Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:11
Mede-auteur:
  • 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/x6oglbhmr0oxRqclQu5WGHe0/full.png

Setting

De action-adventure Prey speelt zich af in een alternatieve tijdlijn waarin president John F. Kennedy zijn moordaanslag overleeft. Deze aanslag triggert Kennedy om veel geld te pompen in het ruimteprogramma. De menselijke activiteit in de ruimte trekt een collectie aliens met de naam Typhon aan, die de Aarde aanvallen. De Verenigde Staten en USSR werken samen om de Typhon te bevechten en gevangen te nemen. Samen bouwen ze het ruimtestation Kletka dat dienst doet als gevangenis voor de aliens.

Na de val van de USSR in 1964 neemt de Verenigde Staten het ruimtestation over en hergebruikt het station voor het project Axiom: een researchlab waarin de Typhon worden bestudeerd. Na het Pobeg incident in 1980 waarbij een aantal wetenschappers omkomen door Typhon, plus de wereldwijde onstabiele politieke situatie, wordt het project stopgezet en de Typhon achtergelaten.

In 2025 koopt TranStar Corporation Kletsa op en tegen 2030 is het omgebouwd en hernoemd tot Talos I, een researchlab om de Typhon de bestuderen en met de kennis de neurowetenschappen naar een hoger niveau te tillen. Dit leidt tot de ontwikkeling van Neuromods die gebruik maken van de Typhon's fysologie om het menselijk brein aan te passen. De game speelt zich af in het jaar 2035, waarin TranStar het station verder heeft uitgebreid.

Je speelt Morgan Yu, een wetenschapper die in 2032 wordt gevraagd om het team wetenschappers op het station te versterken. Voordat het zover is, moet hij/zij eerst een aantal tests doorlopen. Dit gaat echter niet zoals gepland ;) Morgan komt erachter dat hij/zij een aantal jaar al op het station verblijft en ongemerkt deel uitmaakt van experimenten. Maar de Typhon zijn losgebroken en Morgan moet zich een weg banen door het ruimtestation met behulp van de tools en wapens plus Neuromods..en ondertussen de waarheid achterhalen.

Oorspronkelijke releasedatum: 5 mei 2017
Uitgever: Bethesda Softworks
Ontwikkelaars: Arkane Studios, Human Head Studios
Platforms: pc, PlayStation 4, Xbox One

Systeemeisen

Minimum:
CPU: Intel i5-2400, AMD FX-8320
GPU: GTX 660 2GB, AMD Radeon 7850 2GB
Geheugen: 8 GB

Aanbevolen:
CPU: Intel i7-2600K, AMD FX-8350
GPU: GTX 970 4GB, AMD R9 290 4GB
Geheugen: 16 GB

Officiële launchtrailer

Links

Website
Wiki
Reddit thread met links naar reviews

[ Voor 99% gewijzigd door 2Dutch op 02-02-2019 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Topicstarter
Staat nu in de TS :)

[ Voor 98% gewijzigd door Ircghost op 09-05-2017 10:48 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ben benieuwd naar de reviews. Als die een beetje goed zijn koop ik deze gelijk. Vond de originele Prey sowieso een leuke game en hoop dat deze ook goed is. Als ie een beetje in de buurt komt van Doom dan heb ik er zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 15:49

SideShow

Administrator

Vandaag gekocht op greenmangaming.com en morgen maar eens wat spelen. Ben wel benieuwd. Heb daarnet de Steam key geactiveerd, maar het spel komt niet als "User now owns Prey" in mijn Steam activity feed te staan. Ja, ik vind dit belangrijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-09 15:39
https://www.techpowerup.c...ance_Analysis/Prey/4.html

Interessant dat op 4K zelfs nog maar 4GB VRAM nodig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De 8GB kaarten zijn gelukkig nog wel een tijdje overkill. Heb zelf ook 4GB en nooit problemen gehad op 3440x1440.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09:46
Wat een geweldige game.Hij doet soms zelfs een beetje denken aan Metroid Prime.
Ik speel hem op de PS4-pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Topicstarter
Even een kort stukje feedback: ik krijg een kruising Bioshock / Dishonored gevoel. Vermoed dat sommige mensen er System Shock nog bij gooien, maar dat heb ik niet actief gespeeld. De sfeer en verschillende stijlen en muziek is erg gaaf. Maar ik ga gauw weer verder ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
2Dutch schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 19:28:
Even een kort stukje feedback: ik krijg een kruising Bioshock / Dishonored gevoel. Vermoed dat sommige mensen er System Shock nog bij gooien, maar dat heb ik niet actief gespeeld. De sfeer en verschillende stijlen en muziek is erg gaaf. Maar ik ga gauw weer verder ;)
Als het om Prey gaat kan je niet om die namen heen dus ik dacht laat ik ze nu niet noemen.
Ondanks dat ik bij het spelen aan die namen moet denken heeft de game wel een eigen smoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Topicstarter
jori040 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 20:21:
Als het om Prey gaat kan je niet om die namen heen dus ik dacht laat ik ze nu niet noemen.
Ondanks dat ik bij het spelen aan die namen moet denken heeft de game wel een eigen smoel.
Komt ook door de engine en de art deco stijl. En de wrench :P Maar het is allemaal prachtig hoor, even uit raam staan kijken richting aarde/maan ook ;)

Wilde naar iemands workshop maar toen kreeg ik een zwart scherm helaas, dus voor vandaag even genoeg. Vind het nog wel aardig pittig (speel op normal). Maar dat komt misschien omdat ik niet voorzichtig/doordacht genoeg speel. De recyclers zijn erg leuk bedacht ook, kom wel kogels tekort ;) Al met al leuke game, speelt lekker weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
jaydenjarno schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 14:32:
Ik zag dat er geen topic was voor deze game. Zelf ben ik niet handig in het maken van topicstarts, maar heb wel interesse in de game. Gisteren op Twitch wat beelden gezien en die zagen er heerlijk uit.

Al twijfel ik er wel wat aan of het niet een te "generieke" game zal zijn.

vandaag is deze uitgekomen
Waarom generiek? Arkane heeft 'm gemaakt. Die zijn vrij geniaal in singleplayers maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:50
topper vermaak me prima loopt super op 4k very high op de pc.
straks weer verder .

[ Voor 5% gewijzigd door Beaudog op 05-05-2017 21:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
jaydenjarno schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 14:32:
Ik zag dat er geen topic was voor deze game. Zelf ben ik niet handig in het maken van topicstarts, maar heb wel interesse in de game. Gisteren op Twitch wat beelden gezien en die zagen er heerlijk uit.

Al twijfel ik er wel wat aan of het niet een te "generieke" game zal zijn.

vandaag is deze uitgekomen
Ik zit nog maar enkele uren in de game en ik kan je zeggen dat het alles behalve generiek is.
Echt het is veel meer dan een FPS.

Arkane is een meesterlijke ontwikkelaar !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
2Dutch schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 20:56:
[...]

Komt ook door de engine en de art deco stijl. En de wrench :P Maar het is allemaal prachtig hoor, even uit raam staan kijken richting aarde/maan ook ;)

Wilde naar iemands workshop maar toen kreeg ik een zwart scherm helaas, dus voor vandaag even genoeg. Vind het nog wel aardig pittig (speel op normal). Maar dat komt misschien omdat ik niet voorzichtig/doordacht genoeg speel. De recyclers zijn erg leuk bedacht ook, kom wel kogels tekort ;) Al met al leuke game, speelt lekker weg.
Ja je moet voorzichtig/doordacht spelen want anders mis je veel en is het ook vaak game over.

Ik ben nu al best lang op een locatie de zaak aan het aftasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik ben er nog niet helemaal uit. Tof begin, maar wel irritante keiharde opzwellende muziek steeds.

Ik vind de vijanden alleen echt compleet kut. Heb er niks mee nog.

Het ademt wel een en al Arkane en dat is positief. Heel veel Dishonored invloeden.

Ik wacht wel even op de golf aan grotere reviews.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
bram1984 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 23:15:
Ik ben er nog niet helemaal uit. Tof begin, maar wel irritante keiharde opzwellende muziek steeds.

Ik vind de vijanden alleen echt compleet kut. Heb er niks mee nog.

Het ademt wel een en al Arkane en dat is positief. Heel veel Dishonored invloeden.

Ik wacht wel even op de golf aan grotere reviews.
De muziek in die actie stukken heeft nu met die patch een betere balans.
Voortekenen wat betreft reviews zijn al positief dus ik verwacht een nette Metacritic score.

Nu ik wat uren in de game heb zitten besef ik dat mensen misschien een verkeerd beeld kunnen krijgen door die demo.Ik vond het sowieso raar dat Bethesda een demo uitbrengt van een game die best gelaagd is.

Als je Dishonored 1&2 tof vind dan ga je dit ook tof vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
De setting voelt goed, alleen die zwarte (headcrabs?) heb ik niets mee. De demo heeft mij niet overtuigd. Wel paar goede jumpscares, maar dat kwam meer door het volume wat ineens op standje oorbloeding ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
Interessant spel, beetje system shock gevoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Echt een goede single player ervaring, een compleet pakket met alles erop en eraan :)

Wel zou ik graag meer grafische opties zien en hier en daar wat betere textures...
Ook het sound design heb ik toch kleine vraagtekentjes .. bvb muziek of geluid die wel zeer plots veranderd of wegvalt als je een kamer verlaat of binnenwandelt. Maar dat zijn natuurlijk details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 18:59
jori040 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 08:49:
[...]

De muziek in die actie stukken heeft nu met die patch een betere balans.
Voortekenen wat betreft reviews zijn al positief dus ik verwacht een nette Metacritic score.

Nu ik wat uren in de game heb zitten besef ik dat mensen misschien een verkeerd beeld kunnen krijgen door die demo.Ik vond het sowieso raar dat Bethesda een demo uitbrengt van een game die best gelaagd is.

Als je Dishonored 1&2 tof vind dan ga je dit ook tof vinden.
Dishonored 1 en 2 vond ik wel goed. In die games kon je nog gun blazing erdoor komen. Lukt dat met prey ook nog, heb geen zin constant stealth bezig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
jaaoie17 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 11:17:
[...]

Dishonored 1 en 2 vond ik wel goed. In die games kon je nog gun blazing erdoor komen. Lukt dat met prey ook nog, heb geen zin constant stealth bezig te zijn.
Er zijn genoeg andere manieren waardoor je niet stealth achtig bezig hoeft te zijn.Wel is deze game eerst denken en dan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 21:26
Ik hoor het al. Niets voor mij ik doe liever eerst voordat ik denk. Irl kan ik al genoeg denken voordat ik iets doe.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Voor lekker te knallen moet je deze game zeker niet kopen.Prey is wat dat betreft meer een action-adventure dan een shooter.

[ Voor 8% gewijzigd door jori040 op 07-05-2017 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Topicstarter
Erg vermakelijk game, maar idd meer denkwerk/plannen :P Overigens wel wat irritante dingetjes, zoals op plekken vallen waar je dan niet meer uitkomt, en veel selecties met de muis waar je ook gewoon pijltjestoetsen als optie zou verwachten (in een rijtje bv bij upgraden wapen een andere optie kiezen). Die muziek die te hard opzwelt is wel irritant inderdaad.

Dit spel ga je ook zeker wel meer dan 1x uitspelen vanwege het exploren maar ook de keuzes die je maakt, goede RPG-elementjes in gestopt zonder te overdrijven. De voice acting is ook top notch btw, fijn altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steenbok
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-09 11:42
Er staat een cinematic trailer en een video met actual gameplay van prey 2 op het internet. Waarom ze prey 2 gecanceld hebben is mij een raadsel. Die had ik veel liever gespeeld dan prey 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
steenbok schreef op zondag 7 mei 2017 @ 18:49:
Er staat een cinematic trailer en een video met actual gameplay van prey 2 op het internet. Waarom ze prey 2 gecanceld hebben is mij een raadsel. Die had ik veel liever gespeeld dan prey 2017.
Bethesda vond het beter die game te annuleren dan uit te brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Nu online
Wat ik er tot nu toe van gezien heb, maakt mij niet direct enthousiast. Sowieso boycot ik Bethesda als het op vroegtijdige aankopen van hun games aankomt. Dat hebben ze te danken aan hun achterlijke beleid omtrent pre-release reviews. Als ik deze game nog aanschaf dan zal het waarschijnlijk tijdens een kortingsactie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heb er nu uurtje of 12 in zitten en vind het tot nu toe echt een geweldig spel. De sfeer is erg goed en je wil gewoon weten wat er gebeurd (qua verhaal). Het ziet er op de PS4 Pro allemaal prima uit (zal op de pc nog wel mooier zijn). Maar het is beetje en mix van Bio Shock/Dishonored/System Shock en klein beetje Deus Ex. Zekers een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

WeAreLegion schreef op zondag 7 mei 2017 @ 23:01:
Heb er nu uurtje of 12 in zitten en vind het tot nu toe echt een geweldig spel. De sfeer is erg goed en je wil gewoon weten wat er gebeurd (qua verhaal). Het ziet er op de PS4 Pro allemaal prima uit (zal op de pc nog wel mooier zijn). Maar het is beetje en mix van Bio Shock/Dishonored/System Shock en klein beetje Deus Ex. Zekers een aanrader!
Ik ook, 12 uur :-) Er is echt veel te ontdekken in het spel. Die GLOO gun al meermaals kunnen gebruiken om op plaatsen te komen waar je normaal gezien niet bij kan. Ook die toy gun is geniaal haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-09 17:09
Ben gister ook even 7 uurtjes hiermee begonnen.

Erg leuk spel! Paar kleine dingetjes die ik jammer zijn zijn de muziek en 'jumpscare' geluidseffecten. Op een gegeven moment weet je het wel.

Daarnaast heb ik het gevoel dat je op de hoogste moeilijkheidsgraad erg richting de
spoiler:
alien neuromods
wordt gepusht, ik wou eigenlijk het zoveel zonder doen, omdat turrets je anders beschieten en ik maak nogal veel gebruik van die dingen.
Je standaard wapens red je het naar mijn mening echt niet mee.

De reden waarom ik dit denk ik als volgt. Ik ben nu net in het auditorium waar ik met redelijk wat pijn en moeite een
spoiler:
telepath
om zeep heb geholpen die wat mensen vasthield door hem naar buiten te lokken naar 4 turrets.
Vervolgens met de airlock aldaar teruggegaan naar hardware labs om naar 100+ 9mm en 50+ shotgun shells te restocken, bijna door al mijn recycle spul heen.
Toen weer terug naar auditorium om de lift te clearen. Hier blijkt een
spoiler:
technopath
te zitten.
Na zo'n beetje al mijn ammo hier te hebben opgemaakt (heb net gerestockt!) dacht ik van nou zal het wel klaar zijn.
Lift werkt, dus ik denk ok, terug naar lobby om daar naar mijn desk te gaan en weer te restocken voor zover mogelijk en gelijk wat sidequestjes te doen.
Eerste wat ik zie als ik de lift uitloop is weer zo'n
spoiler:
telepath
! Ik moet momenteel dus een supply run per vijand doen.
Ook als ik bij de weaknesses kijk zie ik dingen als explosive, fire etc.
Geen enkel conventioneel wapen heeft dit soort eigenschappen, alleen de
spoiler:
alien neuromods
.
Ook zijn de upgrades voor de conventionele wapens erg underwhelming. Upgrade van shotgun is van 30>33 dmg dacht ik, dat zet echt geen zoden aan de dijk.

Misschien mis ik wat hoor en als dat zo is hoor ik het graag :P .

/edit
Grappig, zie dit reddit draadje voor een kopie van mijn ervaring:
https://www.reddit.com/r/...to_get_off_on_this_floor/

[ Voor 5% gewijzigd door pica op 08-05-2017 15:11 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

pica schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:49:
Ben gister ook even 7 uurtjes hiermee begonnen.

Erg leuk spel! Paar kleine dingetjes die ik jammer zijn zijn de muziek en 'jumpscare' geluidseffecten. Op een gegeven moment weet je het wel.

Daarnaast heb ik het gevoel dat je op de hoogste moeilijkheidsgraad erg richting de
spoiler:
alien neuromods
wordt gepusht, ik wou eigenlijk het zoveel zonder doen, omdat turrets je anders beschieten en ik maak nogal veel gebruik van die dingen.
Je standaard wapens red je het naar mijn mening echt niet mee.

De reden waarom ik dit denk ik als volgt. Ik ben nu net in het auditorium waar ik met redelijk wat pijn en moeite een
spoiler:
telepath
om zeep heb geholpen die wat mensen vasthield door hem naar buiten te lokken naar 4 turrets.
Vervolgens met de airlock aldaar teruggegaan naar hardware labs om naar 100+ 9mm en 50+ shotgun shells te restocken, bijna door al mijn recycle spul heen.
Toen weer terug naar auditorium om de lift te clearen. Hier blijkt een
spoiler:
technopath
te zitten.
Na zo'n beetje al mijn ammo hier te hebben opgemaakt (heb net gerestockt!) dacht ik van nou zal het wel klaar zijn.
Lift werkt, dus ik denk ok, terug naar lobby om daar naar mijn desk te gaan en weer te restocken voor zover mogelijk en gelijk wat sidequestjes te doen.
Eerste wat ik zie als ik de lift uitloop is weer zo'n
spoiler:
telepath
! Ik moet momenteel dus een supply run per vijand doen.
Ook als ik bij de weaknesses kijk zie ik dingen als explosive, fire etc.
Geen enkel conventioneel wapen heeft dit soort eigenschappen, alleen de
spoiler:
alien neuromods
.
Ook zijn de upgrades voor de conventionele wapens erg underwhelming. Upgrade van shotgun is van 30>33 dmg dacht ik, dat zet echt geen zoden aan de dijk.

Misschien mis ik wat hoor en als dat zo is hoor ik het graag :P .
Na de succesvolle demo die ik dit weekend gespeeld heb, krijg ik de game morgen binnen voor de XBO. Ik moet zeggen dat ik het roerend met je eens ben mbt de geluidseffectten. Zo erg zelfs, dat ik de geluidsopties in het menu aangepast heb daartoe.

De muziek is mij tijdens de 'scare' momenten en de momenten dat je mimics tegenkomt, te scherp. Ik heb ze op 20% gezet en dan is een stuk relaxter. Ik snap dat de muziek bijdraagt aan het schrikeffect en de sfeer en sich, maar het ging mij mateloos irriteren :X. Aan de set-up ligt het echt niet, dus de conclusie is voor mij vooralsnog dat de makers een verkeerde keuze gemaakt hebben hiertoe.

Overigens merkte ik in de demo dat ik na verloop van tijd ineens weer mimics tegenkwam of ruimtes die afgezet waren met de GLOO gun. Moet ik hieruit opmaken dat een leeggemaakte ruimte zoals de lobby niet altijd leeg blijft?

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pica
Notna schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:55:
[...]

Overigens merkte ik in de demo dat ik na verloop van tijd ineens weer mimics tegenkwam of ruimtes die afgezet waren met de GLOO gun. Moet ik hieruit opmaken dat een leeggemaakte ruimte zoals de lobby niet altijd leeg blijft?
Correct.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Dat is... jammer. Is het zo erg dat alles respawned als je uit een bepaald gebied gaat of is het gedurende X tijd dat er X nieuwe enemies spawnen?

Als het de tweede optie is, valt het nog wel mee en heeft het enige realisme :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik zit, wat ik wel vaker doe. Een walkthrough te kijken (ik weet heel dom want zo is de verassing uit het spel) en die helpt mij bepalen of ik dit spel haal of niet.
De demo viel vies tegen maar dat kwam door een aantal bugs maar het spel zelf :o wauw! Gaaf verhaal. Gelukkig heb ik straks twee weken vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Notna schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:03:
[...]

Dat is... jammer. Is het zo erg dat alles respawned als je uit een bepaald gebied gaat of is het gedurende X tijd dat er X nieuwe enemies spawnen?

Als het de tweede optie is, valt het nog wel mee en heeft het enige realisme :Y
Het duurt even, weet niet precies hoe lang, maar je kan wel veilig een stukje backtracken. Het lijkt op bepaalde momenten in de progressie te gebeuren.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-09 19:20

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik heb de 2e post even in de TopicStart gezet, dus die is nu wat mooier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Notna schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:55:
[...]

Na de succesvolle demo die ik dit weekend gespeeld heb, krijg ik de game morgen binnen voor de XBO. Ik moet zeggen dat ik het roerend met je eens ben mbt de geluidseffectten. Zo erg zelfs, dat ik de geluidsopties in het menu aangepast heb daartoe.

De muziek is mij tijdens de 'scare' momenten en de momenten dat je mimics tegenkomt, te scherp. Ik heb ze op 20% gezet en dan is een stuk relaxter. Ik snap dat de muziek bijdraagt aan het schrikeffect en de sfeer en sich, maar het ging mij mateloos irriteren :X. Aan de set-up ligt het echt niet, dus de conclusie is voor mij vooralsnog dat de makers een verkeerde keuze gemaakt hebben hiertoe.

Ik vind de demo eigenlijk verre van geslaagd. Is er op de Xbox ook inputlag aanwezig? Schijnt dan weer niet in de full version op de PS4 aanwezig te zijn. Ik lees gelukkig van veel mensen dat de demo het echte spel helemaal geen recht aan doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

bram1984 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:21:
[...]

Ik vind de demo eigenlijk verre van geslaagd. Is er op de Xbox ook inputlag aanwezig? Schijnt dan weer niet in de full version op de PS4 aanwezig te zijn. Ik lees gelukkig van veel mensen dat de demo het echte spel helemaal geen recht aan doet.
Ik had er geen merkbare last van iig. Ik vond het iig een goede proever om voor de full game te gaan :) (maar dat is persoonlijk uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Topicstarter
Ircghost schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:11:
Ik heb de 2e post even in de TopicStart gezet, dus die is nu wat mooier ;)
Goed bezig, dankje :) Aangezien ik geen edit-rechten heb voor de 'topicstart', zal ik aanvullingen in post 2 zetten dan maar? Wilde later deze week nog een beetje aanvullen, verdient deze game wel vind ik.

Als iemand nog suggesties heeft ter aanvulling, DM/mail me gerust :)

--
Reddit heeft een mooie thread met links naar reviews.

Gisteravond weer zitten genieten. Dat rondzweven om het station is echt epic, voelt heel..beklemmend en gaaf tegelijkertijd. Meteen nog even een lastige keuze gemaakt
spoiler:
shuttles die net voor de eerste uitbraakmelding naar Aarde terugvlogen (en dus mogelijk mimics aan boord hebben) remote opgeblazen om op safe te spelen en een uitbraak op Aarde te voorkomen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-09 19:20

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

2Dutch schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 10:33:
[...]

Goed bezig, dankje :) Aangezien ik geen edit-rechten heb voor de 'topicstart', zal ik aanvullingen in post 2 zetten dan maar? Wilde later deze week nog een beetje aanvullen, verdient deze game wel vind ik.

Als iemand nog suggesties heeft ter aanvulling, DM/mail me gerust :)

--
Reddit heeft een mooie thread met links naar reviews.

Gisteravond weer zitten genieten. Dat rondzweven om het station is echt epic, voelt heel..beklemmend en gaaf tegelijkertijd. Meteen nog even een lastige keuze gemaakt
spoiler:
shuttles die net voor de eerste uitbraakmelding naar Aarde terugvlogen (en dus mogelijk mimics aan boord hebben) remote opgeblazen om op safe te spelen en een uitbraak op Aarde te voorkomen :/
Als het goed is heb jij nu ook edit rechten in het originele bericht! Zo niet, DM me dan even :). Ik heb je 2e bericht even leeggehaald anders zit je 2x naar hetzelfde bericht te kijken :P.

Ontopic: gisteren een paar streamers bekeken, lijkt allemaal erg soepel te lopen en het ziet er gaaf uit! Wel vind ik de grote vijanden er niet zo rokering / schemerig uitzien als in de originele trailers. Wel jammer, want juist dat zag er zo duister en gaaf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struukduuker
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-03-2023
Was een beetje sceptisch toen ik het spel kocht.
Aangezien het door arkane gemaakt is en dishonoured 2 nog geen 10 minuten werkt zonder te crashen..

Maar toen, toch prey maar gekocht en ben echt zeer tevreden. Het spel draait echt super met alles op Very high.

De sfeer van de levels en de muziek is echt geweldig.
De gameplay vind ik ook echt super, de sterke enemies laten je toch wat langer nadenken over hoe je iets gaat ondernemen in het spel.

Ben zeer tevreden over mijn aankoop :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Gisteren het spel ook maar gekocht en even kort gespeelt. Eerst liep het niet zo lekker omdat 1 GPU op 100% liep en de andere op 12%. Even de nieuwste drivers van Nvidia er op gezet en nu word de load netjes verdeelt over beide GPU's en loopt het spel prachtig. Zat nog op de 360 drivers terwijl we nu in de 380 serie zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

kabrok schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:16:
Aangezien het door arkane gemaakt is en dishonoured 2 nog geen 10 minuten werkt zonder te crashen..

Maar toen, toch prey maar gekocht en ben echt zeer tevreden. Het spel draait echt super met alles op Very high.

De gameplay vind ik ook echt super, de sterke enemies laten je toch wat langer nadenken over hoe je iets gaat ondernemen in het spel.

Dishonored 2 was nochtans ook écht prachtig. Maar ja als het crasht op je PC heb je er weinig aan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
2Dutch schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 19:28:
Ik dacht in eerste instantie eigenlijk aan Dead Space

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Topicstarter
kabrok schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:16:

Heb de luxe af en toe wat games ter review te krijgen voor mijn werk, maar anders had ik deze game ook zeker wel gekocht. Ik hou wel van dit soort sfeertjes, dystopisch, sci-fi, beetje scary. Overigens had ik bij Dishonored 2 nergens last van qua crashes (alhoewel de performance soms wat mwoah was), maar dat is misschien het voordeel van oudere hardware :+ Tof dat je blij bent met je aankoop. An sich zou deze game in co-op ook enorm leuk zijn denk ik, 1 leidt af, ander slaat toe :P
Viper® schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:06:
Ik dacht in eerste instantie eigenlijk aan Dead Space
Deze gamereeks heb ik niet actief gespeeld, weet niet precies wat het was waarom niet...misschien een demo op de xbox360 toen ofzo (ik haat controllerbediening), en het op de pc geen kans gegeven. Maar als ik zo alles even bekijk heb je gelijk: dat horrorsfeertje komt goed overeen :) Op den duur ontkom je er toch niet aan om creatief te stelen/hergebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steenbok schreef op zondag 7 mei 2017 @ 18:49:
Ik ben heel blij met deze versie, wat een geweldige game.. Echt dishonored 2 meets system shock :D wat een combo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struukduuker
  • Laatst online: 02-03-2023
Gisteren was ik aan het spelen en ineens zag ik zo'n
spoiler:
nightmare
.
Ben meteen omgekeerd :p no thanks, I choose life haha.

Vind het wel fijn dat het spel je niet zoveel hints heeft waar je heen moet of hoe je iets moet doen.
Doet me denken aan vroegah.

[ Voor 32% gewijzigd door struukduuker op 10-05-2017 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Vandaag het arboretum en crew carters bereikt. Wordt overspoeld door side quests en zelfs een heuse treasure hunt. :-) Een minpuntje hierbij is dat de UI (dat laat ons eerlijk zijn, zoals elk modern spel vandaag de dag, gemaakt is met consoles in mind) wel tekort schiet om een makkelijk/duidelijk overzicht te hebben.

Wel super goed gedaan hoe men echt de wereld tot leven laat komen, door je het zelf te laten ontdekken in de mails, omgevingen, sound recordings, ...

Ook de monsters vind ik bijzonder goed gedaan. Ze kunnen irritant zijn, maar toch ... dit is echt van een niveau zeg. Het gaat van kleine dingetjes zoals die vliegende robotjes die, als je ertegenaan loopt, zeggen "I'm sure that was unintentional" ... persoonlijk krijg ik daar toch de kriebels van. Ook de manier waarop ze bvb brain controlled mensen uitwerken of die poltergeist die met stoelen begint smijten haha.

GOTY :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Zeker één van mijn favoriete games van dit jaar. Het einde is ook bruut (maar er zijn meerdere eindes). Zal het niet verklappen, maar wat je hebt gedaan in de game is zeker van invloed op het eindresultaat.

[ Voor 23% gewijzigd door NLxAROSA op 11-05-2017 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
IGN geeft de PC versie een 4.0. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Dat had ik ook gedaan als ik tegen de savegame bugs was aangelopen die sommige mensen hebben (waardoor mensen soms niet verder kunnen of uren speeltijd kwijt zijn).

Maar dat ben ik niet, dus krijgt-ie van mij een dikke 9. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 16:36

Muggie

8 pm

Ik heb er ondertussen ook een paar uur in zitten en waar ik in het begin dacht van oe, hij loopt wat stroef begin ik nu toch de smaak te pakken te krijgen. Het helpt in de vergelijking niet als je net een paar uur Doom hebt zitten spelen want dit is heel andere koek dus dat heb ik losgelaten.

Heb de field of view naar 100 gezet voor een iets beter overzicht van wat er voor je neus afspeelt. Het zoeken naar wat je precies moet doen en monsters weglokken en buiten ruimtes sluiten en de mogelijkheid om zo'n beetje met alles te kunnen gooien is goed gedaan, het vechten irriteert ook niet meer als je het een paar keer gedaan hebt. Er zit uitdaging zat in dit spel.

Ik heb me ondertussen ook aangeleerd redelijk vaak een quick save te doen want voor je het weet ben je een uur verder omdat je allerlei dingen aan het onderzoeken bent en als je dan ineens te pakken wordt genomen door een monster en weer opnieuw kunt beginnen, grrr. Dat je vergeet te saven zie ik ook als een pluspunt want dat betekent dat je zo met het spel bezig bent dat je het vergeet.

PSN: mug_8pm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

Dhrax

Prog Lord

bram1984 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:12:
IGN geeft de PC versie een 4.0. :/
Dat is inmiddels aangepast naar een 8,5 na de patch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Erg leuk dat de levels op verschillende manieren te spelen zijn. In het begin voornamelijk flink knallen, later werd munitie een stuk schaarser waardoor ik geforceerd mijn speelstijl moest aanpassen. Je krijgt eigenlijk altijd wel een aantal opties, de uitweg zoeken aan de hand van informatie en keycards, een doorgang open forceren dmv hacken of iets optillen, je er gewoon doorheen knallen of er langs sneaken en gebruik maken van de omgeving.

Ik ben nu voornamelijk via verborgen wegen mbh van de gadgets langs de Typhon aan het sneaken. Ben dus veel naar het plafond aan het kijken naar eventuele buizen waar ik op kan klauteren :D De GLOO gun is dan ook mijn beste vriend :P

[ Voor 4% gewijzigd door Cornelisjuh op 15-05-2017 13:50 ]

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Cornelisjuh schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:49:
later werd munitie een stuk schaarser
Je kan toch alles craften?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:56
Al iemand die klaar is zonder die alien neuromods? Ik overweeg sterk om het zonder te proberen tot het eind als dat doenbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 13:42

-SaveMe-

-klik-

Flying schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 16:50:
Al iemand die klaar is zonder die alien neuromods? Ik overweeg sterk om het zonder te proberen tot het eind als dat doenbaar is.
Ik zit tegen het einde aan en heb alleen human mods genomen. Prima te doen. Fully upgraden shotgun en q-beam icm fully upgraded combat focus en niks legt je nog wat in de weg :)

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ben hier ook vrij ver en het enige wat ik gebruikt heb is morfen om ergens binnen te komen, verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Er is een patch uit voor Prey (XBO notes below):

-Fix to prevent Save games from becoming corrupted. Fix also returns corrupted Save games to uncorrupted state.
-Also addresses some additional crashes on map loads.
-Hacking during the Power Plant reboot no longer causes the reboot to fail to complete.
-Fix to prevent the Player from becoming stuck in certain circumstances.
-Numerous fixes to GLOO to prevent breaking and bypassing collision, prevent corpses from passing through walls and floors.
-Updated Recycling to prevent infinite material creation.
-Fix for occasional combat freeze when attacking Phantoms
-Kaspar’s objective indicator should no longer disappear.
-Updates to audio mix to adjust volume of music, audio logs, cutscenes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Uitgespeeld. (40 uur volgens steam) Zalige game zeg, ik sta daar echt voor in bewondering, zo een wereld maken en tot leven laten komen. Moet wel toegeven dat de laatste uurtjes vooral back tracking waren en loading screens...

[ Voor 5% gewijzigd door SideShow op 20-05-2017 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:42

Klippy

Still Game

Hij is best pittig vind ik. Toch best wat FPS shooters gewend maar ik ga toch best vaak dood, dus vaak een Quick Save is aan te raden.
Zes uur gespeeld nu en ik zit er best goed in nu, alleen is er af en toe zoveel te doen en ontdekken dat ik niet meer wat wat ik nu moest doen.
Wat me wel opviel was dat sommige textures heel erg laat geladen werden (als je al tegen een object aan stond) en daarna weer wegvielen. Zal denk ik aan mijn slechts 2GB videogeheugen liggen (GTX960) dus ik heb Texture Quality nu op Medium gezet (verder de High preset) en dan wordt wel opeens alles geladen. Gelukkig kwam ik daar vrij snel achter watt dat was best irritant.

Die recyclers en fabricators zijn wel leuk gevonden, maar ammo is toch wel schaars dus uitdaging genoeg...

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik vind hem erg pittig op normal... daarnaast kan ik nergens de goodies uit de cosmonaut shotgun pack vinden die bij de game zat :/
Ik heb net de hardware labs bereikt maar ik vind die phantoms erg pittig met alleen een gloogun, pistool en wrench.

Inmiddels een aantal uren extra inzitten maar op deze manier vind ik er geen drol aan. 200 leven, 200 psi en ik ga bij de encounter van een mimic al dood of raak werkelijk alle ammo kwijt. Van normaal naar easy gezet maar ik denk dat deze game meteen de verkoop in gaat bah :X

[ Voor 36% gewijzigd door Mrjraider op 04-06-2017 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Topicstarter
Mrjraider schreef op zondag 4 juni 2017 @ 12:04:
Inmiddels een aantal uren extra inzitten maar op deze manier vind ik er geen drol aan. 200 leven, 200 psi en ik ga bij de encounter van een mimic al dood of raak werkelijk alle ammo kwijt. Van normaal naar easy gezet maar ik denk dat deze game meteen de verkoop in gaat bah :X
Heb hem toevallig gister uitgespeeld met alleen de human neuromods (kijk ook even de aftiteling af, daarna zit nog een filmpje dat je echt moet zien!) en had in het begin ook de kriebels van die mimics. Heb geïnvesteerd in sneaken, stamina, en doe het veel rustig aan dus sla ze al halfdood voordat ze me al goed en wel doorhebben. Ook later in het spel maak ik die normale Phantoms dood met sneakend stungun erop of klats de wrench en doorslaan maar. Zo ben ik gaan besparen op ammo en vooral recycler charges voor de irritantere wezens. Die handgun doet ook best leuk damage nog als je em goed opleukt. Zijn ook een paar handige chipsets die je net ff een edge bieden. Maar ben wel in het midden ergens teruggegaan naar een andere save, omdat ik te snel in een te lastige situatie kwam met weinig spullen. Altijd blijven rondkijken, extra rondjes doen en alle hoekjes en gaatjes ontdekken scheelt veel ergernis/tekorten.

Op den duur vond ik het de hele tijd heen en weeren tussen de afdelingen wel erg irritant, je raakt nogal de weg kwijt soms maar ja, kwam genoeg ander leuks tegen. De details zijn wel goed uitgewerkt, heb alles wat los en vastzat ook bekeken en beluisterd: mooie sfeer over hoe het leven er aan toeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Naja ik heb er nu 5 uur in zitten en werkelijk overal waar ik kom zijn sterke phantoms te vinden. Ik overleef dat gewoon niet. Dan kan ik mijn shotgun nog zo leuk maken.. Ik ga denk ik gewoon van vooraf aan beginnen. Maar dan op easy ik haat spellen waar ik alleen maar dood ga..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Mrjraider schreef op zondag 4 juni 2017 @ 12:04:
Ik vind hem erg pittig op normal... daarnaast kan ik nergens de goodies uit de cosmonaut shotgun pack vinden die bij de game zat :/
Ik heb net de hardware labs bereikt maar ik vind die phantoms erg pittig met alleen een gloogun, pistool en wrench.

Dat extra spul zit in je kluis of de kast in je kantoor.

Ik heb het spel overigens ook op easy staan. Dan is het gewoon goed te doen imo.

Ben nu met name bezig all sidequests te doen voordat ik verder ga met de mainquest en probeer alle werknemers te vinden voor een achievement. Moet nog 2 keer een Nightmare scannen en dan heb ik alles gescanned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik begin maar eens opnieuw haha. Nu weet ik in ieder geval wat mij te wachten staat en weet ik ook hoe en wat. Wel zonde van de 5 uur die ik er in heb zitten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Ik ben er inmiddels wel aan gewend, op easy zetten vond ik niet leuk dus ook nog nooit gedaan, maar gewoon goed zoeken naar Ammo scheelt. Ik heb nu wat Typhon ablities en die doen ook best wel wat damage (knap als je het met human alleen kan uitspelen overigens).

Je moet denk ik gewoon verder gaan en goed een afweging maken van wat je nodig hebt voordat je Neuromods gebruikt. En dan inderdaad goed zoeken naar alles dat je kan vinden. Zodra je Ammo, Health en Neuromod fabrication plans hebt heb je altijd een fallback, al is het dan nog steeds zuinig zijn op je resources en goede afwegingen maken.

Moet ook zeggen dat ik er nu 14 uur op heb zitten en ik er na 10 uur pas goed in kwam, er zijn gewoon veel opties en mogelijkheden. Soms krijg je zo veel info op je scherm en neem je de tijd niet om alles te ontdekken dat het tricky wordt. Ook de controls zijn best uitgebreid. Zo kwam ik er na 8 uurin de game pas achter dat ik keypads kon hacken, dus nog maar een rondje terug gemaakt naar het begin om wat munitie te verzamelen en een side mission op te pakkken. Dus zeker die side missions doen wanneer je in de buurt bent, daar verdien en ontdek je ook veel mee.

Al met al nog steeds pittig, maar heb er wel nog een hoop plezier aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 16:36

Muggie

8 pm

Eerste keer op hard uitgespeeld, alleen human mods, is prima te doen. Nu de tweede run aan het doen en alles anders aanpakken, gewoon omdat het kan. Heerlijke game vind ik. Voor mensen die moeite hebben met mimics, en ook phantoms trouwens, up je leverage, dan kun je met zwaardere objecten en harder gooien en dat doet meer damage dan ammo.

PSN: mug_8pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik ben opnieuw begonnen op easy. Ik kwam gewoon niet verder.. en dan uit frustratie zet ik hem maar gewoon uit.
Inmiddels wel een heel stuk verder nu, opzich nog steeds best pittig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Ik zie inderdaad nu ik meerdere wapen upgrades en een Q-Beam heb dat het goed te doen is, zeker als je Combat Focus gebruikt. En dat het ook zonder Typhon mods goed te doen is.

Wel goed van de game, vandaag veel gespeeld en je ontdekt steeds andere taktieken. En frustrerend dat je sommige kleine onderdelen nodig hebt voor leuke extra's, maar je die niet meteen kan vinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaaoie17
Mrjraider schreef op maandag 5 juni 2017 @ 17:48:
Ik ben opnieuw begonnen op easy. Ik kwam gewoon niet verder.. en dan uit frustratie zet ik hem maar gewoon uit.
Inmiddels wel een heel stuk verder nu, opzich nog steeds best pittig..
Je kunt toch de moeilijkheidsgraad tijdens het spelen veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ja dat heb ik mijn eerste run gedaan alleen had ik zo weinig resources dat ik gewoon niet verder kwam. Nu al een heel stuk verder met iets meer resources..:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Heb de game nog maar heel even gedaan. Er kwamen andere games die ik tussendoor deed. Hoop niet dat je met Prey constant moet klooien met alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
-SaveMe- schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:54:
[...]

Ik zit tegen het einde aan en heb alleen human mods genomen. Prima te doen. Fully upgraden shotgun en q-beam icm fully upgraded combat focus en niks legt je nog wat in de weg :)
Inderdaad hier ook, hoogste moeilijkheidsgraad + alleen human mods.
Shotty upgraden + dmg op wapens + combat focus + sneak attack dmg legt alles om!
Ben begonnen met alien only run maar dat is toch een stukje lastiger, aangezien je niet kan hacken, repairen en een minuscule inventory hebt.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Game al uit gespeeld. Eens kijken wat de Pro patch toevoegt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Patch 1.05 komt er aan en fixed een hoop issues en screentearing op de PS4.
Ik heb de game al lang uitgespeeld en echt een geweldige game! Nu dus nog minder reden deze game niet te checken ;)

http://www.psx-sense.nl/2...-patch-1-05-aangekondigd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 12:37
Ik speel Prey op de PS4 Pro (direct vanaf versie 1.04). De screen tearing viel mij direct op.
Dit is in 1.05 niet meer het geval, maar (ik kan het niet bevestigen) ik merk een lag op in de input.
Instellingen van de TV niet veranderd, stond netjes in gamemode en bij een andere spel totaal geen last van.

Ik heb liever wel wat screen tearing en betere response dan andersom. Het is gelukkig geen run en gun game, maar mocht je toch moeten schieten dan is het wel zo fijn dat je goed kan mikken. Zeker omdat de typhon soms heel snel verplaatst.

Nog steeds geef ik dit spel een dikke 8. Ik geniet van dit soort spellen a la system shock 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 23-09 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zojuist de game uitgespeeld maar ben niet echt weggeblazen. Heel veel backtracking zonder dat er op die locaties nieuwe dingen te vinden zijn omdat je bepaalde skills hebt gekregen. Oninteressante tegenstanders, balancing is all over the place en het verhaal is nogal lafjes.

spoiler:
Ik was wel benieuwd wie Januari was, maar dat bleek dus gewoon een bot te zijn die door mij geprogrammeerd was? En op het einde kan je Talos redden of exploderen (ik heb alleen het laatste gedaan) maar blijkbaar is het een simulatie om "mij" meer menselijk te maken omdat de aliens de aarde hebben overgenomen. Nou ben ik sowieso niet van de a/b keuzes in games, maar dat het dan ook nog een simulatie is en dat het niet uitmaakt wat je doet op het schip want de aliens hebben de boel overgenomen is wel heel zuur.

mod-edit: Zulke Spoilers mogen inderdaad wel tussen de tags

[ Voor 6% gewijzigd door Geronimous op 29-11-2017 20:31 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:11
MrVegeta schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:40:
Zojuist de game uitgespeeld maar ben niet echt weggeblazen. Heel veel backtracking zonder dat er op die locaties nieuwe dingen te vinden zijn omdat je bepaalde skills hebt gekregen. Oninteressante tegenstanders, balancing is all over the place en het verhaal is nogal lafjes.
spoiler: hier, om 't ff voor te doen hoe 't ook kan
Ik was wel benieuwd wie Januari was, maar dat bleek dus gewoon een bot te zijn die door mij geprogrammeerd was? En op het einde kan je Talos redden of exploderen (ik heb alleen het laatste gedaan) maar blijkbaar is het een simulatie om "mij" meer menselijk te maken omdat de aliens de aarde hebben overgenomen. Nou ben ik sowieso niet van de a/b keuzes in games, maar dat het dan ook nog een simulatie is en dat het niet uitmaakt wat je doet op het schip want de aliens hebben de boel overgenomen is wel heel zuur.
En bedankt voor de spoilers :( Hoe moeilijk is 't om iets tussen spoilertags te zetten *snip*. Ik wilde hier kijken wat mede-Tweakers van de game vinden, wordt je dus lekker geconfronteerd met spoilers.

De game is in de aanbieding op Steam en hoor overwegend positieve verhalen erover. Is 't die 20 euro waard? Ik twijfel tussen Prey en Dishonored 2.

[ Voor 0% gewijzigd door Geronimous op 29-11-2017 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

JanW schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 10:44:
[...]

En bedankt voor de spoilers :( Hoe moeilijk is 't om iets tussen spoilertags te zetten verdomme. Ik wilde hier kijken wat mede-Tweakers van de game vinden, wordt je dus lekker geconfronteerd met spoilers.

De game is in de aanbieding op Steam en hoor overwegend positieve verhalen erover. Is 't die 20 euro waard? Ik twijfel tussen Prey en Dishonored 2.
Ik vond Dishonored 2 leuker dan Prey maar het zijn wel 2 heel andere settings en aanpakken.

Overigens vond ik Dishonored 1 een veel beter verhaal dan 2 hebben, maar speelt 2 wel een stuk lekkerder mbt mechaniek van het spel.

Prey is absoluut een spel om te spelen hoor; had het niet willen missen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Is de game op het begin heel pittig op Normal, of doe ik iets fout? Die kleine Typhons kan ik nog wel redelijk hebben, maar die grotere slopen me met gemak als ze met 2 of meer zijn? Ik ben echt volstrekt kansloos.

Ik schiet op ze met de Gloo gun en dan kan ik wat hits met de wrench uitdelen, maar daarmee haal ik maar een kwart health bij ze weg ofzo.

Ik vind de game tot nu toe een stuk vetter dan Dishonored. Meer mysterie en meer een open wereld in plaats van losse missies. Setting vind ik ook toffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tygernoot
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:29
Sommige momenten waren wel pittig op Normal vond ik.

Maar het is ook een kwestie van "pick your battles". Probeer te vermijden meerdere grote typhons tegelijk aan te vallen. Lok er eentje weg of gebruik andere wapens of andere strategie.

Je kan zware dingen op ze smijten, een recyler grenade tussen hen in kwakken, de wrench damage upgraden, etc.

Sommige gebieden of rooms kwam ik ook pas later terug als ik het te pittig vond of ik probeerde er langs te sluipen. Je hoeft ze niet noodzakelijk allemaal van kant te maken natuurlijk :)

Wel ruig spel inderdaad, goeie herinneringen aan over gehouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 23-09 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Eenmaal je de shotgun hebt en later die beamcannon ga je er aardig doorheen :)

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-09 14:59
Deze week eindelijk nog eens tijd kunnen maken om verder te spelen. Zit nu in 'Life Support', denk dat het toch niet al te lang meer zal zijn nu. Desondanks weet het spel me toch nog altijd te verrassen!
Erg knap ook vind ik die kleine miniverhaaltjes die je her en der tegenkomt, louter verteld ahv de omgeving en hier een daar een email of audio log. Prachtig.

Alleen over die enemy respawn heb ik wat gemengde gevoelens; het draagt zeker bij aan de sfeer en het gevoel dat je nooit en nergens veilig bent, maar anderzijds zie ik er tegenop om veel te backtracken voor sidequests om dan al die monsters opnieuw tegen te komen...

Fantastisch spel, zit met gemak in mijn GOTY top 3 dit jaar.

[ Voor 24% gewijzigd door PearlChoco op 18-12-2017 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscus7000
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 17:54
Eindelijk toch maar eens Prey op de kop getikt en tot nu toe bevalt het prima. Toch vraag ik me hoe ik meer kan Psi kan verkrijgen? Leuk dat ik combat focus als neuromod heb maar kan er dus niks mee.

Ongetwijfeld redelijke noob vraag maar toch benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-12-2019
Speel hem op de pc met xbox controller. met keyboard is het niet te doen voor mij.

Vind hem erg leuk!! Ben al een heel eind (denk 3 kwart van de game). In het begin was het idd afzien tegen de phantoms maar dat is nu een eitje voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Franciscus7000 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 22:56:
Eindelijk toch maar eens Prey op de kop getikt en tot nu toe bevalt het prima. Toch vraag ik me hoe ik meer kan Psi kan verkrijgen? Leuk dat ik combat focus als neuromod heb maar kan er dus niks mee.

Ongetwijfeld redelijke noob vraag maar toch benieuwd....
Er zweven 3 soorten botjes rond (soms moet je ze fabriceren met zo een flinke kast met glazen voorkant en display rechts en vaak heb je hack-rechten nodig), 1tje kan je PSI oplappen. Ook kan je PSI-munitie oprapen of vinden of laten fabriceren (mits je de bouwtekening ervan bemachtigd hebt).

De ene botje lapt je energie op (groen met plus teken op behuizing), de andere je PSI, en de derde je kledingbescherming. Ze zijn nooit op 1 plek tegenlijk en in het begin van de game zijn ze vooral allemaal vyandig, daar kan je niks mee behalve kapotschieten. Alles wat je zelf fabriceert is vriendelijk naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
SOTD schreef op maandag 12 februari 2018 @ 06:07:
Speel hem op de pc met xbox controller. met keyboard is het niet te doen voor mij.

Vind hem erg leuk!! Ben al een heel eind (denk 3 kwart van de game). In het begin was het idd afzien tegen de phantoms maar dat is nu een eitje voor mij.
Je zou het kunnen proberen met de muis erbij, dat mikt toch echt een stuk beter dan een controller (zeg ik als PS4 speler).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
bram1984 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:45:
[...]

Je zou het kunnen proberen met de muis erbij, dat mikt toch echt een stuk beter dan een controller (zeg ik als PS4 speler).
Dat is zo maar ik krijg kramp met mijn linkerhand en kan al die knoppen niet op tijd bereiken. Zijn er veel te veel.

Controller is alles binnen handbereik en qua mikken gaat het meer dan prima.

[ Voor 13% gewijzigd door SOTD op 13-02-2018 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
SOTD schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:52:
[...]

Dat is zo maar ik krijg kramp met mijn linkerhand en kan al die knoppen niet op tijd bereiken. Zijn er veel te veel.

Controller is alles binnen handbereik en qua mikken gaat het meer dan prima.

Vergeet niet dat de controller van XBOX net wat beter is dan die van PS. (no flame, is door meerderen, ook PS spelers uitgesproken).
Lol, dat is nog altijd persoonlijk. Ik ken geen hardwarematige aspecten van de Xbox controller die beter zijn, de rumble triggers niet meegerekend. Overigens vind ik zelf de PS controller een stuk fijner, dus klopt jouw stelling dan niet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Qua voortgang in de spel: heb net de reactor gereboot. Mijn gevoel zegt me dat het niet lang meer duurt voor ik het uitgespeeld hebt. Best een lange speeltijd. Speel dit al zeker 2 maanden of zo. Eerst begreep ik er niks van en langzaam aan werd ik steeds beter en met de komst van de ontvanger (van amazon.de) voor een xboxcontroller kon ik eindelijk uren spelen.

[ Voor 79% gewijzigd door SOTD op 13-02-2018 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Ik ben overnieuw begonnen met Prey omdat veel extra opdrachten niet meer doorgingen doordat de aliens Talios aan het veroveren waren.

Ik heb nu al zoveel extra opdrachten uitgevoerd, wel leuk, zoals die liftkoker met gloopistool
spoiler:
2 verdiepingen lang trapjes glooen op de muur tot ik er was, wordt ik zo afgeknald door een phantom en val ik vele verdiepingen naar beneden. Dit was een missie nav vermisde persoon.

Ook prachtig dat ik dit keer wel tegen een raam beukte en
spoiler:
er echt Daniella Sho in een ruimtepak opdaagde. Heel mooi gedaan. Stond ff met open mond te kijken. Ik geloofde het eigenlijk niet zo dat dat zou gebeuren. Had hiervoor op het raam geschoten en zag eveneens niet eerder de tag waar ik op het raam moest beuken.
:o

Ik probeer ook zo goed mogelijk niemand te doden die in leven kan blijven. Dat maakt het moeilijker en spannender. De landingzone B was lastig
spoiler:
want er stierf altijd wel eentje of meerderen die eigenwijs ertussendoor liep. Ik heb op een gegeven moment allerlei gigantische zakken neergezet zodat de landingzone B volkomen afgesloten is en die anderen niet meer ertussendoor konden lopen en 6 turrets neergezet. Je kon alleen eroverheen klimmen en dat konden zowel de monsters als die eigenwijze medestanders gelukkig niet.

Nu pas heb ik trouwens door dat je mensen kan opsporen door de security computers, en dat er onafgemaakte prioriteiten op de map te zien zijn. (gebruikte het hiervoor eigenlijk niet). En heb ik op 2 na alle neuromods talenten geaktiveerd. Hiervoor had ik ongeveer de helft.

Wat ik erg gaaf vond was
spoiler:
een eigen Phantom te maken en die te zien vechten voor mij tegen anderen. En als ik mezelf in een appeltje verander gaan mensen ineens op mij schieten, ook als ik weer gewoon mezelf wordt. 8)7

(kan iemand me vertellen waarom spoilertags niet boven "een reactie schrijven" staat en ook niet in UBB-codes voorkomt? Heb ff gegokt en het werkt gelukkig gewoon maar vind dit wel raar?)

[ Voor 29% gewijzigd door SOTD op 19-02-2018 06:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SOTD
Uitgespeeld. Kreeg wel wat last van stotteringen en dat ik de lobby niet kon bereiken. Patch 1.05 resulteert in dat je de controller niet kan gebruiken, er zou wel workaround zijn maar dat zou een negatieve speelervaring zijn omdat dat dan analoog muisbediening emulatie is of zo iets.

Heb patch 1.04 gevonden en geinstalleerd. Nergens meer last van gehad en controller doet het weer en spel uitgespeeld. Was echt een leuke spel. Moet nu weer gaan zoeken naar andere verslavende spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik vond het ook een van de betere games van vorig jaar. Gespeeld op de Pro, nog voordat de (pro) patch er was ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
kan iemand mij met spoilers vertellen wat het verhaal was en hoe het eindigt ? ik vond het een sterk verhaal hebben maar ik kwam er niet doorheen, helaas niks voor mij. (2 uurtjes gespeeld)

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 03-03-2018 19:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

lennox-06 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 19:07:
kan iemand mij met spoilers vertellen wat het verhaal was en hoe het eindigt ? ik vond het een sterk verhaal hebben maar ik kwam er niet doorheen, helaas niks voor mij. (2 uurtjes gespeeld)
Zonde, ik zou zeggen geef het nog een kans, als je eenmaal onderweg bent en wat meer vrijheid hebt is het echt een ijzersterke game!

In other news: Een teaser voor een mogelijke DLC pack op Twitter?!?!

https://twitter.com/PreyGame/status/969702812912320514

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Echt balen als er toch nog DLC komt. Ik heb de game niet meer. Hopelijk is het dan stand alone dlc ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-09 20:44

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Het spel ligt voor 12,99 bij de Intertoys :)

Deze week eens spelen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
lennox-06 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 19:07:
Google even op een plot synopsis of een stort explained?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Even google of zoeken op YT levert zoveel hits op ....

Pagina: 1 2 Laatste