Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-06 22:24
M'n moeder heeft de SP3 en die is echt super, behalve op de bank... Ik gebruik mijn huidige laptop het meeste op de bank of bij een klant en dus is dat geen optie. Helaas is er geen SB refresh announced want daar ging ik eigenlijk voor, maar ik denk nu dat ik dan maar voor de SL ga. Hij ziet er echt geweldig uit en de dikke performance heb ik niet nodig. Het enige wat ik jammer vind is dat er geen i5 12GB model is, 8GB vind ik eigenlijk toch wat te weinig

Weet iemand wat voor toetsenbord je in de DE of FR Microsoft Store krijgt? In Nederland hebben ze alleen de zilverkleurige SL maar ik zou graag de blauwe willen.

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-06 19:55
Microsoft is planning to release a dongle that will plug into the new Surface Pro and Surface Laptop devices and provide USB-C support. It’s like any dongle you’d expect, and it simply slots into the Surface connector port on the device. “If you want to charge a device with a Type-C charger, you can. If you want to put data back and forth with a Type-C peripheral, you can,” says Panay.

https://www.theverge.com/...soft-surface-usb-c-dongle

Alles komt goed ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meraki
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-05 23:19
MaZo schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 02:38:
Zojuist de Surface Laptop in kleur Burgundy aan kunnen schaffen in een Microsoft store in de US (de laptop is in deze kleur in de Microsoft online store momenteel uitverkocht). Ik meld me hier weer zodra ik wat meer kan zeggen over mijn eerste gebruikerservaringen.
Kan je al iets zeggen over je ervaringen met de laptop? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-06 20:58
T0mS schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 01:15:
[...]

Kan je al iets zeggen over je ervaringen met de laptop? Thanks!
Ik heb de laptop zelf nu een week. Over welke dingen ben je specifiek benieuwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meraki
Wouter Lucassen schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 09:45:
[...]

Ik heb de laptop zelf nu een week. Over welke dingen ben je specifiek benieuwd?
Voornamelijk over het touchpad. Ik werk sinds 2012 met dat van een MacBook. Rond die periode waren alle Windows laptops bedroevend mbt touchpad. Is dat vandaag enigzinds verbeterd? Kan je vlot en efficiënt werken met bv: o.a gestures? Is het touchpad groot genoeg om je niet te limiteren in je bewegingen?

Verder had ik graag geweten of het scherm in buitenlicht bruikbaar is.

Met dank!

[ Voor 6% gewijzigd door meraki op 14-08-2017 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-06 12:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Sc0tTy schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 00:29:
M'n moeder heeft de SP3 en die is echt super, behalve op de bank... Ik gebruik mijn huidige laptop het meeste op de bank of bij een klant en dus is dat geen optie. Helaas is er geen SB refresh announced want daar ging ik eigenlijk voor, maar ik denk nu dat ik dan maar voor de SL ga. Hij ziet er echt geweldig uit en de dikke performance heb ik niet nodig. Het enige wat ik jammer vind is dat er geen i5 12GB model is, 8GB vind ik eigenlijk toch wat te weinig

Weet iemand wat voor toetsenbord je in de DE of FR Microsoft Store krijgt? In Nederland hebben ze alleen de zilverkleurige SL maar ik zou graag de blauwe willen.
Ik ben zelf een SB gebruiker en heb deze nu anderhalf jaar. Het probleem met de SB is dat het probeert een gat in de markt te vinden die er niet is. Ik gebruik de SB vooral als laptop, bijna nooit als tablet. Indien je de SB als tablet gebruikt heb je ook geen enkele connectors tot je beschikking op de 3.5mm jack na. Mijn bluetooth headset werkt dan niet goed (want de gemiddelde BT headset vereist zijn eigen dongle voor degelijke kwaliteit en besturing.) Al met al denk ik dat MS daarom besloten heeft toch weer te differentieren en voor een SL en SP te gaan. Dan kun je kiezen hoe je deze gaat gebruiken.

Zelf zie ik alleen niet in waarom men niet meer inzet op het leveren met Win 10 pro zodat het interessant is voor de zakelijke markt. (De hardware is veel te degelijk om te concurreren met Chrome Books)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
T0mS schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:08:
[...]

Voornamelijk over het touchpad. Ik werk sinds 2012 met dat van een MacBook. Rond die periode waren alle Windows laptops bedroevend mbt touchpad. Is dat vandaag enigzinds verbeterd? Kan je vlot en efficiënt werken met bv: o.a gestures? Is het touchpad groot genoeg om je niet te limiteren in je bewegingen?

Verder had ik graag geweten of het scherm in buitenlicht bruikbaar is.

Met dank!
Zelf ook een Mac gebruiker en het touchpad is erg prettig in gebruik :) Eerlijkheidshalve gebruik ik de Windows en Mac os touch pad gestures niet vaak. Mac touchpad blijft fijner, maar de surface touchpad is voor Windows machines echt best in class. Buiten werken met de surface laptop doe ik niet, maar kan me amper voorstellen dat dat icm een glossy screen fijn gaat werken. Dat geldt natuurlijk voor de meeste glossy schermen. In de schaduw moet geen probleem zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Wouter Lucassen schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 12:11:
[...]

Zelf ook een Mac gebruiker en het touchpad is erg prettig in gebruik :) Eerlijkheidshalve gebruik ik de Windows en Mac os touch pad gestures niet vaak. Mac touchpad blijft fijner, maar de surface touchpad is voor Windows machines echt best in class. Buiten werken met de surface laptop doe ik niet, maar kan me amper voorstellen dat dat icm een glossy screen fijn gaat werken. Dat geldt natuurlijk voor de meeste glossy schermen. In de schaduw moet geen probleem zijn.
Zoals je zegt is elk glossy scherm een drama als je buiten ben en dat is bij de Surface devices niet anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
[...]

Dit kan ik beamen. Werkt nog niet zo smooth als een Mac touchpad (het scrollen gaat voor mij eenvoudigweg te traag), maar zeker beter als menig andere Windows laptop waar ik de afgelopen jaren mee heb moeten werken.

Over de laptop zelf valt verder niet te klagen. Performance e.d. is allemaal prima (ik gebruik de laptop met name voor het browsen en coden in Visual Studio). Enig minpunt is de Arc Mouse die ik er bij heb aangeschaft (in dezelfde burgundy kleur). Die scrollt en klikt niet lekker.

[ Voor 14% gewijzigd door MaZo op 14-08-2017 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meraki
[...]

Buiten werken met de surface laptop doe ik niet, maar kan me amper voorstellen dat dat icm een glossy screen fijn gaat werken. Dat geldt natuurlijk voor de meeste glossy schermen. In de schaduw moet geen probleem zijn.
Hann1BaL schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 12:51:
[...]

Zoals je zegt is elk glossy scherm een drama als je buiten ben en dat is bij de Surface devices niet anders.
Dit moet ik toch enigzinds ontkrachten. Het scherm van de nieuwe MacBook Pro 2017 is zo helder dat je ogen nauwelijks moeten priemen in de zon. Maar misschien is 't wel minder glossy gemaakt. Voor de rest akkoord :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meraki
MaZo schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 12:54:
[...]
Dit kan ik beamen. Werkt nog niet zo smooth als een Mac touchpad (het scrollen gaat voor mij eenvoudigweg te traag), maar zeker beter als menig andere Windows laptop waar ik de afgelopen jaren mee heb moeten werken.

Over de laptop zelf valt verder niet te klagen. Performance e.d. is allemaal prima (ik gebruik de laptop met name voor het browsen en coden in Visual Studio). Enig minpunt is de Arc Mouse die ik er bij heb aangeschaft (in dezelfde burgundy kleur). Die scrollt en klikt niet lekker.
Ha! Visual Studio 2017 is de reden waarom ik deze laptop wens aan te kopen. Ik zou graag wat mobieler werken. De IDE werkt dus aangenaam op het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
T0mS schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 14:51:
[...]

Ha! Visual Studio 2017 is de reden waarom ik deze laptop wens aan te kopen. Ik zou graag wat mobieler werken. De IDE werkt dus aangenaam op het scherm?
Werkt prima, maar kan ook zijn omdat ik met de "Dark" theme code. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:59
Iemand al eens overwatch geprobeerd te spelen op de surface laptop? Zit nog steeds een beetje te wikken en wegen (en te sparen) wil graag voor mobiliteit gaan en de enige game die ik soms speel is overwatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Ryatzu schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 18:55:
Iemand al eens overwatch geprobeerd te spelen op de surface laptop? Zit nog steeds een beetje te wikken en wegen (en te sparen) wil graag voor mobiliteit gaan en de enige game die ik soms speel is overwatch.
Uiteraard is dat, om een open deur in te trappen, puur afhankelijk van de hardware, dus kun je prima ervaringen op deze hardware zoeken en dat 1 op 1 vergelijken:
https://www.laptopmag.com...e-cpus-can-play-overwatch

Het lijkt te werken, maar briljant is het niet.

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-06 19:55
Onlangs een Surface Laptop in gebruik genomen. Ik kom van een groot 17 inch Dell Precision mobile workstation en dan is zo'n ultrabook wel heel andere koek :-)

Ik moet zeggen, het bevalt me wel. Lekker compact en mobiel, fijn display en performance is gewoon prima! Heb gekozen voor de 16GB, 512GB variant met oog op toekomst. Zoals bekend is aan deze laptop achteraf niets te upgraden. Het enige wat tegenvalt is de wifi performance. Vergeleken met mijn 5 jaar oude Dell is deze gewoon niet goed. De link met het accesspoint is een factor 3 lager dan wat ik gewend was.

Ander puntje waar ik aan moet wennen is de verhouding van het scherm. Dat is natuurlijk geen slecht punt van de laptop, meer een persoonlijk iets. Soms heb ik het idee om weer achter een "oud" formaat laptop te zitten, zoals we vroeger de vierkante, 4:3 schermen hadden.

Ben wel benieuwd naar de duurzaamheid van de behuizing, heb het gevoel dat het aluminium snel vlekt.

Touchscreen is leuke feature maar zal ik in de praktijk zelden gebruiken. Het trackpad werkt prettig en de gestures in Windows 10 zijn goed te gebruiken.

Opmerkelijk dingetje wat ik tijdens de clean install van Win10 Pro tegen kwam; het toetsenbord werkt tijdens de setup niet 8)7

Ik heb de officiele 1703 build gebruikt en deze bevat blijkbaar geen drivers voor de Surface Laptop, dit zal in nieuwere builds waarschijnlijk wel toegevoegd gaan worden. Het Surface recovery image, welke je kunt downloaden bevat dit ook. Vond het wel grappig, een toetsenbord van een laptop dat niet werkt tijdens de installatie van Windows, nooit meegemaakt :+

[ Voor 22% gewijzigd door C00KW4US op 17-08-2017 10:27 ]

• Glawen
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-06 15:07
Sinds afgelopen zaterdag ook in het bezit van een Surface Laptop (i5, 8G). Installatie van Windows S ging simpel en vlot. Uiteraard snel Win 10 Pro geïnstalleerd zonder problemen. Upgrade naar Win 10 Pro duurde in totaal slechts 4 minuten. Laptop komt ook met 1 jaar Office 365.
Waar ik positief over verrast ben is het toetsenbord en het scherm. Haarscherp en zelfs zeer goed leesbaar in de felle zon. Dus wat Hann1BaL zegt herken ik totaal niet. Aluminium werd wel erg heet door het werken in de zon...dus of het slim is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
C00KW4US schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:52:
Onlangs een Surface Laptop in gebruik genomen. Ik kom van een groot 17 inch Dell Precision mobile workstation en dan is zo'n ultrabook wel heel andere koek :-)

Ik moet zeggen, het bevalt me wel. Lekker compact en mobiel, fijn display en performance is gewoon prima! Heb gekozen voor de 16GB, 512GB variant met oog op toekomst. Zoals bekend is aan deze laptop achteraf niets te upgraden. Het enige wat tegenvalt is de wifi performance. Vergeleken met mijn 5 jaar oude Dell is deze gewoon niet goed. De link met het accesspoint is een factor 3 lager dan wat ik gewend was.

Ander puntje waar ik aan moet wennen is de verhouding van het scherm. Dat is natuurlijk geen slecht punt van de laptop, meer een persoonlijk iets. Soms heb ik het idee om weer achter een "oud" formaat laptop te zitten, zoals we vroeger de vierkante, 4:3 schermen hadden.

Ben wel benieuwd naar de duurzaamheid van de behuizing, heb het gevoel dat het aluminium snel vlekt.

Touchscreen is leuke feature maar zal ik in de praktijk zelden gebruiken. Het trackpad werkt prettig en de gestures in Windows 10 zijn goed te gebruiken.

Opmerkelijk dingetje wat ik tijdens de clean install van Win10 Pro tegen kwam; het toetsenbord werkt tijdens de setup niet 8)7

Ik heb de officiele 1703 build gebruikt en deze bevat blijkbaar geen drivers voor de Surface Laptop, dit zal in nieuwere builds waarschijnlijk wel toegevoegd gaan worden. Het Surface recovery image, welke je kunt downloaden bevat dit ook. Vond het wel grappig, een toetsenbord van een laptop dat niet werkt tijdens de installatie van Windows, nooit meegemaakt :+
De behuizing is van magnesium verwaardigd, niet aluminium. Dat vlekt niet zo zeer, maar krast wel snel. Magnesium is best duurzaam spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 19:06
Ryatzu schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 18:55:
Ik heb er even Overwatch op gespeeld, het werkt wel maar je moet er niet teveel van verwachten. Heroes of the Storm draait ook wel aardig. De settings moet je redelijk laag zetten wil het vooruit komen en hij blaast dan behoorlijk. Dan heb ik nog wel de i7 varriant (betere GPU dan de i5). Absoluut geen game machine dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:59
Diversity schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:16:
[...]

Ik heb er even Overwatch op gespeeld, het werkt wel maar je moet er niet teveel van verwachten. Heroes of the Storm draait ook wel aardig. De settings moet je redelijk laag zetten wil het vooruit komen en hij blaast dan behoorlijk. Dan heb ik nog wel de i7 varriant (betere GPU dan de i5). Absoluut geen game machine dus :).
Thanks dat je het getest hebt, ik denk (zoals meerdere op het internet zeggen) dat throttling snel aanslaat. Er wordt aangeraden om zelf iets van een fan er tegen aan te houden (laptop dock met fan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Ryatzu schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:20:
[...]

Thanks dat je het getest hebt, ik denk (zoals meerdere op het internet zeggen) dat throttling snel aanslaat. Er wordt aangeraden om zelf iets van een fan er tegen aan te houden (laptop dock met fan).
Had juist uit reviews begrepen dat de CPU niet throttled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-06 22:54
MaZo schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 12:54:
[...]

De Surface touchpad is op het gebied van Windows een van de beteren die je kan krijgen. De touchpad op mijn Surface Pro 4 werkt erg goed, en ook gestures met meerdere vingers gaan eigenlijk zonder problemen. Ik heb zelf zeer hard getwijfeld tussen de Surface Laptop(vanwege mijn ervaringen ) en de Macbook Pro TB omdat ze qua prijs en prestaties redelijk goed on par lopen. Uiteindelijk is het wel de MBP geworden, omdat deze voor mijn ontwikkelflow net wat beter werkt. Voor eigenlijk al het andere gebruik ik de Surface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-06 22:09
Zijn hier al gebruikers die een Surface laptop gebruiken als main system? Ik heb momenteel nog een desktop (i5 2500K, 8GB, R8 280x), maar wil waarschijnlijk overstappen naar een Surface laptop + dock. Ik vind het een erg mooi systeem (eindelijke een tegenhanger voor de Macbooks), maar de prijs blijft fors.

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-06 07:57
Ik heb nu sinds 3 weken de Surface Laptop (i5 / 8gb / 256gb) voor mijn werk (technisch Erp consultant) als vervanger voor mijn Surface Pro 4. Ik gebruik hem voor SQL werk, Visual Studio en rapportages... In combinatie met USB3 dockings. Hij bevalt mij erg goed (beter dan de Pro) omdat hij compact is, en een heel fijn 3x2 scherm heeft. Zelfs het touchscreen gebruik ik zeer regelmatig... Wat mij betreft een aanrader

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-06 23:14

The_Scarabial

MTB for life!

The_Scarabial schreef op zondag 25 juni 2017 @ 21:53:
[...]

Bij mij is de kogel door church, het wordt de laptop. Wil hem ook voor m'n werk kunnen gebruiken, wellicht kan ik dan nog die docking station via m'n werkgever aanschaffen :D
Even wat ervaringen na een aantal maanden gebruik.
Sinds eind juni nu in gebruik privé (vooral op reis en her en der buitenshuis) en werk icm. met een dockingstation met daarop aangesloten 2 24" schermen. Heb meteen na aanschaf Win10Pro erop gegooid.
Maar wat werkt dit top.
Laptop openklappen en je bent binnen 10 sec. operatief. Als de laptop in slaap is, zelfs binnen 3 sec. De gezichtsherkenning werkt echt goed, zelfs in het donker.

Verder als ik sochtends aan kom op mn werk en ik klap de laptop open en koppel de dockingstation, de 2 schermen gaan aan en ik log in op citrix, wat verdeeld wordt over mn 2 grote schermen. Op mn laptop scherm kan ik dan nog buiten citrix werken, mocht dit nodig zijn.
Dock loskoppelen en de citrix omgeving schakelt automatisch door naar het laptop scherm en gaat over op het wifi netwerk.

De afmetingen zijn ook perfect, ingeklapt lekker compact.

Enige minpunt tot nu toe is de vegen, die goed zichtbaar zijn op de magnesium behuizing.

Topapparaat voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iridium
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-05 21:48
Mijn ervaring na een aantal maanden:

Ik heb na 4 weken een upgrade gedaan naar Windows 10 Pro, ik wilde toegang tot het register hebben en alle software draaien die ook buiten de Store om te downloaden is.

De Surface Laptop is erg snel. Snel met opstarten (full boot of vanuit slaap) maar ook met het laden van programma's e.d.

Het scherm vind ik enorm prettig werken, het overzicht is op vensters is ideaal. Scherp beeld en nette kleurweergave.

De trackpad werkt erg fijn. Is precies, bediening met meerdere vingers is een verademing! Eén, twee, drie, vier of vijf vingers, alles werkt zeer vlot. O nee, vijf vingers niet...

De gezichtsherkenning is erg handig. Zo nu en dan dan herkent hij mij niet (dat is als ik chagrijnig ben?). Zelfs op een relatief grote afstand herkent hij mij.

De behuizing is solide, af en toe even wat streepjes wegvegen.

Het geluid is goed, en kan erg hard. Verwacht geen diepe bassen, maar filmpjes, muziek en andere geluiden worden goed weergegeven. De speakers zijn in onder het toetsenbord weggewerkt en het geluid wordt niet anders als je typt. O, het toetsenbord is ook prettig.

Menigeen vraagt naar dit machientje: 'Wat is dat?' 'Hoe kom je daar aan?' 'Welk merk?' 'Oei, geen speakers...? O, ik hoor het al.'

Aanrader!

[ Voor 4% gewijzigd door Iridium op 26-09-2017 15:25 ]

• MaZo
  • Niet online
Iridium schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:23:
De gezichtsherkenning is erg handig. Zo nu en dan dan herkent hij mij niet (dat is als ik chagrijnig ben?). Zelfs op een relatief grote afstand herkent hij mij.
Handig zolang het werkt. Ik had onlangs helaas dat Windows elke minuut terugsprong naar het Windows Hello scherm. Niets hielp op een complete herinstallatie na. Leek mij meer een probleem met Windows 10 Pro dan de laptop zelf.

• Iridium
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-05 21:48
MaZo schreef op woensdag 27 september 2017 @ 16:30:
[...]

Handig zolang het werkt. Ik had onlangs helaas dat Windows elke minuut terugsprong naar het Windows Hello scherm. Niets hielp op een complete herinstallatie na. Leek mij meer een probleem met Windows 10 Pro dan de laptop zelf.
Dat is wel enorm vaag. Ik heb heel af en toe dat ik handmatig moet inloggen en daarna krijg ik in Windows de vraag of ik Windows Hello wil bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Ik ben toch benieuwd of met de aankondigingen in oktober er nog vernieuwingen voor de SL er in zitten. Eind dit jaar gaat de laptop hier aangeschaft worden. De oer Surface Pro begint nu soms wat trager te worden (maar werkt eigenlijk nog belachelijk goed voor zo'n oud machientje).

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_SJD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-06 22:53
Zijn er meer gebruikers die last hebben van het automatisch dimmen van de brightness op basis van omgevingslicht? Ik heb de optie uitgezet maar desondanks blijft hij het doen. Alle oplossingen die ik op internet kon vinden werken niet (uiteraard uitzetten van deze optie onder beeldscherminstellingen en ook in het energie besparingsprofiel).

Ben benieuwd of anderen hier ook last van hebben en natuurlijk of iemand wel een werkende oplossing gevonden heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Ik lijk wel de enige die het scrollen met de trackpad in Edge echt dramatisch vind. In vergelijking met mijn MacBook Pro lagged het als een gek.

Kan er online alleen soortgelijke problemen bij de Surface Book over vinden, die op te lossen zijn door het aanpassen van een instelling in Windows. Dit heeft helaas geen effect op mijn Surface Laptop.

[ Voor 10% gewijzigd door MaZo op 22-10-2017 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-06 23:14

The_Scarabial

MTB for life!

Toch een mindere ervaring vandaag.

Het lijkt erop dat de SSD het heeft begeven. De laptop reboot steeds naar het Surface UEFI bootmenu.

Nu wil ik de laptop terugsturen onder garantie, maar nu staat er iets over dat het via FedEx moet ofzo, maar de dichtstbijzijnde FedEx locatie is voor mij Apeldoorn 8)7

Iemand enige ervaring met producten terugsturen onder garantie en hoe dit zit met dat FedEx verhaal?

edit: Blijkt dat ik een label heb van UPS, dat scheelt een boel.

edit2:
Top ervaring met MS, product opgestuurd en binnen een week een nieuw exemplaar terug.
Moest wel alles opnieuw installeren, maarja, had alles vrij goed gebackupt, dus dat was niet zo'n probleem.

Hulde, hopenlijk houd deze het wel iets langer vol :)

edit3:
The story continues!

Vandaag op dezelfde manier weer gecrasht en defect :X

Ik heb het idee dat het te maken heeft me de Surface Dock waar de laptop aan gekoppeld is.
Sinds de update naar W10 Fall Creators update, lijkt dit probleem te zijn ontstaan.
Dus morgen gaat de Laptop weer op de post.
Volgende keer als ik hem ga koppelen aan de dock, ga ik de dock proberen te voorzien van die nieuwste firmware en dan gaan we vrolijk verder testen >:)

[ Voor 51% gewijzigd door The_Scarabial op 16-11-2017 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-06 13:28
C00KW4US schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:03:
Microsoft is planning to release a dongle that will plug into the new Surface Pro and Surface Laptop devices and provide USB-C support. It’s like any dongle you’d expect, and it simply slots into the Surface connector port on the device. “If you want to charge a device with a Type-C charger, you can. If you want to put data back and forth with a Type-C peripheral, you can,” says Panay.

https://www.theverge.com/...soft-surface-usb-c-dongle

Alles komt goed ;)
ben van plan een surface laptop te kopen is deze ondertussen al officieel uit ?
vond hem niet direct terug op de website.

Nog een vraagje voor al de andere lezers
op amazon.de is de surface goedkoper als in de officiële store hoe zit dat met de garantie zou MS Belgie deze afhandelen mocht ik die ooit nodig hebben

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-06 14:24
kloon schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 07:21:
[...]

ben van plan een surface laptop te kopen is deze ondertussen al officieel uit ?
vond hem niet direct terug op de website.

Nog een vraagje voor al de andere lezers
op amazon.de is de surface goedkoper als in de officiële store hoe zit dat met de garantie zou MS Belgie deze afhandelen mocht ik die ooit nodig hebben
Houd er wel rekening mee dat je dan een laptop met een QWERTZ-indeling hebt i.p.v. QWERTY. Wellicht dat je beter bij de Mediamarkt terecht kunt met de btw-dagen. Vanochtend een rode Surface Laptop i5/8GB/256GB besteld voor € 1.120.

[ Voor 11% gewijzigd door rclahsen op 25-01-2018 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rVercors
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-05 17:25
Ik denk er over na om deze laptop aan te schaffen, bij Coolblue staat dat een gratis Windows 10 Pro update nog mogelijk is. Moeten ze dit nog aanpassen of kan dit nog steeds nu het al 2018 is? Verder heb ik even naar de prijzen gekeken, voor de Surface Laptop van 256GB/i7/8GB RAM betaal ik bij Microsoft 1.799,00 EU terwijl ik bij Amazon.de 1.479,00 betaal. Zie ik iets over het hoofd, en kan dat nog problemen opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:58
rVercors schreef op zondag 4 februari 2018 @ 12:59:
Ik denk er over na om deze laptop aan te schaffen, bij Coolblue staat dat een gratis Windows 10 Pro update nog mogelijk is. Moeten ze dit nog aanpassen of kan dit nog steeds nu het al 2018 is? Verder heb ik even naar de prijzen gekeken, voor de Surface Laptop van 256GB/i7/8GB RAM betaal ik bij Microsoft 1.799,00 EU terwijl ik bij Amazon.de 1.479,00 betaal. Zie ik iets over het hoofd, en kan dat nog problemen opleveren?
Over de layout van toetsenborden
Raadpleeg de productomschrijving voor informatie over de layout van het toetsenbord. Producten worden doorgaans geleverd met een Duits toetsenbord (QWERTZ), tenzij anders aangegeven en ongeacht bijgevoegd beeldmateriaal.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingFrogzz
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-03 20:27
rVercors schreef op zondag 4 februari 2018 @ 12:59:
De upgrade is gratis tot 31 maart, MS heeft de actie verlengd.
Software
Windows 10 S
Gebruik je liever geen Store-apps? Tot 31 maart 2018 stap je eenvoudig zonder extra kosten over naar Windows 10.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Sinds gisteren hebben wij een bordeauxkleurige surface laptop. Mooi apparaat! Ik kan in ieder geval melden dat de upgrade naar volledige win10 tegenwoordig standaard gratis is, via de Microsoft store is die nog steeds gewoon gratis (hoewel op de doos van de laptop nog het oude verhaal staat).

De enige vraag gaat over de lader, die heeft een ander voltage en vermogen dan de lader van mijn surface pro 3, maar de form factor van de aansluiting is exact hetzelfde. De vraag is of er iets stuk kan gaan als we een keer het verkeerde plugje in een apparaat doen. Googlen en de MS support site leven mij vooralsnog weinig op, weet iemand hier hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-06 22:43
Welke modellen laders gaat het om @Jheroun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
@wannial
Die van de Surface pro 3 is een model 1625, die van de Surface laptop is een model 1800. Ik weet dat het vermogen alleen relevant is voor de laadtijd maar het verbaast mij dat op de 1625 een output van 12v staat en op de 1800 een output van 15v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
@Jheroun Ik heb zowel een 12 als een 15v, geen enkel probleem hier

[ Voor 9% gewijzigd door Wannial op 13-07-2018 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Dus je surface pro (3) laadt gewoon met de 15v adapter? Da's mooi, scheelt weer administratie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wannial
correct :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-06 07:57
Zijn er hier mensen die problemen ondervinden met een surface laptop icm een surface dock?

Zo gauw ik mijn Laptop aan een surface dock hang (en heb er 3 geprobeerd), dan gaat na een verloop van tijd mijn scherm aan en uit. Je hoort het disconnect geluid, vervolgens gaan de (het) scherm(en) die aangesloten is op de dock uit, en komt alles op het scherm van de surface te staan. Om vervolgens het externe scherm weer te "zien" en deze hier alles weer op te tonen. Dit proces blijft zich dan oneindig herhalen.

Bovenstaande proces doet zich op verschillende configuraties voor. 1 hd scherm, 2 hd schermen, andere schermen. Surface docks zijn volledig geupdate en voorzien van de laatste firmware.

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Pagina: 1 2 Laatste