Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Eigen router kpn glasvezel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Heb kpn glasvezel 100/100 met tv abbo ( draadloos verbindingsset)
Wil een eigen router in plaats van de experiabox v10. Opstelling op dit moment: glasvezel modem -> experiabox v10.

Mijn vragen zijn:

- suggesties voor routers (online gamen, bedraad?
- werkt tv überhaupt als ik deze op eigen router aan sluit?
- kan ik eigen router gewoon op glasvezel modem aansluiten en klaar ben ik?

Met vriendelijke groet,

Leon

Alle reacties

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
- EdgeRouter Lite? Zonder eisen te weten is dit moeilijk gissen maar de EdgeRouter Lite is wel een heel goed ding. Daarnaast zijn hiervoor bijna plug'n'play configuraties beschikbaar.
- Ja, als je het goed instelt.
- Nee.

Ik zou even het KPN Glasvezel topic doorlezen of een van de andere topics. Als je een router op het ook hebt kan je daar ook even op googlen icm met KPN Glasvezel.

Simpel weg zijn er 2 configuraties: Bridged en Routed waarbij Routed de meeste opties bied maar meer instellen is.

[ Voor 25% gewijzigd door RobinF op 05-05-2017 10:51 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:18

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Op Tweakers is het wel de bedoeling om eerst zelf wat eigen inzet te tonen voordat je een topic opent. Wat heb je dus zelf al gevonden en gedaan?

Wat jij wilt is namelijk al heel vaak door verschillende mensen gebruikt en er moet dus genoeg informatie over te vinden zijn. Kijk bijvoorbeeld een op http://netwerkje.com/ en in [KPN Glasvezel] Ervaringen & Vragen Topic - Deel 2

• thomasv
  • Laatst online: 22:43
RobinF schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:50:
- EdgeRouter Lite? Zonder eisen te weten is dit moeilijk gissen maar de EdgeRouter Lite is wel een heel goed ding. Daarnaast zijn hiervoor bijna plug'n'play configuraties beschikbaar.
- Ja, als je het goed instelt.
- Nee.

Ik zou even het KPN Glasvezel topic doorlezen of een van de andere topics. Als je een router op het ook hebt kan je daar ook even op googlen icm met KPN Glasvezel.

Simpel weg zijn er 2 configuraties: Bridged en Routed waarbij Routed de meeste opties bied maar meer instellen is.
My two cents: Pas op dat je je niet vergist tussen de Edge Router Lite en de Edge Router X. Waar de Lite een prachtig ding schijnt te zijn, is de Edge Router X echt waardeloos voor dit scenario vanwege het ontbreken van hardware nat translatie. Hier spreekt een ervaringsdeskundige 8)7

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
thomasv schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 16:59:
[...]

My two cents: Pas op dat je je niet vergist tussen de Edge Router Lite en de Edge Router X. Waar de Lite een prachtig ding schijnt te zijn, is de Edge Router X echt waardeloos voor dit scenario vanwege het ontbreken van hardware nat translatie. Hier spreekt een ervaringsdeskundige 8)7
Is dit niet recentelijk toegevoegd?

Verwijderd

Topicstarter
Kijk bedankt voor jullie tips. Had zelf al indd op netwerkje gekeken maar kwam er niet helemaal uit vandaar mijn post.

• thomasv
  • Laatst online: 22:43
RobinF schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 17:24:
[...]

Is dit niet recentelijk toegevoegd?
Gaat om hardware matige NAT translatie, ofwel, dan zou het in nieuwe revisies in de chips moeten zitten toch? De Edge Router X doet het voor zover ik weet via software, maar dat vraagt te veel van het kleine routertje als je tegelijkertijd 100Mbps download én je KPN decoder TV signaal streamt. Dan heb je ontzettend veel last van ofwel een haperend TV beeld of je internet verbinding klapt er steeds uit (afhankelijk van welk VLAN je een hogere Quality of Service geeft uiteraard).

• Steyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:44
Release Notes v1.8.5

Changelog

Changes since v1.8.0

New features

[Offload] Add "Hardware NAT" offload function for the ER-X platform (i.e., ER-X, ER-X-SFP, and EP-R6 models), which can significantly improve packet forwarding performance while reducing CPU utilization. Currently this supports IPv4 and IPv6 traffic including VLAN, PPPoE, bridging, etc. Currently this is disabled by default and can be enabled by:

set system offload hwnat enable

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Makkelijkste is gewoon een managed switchje bijvoorbeeld een 5 of 8 poorts netgear te kopen voor een paar tientjes. Dan kun je elke router er echter knopen die je maar wilt zonder speciale configs of vlan, want dat stel je op de switch in (wat heel makkelijk is).
Pagina: 1