wheel schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:18:
Vragen kan altijd
(nu niet meer, aangezien je al schadeloos gesteld bent, hoe dubieus ook), maar dat de stenen gebarsten zijn, wil niet zeggen dat ze meteen je hele oprit herstellen. De oprit is nooit van jou.
Dat gebeurt ja ook niet. Enkel de eerste rij betonblokken ga ik vervangen. Die beuk ik kapot en misschien gebruik ik een deel van het puin als versteviging als ondergrond en de rest voer ik af. Die zooi gaat er wel degelijk uit. Dat sommige mensen hier zo'n afkeer hebben om een beton te gebruik voor een (deel) van een oprit vind ik nogal vreemd.
De berekeningsfout 0,08cm zie ik nu pas ook, die heb ik niet doelbewust gemaakt. Het is voor mij ook gewoon een inschatting geweest hoeveel kosten er aan verbonden zouden zijn om deze schade te herstellen.
Serieus?

En dat bedrag keren ze ook uit?
Het ligt er een beetje aan in hoeverre ze akkoord gaan met mijn berekening. Misschien zien ze inderdaad ook de fout met de 0,08cm. Dit had eigenlijk gewoon 8cm moeten zijn. Ik zie nu ook ineens dat ik een fout heb gemaakt bij het bepalen van het aantal liters beton dat ik nodig heb. Ik heb nu geen idee hoe ik op die 624 liter kom, maar volgens berekenen.nl kom ik uit 226,8 liter, of 0,23m3. Volgens mij heb ik een foutje gemaakt in Excel, dit is natuurlijk gaan doorwerken..
Een ieder die suggereert dat ik hier doelbewust fraude probeer te plegen heeft het mis, ik probeer wel degelijk tot een fatsoenlijke berekening te komen en ik zal de correctie zeker wel doorsturen naar de verzekeraar.
Jammer overigens dat sommigen dit denken, ik bedoel, kijk eens naar mijn 'staat' van dienst in V/A, enkel en alleen maar positieve reacties op alle afwikkelingen e.d. Ik ben dan misschien niet zo goed in sociale communicatie en heb blijkbaar dus toch wel last van die autisme elementen, maar ik ben absoluut geen bedriegend persoon. Dus graag die opmerkingen achterwege laten.
Wou jij nou beweren, dat een betonnen plaat van 8 cm dik, bewapend met staal en een verstevigde ondergrond, niet voldoend moet zijn om slechts een auto er een of twee keer per dag overheen te laten rijden? Vergeet niet, er hangt nu ook een ketting voor langs hè. Geen gedraai meer van vrachtwagens en bussen.
Ik heb bij mijn garage net zo'n betonnen rand gemaakt, ook van 7 a 8 cm beton, onbewapend, om een 'schans' te creeren zodat er geen water naar binnen loopt. Nou ik rij daar al tijden zonder problemen met de auto over heen. En dat is een blok van 2,5m bij 30cm bij 8cm dik.
Seraphin schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 19:03:
Daarbij; je "theorie" gaat feitelijk ook niet op als je hetzelfde bij slechts 1 verzekeraar zou flikken. De eerste keer denkt een schadebehandelaar "soit die paar tientjes kunnen wel", een volgende keer wordt opgemerkt dat je al vrij recent een claim hebt ingediend, en na X keer wordt een onderzoek ingesteld. Of: na uitkering van de schade schopt de verzekeraar je uit de polis (vrijwel alle verzekeringen bieden de verzekeraar de optie om de polis na afwikkeling van een schade te royeren, beetje onder het mom "deze laatste keer krijg je nog van ons maar dan zijn we tenminste van je af").
Je moet die hele theoretische suggestie ook niet TE letterlijk nemen.
Het idee alleen al om constant achter die verzekeraars aan te moeten met al dat gebel, dat papierwerk enz, voor die paar honderd euro. Het ging enkel even om het theoretische gedeelte, maar goed nu blijkt dat verzekeraars na verloop van tijd wel onderzoeken zouden gaan starten. En dat is prima, ik heb ook geen zin om nog meer premie te moeten betalen. Je hebt hier een paar tweakers die nu lopen mauwen over dat ze premie betalen voor mijn claim. Maar ondertussen heb ik inmiddels zelf ook al meer dan 20 jaar premie betaald zonder nauwelijks wat te claimen zodat andere verzekernemers een vergoeding konden krijgen voor hun schade. Dus, voort wat hoort wat.
[
Voor 36% gewijzigd door
Snowwie op 10-05-2017 21:40
]