Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:44

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik vermaak mij prima met deze game! Toch best wel wat suspense, en inderdaad hersenloos knallen is er niet bij. Ik speel op normal en de tegenstanders zijn vrij pittig, en je legt de grotere jongens niet zo maar om.

Dat scannen... Doe je dat met je scope? Ik heb daar eigenlijk nog helemaal niet naar gekeken 8)7

Alles bekijken en looten loont, en regelmatig langs de recycler gaan helpt ook. Ik kan nu aardig wat ammo craften, zeker voor die shotgun uit mijn eigen kantoor.

Óók erg leuk is het niet altijd nodig hebben van keycards. Zo kun je in je eigen kantoor het raam inslaan en naar het ondergelegen balkon. Zo zijn er nog wel meer sneaky routes :)

Het backtracken vind ik zelf niet erg. De respawns kunnen vervelend zijn, maar het maakt het spel wel spannender en realistischer. En leg ze gewoon om met zo min mogelijk ammo. Loot ze en je hebt weer extra resources.

Edit: Ondertussen behoorlijk verder weten te spelen. Het is echt een gaaf spel!
Ook leuk dat het zelfs op normal difficulty een behoorlijke kluif is.

Leuk ook dat je vaak op meerdere manieren langs obstakels kan komen. En dit is ook een spel waarbij het écht loont om te exploren. Vaak kun je gewoon via kasten of leidingen langs het plafond ergens komen.
Of een raam inslaan en met de Boltcaster een knop om schieten _/-\o_

Over backtracken: Ja, er is behoorlijk wat backtracking. Met wat respawning.
Er is eigenlijk maar 1 vervelend moment met een Nightmare die steeds op dezelfde plek terug komt.

Ik neem bewust alleen de 'human' upgrades en weet de verleiding nog te weerstaan om Alien upgrades te nemen (zelf voor Mimic spelen lijkt mij wel tof).

Het loont overigens wel om je wapens te upgraden. En investeren in Combat focus.
Ik leg namelijk wel alle Typhons om die ik zie. Soms kan dat al met de wrench, of een paar shotgun blasts. Die Typhons laten namelijk best wat loot vallen. En erg veel weapon upgrades.

[ Voor 36% gewijzigd door Nyarlathotep op 08-05-2018 08:20 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:12

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

* Notna doet stof afblazen

https://www.polygon.com/e...esda-e3-2018-release-date

Updates en DLC *O*

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Topicstarter
* 2Dutch hapt wat stof maar kucht een paar keer en all good :+

Volgens mij heb ik de digital deluxe-versie gekregen toen (reviewsample), dus gauw eens bekijken :) En anders zal het vast wel het geld waard zijn, het klinkt als iets waar je weer wat uren zoet mee bent.

-edit-
Deze DLC zit er niet bij, ik wacht nog even tot ie in de sale komt, voor 20 euro heb ik vast niet zoveel en lang pret als de 20 euro gespendeerd aan DLC voor the Witcher 3 :+

[ Voor 29% gewijzigd door 2Dutch op 07-09-2019 00:23 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Waarom heeft niemand mij verteld dat dit een prima spel is?

Zag een aanbieding en dacht voor 15€ eens kijken. En gisteravond meteen 4 uur erin gestoken. Lekker sfeertje, niet guns blazing maar lekker voorzichtig nieuwe ruimtes checken. En die mimics maken het echt briljant.

Hoe vaak ik al tegen willekeurige objecten (hmm 2 stoeltjes? Suuuure) heb zitten meppen om erachter te komen dat het dus gewoon 2 stoeltjes waren. :+ _/-\o_

Nog geen enkel spel gehad waar er zo'n dreiging uitging van een koffiemok. :D

Zelf routes bepalen in zekere mate, slepen en plaatsen van turrets on maar ammo te besparen is echt leuk gedaan.
Zonder dat je echt heel snel zonder ammo komt te zitten, maar je houdt er wel constant rekening mee. En die purgun is helpt daar ook wel bij.

Leuk om zo'n pareltje per ongeluk tegen te komen in de store. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tygernoot
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:15
Ik vond dit een absoluut fantastisch spel :). Wil het graag eens opnieuw te spelen, maar ik wacht zo lang mogelijk dat m'n hersenen tegen die tijd hopelijk al weer een hoop vergeten zijn. De ervaring van die eerste playthrough krijg je helaas nooit meer terug :p

Ik kan System Shock 2 ook aanraden als je die nooit gespeeld hebt. Met een actieve community die nog allemaal (o.a. grafische) mods maken ziet het er prima uit voor een spel uit 1999. Zelfde soort sfeer, en het houdt je niet bij het handje. Voor 2,49 in de Steam sale momenteel, kan niet fout gaan :)

Heeft iemand al ervaring met de DLC van Prey? Aangezien het meer rogue-like schijnt te zijn ipv story based weet ik niet of me dit wel zal aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-09 17:09
Ik heb zelf de DLC niet aangeschaft, echter heb ik wel redelijk wat ervan op twitch gezien.
Het is een DLC die wel goed in elkaar zit en toch wel een verhaal heeft, maar eerder door missies en karakters die je vrij speelt. Ben erg aan het twijfelen of ik hem ga halen of niet, maar dat heeft eerder ermee te maken dat ik gister al 50 euro aan andere spellen in de summersale heb gehaald :P .

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19:05
Zag dat de game nu ook een New game+ heeft. :)

Hier stoor ik me aan: Arkane heeft voor hun Dishonored 2 wel een prachtige Xbox One X update maar voor Prey niets. :( Zelfs op de X is het nu nog de minste versie.

Prey is verder wel een toppertje. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door jori040 op 22-06-2018 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:42

Klippy

Still Game

_Tygernoot schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:48:
[...]

Heeft iemand al ervaring met de DLC van Prey? Aangezien het meer rogue-like schijnt te zijn ipv story based weet ik niet of me dit wel zal aanspreken.
Ik heb de DLC Mooncrash aangeschaft, wist ook niet of het me zou aanspreken, maar tot nu toe vind ik hem best goed. Wel anders dan ik gewend ben van FPS spellen.
Het is ook behoorlijk pittig moet ik zeggen, maar dat was Prey zelf ook al.

Je begint eigenlijk elke keer opnieuw hetzelfde level, maar krijgt opdrachten en moet steeds op een andere manier de maan verlaten.
De eerste keer goed te doen, maar ook die moest ik een paar keer herstarten. De tweede keer is me nog niet gelukt na 5 pogingen. Je komt wel steeds verder in het level, dus je ziet en ontdekt toch steeds nieuwe dingen. Daarbij merk je dat, doordat je zelf ervaring krijgt en je karakter ook steeds vaardiger wordt (door Neuromods ed) dat je steeds sneller door de eerste delen van het level gaat. Je kan sommige stukken soms ook afsnijden door extra vaardigheden als repair of hack skills die je eerst niet had.
Wat lastig is, is dat elk vrij gespeeld karakter één leven is, dus de eerste keer moet je bij elke dood vooraan beginnen en je kan niet tussendoor saven (alleen als je het spel verlaat wordt je voortgang opgeslagen). Je tweede karakter kan dan verder gaan waar je eerste karakter dood ging (die zie je ook nog liggen dan).
Ook dat zorgt voor veel variatie, je moet echt kiezen met wie je wil beginnen en met je verder gaat. Omdat ze allemaal dus eigen skills hebben is dat soms best lastig.

In het begin dacht ik dat het snel saai ging vinden na een paar keer opnieuw begonnen te zijn, maar merk nu dat er toch echt veel variatie in zit en het zin in de volgende poging.

Dus ben best wel onder de indruk, voor mij een heel nieuwe speel ervaring in elk geval d:)b

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Nou dat kwam gierend tot stilstand, een half uur nutteloos om dat schip heen aan het drijven om een coral node te vinden, eerste had ik redelijk snel, maar daarna eindeloos onhandige rondjes draaien buiten om die tweede te kunnen.

Was er redelijk klaar mee, kon hem niet vinden en die spacewalks vind ik sowieso al geen reet aan, dus kans is aanwezig dat ik nu al klaar ben met het spel. Gaat op werk lijken zo. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tygernoot
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:15
Lol. Herinner me die quest niet meer goed, maar kan me ook niet herinneren daar al te veel moeite mee te hebben gehad...

Er zijn toch van die markers die aanduiden waar ze zijn?

Ik probeerde die quest markers oorspronkelijk uit te zetten, omdat het anders beetje te makkelijk werd. Maar uiteindelijk wandel (of space walk) je toch redelijk veel rond en heb je zoveel side quests waardoor het toch wel handig bleek :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:44

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Flagg schreef op zondag 24 juni 2018 @ 15:10:
Nou dat kwam gierend tot stilstand, een half uur nutteloos om dat schip heen aan het drijven om een coral node te vinden, eerste had ik redelijk snel, maar daarna eindeloos onhandige rondjes draaien buiten om die tweede te kunnen.

Was er redelijk klaar mee, kon hem niet vinden en die spacewalks vind ik sowieso al geen reet aan, dus kans is aanwezig dat ik nu al klaar ben met het spel. Gaat op werk lijken zo. :)
Volgens mij moet je ergens de romp binnenvliegen. Er is daar wel flink wat tegenstand overigens.

Waarom zo snel opgeven? Je kan ook even op YouTube een filmpje zoeken.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Topicstarter
Nyarlathotep schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 13:51:
Volgens mij moet je ergens de romp binnenvliegen. Er is daar wel flink wat tegenstand overigens.

Waarom zo snel opgeven? Je kan ook even op YouTube een filmpje zoeken.
Zeker niet erg om af en toe wat hulptroepen erbij te halen idd, soms kijk je over obvious dingen heen en verdwaal je onnodig :+

Ik vind dat rond het station vliegen wel gaaf, beetje creepy en cool tegelijk. Ging ook steeds verder er vanaf (zeker doen, er slingert wel wat loot rond). Ik vond het steeds heen-en-weeren tussen de secties, de enige keer intern en de andere keer extern met spacewalks, af en toe wel wat vervelend omdat ik liever binnen vanalles wilde ontdekken en uitproberen. Maar dat is gewoon wat ongeduld in combinatie met een gave game :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-12-2019
Kan iemand mij vertellen over NEW game+? Moet ik eerst een savegame hebben waarbij ik het spel volledig heb uitgespeeld ?

Ik krijg verder de geactiveerde abilities terug maar aan het begin van de game weet ik toch al waar de neuromods liggen, liggen die er nog steeds zodat ik de andere abilities kan activeren en misschien alle abilities vol kan maken? De typhons zijn in het begin nog zwak toch wat van mij een overpowerde killer maakt?

Ik heb gegoogeld maar nergens duidelijke uitleg gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
SOTD schreef op zondag 24 februari 2019 @ 09:40:
Kan iemand mij vertellen over NEW game+? Moet ik eerst een savegame hebben waarbij ik het spel volledig heb uitgespeeld ?

Ik krijg verder de geactiveerde abilities terug maar aan het begin van de game weet ik toch al waar de neuromods liggen, liggen die er nog steeds zodat ik de andere abilities kan activeren en misschien alle abilities vol kan maken? De typhons zijn in het begin nog zwak toch wat van mij een overpowerde killer maakt?

Ik heb gegoogeld maar nergens duidelijke uitleg gevonden.
Het werkte niet met oude uitgespeelde savegames maar met de opnieuw uitgespeelde savegame lukte new game + eindelijk wel.

En ja je krijgt elk geactiveerde abilities terug, elk neuromod waarvan je weet waar ze liggen liggen gewoon op hun plek en je kan dus de rest van je abilities aktiveren.

1e run heb ik alleen human abilities volgemaakt en geen enkele typhon abilities. Ik heb Igwe, Mikhaila (of zo), Ingram gered. Sarah heb ik ook geholpen. De hell of gates is mij ook gelukt door zandzakken neer te zetten tussen de 3 turrets en talos 1 personeel in. Dahl heb ik gespaard door zijn neuromods (en dus zijn geheugen te wissen). 2e run heb ik newgame+ gekozen en typhon abilities allemaal geaktiveerd. ik had verwacht dat Alex zou zeggen, dit is niet de goede, we doen het overnieuw maar wederom dezelfde goede afloop en heb ik zijn hand geschud.

Ik heb ook de missing persons archievement behaald. Daarover is veel te lezen op heel de internet maar iedereen heeft een eigen versie over hoeveel mensen er zijn en hoeveel er gevonden moeten worden. Veelal wordt er 265 gevonden personen geschreven. Ik heb alle gevonden personen geteld (een paar zijn qua body niet aanwezig in het spel ondanks marker) en dat waren in totaal 241 personen (Dahl niet meegerekend want hij komt niet in de lijsten voor). Alex heb ik wel meegerekend. Volunteers schijnen niet mee te tellen maar die zet ik toch maar ff erbij: 18 volunteers (inclusief de Cook).

Dus in totaal 259 gevonden personen. 10 heb ik niet kunnen markeren als gevonden: Harley Grainger, Maxine Ford, Richard Coveney en Trevor Young zitten levend en wel verstopt in de I.T Closet supply die ik niet openkrijg. De keycard krijg ik alleen als ik Dahl help in "showing initiative" en mensen van Talos 1 vermoord. Verder Regina Sellers haar marker staat halverwege de trap vlakbij de recycler die vlakbij de Yellow Tulip staat. Maar zijzelf of haar overblijfselen is nergens te vinden.

Ik weet dat ze een Phantom was die bij de recycler rondliep. Juist omdat ik haar niet kon vinden kon ik geen keycard pakken van Pharmatical closet (??) waarin Beth Ina haar lichaam zit. Andrew Grey (in Deep Storage) en Garfield Langley (in Trauma Center) kan ik beiden markeren om te zoeken maar worden meteen weer ongemarkeerd en als failed weergegeven. Carolyn Wheeler staat gemarkeerd als off station. Die is niet te vinden. Tot slot had ik Frank Jones gemarkeerd om te zoeken en kwam ik via hem in een sidequest terecht waarbij ik hem en zijn lover Emanuella DeSilva hielp ontsnappen door hun escapepod los te maken. Zodoende is slechts 1 van hun 2 kunnen markeren als gevonden.

De finding missing people vond ik leuke archivement, ik heb soms meerdere keren over een plek gelopen waaronder een lijk zat, of gewoon doordat het donker was niet gezien. Soms lagen ze op een plafond en zag je wel op de grond een grote bloedplas maar je denkt dan dat het lijk een Phantom is geworden en weggewandeld is of zo.

Ik vond de ability Phantom Genesis ook erg leuk. Veelvuldig gebruikt ook.

Ik keek ff naar de archievementen die wereldwijd gehaald worden en het blijkt dat noneedles amper 0,8% behaald is. Dacht dat dat hoger zou liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Ik heb wel wat gekke dingen meegemaakt, bijvoorbeeld dat de scherm van die ene computer in Trauma Center waar je een geheime kluis mee kan openen heel gek deed, alsof hij defect was. (geen Phantom of zo in de buurt). Hij was heel moeilijk te lezen en ik moest een beetje gokken, flikkerend en gestreept wazig beeld. Heb het verder nergens anders gezien.

Of de medbay in Life Support met omgevallen dingen die de ingang blokkeren, in de ruimte zelf zijn cystoids en zodra je de spullen weghaalt vallen ze je aan. De 1e keer ging een recycler granaat af. Ik heb opnieuw quickload gedaan en wat ik ook probeerde, er ging geen recycle granaat meer af. In die hele ruimte is er niet eens 1 te vinden. Dacht aan een val van The Cook.

2 of 3 keren stopte het spel prompt. Gelukkig kon ik wel verder op ongeveer hetzelfde moment. Weet niet welke versie ik heb, heb hem via Steam maar kan geen versienummer vinden.

De 1e run kwam "with this ring" wel en "mixed signals" niet. Bij de 2e run juist andersom. Heb de ring van Kevin Hague nog steeds wanneer ik de game uitspeel want Kevin zegt geen mallemoer en er gebeurd ook niks.

Prey Mooncrash, geen apart topic hiervoor? ik ben er half blij half niet blij om. Half blij omdat ik door kan gamen en er nieuwe dingen inzitten zoals de gloo of laser turret. Niet blij omdat het moeizaam gaat te ontdekken wat de bedoeling is (geen Februari of Maart die me begeleid vanaf het begin) en bij doodgaan je helemaal overnieuw begint, ieder keer weer. Heb hem nu al 30 keertjes kort gespeeld, ik word er steeds beter in maar gooi nog altijd mijn controller gefrustreerd weg als ik weer eens dood ben (en dus weer opnieuw moet beginnen).
Pagina: 1 2 Laatste