en 3 van de 4 zondagen) tegen 9 uur 's ochtends in de tuin gaan zagen, boren en timmeren met compressor? Dit houdt dan een beetje tot 15.00u 's middags aan (met tussenpozen). Er zijn nieuwe buren bij mijn broer komen wonen die dit dus doen. Ze hebben één of ander houtmeubel bedrijfje erbij naast hun werk. Maakt dit het anders dan prive klussen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TokkieB
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:15
red1 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 03:01:
Even een kort vraagje tussendoor, als dat mag. Vinden jullie het 'normaal' dat buren in een rijtjeswoning bijna elke zaterdagochtend (en 3 van de 4 zondagen) tegen 9 uur 's ochtends in de tuin gaan zagen, boren en timmeren met compressor? Dit houdt dan een beetje tot 15.00u 's middags aan (met tussenpozen). Er zijn nieuwe buren bij mijn broer komen wonen die dit dus doen. Ze hebben één of ander houtmeubel bedrijfje erbij naast hun werk. Maakt dit het anders dan prive klussen?
Als deze herrie bedrijsmatig is, wat ik uit je verhaal haal, dan ja. Sterker nog, je mag hier zeker een klacht over indienen. Bedrijsmatig mag je in een woonwijk geen herrie maken. De klusser zou ik aanraden een werkplaats te zoeken waarin hij naar hartelust herrie kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:15
Anoniem: 457607 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 01:19:
Wat ik wel extreem asociaal vind zijn de steeds vaker voorkomende tuinfeesten. Waar iemand eventjes besluit dat in een cirkel van 50 mensen tot diep in de nacht niemand een oog dichtdoet en naar feestmuziek en schreeuwende mensen moet zitten luisteren, waarbij het volume naarmate de nacht vordert alleen maar hoger wordt.
Dit dus, heb tegenwoordig zelfs oordoppen omdat het bijna ieder weekend raak is :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18:56
red1 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 03:01:
melding maken bij je gemeente.ik had schuin achter mij ook een pipo die van zijn garage een soort kroeg had gemaakt(had die wel mooi gemaakt btw) die verhuurde die voor feestjes en zo. de buurt heeft de gemeente in geschakeld en de wijk agent en het was zo gebeurd met dat verhuren van hem en de weekenden zijn weer rustig hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:52
Ach een keer een feestje heb ik zelf niet zo'n problemen mee. Vooral als het even aangekondigd wordt door een briefje door de bus...

Elk weekend (of een klusbedrijf) is wel extreem natuurlijk... En daar kan je gewoon de politie voor inschakelen. Dat kan bij die tuinfeesten sowieso (na 22:00 mag je volgens mij minder lawaai maken).

Maar als je echt rust wil zoals TS: ga Lekker op een hutje op de hei wonen. Genoeg boerderijtjes of boerendorpjes waar je in alle rust kan wonen. Maar als je in een samenleving/gemeenschap wil wonen vanwege de voordelen (winkels, uitgaansgelegenheden etc) dan horen daar de nadelen gewoon bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Wij hebben 7 jaar naast zulke mensen moeten wonen. In het begin was het allemaal nog niet zo erg, was het misschien 1 uurtje per week lawaai, maar naarmate de jaren vorderden werd het erger en erger.

Om kort de situatie te schetsen, we woonden in een ruitjeshuis met naast ons een buurman en buurvrouw. Ze houden van een of andere culturele hoogstaande muziek. Van die muziek drongen vooral de lage tonen erg door (jaren 90 woning, halfbakken geluidsisolatie). Wat resulteerde in een bijna contante 'bonk - bonk - bonk - 5 seconden stil - bonk - bonk - bonk).

De laatste 2 jaar vonden ze het nodig om vooral op vrijdagavond, zaterdagavond en zondag vanaf 13:00 tot in de avond deze muziek te luisteren. Ze werden er, naar eigen zeggen, zo lekker relaxed van. Ik vermoed dat ze eerder relaxed werden van de wiet (lucht kwam door de brievenbus heen, zelf planten kweken, je kent het wel). Ook vrije dagen (Kerst etc.) en vakanties stonden garant voor lawaai.

Op een gegeven moment word je daar dus gek van. Paar keer wat van gezegd, ging het een paar weken goed (of om 22:00 uit). Maar hoe meer wiet (en drank) er in die halfies ging, hoe erger het weer werd.
Ook ze een aantal keer uitgenodigd om als de muziek aan stond eens bij ons een bakkie te komen doen, dan konden ze het zelf horen. Maar nee, die confrontatie durfden ze niet aan.

Puntje bij paaltje stond ik met een keukenmes in mijn handen om ze voor eens en altijd dit gedrag af te leren. Zo zat was ik er van. Niet alleen ik, maar het hele gezin had er last van en dat pik niet (oerdrang :D). Gelukkig voor mij (en waarschijnlijk nog veel gelukkiger voor de buren) konden de andere buurvrouw en de vrouw mij tegenhouden. Ik stond al op het tuinpad en er was echt niet veel meer voor nodig.

Conclusie, praten hielp niet. Deze mensen zijn namelijk nog te dom om hun eigen naam te schrijven. Hij is betonvlechter of iets dergelijks en zij zat zielig thuis want 'oh-oh mijn pappie is doodgegaan en nu moet ik 10 jaar thuis huilen' (er gaan dagelijks vaders en moeders dood, daar blijf je toch niet voor thuis!).

Uiteindelijk hadden we wel een gelukje, er kwam een ander huis in de wijk te koop met wat extra features die we al langer wilden (garage, meer inhoud door minder schuin dak, hoekhuis, etc.) en we konden dat nog net voordelig kopen voor de markt in de lift ging. Omdat we ons eigen huis pas een paar maanden later verkochten pakten we daar het begin van de lift mee. Al met al kostte het ons een paar duizend euro en waren we van al het gezeik af.

Hebben nu een hele lieve en rustige buurvrouw en buurjongen. Hoor je eigenlijk nooit, behalve misschien dan wat badkamergeluiden (zit aan onze kant) rond 22:00. Wat voor mij gewone leefgeluiden zijn. Daar heb ik ook geen moeite mee, dat veroorzaken wij zelf ongetwijfeld ook.

Maar ik kan maar 1 tip geven, wegwezen. Want oplossen doe je het niet. Helaas.

[ Voor 0% gewijzigd door deepbass909 op 06-08-2017 22:43 . Reden: Maakt niet uit hoeveel hekel je eraan had, laten we het wel respectvol houden. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-05 18:37

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

HollowGamer schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:24:
Nou mijn buren hebben weer lekker hard de muziek staan en staan lekker mee te bleren (al twee uur).
Heb nu zelf maar even een uur grasgemaaid en ga nu lekker hard voetbal kijken buiten - heb ik altijd al eens willen doen. :)

Morgen gaat een brief in de brievenbus - tevens heb ik een geluidsopname van ruim drie uur.
Zou eens graag met een echte dBm meter willen meten - telefoon pikt maar rustig op, maar *vloek hier* hoor het door de ramen en zelfs door mijn nieuwe HyperX koptelefoon die toch echt noisecanceling heeft.

Edit: heb toch maar besloten mij niet te verlagen tot dit niveau. Ga nu een dossier opbouwen en ga loggen. Eens kijken hoe ze daar op reageren. :)

Het is zo ontzettend jammer - wij hadden zo'n goede band met onze buren - zelfs toen ze verhuisde waren nog op bezoek geweest.

De harde muziek is opgezet om 18.30u en still going. 8)7
Helaas heb ik in eenzelfde situatie gezeten, ik zal je een tip geven 'Woongenot'. Je hebt recht op woongenot. Je betaald huur en daardoor heb je daar recht op. Bel je verhuurder en zeg dat :

Woongenot
Je verhuurder heeft de plicht om jou woongenot te verschaffen. Als je overlast ondervindt, dan kun je de verhuurder hierop aanspreken. Het maakt niet uit of je huurt van een particulier of een woningcorporatie. Zolang de overlast blijft en de verhuurder hier niets aan doet terwijl je daar wel (schriftelijk dus aantoonbaar) om hebt verzocht, kun je de rechter of de huurcommissie vragen om minder huur te betalen. Let op: dit is aan vervaltermijnen gebonden.

Zodra je aan het geld komt van de verhuurder dan gaan ze ineens veel meer doen. Uiteindelijk hebben ze mijn oude bovenburen een nieuwe woning aangeboden en ze zijn opgehoepeld. Helaas is hier wel 2 jaar overheen gegaan.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Laatst online: 20:16
prutser001 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 10:46:
[...]

Helaas heb ik in eenzelfde situatie gezeten, ik zal je een tip geven 'Woongenot'. Je hebt recht op woongenot. Je betaald huur en daardoor heb je daar recht op. Bel je verhuurder en zeg dat :

Woongenot
Je verhuurder heeft de plicht om jou woongenot te verschaffen. Als je overlast ondervindt, dan kun je de verhuurder hierop aanspreken. Het maakt niet uit of je huurt van een particulier of een woningcorporatie. Zolang de overlast blijft en de verhuurder hier niets aan doet terwijl je daar wel (schriftelijk dus aantoonbaar) om hebt verzocht, kun je de rechter of de huurcommissie vragen om minder huur te betalen. Let op: dit is aan vervaltermijnen gebonden.

Zodra je aan het geld komt van de verhuurder dan gaan ze ineens veel meer doen. Uiteindelijk hebben ze mijn oude bovenburen een nieuwe woning aangeboden en ze zijn opgehoepeld. Helaas is hier wel 2 jaar overheen gegaan.
Dat is een goede tip, nooit aan gedacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

Tsurany schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 01:28:
[...]

Dat kan prima, het ligt echt aan de wijken die je uit kiest. Het duurdere segment is vaak een stuk rustiger en ook in vinex wijken kom je zulke mensen een stuk minder snel tegen, die zullen niet snel voor zo'n wijk kiezen.
En appartementen vermijden tenzij ze heel recentelijk gebouwd zijn. Appartementen zonder isolatie is vragen om overlast.
Waarmee je een groot deel van de oudere en vooral goedkopere woningen per definitie uitsluit. Je kan ook best een muurconstructie hebben met isolatie en geen doorlopende vloeren waar je nog steeds last hebt van de herrie omdat de constructie dom is uitgevoerd (bv. doorlopende gevelelementen).

Trouwens, vandaag is het zondag, de buren zijn (nog) rustig, en het is heerlijk stil...ondanks de autoweg op 2 kilometer, de aanvliegroute van Schiphol boven ons hoofd, en de gehorigheid van het gebouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Amphiebietje schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 10:55:
[...]

Waarmee je een groot deel van de oudere en vooral goedkopere woningen per definitie uitsluit. Je kan ook best een muurconstructie hebben met isolatie en geen doorlopende vloeren waar je nog steeds last hebt van de herrie omdat de constructie dom is uitgevoerd (bv. doorlopende gevelelementen).

Trouwens, vandaag is het zondag, de buren zijn (nog) rustig, en het is heerlijk stil...ondanks de autoweg op 2 kilometer, de aanvliegroute van Schiphol boven ons hoofd, en de gehorigheid van het gebouw.
Dat klopt, die sluit ik direct uit. Het voordeel is dat ik het budget heb om dat te doen. Ik hoef geen concessies te doen met betrekking tot isolatie of de buurt. Als je dat wel moet doen wordt het erg lastig om een garantie op rust te krijgen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 457607

Rub147 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 10:27:
[...]

Dit dus, heb tegenwoordig zelfs oordoppen omdat het bijna ieder weekend raak is :X
Hier meerdere keren per week soms, zeker in vakantie tijd. Het wordt tijd dat het weer gaat vriezen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Was het niet zo dat je tussen 10:00 en 22:00 uur wat meer 'kabaal' mocht maken en daarna niet meer?

Ik weet het niet hoor, maar als ik hier lees dat mensen op zonnige weekend-dagen klagen over iemand's
radio in de tuin, spelende kinderen, klus-geluiden en daarom meteen een db-meter of zelfs keukenmes in
de handen nemen om die asociale buren tot rust te dwingen weet ik niet meer wie er niet goed wijs is. :?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

5183

Sinner schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 12:36:
Was het niet zo dat je tussen 10:00 en 22:00 uur wat meer 'kabaal' mocht maken en daarna niet meer?

Ik weet het niet hoor, maar als ik hier lees dat mensen op zonnige weekend-dagen klagen over iemand's
radio in de tuin, spelende kinderen, klus-geluiden en daarom meteen een db-meter of zelfs keukenmes in
de handen nemen om die asociale buren tot rust te dwingen weet ik niet meer wie er niet goed wijs is. :?
Hahaha had je even bij ons moeten komen wonen 3 jaar.
Eens kijken hoe je er dan over dacht. Na 3 jaar niet slapen op vrijdag-zaterdag voor 03:00, maar wel een kind wat om 05:45 wakker werd. Of je tuin 2 jaar niet kunnen gebruiken door de constante wietlucht van de groeiende planten (minstens 10 stuks).
En 5 weken vakantie van de buren waarbij ze 7/7 van 10:00 tot 03:00 de muziek keihard zetten. Elk jaar weer.

Kijken hoe je er dan tegenaan kijkt :')

Maar laten we nog eens kijken als je oud genoeg bent voor een eigen huis, baan en kinderen. En dan zullen we eens zien wat jij normaal lawaai vind, op de uren dat je moet slapen.

[ Voor 13% gewijzigd door 5183 op 06-08-2017 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-05 12:41

Gevalletje "Dat ken ik niet dus het bestaat niet." ?
Denk je ook zo over depressie en chronische vermoeidheid? "Ah joh, stel je niet aan, gewoon niet aan denken, dan is het zo weg"

8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online

Er is een groot verschil tussen af en toe wat horen en compleet gek worden van overlast. Blijkbaar denk jij dat overlast niet bestaat en dat iedereen die er gek van word overdrijft.

Regelmatig wat horen is normaal en daar kan iedereen ook wel tegen. Het is niet erg om 10 minuten per dag een hond te horen blaffen, maar zodra dat 8 uur per dag word veranderd er een hoop.

Gelukkig heb je dit zelf dus nog nooit mee gemaakt en ik hoop voor dat dit zo blijft, maar je kan niet zeggen dat mensen die wel zware overlast hebben niet goed wijs zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

5183 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 12:49:
Maar laten we nog eens kijken als je oud genoeg bent voor een eigen huis, baan en kinderen. En dan zullen we eens zien wat jij normaal lawaai vind, op de uren dat je moet slapen.
Kiddo, ik heb 2 woningen, een bedrijf, vrouw+kind en ben geboren toen je vader nog een knulletje was. :+

Zonder dollen.. Toen ik nog in NL woonde zat ik in een huurhuis. Mijn buren (hoekhuis) hadden een groot
Feyenoord-logo naast hun voordeur hangen, een betonnen vrachtwagen voor de sier in de voortuin en de
hele achtertuin stond vol met tuinkabouters en kitserige tuinlampjes. In de woonkamer kon je door de
ramen zien dat ze het stampvol hadden met kerstversieringen (het is juni) en porceleinen popjes e.d.

Na een maandje even gaan kennismaken met de buren.. ik wou toch wel eens zien of ze daadwerkelijk
een paard in de gang hadden dat telkens de trap op- en afliep, of ze ook echt een illegaal cafe op zolder
hadden waar nog tot 4 uur in de ochtend piratenmuziek door de luidsprekers schalde en of de buurman
al klaar was met dat klussen, de arme man was namelijk tot diep in de nacht bezig met boren en slepen.

Dus gezellig even in de tuin gezeten bij hun. Biertje erbij, je kent het wel. Buurman heeft een oude
muziekinstallatie met fikse speakers in de achtertuin dus er werd ook meteen een muziekje aangezet.

Blijkt dat de beste mensen zich geen kwaad bewust waren dat ze overlast veroorzaakten. Voor mij (15jr)
woonde er in mijn woning een bejaarde dame welke half doof was en dus nooit klaagde aan de andere kant
hadden ze geen buren want ze woonden in een hoekhuis. Daarom dachten ze ook dat hun geluiden niet te
horen waren in de woning ernaast. Ik heb ze ook netjes gezegd dat ik alles prima vond (ben niet zo'n heel
er moeilijk persoon), maar dat het voor 09:00 en na 23:00 uur wel redelijk stil moest zijn. Dit op een zeer
vriendelijke manier natuurlijk, we hebben er beide nog om gelachen toen ik naar het paard in de gang vroeg.

Buurman ging akkoord en we hebben er nog lekker een biertje op gedronken. Die avond bij mij nog even
ge-BBQ'd en ik dacht dat alles nu wel geregeld zou zijn. Volgende ochtend 08:30 worden we wakker door
het helse kabaal van Andre Hazes welke uit volle borst de een of andere kleine jongen toezong.

Ik naar de buurman, niemand te bekennen. Geen auto op de oprit, niemand thuis. Ben toen maar achterom
gereden om zijn geluidsinstallatie uit te zetten. Toen hij ze thuiskwamen toch maar eens gevraagd waarom
hij de muziek aan had gezet als hij wegging. Blijk ik de avond ervoor (na wat alcoholische versnaperingen)
te hebben gezegd dat Andre Hazes wel o.k. was af en toe dus hij dacht mij een plezier te doen om mij
wakker te maken door die muziek op te zetten. :') In ieder geval dacht hij echt mij een plezier hiermee te
doen, ik moet zeggen dat het daarna ook niet meer is voorgekomen.

Wat ik wil zeggen is dat sommige mensen overlast veroorzaken zonder erbij stil te staan dat het voor een
ander ook echt letterlijk hinderlijk is. Kijk een muziekje overdag is geen ramp, net als het geluid van klussen
of spelende kinderen. zelfs een blaffende hond is nog wel overheen te komen. Dit moet je zien als gewone
leefgeluiden en als je daar al niet tegen kunt moet je maar eens bij jezelf ten rade gaan of je nog tussen de
mensen wil wonen. Nodig de buren uit, niet om bij het krenteige NL slappie bakkie pleur te gaan klagen en
zeiken over hoeveel kabaal ze wel niet maken en ze boos toe te spreken maar steek de BBQ aan, doe er
wat drankjes bij en breng het op een leuke manier te sprake (jeetje man, wat voor grote klus ben je mee
bezig thuis? ik hoor je de hele nacht boren. Heb er al nachten niet door geslapen, zal ik komen helpen?)

en je zult zien dat er veel te regelen valt als je het op een vriendelijke manier brengt. Helpt het niet en blijf
je er echt last van hebben kan je het op de andere boeg gooien en om elk wissewasje tussen 22 en 10 uur
de politie bellen en melding doen bij je woonstichting/huurbaas o.i.d. Als je een "grote bek" krijgt (zoals ik
dat hier las) moet je wel objectief blijven en bij jezelf te rade gaan wat daadwerkelijk een "grote bek" is.
Bij de een is "pleur op" al een grote bek terwijl bij de ander dit geenszins het geval is en dit tot zijn/haar
normale dagelijke taalgebruik hoort. Ik kan mij nog goed herinnerren toen een Rotterdammer als afwijzend
antwoord "tief op, kankerlijer" tegen me zei. Ik dacht echt dat hij boos op me was, bleek dus totaal niet zo.

Ik denk dat ik mijn nickname maar weer terug moet veranderen naar Opa_vertelt, ben weer eens totaal doorgeslagen. Sorry mensen. :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

mercapto schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 13:11:
[...]

Gevalletje "Dat ken ik niet dus het bestaat niet." ?
Denk je ook zo over depressie en chronische vermoeidheid? "Ah joh, stel je niet aan, gewoon niet aan denken, dan is het zo weg"

8)7
Leg me geen woorden in de mond. }:|
Of vind jij het wel normaal om met een keukenmes in de handen te staan om de buren te lijf te gaan? Kom op..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
Sinner schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 13:56:
[...]

Leg me geen woorden in de mond. }:|
Of vind jij het wel normaal om met een keukenmes in de handen te staan om de buren te lijf te gaan? Kom op..
nee is ook niet normaal maar ik kan het wel begrijpen eens is de grens bereikt lijkt me en dan kunnen mensen doorslaan vooral als je naarst iemand woont die al 2 jaar overlast veroorzaakt. maar het het lijkt er toch meer op dat mensen de laatste tijd geen rekening met elkaar houden maar ik kan het mis hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Sinner schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 13:50:
[...]

Kiddo, ik heb 2 woningen, een bedrijf, vrouw+kind en ben geboren toen je vader nog een knulletje was. :+

Zonder dollen.. Toen ik nog in NL woonde zat ik in een huurhuis. Mijn buren (hoekhuis) hadden een groot
Feyenoord-logo naast hun voordeur hangen, een betonnen vrachtwagen voor de sier in de voortuin en de
hele achtertuin stond vol met tuinkabouters en kitserige tuinlampjes. In de woonkamer kon je door de
ramen zien dat ze het stampvol hadden met kerstversieringen (het is juni) en porceleinen popjes e.d.

Na een maandje even gaan kennismaken met de buren.. ik wou toch wel eens zien of ze daadwerkelijk
een paard in de gang hadden dat telkens de trap op- en afliep, of ze ook echt een illegaal cafe op zolder
hadden waar nog tot 4 uur in de ochtend piratenmuziek door de luidsprekers schalde en of de buurman
al klaar was met dat klussen, de arme man was namelijk tot diep in de nacht bezig met boren en slepen.

Dus gezellig even in de tuin gezeten bij hun. Biertje erbij, je kent het wel. Buurman heeft een oude
muziekinstallatie met fikse speakers in de achtertuin dus er werd ook meteen een muziekje aangezet.

Blijkt dat de beste mensen zich geen kwaad bewust waren dat ze overlast veroorzaakten. Voor mij (15jr)
woonde er in mijn woning een bejaarde dame welke half doof was en dus nooit klaagde aan de andere kant
hadden ze geen buren want ze woonden in een hoekhuis. Daarom dachten ze ook dat hun geluiden niet te
horen waren in de woning ernaast. Ik heb ze ook netjes gezegd dat ik alles prima vond (ben niet zo'n heel
er moeilijk persoon), maar dat het voor 09:00 en na 23:00 uur wel redelijk stil moest zijn. Dit op een zeer
vriendelijke manier natuurlijk, we hebben er beide nog om gelachen toen ik naar het paard in de gang vroeg.

Buurman ging akkoord en we hebben er nog lekker een biertje op gedronken. Die avond bij mij nog even
ge-BBQ'd en ik dacht dat alles nu wel geregeld zou zijn. Volgende ochtend 08:30 worden we wakker door
het helse kabaal van Andre Hazes welke uit volle borst de een of andere kleine jongen toezong.

Ik naar de buurman, niemand te bekennen. Geen auto op de oprit, niemand thuis. Ben toen maar achterom
gereden om zijn geluidsinstallatie uit te zetten. Toen hij ze thuiskwamen toch maar eens gevraagd waarom
hij de muziek aan had gezet als hij wegging. Blijk ik de avond ervoor (na wat alcoholische versnaperingen)
te hebben gezegd dat Andre Hazes wel o.k. was af en toe dus hij dacht mij een plezier te doen om mij
wakker te maken door die muziek op te zetten. :') In ieder geval dacht hij echt mij een plezier hiermee te
doen, ik moet zeggen dat het daarna ook niet meer is voorgekomen.

Wat ik wil zeggen is dat sommige mensen overlast veroorzaken zonder erbij stil te staan dat het voor een
ander ook echt letterlijk hinderlijk is. Kijk een muziekje overdag is geen ramp, net als het geluid van klussen
of spelende kinderen. zelfs een blaffende hond is nog wel overheen te komen. Dit moet je zien als gewone
leefgeluiden en als je daar al niet tegen kunt moet je maar eens bij jezelf ten rade gaan of je nog tussen de
mensen wil wonen. Nodig de buren uit, niet om bij het krenteige NL slappie bakkie pleur te gaan klagen en
zeiken over hoeveel kabaal ze wel niet maken en ze boos toe te spreken maar steek de BBQ aan, doe er
wat drankjes bij en breng het op een leuke manier te sprake (jeetje man, wat voor grote klus ben je mee
bezig thuis? ik hoor je de hele nacht boren. Heb er al nachten niet door geslapen, zal ik komen helpen?)

en je zult zien dat er veel te regelen valt als je het op een vriendelijke manier brengt. Helpt het niet en blijf
je er echt last van hebben kan je het op de andere boeg gooien en om elk wissewasje tussen 22 en 10 uur
de politie bellen en melding doen bij je woonstichting/huurbaas o.i.d. Als je een "grote bek" krijgt (zoals ik
dat hier las) moet je wel objectief blijven en bij jezelf te rade gaan wat daadwerkelijk een "grote bek" is.
Bij de een is "pleur op" al een grote bek terwijl bij de ander dit geenszins het geval is en dit tot zijn/haar
normale dagelijke taalgebruik hoort. Ik kan mij nog goed herinnerren toen een Rotterdammer als afwijzend
antwoord "tief op, kankerlijer" tegen me zei. Ik dacht echt dat hij boos op me was, bleek dus totaal niet zo.

Ik denk dat ik mijn nickname maar weer terug moet veranderen naar Opa_vertelt, ben weer eens totaal doorgeslagen. Sorry mensen. :7
toon volledige bericht
Tsjah, als je buren stelselmatig weigeren contact te hebben en je vrouw 2x aangevallen hebben (wil de beelden zien, ik heb ze hier staan) dan is er niets meer om op te lossen.
Minstens 50x aangeboden dat ze koffie konden komen drinken om eens te praten. Bijvoorbeeld 1 uur per dag muziek. Daar kan ik mee leven. Als ik weet dat het van 19:00 tot 20:00 is, heb ik er geen moeite mee. Dat is wat anders dan elke avond naar bed gaan met het vraagteken, stopt het om 22:00, gaat het harder om 23:00 of liggen we tot 03:00 wakker?

Fijn dat je het getroffen hebt dat je buren had die wel bereikbaar waren voor een gesprek. Jammer genoeg is dat niet overal zo, lees het topic maar eens door voor je oordeelt over anderen.

Overigens had je allang met pensioen geweest als je geboren werd toen mijn vader een knulletje was. Wederom, niet oordelen over iets waar je niets van weet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-05 21:43

Racing_Reporter

Contentmaker

5183 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 14:29:
[...]

Tsjah, als je buren stelselmatig weigeren contact te hebben en je vrouw 2x aangevallen hebben (wil de beelden zien, ik heb ze hier staan) dan is er niets meer om op te lossen.
Minstens 50x aangeboden dat ze koffie konden komen drinken om eens te praten. Bijvoorbeeld 1 uur per dag muziek. Daar kan ik mee leven. Als ik weet dat het van 19:00 tot 20:00 is, heb ik er geen moeite mee. Dat is wat anders dan elke avond naar bed gaan met het vraagteken, stopt het om 22:00, gaat het harder om 23:00 of liggen we tot 03:00 wakker?

Fijn dat je het getroffen hebt dat je buren had die wel bereikbaar waren voor een gesprek. Jammer genoeg is dat niet overal zo, lees het topic maar eens door voor je oordeelt over anderen.

Overigens had je allang met pensioen geweest als je geboren werd toen mijn vader een knulletje was. Wederom, niet oordelen over iets waar je niets van weet.
Heb je toevallig zijn " :+ " gemist? Je doet zelf trouwens wel heel erg vanuit de hoogte dat hij niks weet en dat jij er al helemaal bent met gezinsleven en alles, maar dan maakt hij een grapje terug en flip jij half. Kom op...

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Grvy

Bot

[...]

Serieus? waar leef jij? ga jij je buren opleggen dat ze maar 1 uur muziek mogen luisteren? wie the fuck ben jij dan?

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

[...]

Ik ben al meerdere jaren met pensioen, beste jongen. Ben een tijdje geleden een bedrijfje gestart uit verveling.
Die tweede zin kan je jezelf ook iets van aantrekken dus. Succes met je buren, hoop echt dat je rust krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

5183

Grvy schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 16:22:
[...]

Serieus? waar leef jij? ga jij je buren opleggen dat ze maar 1 uur muziek mogen luisteren? wie the fuck ben jij dan?
Ik vind 1 uur per dag muziek waar ik last van heb meer dan voldoende ja.

Maar het zou een eerste voorstel geweest zijn, niet een keiharde eis. Ik noem het als voorbeeld.

Maar goed, blijkbaar vind jij het normaal om elke dag uren muziek te draaien waar je buren last van hebben. Ben ik blij dat ik niet naast je woon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Sinner schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 16:25:
[...]

Ik ben al meerdere jaren met pensioen, beste jongen. Ben een tijdje geleden een bedrijfje gestart uit verveling.
Die tweede zin kan je jezelf ook iets van aantrekken dus. Succes met je buren, hoop echt dat je rust krijgt. ;)
Volgende keer beter lezen, het zijn mijn buren al even niet meer.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grvy
  • Nu online

Grvy

Bot

5183 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 18:38:
[...]

Ik vind 1 uur per dag muziek waar ik last van heb meer dan voldoende ja.

Maar het zou een eerste voorstel geweest zijn, niet een keiharde eis. Ik noem het als voorbeeld.

Maar goed, blijkbaar vind jij het normaal om elke dag uren muziek te draaien waar je buren last van hebben. Ben ik blij dat ik niet naast je woon.
Lieve schat, iets met aannames. Ik draag altijd een koptelefoon. Maar ik ga niet zo hoog op mijn toren zitten dat ik het mijn buren op ga leggen hoe hun muziek luisteren. En als hun de hele dag buiten Andre Hazes draaien dan is dat zo. Hun leven, hun keuze. Ik kan me ervoor afsluiten wat veel mensen hier blijkbaar niet kunnen. Aan die mensen ga lekker op een eiland wonen.

En dit type ik terwijl de enne buurvrouw de andere aan het toeschreeuwen/spreken is over mijn tuin heen. Zal ik gelijk even naar buiten rennen en ze vertellen hoe het zit volgens #tweakers? :+

Oh en de kinderen van beide in de tuin aan het spelen zijn, De gemiddelde tweaker zou hier volgens mij helemaal gek worden. ;)

Misschien maar een contract met beide aangaan wat wel en niet mag, uurtje muziek, half uurtje kinderen buiten spelen, hmm. Eigenlijk mogen ze alleen van 10:00 tot 14:00 buiten zitten. Nee, ik weet zeker dat dat een normale omgangsnorm is. :>

[ Voor 25% gewijzigd door Grvy op 06-08-2017 18:44 ]

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Grvy schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 18:40:
[...]

Lieve schat, iets met aannames. Ik draag altijd een koptelefoon. Maar ik ga niet zo hoog op mijn toren zitten dat ik het mijn buren op ga leggen hoe hun muziek luisteren. En als hun de hele dag buiten Andre Hazes draaien dan is dat zo. Hun leven, hun keuze. Ik kan me ervoor afsluiten wat veel mensen hier blijkbaar niet kunnen. Aan die mensen ga lekker op een eiland wonen.
Een koptelefoon is een prima uitvinding. Gebruik zelf ook regelmatig zodat ik niemand tot last ben.

Knap dat jij je af kan sluiten, zouden meer mensen moeten kunnen. Blijkbaar ben je een uitzondering getuige bv. dit topic.

Ik vind het overigens niet normaal als mensen de hele dag buiten Andre Hazes draaien zodat de hele buurt kan meegenieten. Overigens is hardrock, hardcore of Andre Rieu ook niet normaal.

Leuke ninja-edit. En heel bijzonder dat je het in de gekke probeert te trekken. Zullen we normale leefgeluiden er even buiten houden? Kinderen die overdag buiten spelen, iemand die zijn slaapkamer verbouwt, een keer een feestje en ga zo maar door is heel iets anders dan jarenlang stelselmatig minstens 2 dagen per week na 22:00 geluidsoverlast veroorzaken (en regelmatig) is iets heel anders.

Racing_Reporter schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 15:40:
[...]

Heb je toevallig zijn " :+ " gemist? Je doet zelf trouwens wel heel erg vanuit de hoogte dat hij niks weet en dat jij er al helemaal bent met gezinsleven en alles, maar dan maakt hij een grapje terug en flip jij half. Kom op...
Ik heb geen grapje gemaakt. Ik neem dit topic serieus, ik weet hoeveel last je kan hebben en vind dat niets om grapjes over te maken.

bie100 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 14:10:
[...]

nee is ook niet normaal maar ik kan het wel begrijpen eens is de grens bereikt lijkt me en dan kunnen mensen doorslaan vooral als je naarst iemand woont die al 2 jaar overlast veroorzaakt. maar het het lijkt er toch meer op dat mensen de laatste tijd geen rekening met elkaar houden maar ik kan het mis hebben
In mijn geval al zeker 5 jaar overlast en mijn vrouw is 2x aangevallen door de buurvrouw terwijl ze langsliep op straat. Ook werd er met regelmaat 1 van onze auto's klemgezet zodat ze lachend kon toekijken hoe ik voorzichtig weg probeerde te komen (zuinig op mijn spullen).

Laatste 2 jaar kwam er alleen maar een wietkwekerij bij met 10 planten in de tuin en meerdere op zolder onder allerlei lampen (gloed scheen gewoon door de gordijnen heen, 24/7). Fijn idee, dat soort hobbies willen wel eens licht ontvlambaar zijn. Daar wil ik mijn kinderen niet in laten opgroeien in die lucht.

Maar je hebt gelijk dat mensen steeds minder rekening met elkaar houden. Ieder voor zich.

Het kan ook anders, bewijst een van mijn nieuwe buren. Ik zette nog wel eens een van onze auto's op een parkeerplek waar hij liefst zijn auto neerzet. Zo kan hij zijn auto een beetje in de gaten houden. Het is zeg maar ook de makkelijkste plek om te parkeren, dus zodoende staan er regelmatig mensen zoals ik dus. Persoonlijk boeit het me niet waar ik sta, dus geen seconde over nagedacht.
Buurman kwam naar me toe, gaf aan dat hij daar graag stond zoals gezegd. Dus ik heb gelijk toegezegd daar rekening mee te houden en parkeer daar alleen als het niet anders kan (1x in laatste 9 maanden nu geloof ik). Natuurlijk is het voor mij iets lastiger of 2 meter verder lopen, maar als ik die man daar blij mee maak, dan doe ik dat met plezier. Een goede buur is tenslotte belangrijker dan een verre vriend.

[ Voor 67% gewijzigd door 5183 op 06-08-2017 19:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grvy
  • Nu online

Grvy

Bot

5183 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 18:45:
[...]

Leuke ninja-edit. En heel bijzonder dat je het in de gekke probeert te trekken. Zullen we normale leefgeluiden er even buiten houden? Kinderen die overdag buiten spelen, iemand die zijn slaapkamer verbouwt, een keer een feestje en ga zo maar door is heel iets anders dan jarenlang stelselmatig minstens 2 dagen per week na 22:00 geluidsoverlast veroorzaken (en regelmatig) is iets heel anders.

[...]
Leer die aannames eens af, het was een edit omdat ik nog meer een punt wou meegeven. En we hebben het wel over normale leefgeluiden als jij je buren 1 uur per dag muziek wilt opleggen. Je zei immers nergens in je 'eisen' dat dat alleen voor 9:00 en na 22:00 was.

En sowieso, bedoelde je dat ook niet. Jij wilde maar 1 uur per DAG last hebben van hun muziek. Of het nou voor 9:00 uur was of na 22:00. En dat is waar IK op reageerde. :D

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Grvy schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 19:02:
[...]

Leer die aannames eens af, het was een edit omdat ik nog meer een punt wou meegeven. En we hebben het wel over normale leefgeluiden als jij je buren 1 uur per dag muziek wilt opleggen. Je zei immers nergens in je 'eisen' dat dat alleen voor 9:00 en na 22:00 was.

En sowieso, bedoelde je dat ook niet. Jij wilde maar 1 uur per DAG last hebben van hun muziek. Of het nou voor 9:00 uur was of na 22:00. En dat is waar IK op reageerde. :D
Stop dan eens met het in het belachelijke trekken. Je geeft zelf al aan dat je precies begrijpt wat ik bedoel, reageer daar dan aub op. Daar hebben we allemaal wat aan, op de man gaan zitten spelen omdat je dat leuk vind is nergens voor nodig. Bedankt.

In geen van mijn posts geef ik aan dat ik last heb of had van normale leefgeluiden. Maar om het duidelijk te maken: ik heb het bij overlast over overlast tussen 22:00 en 07:00, meerdere dagen per week. Dat vind ik overlast. Niet meer en niet minder. Dus geen kindergeluiden overdag, een muziekje om 15:00 of eens een keer een feestje. Dat is in mijn ogen normaal.

[ Voor 15% gewijzigd door 5183 op 06-08-2017 19:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

[...]

Een muziekinstallatie heeft een volumeknop. Die kan laag, die kan hoog.

Ikzelf hou wel van hard rock en metal, maar ik denk ook aan mijn oren en mijn buren, dus die knop gaat niet verder dan 25% open, of ik zet een koptelefoon op.
Er zijn ook mensen die van mening zijn dat het geen probleem is als ze die knop vol open zetten, waardoor hun buren ongeveer tegen de muur worden geplakt door de bassen. Dat zijn aso's. Als jij dat acceptabel vindt, dan ben je niet beter dan zij.

Eigenlijk is mensen die overlast ervaren benoemen als zijnde het probleem (ipv. de overlastgever) gewoonweg hetzelfde als claimen dat een dame met een kort rokje die verkrachting wel had opgezocht (minder extreem voorbeeld: "het pestslachtoffer heeft de pester uitgelokt (door in zijn richting te kijken)" :X ). En dan heb ik het niet over prinsesjes op de erwt die van elk leefgeluidje schrikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Nu online

Grvy

Bot

Amphiebietje schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 20:40:
[...]

Een muziekinstallatie heeft een volumeknop. Die kan laag, die kan hoog.
Klopt, maar zodra mijn buurman beslist dat ik die knop maar 1 uur per dag mag aanraken... tjah dat is een heel ander verhaal. ;)

En dat is dus ook de onredelijkheid die ik wil aankaarten die in dit topic echt eruit spuwt. Blijkbaar is "1 uur herrie" acceptabel want dat vind Meneer X. Maar dat is gewoon onredelijk naar de andere partij die wel gewoon muziek wilt luisteren, en zodra je 2 partijen hebt die niet meer redelijk kunnen zijn naar elkaar DAN gaat het mis.

En dat zie je hier in dit topic dus ook heel erg. Ja, die muziek is kut, ja die muziek mag er maar 1 uur zijn etc etc. Onredelijkheid van de klager, en dus gaat de ontvanger (herrie schopper) ook niet redelijk terug reageren.

Als ik met een eisenlijstje bij mijn buren kom, lachen ze me ook uit, want wie the fuck ben ik dan? 8)7

[ Voor 50% gewijzigd door Grvy op 06-08-2017 22:04 ]

Dit is een account.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Grvy schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:01:
[...]

zodra je 2 partijen hebt die niet meer redelijk kunnen zijn naar elkaar DAN gaat het mis.
Dan vergeet je even de tokkie die schijt aan alles en iedereen heeft en nooit redelijk is. Sommige mensen boeit het gewoon niets dat andere mensen last van hun hebben. Alsof alle mensen redelijk zijn tot een bepaald punt en daarna niet meer. Er zijn genoeg mensen die nooit redelijk zijn geweest. Het is nogal makkelijk om te stellen dat het DAN pas mis gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grvy
  • Nu online

Grvy

Bot

PilatuS schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:26:
[...]

Dan vergeet je even de tokkie die schijt aan alles en iedereen heeft en nooit redelijk is. Sommige mensen boeit het gewoon niets dat andere mensen last van hun hebben. Alsof alle mensen redelijk zijn tot een bepaald punt en daarna niet meer. Er zijn genoeg mensen die nooit redelijk zijn geweest. Het is nogal makkelijk om te stellen dat het DAN pas mis gaat.
Zucht, hoe kan je mijn punt bewijzen. Nou je begint ten eerste al met verwijzen naar "tokkies". Respect. Als je die houding aanneemt als je het gesprek aangaat tjah.. succes ermee.

Mensen zijn echt niet zo eng hoor, gewoon normale redelijkheid werkt ook bij de meest absurde "tokkie". Zeker als je NAAST elkaar woont. Het is de houding van "oh die andere doet X zal wel een asociaal zijn".

Weggedrag dat is het. In je eigen auto is de rest allemaal een idioot. :+

[ Voor 17% gewijzigd door Grvy op 06-08-2017 22:31 ]

Dit is een account.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Grvy schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:29:
[...]

Zucht, hoe kan je mijn punt bewijzen. Nou je begint ten eerste al met verwijzen naar "tokkies". Respect. Als je die houding aanneemt als je het gesprek aangaat tjah.. succes ermee.
Jij hebt blijkbaar het idee dat je met iedereen een gesprek kan voeren en als je dat goed uitvoert en nooit problemen komen. Ik weet niet op welke planeet jij leeft maar er zijn genoeg mensen waarbij praten nooit zin heeft. Je kan zo netjes en begripvol zijn als je maar wil, maar uiteindelijk heeft dat bij sommige mensen gewoon geen nut. Jij hebt blijkbaar het idee dat die mensen niet bestaan en je overal altijd met iedereen er uit kan komen.
gewoon normale redelijkheid werkt ook bij de meest absurde "tokkie"
Dat bedoel ik dus _O-

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 06-08-2017 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Nu online

Grvy

Bot

Als het je buren zijn wel ja, want goedemorgen jongens. Ze wonen letterlijk naast je. Er is nogal een incentive om dat voor beide zo goed mogelijk te laten verlopen.

De persoon in de supermarkt die voor je neus in de lijn gaat staan, tjah dat is even doorbijten en hem een eikel noemen. Je buren? dat is toch wel even wat anders.
Zucht. Als jij op dezelfde manier naar je buren praat, als je hier over ze praat. Snap ik het wel.

[ Voor 28% gewijzigd door Grvy op 06-08-2017 22:36 ]

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Grvy schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:35:
Als het je buren zijn wel ja, want goedemorgen jongens. Ze wonen letterlijk naast je. Er is nogal een incentive om dat voor beide zo goed mogelijk te laten verlopen.

De persoon in de supermarkt die voor je neus in de lijn gaat staan, tjah dat is even doorbijten en hem een eikel noemen. Je buren? dat is toch wel even wat anders.
Veel succes met een goed gesprek als je naast deze persoon gaan wonen: http://www.ad.nl/binnenla...ert-gewoon-door~a0bc444c/
Grvy schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:35:
Zucht. Als jij op dezelfde manier naar je buren praat, als je hier over ze praat. Snap ik het wel.
Ik kan prima met mijn buren omgaan hoor. Het enige wat ik zeg is dat er genoeg mensen zijn waarmee niet valt te praten. Jij ontkent gewoon dat dit zo is en dat alles met een gesprek op te lossen is. Daarbij vraag ik mij af of we op dezelfde planeet wonen.
Grvy schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:37:
[...]

Juist! en nu gaan we verwijzen naar criminelen die niet eens naast je horen te wonen. Oh my 8)7
Verkeerde link, aangepast.

[ Voor 52% gewijzigd door PilatuS op 06-08-2017 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Nu online

Grvy

Bot

PilatuS schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:35:
[...]

Veel succes met een goed gesprek als je naast deze persoon gaan wonen:
Juist! en nu gaan we verwijzen naar criminelen die niet eens naast je horen te wonen. Oh my 8)7

Ah edit; ook voor hem geld hetzelfde. We hebben het dan over iemand die treitert, niet over iemand die Andre Hazes opzet in de ochtend en muziek in zijn tuin wil horen. Maargoed.. |:(

[ Voor 24% gewijzigd door Grvy op 06-08-2017 22:39 ]

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

@Grvy
Jij hebt duidelijk het geluk gehad om naast tokkies te wonen. En ik hoop van harte dat je dat zo houdt. Want anders zien we je hier echt met hangende pootjes terug, dat garandeer ik je. Ik was ook als jij, reageerde altijd een beetje lacherig als mensen zeiden dat ze overlast hadden en ze niet wisten wat ze moesten. Dan zei ik ook altijd dat ze even moesten gaan praten. Daar ben ik hard met de neus op de feiten gedrukt....

Met sommige mensen kan je niet praten, helaas. Of het nu je buren zijn of mensen bij de Appie in de rij.

[ Voor 28% gewijzigd door 5183 op 06-08-2017 23:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grvy
  • Nu online

Grvy

Bot

5183 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 23:11:
@Grvy
Jij hebt duidelijk het geluk gehad om naast tokkies te wonen. En ik hoop van harte dat je dat zo houdt. Want anders zien we je hier echt met hangende pootjes terug, dat garandeer ik je.

Met sommige mensen kan je niet praten, helaas. Of het nu je buren zijn of mensen bij de Appie in de rij.
En weer van die aannames. Ik woon nu naast een stel wat door menig tweaker als "Tokkie" beschouwd zou worden. Veel auto's in de voortuin/oprit achtig ding. Altijd mee bezig, ronkende motors, andre hazes op volle borst als het een mooi weekend is. Hard gelach, kinderen en een BBQ als de zon ook maar even schijnt..

Verschil is.. ik praat gewoon met ze? "He buuff, vandaag even geen muziek. Ik ben echt moe en wil slapen. Morgen weer een dag!" en hun omgekeerd ook "He buurman, was je om 2 uur nog aan het verhuizen?" als ik weer eens laat opben en de trap afga op mijn platvoet manier.

Maargoed, zoals ik zeg. Bubbels. Bubbels everywhere. ;)

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

5183

Grvy schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 23:14:
[...]

En weer van die aannames. Ik woon nu naast een stel wat door menig tweaker als "Tokkie" beschouwd zou worden. Veel auto's in de voortuin/oprit achtig ding. Altijd mee bezig, ronkende motors, andre hazes op volle borst als het een mooi weekend is. Hard gelach, kinderen en een BBQ als de zon ook maar even schijnt..

Verschil is.. ik praat gewoon met ze? "He buuff, vandaag even geen muziek. Ik ben echt moe en wil slapen. Morgen weer een dag!" en hun omgekeerd ook "He buurman, was je om 2 uur nog aan het verhuizen?" als ik weer eens laat opben en de trap afga op mijn platvoet manier.

Maargoed, zoals ik zeg. Bubbels. Bubbels everywhere. ;)
Dat zijn dus geen tokkies. Want ze luisteren en communiceren.

En daar zit het hele probleem van je aannames, dat zijn uitzonderingen. In mijn geval zeiden de buren altijd 'Ja we zullen er rekening mee houden' om dan 2 dagen later de speakers weer vol open te draaien en net te doen of ze nergens meer vanaf wisten.

En dat is een groot verschil. Dat geef ik je op een briefje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-05 19:02
5183 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 23:17:
[...]

Dat zijn dus geen tokkies. Want ze luisteren en communiceren.

En daar zit het hele probleem van je aannames, dat zijn uitzonderingen. In mijn geval zeiden de buren altijd 'Ja we zullen er rekening mee houden' om dan 2 dagen later de speakers weer vol open te draaien en net te doen of ze nergens meer vanaf wisten.

En dat is een groot verschil. Dat geef ik je op een briefje.
misschien en misschien ook niet. niks tegen jou persoonlijk en ik ken jou ook niet, maar ik weet uit eigen ervaring dat sommige mensen gewoon wat makkelijker communiceren met andere. wellicht is hij er wel een van de andere persoon hierboven ook(opa? zo noemde hij zich?) Na zijn verhaal gelezen te hebben had ik hem graag als buur gehad.

Ik heb persoonlijk mensen gekend, en ik zeg eerlijk dat ik ze op een hand kan tellen die waarschijnlijk met 99% van de probleemburen wel goed op kunnen schieten. Die hebben een speciale gave dat ze makkelijk met verschillende mensen om kunnen gaan en weten op welke manier ze moeten communiceren om dingen voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:31
En als hun de hele dag buiten Andre Hazes draaien dan is dat zo. Hun leven, hun keuze.
En helaas is het al erg genoeg dat sommigen mensen zo zijn, zo denken en zo weinig rekening houden met de medemens. Alleen omdat het kan/mag? Het niet strafbaar is? Heb je dan geen moreel kompas of enig fatsoen, zou ik dan denken.

Als ik een keer de muziek wat harder zet, wat ik nauwelijks doe, denk ik er wel bij na of ik buren/buurtbewoners tot last ben. Als je dus stelselmatig voor overlast zorgt vind ik dat persoonlijk wel associaal. Ik vind: "hun leven, hun keuze" dan dus ook veel te makkelijk. Beetje rekening houden met de medemens, daar is nog niemand aan doodgegaan volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Als dit lawaai elke dag (dat het mooi weer is) is, en jij dus nooit rustig in de tuin kunt zitten, kan ik begrijpen dat je het op een gegeven moment zat wordt.

Onze buurman wil ook wel eens vergeten dat hij niet in een hutje op de hei zit en zet z'n radio in de schuur soms hard aan. Eén dag is niet erg, maar als het de dag daarna weer zo is, loop ik even naar hem toe (of schreeuw over de heg :p) en vraag hem of hij de muziek iets zachter kan zetten (nu hij een nieuwe schuur heeft, hebben we er niet veel last meer van trouwens).
Onze vorige buren (die gelukkig heel snel weer verhuisd zijn want "het was zo stil!") konden niet tegen stilte (stilte = trekkers op de achtergrond, een hond die eens een keer blaft, in de verte, en heeeel veel mussen die hun snavels niet kunnen houden) en hadden altijd, zodra ze in de tuin zaten, de radio aan. Zelfs de buren aan onze andere kant, hebben er eens een opmerking over gemaakt (en er zit zeker zo'n 30m tussen die twee tuinen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Bartosy schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 23:45:
[...]
Ik heb persoonlijk mensen gekend, en ik zeg eerlijk dat ik ze op een hand kan tellen die waarschijnlijk met 99% van de probleemburen wel goed op kunnen schieten. Die hebben een speciale gave dat ze makkelijk met verschillende mensen om kunnen gaan en weten op welke manier ze moeten communiceren om dingen voor elkaar te krijgen.
Gek genoeg heb ik nooit eerder ervaren dat ik niet met mensen kon communiceren. In dit geval was het zo dat van de 7 jaar de eerste zeg 3 a 4 jaar geen probleem waren. Ik heb zelfs hun kat verzorgd in meerdere vakanties.

Ik vermoed dat het stukje communiceren een neerwaartse spiraal werd toen het drugsgebruik van de buurman omhoog ging (van 1 joint in de week naar meerdere per dag en eigen planten gaan kweken) en de buurvrouw psychisch gekker en gekker werd. Blijkbaar werden wij de zondebok omdat wij wel iets zeiden van de steeds verder gaande overlast.

Maar dat is slechts een vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:03
Ik heb een aantal buren die het woord buurschap gewoon niet echt kennen, die denken dat bij de drempel de eigen planeet begint waar anderen verder niets mee te maken hebben. Mijn bovenbuur is gewoon niet in staat te luisteren, hij begrijpt het concept 'anderen' gewoon niet echt. Heb het meermaals geprobeerd hoor, er is gewoon onmogelijk door te dringen. Tel je zegeningen als je zulke lui nog nooit bent tegen gekomen.

Via de huiseigenaar kon ik de bovenbuur tot enige verbetering bewegen (huis uitgezet worden begrijp hij wel), en al is het niet meer luid, de overlast is er nog steeds zeer regelmatig. Het klinkt alsof elk 15-30 minuten hij een baksteen of twee laat vallen. Op zich niet ergerlijk, maar het is dus regelmatig, of liever: onregelmatig: soms een minuut lang en dan twee uur stil, dan weer om de 5-10 minuten de halve dag door, soms een dagje niets, danweer met name om 8 uur 's ochtend of vooral tussen 22:00-24:00, je weet het niet. Er is geen patroon in te ontdekken. En het fijne is dat het tot twaalven (of langer) doorgaat, en tussen 7 en 8 begint (al is ook daar weet er uitzondering om mogelijk).

De onregelmatigheid is echt irritant, wat ik schrik te helft van de tijd uit mijn (slaap)rust wakker, omdat het verder redelijk stil is. Ik heb echt geen idee wat nu de oorzaak van het geluid is, maar zelfs als ik dat wist dan zou naar hem toe gaan geen zin hebben, want meneer heeft gewoon niet het vermogen te begrijpen wat woorden van andere betekenen of hoe zelf meer dan 5 woorden lang coherent te blijven... En hoe ik deze klacht nu aan de huisbaas moet uitleggen weet ik ook niet... (de bovenbuur stampt soms, 1x, niet heel luid, een paar keer per uur, of niet, ...)

* Brent wil graag verhuizen. Heel jammer, want het is een prachtig appartement.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 10:53
Andere kant van het verhaal:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Vertel dit vooral om het verschil in perceptie aan te geven. Daarnaast heb je ook verschillen in mensen. De een is gewoon lomp, loopt lomp en de ander kan zachtjes doen.

Wat ik zeggen wilde: Kort samengevat zijn er gewoon gedragsregels om met elkaar om te gaan. Neemt niet weg dat er mensen zijn die van beide kanten dat totaal anders kunnen interpreteren en ook totaal onredelijk kunnen interpreteren. Vanuit daar snap ik ik dat keukenmes best wel, het is totale machteloosheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
Ik denk zeker niet dat het opzet is, maar ik weet wel dat hij niet nadenkt over anderen en het hem helemaal niet interesseert. Hij denkt dat 'ie in een vrijstaand huis/een eigen planeet woont, terwijl het een appartementenblok is. Als die man enig begrip zou tonen, zou het al helpen, maar het verschil in perceptie, als hij al wist wat dat woord betekende, begrijpt/interesseert hij/hem gewoon niet. Machteloosheid idd.

Goed buurschap betekent klachten van je buren op zijn minst serieus nemen, maar er zijn gewoon tokkies mensen die niet eens begrijpen waar je het over hebt.

Overigens was in mijn vorige appartement met parket ook in het contract opgenomen dat hakken verboden waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
*knip* Off-topic, op het trollerige af.

[ Voor 114% gewijzigd door naitsoezn op 07-08-2017 17:55 . Reden: Als je niet wilt dat mensen je historie erbij pakken, denk dan eerst goed na voor je post ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

*knip*

Ik zal het perspectief zelf toevoegen:

De buren aan de andere kant waren geweldige mensen! Net als eigenlijk iedereen in het blok, met iedereen hadden (en deels hebben) we nog een prima contact. Onze huidige buurvrouw en buurjongen zijn ook toppers en toen we jaren terug nog in een flat woonden had ik vooral een leuke onderbuurvrouw en buurman (boven en de andere kant waren amper thuis dus zagen we niet veel).

En bij mijn ouders thuis ook top buren. Met 1 kant veel contact, komen op verjaardagen en lopen regelmatig bij elkaar binnen als het zo uitkomt.

Dus ik durf wel te stellen dat ik ook de andere kant van de medaille ken. En ja, ook alle bovenstaande leuke buren hadden eens een feestje en hoorde je natuurlijk leven. Geen enkel probleem.

[ Voor 21% gewijzigd door naitsoezn op 07-08-2017 17:56 . Reden: Verwijderde quote; rest van de reactie is onaangetast ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-05 18:37

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Wat me een beetje opvalt is dat diegene die klagen (waaronder ik) een beetje voor gek verklaard worden, alsof het 'tussen de oren' zit? Geloof me als je dit meegemaakt hebt dan piep je wel anders, dat je liever in een hotel slaapt dan thuis is een slecht teken.

Ik houd rekening met mijn buren, mijn directe buur alleenstaande vrouw met kind en dat kind gaat om 7 uur naar bed. Ik houd daar rekening mee.
Ik ga niet brullend en gierend om 12/1/2 uur op mijn balkon staan midden in de zomer op een doordeweekse dag. Ja ik luister muziek, ik kijk een film en ja dit kan ook hard als het zou moeten maar niet midden in de nacht ongeacht welke dag. Of voor 1 of andere voetbal bagger iemand uitnodigen welke luid schreeuwt en stampend moet aangeven dat die kaart niet terecht was... En het dan vreemd vind na meerdere waarschuwingen van mijn kant dat de politie komt om het op te lossen, en hij met zijn ladderzatte grote bek netjes afgevoerd word, de volgende dag dreigend verhaal komt halen waarom ik de politie gebeld had, en mijn buurvrouw bedreigd omdat die ook niet kon slapen en haar kind wakker werd? Of omdat iemand een keertje s'avonds moet 'werken' en om 1 uur thuis komt luid muziek aanzet met als reden 'ja ik heb de hele avond gewerkt en moet wat stoom afblazen' en doet alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

En kennelijk denken sommige mensen daar anders over en vinden dit wel nodig, dan heb je aan mij een verkeerde. Na mijn eerdere aanvaring op dit gebied ben ik heel simpel geworden en ga ongeacht wie mijn buren zijn niet eens meer de moeite nemen om een gesprek aan te gaan, emailtje naar woningbouw 'woongenot' en voila, ze regelen het maar. (Zit zelf ook in de huurders commissie wat ook scheelt) en ga mogelijk binnenkort bemiddelen bij burengerucht. Niet omdat ik dat zelf aanbod maar omdat ik gevraagd ben.

Ja ik heb ook om 11 uur s'avonds een meneer van de woningbouw over de vloer gehad om mee te luisteren en die was het volledig eens en is de volgende dag gelijk aan de gang gegaan. En ik hoefde maar een seintje te geven/melding te maken en voila er staat weer een kruisje op de kerfstok.

Het is echt niet fijn om niet serieus genomen te worden bij dit soort klachten, het heeft zowel mentaal als lichamelijk effect.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:43

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik ben zelf ook een 'klager' en ik weet dat het deels tussen de oren zit, helaas.

Ik heb een aantal jaren last gehad van mijn buren. Sociale huurflat met bijhorende bewoners. Als je voor de derde keer gaat klagen bij je bovenburen en dan te horen krijgt dat ie wel even 10 kogels in je kop schiet als je er mee doorgaat 8)7
Onderbuurvrouw met een onregelmatig flutbaantje die 's nachts op aardig volume tv kijkt in de slaapkamer (recht onder mij). En dan niet reageert als ik aanbel, of op de vloer stamp.

Dat zijn extreme voorbeelden, maar helaas érg storend. Maar je gaat je op een gegeven moment aan élk geluid storen. Dan maak je het jezelf moeilijk.

Uiteindelijk verhuist. Nu woon ik in een rijtjeswoning met fatsoenlijke buren. De buren aan één kant zijn wel wat luidruchtig (oudere mensen). Zij hadden ook een heel vervelende blaffende hond. Die hebben ze na klachten weg gedaan.
De man heeft een heel verveldene chronische harde hoest. Ja, dat hoor ik. Helaas. En hij steekt nog steeds zijn peukje op. Ik hoor dichtslaande keukenkastjes, af en toe de tv of hun gebakkelei.

Maar het zijn heel aardige mensen waar ik gewoon mee kan praten.

Ik heb het gerelativeerd en stoor mij er niet meer aan. Als ik het vergelijk met de flat waar ik woonde is het een verademing. Daar ben ik blij mee. Nu heb ik toch mijn rust :)

Bottom line: Als het je te veel wordt kun je eigenlijk alleen maar verhuizen. Oude flats zijn gehorig, en sociale woningbouw trekt nou eenmaal de onderkant van de samenleving. Het klinkt niet vriendelijk maar het is gewoon zo.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nare man
Ja, sociale woningbouw is echt een vergaarbak, zeker in de randstad. Helaas wordt er geen scheiding aangebracht tussen 'nette' bewoners van sociale woningbouw en de absolute onderkant.

Daarom ben ik ook helemaal voor het concept van de 'skaeve huse'. Er zijn mensen die zo asociaal zijn en niet voor verbetering vatbaar, dat je ze maar het beste fysiek van de normale bevolking kunt scheiden, in een semi-gesloten, afgezonderde omgeving waar ze weinig kwaad kunnen.

Ghettovorming? So be it. Beter dan één overlastgever waardoor negen mensen niet normaal kunnen wonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
Members only: Makkelijke Praters hier
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 9% gewijzigd door Blankinho op 08-08-2017 15:18 . Reden: TAG niet goed ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

Wel, weer wat interessants gevonden. Het was me al opgevallen dat de overlast van mijn buurman vooral bij een bepaald deel van de muur goed te horen was. Zou pleisterwerk op 20 cm beton moeten zijn, maar aan mijn zijde zit het pleisterwerk daar nu niet bepaald vast en klinkt de muur hol als ik er op klop. Vandaag eens een gat geboord om te kijken of er inderdaad beton achter het pleister zat, en hoppa! daar gaat de boor met alleen wat druk 8 cm de muur in! :? Zonder boormachine trouwens..
Wat er ook zit, het is geen beton. Ik gok eigenlijk op niks of volledig vermolmd hout...en ja, 2 cm pleisterwerk + 20 cm lucht + 2 cm pleisterwerk, dan is het niet verbazend dat ik hem hoor. :/

Het pleisterwerk voelt een beetje vochtig aan op sommige plekken en valt op diezelfde plekken van de muur (lek in de achtergevel?). Ga morgen maar eens een mailtje aan mijn verhuurder sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
nare man schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 17:15:
Er zijn mensen die zo asociaal zijn en niet voor verbetering vatbaar, dat je ze maar het beste fysiek van de normale bevolking kunt scheiden, in een semi-gesloten, afgezonderde omgeving waar ze weinig kwaad kunnen.
Maar dat gebeurt toch inmiddels ook? Aso's die maar niet willen aanpassen worden in container woningen gezet, met minimale voorzieningen totdat ze hun leven hebben gebeterd. In zo'n container woning zou in elk geval geen internet mogelijk moeten zijn. En ze moeten geen uitkeringen meer krijgen maar tegoedbonnen voor in de supermarkt waar ze alles van kunnen kopen, behalve sigaretten en drank. Vooral drank wekt aso gedrag altijd stevig aan.

[ Voor 15% gewijzigd door Snowwie op 13-08-2017 22:01 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
Dat recept wordt in de VS toegepast zonder een greintje verbetering te bespeuren. Beter een veel snelle aanpak met professionals die ervaring hebben, dan is er op zijn minst hoop dat het gaat verbeteren. Mensen (als in Tokkies) zullen maar zelden uit zichzelf of door voedselbonnen veranderen.

Wat irritant is dat huisbazen/woningcorporaties/politie met een tellersysteem werken. Bij 3 klachten eens bellen. Hiermee gaat men voorbij aan het feit dat mensen klachtschuw zijn. Elke keer als ik het de spuigaten vind uitlopen, doe ik een rondje overige buren, en krijg ik altijd bijval. Maarja, men heeft er nooit over geklaagd, en dan weet de huisbaas ook niets natuurlijk. Een slimme huisbaas weet dat het zo werkt, maar makkelijk is het niets te doen tenzij het de spuigaten uitloopt. Irritant zeg, menselijk gedrag :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nare man
Skaeve huse zijn er dan ook niet voor om tokkies te verbeteren, maar om ze fysiek te scheiden van de mensen die wèl een normaal leven willen leiden.

Hulpverlening is vooral een business: de tokkies in kwestie verbeteren niet of nauwelijks en de overlast neemt er in de regel ook niet door af, maar de ambtenaren van de sociale dienst, ambulante begeleiders en wat dies meer zij verdienen er wel hun geld mee, en zo houdt het systeem zichzelf in stand.

[ Voor 50% gewijzigd door nare man op 14-08-2017 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Ik had het dan ook niet over alleen Skaeve huse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

Vraagje: Als er een auto die duidelijk niet uit de buurt is op een ietwat afgeschermd stuk parkeerterrein herhaaldelijk uren gaat stilstaan met drie vage, rokende mannen er in die ietwat nerveus lijken, kan ik er dan van uitgaan dat het om drugscriminelen gaat? Voertuig was iets dat ik eerder bij een woonwagenkamp (of Camping Oranje :+ ) verwachte...

Buurman was trouwens erg bedeesd zolang die auto er stond, verleden dat ineens opdook? }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
Amphiebietje schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 09:31:
Vraagje: Als er een auto die duidelijk niet uit de buurt is op een ietwat afgeschermd stuk parkeerterrein herhaaldelijk uren gaat stilstaan met drie vage, rokende mannen er in die ietwat nerveus lijken, kan ik er dan van uitgaan dat het om drugscriminelen gaat? Voertuig was iets dat ik eerder bij een woonwagenkamp (of Camping Oranje :+ ) verwachte...

Buurman was trouwens erg bedeesd zolang die auto er stond, verleden dat ineens opdook? }:|
politie bellen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Grvy schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:01:
[...]

Klopt, maar zodra mijn buurman beslist dat ik die knop maar 1 uur per dag mag aanraken... tjah dat is een heel ander verhaal. ;)

En dat is dus ook de onredelijkheid die ik wil aankaarten die in dit topic echt eruit spuwt. Blijkbaar is "1 uur herrie" acceptabel want dat vind Meneer X. Maar dat is gewoon onredelijk naar de andere partij die wel gewoon muziek wilt luisteren, en zodra je 2 partijen hebt die niet meer redelijk kunnen zijn naar elkaar DAN gaat het mis.

En dat zie je hier in dit topic dus ook heel erg. Ja, die muziek is kut, ja die muziek mag er maar 1 uur zijn etc etc. Onredelijkheid van de klager, en dus gaat de ontvanger (herrie schopper) ook niet redelijk terug reageren.

Als ik met een eisenlijstje bij mijn buren kom, lachen ze me ook uit, want wie the fuck ben ik dan? 8)7
Helemaal mee eens.

Dat je iets hoort staat natuurlijk niet gelijk aan overlast. Het is maar net hoe je het zelf ervaart. Ik vind mezelf wel een fatsoenlijk persoon waarmee te praten valt, maar muziek luisteren is één van m'n hobby's en doe ik graag. Omdat 'we' hier met meerdere mensen wonen kunnen anderen daarvan meegenieten. Ik pas mij deels aan: ramen/deuren dicht als er muziek op staat, alleen op normale tijden (tot 22u) en mocht iemand vanwege een goede reden (voor mij is dat ziek op bed of hoofdpijn, zoon/dochter een proefwerkweek, vakantie/vlucht midden in de nacht op moeten staan en vroeg naar bed willen etc.) even geen geluid willen dan is dat allemaal geen enkel probleem.

Ik heb zelf natuurlijk ook met m'n omgeving te maken. Spelende kinderen, mensen met huisdieren, feestjes, vrouwen op hakken, mensen die roken in de algemene ruimtes, mensen die in de zomer dagelijks BBQen waardoor die lucht m'n woning in komt. Dat zou ik ook allemaal als overlast kunnen ervaren... maar dat doe ik niet, ik stoor mij er niet zo aan. Mensen leven hier. Sommige hebben kinderen. Sommige hebben huisdieren. Sommige BBQen graag. En weer anderen luisteren graag muziek.

Als ik naar het klaaggedrag in mijn complex kijk zijn het vaak dezelfde personen die zich storen aan zaken. Die mensen parkeer je al wat sneller in een hoekje omdat ze het gevoel kunnen geven dat het nooit goed is. Dan is belangrijk op welke manier het gaat. Door te gaan eisen werk je alleen conflicten in de hand. De eis moet ook redelijk en uitvoerbaar zijn. Misschien had de overlastgever ook overlast van de klager, maar vond hij/zij dat lange tijd acceptabel. Tot diegene met eisen kwam, veel mensen gaan dan terugeisen (waarbij men met twee maten gaat meten, want geluid is compleet onacceptabel maar andere vormen van overlast zijn volgens de klager wel acceptabel). Dan krijg je burenruzies voor het leven, van die Rijdende Rechter-situaties.

Uiteraard heb je altijd extreme gevallen of mensen die echt schijt aan alles hebben. Dat is erg lastig, ook voor woningcorporaties een grote uitdaging. Houd wel in je achterhoofd dat de manier van aanspreken dan ook kan helpen. Ik rijd een leuke auto en wordt op straat wel eens aangesproken. Soms ook door 'simpele zielen'. Ik kan dan verwaand en uit de hoogte doen waardoor ze je zien als kakker of verwend joch, maar meestal pas ik mijzelf wat aan door lekker plat en met accent terug te praten, beetje op hun niveau een praatje houden. Wekt bij die lui vaak een stuk meer symphatie op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

Heb al een melding gedaan, dat soort tuig wil ik dus echt niet in deze buurt zien (en zeker niet onder mijn balkon). :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Tom schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 11:14:
[...]

Helemaal mee eens.

Dat je iets hoort staat natuurlijk niet gelijk aan overlast. Het is maar net hoe je het zelf ervaart.
Hoe je het ervaart, maar ook, met welke intentie die overlast wordt veroorzaakt.

Ik zit in de tuin, buurman zet de radio op 10 met house muziek. Ik vraag vriendelijk of het ietsje zachter kan, omdat ik mezelf niet eens meer kan horen denken. Buurman zet er nog eens 2 boxen bij en gooit er een tandje bovenop.

vs

Ik zit in de tuin, buurman zet de radio op 10 met house muziek. Ik vraag vriendelijk of het ietsje zachter kan, omdat ik mezelf niet eens meer kan horen denken. Buurman geeft aan dat hij niet door had dat ik thuis was en zet de radio een stuk zachter. Nog steeds house muziek en eigenlijk nog steeds te hard.

In die eerste situatie zou ik spreken van overlast. Die buurman doet het express gewoon om mij te pesten. In die tweede situatie heb ik er wel last van, maar ach, die buurman is blijkbaar niet zo heel sociaal opgevoed en weet gewoon niet beter, maar hij probeert het wel en dat maakt veel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Wailing_Banshee schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 08:25:
[...]

Hoe je het ervaart, maar ook, met welke intentie die overlast wordt veroorzaakt.

Ik zit in de tuin, buurman zet de radio op 10 met house muziek. Ik vraag vriendelijk of het ietsje zachter kan, omdat ik mezelf niet eens meer kan horen denken. Buurman zet er nog eens 2 boxen bij en gooit er een tandje bovenop.

vs

Ik zit in de tuin, buurman zet de radio op 10 met house muziek. Ik vraag vriendelijk of het ietsje zachter kan, omdat ik mezelf niet eens meer kan horen denken. Buurman geeft aan dat hij niet door had dat ik thuis was en zet de radio een stuk zachter. Nog steeds house muziek en eigenlijk nog steeds te hard.

In die eerste situatie zou ik spreken van overlast. Die buurman doet het express gewoon om mij te pesten. In die tweede situatie heb ik er wel last van, maar ach, die buurman is blijkbaar niet zo heel sociaal opgevoed en weet gewoon niet beter, maar hij probeert het wel en dat maakt veel goed.
toon volledige bericht
Complimenten voor de beeldvorming, dat is precies waar ik ook op doel.
Wij hadden te maken met buren 'type 1' zullen we maar zeggen.

Zolang je type 2 hebt kan je er wel mee leren leven denk ik. Al moet ik zeggen dat ik nu zo'n rustige buurvrouw heb dat ik geen idee meer heb hoe overlast klinkt.

Het heeft in ons geval echt een maand of 6-7 geduurd voor we het vertrouwen terug hadden, bij elk geluidje waren we bang dat ook de nieuwe buren de stereo op 10 zouden zetten urenlang. Gelukkig is het anders gebleken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 16:46
Raven schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 23:39:
[...]
Heb ze daar regelmatig op vriendelijke toon over aangesproken, uiteindelijk leverde het commentaar geven een doodsbedreiging op en ze mogen daar van de meest waardeloze politie van NL gewoon mee doorgaan, het overlast veroorzaken mag ook doorgaan omdat er niet genoeg mensen durven te klagen :/ Wat tevens de reden is dat de verantwoordelijke wooncorporatie ook niets wil doen, daarbij ben ik geen huurder, dus heb ik sowieso niks te zeggen daar.

Helaas heb ik nog geen oplossing gevonden voor deze toestand...
Stuur de gemeente een brief met de hele situatie, als ze weten dat de politie en wooncorporatie niks wilt doen dan is de gemeente aan zet.
Amphiebietje schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 16:31:
[...]

Heb al een melding gedaan, dat soort tuig wil ik dus echt niet in deze buurt zien (en zeker niet onder mijn balkon). :(
ze doen toch niks verkeerd of wel? verdacht zegt niks over crimineel. En zo wel dan waren het drugsdealers en ook dan hoor je er weinig last van te hebben ;)

[ Voor 21% gewijzigd door mugenmarco op 21-08-2017 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

mugenmarco schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:09:
[...]

Stuur de gemeente een brief met de hele situatie, als ze weten dat de politie en wooncorporatie niks wilt doen dan is de gemeente aan zet.
Die is al geweest nadat ik erachter probeerde te komen of de onlangs ingevoerde aso-wet hier in Enschede al gebruikt kon worden. Precies op het moment dat er een medewerker van de gemeente langs kwam waren mijn buren doodstil (zo stil zijn ze nog nooit geweest, vermoed getipt) en het was aldus die medewerker nog niet ver genoeg geëscaleerd :/

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 16:46
Raven schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:37:
[...]

Die is al geweest nadat ik erachter probeerde te komen of de onlangs ingevoerde aso-wet hier in Enschede al gebruikt kon worden. Precies op het moment dat er een medewerker van de gemeente langs kwam waren mijn buren doodstil (zo stil zijn ze nog nooit geweest, vermoed getipt) en het was aldus die medewerker nog niet ver genoeg geëscaleerd :/
Bewijs! meer hebben ze niet nodig. Neem het lawaai op met een geluidsrecorder (mobieltje volstaat) of desnoods film je het. De gemeente heeft hard evidence nodig, oftewel bewijs dat er echt wat speelt en niet dat de klacht komt om de buren zwart te maken o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

mugenmarco schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:43:
[...]

Bewijs! meer hebben ze niet nodig. Neem het lawaai op met een geluidsrecorder (mobieltje volstaat) of desnoods film je het. De gemeente heeft hard evidence nodig, oftewel bewijs dat er echt wat speelt en niet dat de klacht komt om de buren zwart te maken o.i.d.
Bewijs of niet, zolang hun andere buren niet (durven te) klagen, is het volgens niemand erg genoeg om actie te ondernemen... Dat de doodsbedreigingen nog steeds doorgaan ook niet, een ontkenning is genoeg om er mee weg te komen als het om onbelangrijke burgers gaat.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-05 22:45
Raven schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:47:
[...]

Bewijs of niet, zolang hun andere buren niet (durven te) klagen, is het volgens niemand erg genoeg om actie te ondernemen... Dat de doodsbedreigingen nog steeds doorgaan ook niet, een ontkenning is genoeg om er mee weg te komen als het om onbelangrijke burgers gaat.
Dan film je het toch volgende keer dat je gaat klagen. Doet de politie er niks mee, dan heb je misschien nog een succesvolle youtube show :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

mugenmarco schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:09:

ze doen toch niks verkeerd of wel? verdacht zegt niks over crimineel. En zo wel dan waren het drugsdealers en ook dan hoor je er weinig last van te hebben ;)
Er wonen hier een hoop ouderen in de buurt en er zijn vaak kinderen bij die parkeerplaats aan het spelen. Het is hier geen achterstandsbuurt waar zulk gedrag normaal is (en dat moet het ook niet worden).

En of ze ook echt crimineel zijn, dat achterhaalt de politie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Burenlawaai is iets delicaat. In mijn eigen ervaring werkt de mensen er op aanspreken enkel averechts, zeker in mijn meest recente voorbeeld. Mijn buurvrouw is erg gevoelig voor geluid (ze klopt op mijn muur als ik mijn gsm lader insteek) maar is verder erg redelijk. Tot een nieuwe gemeenschappelijke bovenbuur het gebouw introk. Mevrouw is één keer gaan klagen en sindsdien begint meneer om 12 uur 's nachts met stofzuigen, belt hij zijn "bro's" op om 3 uur 's nachts met de beste grappen ter wereld (aan het gelach te horen) en als ik hem hier op aanspreek zegt meneer doodleuk dat het wraak is op de buurvrouw. Dat mijn vriendin en ik geen oog meer dicht doen is secundair. Natuurlijk pikt de buurvrouw dat niet en begint ze om 6 uur 's ochtends het hele gebouw wakker te roepen waarop meneer weer een tandje hoger schakelt en met doodsbedreigingen begint.

En nochtans zouden deze "luxe appartementen" enkel het juiste volk aantrekken volgens de verhuurder :+ ik wil niet weten hoe erg een sociale woonwijk is.

In elk geval verhuizen we binnenkort naar het platte land, na drie jaar escalatie na escalatie is het wel genoeg, dat alle andere flats behalve die van meneer en mevrouw al 6 maand leeg staan zegt genoeg denk ik zo. Helaas kan je nog altijd niks doen aan aso's eerste klas als deze laatste geen basis communicatie skills bezitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-05 21:43

Racing_Reporter

Contentmaker

Mocht de muziek te hard staan:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Neighbours loud party going down

Some comical relief :P

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Pagina: 1 2 Laatste